Shoutbox 0 nowych PW 


77 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Opel Speedster 2.0 T
piwo
post Wed, 17 Apr 2013 - 12:51
Post #61


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





u mnie brakuje nerwowosic. auto jest nudnie podsterowne i wyjezdza przez przod i walcze z ta bolaczka odkad kupilem auto.
dlatego tak jak napisalem setup 1 wczesniej mi bardziej odpowiadal bo auto lekko nadrzucalo i fajnie zaczelo skrecac. dlatego wroce do niego.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 17 Apr 2013 - 12:51
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kras
post Wed, 17 Apr 2013 - 14:13
Post #62


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Zainwestuj w regulowany zawias. Wowczas ustawiajac twardosci relatywnie do siebie bedziesz mogl ustawiac balans auta.
Ewentualnie szersza guma na przod.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 17 Apr 2013 - 14:25
Post #63


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





juz dawno jest szersza.175 seria vs teraz 215. i z przodu bardziej miekka i bardziej przyczepna.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Wed, 17 Apr 2013 - 16:00
Post #64


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Hm. Z zawiasu pozostaje zrobić bardziej rozbieżny przód, rozbieżny tył i może dodać 0,5 stopnia negatywu z przodu. Jaki masz rozkład mas w aucie? Może powinieneś zmienić ciśnienia powietrza w oponach. Na jakich ciśnienach jeździsz?


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 17 Apr 2013 - 17:36
Post #65


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





pochylenie kol seria to 0 stopni. ja mam teraz -2 stopnie. rozklad masy to tyl 61,5%(535kg) a przód to 38,5%(335kg).
Cisnienia w oponach to przod 1,6 a tyl 2,2


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Wed, 17 Apr 2013 - 20:32
Post #66


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





No to poza regulowanymi twardosciami amorow to niewiele wiecej mozna zrobic...


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arexsewen
post Wed, 17 Apr 2013 - 21:25
Post #67


User
Dołączył: Sat, 30 October 2010
Skąd: W-wa





Jak byś mieszkał w w-wie to geometrie u mnie mógłbys wykonać free.
Też mnie to czeka ,po założeniu regulowanego zawiasu.


--------------------
06 Elise (Rotrex)
05 Elise (Eaton) sold
92 suz.dr350
03 wrx hybrid/sold
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Wed, 17 Apr 2013 - 21:41
Post #68


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(Kras @ Wed, 17 Apr 2013 - 20:32) *
No to poza regulowanymi twardosciami amorow to niewiele wiecej mozna zrobic...

Parę modów jeszcze jest, m.in. stabilizatory. Zawias w Turbo jest taki sam? Myślę tu o zmianie negatywu wraz z ugięciem. Na próbę możnaby jeszcze zbliżyć do siebie ciśnienia przód/tył, w sensie pierwsze w górę drugie w dół.

OT
Mod geometrii w S2000 to po prosty było ustawienie jak w UK.
/OT


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Thu, 18 Apr 2013 - 12:27
Post #69


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





CYTAT(kompot @ Wed, 17 Apr 2013 - 21:41) *
Parę modów jeszcze jest, m.in. stabilizatory. Zawias w Turbo jest taki sam? Myślę tu o zmianie negatywu wraz z ugięciem. Na próbę możnaby jeszcze zbliżyć do siebie ciśnienia przód/tył, w sensie pierwsze w górę drugie w dół.

Sek w tym, ze Speedster (podobnie jak Elise) nie posiada tylnego staba, jedynie przedni. A pogrubienie go bez zadnych innych modow typu zmiana twardosci zawiasu tylko zwiekszy podsterownosc.

CYTAT(arexsewen @ Wed, 17 Apr 2013 - 21:25) *
Jak byś mieszkał w w-wie to geometrie u mnie mógłbys wykonać free.

Mowisz, ze Elisopodobne ogarniasz za free? smile.gif


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wielki
post Thu, 18 Apr 2013 - 22:49
Post #70


Super User
Dołączył: Tue, 16 November 2004
Skąd: W-wa





Wracając do wagi kierowcy i wpływu na kąty to:
Prz. L-2'09 P- 1'56
Tył L-3 P- 2'42

Ze mną 80kg:)

Prz ~2'02 L P
Tył ~2'50 L P

Co do podsterowności kiedyś ci pisałem może wynikać z głupich nawyków z aut FWD i warto jest nieraz przejechać się z kim bardziej doświadczonym by pokazał lub trochę posterował ciebie .
spora rożnica w ciśnieniach też będzie miała bezpośredni wpływ na prowadzenie speedstera. ja dla przykładu jeżdzę prz. 1,5 tył 1,6 .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 19 Apr 2013 - 06:59
Post #71


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





obciazenie keirowca z lewej strony powoduje zmniejszenie katow z lewej strony, a zwiekszenie katow z prawej?

zamontowalem kamerke goclever za 100zl


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wielki
post Fri, 19 Apr 2013 - 08:21
Post #72


Super User
Dołączył: Tue, 16 November 2004
Skąd: W-wa





Niestety nie pamietam czy proporcjonalnie lewa z prawą "przesuneły" się o takie same wartości z tąd( ~ )
Ale w rzeczywistości ze mną na pokładzie kąty prawie się równały :?
Nie wiem czy gwint ma tu jakiś swój udział ale nie sądzę . A geometrie robiłem u Sylwka z dawnego Asko .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Fri, 19 Apr 2013 - 10:02
Post #73


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Wielki, a to nie było jeszcze jak miałeś RHD? tongue.gif (o ile mnie forumowa pamięć nie myli smile.gif ).
Co do ciśnień - zwiększenie ciśnienia z przodu na pewno zmniejszy kąt znoszenia opon na tej osi plus może poprawić turn-in. A niższe ciśnienie tyłu zwiększy kąt znoszenia osi tylnej. Powinno to w rezultacie zwiększyć nadsterowność. Może zmień na próbę na P1,8/T2,0 lub podobnie?


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 19 May 2013 - 08:50
Post #74


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





kolejny raz bylem na hamowni, by sprobowac podstroic seryjny komputer. cel to znalesc wolne obory, przesunac odcinke, podstroic afr i zaplon i pobawic sie kolkami rozrzadu. na hamowni bylem od 9tej do 17stej i chyba wykonalismy z 20 pomiarow w roznej konfiguracji.
moc przy wjezdzie na hamownie 146km.
ustawianie walkami w rozne strony:



seryjny tlumik koncowy nie ogranicza mocy a wrecz po zdjeciu go moc leci na leb na szyje:


wykres ostateczny po skasowaniu bledow i na optymalnie ustawionych walkach, lekko zmieniony zaplon, afru nie udalo sie ustawic wlasciwie, bo nadal nie mam mozliwosci korekty map paliwa sad.gif
odcinka tez niestety nie zadzialala tak jak trzeba. auto dostaje drugiego kopa jak w vteku od 5000 i fajnie jedzie gora, ale zabawa szybko konczy sie twarda odcinka.gdyby nie ona i lepszy afr (jest kolo 12) moc wyszla by pewnie pod 180km przy 7000.


porownanie wykresow poczatkowcyh i koncowych:



wrazenia z jazdy sa bardzo dobre. auto ciagnie az do odcinki. tak na prawde auto jest duzo szybsze niz na lotnisku w kakolewie, gdzie pare tygodni temu mialem 14,7 na cwiare. mysle ze na seryjnym komputerze nie da sie jednak juz nic wiecej wyciagnac i czeka mnie przejscie na emu, chodz nad odcinka jeszcze bedziemy jeszcze walczyc, a wolne obroty postaram sie podniesc programem tech2.

wielkie podziekowania za ciezki i dlugi dzien dla Śpiącego i Zibiego.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
scyzor
post Sun, 19 May 2013 - 14:34
Post #75


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 December 2008
Skąd: Łódź





może to moja subiektywna opinia, ale nie lepiej poszukać c20xe i w nim coś podłubać? jednostka bardziej podatna na mody niż Z22se.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 19 May 2013 - 14:39
Post #76


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





zeby to wszystko bylo takie proste ze wsadzam drugi silnik odpalam i jade. nie chce marnowac zycia na robotki reczne ktore trwaja rok czasu. jak jest ktos kto wsadzi do opla speedstera silnik wolnossacy generujacy 200 kunia za 4tys zl z dobrze dzialajaca elektornika typu deska rozdzielcza imobilajzer dobrze wystrojony na woplnych srednich i wysokich obrotach dobrze osadzony w budzie z dobrze wybeirajacymi beigami dobrze dzialajaca przepustnica elektroncizna itd i zrobi to w ciagu dwoch trzech dni bardzo prosze. chetnie na taki swap sie zgodze. jakis chetny?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 02 Jul 2013 - 20:37
Post #77


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





no to jestem po wstepnym odpaleniu auta na seryjnym trigerze 6+1 na emu.
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t=0&start=0
na razie choroby wieku dzieciecego i niestety brak na razie mozliwosci sterowania elektroniczna przepustnica (Jadzwin walczy z tematem).
strojenie na drodze lada dzien.
no i po wstepnym strojeniu. (podziekowania dla Śpiącego ) jeszcze czeka mnie strojenie zaplonu na hamce bo jest tak na chybil trafil.
poza tym sa problemy jak napisalem z przepustnica i auto rpzymula po zmianie biegu. auto ciagnie do konca odcinki ustawionej na 7400. wiecej sie balem ( pekniete sprezynki walkow w tym silniku sa dosc czeste)
jakis tam film:
http://www.youtube.com/watch?feature=playe...p;v=9hrZ4jRpHVk
mi wychodzi:
100-6s
120-8s
140-11s
160-13s
180-19s
200-26s

dla porownania:
http://www.zeperfs.com/en/match274-1080.htm
seria 2.2:
100-6s
120-9,2s
140-12,3s
160-16,7s
180-22s
200-31,7s
turbo:
100-4.9s
120-7,2s
140-9s
160-12,1s
180-17s
200-22,1s

jak mowie w planach najbizszych wystrojenie przepustnicy bo po zmianie biegu na wyzszy przepustnia sie calkowicie zamyka i zamula na dobre 0,5s. poza tym wjedzie wieksza przepustnia 68mm zamiast 55 i dokonczymy strojenie na hamce.
wiem ze 20s d0 200 nie do zrobienia ale do osiagow z wersji turbo juz niedaleko smile.gif


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Wed, 03 Jul 2013 - 00:47
Post #78


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





skoro masz emu to czemu nie założysz przepustnicy na linke?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 03 Jul 2013 - 06:25
Post #79


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





bo to wiaze sie z przeprowadzeniem linki przez cala dlugosc samochodu gdzies pod plyta spodnia podwozia ( z 3,5metra linki potrzeba). tam po pierwsze na to miejsca nie ma. po drugie trzeba by zmienic przepustnice na linkowa, kombnowac z flanszami pod kolkeotr ssacy i po trzecie trzeba by pedal gazu przerobic na linke co tez takie proste nie jest.czyli krotko mowiac miesiac jak nic bez auta co jest niedopuszczalne. wiec duzo prostrze jest poczekac na modul elektronicznej przepustnicy dedykowany pod emu a w meidzy czasie cieszyc sie jazda.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Fri, 05 Jul 2013 - 20:36
Post #80


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





seryjnie w tym modelu sa zegary firmy stack?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

77 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 19:53