![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1101
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
nie zmienia faktu że da się fajne i mocne rzeczy jednak wyspawać - ramy motocykowe są spawane, ja do swojego Volvo całą ramę wyspawałem do haka i ciąga ciężkie przyczepy czasem lawet waży 11 kg a nie jak metalowy 50kg mel który kupiłem z internetu.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1102
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Wiesz, że tam R4 ma ciasno i proponujesz wsadzanie LS-a, czego nikt chyba w Elise/Speedsterze nie robił? A przynajmniej nie widać nic, szukajac na szybko w google. Jeśli cokolwiek tam wsadzać inneogo niż obecny silnik, to K-serię Hondy, bo to jest już w tej platformie rozpracowane. Dimensions of 2zz(in its lotus config) 652mm Long 659mm High 608mm Wide Weight 248lbs Dimensions of Ls1(c5 trim) 747mm Long 559mm High 510mm Wide Weight 464lbs Z forum lotusa. Ls4 jest krótsze sporo z powodu poprzecznego montażu. Saab z sprzętem pewnie bliżej ma do ls’a wagowo niż do 2zz, a pewnie idzie coś osprzętem ugrać… |
|
|
![]()
Post
#1103
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
w tej budzie im lzej tym duzo szybciej. jakbym szukal auto ktore ma nie robic czasow a tylko na ulice rozwazalbym ciezkie klocki. ja raczej skupilbym sie na k20 lub np silniku boxer bo bardzo nisko srodek ceizkosci, np z porsche caymana 2,0t czy jakies subaru 2,4 z gr86. ale to wszystko nie ma zadnego sensu dla mnie. duzo tez zalezy od przekladni czy jest dostepna z danym silnikiem skrzynia laczona poprzecznie.
jednym slowem pieprzenie o chopenie. b207r jest tani plug and play. nawet k20 to wstawienie tego z glowa to kolo 40tys zl. jasne da sie tylko nie w moim przypadku, wole cykac po roku po 10tys i dokladac to tu to tam i sie meczyc niz sie zadluzac na 40tys zl . za jakis czas jak beda firmy tuningowe oferujace silniki elektryczne do aut i beda miec to w jednym palcu i sprawdzone setupy na tor to ide w elektryka. ale tylko wtedy. a poki co to nie widze by ktos sie zajmowal tuningiem aut elektrycznych. obecnie zastanawiam sie jakie czujniki analogowe dorzucic do silnika. czujnik cisnienia paliwa? czujnik cisnienia wody chlodzacej? czujnik temperatury wody chlodzacej a mzoe intercoolera? -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1104
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
tylko to cykanie po 10 tysiecy juz dawno te k serie wlozylo... w tym problem. wkladasz silnik po to, zeby sie rozlecial, gdzie tu sens? wolalbym chyba wrocic do wolnossacej serii, jezdzic i odkladac na swapa. teraz pakujesz co roku 10 tysi tylko po to, zeby za rok wpakowac kolejne 10 tysi.
|
|
|
![]()
Post
#1105
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1106
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Jest troche lekkich silnikow ktore robia wyzsze moce w serii a nie jada 10 tyłko 200 tysi bez zagladania. No moze troche ciezsze od k20 czy tego B ale za to inny poziom osoagow i bezawaryjnosci. A nad to wszystko inny poziom kosztow
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#1107
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Co do spawania, to przy takich profilach jak w speedsterze klej ma przynajmniej 10x większą powierzchnie styku niż spaw. Moim zdaniem dużo lepsze klejenie niż punktowe spawanie.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1108
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
A jak klej sie starzeje?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#1109
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
A jak klej sie starzeje? tego nie wiem, producent powinien napisać w instrukcji użytkownika co ile rozbiera się ramę i klei na nowo ![]() Trzeba popatrzeć na te kleje lotnicze. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1110
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
tego nie wiem, producent powinien napisać w instrukcji użytkownika co ile rozbiera się ramę i klei na nowo ![]() Trzeba popatrzeć na te kleje lotnicze. Ja to widzę tak że i klej i nity i połączenie może być mega mocne. W autach w nadwoziach od 35 ok lat klei się niektóre blachy i elementy nadwozia i po 30 latach naprawdę trzeba się napocić żeby to rozkleić. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#1111
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
Nity nie są bezobsługowym typem połączenia.
Spawanie ma największą wadę że może wpływać na wymiary i geometrie konstrukcji. Jednak jest najtrwalsze. Nie można określić że dany typ połączenia jest lepszy czy gorszy. Wszystko zależy od zastosowania. Co jest ważne inaczej siły będą działały zależnie od typu połączenia i inne typy wytrzymałości będą miały znaczenie... |
|
|
![]()
Post
#1112
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła ![]() |
Sam się zastanawiałem czy nie wstawić progów i usztywnienia pod rozpórkę przy pomocy ATK EP61. W starych gruzach napewno na plus odporność na korozje. Jak by było podobnie wytrzymałe co zgrzewy to by mnie ucieszyło.
|
|
|
![]()
Post
#1113
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
przyszly do mnie extreme vr2 hl nk 245/40r17.zwazylem to jedna wazy 11,8kg druga 11,1 ale wadze tez idealnie nie ma co ufac.
Dla porownania avon zzr225/45r17 wazyl 10,9kg, a w 195/50r16 9,6 kg, ad08r 225/45r17 ażył 11kg, a sport cup 2 225/45r17 9,3kg. Wiec waga nie jest zla i nie odbiega od tej avonie zzr czy ad08 mimo wiekszej szerokosci. Co do szerokosci bieznika to jest dokladnie tyle ile powinno byc czyli 245mm https://www.mx5klubpolska.pl/forum/download...e.php?id=103798 https://www.mx5klubpolska.pl/forum/download...e.php?id=103799 https://www.mx5klubpolska.pl/forum/download...e.php?id=103795 https://www.mx5klubpolska.pl/forum/download...e.php?id=103796 -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1114
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Dziś pojeździłem trochę na torze Modlin tak rekreacyjnie. Z tyłu 5cio czy nawet więcej letnie Avon zzr 225/45r17 z przodu dość świeze a052 215/40r17. Czyli ogólnie na semislikach. Czasy mierzone za pomocą race chrono i 1hz gpsem telefonu to wyszło mi z najlepszych okrążeń ale w miarę właściwie policzonych 1m3s68 1m3,78s i 1m4,08s Ogólnie mega się cieszyłem bo jeden czas mi pokazało 1m0,8s no ale w domu już patrzylem że ucięło dystans więc błędnie odczytany ( teraz rozumiem jakim szmelcem jest GPS 1hz a jakim cudem jest GPS od racetcs). Więc realnie niecałe 1m4s . dla porownania na tym samym ukladzie megane tropheo r 1m3s87s a alpine a110s 1m4,48s https://www.youtube.com/watch?v=PXsv6apQEho&t=913s Ale wróciły dawne demony czyli odcinanie zapłonu przez za niskie ciśnienie oleju i przegrzewanie wody do 120 °c i oleju jeszcze wyżej. Muszę w końcu coś z tym zrobić bo jazdy przez to nie ma ( ogólnie myślę że ze sprawnym silnikiem nie prychajacym nie odcinającym czas poniżej 1m3s był łatwo do zrobienia na tym setupie dzisiaj) . Na szczescie wróciłem na kołach. Ogólnie Modlin fajny jest. Ogólnie z pracy zawieszenia byłem bardzo zadowolony. Zero podsterowności na wejściu w zakręty, bardzo dobre hamowanie. Z minusów bardzo ciężko się operuje przepustnica jak tylko lekko chce się przyspieszać w łuku. Wiem wina turbo ale chciałoby się bardziej płynna reakcje na przepustnice a nie albo rwie do przodu albo zwalnia . No i kolejna mała wada to brak trakcji na wyjściu. Ale opony mają już swój wiek a race TCS robił i tak za nie robotę. Ogólnie jestem szczęśliwy. Pojeździć to fajne uczucie odprężające i wypalające ![]() fajne porownanie mam teraz do 370z na semi licze ze w tym roku uda sie poprawic znaczaco ten wynik -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1115
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Jakie porównanie? Jaki czas?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#1116
|
|
User Dołączył: Wed, 15 September 2021 ![]() |
Jakie porównanie? Jaki czas? 1:03.9, lecz był to bardziej spontaniczny test zawieszenia założonego dzień wcześniej niż walka o czas. Jechałem na wąskim Cup 2, na którym auto stało przez zimę na zewnątrz i ewidentnie opona straciła swoje parametry. Dodatkowo byłem praktycznie bez trzeciego biegu, stąd to przeciąganie do odciny. Liczyłem, że na sobotę uda się założyć szerszego semi plus nową skrzynie i coś pojechać lepiej, lecz niestety jest obsuwka ze skrzynią na przyszły tydzień. Myślę, że na obecnym set upie i przy odrobinę cieplejszej temperaturze, uda się pojechać okolice 1:02 na szerszym semi i minuta z małym hakiem na slicku, ale czas pokaże. |
|
|
![]()
Post
#1117
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
w kazdym badz razie widze twoje besty
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t=0&start=0 - Tor Poznań 1:46.612 - Siesia Ring 1:50.674 - Tor Łódź: 59.232 - Tor Most: 1:48.756 - Tor Modlin 1:03,9s wiec powinna byc bardzo podobnie u mnie. czyli mam z kim walczyc bo u mnie powinno (jak w koncu auto bedzie jezdzic i nie bedzie sie psuc) to wygladac bardzo porownywalnie na lodzi, poznaniu, modlinie na semi ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1118
|
|
User Dołączył: Wed, 15 September 2021 ![]() |
w kazdym badz razie widze twoje besty http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t=0&start=0 - Tor Poznań 1:46.612 - Siesia Ring 1:50.674 - Tor Łódź: 59.232 - Tor Most: 1:48.756 - Tor Modlin 1:03,9s wiec powinna byc bardzo podobnie u mnie. czyli mam z kim walczyc bo u mnie powinno (jak w koncu auto bedzie jezdzic i nie bedzie sie psuc) to wygladac bardzo porownywalnie na lodzi, poznaniu, modlinie na semi ![]() Owszem, tylko Poznań, Most i Silesia to już gładki slick. Best na poznaniu na semi to 1:46.9, a na silesii 1:53.6. Nie wiem jak będzie w tym roku z tą walką na semi, bo sytuacja cenowa z semi slickami jest mocno nie ciekawa. Za coś porządnego z 295/30R18 trzeba położyć minimum 1600 zł / szt., a używek brak. Z koleji używanych, szerokich slicków jest pełno i regularnie kupuje takie po 80-90% za 250 zł / szt.. Też jak już raz się doświadczy jazdy na slicku i zrobi te czasy, to średnio chce się znowu na semi wracać. Jak ci się sprawdzają VR2? Masz porównanie do Cup 2? |
|
|
![]()
Post
#1119
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Znaczy nie bezposrednio. Przechodzilem z zuzytych cup2 na nowe avon zzr w tym samym rozmiarze i zanotowalem na poznaniu zysk. Teraz przeszedlem z uzywanych avon zzr na extreme vr2 r7a i jest zysk. Wtym roku przechodze na vr2 hot lap i na tym bede walczyl o czasy. Ogolnie glownie strach o jakosc a nie o czasy. Wersja hl teoretycznie 1s/min szybsza od r7a wg testow wewnetrznych extreme na torze modlin. Szybciej tez o 0,6s od dunlopa 03g h1.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1120
|
|
User Dołączył: Wed, 15 September 2021 ![]() |
Znaczy nie bezposrednio. Przechodzilem z zuzytych cup2 na nowe avon zzr w tym samym rozmiarze i zanotowalem na poznaniu zysk. Teraz przeszedlem z uzywanych avon zzr na extreme vr2 r7a i jest zysk. Wtym roku przechodze na vr2 hot lap i na tym bede walczyl o czasy. Ogolnie glownie strach o jakosc a nie o czasy. Wersja hl teoretycznie 1s/min szybsza od r7a wg testow wewnetrznych extreme na torze modlin. Szybciej tez o 0,6s od dunlopa 03g h1. Ok dzięki. No ja właśnie przez te kwestie jakościowe trochę mam niesmak do extreme. Nie wiem czy czułbym się komfortowo na nich jechać w trasę na tor 300 km, zaliczyć tor i jeszcze na nich wrócić, a o Cup 2 jestem spokojny. Może nie najszybsza, ale na pewno najbardziej niezawodna opona z jaką miałem styczność. A tak się zapytam - miałeś auto w stanie spoczynku w zeszłym sezonie? Bo ja jeździłem dość intensywnie, gdzie się dało tak naprawdę, ale nigdy Cię nigdzie nie spotkałem. Można się złapać któregoś dnia na modlin i coś się poganiać. Kiedyś nie lubiłem tego toru, ale ostatnio mi się zmienia, bo auto w końcu zaczyna zetka skręcać i radzić z tak wolnymi sekcjami. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 15:04 |