![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
O ile nie zagraża bezpieczeństwu twojemu i innym oraz spełnia normy ekologi i hałasu nie widzę przeciwwskazań.
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ale kto miałby to ocenić? On?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
A nie jest tak ze auto zarejestrowane w innym kraju EU może być i u nas zarejestrowane?
I o ile ma wpisany inny silnik w dowodzie to należy uznać ze przeszło jakieś badania i zostało dopuszczone do ruchu przez jakiś tam urząd? -------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
O ile nie zagraża bezpieczeństwu twojemu i innym oraz spełnia normy ekologi i hałasu nie widzę przeciwwskazań. Podwazasz podstawowe zasady, jakby w ogole nie istnialy. https://pl.wikipedia.org/wiki/Homologacja Gdyby można było tak po prostu wymieniać komponenty bez akceptacji, to określenie nie mialoby w ogole sensu. Jak mozna to prosciej wyjasnic? https://sjp.pwn.pl/sjp/homologacja;2560749.html -------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#65
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Spokojnie po prostu trochę w swoim życiu rzeczy zbudowałem pod którymi się podpisałem. Poczytaj o pojazdach typu "sam" skoro tu całe pojazdy są dopuszczane do ruchu to myślisz że w innym przypadku sama łapka od silnika tu to uniemożliwia ? Druga sprawa jeśli spowodujesz nieszczęśliwy wypadek a będzie auto seryjne a zaniedbane i przez awarię go spowodujesz to i tak ciebie obciąża za wszystko a nie producenta co wydał homologację.
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#66
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Bijecie pianę o bzdury
Formalnie - zmieniasz silnik na inny niż fabryczny - walisz z tym do oskp, jak diagnosta to przyklepie to udajesz się do wk robisz odpowiedni wpis w dr i po temacie A ze komuś nie przyklepali w Skp silnika 16v zamiast 8v to się nie dziwie - To powinno być najpierw przez oskp klepniete |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 31 October 2010 ![]() |
flapjck1, ale zmian też nie chcieli, bo góra patrzy
![]() |
|
|
![]()
Post
#68
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
CYTAT 4. Zabrania się: 6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem: a ) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji typu lub inny równoważny dokument, o którym mowa w art. 70j ust. 1, art. 70k ust. 1, art. 70o ust. 1, art. 70zo ust. 1, art. 70zp ust. 1 albo art. 70zu ust. 1, b ) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie. Art. 66 ust. 4 pkt 6 ustawy Prawo o ruchu drogowym. Oznacza to, że zmiana w pojeździe, aby była niedopuszczalna, musi spełniać łącznie dwa warunki, mianowicie być: a ) zmianą konstrukcyjną, b ) polegającą na zmianie rodzaju pojazdu. Prawodawca nie zdefiniował nigdzie wprost, co to jest "rodzaj pojazdu", niemniej pojęciem takim posługuje się w wielu aktach prawnych (ustawach-jak wyżej widać, rozporządzeniach). Rozporządzeniem z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1088 ze zmianami) Minister Infrastruktury ustalił, w par. 7 tego rozporządzenia, tzw. klasyfikację pojazdów (załącznik nr 4). W klasyfikacji tej (tabela nr 1, kolumna nr 3) wymieniono enumeratywnie rodzaje pojazdów: 1) motorower, 2) motocykl, 3) samochód osobowy, 4) autobus, 5) trolejbus, 6) samochód ciężarowy, 7) samochód specjalny, 8) ciągnik samochodowy, 9) ciągnik rolniczy, 10) przyczepa lekka, 11) naczepa ciężarowa, 12) naczepa specjalna, 13) przyczepa ciężarowa, 14) przyczepa specjalna, 15) przyczepa ciężarowa rolnicza, 16) samochodowy inny, 17) pojazd wolnobieżny-kolejka turystyczna, 18) ciągnik rolniczy-kolejka turystyczna, 19) przyczepa-kolejka turystyczna. Moim skromnym zdaniem, zmiana silnika, nawet na taki, który w tym modelu nie występował, nie jest zmianą konstrukcyjną zmieniającą rodzaj pojazdu. Musimy jeszcze zwrócić uwagę na fakt, że zakazuje się wprowadzania do obrotu nowego pojazdu bez wymaganego odpowiedniego świadectwa homologacji typu lub innego równoważnego dokumentu [...] (art. 70g ust. 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym). O ile dobrze kojarzę, wprowadzenie do obrotu to przekazanie towaru po raz pierwszy przez producenta/importera. Co do dopuszczenia do ruchu, to pojazdowi stawiane są już zgoła inne wymogi, które zostały określone w art. 66 ust. 1 Prawa o ruchu drogowym. Zgodnie z jego brzmieniem, pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego: 1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę; 2) nie zakłócało spokoju publicznego przez powodowanie hałasu przekraczającego poziom określony w przepisach szczegółowych; 3) nie powodowało wydzielania szkodliwych substancji w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych; 4) nie powodowało niszczenia drogi; 5) zapewniało dostateczne pole widzenia kierowcy oraz łatwe, wygodne i pewne posługiwanie się urządzeniami do kierowania, hamowania, sygnalizacji i oświetlenia drogi przy równoczesnym jej obserwowaniu; 6) nie powodowało zakłóceń radioelektrycznych w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych. Na podstawie przepisów tej ustawy wydane zostało rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. z 2015 r., poz 766 ze zmianami). Określa ono, co powinien sprawdzić diagnosta. Nie analizowałem go całego, bo jest tam tego trochę i jeszcze więcej ![]() I teraz pytanie: co to oznacza, że przeróbka jest niezgodna z prawem? ![]() Moim zdaniem, niezgodna z prawem jest taka przeróbka, która: a) narusza wymogi przewidziane dla konkretnego elementu - jeśli zostały takie przewidziane, albo b ) powoduje, że pojazd nie spełnia wymagań, które wymienione są w podanym przeze mnie wcześniej art. 66 ust. 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym. W tym samym rozporządzeniu znajduje się również tabela, w której tytuł jednej z sekcji brzmi nader interesująco, zwłaszcza dla nas: CYTAT 2. DODATKOWE BADANIE TECHNICZNE POJAZDU, W KTÓRYM DOKONANO ZMIAN KONSTRUKCYJNYCH LUB WYMIANY ELEMENTÓW POWODUJĄCYCH ZMIANĘ DANYCH W DOWODZIE REJESTRACYJNYM Z ZASTRZEŻENIEM ART. 66 UST. 4 PKT 5 I 6 USTAWY, Z WYŁĄCZENIEM MONTAŻU INSTALACJI DO ZASILANIA GAZEM .W kolumnie "Przedmiot badania" wskazano Badanie zgodności dokonanych zmian z ustawą i rozporządzeniem o warunkach technicznych (sekcja 2.1). Jako "metodę badania" określono: "Oględziny zewnętrzne, sporządzenie opisu zmian, ustalenie nieznanych lub nowych danych pojazdu (w przypadku, o którym mowa w art. 81 ust. 13 ustawy - opinia rzeczoznawcy).Uwaga: W przypadku braku danych, postępuje się w szczegółowy sposób określony w dziale II. Ten "przypadek, o którym mowa w art. 81 ust. 13 ustawy" to "powstanie trudności w ustaleniu parametrów pojazdu". Wspomniany wyżej "Dział II" rozporządzenia określa właśnie szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu. Wkleję go w całości, bo nie jest zbyt długi. Wytłuściłem najciekawsze, wg mnie, fragmenty. CYTAT § 1. Dział określa sposób ustalania danych technicznych pojazdu, zwłaszcza dopuszczalnej ładowności lub dopuszczalnej masy całkowitej oraz liczby miejsc. § 2. 1. Przy ustalaniu nieznanych danych technicznych pojazdu (§ 1) należy w możliwie największym stopniu wykorzystywać dostępne informacje zawarte w takich źródłach, jak przepisy i dokumenty homologacyjne, dane producenta pojazdu, katalog marek i typów pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o którym mowa w art. 80bh ust. 1 ustawy, a w indywidualnych wypadkach, inne wiarygodne publikacje i dokumenty, dotyczące danego pojazdu lub jego zespołów i elementów. 2. Wszelkie ustalenia powinny być podejmowane: 1) na podstawie przepisów art. 2 pkt 31–58, art. 66 ust. 6 i art. 80bh ustawy; 2) z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z § 2–5 rozporządzenia o warunkach technicznych oraz z ewentualnych warunków dodatkowych dotyczących danego pojazdu. § 3. 1. Masę własną pojazdu ustala się: 1) przez zważenie całego pojazdu albo 2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu. 2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości. 3. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ustawy, lub w szczególnych przypadkach - dodatkowo odpowiednio innej specjalności. § 4. 1. Dopuszczalną ładowność pojazdu ustala się jako różnicę między dopuszczalną masą całkowitą a masą własną. 2. Dopuszczalną ładowność i masę własną pojazdu określa się w zaokrągleniu do: 1) 10 kg - dla pojazdów o masie własnej do 2000 kg; 2) 50 kg - dla pozostałych pojazdów. § 5. 1. Liczbę miejsc w pojeździe ustala się tak, aby: 1) łączna masa osób znajdujących się w pojeździe nie powodowała przekroczenia jego dopuszczalnej masy całkowitej; masę pierwszej osoby przyjmuje się w wysokości 75 kg, a kolejnych w wysokości 68 kg, z zachowaniem warunków § 17 ust. 2 rozporządzenia o warunkach technicznych; 2) zachowane były wymagania dotyczące miejsc oraz pomieszczeń przeznaczonych lub przystosowanych do przewozu osób, określone dla danego rodzaju pojazdu w rozporządzeniu o warunkach technicznych. 2. Jeżeli przepisy ustawy zezwalają na przewóz danym rodzajem pojazdu osób stojących lub leżących, poza łączną liczbą miejsc należy określić również zawartą w niej liczbę miejsc do stania i leżenia. § 6. Inne dane techniczne pojazdu, np. rodzaj, podrodzaj, przeznaczenie, pojemność skokową silnika, ustala się, stosując odpowiednio zasady określone w § 2 działu. Jeśli ktoś ma jakieś przemyślenia, ale poparte przepisami prawa, to zapraszam do dyskusji, bo nie pretenduję do roli absolutnego autorytetu w ww. dziedzinie (ani w żadnej innej zresztą - ponoć tylko krowa nie zmienia poglądów) - chętnie czegoś się dowiem. Niemniej, sam jeżdżę, w sezonie praktycznie codziennie, autem z silnikiem, które seryjnie w nim nie występowało i "w razie w" będę się bronił podanymi wyżej argumentami. Aha, zastrzegam sobie prawo do uzupełnienia powyższego postu, bo chwilowo muszę się oddalić od kompa ![]() |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 31 October 2010 ![]() |
ja sie podpisuje pod tym, co maaad napisał.
Mniejwięcej do podobnych wniosków doszedłem, gdy pierwszy raz kombinowałem takiego swapa ![]() Fajnie też, że ktoś zwrócił uwage na to, co tak faktycznie homo daje i kiedy jest wymagane ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Generalnie nie wiem na ile pomocne będzie Wam mój przykład ale opiszę go.
Moje auto seryjnie miało silnik diesla. R4 diesel. Byłem na stacji kontroli pojazdów, absolutnie nie chcieli tego dotknąć, bo pierwsze pytanie czy dokładnie ten silnik wychodził FABRYCZNIE w tym modelu. A jak wiadomo, E46 miało już tylko silniki R6 na podwójnym vanosie - pod maską widok M50B25TU czyli 6cio cylindrowa benzyna na pojedyńczym. Nie chciałem nikogo okłamywać, pojechałem do domu. Krótka rozmowa z znajomym który robił kiedyś już takie coś dla klienta... Bo byłem już trochę przerażony, ale wytłumaczył mi co trzeba zrobić. Wymagana była opinia rzeczoznawcy z uprawnieniami. Oględziny, zdjęcia, rozmowa, sporo pytań. Ale generalnie z racji technicznie dobrze wykonanego swapu (nie ukrywajmy - BMW nie lubi udziwnień i sporo części pomiędzy E36 a E46 jest zbliżona lub pasująca) więc łapy silnika, skrzyni i tak dalej to po prostu fabryczne części od tego modelu tylko z wersji o odpowiednim silniku tj. M52TU/M54 bo te silniki to kontynuacje/następcy. Sam zadałem kilka pytań różnym osobom podczas załatwiania w/w dokumentów i przyznam szczerze wiele razy byłem zaskoczony odpowiedziami. W Polsce z założenia liczy się pojemność. Mocy nikt nie sprawdza... Na stacji zrobiłem przegląd rozszerzony. Kosztuje bodajże tyle co dwa normalne. Sprawdzane jest wszystko to samo co na zwykłym + również zdjęcia i tak dalej. Każdy się zabezpiecza, wiadomo. Następnie wydział komunikacji, z dokumentami. Niestety odesłali mnie z kwitkiem za pierwszym razem, ponieważ wraz z zmianą pojemności na OSKP wpisano 325 zamiast 320D w polu modelu. Według urzędnika w moim WK niestety nie da się tego zmienić, bo model ustala PRODUCENT... ![]() Miałem już jakieś kontrole policji, jest ok. No może poza jedną rzeczą... Jeden policjant trzy razy oglądał dowód bo według niego to nie jest 320D i tyle... Ale jak bym mógł to zbiłbym z nim piątkę, bo ja również uważam, że 320 to już nie jest... -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
maaaad, moim zdaniem w punkt.
Ja bym zinterpretował rodzaje pojazdów (choć zdaję sobie sprawę, że nie jest to dosłowne tłumaczenie) jako kategorie pojazdów tj. M1/N1 itd. Wtedy np. przy zmianie z N1 na M1 polegającej np. na dołożeniu siedzeń rzeczywiście potrzebne są jakieś badania i dokumenty na to (np. PIMOT się tym zajmuje). Reszta postów to w 99% bicie piany, wymyślanie hipotetycznych sytuacji i rozważania "co by było gdyby". -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 31 October 2010 ![]() |
deejey!, opinia rzeczoznawcy może być wymagana przez diagnoste, jeżeli on sam nie jest w stanie ustalić danych technicznych (czyt. pojemności i mocy nowego silnika)
|
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Dobra Pany, to ja zapytam wprost: gdzie w przepisach pisze, że nie można wrzucić do auta np. BMW silnika marki np. GM? Gdzie jest napisane, że nie można wsadzić silnika innego niż takiego jaki nominalnie (z fabryki) wychodził w danym modelu? Moim zdaniem to jest NAJISTOTNIEJSZA informacja!
-------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
soltyk jak jesteś obeznany w przepisach to czy fakt, że wychodził c55 AMG V8 w203 jest wystarczający i umożliwiający montaż takowego V8 do każdej budy w203 z legalną rejestracją? Zapytałbym u diagnosty, który to będzie zaklepywał. Patrz 4 posty wyżej (zmiana nazwy modelu).CYTAT Końcem 2016 kupowałem od pewnego gościa amortyzatory i powiedział mi, że jego KOLEGA, który mu ZAWSZE podbijał na SKP różne wydumki odesłał go z kwitkiem twierdząc, że przy zmianie silnika musi być papier, że samochód spełnia normę euro 5 i wtedy tylko można to zarejestrować. Dlatego tym bardziej pytam soltyka czy zna szczegóły zamieszania. Przepraszam za OT, ale chyba mi coś umknęło. Czy mógłby ktoś w miarę zwięźle napisać na czym polega ta zmiana przepisów odnośnie swapa i czego dotyczy ? W trakcie jeden swap (R4 na V6), w planie drugi (R4 na większe R4), więc chętnie bym się dowiedział zanim będzie za późno. Z góry dziękuję. Znam. Jako właściciel m.in. wydumki. Więc info od różnych diagnostów, którzy ją oglądali. Jedną ze zmian, wprowadzonych 13.11.2017, jest koniec legalizacji swapów na silnik, który nie występował fabrycznie. Tu przykład: swap z marca. Jeśli nowy silnik jest podobny do jakiegoś fabrycznego, rejestrujemy jako ten podobny. Ale np. takiego C20XE w Mancie nie zarejestrujemy, bo gołym okiem widać, że to jednostka DOHC 16V, czyli z innej epoki. Oczywiście można liczyć, że trafimy na diagnostę, który nie zwróci na to uwagi i podbije przegląd. Pytanie jest o wbicie nowego motoru w dowód - takiej możliwości już nie ma. A cp z arejestrownym samochodem w którym wsadzono silnik z kosmosu? Nie ma problemu, o ile silnik siadł na oryginalne mocowania.Silnik musi mieć homologowane mocowania, to wystarczy by już zakończyć temat legalności po swapie na home made łapach... Dokładnie. Tak średnio co trzeci diagnosta czepia się o łapy i co roku ten odsetek rośnie.Ok, a w nawiązaniu do wątku głównego i pobocznego- co z pojawieniem się doładowania turbo/kompresor w samochodzie który go nie miał jak np manta czy e30? Jakieś kolejne prawne komplikacje? Nie ma problemów.Czyli co, jeśli mam np.: Audi 80 lub A4 B5 i chcę zapodać do niego V8 to już się nie da? To akurat nie jest nic ,,europejskiego", ale pomysł naszej obecnej, rodzimej władzy.Ja rozumiem wydumki typu Audi 80 z VRT czy Ford Taunus V12 z tego forum (bo tu powinien się temu przyglądać ktoś mający pojęcie o zachowaniu się konstrukcji gdy już będzie gotowa) ale taki zwyczajny swap też? Ten europejski syf jest coraz bardziej bezsensu. Ktoś ma choć fragment informacji o tym, podstawę prawną, cokolwiek? Wiem jedno: nigdy więcej nie zbuduję wydumki. Po ostatnich zmianach są problemy nawet z autami zalegalizowanymi wcześniej. Nie ma żadnej gwarancji na przechodzenie w przyszłości przeglądów przez swapowane samochody. A następne, chore zmiany przepisów już czekają za rogiem ... |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 08 November 2005 Skąd: Dulowa/ k.Krakowa ![]() |
Panowie,
a może jest tutaj ktoś, kto wbijał w dowód i ubezpieczenie silnik, który nie występował w danym modelu. Nawiasem mówiąc, to do głupiego seicento da radę włożyć silnik, skrzynię, przeguby, które pasują p&p nie wymagają żadnego dorabiania jakiejkolwiek części i nigdy do seicento przez fabrykę nie były montowane i póki nie poinformujemy, iż to nie jest fabryczny silnik, skrzynia, przeguby, to nikt kto nie jest ortodoksyjnym świrem od tego modelu nie połapie się co nie gra. BTW macie może numer dziennika ustaw ew. dyrektywy ue dot. aktualnych przepisów które m.in. cytował tutaj maaaad ? -------------------- Jeszcze będzie przepięknie...
|
|
|
![]()
Post
#76
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 31 October 2010 ![]() |
(...) Jedną ze zmian, wprowadzonych 13.11.2017, jest koniec legalizacji swapów na silnik, który nie występował fabrycznie. Tu przykład: swap z marca. (...) Niby który przepis się zmienił? ![]() A co do przykładu - to ja ci powiem, że podobne problemy słyszałem też 8 lat temu. I co to wnosi do dyskusji? A drążąc dalej "daty z nikąd", to ja słyszalem, ze w momencie zabrania samów z okręgówek, znikneła niby taka możliwość, czyli w chyba 2013;) |
|
|
![]()
Post
#77
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Panowie, a może jest tutaj ktoś, kto wbijał w dowód i ubezpieczenie silnik, który nie występował w danym modelu. Nawiasem mówiąc, to do głupiego seicento da radę włożyć silnik, skrzynię, przeguby, które pasują p&p nie wymagają żadnego dorabiania jakiejkolwiek części i nigdy do seicento przez fabrykę nie były montowane i póki nie poinformujemy, iż to nie jest fabryczny silnik, skrzynia, przeguby, to nikt kto nie jest ortodoksyjnym świrem od tego modelu nie połapie się co nie gra. BTW macie może numer dziennika ustaw ew. dyrektywy ue dot. aktualnych przepisów które m.in. cytował tutaj maaaad ? Ja to robiłem, z tym że to był 2014 rok. Przegląd na OSKP, w którym diagnosta stwierdził zmianę pojemności skokowej i mocy -> z papierkiem od diagnosty do wydziału komunikacji po nowy dowód i "dziękuję dobranoc". Jak jest teraz nie wiem, bo niektórzy przytaczają tu jakieś daty od kiedy "wszystko się zmieniło", ale śmiem twierdzić, że od tego czasu nie zmieniło się nic. -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#78
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Haha! Nie pozostaje mi nic tylko życzyć wam powodzenia w nowych swapach i potem na przeglądach.
A jeszcze lepiej pomontujcie sobie klatki. Bo taki temat też był i wielu nie wierzyło, no co on wygaduje, że już nie można. |
|
|
![]()
Post
#79
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Musimy jeszcze odróżnić dwie rzeczy - legalność zmian od ułomności CEPiKu. Faktycznie, może być tak, że CEPiK nie pozwoli na zmianie określonych danych przy określonym pojeździe. Ale z doświadczenia wiem (info z lokalnego wydziału komunikacji), że takie dziury to chleb powszedni i są łatane na bieżąco.
Haha! Nie pozostaje mi nic tylko życzyć wam powodzenia w nowych swapach i potem na przeglądach. A jeszcze lepiej pomontujcie sobie klatki. Bo taki temat też był i wielu nie wierzyło, no co on wygaduje, że już nie można. Podaj przepis, z którego to wynika, chociażby pośrednio, to się pośmiejemy wszyscy z naszej naiwności ![]() PS. Zobowiązuję się - jeśli nie zapomnę - już od razu w poniedziałek udać się do wydziału komunikacji i zapytać znajomych o możliwość zmiany w CEPiK danych dotyczących pojemności skokowej, na nieprzewidzianą dla danego modelu. |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 31 October 2010 ![]() |
Haha! Nie pozostaje mi nic tylko życzyć wam powodzenia w nowych swapach i potem na przeglądach. A jeszcze lepiej pomontujcie sobie klatki. Bo taki temat też był i wielu nie wierzyło, no co on wygaduje, że już nie można. serio nie odróżniasz montażu klatki od zmiany, do której masz opisaną scieżke w przepisach? Stary... (...) PS. Zobowiązuję się - jeśli nie zapomnę - już od razu w poniedziałek udać się do wydziału komunikacji i zapytać znajomych o możliwość zmiany w CEPiK danych dotyczących pojemności skokowej, na nieprzewidzianą dla danego modelu. To generuje kolejne pytanie - czy jeżeli moje auto jest w cepiku "jak trzeba", to czy ktoś inny tez będzie mógłwybrać ten sam silnik? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 16:52 |