Shoutbox 0 nowych PW 


piwo
post Fri, 03 Aug 2012 - 19:20
Post #1


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki















Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
Jako ze Opel Speedster to było moje marzenie z młodości postanowiłem je zrealizować. Pojawiła się pewnego czasu okazja na allegro (25 tys. zł) i z dnia na dzień kupiłem autko i już powrotu nie było smile.gif
Mój samochodzik to Opel Speedster 2,2 z roku 2001 nr 1047 z 7207 wyprodukowanych.

Wyposażenie:
szyby na korby, brak wspomagania kierownicy, Home made TCS , lotus 111r ABS, Torsen OBX z tyłu

Modyfikacje Silnika:
– Swap na B207R
-wieksza chlodnica wody

-chlodnica oleju


Układ Dolotowy:
– Stożek ITG, dolot alu do stożka fi60, intercooler wodny z mercedesa 600s biturbo, chłodnica wody powietrza doładowanego z seicento


Układ Wydechowy:
– Wyspawany na nowo od turbo do katalizatora 3' , kolektor wydechowy grubszy liftowy B207r saaba, katalizator sportowy 2,5', Tłumik końcowy el-tec przelotowy 2,5'
-Turbo TD04-20T, blow off properfect typ 2, olej amsoil 5w50


Modyfikacje Elektroniki i Paliwa:
– EMU +Ecumaster DBW; Całkowicie nowa wiązka zasilająca
- strojenie przez Artut Małecki
https://www.facebook.com/pg/ECU-Majster-116...56541014/about/
-Wtryskiwacze Siemens Deka630
-cewki beru zse030


Układ Napędowy:
– Skrzynia F23 XY 5-biegowa z krótszym przełożeniem 4,17
- torsen obx


Dziala

– koło zamachowe garnkowe C20LET,
– Nowe sprzegło i wzmocniony docisk by Radzikowski, wyważanie krasnobrocka

-Home made TCS
https://www.facebook.com/HomeMadeTCS/


Układ Hamulcowy:
Abs z lotusa 111R

Przód:
– zacisk seryjny dwutłoczkowy AP Racing plus tarcza 288mm mikoda GT
– klocki Ferrodo DSUNO fcp1562z

Tył:
-Seryjny zacisk Bosch plus tarcza 288mm2 mikoda GT
– klocki Ferrodo DS1.11 fcp1560w


Plyn hamulcowy motul rbf700
Węże hamulcowe w oplocie firmy goodridge TVA2000-4P


Modyfikacje Zawieszenia:
– w wahaczach poliuretan

– Zawieszenie gwintowane nitron ntr40 (sprężyny tył 10,7kg, 8,9kg przód; wysokość 11cm tył i 10,5 cm przód )

-regulowane drazki zbieznosci


Modyfikacje Wnętrza i Car Audio:
brak

Body KIT, Oświetlenie, Felgi, Opony:
– lotka karbonowa, tylny dyfuzor seryjny
– Opony/felgi

przod - yokohama Advan a052 215x40r17,

tył - AVON ZZR A64 225/45/17


Felgi ats dtc 17x9 tyl i 17x8 przod


Fabryczna Moc tys i Moment:
147KM i 203Nm
Po modyfikacjach jest 1,2 bara przy 6800 obr./min. i 1 bar przy 3000 obr.min.:
320hp@ 6200obr/min.
400Nm@ 4500obr/min








Auto ma już u mnie dość długi okres życia. W między czasie wymieniłem pare silników i skrzyń biegów. Obecny setup to auto RWD ze szperą, kontrola trakcji i absem oraz z silnikiem turbo z saaba.
Filmy:


z toru Bydgoszcz




czas na ćwiartkę póki co 13,9 sekundy (na silniku wolnossącym)
Tutaj porównanie z autem PITa (Rx-7 400 KM)


drugi obrazuje trudności przy wysiadaniu z auta.


filmy z przyspieszenia wersji wolnossacej


Geometria mocno się zmienia, ale ostatnia to:
pochylenia kol:
przod -3°30'
tyl -3°10`
zbieznosc:
przod:-0°08'
tyl:+0°25'
wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:+4°











--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
77 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Start new topic
Odpowiedzi (100 - 119)
Wspieraj forum
post Fri, 03 Aug 2012 - 19:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mlody1921
post Fri, 24 Oct 2014 - 21:43
Post #101


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Ciężko pomóc każdy lubi co innego ja bym poszedł w z20ner może i więcej zabawy kombinowania ale i jednostka rozwojowa na dalesze zabawy, gdzie z22se już teraz jest kres jego możliwości
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waldii
post Fri, 24 Oct 2014 - 22:23
Post #102


Super User
Dołączył: Fri, 09 September 2011
Skąd: Gdańsk





CYTAT(piwo @ Fri, 24 Oct 2014 - 18:54) *
kasy mam malo i w sumie nie za bardzo mam zeby wydac bo slub niedlugo. ktora droga pojsc?


olej slub,kupuj silnik tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 25 Oct 2014 - 06:50
Post #103


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



nie musisz wymieniać zaworów bo są wystarczająco duże, potrzeba ci obróbki głowicy, zaworów i wałków z rewaru (po taniości). Sprężynek też nie musisz wymieniać jak zrobisz wałki a zresztą zawsze da się coś dobrać o większym sprężu DO tego ITB. Będziesz miał lekki i mocny motor który znacznie lepiej pasuje do tego auta niż turbo.
WOgóle nie musisz też kupować silnika, lepiej zrobić Twój jak poszukasz to komplet nowych tłoków na pierwszy nadwymiar to ok 1000zł + szlif 150-250 zależy gdzie. Chyba że gładzie masz nadał ładne to w wymiarze STD są jeszcze tańsze.

A jak się uprzesz to na EBAY znajdziesz jakąś kuciznę od jakiejś hondy z podobnym rozmiarem bo tam tłoki z niskim CH tak jak u Ciebie na wymiar powiedzmy 87 a może 88 mm, zwiększysz sobie pojemność i będzie jeszcze fajniej.

Zamiast kupić potencjalnego trupa możesz mieć nówke.

Żeby nie być gołosłownym proszę:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produk...15311-tlok.html
to cena bez zniżek, z dobrymi zniżkami zahaczy o ok 260-280 zł za kompletny tlok z pierścieniami

Pogadaj z userem Bunio on ma motor 2.0 zrobiony według tej recepty i ma z tego solidną moc a u Ciebie jest wieksza pojemnosć i może być tylko fajniej.:
https://scontent-a-vie.xx.fbcdn.net/hphotos...amp;oe=54F41F87


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 25 Oct 2014 - 08:00
Post #104


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



aaaa zapomniałem dodać jeszcze - te silniki maja problem z pierscieniami, czesto na dymienie pomaga sama wymiana pierscieni bez kupna tłoków


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 25 Oct 2014 - 08:15
Post #105


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





ale te tloki to doprezajace czy seria? przydaly by sie jakies doprezajace. z drugiej strony mam silnik ze skrzynia i prawie nowym sprzeglem ktorego historie znam bo kolegi wiec wiem czego sie spodziewac. tez wole wysokoobrotowe NA. niedlugo rozbiore swoj silnik zdejme glowe i zobaczymy co tam sie stalo. szukalem kiedys tlokow doprezajacych do z22se tak z kompresja ponad 11 to nci nie znalazlem. wiadomo mozna tak samo zjechac glowice i bedzie to samo. a co do sprezynek to chcialbym pojsc w jeszcze wyzsze obroty. obecnie odcinka to 7500 a seria to 6500 i sie trroche obawiam tego bo na necie strasza ze 7200 nie powinno sie przekraczac.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sat, 25 Oct 2014 - 09:48
Post #106


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





doprezenie rozwiazaloby troche wrzucenie wiekszych tlkow. pytanie, o ile sie doprezy(trza by policzyc chyba ze kontrolom moze juz z samego doswiadczenia cos bedzie mogl powiedzieć), jak masz uszczelka metalowa to juz jest cienka i tu sie nie powalczy, wtedy zostaje zbieranie glowy lub znalezienie doprezajacych pasujacych tlokow.
czy walki z rewaru to rowniez wiekszy wznios czy tylko przefazowanie? z c20xe nie podejda?


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 25 Oct 2014 - 10:11
Post #107


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



dajesz wałki z rewaru(dłuzsze i wiekszy wznios) i spreżynki wydolą, można też daź podkładki 1mm pod spreżyny i będzie git a jak nie to podaj wymiary sprezyny i da sie napewno dobrac cos innego twardszego.
Spreżanie zrobisz planując głowe i podfrezować troche pod zawory w tłokach.
Wszystko da sie zrobić z głową i nie za drogo chyba że ktoś koniecznie chce wydać kase.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 25 Oct 2014 - 14:28
Post #108


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





ale ja mam walki ostrzejsze swiatka ze wzniosem 11m zamiast 10mm(patrz pierwszy post).
nie da sie tanio zrobic. mozna drogo i drozej smile.gif nie chce wyjmowac tlokow do frezowania bo to wiaze sie dalej z rozbiorka calego dolu wymiana pierscieni panewek itd. (a to dodatkowe 500zl, po cholere) stad pomysl tylko na ruszenie glowy w sprawnym silniku a dol zostaje fabryczny.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 25 Oct 2014 - 14:38
Post #109


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



ja tylko zaprezentowałem mój punkt widzenia. za cene innego silnika możesz swój doprowadzić do stanu praktycznie nowego silnika + niezłe w nim nagrzebac za kaske ktora na to przeznaczyles. Kazdy używany Z22 to ryzyko padnietych pierścieni jak nie dziś - to jutro ;-) Lubisz drogo i niepewnie - idz swoja sciezka.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 25 Oct 2014 - 14:44
Post #110


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





ja lubie tanio i dobrze. podaj propozycje takiego rozwiazania., ja sam nic nie bede robil. slucham... kto gdzie za ile...
budzet na w pelni sprawne auto maks 5tys z czego bym sie cieszyl jakbym zmiescil sie w 3jce.
bo ja mam drugi silnik kompletny z krotkas skrzynia za 2000zl. czyli silnik sprawny za 1500zl
czy za 1500 jestem w stanie zrobic remont silnika? kto to posklada za taka cene? koszt czesci panewke pierscieni tlokow uszczelek podejrzewam ze to conajmniej 1500zl jak nie wiecej plus obrobki cylindrow walu itd kolo 1000zl plus koszt robocizny poskladania silnika 500zl. moze da sie taniej nie wiem w takim razie u kogo gdzie.
i jeszcze ws tej cenie 1500zl pogrzebac. kurcze chetnie. bardzo chetnie.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 25 Oct 2014 - 14:59
Post #111


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



chodziło mi o to że nie masz pewności że jest sprawny. A Twój na 50% wymaga tylko wymiany pierscieni, robiłem takich przypadków kilkanaście właśnie w tych silnikach + 1.8 16V z początku produkcji gdzie też leciały jak muchy. Panewki jeżeli są sprawne - nie dotyka się ich bo po co ?(chyba że kosztują grosze)
Przy okazji wymiany pierścieni frezujesz kieszenie na zawory i obniżasz głowice którą przerabiasz.
Pisz na PW - ja się podejmę, wszystko pomierzę powiem co można zmienić, zrobić jeszcze przy okazji


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 25 Oct 2014 - 15:17
Post #112


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





poszedl pw


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 03 Feb 2015 - 20:40
Post #113


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





update
Zapadla decyzja, ze bede wskrzeszal silnik z22se do zywych.
Za cala prace odnowy silnika odpowiada, kolega z forum Krzysiek czyli kontrolm za co mu serdecznie dziekuje, ze sie podjal trudu smile.gif
Po rozebraniu silnika z22se okazalo sie, ze blok jest calkowicie zuzyty, nie trzyma wymiarow i na 4 garze ma niezly wzer.

Po kilku rozmowach doszlismy do porozumienia,ze najelpszym wyjsciem bedzie budowa silnika na bloku saaba czyli b207.
Do tego wsadzamy tloki i korby z z22yh, a glowica bedzie obrobiona z22se.
Pare zdjec.
tłok z22yh, jeszcze bez podciec pod zawory:







tlok z22se:





porownanie (z22yh ma wiekszy od z22se CR):



korba z22se:



korba z22yh:



zawory przed i poczyszczeniu, szlifowaniu:













obrobka glowicy (jeszcze przed ostatecznym szlifowaniem, myciem i planowaniem):



























koleczko zamachowe od Otoczaka:
przod

przed 9,5kg:



po 5,1kg:


tyl

przed



po:



poza tym jedzie juz do mnie z allegro skrzynia biegow o krotszym przelozeniu glownym 4,17 zamiast 3,95


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Wed, 04 Feb 2015 - 00:32
Post #114


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Wałki swiątka zostają?
Itb zrobiło by tutaj robotę,wink.gif


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ILKU
post Wed, 04 Feb 2015 - 05:29
Post #115


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





Silnik zostaje n/a czy może... wink.gif


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 04 Feb 2015 - 05:45
Post #116


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





n/a . takie bylo zalozenie. walki Światka zostaja. ITB to zew przyszlosci. troche boje sie nierownych wolnych obrotow.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mjecio
post Wed, 04 Feb 2015 - 08:48
Post #117


Super User
Dołączył: Wed, 22 October 2008
Skąd: z mazowsza





masz moze zdjecie porownawcze zaworow z profilu? tym walkom wyzsze cr powinnp sluzyc, zostaje 12:1 czy jeszcze heblujecie glowice?


--------------------
Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm
Kaudi A6 3.0 Tfsi
Vette C6 LS2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Wed, 04 Feb 2015 - 09:01
Post #118


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Przy tych wałkach i dobrze dobranych/zrobionych przepustnicach niema się czego bać.
Masz emu więc masz kilka strategi sterowania wolnymi obrotami.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 04 Feb 2015 - 09:03
Post #119


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



ITB nie pogorszy jałowych - flansza juz sie docina ;-).
Zawory zostają ORY tylko stare praktycznie sie schowały pod warstwami syfu.
No i technologia odlewu bloku i glowicy "lost-foam casting" to jakaś tragedia - materiał płynie w rękach i w głowicy widać jak "wyciekał" na łaczeniach form - te miejsca praktycznie trzeba by kleić albo spawać.
Dobrze że ten saabowski blok jest zmodyfikowany ale generalnie konstrukcyjnie jest to poziom silnika w mojej starawej kosiarce z dolnozaworowym motorem B&S 11.5 KM ;-) Jak oni mogli to wkładać do aut takich jak Vectra 2.2 , Omega 2.2...


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_kredens_*
post Wed, 04 Feb 2015 - 09:55
Post #120









CYTAT(kontrolm @ Wed, 04 Feb 2015 - 09:03) *
ITB nie pogorszy jałowych - flansza juz sie docina ;-).
Zawory zostają ORY tylko stare praktycznie sie schowały pod warstwami syfu.
No i technologia odlewu bloku i glowicy "lost-foam casting" to jakaś tragedia - materiał płynie w rękach i w głowicy widać jak "wyciekał" na łaczeniach form - te miejsca praktycznie trzeba by kleić albo spawać.
Dobrze że ten saabowski blok jest zmodyfikowany ale generalnie konstrukcyjnie jest to poziom silnika w mojej starawej kosiarce z dolnozaworowym motorem B&S 11.5 KM ;-) Jak oni mogli to wkładać do aut takich jak Vectra 2.2 , Omega 2.2...

W Omedze było Z22XE, silnik na pasku, czyli rozwiercony XEV z elektroniczną przepustnicą smile.gif
Z22SE, to silnik innej konstrukcji i jeśli dobrze pamiętam, to projektowany i konstruowany przez amerykańców.
A z tego co piszesz, to ten Z22SE, to niezły niewypał... Skoro jakość odlewu jest kiepska, to takie lepienie w wiadomo czym...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

77 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 13 July 2025 - 13:40