![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1321
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Pomysl done4 nic nie zmieni. Chyba ze z jednej strony tylko to wowczas pomoze w lukach kreconych w jego strone
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1322
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
A nie ma już gotowych rozwiązań ? do zetece, durateca, mazdy (to chyba duratec?) są takie, może można się jakoś na nich wzorować ? (bo działają) :
https://www.raceline.co.uk/products/part_se...p;SectionID=109 https://www.raceline.co.uk/products/part_se...mp;SectionID=40 Piwo szukałeś po jakichś forach Lotusa w UK z tymi silnikami co stosują ? czy stosują w ogóle te silniki? jeśli to to może są powody (np brak właśnie takich rozwiązań jak miska skuteczna) Do motocyklowych dla samochodów są mokre miski skuteczne , a tam to w ogóle inaczej bo motocykl się pochyla w zakręcie i olej odśrodkowo się przemieszcza a w samochodzie stoi pionowo. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#1323
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
A nie ma już gotowych rozwiązań ? do zetece, durateca, mazdy (to chyba duratec?) są takie, może można się jakoś na nich wzorować ? (bo działają) : https://www.raceline.co.uk/products/part_se...p;SectionID=109 https://www.raceline.co.uk/products/part_se...mp;SectionID=40 Piwo szukałeś po jakichś forach Lotusa w UK z tymi silnikami co stosują ? czy stosują w ogóle te silniki? jeśli to to może są powody (np brak właśnie takich rozwiązań jak miska skuteczna) Do motocyklowych dla samochodów są mokre miski skuteczne , a tam to w ogóle inaczej bo motocykl się pochyla w zakręcie i olej odśrodkowo się przemieszcza a w samochodzie stoi pionowo. Ale zobacz, ze oni mają tutaj inny cel , zmniejszenie wysokości miski. Moim zdaniem to pomysl bez sensu, bo w ten sposob jeszcze szybciej zobaczysz spadki cisnienia oleju w silniku. Pomysl done4 nic nie zmieni. Chyba ze z jednej strony tylko to wowczas pomoze w lukach kreconych w jego strone Takie boczne zborniki mogłyby zadziałać, gdyby miały dużą pojemność w stosunku do przekroju miski. Bo przy niewielkim przechyle nagle by dopływały ze 2l oleju . Diesele V6 miały takie miski z dużą komorą na samym dole. MX5 BP ma taki duzy pojemnik pod smokiem i to w zakrętach działa. Tzn u mnie do tych 1.6-1.7g nie widziałem jeszcze spadków ciśnienia oleju ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1324
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
no w b207 tak to wyglada
![]() ![]() poglebie to cholerstwo jak bedzie miejsce nad dyfuzorem. tak na prawde pomyslow ma sporo ale wszystko rozbija sie o kase. jak zwykle. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1325
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
ja bym wstawil przegrody na wysokosci "krawedzi" tej glebszej czesci
|
|
|
![]()
Post
#1326
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Uważam, że tak mocno zabudowana miska nad smokiem może być odpowiedzialna za spadki ciśnienia oleju.
W długich szybkich zakrętach ściekający olej z bloku może zbierać się na bocznych ściankach bo nie zdąży spłynąć do smoka. |
|
|
![]()
Post
#1327
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
@jackpl nie bez sensu bo działa (tam po bokach jest sporo miejsca na olej) i poza zmniejszeniem wysokości, celem jest utrzymanie oleju w wystarczającej ilości do zassania w dodatku przy zmianie pozycji silnika z poprzecznej na wzdłużną i do zastosowań torowych.
Ale nie o to mi chodziło żeby z tych brać przykład, tylko poszukać gotowych rozwiązań , czegoś jak powyższe, bo skoro przyczyną jest niedostosowana do torów miska, i skoro te silniki są montowane w Lotusach, to takie przypadłości musiały już kogoś dotknąć, a o popatrzeniu na rynek UK mówię bo przecież masa takich Lotusów tam jeździ i skoro do silników forda focusa są rozwiązania , to nie będzie do Lotusa i jednego ze stosowanych w nim silników ? Chyba że to mało popularny silnik w Lotusach to wtedy może to jest powodem małej jego popularności - że nie wytrzymuje przeciążeń i nie ma na to rozwiązxań gotowych. Przy tylu problemach z autem "testowanie" kolejnych przeróbek to droga do pogłębiania frustracji . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#1328
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
@jackpl nie bez sensu bo działa (tam po bokach jest sporo miejsca na olej) i poza zmniejszeniem wysokości, celem jest utrzymanie oleju w wystarczającej ilości do zassania w dodatku przy zmianie pozycji silnika z poprzecznej na wzdłużną i do zastosowań torowych. Ale nie o to mi chodziło żeby z tych brać przykład, tylko poszukać gotowych rozwiązań , czegoś jak powyższe, bo skoro przyczyną jest niedostosowana do torów miska, i skoro te silniki są montowane w Lotusach, to takie przypadłości musiały już kogoś dotknąć, a o popatrzeniu na rynek UK mówię bo przecież masa takich Lotusów tam jeździ i skoro do silników forda focusa są rozwiązania , to nie będzie do Lotusa i jednego ze stosowanych w nim silników ? Chyba że to mało popularny silnik w Lotusach to wtedy może to jest powodem małej jego popularności - że nie wytrzymuje przeciążeń i nie ma na to rozwiązxań gotowych. Przy tylu problemach z autem "testowanie" kolejnych przeróbek to droga do pogłębiania frustracji . Andrzej, pompa oleju ma 0.5l/s wydajnosc. Ile ta przegroda ma pojemnosci? 1l ? Wyssie cały olej z przegrody i jak olej tam wroci? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1329
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 06 February 2013 Skąd: Namysłów ![]() |
no w b207 tak to wyglada Szukaj silnika na podmianę jak kasy brak, wkładaj jak chcesz jeździć a obecny niech leży i czeka na lepsze czasy i remont..Nie ma się co załamywać.
![]() ![]() poglebie to cholerstwo jak bedzie miejsce nad dyfuzorem. tak na prawde pomyslow ma sporo ale wszystko rozbija sie o kase. jak zwykle. -------------------- Crx Ballade Zc1&Bmw E36 328,Bmw E46 330i.
|
|
|
![]()
Post
#1330
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
W każdej misce mokrej wraca chyba tak samo - grawitacyjnie ? w tej co pokazałeś z dużym bąblem w dół wystającym też przy takich przepływach może się szybko skończyć i też musi wrócić. (te Raceline to o ile pamiętam przegrody po bokach nie dochodzą do samego końca , nie wiem jak ale jakoś to działa .
W sumie ciekawe ile jaka cześć całkowitej obj oleju jest w obiegu w trakcie pracy w silniku chodzącym - na bagnecie nie do zmierzenia bo zaprysakany cały jak chodzi, ale to bliżej 10% czy bliżej 50%? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#1331
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
@jackpl nie bez sensu bo działa (tam po bokach jest sporo miejsca na olej) i poza zmniejszeniem wysokości, celem jest utrzymanie oleju w wystarczającej ilości do zassania w dodatku przy zmianie pozycji silnika z poprzecznej na wzdłużną i do zastosowań torowych. Ale nie o to mi chodziło żeby z tych brać przykład, tylko poszukać gotowych rozwiązań , czegoś jak powyższe, bo skoro przyczyną jest niedostosowana do torów miska, i skoro te silniki są montowane w Lotusach, to takie przypadłości musiały już kogoś dotknąć, a o popatrzeniu na rynek UK mówię bo przecież masa takich Lotusów tam jeździ i skoro do silników forda focusa są rozwiązania , to nie będzie do Lotusa i jednego ze stosowanych w nim silników ? Chyba że to mało popularny silnik w Lotusach to wtedy może to jest powodem małej jego popularności - że nie wytrzymuje przeciążeń i nie ma na to rozwiązxań gotowych. Przy tylu problemach z autem "testowanie" kolejnych przeróbek to droga do pogłębiania frustracji . ten silnik nie jest stosowany w lotusach. to za to dosc powszechny silnik w vx220. tzn vx220 z silnikiem wolnossacym 2,2. bardzo czesto wlasnie wymieniany jest caly nowy silnik na b207 i wkladany do tego itb lub kompresor najczesciej. tylko w uk jezdza wolno. tam wiekszosc uzytkownikow jezdzi na ulicznych oponach lub sliskich semislikach (ulubiona opona jest r888r ktoa jest conajmniej o 0,2G wolniejsza w lukach niz extreme vr2). dodatkowo w uk aero to dosc malo spotykane zjawisko. jak ktos doda jakis spojlerek na bagazniku i dokladke zderzaka to wszystko. takze te silniki jezdza tam moze z przeciazeniami 1,1G. i widac na tyle to dziala. poglebie miske o pare centymetrow i smok obnize o te pare centymetrow i mam nadzieje ze to pomoze. dodatkowo uzywka z allegro silnika b207r plus od razu sprawdze panewki i jak beda wymagaly to sie wymieni. dodatkowo wracam z olejem z 0w40 na 5w50 i sie zastanwaiam czy wracac do amsoila signature 5w50 czy jednak millers i jaki ? XF Premium czy EE PERFORMANCE 5W50? -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1332
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Awaria nastąpiła w Łodzi. Czyli małe prędkości i b. krótkie zakręty. Ciężko mi sobie wyobrazić żeby tam przy prawidłowym poziomie oleju dochodziło do jego odpływu. To Poznania byś 2 kółek nie przejechał. Piwo jaki miałeś poziom oleju jak doszło do awarii? Wiem że silniki Subaru na eventach najczęściej padają przez wywaloną panewkę z powodu za niskiego poziomu oleju jak ktoś to zaniedbał.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#1333
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Pisalem. Jak przyjechalem mialem ponas kreske, po awari po 20 km jazdy mialem na minimum.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1334
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
No to wciąga olej lepiej niż Mike cocę w swoich najlepszych czasach
![]() Ja bym mu lał ponad stan nawet centymetr na bagnecie. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#1335
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
W każdej misce mokrej wraca chyba tak samo - grawitacyjnie ? w tej co pokazałeś z dużym bąblem w dół wystającym też przy takich przepływach może się szybko skończyć i też musi wrócić. (te Raceline to o ile pamiętam przegrody po bokach nie dochodzą do samego końca , nie wiem jak ale jakoś to działa . W sumie ciekawe ile jaka cześć całkowitej obj oleju jest w obiegu w trakcie pracy w silniku chodzącym - na bagnecie nie do zmierzenia bo zaprysakany cały jak chodzi, ale to bliżej 10% czy bliżej 50%? To przechyl silnik o 45 stopni i popatrz, jak działa grawitacja i gdzie ten olej spływa ![]() Najlepiej to sobie zwizualizować pojemnikiem plastikowym z wieczkiem. Nalej wodę do połowy przechyl o 45 stopni i zobacz jak to wygląda. I jak ten olej miałby się dostać do tych magicznych komór w tych miskach. Moim zdaniem nie ma opcji. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1336
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
No to wciąga olej lepiej niż Mike cocę w swoich najlepszych czasach ![]() Ja bym mu lał ponad stan nawet centymetr na bagnecie. i Tu sie kolo zamyka to Piwo pisal tez ze jak daje olej ponad stan to zaczyna mu dymic na niebiesko... wszystko sie sprowadza do tego ze ten silnik jest umeczony, i wymaga kapitalki dopiero na zdrowym silniku mozna myslec o modyfikacjach - inaczej mozna probowac zmodernizowac czy usprawnic cos co jest w kazdych okolicznosciach niesprawne a wciagniecie 3l oleju w 20 km to przyklad b. duzej niesprawnosci ![]() PS: Piwo, mam glowice do b207 w ktorej urwal sie kiedys zawor, komora jedna zniszczona ale nadaje sie na pokrojenie i sprawdzenie jak mozna rzezac kanaly ![]() |
|
|
![]()
Post
#1337
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Jacek, ja wiem jak się ciecz przemieszcza, ale najwyraźniej w tych miskach raceline nie przeszkadza to na tyle żeby zasysać powietrze, no po prostu sie sprawdza, co poradzę (nie że "u mnie działa"
![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#1338
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
ewentualnie ten silnik się nie nadaje do takiej eksploatacji po prostu. a że piwo chce tanio i wkłada używane słupki(nie oceniam, nie krytykuję) to zdychają jeden po drugim szybko.
piwo, nie zastanawiałeś się czy nie lepiej by było odpuścić kilka imprez, coś grosza odłożyć i podejść ciut ostrożniej do tematu silnika? nie mówię o jakiejś mega rzeźbie, ale nawet w panewki zajrzeć, pompę oleju wymienić, wszystkie magistrale wymyć skoro takie problemy z olejem i inne takie. albo mieć to w dupie i wyrzeźbić swoją suchą miskę, ponoć da się to zrobić relatywnie tanio gdyby oprzeć to o zwykłą pompę oleju zamiast pompy do suchej miski. |
|
|
![]()
Post
#1339
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Jacek, ja wiem jak się ciecz przemieszcza, ale najwyraźniej w tych miskach raceline nie przeszkadza to na tyle żeby zasysać powietrze, no po prostu sie sprawdza, co poradzę (nie że "u mnie działa" ![]() A masz jakiś przykład takiej miski w samochodzie, który lata mocno po torze? Bo takich amatorów, co to w weekend jadą do mcdonalda i się cieszą, że u nich miska działa to nie biorę pod uwagę. ewentualnie ten silnik się nie nadaje do takiej eksploatacji po prostu. a że piwo chce tanio i wkłada używane słupki(nie oceniam, nie krytykuję) to zdychają jeden po drugim szybko. piwo, nie zastanawiałeś się czy nie lepiej by było odpuścić kilka imprez, coś grosza odłożyć i podejść ciut ostrożniej do tematu silnika? nie mówię o jakiejś mega rzeźbie, ale nawet w panewki zajrzeć, pompę oleju wymienić, wszystkie magistrale wymyć skoro takie problemy z olejem i inne takie. albo mieć to w dupie i wyrzeźbić swoją suchą miskę, ponoć da się to zrobić relatywnie tanio gdyby oprzeć to o zwykłą pompę oleju zamiast pompy do suchej miski. Zatarta panewka to efekt braku ciśnienia oleju. Niskie ciśnienie spowodowane niskim poziomem/odpływaniem oleju spod smoka. Nie trzeba robić remontu za 5k pln, tylko ustawić odpowiednio w EMU odcięcie na niskim ciśnieniu i tyle. Zjazd z toru, dolewka i ogień. Jak nie masz informacji o niskim poziomie oleju czy niskim ciśnieniu, to skąd masz wiedzieć, że trzeba przerwać zabawę? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1340
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Puchar Westfielda w Holandii i Belgii
https://www.westfieldcup.nl/raceverslagen/v...el-en-marianne/ Kupa westfieldoew w ich ich speed series , masa caterhamow itd. Tak nie na slickach i nie mają 5 g. Ale 1 chyba mają . Ta miska od Hondy cbr maleńka plyciutka tylko z "dachem". I przegrodami (radzą też zalewać 1cm wyżej na bagnecie) https://arionracing.dk/ To nie są auta do mc Donalda tylko na wyścigi. Nie są też na timeattack oczywiście. Ale dość blisko . Mój poza tym pucharem jeździł w jakichś endurance przecież i już nie na semi a slickach. Miał zajechany silnik ale raczej przez zatkany silikonem filtr w tej misce. A alarm o ciśnieniu na pewno fajna sprawa a taki że przerywa silnik w ogóle i na zegary się patrzy co jakiś czas tylko w gorączce jazdy. To Piwo powinien na pewno zrobić. A co do tego ciśnienia oleju to pompa nie może być niesprawna? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 15:42 |