Shoutbox 0 nowych PW 


77 Stron V  « < 64 65 66 67 68 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Opel Speedster 2.0 T
piwo
post Tue, 21 Nov 2023 - 15:45
Post #1301


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Niestety panewka. Bez szlifowania walu nie ma sensu panewek tylko wkladac?




--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 21 Nov 2023 - 15:45
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
flapjck1
post Tue, 21 Nov 2023 - 16:16
Post #1302


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





szlif walu i korba raczej smiec

ps: ktory to cylinder?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 21 Nov 2023 - 16:27
Post #1303


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Pierwszy


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 21 Nov 2023 - 17:32
Post #1304


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Czy szlifowanie reczne walu papierem 2000 i korby ma sens? Jakie macie doswiadczenie?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Tue, 21 Nov 2023 - 18:10
Post #1305


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(piwo @ Tue, 21 Nov 2023 - 17:32) *
Czy szlifowanie reczne walu papierem 2000 i korby ma sens? Jakie macie doswiadczenie?

Jak na handel możesz ryzykować wink.gif
Dlaczego nie chcesz tego zrobić zgodnie ze sztuką?


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 21 Nov 2023 - 18:30
Post #1306


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Bo bedzie to koszt kolo 10tys zl a tak silnik padnie po 1000km jak zawsze


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Tue, 21 Nov 2023 - 19:08
Post #1307


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(piwo @ Tue, 21 Nov 2023 - 18:30) *
Bo bedzie to koszt kolo 10tys zl a tak silnik padnie po 1000km jak zawsze

Bo popełniasz jakiś błąd. Silniki nie padają po takim przebiegu bez powodu. Myślę że nie wyciągasz wniosków z doświadczeń i dalej brniesz w ten obłęd wiecznych awarii.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Tue, 21 Nov 2023 - 20:23
Post #1308


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(piwo @ Tue, 21 Nov 2023 - 18:30) *
Bo bedzie to koszt kolo 10tys zl a tak silnik padnie po 1000km jak zawsze



bo zeby silnik dzialal po remoncie to trzeba go rozebrac na pierwiastki, otworzyc magistrale olejowe, przesztorcowac wyciorem, wymyc solidnie benzynka albo nafta, sprawdzic stan pompy oleju ( tu wroze ze jest trup ), natryski - generalnie przylozyc sie a nie liczyc ze silnik ktory ma ze 300 tys nalotu i do tego na koniec zywota byl traktowany jak szmata bedzie dzialal dlugo i niezawodnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 21 Nov 2023 - 20:34
Post #1309


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Nie ma prawa to chodzić po papierze ściernym i pudrowaniu problemu, a o tysiącu kilometrów w takim przypadku można pomarzyć, pierwsze rozgrzanie oliwy i zgon będzie panewy znów robiąc to kijowo.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 21 Nov 2023 - 21:16
Post #1310


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(flapjck1 @ Tue, 21 Nov 2023 - 20:23) *
bo zeby silnik dzialal po remoncie to trzeba go rozebrac na pierwiastki, otworzyc magistrale olejowe, przesztorcowac wyciorem, wymyc solidnie benzynka albo nafta, sprawdzic stan pompy oleju ( tu wroze ze jest trup ), natryski - generalnie przylozyc sie a nie liczyc ze silnik ktory ma ze 300 tys nalotu i do tego na koniec zywota byl traktowany jak szmata bedzie dzialal dlugo i niezawodnie


Ja miałem taką akcję w kupionym od handlarza B207, gdzie w filtrze oleju była garść opiłków z obudowy pompy wody. Przy demontażu filtra oczywiście wleciało do magistrali olejowej.
Wyjąłem wał, przepłukałem w 2 strony benzyną ekstrakcyjną, dmuchnąłem kompresorem w 2 strony, to samo w wale i wszystko poskładane. Robione pod chmurką na kartonach smile.gif. A że miałem trochę mało czasu, to operacja demontażu i montażu wału zajęła mi 1h wraz z czyszczeniem tej magistrali.
Wał miał drobne rysy , panewki też. Przejechane papierem, zmierzone plastigauge. Po 3 tys km od tej naprawy rewizja panewek korbowych (dla testu wsadziłem stare), zero problemów. Jak już miałem na wierzchu to korbowe wleciały nowe. Póki co zrobione 15 tys od remontu. Jak padnie, to napiszę.

W Mevie 2 x rozwalałem pompę oleju (wybuchała od obrotów). W ułamku sekundy smarowanie zanikało kompletnie. Panewki korbowe tak się wytarły, że zatkały otwory olejowe w wale (ale nie były obrócone). Na wale delikatne rysy. Wał przeczyszczony bez demontażu, założona porządna pompa oleju i nowe panewki. Awaria była w 2021. 2 lata później samochód nadal jeździ.

Jak ostrzejszy wałek kolidował z głowicą (prowadnice popychaczy), to frezem objechałem w głowicy co trzeba. 80% opiłków wyjąłem, reszta zleciała do miski. Nawet nie zmieniłem oleju.

Ja już tyle rzeczy "niemożliwych" przetestowałem na swoich silnikach, że się tylko śmieje smile.gif. To tyle ode mnie.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Tue, 21 Nov 2023 - 22:47
Post #1311


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Nie każdy ma takie ADHD (w pozytywnym sensie wink.gif ) że wymienia wał w godzinę na kartonach smile.gif generalnie moc kosztuje niestety. A trwała moc to w ogóle .

Już abstrahując od wymiany elementów szlifowania itp to warto wiedzieć co było pierwotna przyczyną awarii?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 22 Nov 2023 - 05:26
Post #1312


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





niski stan oleju. dlaczego zjadlo mi szybko olej z max poziomu do min nie wiem,


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arexsewen
post Wed, 22 Nov 2023 - 07:10
Post #1313


User
Dołączył: Sat, 30 October 2010
Skąd: W-wa





Panewka się obracała i zmasakrowała korbowód. Czop wału też nieżle ucierpiał. Można próbować go wyrównać papierkiem i dokładnie pomierzyć. Wymiary powiedzą Ci czy szlif ,czy nie. Jeśli to ma dalej jeżdzić bezawaryjnie ,to pewnie trzeba rozebrać i szlifować.


--------------------
06 Elise (Rotrex)
05 Elise (Eaton) sold
92 suz.dr350
03 wrx hybrid/sold
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 22 Nov 2023 - 09:53
Post #1314


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(piwo @ Wed, 22 Nov 2023 - 05:26) *
niski stan oleju. dlaczego zjadlo mi szybko olej z max poziomu do min nie wiem,

Każdy kto ma emu powinien mieć odcięcie silnika powyżej jakichś tam obrotów, jeśli ciśnienie oleju spada. Ja miałem 1.5 bara @ 3000rpm w góre. Od razu wiadomo, że coś jest nie tak jak fura szarpie i jest zjazd z toru.
Dzięki temu uratowałem wspomniany silnik przy 2 awariach pompy oleju. Raz awaria była na ulicy (przejechałem jeszcze z 500m i stąd starte panewki). Drugi raz na poznaniu, przed ostatnim prawym, dotoczyłem się do depo siłą rozpędu, nawet panewki nadawały się do ponownego montażu smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Wed, 22 Nov 2023 - 10:42
Post #1315


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





piwo jeśli jest tak jak mówisz, że nie lubisz mechaniki to powinieneś mieć jakiś zaufany warsztat który regularnie będzie ogarniał furę. W innym przypadku w ogóle bym się nie pchał w grube mody bo kończy się to tym co masz teraz. To już lepiej jest kupić wóz seryjny typu Alpine czy Caymana, dbać o podstawowy serwis i ganiać, walić kilometry na torach a nie z warsztatu do warsztatu.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Wed, 22 Nov 2023 - 17:03
Post #1316


Forum Homee
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





A czy bagnet jest na pewno od właściwego silnika? Sprawdzałeś kiedyś, bez miski gdzie jest maximum? jeżeli daleko jest do wału to może trzeba grubiej przelewać względem bagnetu?


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 22 Nov 2023 - 18:59
Post #1317


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Ja mam seryjny silnik na seryjnych mocowaniach silnika. Jak wleje duzo ponad max to zaczyna pod butem zaxwyczaj silnik dymic na niebiesko. Zastanawiam sie jeszcze czy olej odma nie wywalilo.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 24 Nov 2023 - 11:04
Post #1318


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Problemem większości silników jest to,że nie są przystosowane do takich przeciążeń bocznych przez dłuższy czas. Pompa oleju ma taką wydajność, że nawet jak ktoś ma "zbiornik" pod smokiem, to ten olej w ciągu 1s znika i już tam nie wróci.
Dlatego jedynym tanim rozwiązaniem to pogłębienie miski i wydłużenie smoka. Drogie to sucha miska lub jakieś dodatkowe pompy przelewające olej z boku pod smok właściwej pompy.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Fri, 24 Nov 2023 - 11:50
Post #1319


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





Czy zamiast pogłębiać miskę i przedłużać smok można ją poszerzyć (np: dospawać dodatkowy zbiornik do boku miski od podstawy do wysokości tafli olejowej)?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 24 Nov 2023 - 12:04
Post #1320


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(done4 @ Fri, 24 Nov 2023 - 11:50) *
Czy zamiast pogłębiać miskę i przedłużać smok można ją poszerzyć (np: dospawać dodatkowy zbiornik do boku miski od podstawy do wysokości tafli olejowej)?

Możliwe, że to by pomogło, gdyby na dodatek był niesymetryczny (czyli szerszy na górze). Przekrój miski w kształcie V. Ale o ile podniesie to lustro oleju przy przechyle? Bo dospawując 10cm pod miską (jak jest miejsce) praktycznie podwajamy głębokość smoka (tyle mniej więcej smok schodzi poniżej osłony wału).


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

77 Stron V  « < 64 65 66 67 68 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 21:44