Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jaki silnik?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Stron: 1, 2, 3, 4
RESPECT
Jest pomysł na Opla Mantę, stare lekkie RWD.
Auto ma jeździć po ulicy legalnie plus 1/4mili.

Tylko jaki silnik?

B234 turbo
C20xe turbo
Z20leh/ler

V6 i V8 raczej odpadają ze względu na legalizację sad.gif
Może ktoś ma lepszy pomysł na silnik niż ja.
Lincoln e30ix
Z20net - lekki, tani, niezawodny.
siewcu
A może 1.8T?
RESPECT
CYTAT(siewcu @ Sun, 18 Nov 2018 - 11:15) *
A może 1.8T?

Ale więcej pracy ze spięciem z oplowską skrzynią.
done4
K24 NA
LaniR1
Ja tym bym 2jz pakował o ile byłaby szansa na zmieszczenie pod maską.
siewcu
CYTAT(RESPECT @ Sun, 18 Nov 2018 - 13:40) *
Ale więcej pracy ze spięciem z oplowską skrzynią.

Skrzynia nie musi być oplowska przecież wink.gif dorobienie wału między skrzynią vag a dyfrem opla nie powinien być problemem, choć idąc dalej w tym kierunku można wkładać 2.7bit wink.gif Choć ja i tak bym tam jakieś V8 widział...
soltyk
CYTAT(RESPECT @ Sun, 18 Nov 2018 - 00:11) *
Auto ma jeździć po ulicy legalnie plus 1/4mili.
Już minął rok, odkąd zmieniły się przepisy, a tu wszyscy dalej żyją przeszłością. Przecież nie da się zarejestrować auta z nieoryginalnym silnikiem. Jak zależy ci na legalności, musi być coś podobnego do fabryki. Czyli Opel, 4 garnki, metalowy kolektor itd.. Zostaje C20NE.
przem
To potwierdzone informacje, że juz nie udaje się zarejestrować takiego samochodu po zmianie silnika na inną (nie fabryczną) ilość cylindrów? Przespałem ostatnie 2 lata przepisów a silnik czeka na palecie...
MadeInPoland
soltyk jak jesteś obeznany w przepisach to czy fakt, że wychodził c55 AMG V8 w203 jest wystarczający i umożliwiający montaż takowego V8 do każdej budy w203 z legalną rejestracją?
Bogdan9999
CYTAT(soltyk @ Sun, 18 Nov 2018 - 19:26) *
Już minął rok, odkąd zmieniły się przepisy, a tu wszyscy dalej żyją przeszłością. Przecież nie da się zarejestrować auta z nieoryginalnym silnikiem. Jak zależy ci na legalności, musi być coś podobnego do fabryki. Czyli Opel, 4 garnki, metalowy kolektor itd.. Zostaje C20NE.



Możesz zacytować które to przepisy tego zabraniają ?
farmer91
Silnik musi mieć homologowane mocowania, to wystarczy by już zakończyć temat legalności po swapie na home made łapach...
nomad66
a zarejestrować tak jak jest i potem tylko jeździć na przeglądy? Kto to będzie sprawdzał?
kirpek
A cp z arejestrownym samochodem w którym wsadzono silnik z kosmosu?
przem
Drążąc temat dalej, może ktoś wie czy u naszych któryś sąsiadów daje się takie samochody rejestrować? I ewentualnie z czym to się wiąże? Może porostu da się śmigać na zagranicznych blacharskim co by to ulegalnić?
MadeInPoland
Końcem 2016 kupowałem od pewnego gościa amortyzatory i powiedział mi, że jego KOLEGA, który mu ZAWSZE podbijał na SKP różne wydumki odesłał go z kwitkiem twierdząc, że przy zmianie silnika musi być papier, że samochód spełnia normę euro 5 i wtedy tylko można to zarejestrować. Dlatego tym bardziej pytam soltyka czy zna szczegóły zamieszania.
vegetagt
CYTAT(farmer91 @ Mon, 19 Nov 2018 - 09:56) *
Silnik musi mieć homologowane mocowania, to wystarczy by już zakończyć temat legalności po swapie na home made łapach...



Przepis? Bo kidyś szukałem i nie znalazłem. Inna sprawa, że często łapy pasują zamiennie, więc nie zawsze trzeba dorabiać.
Ciekawe, jaki byłby koszt homologowania swojej łapy w pimocie czy innym bosmalu.


CYTAT(MadeInPoland @ Mon, 19 Nov 2018 - 13:45) *
Końcem 2016 kupowałem od pewnego gościa amortyzatory i powiedział mi, że jego KOLEGA, który mu ZAWSZE podbijał na SKP różne wydumki odesłał go z kwitkiem twierdząc, że przy zmianie silnika musi być papier, że samochód spełnia normę euro 5 i wtedy tylko można to zarejestrować. Dlatego tym bardziej pytam soltyka czy zna szczegóły zamieszania.



Tak, musi spełniać aktualne przepisy przy zmianie rodzaju pojazdu. Także kolega coś wie, ale jednak nie do końca wink.gif
przem
Aktualne przepisy/normy spalin czy z roku produkcji?
Trzeba dokładać katalizator do aut z 80'?
vegetagt
przem, normy z roku bieżącego wink.gif. Jeżeli nie dotykasz rodzaju pojazdu, to nie musisz dokładać niczego, obowiązuje cie data 1 rejestracji/produkcji
Colin
CYTAT(farmer91 @ Mon, 19 Nov 2018 - 09:56) *
Silnik musi mieć homologowane mocowania, to wystarczy by już zakończyć temat legalności po swapie na home made łapach...


Z ciakwości - są jakieś oznaczenia homologacyjne na mocowaniach silnika?
Jakoś nie kojarzę, ale też za często się nie przyglądam.
Bogdan9999
Rozebrałem już kilka aut od kiedy zwiedzam ten świat i pierwsze słyszę aby na łapach homologacja była. Po drugie jak kos wcześniej pisał swoje wydumki to powiem tak czasy w których ludzie spawali elektrodą z metalu z odzysku i bez szkoły już dawno za nami więc więcej wiary w rodaków. A co jak użyje oryginalnych ? Jak sprawdzi ze to nie są pe skoro brak oznaczeń ? poliże ? powącha ? Z resztą w USA jakoś nie takie kioski tworzą jeżdżą i rekordy biją my przy nich to mrówki i jakoś nie uważam że setki miliony amerykanów są idiotami. Wszystkie te przepisy zaostrzające rejestrowanie pojazdów a raczej brak możliwości jest na rękę przede wszystkim niemieckim koncernom aby nawet zalążek Polskiej motoryzacji nie miał prawa się zawiązać bo nie daj Boże jeszcze im coś się uda i odbudują np. FSO. Niemiec nie jest głupi rynek zbytu zrobił sobie na dziesiątki lat. Na stare i nowe auta konkurencja jedynie z Korei i Japonii.
vegetagt
na łapach jest oznaczenie/numer producenta. Nie każdy homologowany element ma wybite E[numerek].
Natomiast na drugim końcu kija są 'zamienniki z chin', które często nie mają totalnie żadnych oznaczeń...


Co do USA, to uważam, że niestety nie ma co porównywać nas z innym krajem. W około nas znajdziesz państwa, gdzie np przyczepki nie są rejestrowane i nie ma na nie kwitów - a u nas jest. Potem sprowadź taki wynalazek i kombinuj, jak to u nas zarejestrować.
O nadawaniu w polsce nowego numeru VIN zamiast wybić ponownie stary czy o liście 'częsci zakazanych do ponownego użycia' nawet nie chce mi się gadać, bo szkoda strzępić ryja wink.gif


edit:
http://www.policja.waw.pl/pl/policjanci-i-...dy-dziennej.pdf - wiem, że źródło z dupy, ale totalnie nie chce mi sie szukać tego bezpośrednio w ustawie.

CYTAT
(...)części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach,
jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków:
1. oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej
Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e";
2. oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu;
ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
3. oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu
pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
(...)


cytat na potwierdzenie tego co wyżej napisałem, że nie każdy element ma mieć wybite E wink.gif
Z dalszych niewiadomych - nie umiem znaleźć, które to częsci są związane z bezpieczeństwem i ochroną środowiska. Może łapa silnika nie jest taką częscią tongue.gif
Generalnie zabawa jest na długie zimowe wieczory. Tych przepisów jest ogrom i ciężko je ogarnąć. Na szczęscie ja załatwiłem co miałem załatwić w sprawie swapów i problem mnie się już/narazie nie tyczy smile.gif Ale z czystej ciekawości w miare śledze takei wątki.
Na zakończenie chciałbym jeszcze dodać, że nie spotkałem człowieka, który by umiał uargumentować w oparciu o przepisy, co mu nie pasuje w swapie 5.0 do manty czy kadetta wink.gif
BeeMiX
4B11T jak ma być R4
piwo
najgorsze ze na przegladzie technicznym diagnosta moze chciec podlaczy sie pod obd i sobie wszystko na przegladzie sprawdzic, kody bledow silnika, kontrolera absu i innych podzespolow i przy okazji jaki silnik itd. a jak nie bedzie mogl sie podlaczyc poprosi grzecznie by naprawic obd a dopieroo wtedy podjechac ponownie na przeglad. wiec juz to wyklucza pewne przeszczepy silnika.
Bogdan9999
W starych autach jak będzie szukał obd. To ja sam z tamtąd odjadę debila do auta nie dopuścił bym na waszym miejscu. Diagnosta ma sprawdzić czy auto jest bezpieczne i nie zagraża środowisku a od tego ma oczy i sonda w wydech. Obd i szukanie dziury w całym to nadgorliwość a jak wiadomo jest gorsza od faszyzmu. Bo idąc tym tokiem myślenia to niech sprawdzi czy w dywaniku nie ma grzyba bo jak jest ktoś uczulony dostanie ataku zasłabnie i nieszczęście gotowe.
Colin
CYTAT(vegetagt @ Tue, 20 Nov 2018 - 01:53) *
na łapach jest oznaczenie/numer producenta. Nie każdy homologowany element ma wybite E[numerek].
Natomiast na drugim końcu kija są 'zamienniki z chin', które często nie mają totalnie żadnych oznaczeń...


cytat na potwierdzenie tego co wyżej napisałem, że nie każdy element ma mieć wybite E wink.gif
Z dalszych niewiadomych - nie umiem znaleźć, które to częsci są związane z bezpieczeństwem i ochroną środowiska. Może łapa silnika nie jest taką częscią tongue.gif
Generalnie zabawa jest na długie zimowe wieczory. Tych przepisów jest ogrom i ciężko je ogarnąć. Na szczęscie ja załatwiłem co miałem załatwić w sprawie swapów i problem mnie się już/narazie nie tyczy smile.gif Ale z czystej ciekawości w miare śledze takei wątki.
Na zakończenie chciałbym jeszcze dodać, że nie spotkałem człowieka, który by umiał uargumentować w oparciu o przepisy, co mu nie pasuje w swapie 5.0 do manty czy kadetta wink.gif


Teoretycznie producent homologujac pojazd robi to jako całość, sam powinien być w stanie określić ,które części są kluczowe aby zachować badane parametry pojazdu. Jednakże poszczególne części i tak posiadają e, E, lub/i CE (jeżeli mówimy o EU i okolicach) zależnie od tego pod jakie przepisy podchodzą.
Są odstępstwa od umieszczenia oznaczeń na produkcie, ale to raczej w przypadku małych urządzeń gdzie nie ma na to miejsca.
Taki element jak mocowanie silnika moim zdaniem nie może być homologowany jako pojedyncza część, bo jego funkcjonalność zależy od silnika, karoserii a nawet warunków użytkowania - tutaj zajmuje się tym wewnętrzna walidacja producenta lub dostawcy zgodnie z określonymi wymaganiami producenta. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to aktywne poduszki silnika ze względu na bycie elementem elektrycznym.

Natomiast producenci nie udostępniaja za bardzo informacji, którymi można by argumentować niemożność jakichś zmian. Mamy kilka podstawowych jak masa własna, moc, rodzaj paliwa, norma emisji i generalnie to koniec. Wiadomo, że moc i rodzaj paliwa to są rzeczy które nie są krytyczne (albo nikt nie sprawdzi albo nie ma przepisu mówiącego, że nie można zmienic). Masy można zmienić z tego co pamiętam, jedynie norma pozostaje no i ewentualne testy OBD jako dopełnienie.
rex
Myślę, że mocno na wyolbrzymiacie ten problem. Przepisy co do LPG i przebiegu się jakoś tam zaostrzyły (i dobrze) ale kto komu będzie sprawdzał czy silnik jest oryginalny. Oczywiście są takie miejsca gdzie sprawdzą ale też są gdzie pan nawet nie wstaje sprzed komputerka i żeby mieć blisko do pecika w popiołce smile.gif Najdalej tydzień temu w takim byłem. Co do silnika i tych "homologowanych" łap to chyba najlepiej coś z rodziny c20 wsadzić.
burski
CYTAT(piwo @ Tue, 20 Nov 2018 - 07:08) *
najgorsze ze na przegladzie technicznym diagnosta moze chciec podlaczy sie pod obd i sobie wszystko na przegladzie sprawdzica


No ale w przypadku Manty to chyba nie będzie stanowić problemu wink.gif
Tom-Lee
Przywali ktorys Was dzwona w tym drucie to bedziecie sobie mogli pogadac wtedy na temat wyolbrzymiania. Szczegolnie jak sie trafi ktos dociekliwy.
flapjck1
A jak zrobi dzwona z org silnikiem to bedzie ok?
vegetagt
CYTAT(Colin @ Tue, 20 Nov 2018 - 08:59) *
(...)
Natomiast producenci nie udostępniaja za bardzo informacji, którymi można by argumentować niemożność jakichś zmian. (...)


Bardziej miałem na myśli jakieś przepisy - czy to nasze, czy europejskie. Bo z perpsketywy producenta to wiesz jakie jest podejście wink.gif Numer VIN XXXX został fabrycznie wypuszczony jako angol 1.6 i nasza serwisówka mówi, że do angola 1.6 nie pasują części od europejczyja (czy to ściana grodziowa, czy to lampy europejskie). Każdy silnik inny niż 1.6 także nie pasuje czyli nic nie można z tym zrobić wink.gif Więc producent tu nie pomoże biggrin.gif


Tom-Lee, flapjck1, oby nikt z nas nie musiał tego sprawdzać smile.gif


ps. w sumie właśnei zauważyłem, że ten mój wyolbrzymiony przykład z 5.0 jest troche do dupy - bo można przekroczyć własnie nacisk, np na przednią oś wink.gif
Tom-Lee
Silnik mozna swapowac kazdy ale tylko taki, ktory wystepuje w danym nadwoziu nie bedzie robil problemow. Silnik jest czescia zamienna, mozna zalatwic papier na wymiane i wyrobic nowy dowod z prawidlowa pojemnoscia.

Pozostale przypadki to zwykle drutowanie a samochod ma byc uzywany na publicznych drogach, gdzie diagnosta to najmniejszy problem. Bo jezdzenie takim struclem to proszenie sie o klopoty.
vegetagt
uzasadnij drutowanie. I poprzednią część wypowiedzi w sumie też smile.gif
Pietrek.L
RESPECT bierz c20/z20 saab jest długi i wyskoki
http://opel-youngtimer.pl/forum/viewtopic....p;t=2684#p17876
Elealyan
Witam was Serdecznie
Mjecio
Mialem podobny dylemat z kadettem c, v6 odrzucilem bo mam, v8 za ciezko z przodu, na koncu zostala hondowska k-seria bo jest to zajebisty silnik, oraz z20leX bo tego jeszcze nikt nie posadzil, wybor padl na silnik opla, ale mocno bym rozwazyl silnik z hondy smile.gif gdybys sie uparl na silnik opla r4 to lapy oraz skrzynia p&p jest od manty, rekorda 1.8s smile.gif
Bogdan9999
Tom-Lee twoim tokiem myślenia to zmiana felg na inne to już szubienica bo nie występowały w tym modelu. A jak przywalisz i będzie to twoja wina to choć byś taczka to zrobił to i tak bekniesz nie ważne czy będziesz sam pchał czy na taczce jechał i na jakim kółku będzie taczka.
marcinm
Przepraszam za OT, ale chyba mi coś umknęło.

Czy mógłby ktoś w miarę zwięźle napisać na czym polega ta zmiana przepisów odnośnie swapa i czego dotyczy ?

W trakcie jeden swap (R4 na V6), w planie drugi (R4 na większe R4), więc chętnie bym się dowiedział zanim będzie za późno.

Z góry dziękuję.



Brilla
Witam was Serdecznie co słychać
Tom-Lee
CYTAT(Bogdan9999 @ Wed, 21 Nov 2018 - 01:19) *
Tom-Lee twoim tokiem myślenia to zmiana felg na inne to już szubienica bo nie występowały w tym modelu. A jak przywalisz i będzie to twoja wina to choć byś taczka to zrobił to i tak bekniesz nie ważne czy będziesz sam pchał czy na taczce jechał i na jakim kółku będzie taczka.


Mozesz sobie interpretowac i robic jak chcesz. Natomiast nic Twoja wypowiedz nie ma wspolnego z jakimikolwiek przepisami, regulaminami, ustawami. Jak przyjdzie do konkretnej sytuacji to szybko polegniesz w boju z taka argumentacja.
MadeInPoland
Przede wszystkim nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.
maaaad
CYTAT(Tom-Lee @ Tue, 20 Nov 2018 - 15:10) *
Silnik mozna swapowac kazdy ale tylko taki, ktory wystepuje w danym nadwoziu nie bedzie robil problemow. Silnik jest czescia zamienna, mozna zalatwic papier na wymiane i wyrobic nowy dowod z prawidlowa pojemnoscia.

Pozostale przypadki to zwykle drutowanie a samochod ma byc uzywany na publicznych drogach, gdzie diagnosta to najmniejszy problem. Bo jezdzenie takim struclem to proszenie sie o klopoty.

Powielasz urban legend.
Było na forum, nie raz.
Bogdan9999
CYTAT(Tom-Lee @ Wed, 21 Nov 2018 - 16:13) *
Mozesz sobie interpretowac i robic jak chcesz. Natomiast nic Twoja wypowiedz nie ma wspolnego z jakimikolwiek przepisami, regulaminami, ustawami. Jak przyjdzie do konkretnej sytuacji to szybko polegniesz w boju z taka argumentacja.


To dawaj te przepisy, regulaminy i ustawy o których wspominasz. Bo Wspominasz o nich jak ci z kodu o konstytucji mówią że jest łamana a jak ich pytają aby powiedzieli gdzie to wyją i powtarzają jeno w kółko jak obłąkani.
radekrp90
Czyli co, jeśli mam np.: Audi 80 lub A4 B5 i chcę zapodać do niego V8 to już się nie da?
Ja rozumiem wydumki typu Audi 80 z VRT czy Ford Taunus V12 z tego forum (bo tu powinien się temu przyglądać ktoś mający pojęcie o zachowaniu się konstrukcji gdy już będzie gotowa) ale taki zwyczajny swap też? Ten europejski syf jest coraz bardziej bezsensu.

Ktoś ma choć fragment informacji o tym, podstawę prawną, cokolwiek?
16vg60
Wszystko sie da ...
Pierwszy lepszy przyklad
Znajomy przychajechal corrado 2.0 16v,zaswapowany na r32 ,
Chcial zmiane w dowodzie ale na stare 2.9 vr6 takie jak wychodzilo ori w tej. budzie ,w knidze znalazlem wszystkie dane odnosnie tego silnika ,znajomy diagnosta wypisal zaswiadzczenie ,cyk do wydzialu i ma w dowodzie "ori " vre 2.9 z 3.2 pod maska

Trzeba jeŹdzić do starszych dziadków co za bardzo nie ogarniaja ,pamietaja czasy komuny i za wiele im nie zależy ,i im sie chce ,a nie do swierzakow bardziej obsranych jak 2miesieczne dziecko co na wstepie szukaja obd wacko.gif

Chociaż przyznać trzeba jest coraz gorzej z BK ale ma to swoje plusy bo eliminuje sie truchla drogowe
vegetagt
tym bym akurat się nie chwalił, bo to jest poświadczenie nieprawdy wink.gif

A z własnego podwórka wiem, że niektórzy "wysoko postawieni" pracownicy WK czasem paczą w takie miejsca jak to. Czy sami, czy z donosu wink.gif
MadeInPoland
No i co Ci 'wysoko postawieni' pracownicy będą teraz biegać i sprawdzać pojemność każdego VR6?
deejey!
Przy wypadku sprawdza Ci pojemność silnika nie moc. W Polsce pojemność jest NAJWAZNIEJSZA... Niestety smile.gif
piwo
CYTAT(Bogdan9999 @ Tue, 20 Nov 2018 - 08:47) *
W starych autach jak będzie szukał obd. To ja sam z tamtąd odjadę debila do auta nie dopuścił bym na waszym miejscu. Diagnosta ma sprawdzić czy auto jest bezpieczne i nie zagraża środowisku a od tego ma oczy i sonda w wydech. Obd i szukanie dziury w całym to nadgorliwość a jak wiadomo jest gorsza od faszyzmu. Bo idąc tym tokiem myślenia to niech sprawdzi czy w dywaniku nie ma grzyba bo jak jest ktoś uczulony dostanie ataku zasłabnie i nieszczęście gotowe.

w niemczech od tego sie zaczyna przeglad i Polska tez do tego zmierza. obd maja wszystkie auta po 90 roku czyli od 30 lat prawie. malo ktore jezdzace po ulicy tego nie ma.
obd to sprawdzenie dzialania wszystkich systemow bezpieczenstwa, esp, abs, bledy silnika w tym czujnikow odpowiedzialnych za emisje spalin, poduszek bezpieczenstwa itd. nie rozumiem twierdzzenia ze ma sprawdzic czy auto jest bezpieczne ale obd do tego nie sluzy.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.