Shoutbox 0 nowych PW 


77 Stron V  « < 52 53 54 55 56 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Opel Speedster 2.0 T
KarolMR2
post Thu, 17 Nov 2022 - 13:55
Post #1061


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 December 2021





118km/h to max jaki udało mi się uzyskać na końcu prostej startu mety, z reguły to jednak 116-117km/h (RaceChrono 10Hz). To przy 140KM. Przy tak słabym silniku, o tak małej pojemności jak 1ZZ, kompresor daje zarówno i górę i dół którego 1ZZ kompletnie nie ma, czyli elastyczność.. wyjście z zakrętu co jest jednak podstawą do dobrego wyniku. Pytanie ile się traci na dodatkowej wadze oraz mniejszej płynności jazdy smile.gif myślę, że jednak bilans będzie na plus.


--------------------
Toyota MR2 ZW30

1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82
2ZZ: Tor Łódź 1.00.11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 17 Nov 2022 - 13:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 17 Nov 2022 - 16:24
Post #1062


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





To wcale nie jest tak mało jak na 140KM


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 17 Nov 2022 - 19:48
Post #1063


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(MadeInPoland @ Thu, 17 Nov 2022 - 16:24) *
To wcale nie jest tak mało jak na 140KM

ale i dużo też nie jest. Ja swoim słabawym chrupkiem też mam tam 118-122.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 17 Nov 2022 - 20:23
Post #1064


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





ok to tutaj macie wynik przy podobnych predkosciach na prostej startowej. jak widac predkosci na prostych to nie wszystko

zwiekszkona znacznie moc porpawi wynik na pewno nie ma co sie oszukiwac. ale bez porpawy predkosci w zakretach a to mozliwe tylko jak sie popracuje nad zawieszniem (czytaj duzo dzuo nizej by efekt przyziemnia byl, bardzo szerokie opony i to w bardzo dobrej mieszance slik, dobry hamulec, bardzo mocne odelzenie auta) to o wynikach 56... mozna zapomniec. na prawde trzeba zajac sie bardzo wieloma elementami auta a nie tylko silnikiem by cos z tego wyszzlo. czasami to lata dlubania i worki pieniedzy i czasu poswieconego.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 17 Nov 2022 - 21:26
Post #1065


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Rzuca się w oczy, że ta mazda się w ogóle nie przechyla w zakrętach. Też właśnie wrzuciłem staby do SLK bo w zasadzie ich nie miał i ciekaw jestem czy to coś pozwoli urwać.
Myślę, że do złamania minuty nie potrzeba góry hajsu, ale już 56 to kto wie.
jackpl nie zrobił rekordu górą hajsu


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 17 Nov 2022 - 22:05
Post #1066


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





No tak ale w ciezkim rx8 robil 58,...
Dopiero w lekkom i malym rurowcu na lodzi innych malych torach zszedl kolejne sekundy w dol.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 17 Nov 2022 - 22:09
Post #1067


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





58.7 na extreme w gorący dzień, sam byłem wówczas w ten dzień na Łodzi c63 i pamiętam dobrze, że palił extreme. U mnie jakikolwiek slick nawet stary spod płota urywa minimum sekundę na minutę względem nowej extreme.
Nie ma co gdybać na temat tego ile zrobiłby na slicku w chłodny dzień i czy w ogóle by coś poprawił. Sprzedał rx8 i się już nie dowiemy chyba, że wyjedzie RXV6 spod jego ręki.
Ten mev to też nie góra siana.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Thu, 17 Nov 2022 - 23:34
Post #1068


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(piwo @ Thu, 17 Nov 2022 - 20:23) *
ok to tutaj macie wynik przy podobnych predkosciach na prostej startowej. jak widac predkosci na prostych to nie wszystko
[


Popatrzyłem na pierwsze filmy tego kierowcy mx5 1.8 - "trochę" lat jeździ różnymi wozami (tak z 15cie?) A i predyspozycje po wrażeniach z rollercoastera trochę mówią o predyspozycjach,.tu są zyski czasu.

Karol co do doładowania niefabrycznego to po wnioskach z forum: czas czasami jak niefabryczne czyli nie tylko czasami dziala i niczego innego nie psuje - poprawi. Niezawodność i serwisowanie jak niefabryczne pogorszy. No i do klas doładowanych wszędzie wrzuci. Po obserwacjach forum itd to widać że grube zmiany czasu daje gruba mądra zmiana mocy , gruba zmiana masy (auta , odelzanie to niuanse) i gruby czas poświęcony na testowanie tabelki. g tym podobne sprawy (nie wchodząc w dyskusje czy nudne czy fajne co kto lubi)

Co do mr2 nie wiem czy wszystkie tak mają ale ja się raz na Kielcexh przejechałem mr2 i kurde narzekam na nerwowy tył Westfielda na wyjściach ale on przy niej to dupowoz. Myślę że potężnej części dobre wyniki fwd wynikają z poczucia pewności na wyjściach i braku dużych strat na wyjściach jak się za wcześnie trochę wdepnie.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 18 Nov 2022 - 07:13
Post #1069


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



MR2 to jest extremalnie nerwowe auto i spin w nim jest prawie że nie do opanowania. ALe w rękach doświadczonych kierowców potrafi być bardzo szybka.

Ale kompresor ma swoje zalety - nie musi niszczyć charakteru daily żeby szybciej pojechać. Natomiast akurat w tym aucie więcej mocy może dać tylko więcej spinów więc skutek całkowicie odwrotny do zamierzonego. Napewno lepszy wybór niż chaotycznie działające kopiące w plecy turbo.
Jak dla mnie ciężka decyzja.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 18 Nov 2022 - 08:04
Post #1070


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





MR2 z koksem może mieć problem z podsterownością na wyjściu. To samo dotyczy speedstera. Tutaj chyba jest mowa o 200KM więc będzie z tego czysty zysk. Jak będzie kolega planował łamać 3kg/KM wówczas można pisać ostrzeżenia.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Fri, 18 Nov 2022 - 11:14
Post #1071


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(kontrolm @ Fri, 18 Nov 2022 - 07:13) *
MR2 to jest extremalnie nerwowe auto i spin w nim jest prawie że nie do opanowania. ALe w rękach doświadczonych kierowców potrafi być bardzo szybka.


Ale kompresor ma swoje zalety - nie musi niszczyć charakteru daily żeby szybciej pojechać. Natomiast akurat w tym aucie więcej mocy może dać tylko więcej spinów więc skutek całkowicie odwrotny do zamierzonego. Napewno lepszy wybór niż chaotycznie działające kopiące w plecy turbo.
Jak dla mnie ciężka decyzja.


Ta co ja się przejechałem z kompresorem była . I charakter faktycznie fajny bez uderzenia mocy.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Driver
post Fri, 18 Nov 2022 - 13:02
Post #1072


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 January 2019





Właśnie mr2 jak sie jest na limicie przyczepności i chce sie przyspieszać to lubi wynosić przodem, przynajmniej taka seryjna. I jest jest jeszcze jedno auto bardziej nerwowe i trudne w prowadzeniu, 126p biggrin.gif jak sie okiełzna tę bestie to taks mr2 to bajka w prowadzeniu biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 18 Nov 2022 - 17:39
Post #1073


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Ondziwo maluszkiem troszke najezdzilem sie w mlodosci i mega wspominam. To jak to auto sie dawalo prowadzic na granicy poslizgu... Poezja. Speedster tak nie potrafi.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 19 Nov 2022 - 08:26
Post #1074


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 15 Nov 2022 - 16:27) *
Kiedy planujesz kolejny wypad smile.gif ?
Ja chyba jutro, a jak będzie progres to i przyszły tydzień. Trochę się SLK zmienił liczę, że czasy to potwierdzą. Póki pogoda jest to warto jeszcze w tym roku pojeździć.

MiP i co wybierasz sie dzis na lodz bic rekord? wink.gif


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 19 Nov 2022 - 09:00
Post #1075


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Chcialem w srode jezdzic ale splot zdarzen uniemozliwil mi wyjazd na tor. Dzisiaj skladam szpere i dyfer jak uda sie wymienic to szykuje sie na poniedziałek.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 19 Nov 2022 - 09:12
Post #1076


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





twardziel


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 19 Nov 2022 - 09:15
Post #1077


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(piwo @ Sat, 19 Nov 2022 - 09:12) *
twardziel

paradoksalnie to są nie wiem czy nie najlepsze warunki jak uda się rozgrzać gumę - chłodne powietrze najwyższa moc silnika.
Na torze gokartowym otwartym na który jeżdżę wszystkie rekordy padają na koniec sezonu kiedy jest już najchłodniej.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 19 Nov 2022 - 09:16
Post #1078


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Zalozylem kubelek (-ok 10kg obnizenie i blizej osi wzdłużnej) oraz staby grubsze na nowych gumach i kilka kg przy okazji wyrzucilem. Wyglada, ze mam gratis minimum 0.05g poprawy w lewych zakretach. Do tego w ducato chce złożyć piec do grzania kol dodatkowa nagrzewnica. 27.11 jest SROT i chciałbym pojezdzic tam więc Łódź troche treningowo. Jaj pogoda dopisze moge jezdzic pn i sr


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KarolMR2
post Mon, 21 Nov 2022 - 10:11
Post #1079


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 December 2021





CYTAT(piwo @ Thu, 17 Nov 2022 - 20:23) *
ok to tutaj macie wynik przy podobnych predkosciach na prostej startowej. jak widac predkosci na prostych to nie wszystko

zwiekszkona znacznie moc porpawi wynik na pewno nie ma co sie oszukiwac. ale bez porpawy predkosci w zakretach a to mozliwe tylko jak sie popracuje nad zawieszniem (czytaj duzo dzuo nizej by efekt przyziemnia byl, bardzo szerokie opony i to w bardzo dobrej mieszance slik, dobry hamulec, bardzo mocne odelzenie auta) to o wynikach 56... mozna zapomniec. na prawde trzeba zajac sie bardzo wieloma elementami auta a nie tylko silnikiem by cos z tego wyszzlo. czasami to lata dlubania i worki pieniedzy i czasu poswieconego.



122km/h na końcu prostej smile.gif ale przeciążenia w zakręcie już podobne. To auto ma przede wszystkim mocniejszy setup. Podczas tego przejazdu

Mazda MX5 NB
1.8 180KM
950 kg
opona slick Michelin S412 200/54/13

więc naprawdę uważam, że 59.5s jest do zrobienia seryjnym 1zz 140KM, chociaż jest jeszcze kilka drobiazgów, które muszę ogarnąć. I nie wiem czy tak nie będę jednak atakował w tym sezonie, ponieważ kolega, który miał mi kompresor ogarniać wpadł w mega projekt i nie da rady czasowo sad.gif


ja od razu odpiszę na wszystkie powyższe posty, że moje auto obecnie jest na gwincie po corner balancing i geometrii. Łódź robiłem jeszcze na przegrzewających się hamulcach, starym płynie wspomagania (odcinało w zakrętach) i przynajmniej połową baku paliwa sad.gif (odcina w zakrętach, potrzebny swirl pot). Jest jeszcze szereg niuansów, poza kompresorem, które muszę ogarnąć, żeby auto lepiej jeździło:

Zestaw Poli SuperPRO
Grubsze Staby
szersza felga na tył
swirl pot (a może wystarczy nowa pompa paliwa)
krótsza skrzynia, jeśli nie da rady z kompresorem

to wszystko powinno jeszcze poprawić wyniki. Natomiast piszecie, że MR2 jest nerwowe. Faktycznie tak było przed zmianą geometrii i opon na Advany (wcześniej Federale RR). W tej chwili, po porządnym corner balancingu w TG Auto oraz na A052, auto zyskało mega stabilność i neutralny wręcz charakter, nawet na śliskich Kielcach. Myślę, że same opony, pomimo zbyt wysokiego profilu (tył 225/50/R15 sad.gif ) dają bardzo dużo informacji zanim odkleją, i jestem w stanie opanować kontrę, czasami utrzymuję auto wręcz w poślizgu, co nie mogło się udać na Federalu.

Decyzja o kompresorze była podyktowana właśnie potrzebą utrzymania charakteru zbliżonego do NA i większej przewidywalność podczas wychodzenia z zakrętu. Początkowo plan był na Rotrexa, ale ceny tak mocno poszybowały w górę, że na półce znalazł się Eaton M62. Nie chcemy dmuchać zbyt wiele, właśnie dlatego, żeby za bardzo nie obciążać seryjnego silnika (pomimo kapitalnego remontu) i nie powodować zbytnich problemów z trakcja. Okolice 200KM powinny być satysfakcjonujące na początek.

Decyzja trudna, wiem że z auta można wycisnąć więcej bez kompresora, robić lepsze wyniki na Łodzi, ale na Łodzi świat się nie kończy smile.gif

Co do wyjeżdżania przodem... nie wiem czym jeździliście, którą generacją, czy ze szperą czy bez. Jakie ciśnienie opon itd. U mnie w tej chwili podsterowności praktycznie nie ma, jest mega neutralnie. Mam też fabrycznego Torsena, a nie każda ZW30 ma szperę.


--------------------
Toyota MR2 ZW30

1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82
2ZZ: Tor Łódź 1.00.11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yaca
post Mon, 21 Nov 2022 - 11:50
Post #1080


Super User
Dołączył: Mon, 10 January 2011





może warto rozważyć uniballe zamiast inwestowac w poli, aaa i proponuje ząłożyć osobny temat o MR2 żeby nie robić tutaj bałaganu,


--------------------
insta: @blackcartel.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

77 Stron V  « < 52 53 54 55 56 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 09:46