![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1441
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Ja to pogłębianie smoka przerabiałem w k20 i u mnie robiło robotę. A bez tego co lewy zakręt było 0.5 bara ciśnienia oleju. Dlatego moim zdaniem to jedyne wyjście. Klapki pomogą na 0.5s , zanim olej się nie przepompuje z miski. Co do przeciążeń to jak komuś robi 1.4g mechanicznie na używanym slicku to moim zdaniem jest już bardzo dobrze. Na nówce 1.5-1.6g to chyba granica obecnych mieszanek do samochodów. Kart ma 200mm na tylnej osi, to tyle co moje 800kg auto. Gdyby były produkowane opony 300-400mm z taką mieszanką, że w 800kg aucie da radę je doprowadzić do temperatury pracy, to też by robił 2g+ w zakręcie. klapki spokojnie pomagają i jak sie dobrze zaprojektuje to tworzą spory zasobnik. Olej aż tak szybko nie jest wypompowywany. Tak naprawdę jakbyś zrobił eksperyment: nalał do miski olej a potem wytworzył odpowiednie przeciążenie to byś zobaczył że tego oleju często wogóle nie ma pod smokiem natomiast sama konstrukcja filtra i pojemność kanałów w silniku zapewniają odpowiednie ciśnienie przez pewien czas. Jako przykład mogę podać moje Volvo gdzie ciśnienie oleju powyżej zadziałania kontrolki utrzymuje się przez parenaście sekund po zgaszeniu silnika. Ale żeby to wszystko działało dobrze to pompa musi mieć odpowiednią wydajność i błyskawicznie napełnić układ jak już olej pod smokiem się pojawi, Stąd właśnie bierze się spora ilość miejsc ssania oleju przez wielostopniową pompę w suchej misce żeby przy każdym przeciążeniu zbierać olej i podawać do układu Co do gokarta to co z tego że ma szeroki kapeć jak mała średnica co finalnie daje niezbyt duży placek. Ważniejszy jest bardzo niski środek ciężkości. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1442
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Zapominasz, ze te GT3 jadą na świeżych slickach, a nie na semi po n trackdayach. I do tego mając też bardzo dopracowaną aerodynamikę Nie zapominam. Tez mozesz zalozyc świeżego slicka i piwo tez. Nie uwzgledniam aero kiedy pisze o mechanicznej. Aero doklada swoje do tego -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#1443
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
klapki spokojnie pomagają i jak sie dobrze zaprojektuje to tworzą spory zasobnik. Olej aż tak szybko nie jest wypompowywany. Tak naprawdę jakbyś zrobił eksperyment: nalał do miski olej a potem wytworzył odpowiednie przeciążenie to byś zobaczył że tego oleju często wogóle nie ma pod smokiem natomiast sama konstrukcja filtra i pojemność kanałów w silniku zapewniają odpowiednie ciśnienie przez pewien czas. Jako przykład mogę podać moje Volvo gdzie ciśnienie oleju powyżej zadziałania kontrolki utrzymuje się przez parenaście sekund po zgaszeniu silnika. Ale żeby to wszystko działało dobrze to pompa musi mieć odpowiednią wydajność i błyskawicznie napełnić układ jak już olej pod smokiem się pojawi, Stąd właśnie bierze się spora ilość miejsc ssania oleju przez wielostopniową pompę w suchej misce żeby przy każdym przeciążeniu zbierać olej i podawać do układu Co do gokarta to co z tego że ma szeroki kapeć jak mała średnica co finalnie daje niezbyt duży placek. Ważniejszy jest bardzo niski środek ciężkości. f3 też ma niski środek ciężkości a mechanicznej generuje tyle co gt3. Liczy się ramię siły, czyli wysokość środka ciężkości do szerokości osi. Pamiętaj że współczynnik tarcia gumy maleje z siła nacisku. Nacisk jednostkowy na oponę w karcie masz znacznie mniejszy niż w samochodzie. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1444
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
f3 też ma niski środek ciężkości a mechanicznej generuje tyle co gt3. Liczy się ramię siły, czyli wysokość środka ciężkości do szerokości osi. Pamiętaj że współczynnik tarcia gumy maleje z siła nacisku. Nacisk jednostkowy na oponę w karcie masz znacznie mniejszy niż w samochodzie. czyli jednak środek ciężkości bierze tu udział. Ok dorosły gokart waży z kierowcą 100 kilogramowym okolice 220-250kg. Ma opony szerokości jak ktoś wspomniał 200mm i średnicy strzelam gdzieś 250-300mm. A taka lekka mocna Honda waży okolice 750kg czyli razem z kierowcą 850kg (ktoś się nawet chwalił że i okolice 700 te takie szybkie co po naszych toach jeżdzą) ale jedzie na kapciu 240-250mm o średnicy 570-580mm.Niestety nie znam wzoru jak wyliczyć faktyczne pola powierzchni opony stykającej się z jezdnią ale coś mi podpowiada że są mocno podobne w stosunku do całkowitej masy pojazdu wraz z kierowcą. Więc dlaczego Honda nie potrafi tego co potrafi gokart ? Może dlatego że wszystko jest na drugim albo i trzecim piętrze gdzie gokart ma wszystko na parterze ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#1445
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
czyli jednak środek ciężkości bierze tu udział. Ok dorosły gokart waży z kierowcą 100 kilogramowym okolice 220-250kg. Ma opony szerokości jak ktoś wspomniał 200mm i średnicy strzelam gdzieś 250-300mm. A taka lekka mocna Honda waży okolice 750kg czyli razem z kierowcą 850kg (ktoś się nawet chwalił że i okolice 700 te takie szybkie co po naszych toach jeżdzą) ale jedzie na kapciu 240-250mm o średnicy 570-580mm.Niestety nie znam wzoru jak wyliczyć faktyczne pola powierzchni opony stykającej się z jezdnią ale coś mi podpowiada że są mocno podobne w stosunku do całkowitej masy pojazdu wraz z kierowcą. Więc dlaczego Honda nie potrafi tego co potrafi gokart ? Może dlatego że wszystko jest na drugim albo i trzecim piętrze gdzie gokart ma wszystko na parterze ? Wiesz, że w karcie wychylasz się do zewnętrznej, żeby jechać tylko zewnętrznym tylnym kołem? Za dużo kombinujesz ![]() Honda wazy te 700kg, z czego 550 na przedniej osi. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1446
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Wiesz, że w karcie wychylasz się do zewnętrznej, żeby jechać tylko zewnętrznym tylnym kołem? Za dużo kombinujesz ![]() Honda wazy te 700kg, z czego 550 na przedniej osi. a w gokarcie to masz 50:50 ? W gokarcie się wychylasz bo nie ma mechanizmu róźnicowego i jak koła nie oderwiesz to tracisz. Honda też się wychyla dociążając zewnętrze koła. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#1447
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
jaki jest stosunek masy pojazdu do szerokości całkowitej krawędź opony/opony? Może tutaj znajdziemy podpowiedź? Do tego miękka mieszanka w gokarcie.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#1448
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
a w gokarcie to masz 50:50 ? W gokarcie się wychylasz bo nie ma mechanizmu róźnicowego i jak koła nie oderwiesz to tracisz. Honda też się wychyla dociążając zewnętrze koła. Słuszna uwaga, w gokartach wychylamy się do zewnętrznej tylko na sztywnej ośce z tyłu, z mechanizmem różnicowym tracilibyśmy wychylając się do zewnątrz. |
|
|
![]()
Post
#1449
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Udalo sie dotrzec na lotnisko Ułeż na zlot MazdaSpeed i wrocic o wlasnych silach. Najszybszy czas na cwiartke 12,3s i 1 miejsce w konkursie dzieki temu ze Capazo (Lotus k24 turbo ) nie stawil sie w finalach (10,9s w eliminacjach).
![]() Czas zrobiony na pb98 bez alko wiec z 20 koni mniej niz optimum i z stojacym zaciskiem z tylu. Mysle ze w chlodniejszy niz dzis (31stopni) dzien i z alko byloby 11,... Do zrobienia. 2 miejsce w oesie z czasem 1m45,01. Pierwszy Capazo 1m38,3 trzeci Tomek bmw e36 3,0 280 koni 1m49,63, czwarty rx8 wodnick 1m54,69. Takze zadowolony jestem. ![]() https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.p...29&t=218838 https://www.facebook.com/share/v/JbHWEsn8dCc4te7i/ -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1450
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Gratuluję, fajnie że wszystko zagrało, a auto robiło dobre czasy
![]() |
|
|
![]()
Post
#1451
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
No i ładnie. Wybierasz się do Łodzi w niedzielę?
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#1452
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
nie sadze. potrzebuje troche czasu na regeneracje. tyzien chlania troche mnie dobil. poczekam na nizsze temperatury nim gdzies uderze na tor. przez lato pochillautuje sobie. jak pojezdze to turystycznie.
musze pare rzeczy ogarnac w aucie zanim gdzies rusze. zaciski, podstroic u zibiego na nowym silniku, i pewnie jeszcze pare rzeczy. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1453
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1454
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Czyli te modyfikacje miski pomogły na ciśnienie oleju ? bo na Ułężu i to w gorrrrrąco na pewno przyczepność na zakrętach była?
Fajnie że wóz przeżył i jeszcze z wynikami!!! poważnie, aż się obawiałem wątek otwierać tyle tych awarii było... -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#1455
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Jeszcze nie analizowalem logow z datalogera ale na pewno to zrobie
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1456
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Jakby się coś działo to logów jakichś nie trzeba. Przy turbo i tych mocach i temp by dało znać .
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#1457
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Miło słyszeć, że w końcu auto wróciło z zawodów na kołach i nie wymaga kolejnego silnika
![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#1458
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
analziuje sobie ostatni wypad na tor ulez przy 32 stopniach w cieniu.
cisnienia oleju nie wygladaja zachecajaco. jest lepiej niz na ostatnim wypadzie na lodz co panewka powiedziala papa ale do rewelacji daleko. czyli poglebienie miejsca smoka cos dalo ale to nie jest rozwiazanie widac tematu. 5800 obr/min i 2,5 bara cisnienie oleju. chlodzenia tez nie wyrabiaja. olej 116, woda 106, dolot 63. bede musial sie wziac w koncu za przerobke przodu auta i prowadnic i chlodnic. mam nadzieje ze to rozwiaze choc czesc tematow. a poki co odstawiam auto torowo do jesieni do temperatur 15 stopni. ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1459
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
chyba sporo dalo skoro w tak wysokiej temperaturze nie zaliczałeś tak spektakularnych spadków cisnienia jak wcześniej. Nie oszukujmy się - w takich warunkach nie są to złe wartości, no poza ciśnieniem oleju które mogło by być wyższe ale pewnie zależy to w tym momencie także od samego oleju.
Z rozrzewnieniem trzeba wspominać silniki z pompą na łańcuszku gdzie można było samemu dobierać potrzebne przełożenie... -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#1460
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
przeszedlem z 0w40 motula 300v na redline 5w50 . nie wyobrazam sobie lepszego oleju. kupilem najlepszy jaki znam nie sugerujac sie cena
Lepkość kinematyczna w 40oC: 128 Lepkość kinematyczna w 100oC: 20.5 Lepkość HTHS, cP w 150oC, ASTM D4741: 5,9 Indeks lepkości: 185 Lepkość CCS (puaz): 60/-30oC Temperatura krzepnięcia oC: -45 Temperatura zapłonu, VO oC: 268 Utrata masy NOACK, 1g w 250oC (%): 5 https://motorsport.2brally.pl/pl/p/olej-sil...C785-l/23035149 -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 21:33 |