![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
u mnie brakuje nerwowosic. auto jest nudnie podsterowne i wyjezdza przez przod i walcze z ta bolaczka odkad kupilem auto.
dlatego tak jak napisalem setup 1 wczesniej mi bardziej odpowiadal bo auto lekko nadrzucalo i fajnie zaczelo skrecac. dlatego wroce do niego. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Zainwestuj w regulowany zawias. Wowczas ustawiajac twardosci relatywnie do siebie bedziesz mogl ustawiac balans auta.
Ewentualnie szersza guma na przod. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
juz dawno jest szersza.175 seria vs teraz 215. i z przodu bardziej miekka i bardziej przyczepna.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Hm. Z zawiasu pozostaje zrobić bardziej rozbieżny przód, rozbieżny tył i może dodać 0,5 stopnia negatywu z przodu. Jaki masz rozkład mas w aucie? Może powinieneś zmienić ciśnienia powietrza w oponach. Na jakich ciśnienach jeździsz?
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
pochylenie kol seria to 0 stopni. ja mam teraz -2 stopnie. rozklad masy to tyl 61,5%(535kg) a przód to 38,5%(335kg).
Cisnienia w oponach to przod 1,6 a tyl 2,2 -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
No to poza regulowanymi twardosciami amorow to niewiele wiecej mozna zrobic...
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 30 October 2010 Skąd: W-wa ![]() |
Jak byś mieszkał w w-wie to geometrie u mnie mógłbys wykonać free.
Też mnie to czeka ,po założeniu regulowanego zawiasu. -------------------- 06 Elise (Rotrex)
05 Elise (Eaton) sold 92 suz.dr350 03 wrx hybrid/sold |
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
No to poza regulowanymi twardosciami amorow to niewiele wiecej mozna zrobic... Parę modów jeszcze jest, m.in. stabilizatory. Zawias w Turbo jest taki sam? Myślę tu o zmianie negatywu wraz z ugięciem. Na próbę możnaby jeszcze zbliżyć do siebie ciśnienia przód/tył, w sensie pierwsze w górę drugie w dół. OT Mod geometrii w S2000 to po prosty było ustawienie jak w UK. /OT -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Parę modów jeszcze jest, m.in. stabilizatory. Zawias w Turbo jest taki sam? Myślę tu o zmianie negatywu wraz z ugięciem. Na próbę możnaby jeszcze zbliżyć do siebie ciśnienia przód/tył, w sensie pierwsze w górę drugie w dół. Sek w tym, ze Speedster (podobnie jak Elise) nie posiada tylnego staba, jedynie przedni. A pogrubienie go bez zadnych innych modow typu zmiana twardosci zawiasu tylko zwiekszy podsterownosc. Jak byś mieszkał w w-wie to geometrie u mnie mógłbys wykonać free. Mowisz, ze Elisopodobne ogarniasz za free? ![]() -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 16 November 2004 Skąd: W-wa ![]() |
Wracając do wagi kierowcy i wpływu na kąty to:
Prz. L-2'09 P- 1'56 Tył L-3 P- 2'42 Ze mną 80kg:) Prz ~2'02 L P Tył ~2'50 L P Co do podsterowności kiedyś ci pisałem może wynikać z głupich nawyków z aut FWD i warto jest nieraz przejechać się z kim bardziej doświadczonym by pokazał lub trochę posterował ciebie . spora rożnica w ciśnieniach też będzie miała bezpośredni wpływ na prowadzenie speedstera. ja dla przykładu jeżdzę prz. 1,5 tył 1,6 . |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
obciazenie keirowca z lewej strony powoduje zmniejszenie katow z lewej strony, a zwiekszenie katow z prawej?
zamontowalem kamerke goclever za 100zl -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 16 November 2004 Skąd: W-wa ![]() |
Niestety nie pamietam czy proporcjonalnie lewa z prawą "przesuneły" się o takie same wartości z tąd( ~ )
Ale w rzeczywistości ze mną na pokładzie kąty prawie się równały :? Nie wiem czy gwint ma tu jakiś swój udział ale nie sądzę . A geometrie robiłem u Sylwka z dawnego Asko . |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Wielki, a to nie było jeszcze jak miałeś RHD?
![]() ![]() Co do ciśnień - zwiększenie ciśnienia z przodu na pewno zmniejszy kąt znoszenia opon na tej osi plus może poprawić turn-in. A niższe ciśnienie tyłu zwiększy kąt znoszenia osi tylnej. Powinno to w rezultacie zwiększyć nadsterowność. Może zmień na próbę na P1,8/T2,0 lub podobnie? -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
kolejny raz bylem na hamowni, by sprobowac podstroic seryjny komputer. cel to znalesc wolne obory, przesunac odcinke, podstroic afr i zaplon i pobawic sie kolkami rozrzadu. na hamowni bylem od 9tej do 17stej i chyba wykonalismy z 20 pomiarow w roznej konfiguracji.
moc przy wjezdzie na hamownie 146km. ustawianie walkami w rozne strony: ![]() ![]() seryjny tlumik koncowy nie ogranicza mocy a wrecz po zdjeciu go moc leci na leb na szyje: ![]() wykres ostateczny po skasowaniu bledow i na optymalnie ustawionych walkach, lekko zmieniony zaplon, afru nie udalo sie ustawic wlasciwie, bo nadal nie mam mozliwosci korekty map paliwa ![]() odcinka tez niestety nie zadzialala tak jak trzeba. auto dostaje drugiego kopa jak w vteku od 5000 i fajnie jedzie gora, ale zabawa szybko konczy sie twarda odcinka.gdyby nie ona i lepszy afr (jest kolo 12) moc wyszla by pewnie pod 180km przy 7000. ![]() porownanie wykresow poczatkowcyh i koncowych: ![]() wrazenia z jazdy sa bardzo dobre. auto ciagnie az do odcinki. tak na prawde auto jest duzo szybsze niz na lotnisku w kakolewie, gdzie pare tygodni temu mialem 14,7 na cwiare. mysle ze na seryjnym komputerze nie da sie jednak juz nic wiecej wyciagnac i czeka mnie przejscie na emu, chodz nad odcinka jeszcze bedziemy jeszcze walczyc, a wolne obroty postaram sie podniesc programem tech2. wielkie podziekowania za ciezki i dlugi dzien dla Śpiącego i Zibiego. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 21 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
może to moja subiektywna opinia, ale nie lepiej poszukać c20xe i w nim coś podłubać? jednostka bardziej podatna na mody niż Z22se.
|
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
zeby to wszystko bylo takie proste ze wsadzam drugi silnik odpalam i jade. nie chce marnowac zycia na robotki reczne ktore trwaja rok czasu. jak jest ktos kto wsadzi do opla speedstera silnik wolnossacy generujacy 200 kunia za 4tys zl z dobrze dzialajaca elektornika typu deska rozdzielcza imobilajzer dobrze wystrojony na woplnych srednich i wysokich obrotach dobrze osadzony w budzie z dobrze wybeirajacymi beigami dobrze dzialajaca przepustnica elektroncizna itd i zrobi to w ciagu dwoch trzech dni bardzo prosze. chetnie na taki swap sie zgodze. jakis chetny?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#77
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
no to jestem po wstepnym odpaleniu auta na seryjnym trigerze 6+1 na emu.
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t=0&start=0 na razie choroby wieku dzieciecego i niestety brak na razie mozliwosci sterowania elektroniczna przepustnica (Jadzwin walczy z tematem). strojenie na drodze lada dzien. no i po wstepnym strojeniu. (podziekowania dla Śpiącego ) jeszcze czeka mnie strojenie zaplonu na hamce bo jest tak na chybil trafil. poza tym sa problemy jak napisalem z przepustnica i auto rpzymula po zmianie biegu. auto ciagnie do konca odcinki ustawionej na 7400. wiecej sie balem ( pekniete sprezynki walkow w tym silniku sa dosc czeste) jakis tam film: http://www.youtube.com/watch?feature=playe...p;v=9hrZ4jRpHVk mi wychodzi: 100-6s 120-8s 140-11s 160-13s 180-19s 200-26s dla porownania: http://www.zeperfs.com/en/match274-1080.htm seria 2.2: 100-6s 120-9,2s 140-12,3s 160-16,7s 180-22s 200-31,7s turbo: 100-4.9s 120-7,2s 140-9s 160-12,1s 180-17s 200-22,1s jak mowie w planach najbizszych wystrojenie przepustnicy bo po zmianie biegu na wyzszy przepustnia sie calkowicie zamyka i zamula na dobre 0,5s. poza tym wjedzie wieksza przepustnia 68mm zamiast 55 i dokonczymy strojenie na hamce. wiem ze 20s d0 200 nie do zrobienia ale do osiagow z wersji turbo juz niedaleko ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#78
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
skoro masz emu to czemu nie założysz przepustnicy na linke?
|
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
bo to wiaze sie z przeprowadzeniem linki przez cala dlugosc samochodu gdzies pod plyta spodnia podwozia ( z 3,5metra linki potrzeba). tam po pierwsze na to miejsca nie ma. po drugie trzeba by zmienic przepustnice na linkowa, kombnowac z flanszami pod kolkeotr ssacy i po trzecie trzeba by pedal gazu przerobic na linke co tez takie proste nie jest.czyli krotko mowiac miesiac jak nic bez auta co jest niedopuszczalne. wiec duzo prostrze jest poczekac na modul elektronicznej przepustnicy dedykowany pod emu a w meidzy czasie cieszyc sie jazda.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
seryjnie w tym modelu sa zegary firmy stack?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 19:53 |