![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#221
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
50kg mysle ze nie.
turbo plus 5kg, icek plus 2kg, ruraze plus 5kg, zamach ciezszy plus 4 kg, wydech koncowy lzejszy minus 2kg, blok silnika ten sam, glowica moze troche ziezsza ale mysle nieduzo.lacznie jak doszlo 20kg to wszystko. mysle ze za duzo nie strace na tym. zawsze wszystko mozna odbic zakladajac jeszcze lzejsze felgi i opony. ewentualnie schudnac 10kg. to chyba najprosciej. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#222
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 16 November 2004 Skąd: W-wa ![]() |
+30~50kg to wagowo wyjdzie podobnien jak k20 do elise .
Piwo gratuluje wytrwałości świetny mod . ps. co do wagi "Kowalowi" zapewne chodziło że to będą dodane kg już za tylnią osią .Zmieni się rozkład i przynajmniej w lżejszym Lotku z k20 auto traci na wyważeniu i przewidywalności .Ratunkiem jest właśnie większe koło. |
|
|
![]()
Post
#223
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
obaczymy. dopoki nie pojezdze sie nie dowiem.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#224
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Będzie trudniejszy w opanowaniu, to na pewno. Ale na prostej w Poznaniu pewnie urwiesz te 1,5-2 sec.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#225
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
A powiedz Piwo jak wyszło z elektorniką. Całość z b207 siadała na Oplu bez problemu?
|
|
|
![]()
Post
#226
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Wiązka nowa robiona przez Krzyśka z Żyrardowa , sterowanie Emu plus dbw ecumastera strojone przez Artura Małeckiego z Żyrardowa. Dopytywałem się o sterowanie seryjne ale musiałbym wozić w bagażniku deskę rozdzielcza, drzwi ABS i parę innych elementów z Saba które chodzą po canie. Jedyna wada to emu nie ma ion sensing i wtryski przez to nie chodzą w sekwencji.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#227
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 30 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
ps. co do wagi "Kowalowi" zapewne chodziło że to będą dodane kg już za tylnią osią .Zmieni się rozkład i przynajmniej w lżejszym Lotku z k20 auto traci na wyważeniu i przewidywalności .Ratunkiem jest właśnie większe koło. Jak wsadziłem K20 w Elise Mk2 i doszła masa dociskająca tylną oś to mimo, że auto dostało >70KM to stało się fajniejsze w prowadzeniu. Nie sądzę, żeby zmiany w wyważeniu spowodowały "stratę przewidywalności". Dużo zależy od opon. Speedster jak i Lotus mają super lekki przód więc założenie ultramiękkich opon z przodu i odpowiednie geo załatwiają sprawę. Jeździłem z 16" na przodzie i 17" z tyłu. , sterowanie Emu EMU Black? BTW. nie wiem czy dobrze prześledziłem ale czy Ty masz inne amortyzatory z przodu i z tyłu? -------------------- KZ Kart Łódź 54.1
MX5 Łódź 58.3 / Poznań 1:47.0 / Silesia 1:54.3 Vette C5 Silesia 1:54 |
|
|
![]()
Post
#228
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Piwo ma sekwencyjny wtrysk, ale niestety nie jest on w odpowiedniej fazie (brak triggera na wałku rozrządu). Dzięki temu kontrola trakcji działa ok, ale pewnie ekonomia i ekologia przy spokojnej jeździe będą gorsze.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#229
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Jak wsadziłem K20 w Elise Mk2 i doszła masa dociskająca tylną oś to mimo, że auto dostało >70KM to stało się fajniejsze w prowadzeniu. Nie sądzę, żeby zmiany w wyważeniu spowodowały "stratę przewidywalności". Dużo zależy od opon. Speedster jak i Lotus mają super lekki przód więc założenie ultramiękkich opon z przodu i odpowiednie geo załatwiają sprawę. Jeździłem z 16" na przodzie i 17" z tyłu. EMU Black? BTW. nie wiem czy dobrze prześledziłem ale czy Ty masz inne amortyzatory z przodu i z tyłu? mam zwykle EMU kupione dobre 5 lat temu. amory mam z tylu: bilsteina z lotusa cup 250 http://www.mazdaspeed.pl/forum/download/fi...3&mode=view cos ala to https://www.ebay.co.uk/itm/Bilstein-For-Vau...ssAAOSwax5Y1AL8 a na przodzie: seryjne sprezyny i amory bilstein b6 utwardzone w zerkopolu albo gwint nitrona (jeszcze nie wiem co lepiej dziala i jestem na etapie tesotwania, a raczej naprawiania nitrona bo pociekl po ostatnim poznaniu i na nastepny bede jechal na bilsteinie) -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#230
|
|
Super User Dołączył: Sat, 21 June 2003 ![]() |
Nie jestem pewien, czy droga, którą wybrałeś zaowocuje dużą ilością szybkich i bezawaryjnych okrążeń w tym sezonie.
Wg mnie przesiadka na slicki w tym co miałeś oferowałaby o wiele lepszy stosunek zyskanych sekund do wydanych pieniędzy. -------------------- 7:39,9
2:35,8 1:37,9 |
|
|
![]()
Post
#231
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Nie jestem pewien, czy droga, którą wybrałeś zaowocuje dużą ilością szybkich i bezawaryjnych okrążeń w tym sezonie. Wg mnie przesiadka na slicki w tym co miałeś oferowałaby o wiele lepszy stosunek zyskanych sekund do wydanych pieniędzy. ALe on on ciągle miał awarie tego 2.2. Swap na b207 ma dać głównie bezawaryjność, a że jest ponad 100 koni więcej, to taki szczęśliwy zbieg okoliczności ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#232
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Nie jestem pewien, czy droga, którą wybrałeś zaowocuje dużą ilością szybkich i bezawaryjnych okrążeń w tym sezonie. Wg mnie przesiadka na slicki w tym co miałeś oferowałaby o wiele lepszy stosunek zyskanych sekund do wydanych pieniędzy. tzn mialem dalej jezdzic na tym? http://www.mazdaspeed.pl/forum/download/fi...0&mode=view to awaria z ostatniego poznania. nie wiem czy by sie dalo na tym jezdzic bo mialem kompresje na garach 1, 6, 6, 1. i tak srednio palil. ogolnie pierwszy seryjny z22se mial wzer taki ze silnik palil na 3 garach i palil tony oleju. drugi po tuningu na ostro skonczyl tak: http://www.mazdaspeed.pl/forum/download/fi...2&mode=view no a ten trzeci jak wyzej. no na cos trzeba bylo zmienic. borykalem sie z myslami czy wsadzic 2,4 z HHRa ktory tez jest plug and play czy b207r czy jak kto woli z20ner. padlo na to ostatnie i chyba dobrze bo wynik ostateczny wydaje sie bardziej ciekawy. jak to wypadnie na poznaniu przekonam sie juz niedlugo. na sliki nie przejde bo by na nich jezdzic na poznaniu trzeba miec klatke bezpieczenstwa. a ta wyklucza calkowicie normalna jazde na codzien takim autem. wiec moj wybor pada zawsze na najlepsze mozliwe semislicki z homologacja E i DOT oczywiscie dostepne w rozmiarze felg ktore posiadam. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#233
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 January 2010 Skąd: lublin ![]() |
Równie dobrze teraz może dać slicka i będzie pełnia szczęścia.
|
|
|
![]()
Post
#234
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 22 October 2008 ![]() |
piwo - te Twoje silniki z22se były jakieś zajeżdżone czy tuning je niszczył? Ludzie jeżdżą nimi z kompresorami i ITB i dają radę, a tutaj miałeś w sumie niewielkie przyrosty mocy.
|
|
|
![]()
Post
#235
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Pierwszy silnik
https://m.youtube.com/watch?t=1s&v=ekWo9Fz6Nr4 http://www.mazdaspeed.pl/forum/download/fi...5&mode=view Powiem tak. Ten silnik wydaje mi się że wykańczała nieseryjna odcinka ustawiona na 7200 zamiast seryjnej 6500 i to jak jeżdżę, bo każdy silnik którym jeżdżę pada dość szybko. Przy moim stylu silniki znoszą około 20tys km a skrzynie jakieś dwa razy więcej. I mniej więcej powtarza się to w każdym aucie którym dotąd jeździłem czy nowym, czy trochę starszym używanym. Ogólnie w maździe turbo wymieniłem 3 silniki i 3 skrzynie biegów przez około 60tys km, w fiacie jednym dwie skrzynie i jeden silnik przebieg około 50tys km, w citroenie tylko jedna skrzynie, a w drugim fiacie po 15 tys silnik do remontu. Ogólnie gówno robią producenci i tyle. Trochę dłużej motor pochodzi przy odcince i złom. A skrzynie nie lubię szybkich zmian biegów. Należy robić to dostojnie najlepiej przez dwie sekundy. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#236
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Nie myślałeś zostać kierowcą testowym?
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#237
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Nie myślałeś zostać kierowcą testowym? Ta... I która fabryka wyrobi na zmianę silników i skrzyń za nim ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#238
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Wyrobią normę, tyle i tyle silników w takim czasie i stwierdzą że da radę
![]() A tak bardziej poważnie,piwo naświetl może jak mocno harpaganisz ten sprzęt. Nie chcę się naśmiewać, wolał bym wiedzieć czego unikać bo też mam przy dynamicznej jeździe jakies tam nawyki. |
|
|
![]()
Post
#239
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Po prostu uzywam skalę obrotów 4000-7000 na codzien. Nic więcej.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#240
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Mi sie wydaje,ze raczej przy niepokojacych odglosach czy objawach piwo nie odpuszcza, wiec drobne usterki przeradzaja sie w duze
![]() Ja tez kazde swoje auto dzien w dzien (w drodze do pracy) katuje do odcinki pare razy. W mazdzie 323 z kompresorem nic sie nie dzialo, w saabach troche silnikow powymienialem (panewki + jeden stopiony tlok). Z lenistwa i checi sprawdzenia paluje, jak woda ma dopiero 50-60 stopni (a olej pewnie 30). Jak narazie na silniku b207 ~300hp mam 90kkm na lpg. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 05:19 |