![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1181
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
na pewno tor lodz jest torem gdzie auto musi byc nadsterowne i na dohamowaniach i na wyjsciach a przy wiekszej mocy latwiej jest to przelamac. ja mocno skrecilem za namowa Jacka racetcs dopuszczajac do duzo wiekszych bokow na wyjsciach z lukow co na prawde bylo pomocne. to samo brak absu pozwolilo lepiej na wejsciu wchodzic z nadsterownoscia (abs wydaje mi sie ze prostowal mi auto na dohamowaniach) . dalej nowa bardziej nadsterowna geometria. czynnikow chyba bylo duzo wiecej wplywajacych na ten czas niz sama moc. z oponami na tyle vr2 hl wlacznie. duzo latwiej bylo mi balansowac waga i przerzucac mase na lekkim poslizgu. to nie jest tak ze dodajesz 50koni z 270 na 320 do auta i nagle schodzisz 2s na torze lodz. nie wierze w takie cyrki. tak czy siak ja wogole nie wierzylem w te czasy bo serio liczylem znow na poprawe o pol sekundy gdzies w okolice 58,7 niz na 57,5s. tak na prawde nie czulem tego az tak bardzo ze sie gdzies mocno poprawiam. przy kolejnych sesjach na pewno te 57,5 bym o kolejne dziesiate poprawil bo nie mialem idealnego kolka a dopiero temperatura powietrza zaczynala schodzic .
co do zmiany auta to raczej opel to moje ostatnie auto do scigania. potem juz totalnie odpuszcze. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1182
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
wg testow extreme vr2 hl bylo szybsze od direzzy 03g na modlinie. Kto ten test robił? Jest jakiś link do źródła? -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#1183
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
ok cytat mojej rozmowy z Tomaszem Lichowskim wlascicielem extreme tires. w nawiasach moje dopowiedzenia.
" (VR2) HL jest szybsza od (dunlop 03g) H1 Łatwo z nią (03g) nie było, dopiero 4ta wersja (vr2) HL dała radę (auto, kierowca, miejsce) Modlin, megane RS, Kuzaj, jak dobrze pamietam 0,6s (roznicy na korzysc vr2 hl) 4 razy modyfikowana receptura była Dwa lata to trwało W 21r się udało " ok wiadomo to sa slowa wlasciciela extreme i wierzyc nie trzeba. nie znam temperatur powietrza, cisnien opon czy swiezosci opon dunlop. ok juz znam. dunlop byl nowka https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.1...amp;oe=6534F8D9 ale z autopsji powiem ze extreme vr2 sa bardzo szybkie. jedyna moja uwaga dotyczy jakosci. raczej u Jacka z rx8 i exocetem i Mateusza z speedsterem to tez sie potwierdzilo o szybkosci tej opony. i tak znam przygody rozne z tymi oponami. ale to nie oznacza ze opona exrtreme nie bywa cholernie szybka. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1184
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Chodzi o to że ten "koks" kosztuje z tego co widzę - albo mniej jeżdzenia bo co trackday silnik albo inne usterki albo koszty czy rozwody na włosku. To ma być przyjemność przede wszystkim, a nie napinka na jeden czas (który i tak ktoś zaraz poprawi) za wszelką (dosłownie) cenę. Ja się z Tobą zgadzam i robię nieco gorszy czas tam samochodem bezawaryjnym, ale słabszym NA na slicku jednak też myślę nad progresem i doładowaniem. Piwo też nie musi jeździć z turbo, a jednak jeździ. Nie mi oceniać dlaczego. Osobiśnie rozumiem jego motywację. Ja mam prawo jazdy jeżdżę każdego dnia samochodem i czerpię z tego dużo frajdy. Tor to jazda na czas i po to jadę, żeby go poprawić. Cel uświęca środki - prawda stara jak świat. Za rok dwa czy pięć nikt nie będzie pamiętał ile motorów poszło, ale jaki czas pojechał. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#1185
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
ok cytat mojej rozmowy z Tomaszem Lichowskim wlascicielem extreme tires. w nawiasach moje dopowiedzenia. " (VR2) HL jest szybsza od (dunlop 03g) H1 Łatwo z nią (03g) nie było, dopiero 4ta wersja (vr2) HL dała radę (auto, kierowca, miejsce) Modlin, megane RS, Kuzaj, jak dobrze pamietam 0,6s (roznicy na korzysc vr2 hl) 4 razy modyfikowana receptura była Dwa lata to trwało W 21r się udało " ok wiadomo to sa slowa wlasciciela extreme i wierzyc nie trzeba. nie znam temperatur powietrza, cisnien opon czy swiezosci opon dunlop. ale z autopsji powiem ze extreme vr2 sa bardzo szybkie. jedyna moja uwaga dotyczy jakosci. raczej u Jacka z rx8 i exocetem i Mateusza z speedsterem to tez sie potwierdzilo o szybkosci tej opony. i tak znam przygody rozne z tymi oponami. ale to nie oznacza ze opona exrtreme nie bywa cholernie szybka. 0,6s na minutę czy na km? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#1186
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
MIP nie wiem ale na modlinie jedno okrazenie to okolo 1 minuty wiec na pewno na okrazenie i na 1minute a dlugoc to 1200m wiec i prawie na 1km. niewiele sie zmieni te 0,6s roznicy jakby podawac czy na 1km czy na okrazenie czy na 1minute okrazenia.
Ciekawe czy przy tych przeciążeniach nie masz problemu z odpływającym olejem spod smoka i stąd te probemy z panewkami ? Ps . oleju może warto jakieś przegrody w misce pospawać. tzn gdzie ja mam te przegrody porobic jak seryjnie jest to zrobione dobrze? ![]() ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1187
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Co do mocy vs czas na torze to bardzo łatwo to się szacuje jadąc tor wyższym biegiem. 2s stracisz lekko. Nie ma cudu, że wyższym biegiem pojedziesz podobny czas. Oczywiście musi być trakcja, żeby to efektywnie przenieść, ale akurat speedster ma fory pod tym względem.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#1188
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Po takich przebojach zrobiłbym motor i sprzedał to z czystym sumieniem w cholerę daleko.
Kupiłbym MX5, zmienił zawias+hebel i jeździł na Twoim miejscu, ale wybór należy do Ciebie. Przecież to więcej nerwów i postojów, niż jazdy, a każdy wyjazd mocne jaja. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#1189
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
tzn gdzie ja mam te przegrody porobic jak seryjnie jest to zrobione dobrze? a lejesz olej wg bagnetu czy wiecej? to jedno, drugie to te motory czesto sa zabiedzone, jezdzone na niskim poziomie oleju ( bo potrafia przepalac - a to pierscienie a to turbo ), wiec ja bym sie bał wkladac w ciemno taki slupek z allegro w stanie niewiadomym, z wytyranym rozrzadem itp... |
|
|
![]()
Post
#1190
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Za stary juz jestem na zmiany. Oczy nie to, wszystko boli, refleks nie ten. Raczej ostatni powiew wolnosci.
Oleju mialem max jak wjechalem na tor i minimum jak sprawdzilem po zaniku cisnienia i pojawil sie olej na dyfuzorze, nie wiem skad podejrzewam ze ze skrzyni jednak. Takie fakty. Przez dwie sesje 10 minutowe nie zajrzalem. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1191
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Nie chcę być smerfem maruda, ale czy to nie byłoby zbyt piękne zeby silnik wyjęty z drogowego auta, za 1500zl znosił 330 koni ? To na innych nikt by nie jeździł? Ciekaw jestem czy nie lepsze czasy byś robił (o frajdzie po prostu nie wspominając ) mniej "nakoksowanym" i nieskomplikowanym tak bardzo napędem ale trwałym pozwalającym na max wykorzystanie lekkiego niskiego z rozpracowanym zawieszeniem - bo popularnego w świecie jako trackdayowoz auta? Ja kupiłem silnik po jakimś tam przebiegu, zasyfiony tak, żę chyba olej co 100 tys zmieniany. Panewki mialy delikatne rysy, wlozylem spowrotem. Te silniki maja ogromne panewki i dosc dlugo zniosa niskie cisnienia oleju. Co do przegrody to ja bym zrobil inaczej, poglebil po prostu miiske pod smokiem. Najlatwiej to sobie zwizualizowac w butelce wody. Ile cm pod lustrem oleju jest smok i ile przechylu zniesie, zanim sie olej skonczy. U mnie taki patent zadzialal, bo przy dodatkowych 6-7cm glebokosci miski pod smokiem i przedluzeniu smoka silnik znosil 1.5g i nie tracil cisnienia oleju (k20) Zabezpieczenie na cisnienie oleju tez mialem, ale takie,ze przy <1.5bara cisnienia odcinalo na 1s. Wiedzialem wtedy, ze trzeba sprawdzic poziom oleju. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1192
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Po takich przebojach zrobiłbym motor i sprzedał to z czystym sumieniem w cholerę daleko. Kupiłbym MX5, zmienił zawias+hebel i jeździł na Twoim miejscu, ale wybór należy do Ciebie. Przecież to więcej nerwów i postojów, niż jazdy, a każdy wyjazd mocne jaja. ![]() Mx5 to tam maja biede zlamac minute. Dlaczego akurat mx5? Niejeden cywilowoz na seria zawiasie i heblu tam robi mx5 a szybsze tory to juz w ogole -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#1193
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
w życiu bym nie sprzedał takiego fajnego jedynego w swoim rodzaju auta.
Jedyne czego mu trzeba to dostosowania do szybkiej jazdy i dużych przeciążeń. Aż tyle i tylko tyle. Piwo pomysł Jacka jest dobry bo u CIebie ta komora smoka jest płytka a jednak dosyć czeroka więc nie zdziwię się jak zabraknie tam oleju w dłuższym łuku. Nie wiadomo tak naprawdę jakie jest ciśnienie na poszczególnych czopach wału a z tym różnie bywa. Pomysł z większą ilością oleju jest dobry ale przydałaby się wtedy płyta chroniąca korby przed uderzeniem w lustro oleju. Może warto rozpatrzeć również mocniejszą sprężynę w zaworze zwrotnym pompy oleju żeby podwyższyć ciśnienie to przy spadku więcej go zostanie. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#1194
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Najszybsza mx5 plus kierownik to sluba 57s 360 konna mx5 z klatka slikiem wybebeszona i do tego utalentowany kierowca. Bartek Jozwiak mlody gniewny gorszy setup auta lepsze sliki i czas 57,3.
Takze potencjal oczywiscie jest w mx5 ale tez z duzym budzetem. Jacka mx5 czyli mev exocet 55,4s o czyms swiadczy. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1195
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Pewnie dlatego że to chyba najbardziej popularny a więc rozpracowany i dostępny trackdayowóz na świecie, u nas do tego z jedyną markową własną ligą więc nie z czasem a z innymi można się nim ścigać _w klasach_ . A jednocześnie można zabrać żonę czy dziecko na przejażdżkę przyjemnym otwartym autkiem (o ile się nie zacznie wybebeszać, spojlerować itd
![]() Ale ja też zamiany to nie widzę za bardzo, bo szkoda by było, Lotus to Lotus jednak, a i połowy tego co włożone się nie odzyska sprzedając komuś na dalsze trackdayowanie, a dla kolekcjonera znów chyba za bardzo "po przejściach". A i "nowa" mx5 też będzie wymagała rozebrania zaangażowania, składania, jakieś kwiatki powychodzą. W sumie Lotusy przecież też popularne, nie chce mi się wierzyć że nie ma opisanych na jakichś forach / klubach w UK sprawdzonych zestawów silnik ten i ten, turbo (jak już musi być) " to i to ", z takim a takim doładowaniem, mocą po których historii udziałow widać że po prostu jeżdżą czyli sprawdzone? Jak są rozwiązania zawieszeń, tych wzmocnień czy innych wahaczy itp, to napędów pewnie też? kopiuj - wklej i pewnie też jak mx5 można jeździć tylko że Lotusem/Speedsterem i trwale. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#1196
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Problem polega na tym, ze tego typu klasa to swoista paraolimpiada. Analizujac wyniki samochodów w polskich TA to na dzien dzisiejszy klasa jest gt3 i taki speedie moze do tej klasy zapukać. Mx5 to klasa suvow cdi. Oczywiście to tez jest klasa pelna emocji, ale mamy na szczęście wybor i kazdy jezdzi gdzie chce. Jalowa gadka. Piwo robi speediego, notuje progres, trzymajmy kciuki
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#1197
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Najszybsza mx5 plus kierownik to sluba 57s 360 konna mx5 z klatka slikiem wybebeszona i do tego utalentowany kierowca. Bartek Jozwiak mlody gniewny gorszy setup auta lepsze sliki i czas 57,3. Takze potencjal oczywiscie jest w mx5 ale tez z duzym budzetem. Jacka mx5 czyli mev exocet 55,4s o czyms swiadczy. 55.4 to jakis stary czas na hankookach 15" ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1198
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Może zapukać - oby jasne, ale jak raz w roku na jednym okrążeniu przy splocie sprzyjających okolicznosci, a pozostałe 364 dni we frustracji co tym razem się rozleci?, to mało tu przyjemności. Wg mnie oczywiście (nie wiem gdzie suvy diesle jeżdżą na trackdayach? I ile w nich ułamka frajdy w porównaniu do niskiego lekkiego responsywnego na każde tkniecie hamulca gazu i kierownicy auta a takie sądzę jest bo to Lotus, daleko mu do 7ki raczej nie jest, a w nich moc nie jest pierwsza sprawą dla radości, tylko trwałość i pewność auta ) .
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#1199
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Trwałość to może sprawiać radość w daily. Ja myślałem zawsze ze te auta jednak miały dawać frajde na zakrętach.
|
|
|
![]()
Post
#1200
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 22:47 |