Shoutbox 0 nowych PW 


77 Stron V  « < 65 66 67 68 69 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Opel Speedster 2.0 T
MadeInPoland
post Fri, 24 Nov 2023 - 12:35
Post #1321


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Pomysl done4 nic nie zmieni. Chyba ze z jednej strony tylko to wowczas pomoze w lukach kreconych w jego strone


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 24 Nov 2023 - 12:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Andrzejsr
post Fri, 24 Nov 2023 - 16:06
Post #1322


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





A nie ma już gotowych rozwiązań ? do zetece, durateca, mazdy (to chyba duratec?) są takie, może można się jakoś na nich wzorować ? (bo działają) :

https://www.raceline.co.uk/products/part_se...p;SectionID=109

https://www.raceline.co.uk/products/part_se...mp;SectionID=40

Piwo szukałeś po jakichś forach Lotusa w UK z tymi silnikami co stosują ? czy stosują w ogóle te silniki? jeśli to to może są powody (np brak właśnie takich rozwiązań jak miska skuteczna)

Do motocyklowych dla samochodów są mokre miski skuteczne , a tam to w ogóle inaczej bo motocykl się pochyla w zakręcie i olej odśrodkowo się przemieszcza a w samochodzie stoi pionowo.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 24 Nov 2023 - 17:08
Post #1323


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Andrzejsr @ Fri, 24 Nov 2023 - 16:06) *
A nie ma już gotowych rozwiązań ? do zetece, durateca, mazdy (to chyba duratec?) są takie, może można się jakoś na nich wzorować ? (bo działają) :

https://www.raceline.co.uk/products/part_se...p;SectionID=109

https://www.raceline.co.uk/products/part_se...mp;SectionID=40

Piwo szukałeś po jakichś forach Lotusa w UK z tymi silnikami co stosują ? czy stosują w ogóle te silniki? jeśli to to może są powody (np brak właśnie takich rozwiązań jak miska skuteczna)

Do motocyklowych dla samochodów są mokre miski skuteczne , a tam to w ogóle inaczej bo motocykl się pochyla w zakręcie i olej odśrodkowo się przemieszcza a w samochodzie stoi pionowo.


Ale zobacz, ze oni mają tutaj inny cel , zmniejszenie wysokości miski. Moim zdaniem to pomysl bez sensu, bo w ten sposob jeszcze szybciej zobaczysz spadki cisnienia oleju w silniku.

CYTAT(MadeInPoland @ Fri, 24 Nov 2023 - 12:35) *
Pomysl done4 nic nie zmieni. Chyba ze z jednej strony tylko to wowczas pomoze w lukach kreconych w jego strone


Takie boczne zborniki mogłyby zadziałać, gdyby miały dużą pojemność w stosunku do przekroju miski. Bo przy niewielkim przechyle nagle by dopływały ze 2l oleju . Diesele V6 miały takie miski z dużą komorą na samym dole.

MX5 BP ma taki duzy pojemnik pod smokiem i to w zakrętach działa. Tzn u mnie do tych 1.6-1.7g nie widziałem jeszcze spadków ciśnienia oleju


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 24 Nov 2023 - 19:23
Post #1324


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





no w b207 tak to wyglada



poglebie to cholerstwo jak bedzie miejsce nad dyfuzorem.
tak na prawde pomyslow ma sporo ale wszystko rozbija sie o kase. jak zwykle.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Fri, 24 Nov 2023 - 19:47
Post #1325


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





ja bym wstawil przegrody na wysokosci "krawedzi" tej glebszej czesci
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Fri, 24 Nov 2023 - 20:02
Post #1326


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





Uważam, że tak mocno zabudowana miska nad smokiem może być odpowiedzialna za spadki ciśnienia oleju.
W długich szybkich zakrętach ściekający olej z bloku może zbierać się na bocznych ściankach bo nie zdąży spłynąć do smoka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Fri, 24 Nov 2023 - 20:13
Post #1327


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





@jackpl nie bez sensu bo działa (tam po bokach jest sporo miejsca na olej) i poza zmniejszeniem wysokości, celem jest utrzymanie oleju w wystarczającej ilości do zassania w dodatku przy zmianie pozycji silnika z poprzecznej na wzdłużną i do zastosowań torowych.
Ale nie o to mi chodziło żeby z tych brać przykład, tylko poszukać gotowych rozwiązań , czegoś jak powyższe, bo skoro przyczyną jest niedostosowana do torów miska, i skoro te silniki są montowane w Lotusach, to takie przypadłości musiały już kogoś dotknąć, a o popatrzeniu na rynek UK mówię bo przecież masa takich Lotusów tam jeździ i skoro do silników forda focusa są rozwiązania , to nie będzie do Lotusa i jednego ze stosowanych w nim silników ? Chyba że to mało popularny silnik w Lotusach to wtedy może to jest powodem małej jego popularności - że nie wytrzymuje przeciążeń i nie ma na to rozwiązxań gotowych. Przy tylu problemach z autem "testowanie" kolejnych przeróbek to droga do pogłębiania frustracji .


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 24 Nov 2023 - 20:15
Post #1328


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Andrzejsr @ Fri, 24 Nov 2023 - 20:13) *
@jackpl nie bez sensu bo działa (tam po bokach jest sporo miejsca na olej) i poza zmniejszeniem wysokości, celem jest utrzymanie oleju w wystarczającej ilości do zassania w dodatku przy zmianie pozycji silnika z poprzecznej na wzdłużną i do zastosowań torowych.
Ale nie o to mi chodziło żeby z tych brać przykład, tylko poszukać gotowych rozwiązań , czegoś jak powyższe, bo skoro przyczyną jest niedostosowana do torów miska, i skoro te silniki są montowane w Lotusach, to takie przypadłości musiały już kogoś dotknąć, a o popatrzeniu na rynek UK mówię bo przecież masa takich Lotusów tam jeździ i skoro do silników forda focusa są rozwiązania , to nie będzie do Lotusa i jednego ze stosowanych w nim silników ? Chyba że to mało popularny silnik w Lotusach to wtedy może to jest powodem małej jego popularności - że nie wytrzymuje przeciążeń i nie ma na to rozwiązxań gotowych. Przy tylu problemach z autem "testowanie" kolejnych przeróbek to droga do pogłębiania frustracji .

Andrzej, pompa oleju ma 0.5l/s wydajnosc. Ile ta przegroda ma pojemnosci? 1l ? Wyssie cały olej z przegrody i jak olej tam wroci?


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzesiek84
post Fri, 24 Nov 2023 - 20:22
Post #1329


Frequent User
Dołączył: Wed, 06 February 2013
Skąd: Namysłów





CYTAT(piwo @ Fri, 24 Nov 2023 - 19:23) *
no w b207 tak to wyglada



poglebie to cholerstwo jak bedzie miejsce nad dyfuzorem.
tak na prawde pomyslow ma sporo ale wszystko rozbija sie o kase. jak zwykle.
Szukaj silnika na podmianę jak kasy brak, wkładaj jak chcesz jeździć a obecny niech leży i czeka na lepsze czasy i remont..Nie ma się co załamywać.


--------------------
Crx Ballade Zc1&Bmw E36 328,Bmw E46 330i.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Fri, 24 Nov 2023 - 20:57
Post #1330


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





W każdej misce mokrej wraca chyba tak samo - grawitacyjnie ? w tej co pokazałeś z dużym bąblem w dół wystającym też przy takich przepływach może się szybko skończyć i też musi wrócić. (te Raceline to o ile pamiętam przegrody po bokach nie dochodzą do samego końca , nie wiem jak ale jakoś to działa .

W sumie ciekawe ile jaka cześć całkowitej obj oleju jest w obiegu w trakcie pracy w silniku chodzącym - na bagnecie nie do zmierzenia bo zaprysakany cały jak chodzi, ale to bliżej 10% czy bliżej 50%?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 25 Nov 2023 - 08:03
Post #1331


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(Andrzejsr @ Fri, 24 Nov 2023 - 20:13) *
@jackpl nie bez sensu bo działa (tam po bokach jest sporo miejsca na olej) i poza zmniejszeniem wysokości, celem jest utrzymanie oleju w wystarczającej ilości do zassania w dodatku przy zmianie pozycji silnika z poprzecznej na wzdłużną i do zastosowań torowych.
Ale nie o to mi chodziło żeby z tych brać przykład, tylko poszukać gotowych rozwiązań , czegoś jak powyższe, bo skoro przyczyną jest niedostosowana do torów miska, i skoro te silniki są montowane w Lotusach, to takie przypadłości musiały już kogoś dotknąć, a o popatrzeniu na rynek UK mówię bo przecież masa takich Lotusów tam jeździ i skoro do silników forda focusa są rozwiązania , to nie będzie do Lotusa i jednego ze stosowanych w nim silników ? Chyba że to mało popularny silnik w Lotusach to wtedy może to jest powodem małej jego popularności - że nie wytrzymuje przeciążeń i nie ma na to rozwiązxań gotowych. Przy tylu problemach z autem "testowanie" kolejnych przeróbek to droga do pogłębiania frustracji .

ten silnik nie jest stosowany w lotusach. to za to dosc powszechny silnik w vx220. tzn vx220 z silnikiem wolnossacym 2,2. bardzo czesto wlasnie wymieniany jest caly nowy silnik na b207 i wkladany do tego itb lub kompresor najczesciej. tylko w uk jezdza wolno. tam wiekszosc uzytkownikow jezdzi na ulicznych oponach lub sliskich semislikach (ulubiona opona jest r888r ktoa jest conajmniej o 0,2G wolniejsza w lukach niz extreme vr2). dodatkowo w uk aero to dosc malo spotykane zjawisko. jak ktos doda jakis spojlerek na bagazniku i dokladke zderzaka to wszystko. takze te silniki jezdza tam moze z przeciazeniami 1,1G. i widac na tyle to dziala.
poglebie miske o pare centymetrow i smok obnize o te pare centymetrow i mam nadzieje ze to pomoze. dodatkowo uzywka z allegro silnika b207r plus od razu sprawdze panewki i jak beda wymagaly to sie wymieni.
dodatkowo wracam z olejem z 0w40 na 5w50 i sie zastanwaiam czy wracac do amsoila signature 5w50 czy jednak millers i jaki ? XF Premium czy EE PERFORMANCE 5W50?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sat, 25 Nov 2023 - 09:04
Post #1332


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Awaria nastąpiła w Łodzi. Czyli małe prędkości i b. krótkie zakręty. Ciężko mi sobie wyobrazić żeby tam przy prawidłowym poziomie oleju dochodziło do jego odpływu. To Poznania byś 2 kółek nie przejechał. Piwo jaki miałeś poziom oleju jak doszło do awarii? Wiem że silniki Subaru na eventach najczęściej padają przez wywaloną panewkę z powodu za niskiego poziomu oleju jak ktoś to zaniedbał.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 25 Nov 2023 - 10:27
Post #1333


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Pisalem. Jak przyjechalem mialem ponas kreske, po awari po 20 km jazdy mialem na minimum.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sat, 25 Nov 2023 - 11:10
Post #1334


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





No to wciąga olej lepiej niż Mike cocę w swoich najlepszych czasach biggrin.gif
Ja bym mu lał ponad stan nawet centymetr na bagnecie.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sat, 25 Nov 2023 - 11:17
Post #1335


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Andrzejsr @ Fri, 24 Nov 2023 - 20:57) *
W każdej misce mokrej wraca chyba tak samo - grawitacyjnie ? w tej co pokazałeś z dużym bąblem w dół wystającym też przy takich przepływach może się szybko skończyć i też musi wrócić. (te Raceline to o ile pamiętam przegrody po bokach nie dochodzą do samego końca , nie wiem jak ale jakoś to działa .

W sumie ciekawe ile jaka cześć całkowitej obj oleju jest w obiegu w trakcie pracy w silniku chodzącym - na bagnecie nie do zmierzenia bo zaprysakany cały jak chodzi, ale to bliżej 10% czy bliżej 50%?

To przechyl silnik o 45 stopni i popatrz, jak działa grawitacja i gdzie ten olej spływa smile.gif. 45 stopni to 1g przeciążenia bocznego.
Najlepiej to sobie zwizualizować pojemnikiem plastikowym z wieczkiem. Nalej wodę do połowy przechyl o 45 stopni i zobacz jak to wygląda. I jak ten olej miałby się dostać do tych magicznych komór w tych miskach. Moim zdaniem nie ma opcji.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Sat, 25 Nov 2023 - 12:43
Post #1336


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(Tommo @ Sat, 25 Nov 2023 - 11:10) *
No to wciąga olej lepiej niż Mike cocę w swoich najlepszych czasach biggrin.gif
Ja bym mu lał ponad stan nawet centymetr na bagnecie.



i Tu sie kolo zamyka to Piwo pisal tez ze jak daje olej ponad stan to zaczyna mu dymic na niebiesko...

wszystko sie sprowadza do tego ze ten silnik jest umeczony, i wymaga kapitalki

dopiero na zdrowym silniku mozna myslec o modyfikacjach - inaczej mozna probowac zmodernizowac czy usprawnic cos co jest w kazdych okolicznosciach niesprawne

a wciagniecie 3l oleju w 20 km to przyklad b. duzej niesprawnosci biggrin.gif

PS: Piwo, mam glowice do b207 w ktorej urwal sie kiedys zawor, komora jedna zniszczona ale nadaje sie na pokrojenie i sprawdzenie jak mozna rzezac kanaly smile.gif chcesz?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sat, 25 Nov 2023 - 14:03
Post #1337


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Jacek, ja wiem jak się ciecz przemieszcza, ale najwyraźniej w tych miskach raceline nie przeszkadza to na tyle żeby zasysać powietrze, no po prostu sie sprawdza, co poradzę (nie że "u mnie działa" wink.gif , tylko w ogóle.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sat, 25 Nov 2023 - 14:23
Post #1338


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





ewentualnie ten silnik się nie nadaje do takiej eksploatacji po prostu. a że piwo chce tanio i wkłada używane słupki(nie oceniam, nie krytykuję) to zdychają jeden po drugim szybko.

piwo, nie zastanawiałeś się czy nie lepiej by było odpuścić kilka imprez, coś grosza odłożyć i podejść ciut ostrożniej do tematu silnika? nie mówię o jakiejś mega rzeźbie, ale nawet w panewki zajrzeć, pompę oleju wymienić, wszystkie magistrale wymyć skoro takie problemy z olejem i inne takie. albo mieć to w dupie i wyrzeźbić swoją suchą miskę, ponoć da się to zrobić relatywnie tanio gdyby oprzeć to o zwykłą pompę oleju zamiast pompy do suchej miski.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sat, 25 Nov 2023 - 17:51
Post #1339


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Andrzejsr @ Sat, 25 Nov 2023 - 14:03) *
Jacek, ja wiem jak się ciecz przemieszcza, ale najwyraźniej w tych miskach raceline nie przeszkadza to na tyle żeby zasysać powietrze, no po prostu sie sprawdza, co poradzę (nie że "u mnie działa" wink.gif , tylko w ogóle.

A masz jakiś przykład takiej miski w samochodzie, który lata mocno po torze? Bo takich amatorów, co to w weekend jadą do mcdonalda i się cieszą, że u nich miska działa to nie biorę pod uwagę.

CYTAT(siewcu @ Sat, 25 Nov 2023 - 14:23) *
ewentualnie ten silnik się nie nadaje do takiej eksploatacji po prostu. a że piwo chce tanio i wkłada używane słupki(nie oceniam, nie krytykuję) to zdychają jeden po drugim szybko.

piwo, nie zastanawiałeś się czy nie lepiej by było odpuścić kilka imprez, coś grosza odłożyć i podejść ciut ostrożniej do tematu silnika? nie mówię o jakiejś mega rzeźbie, ale nawet w panewki zajrzeć, pompę oleju wymienić, wszystkie magistrale wymyć skoro takie problemy z olejem i inne takie. albo mieć to w dupie i wyrzeźbić swoją suchą miskę, ponoć da się to zrobić relatywnie tanio gdyby oprzeć to o zwykłą pompę oleju zamiast pompy do suchej miski.



Zatarta panewka to efekt braku ciśnienia oleju. Niskie ciśnienie spowodowane niskim poziomem/odpływaniem oleju spod smoka. Nie trzeba robić remontu za 5k pln, tylko ustawić odpowiednio w EMU odcięcie na niskim ciśnieniu i tyle. Zjazd z toru, dolewka i ogień. Jak nie masz informacji o niskim poziomie oleju czy niskim ciśnieniu, to skąd masz wiedzieć, że trzeba przerwać zabawę?


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sat, 25 Nov 2023 - 18:22
Post #1340


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Puchar Westfielda w Holandii i Belgii
https://www.westfieldcup.nl/raceverslagen/v...el-en-marianne/

Kupa westfieldoew w ich ich speed series , masa caterhamow itd.
Tak nie na slickach i nie mają 5 g. Ale 1 chyba mają .

Ta miska od Hondy cbr maleńka plyciutka tylko z "dachem". I przegrodami (radzą też zalewać 1cm wyżej na bagnecie)
https://arionracing.dk/

To nie są auta do mc Donalda tylko na wyścigi. Nie są też na timeattack oczywiście. Ale dość blisko . Mój poza tym pucharem jeździł w jakichś endurance przecież i już nie na semi a slickach. Miał zajechany silnik ale raczej przez zatkany silikonem filtr w tej misce.

A alarm o ciśnieniu na pewno fajna sprawa a taki że przerywa silnik w ogóle i na zegary się patrzy co jakiś czas tylko w gorączce jazdy. To Piwo powinien na pewno zrobić.

A co do tego ciśnienia oleju to pompa nie może być niesprawna?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post

77 Stron V  « < 65 66 67 68 69 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 15:42