![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
MODEL:
Mercedes CLK w209 c200 (1.8 cgi kompresor 170KM) Modyfikacje: Silnik:zakończone Swap 1 2.3 m111.981 Swap 2 3.2 m104.995 Stroker 3.6L Modyfikacje głowicy:zakończone twardsze sprężynki + tytanowe talerzyki porting duży porting 1 runner 52mm rozrząd ustawiony pod turbo Oringi upg Modyfikacje bloku:zakończone Kute korby cr8.8 Blok zamknięty (kanały między cyl.) natryski Układ dolotowy: zakończone Turbo garrett gbc37-900 IC garrett 560x360x114 ,custom tanki Blowoff 50mm Filtr stożkowy Proram w nadkolu Oil catch tank Przepustnica fi 74 + dbw Kolektor ssący inox pod porting średnica runera 52mm Układ wydechowy: zakończone Kolektor równoodległościowy z flanszą t4 + QSV przelot z kwasu na dwóch tłumikach 3" z przepustnicą 3.5" Dp 3.5" heatshield Układ wtryskowy: zakończone Bosch 980cc Manualny regulator ciśnienia paliwa manualny 2x walbro 450 po portingu Custom listwa paliwa z kwasu an8 Elektronika: zakończone maxxecu race wiązka i strojenie su2 performance TCU TurboLamik Cewki audi tfsi EBC MAC Fuelflex Datalogger emap temp dyfra Zegary : temp oleju,ciśnienie oleju,Boost, Dodatkowe czujniki pod emu: ciśnienie paliwa, EGT , AFR Alternator zamiast ratio 3.4 > 2.1 seryjne ecu do sterowania wszystkim poza silnikiem dwie mapy doładowania, LC ,FS , kontrola trakcji Układ chłodzenia: zakończone chłodzenie turbo na pompie obiegowej i czujniku temp. po wyłączeniu silnika (turbotimer) ,większa chłodnica , chłodnica oleju, chłodnica paliwa i skrzyni Układ napędowy: zakończone 8HP70 bmw + wirtualne sprzęgło felgi Cosmis xt206r 18" 9.5J i 11J 10kg + michelin super sport 235/35 i tył westlake 265/35 szpera 210mm z w140 3.69 zaciskana do 100% sprężonym ciśnieniem Układ hamulcowy: zakończone przód tarcza pływająca 370mm + 4t brembo tył brembo 330mm 2 tłoczki Przewody w stalowym oplocie Hydroreczny Większa pompa hamulcowa tłoczki 20/23mm na 23/25 seryjny ABS Układ kierowniczy: zakończone Elektryczna pompa wspomagania Zawieszenie: Gwint z regulacją twardości przód megan racing tył Koni V3 Regulowane wahacze tył camberplate 3d BODY KIT i wnętrze : zakończone Body kit Black series + maska od maxton LPG Stag Qbox Reduktor KME gold turbo Wtryski Barracuda 130nl Listwa gazowa z kwasu Faro 8mm Mapą udziału benzyny przechodzi płynnie na benzynę jak tylko zobaczy doładowanie Odświeżyłem pierwszą stronę oraz opis auta który dotyczy ostatnich stron tematu w opis wmieszane są też modyfikacje m111 na początku tematu bazą był sedan w203 który służył mi za poligon doświadczalny , modyfikacje które tam sprawdziły się zostały przeniesione (jak wyżej w opisie) do nowej bazy clk w209 auto jest po tak długim czasie od którego zaczynałem dopracowane w każdym szczególe wszystkie elementy były kilka razy poprawiane a to kilka najświeższych fotek: ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
-------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
kilka fotek z wcześniejszych modyfikacji
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Filmik przed i po wymianie kółka : https://youtu.be/IPGyQEMBX2U -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
zdjęcia z remontu a właściwie odświeżenia gdyż silnik po 160tys nie domagał się rozbiórki jednak fajnie było go przeczyścić z nagaru i przy okazji trochę zmodyfikować , silnik to 2.3 m111.982 Evo z clk 197km fajne w nim jest to że jest tani , wzmocniony (Evo) i przystosowany pod doładowanie ma np natrysk na denko tłoka i jest dużo projektów za granica z mocami do 460KM
w pierwszej kolejności zaślepienie egr potem porting i polerowanie komory spalania, zaworów, szlifowanie zaworów na 45 stopni , rozfrezowanie kanałów ssących o 1.5 mm na stronę ,regeneracja popychaczy , polerowanie tłoków (pierścienie założyłem te same wg pomiarów były jak nowe , olejowego nie mogłem dostać były tylko komplety wiec "odświeżyłem" a było tam dużo nagaru jeden aż nie chciał wyjść ) , doważanie tłoków i korb różnice do 7g oryginalnie to mniej więcej tyle co nasadka 5mm ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Po ciężkich walkach kolektor gotowy zostało tylko wspawać tulejkę pod czujnik egt i sondę szerokopasmową w downpipe ale to już przy montażu , wyjście z głowicy na rurce 48x2mm potem stożkowo do turbiny na 42x2mm ,całość z kwasówki , downpipe 3" , wszystko wyspawali koledzy w pracy tigiem z argonem wpuszczonym do środka , na koniec spawania i prostowania poszedł do pieca w celu odpuszczenia naprężeń 3h w 660st potem piec wyłączony i czekanie do ostygnięcia z piecem (2 dni) , kolektor robiłem pierwszy raz wiec w połowie prac jednak wszystko zmieniłem zaczynając od początku i efekt tego jest taki :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() tulejka do czujnika egt i dopływ i odpływ oleju , magnetyczny korek oleju , restryktor do turbo wszystko mojej produkcji ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
-------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Doszły wtryski Bosch 630cc/min przy 3barach, pasują p&p
![]() ![]() ![]() ![]() trochę mi się nudziło więc zbudowałem sobie takie coś ![]() ![]() ![]() tutaj dospawane kolanko do wylotu bo było bardzo blisko kolektora wydechowego i nie szło by założyć rury gumowej , no i poler ze względów wizualnych ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
dotarła tarcza kevlarowa fi 240 (podziękowania dla Makland)
![]() ![]() na zdjęciu widoczny już wyważony jednomas zrobiony z dwumasu ![]() zdjęcia w tym temacie http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=139660 Zrobione chłodzenie turbiny , zaciągać zimny płyn będzie pompa obiegowa,z dolnego węża chłodnicy a gorące będzie pompowane na termostat idealny obieg i zmierzone prawie 7L/min ![]() ![]() Po długich poszukiwaniach budżetowego wskaźnika AFR trafiłem na coś takiego : ![]() nie ważne że nie wygląda jak innovate za 1kzł kosztował 1/3 tego ![]() Mała korekta pokrywy cewek ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Stanąłem przed wyborem aktuatora wastegate, problem w tym że taki co ja chciałem czyli regulowany aktuator był zaporowo drogi wiec podjąłem próbę zrobienia od zera takiego jak się okazało z pełnym sukcesem ![]() (Dodano po strojeniu: niestety zacinał się więc wleciała normalna gruszka i EBC ) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Chłodzenie oleju będzie wyglądać tak
(dodano po strojeniu : jednak na razie temp oleju nie przekracza 100 stopni wiec nie ma sensu montować , zobaczymy jak będzie kiedyś na torze) ![]() ![]() ![]() ![]() dalsze zbieranie gratów ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
-------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole ![]() |
Czysto, schludnie i na bardzo wysokim poziomie, no i Mercedes. Takie zaplecze warsztatowe to marzenie.
-------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 30 August 2012 ![]() |
Dlaczego FMIC 180tka? ma mniejsza pewnie srednice niż 230tka... Polecam obciąć wylot i wstawić 63mm.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin ![]() |
Fajny projekt
![]() Dwie uwagi to: - założenie starych pierścieni - będzie brał olej - brak turbo twinscroll - lepiej by wstawało -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Thu, 08 December 2011 Skąd: Mazury ![]() |
Jak wspomniał kolega wyżej, pozazdrościć zaplecza technicznego! Frezarka, tokarka... ehhh.
Miło popatrzeć na projekt, gdzie wiele rzeczy które można wyklikać w sklepie online powstaje własnoręcznie. W Mercedesach nie siedze, jaki to ma potencjał i w ile celujesz? bo o tym chyba nie wspomniałeś -------------------- Passat B3 Syncro 1.8t AGU TD04HL-19t - in progress
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Nie da się tego wystroić na seryjnym kompie że włożyłeś DETa ? Co to za pompka do oleju ?
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
hej , z góry dzięki za rady pracuje jako oparator cnc i te maszyny to w pracy mam dostęp tak że to nie moje zaplecze , icek na stronie fimic napisane było że jest do 450KM wyjście z turbo ma 57mm a przepustnica narzazie 60mm ale fakt z jednej strony później będę musiał zrobić większy wylot
ILKU byłem tego świadom ale no cóż ... tak wyszło , co do tubo to takie dorwałem okazyjnie i nie wiem czy bym sobie poradził z kolektorem pod twinscroll ale może kiedyś . Cel to 300-400KM nie wiadomo ile silnik wytrzyma , co do strojenie to może i by się dało ale nie mogę znaleść nikogo kto chciał by to zrobić wszyscy mi odmawiają a tak w razie czego jak sie nauczę i popatrzę to sam będę miał do tego dostęp , pompka oleju to tak naprawdę pompa obiegowa płynu chłodniczego z merca tutaj test : https://www.youtube.com/watch?v=n7WmKNn1YXs...Channel=sztaba7 -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Marcin tempo bardzo żwawe. Zaraz mnie przegonisz z pracami. Jeszcze trochę zabawy masz z dolotem i wydechem.
Seryjny komputer da się zestroić, ale finansowo wychodzi to samo co na DET. Nie wiem tylko czy wtrysków nie kupiłeś sporo na zapas. Z drobnych sugestii to załóż osłonę termiczną na poduszkę silnika bo zaraz "popłynie". Powodzenia z dalszymi pracami. Mam nadzieję niebawem sprawdzić komu wyszedł szybszy samochód ![]() -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Tyle że seryjny komp jest bezpieczny przez swoje wszystkie dupochrony i zostaje dalej cała sprawna tablica DTC. Nawet osoba mająca auto z kilkukrotnie większą mocą niż seria i zajmująca się tuningiem stwierdziła, razem z kilkoma użytkownikami aut, że najlepszy komputer to seryjny komputer...
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Też jestem zdania że jeśli istnieje taka możliwość, to lepiej zostać przy seryjnym kompie. Pytam ponieważ kolega chce zrobić podobny projekt i właśnie doradzałem mu żeby zostawił seryjny komputer, tylko nie znamy nikogo kto by się podjął strojenia. Jakie ECU tam siedzi ? Siemens? Bosch ?
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 23:11 |