![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1301
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Niestety panewka. Bez szlifowania walu nie ma sensu panewek tylko wkladac?
![]() ![]() ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1302
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
szlif walu i korba raczej smiec
ps: ktory to cylinder? |
|
|
![]()
Post
#1303
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Pierwszy
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1304
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Czy szlifowanie reczne walu papierem 2000 i korby ma sens? Jakie macie doswiadczenie?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1305
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Czy szlifowanie reczne walu papierem 2000 i korby ma sens? Jakie macie doswiadczenie? Jak na handel możesz ryzykować ![]() Dlaczego nie chcesz tego zrobić zgodnie ze sztuką? -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#1306
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Bo bedzie to koszt kolo 10tys zl a tak silnik padnie po 1000km jak zawsze
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1307
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Bo bedzie to koszt kolo 10tys zl a tak silnik padnie po 1000km jak zawsze Bo popełniasz jakiś błąd. Silniki nie padają po takim przebiegu bez powodu. Myślę że nie wyciągasz wniosków z doświadczeń i dalej brniesz w ten obłęd wiecznych awarii. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#1308
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Bo bedzie to koszt kolo 10tys zl a tak silnik padnie po 1000km jak zawsze bo zeby silnik dzialal po remoncie to trzeba go rozebrac na pierwiastki, otworzyc magistrale olejowe, przesztorcowac wyciorem, wymyc solidnie benzynka albo nafta, sprawdzic stan pompy oleju ( tu wroze ze jest trup ), natryski - generalnie przylozyc sie a nie liczyc ze silnik ktory ma ze 300 tys nalotu i do tego na koniec zywota byl traktowany jak szmata bedzie dzialal dlugo i niezawodnie |
|
|
![]()
Post
#1309
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Nie ma prawa to chodzić po papierze ściernym i pudrowaniu problemu, a o tysiącu kilometrów w takim przypadku można pomarzyć, pierwsze rozgrzanie oliwy i zgon będzie panewy znów robiąc to kijowo.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#1310
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
bo zeby silnik dzialal po remoncie to trzeba go rozebrac na pierwiastki, otworzyc magistrale olejowe, przesztorcowac wyciorem, wymyc solidnie benzynka albo nafta, sprawdzic stan pompy oleju ( tu wroze ze jest trup ), natryski - generalnie przylozyc sie a nie liczyc ze silnik ktory ma ze 300 tys nalotu i do tego na koniec zywota byl traktowany jak szmata bedzie dzialal dlugo i niezawodnie Ja miałem taką akcję w kupionym od handlarza B207, gdzie w filtrze oleju była garść opiłków z obudowy pompy wody. Przy demontażu filtra oczywiście wleciało do magistrali olejowej. Wyjąłem wał, przepłukałem w 2 strony benzyną ekstrakcyjną, dmuchnąłem kompresorem w 2 strony, to samo w wale i wszystko poskładane. Robione pod chmurką na kartonach ![]() Wał miał drobne rysy , panewki też. Przejechane papierem, zmierzone plastigauge. Po 3 tys km od tej naprawy rewizja panewek korbowych (dla testu wsadziłem stare), zero problemów. Jak już miałem na wierzchu to korbowe wleciały nowe. Póki co zrobione 15 tys od remontu. Jak padnie, to napiszę. W Mevie 2 x rozwalałem pompę oleju (wybuchała od obrotów). W ułamku sekundy smarowanie zanikało kompletnie. Panewki korbowe tak się wytarły, że zatkały otwory olejowe w wale (ale nie były obrócone). Na wale delikatne rysy. Wał przeczyszczony bez demontażu, założona porządna pompa oleju i nowe panewki. Awaria była w 2021. 2 lata później samochód nadal jeździ. Jak ostrzejszy wałek kolidował z głowicą (prowadnice popychaczy), to frezem objechałem w głowicy co trzeba. 80% opiłków wyjąłem, reszta zleciała do miski. Nawet nie zmieniłem oleju. Ja już tyle rzeczy "niemożliwych" przetestowałem na swoich silnikach, że się tylko śmieje ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1311
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Nie każdy ma takie ADHD (w pozytywnym sensie
![]() ![]() Już abstrahując od wymiany elementów szlifowania itp to warto wiedzieć co było pierwotna przyczyną awarii? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#1312
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
niski stan oleju. dlaczego zjadlo mi szybko olej z max poziomu do min nie wiem,
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1313
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 30 October 2010 Skąd: W-wa ![]() |
Panewka się obracała i zmasakrowała korbowód. Czop wału też nieżle ucierpiał. Można próbować go wyrównać papierkiem i dokładnie pomierzyć. Wymiary powiedzą Ci czy szlif ,czy nie. Jeśli to ma dalej jeżdzić bezawaryjnie ,to pewnie trzeba rozebrać i szlifować.
-------------------- 06 Elise (Rotrex)
05 Elise (Eaton) sold 92 suz.dr350 03 wrx hybrid/sold |
|
|
![]()
Post
#1314
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
niski stan oleju. dlaczego zjadlo mi szybko olej z max poziomu do min nie wiem, Każdy kto ma emu powinien mieć odcięcie silnika powyżej jakichś tam obrotów, jeśli ciśnienie oleju spada. Ja miałem 1.5 bara @ 3000rpm w góre. Od razu wiadomo, że coś jest nie tak jak fura szarpie i jest zjazd z toru. Dzięki temu uratowałem wspomniany silnik przy 2 awariach pompy oleju. Raz awaria była na ulicy (przejechałem jeszcze z 500m i stąd starte panewki). Drugi raz na poznaniu, przed ostatnim prawym, dotoczyłem się do depo siłą rozpędu, nawet panewki nadawały się do ponownego montażu ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1315
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
piwo jeśli jest tak jak mówisz, że nie lubisz mechaniki to powinieneś mieć jakiś zaufany warsztat który regularnie będzie ogarniał furę. W innym przypadku w ogóle bym się nie pchał w grube mody bo kończy się to tym co masz teraz. To już lepiej jest kupić wóz seryjny typu Alpine czy Caymana, dbać o podstawowy serwis i ganiać, walić kilometry na torach a nie z warsztatu do warsztatu.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#1316
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
A czy bagnet jest na pewno od właściwego silnika? Sprawdzałeś kiedyś, bez miski gdzie jest maximum? jeżeli daleko jest do wału to może trzeba grubiej przelewać względem bagnetu?
-------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]()
Post
#1317
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ja mam seryjny silnik na seryjnych mocowaniach silnika. Jak wleje duzo ponad max to zaczyna pod butem zaxwyczaj silnik dymic na niebiesko. Zastanawiam sie jeszcze czy olej odma nie wywalilo.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1318
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Problemem większości silników jest to,że nie są przystosowane do takich przeciążeń bocznych przez dłuższy czas. Pompa oleju ma taką wydajność, że nawet jak ktoś ma "zbiornik" pod smokiem, to ten olej w ciągu 1s znika i już tam nie wróci.
Dlatego jedynym tanim rozwiązaniem to pogłębienie miski i wydłużenie smoka. Drogie to sucha miska lub jakieś dodatkowe pompy przelewające olej z boku pod smok właściwej pompy. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1319
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Czy zamiast pogłębiać miskę i przedłużać smok można ją poszerzyć (np: dospawać dodatkowy zbiornik do boku miski od podstawy do wysokości tafli olejowej)?
|
|
|
![]()
Post
#1320
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Czy zamiast pogłębiać miskę i przedłużać smok można ją poszerzyć (np: dospawać dodatkowy zbiornik do boku miski od podstawy do wysokości tafli olejowej)? Możliwe, że to by pomogło, gdyby na dodatek był niesymetryczny (czyli szerszy na górze). Przekrój miski w kształcie V. Ale o ile podniesie to lustro oleju przy przechyle? Bo dospawując 10cm pod miską (jak jest miejsce) praktycznie podwajamy głębokość smoka (tyle mniej więcej smok schodzi poniżej osłony wału). -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 21:44 |