![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#601
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 November 2009 ![]() |
https://www.olx.pl/d/oferta/rezerwacja-opel...p;sliderIndex=2
oj bez przesady. opel speedster zyskuje z kazdym dniem na wartosci wiec tym sie pocieszam. obecnie w Polsce nawet nie do kupienia. -------------------- Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg Galant 2.5V6 AWD SingleT |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#602
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
juz nieaktualne
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#603
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
Co kolejny?
![]() |
|
|
![]()
Post
#604
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Dziś pojeździłem trochę na torze Modlin tak rekreacyjnie. Z tyłu 5cio czy nawet więcej letnie Avon zzr 225/45r17 z przodu dość świeze a052 215/40r17. Czyli ogólnie na semislikach. Czasy mierzone za pomocą race chrono i 1hz gpsem telefonu to wyszło mi z najlepszych okrążeń ale w miarę właściwie policzonych 1m3s68 1m3,78s i 1m4,08s Ogólnie mega się cieszyłem bo jeden czas mi pokazało 1m0,8s no ale w domu już patrzylem że ucięło dystans więc błędnie odczytany ( teraz rozumiem jakim szmelcem jest GPS 1hz a jakim cudem jest GPS od racetcs). Więc realnie niecałe 1m4s .
dla porownania na tym samym ukladzie megane tropheo r 1m3s87s a alpine a110s 1m4,48s https://www.youtube.com/watch?v=PXsv6apQEho&t=913s Ale wróciły dawne demony czyli odcinanie zapłonu przez za niskie ciśnienie oleju i przegrzewanie wody do 120 °c i oleju jeszcze wyżej. Muszę w końcu coś z tym zrobić bo jazdy przez to nie ma ( ogólnie myślę że ze sprawnym silnikiem nie prychajacym nie odcinającym czas poniżej 1m3s był łatwo do zrobienia na tym setupie dzisiaj) . Na szczescie wróciłem na kołach. Ogólnie Modlin fajny jest. Ogólnie z pracy zawieszenia byłem bardzo zadowolony. Zero podsterowności na wejściu w zakręty, bardzo dobre hamowanie. Z minusów bardzo ciężko się operuje przepustnica jak tylko lekko chce się przyspieszać w łuku. Wiem wina turbo ale chciałoby się bardziej płynna reakcje na przepustnice a nie albo rwie do przodu albo zwalnia . No i kolejna mała wada to brak trakcji na wyjściu. Ale opony mają już swój wiek a race TCS robił i tak za nie robotę. Ogólnie jestem szczęśliwy. Pojeździć to fajne uczucie odprężające i wypalające ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#605
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Z tą pracą przepustnicą to myślę, że to można by było ogarnąć strojeniem. Zauważ, że wiele aut nie ma tego problemu...
|
|
|
![]()
Post
#606
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
no tak. teraz sobie przypomnialem ze mega filtr ustawilem w emu na potencjometr tps by na autostradzie plynniej jezdzic. zapomnialem o tym.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#607
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Jest jakiś ranking najszybszych czasów na Modlinie?
Najlepszy czas jaki udało mi się znaleźć to 1:00,69. https://vteccup.pl/tor-modlin-07-06-2020-wyniki/ |
|
|
![]()
Post
#608
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Podobno rekord toru to koło 58s (3s więcej niż na łodzi) tyle powiedziała recepcjonistka. Oczywiście w tym układzie i kierunku który jeździłem wczoraj.
Ja wiem że mój opel to taki bardziej uliczny niż torowy bo przyjechałem na kołach i na nich wróciłem. Fotele seryjne jak i pasy itd. Modlin fajny, czasy sikory znam już więc będę miał jakieś porównanie do każdego toru bo wiem jakie on czasy ma na innych torach swoją honda. Więc warto na Modlinie potestować i pousuwać awarie które trapią moje auto a myślę że te optymistyczne 1m1s jestem w stanie na cywilnych oponach zrobić w tym roku. 1. Marcin Sikora – B PRO – 1:00,69 (57,1s na łodzi) 2.Rafal Kunicki – K PRO – 1:01,47 3.Szymon Sikora – K PRO – 1:02,18 4.Marek Prokopiuk – K PRO – 1:02,27 5.Sebastian K. (Kickster) – K PRO – 1:02,74 6.Kuba Kurkowski – B PRO – 1:02,78 7.Mateusz Jarzombek – K PRO – 1:02,88 8.Adrian Grzegorzek – K PRO – 1:03,46 9.Paweł Żelazo – B PRO – 1:03,70 10.Robert Twardowski – B PRO – 1:03,98 11.Maciej Słodownik – K PRO 1:05,32 12.Zbigniew Balcerak – D PRO 1:05,77 13.Michał Szal* – ST+ – 1:06,21 14.Paweł Potęga – K PRO – 1:06,38 15.Ania Wrzesińska – D PRO 1:06,56 16.Michał Jasiński – D PRO – 1:07,02 17.Michał Wojkowski – ST+ – 1:07,04 18.Jakub Pawlak* – ST+ – 1:07,22 19.Krzesimir Kwasiborski* – K PRO – 1:07,29 Ogólnie pasuje mi w Modlinie cena 250zl i terminy prawie każda sobota od 10-13 i środa 17-20 często bez żadnych grup bo przyjeżdża tylko z 15 aut czyli cały czas jeździmy a mam tylko 45km od domu. I najważniejsze zapisy na miejscu a więc decyzję przyjazdu podejmuje w tym samym dniu a więc wiadomo jaka jest pogoda. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#609
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#610
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
No, to przestaw znowu i zgaduję, że nawet po mieście bez przeginania zobaczysz różnicę ![]() A za rok się okaże, że ten filtr to było pudrowanie syfa, bo źle masy pociągnięte i sygnał z TPS lata od zakóceń ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#611
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Walka z chłodzeniem silnika.
Chlodnica oleju zamiast oryginalnego wymiennika woda olej. Martwią mnie przekroje przewodów an10 tylko 10mm wewnątrz węża (orginalnie kanaly mialy 16mm). Termostat zostaje orginalny ( 107 zaczyna się otwierać i w pełni otwarty przy 120°c). ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#612
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
Termostat zostaje orginalny ( 107 zaczyna się otwierać i w pełni otwarty przy 120°c). imo podane temp są dość wysokie i warto też zmienić termostat, -------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#613
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
przy takim termostacie to Twoja walka z temperaturą jest pozbawiona sensu
![]() co prawda w F1 mają 130 stopni ale tam olej chłodzi denka w takim stopniu (naście a nawet dziesiąt dysz sikających olej na tłok i gładź cylidnrową) że pierścienie nie służą tam do odprowadzania temperatury z tłoka jak w normalnych silnikach. Przekroje magistrali - choćbyś miał 5mm to i tak wielokrotnie przekracza zapotrzebowanie silnika na przepływ oleju. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#614
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
ale nie kumam. to nie warto zejsc z tmperatury oleju 160stopni na nizsza powiedzmy 130stopni? i tak nie sadze ze uda mi sie osiagnac cos nizej. jesli uda mi sie utrzymywac olej w ryzach ponizej 130 stopni (uruchamianie wentylatora pewnie ustawie gdzies w okolicach 120 stopni) to pomysle nad zmiana oleju z amsoil 5w-50 na redline 0w-40. ma niewiele nizsze hths 4.0 vs 4,45 (lpekosc przy 150 stopniach celcjusza) a nizsza troszke lepkosc przy 100 powinna pozwolic jeszcze troszke obnizyc temperatury.
Z wentylatorem tak się prezentuje ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#615
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Daj termostat 80 / 100
|
|
|
![]()
Post
#616
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
nie ma czegos takiego.
to jest seryjny termostat ktory sterowal przeplywem oleju przez wymiennik woda olej w seryjnym do tego miejscu. ![]() ![]() chyba ze ktos ma linka do jakiegos zamiennika o nizszych nastawach to chetnie kupie. calosc z wentylatorem wyszla mega ciezka. pewnie z 5 kg dojdzie do masy. no ale co zrobic. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#617
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Tak naprawdę to raczej nie dobiera się lepkości względem temperatury
|
|
|
![]()
Post
#618
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
piwo ja nie skumałem że to termostat od oleju. Ok spoko.
Batorer - tak naprawdę właśnie się dobiera. Olej musi pracować w swojej optymalnej temperaturze inaczej jak jest niedogrzany to masz straty mocy a jak przegrzany to....wiadomo. Co do wagi - trzeba było wejść w chodnicę i wentylator motocyklowy. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#619
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Batorer - tak naprawdę właśnie się dobiera. Olej musi pracować w swojej optymalnej temperaturze inaczej jak jest niedogrzany to masz straty mocy a jak przegrzany to....wiadomo. Zgoda, ale wyższa lepkość raczej zwiększa temperaturę. Tak naprawdę dopóki ciśnienie oleju jest okej to nie ma sensu moim zdaniem podbijać lepkości. Jak jest za niskie ciśnienie może dojść do tarcia granicznego i wtedy nie jest ciekawie. Ale to nie jest jedyny parametr, który trzeba brać pod uwagę. Jest jeszcze m.in. zjawisko zwilżania albo napięcia powierzchniowego. Oleje o niskiej lepkości zapewniają lepszą smarność, a grubość filmu to tylko jeden z parametrów. Oleje zawierają odpowiednie dodatki zapewniające bezpieczną pracę w wysokich temperaturach i według mnie mają zdecydowanie większe znaczenie. |
|
|
![]()
Post
#620
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Zgoda, ale wyższa lepkość raczej zwiększa temperaturę. Tak naprawdę dopóki ciśnienie oleju jest okej to nie ma sensu moim zdaniem podbijać lepkości. Jak jest za niskie ciśnienie może dojść do tarcia granicznego i wtedy nie jest ciekawie. Ale to nie jest jedyny parametr, który trzeba brać pod uwagę. Jest jeszcze m.in. zjawisko zwilżania albo napięcia powierzchniowego. Oleje o niskiej lepkości zapewniają lepszą smarność, a grubość filmu to tylko jeden z parametrów. Oleje zawierają odpowiednie dodatki zapewniające bezpieczną pracę w wysokich temperaturach i według mnie mają zdecydowanie większe znaczenie. Lżejsze oleje zabierają mniej mocy,ale wymagają ciaśniej pasowanego silnika. Zalej do starej konstrukcji olej 0w20 i potestuj , jak długo to podziała pod obciążeniem ![]() Takie 0W20 przy upalaniu torowym , mając ze 130 stopni będzie jak woda. Ciśnienie oleju nie jest wyznacznikiem - liczy się tak naprawdę przepływ oleju. Skoro bardziej lepkie nic nie dają, to po co jest określany parametr HTHS ? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 18:43 |