Shoutbox 0 nowych PW 


77 Stron V  « < 54 55 56 57 58 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Opel Speedster 2.0 T
kontrolm
post Fri, 09 Dec 2022 - 21:27
Post #1101


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



nie zmienia faktu że da się fajne i mocne rzeczy jednak wyspawać - ramy motocykowe są spawane, ja do swojego Volvo całą ramę wyspawałem do haka i ciąga ciężkie przyczepy czasem lawet waży 11 kg a nie jak metalowy 50kg mel który kupiłem z internetu.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 09 Dec 2022 - 21:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Dziku
post Sat, 10 Dec 2022 - 08:33
Post #1102


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





CYTAT([Yossarian] @ Thu, 08 Dec 2022 - 09:45) *

Wiesz, że tam R4 ma ciasno i proponujesz wsadzanie LS-a, czego nikt chyba w Elise/Speedsterze nie robił? A przynajmniej nie widać nic, szukajac na szybko w google. Jeśli cokolwiek tam wsadzać inneogo niż obecny silnik, to K-serię Hondy, bo to jest już w tej platformie rozpracowane.

Dimensions of 2zz(in its lotus config)

652mm Long
659mm High
608mm Wide

Weight 248lbs


Dimensions of Ls1(c5 trim)

747mm Long
559mm High
510mm Wide

Weight 464lbs

Z forum lotusa. Ls4 jest krótsze sporo z powodu poprzecznego montażu. Saab z sprzętem pewnie bliżej ma do ls’a wagowo niż do 2zz, a pewnie idzie coś osprzętem ugrać…
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 10 Dec 2022 - 11:32
Post #1103


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





w tej budzie im lzej tym duzo szybciej. jakbym szukal auto ktore ma nie robic czasow a tylko na ulice rozwazalbym ciezkie klocki. ja raczej skupilbym sie na k20 lub np silniku boxer bo bardzo nisko srodek ceizkosci, np z porsche caymana 2,0t czy jakies subaru 2,4 z gr86. ale to wszystko nie ma zadnego sensu dla mnie. duzo tez zalezy od przekladni czy jest dostepna z danym silnikiem skrzynia laczona poprzecznie.
jednym slowem pieprzenie o chopenie. b207r jest tani plug and play.
nawet k20 to wstawienie tego z glowa to kolo 40tys zl.
jasne da sie tylko nie w moim przypadku,
wole cykac po roku po 10tys i dokladac to tu to tam i sie meczyc niz sie zadluzac na 40tys zl .

za jakis czas jak beda firmy tuningowe oferujace silniki elektryczne do aut i beda miec to w jednym palcu i sprawdzone setupy na tor to ide w elektryka. ale tylko wtedy. a poki co to nie widze by ktos sie zajmowal tuningiem aut elektrycznych.

obecnie zastanawiam sie jakie czujniki analogowe dorzucic do silnika.

czujnik cisnienia paliwa?
czujnik cisnienia wody chlodzacej?
czujnik temperatury wody chlodzacej a mzoe intercoolera?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sat, 10 Dec 2022 - 12:15
Post #1104


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





tylko to cykanie po 10 tysiecy juz dawno te k serie wlozylo... w tym problem. wkladasz silnik po to, zeby sie rozlecial, gdzie tu sens? wolalbym chyba wrocic do wolnossacej serii, jezdzic i odkladac na swapa. teraz pakujesz co roku 10 tysi tylko po to, zeby za rok wpakowac kolejne 10 tysi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
InnyLogin
post Sat, 10 Dec 2022 - 13:54
Post #1105


Super User
Dołączył: Thu, 02 April 2020





CYTAT(MadeInPoland @ Fri, 09 Dec 2022 - 10:23) *
Spaw obniza wytrzymalosc stopu aluminium w HTZ

To zależy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 10 Dec 2022 - 14:58
Post #1106


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Jest troche lekkich silnikow ktore robia wyzsze moce w serii a nie jada 10 tyłko 200 tysi bez zagladania. No moze troche ciezsze od k20 czy tego B ale za to inny poziom osoagow i bezawaryjnosci. A nad to wszystko inny poziom kosztow


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sun, 18 Dec 2022 - 20:55
Post #1107


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Co do spawania, to przy takich profilach jak w speedsterze klej ma przynajmniej 10x większą powierzchnie styku niż spaw. Moim zdaniem dużo lepsze klejenie niż punktowe spawanie.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 18 Dec 2022 - 23:11
Post #1108


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





A jak klej sie starzeje?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 19 Dec 2022 - 09:07
Post #1109


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(MadeInPoland @ Sun, 18 Dec 2022 - 23:11) *
A jak klej sie starzeje?

tego nie wiem, producent powinien napisać w instrukcji użytkownika co ile rozbiera się ramę i klei na nowo biggrin.gif.
Trzeba popatrzeć na te kleje lotnicze.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 19 Dec 2022 - 10:03
Post #1110


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(jackkpl @ Mon, 19 Dec 2022 - 09:07) *
tego nie wiem, producent powinien napisać w instrukcji użytkownika co ile rozbiera się ramę i klei na nowo biggrin.gif.
Trzeba popatrzeć na te kleje lotnicze.

Ja to widzę tak że i klej i nity i połączenie może być mega mocne.
W autach w nadwoziach od 35 ok lat klei się niektóre blachy i elementy nadwozia i po 30 latach naprawdę trzeba się napocić żeby to rozkleić.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
InnyLogin
post Mon, 19 Dec 2022 - 22:16
Post #1111


Super User
Dołączył: Thu, 02 April 2020





Nity nie są bezobsługowym typem połączenia.
Spawanie ma największą wadę że może wpływać na wymiary i geometrie konstrukcji. Jednak jest najtrwalsze.

Nie można określić że dany typ połączenia jest lepszy czy gorszy. Wszystko zależy od zastosowania. Co jest ważne inaczej siły będą działały zależnie od typu połączenia i inne typy wytrzymałości będą miały znaczenie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pszczelaszkov
post Tue, 20 Dec 2022 - 00:36
Post #1112


Super User
Dołączył: Mon, 08 February 2016
Skąd: Piła





Sam się zastanawiałem czy nie wstawić progów i usztywnienia pod rozpórkę przy pomocy ATK EP61. W starych gruzach napewno na plus odporność na korozje. Jak by było podobnie wytrzymałe co zgrzewy to by mnie ucieszyło.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 21 Feb 2023 - 16:13
Post #1113


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





przyszly do mnie extreme vr2 hl nk 245/40r17.zwazylem to jedna wazy 11,8kg druga 11,1 ale wadze tez idealnie nie ma co ufac.
Dla porownania avon zzr225/45r17 wazyl 10,9kg, a w 195/50r16 9,6 kg, ad08r 225/45r17 ażył 11kg, a sport cup 2 225/45r17 9,3kg.

Wiec waga nie jest zla i nie odbiega od tej avonie zzr czy ad08 mimo wiekszej szerokosci.

Co do szerokosci bieznika to jest dokladnie tyle ile powinno byc czyli 245mm
https://www.mx5klubpolska.pl/forum/download...e.php?id=103798
https://www.mx5klubpolska.pl/forum/download...e.php?id=103799
https://www.mx5klubpolska.pl/forum/download...e.php?id=103795
https://www.mx5klubpolska.pl/forum/download...e.php?id=103796



--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 02 Mar 2023 - 11:04
Post #1114


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(piwo @ Sat, 12 Jun 2021 - 14:56) *
Dziś pojeździłem trochę na torze Modlin tak rekreacyjnie. Z tyłu 5cio czy nawet więcej letnie Avon zzr 225/45r17 z przodu dość świeze a052 215/40r17. Czyli ogólnie na semislikach. Czasy mierzone za pomocą race chrono i 1hz gpsem telefonu to wyszło mi z najlepszych okrążeń ale w miarę właściwie policzonych 1m3s68 1m3,78s i 1m4,08s Ogólnie mega się cieszyłem bo jeden czas mi pokazało 1m0,8s no ale w domu już patrzylem że ucięło dystans więc błędnie odczytany ( teraz rozumiem jakim szmelcem jest GPS 1hz a jakim cudem jest GPS od racetcs). Więc realnie niecałe 1m4s .
dla porownania na tym samym ukladzie megane tropheo r 1m3s87s a alpine a110s 1m4,48s
https://www.youtube.com/watch?v=PXsv6apQEho&t=913s



Ale wróciły dawne demony czyli odcinanie zapłonu przez za niskie ciśnienie oleju i przegrzewanie wody do 120 °c i oleju jeszcze wyżej. Muszę w końcu coś z tym zrobić bo jazdy przez to nie ma ( ogólnie myślę że ze sprawnym silnikiem nie prychajacym nie odcinającym czas poniżej 1m3s był łatwo do zrobienia na tym setupie dzisiaj) . Na szczescie wróciłem na kołach. Ogólnie Modlin fajny jest.
Ogólnie z pracy zawieszenia byłem bardzo zadowolony. Zero podsterowności na wejściu w zakręty, bardzo dobre hamowanie. Z minusów bardzo ciężko się operuje przepustnica jak tylko lekko chce się przyspieszać w łuku. Wiem wina turbo ale chciałoby się bardziej płynna reakcje na przepustnice a nie albo rwie do przodu albo zwalnia . No i kolejna mała wada to brak trakcji na wyjściu. Ale opony mają już swój wiek a race TCS robił i tak za nie robotę. Ogólnie jestem szczęśliwy. Pojeździć to fajne uczucie odprężające i wypalające wink.gif

fajne porownanie mam teraz do 370z na semi

licze ze w tym roku uda sie poprawic znaczaco ten wynik


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 02 Mar 2023 - 11:12
Post #1115


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Jakie porównanie? Jaki czas?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
StanZee
post Thu, 02 Mar 2023 - 13:23
Post #1116


User
Dołączył: Wed, 15 September 2021





CYTAT(MadeInPoland @ Thu, 02 Mar 2023 - 11:12) *
Jakie porównanie? Jaki czas?


1:03.9, lecz był to bardziej spontaniczny test zawieszenia założonego dzień wcześniej niż walka o czas. Jechałem na wąskim Cup 2, na którym auto stało przez zimę na zewnątrz i ewidentnie opona straciła swoje parametry. Dodatkowo byłem praktycznie bez trzeciego biegu, stąd to przeciąganie do odciny. Liczyłem, że na sobotę uda się założyć szerszego semi plus nową skrzynie i coś pojechać lepiej, lecz niestety jest obsuwka ze skrzynią na przyszły tydzień. Myślę, że na obecnym set upie i przy odrobinę cieplejszej temperaturze, uda się pojechać okolice 1:02 na szerszym semi i minuta z małym hakiem na slicku, ale czas pokaże.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 02 Mar 2023 - 13:28
Post #1117


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





w kazdym badz razie widze twoje besty
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t=0&start=0

- Tor Poznań 1:46.612
- Siesia Ring 1:50.674
- Tor Łódź: 59.232
- Tor Most: 1:48.756
- Tor Modlin 1:03,9s

wiec powinna byc bardzo podobnie u mnie. czyli mam z kim walczyc bo u mnie powinno (jak w koncu auto bedzie jezdzic i nie bedzie sie psuc) to wygladac bardzo porownywalnie na lodzi, poznaniu, modlinie na semi smile.gif


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
StanZee
post Thu, 02 Mar 2023 - 15:06
Post #1118


User
Dołączył: Wed, 15 September 2021





CYTAT(piwo @ Thu, 02 Mar 2023 - 13:28) *
w kazdym badz razie widze twoje besty
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t=0&start=0

- Tor Poznań 1:46.612
- Siesia Ring 1:50.674
- Tor Łódź: 59.232
- Tor Most: 1:48.756
- Tor Modlin 1:03,9s

wiec powinna byc bardzo podobnie u mnie. czyli mam z kim walczyc bo u mnie powinno (jak w koncu auto bedzie jezdzic i nie bedzie sie psuc) to wygladac bardzo porownywalnie na lodzi, poznaniu, modlinie na semi smile.gif


Owszem, tylko Poznań, Most i Silesia to już gładki slick. Best na poznaniu na semi to 1:46.9, a na silesii 1:53.6.

Nie wiem jak będzie w tym roku z tą walką na semi, bo sytuacja cenowa z semi slickami jest mocno nie ciekawa. Za coś porządnego z 295/30R18 trzeba położyć minimum 1600 zł / szt., a używek brak. Z koleji używanych, szerokich slicków jest pełno i regularnie kupuje takie po 80-90% za 250 zł / szt.. Też jak już raz się doświadczy jazdy na slicku i zrobi te czasy, to średnio chce się znowu na semi wracać.

Jak ci się sprawdzają VR2? Masz porównanie do Cup 2?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 02 Mar 2023 - 15:30
Post #1119


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Znaczy nie bezposrednio. Przechodzilem z zuzytych cup2 na nowe avon zzr w tym samym rozmiarze i zanotowalem na poznaniu zysk. Teraz przeszedlem z uzywanych avon zzr na extreme vr2 r7a i jest zysk. Wtym roku przechodze na vr2 hot lap i na tym bede walczyl o czasy. Ogolnie glownie strach o jakosc a nie o czasy. Wersja hl teoretycznie 1s/min szybsza od r7a wg testow wewnetrznych extreme na torze modlin. Szybciej tez o 0,6s od dunlopa 03g h1.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
StanZee
post Thu, 02 Mar 2023 - 16:40
Post #1120


User
Dołączył: Wed, 15 September 2021





CYTAT(piwo @ Thu, 02 Mar 2023 - 15:30) *
Znaczy nie bezposrednio. Przechodzilem z zuzytych cup2 na nowe avon zzr w tym samym rozmiarze i zanotowalem na poznaniu zysk. Teraz przeszedlem z uzywanych avon zzr na extreme vr2 r7a i jest zysk. Wtym roku przechodze na vr2 hot lap i na tym bede walczyl o czasy. Ogolnie glownie strach o jakosc a nie o czasy. Wersja hl teoretycznie 1s/min szybsza od r7a wg testow wewnetrznych extreme na torze modlin. Szybciej tez o 0,6s od dunlopa 03g h1.


Ok dzięki. No ja właśnie przez te kwestie jakościowe trochę mam niesmak do extreme. Nie wiem czy czułbym się komfortowo na nich jechać w trasę na tor 300 km, zaliczyć tor i jeszcze na nich wrócić, a o Cup 2 jestem spokojny. Może nie najszybsza, ale na pewno najbardziej niezawodna opona z jaką miałem styczność.

A tak się zapytam - miałeś auto w stanie spoczynku w zeszłym sezonie? Bo ja jeździłem dość intensywnie, gdzie się dało tak naprawdę, ale nigdy Cię nigdzie nie spotkałem. Można się złapać któregoś dnia na modlin i coś się poganiać. Kiedyś nie lubiłem tego toru, ale ostatnio mi się zmienia, bo auto w końcu zaczyna zetka skręcać i radzić z tak wolnymi sekcjami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

77 Stron V  « < 54 55 56 57 58 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 15:04