![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 12 January 2013 ![]() |
Zbliża się zima i zastanawiam się nad wyborem opon do daily car'a- BMW 118d. Miały być contiwinter contact TS850, z których byłem bardzo zadowolony w torowym E36 i dupowozowym Volvo V70. Jednak ze względu na obniżenie i tak już dosyć niskiego auta (nie duże, bo B12 pro kit, ale jednak) w zimę przydałoby się trochę więcej prześwitu, więc obecne 205/55/16 chciałbym zastąpić 205/60/16 - cenowo wychodzi identycznie, niestety nie ma w tym wymiarze TS850 więc chciałbym zasięgnąć opinii bardziej doświadczonych. Tutaj dwa pytania:
- czy nie będzie tarło o nadkola? - jaka opona w tym wymiarze? |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Wrzucanie do auta użytkowanego na co dzień po drogach publicznych opon w rozmiarze innym, niż przewidziany przez producenta, to słaby pomysł. Szczególnie, jeśli (odpukać) dojdzie do jakiegoś wypadku.
A druga sprawa to to, że ta opona może się nie zmieścić - do jedynki są homogowane opony 205/55 i niższe 195/55, bo przy 205/55 mogą być już kłopoty ze zmieszczeniem łańcuchów. -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Wrzucanie do auta użytkowanego na co dzień po drogach publicznych opon w rozmiarze innym, niż przewidziany przez producenta, to słaby pomysł. Szczególnie, jeśli (odpukać) dojdzie do jakiegoś wypadku. Nie popadajmy w skrajności, mam 225/45/17 lato i zimę 205/50/17 w E36, to znaczy, że nie dostanę z OC sprawny ani grosza przy kolizji, bo nigdy takiej kombinacji rozmiarów nie było fabrycznie w tym aucie? ![]() Na fabrycznych 15, 16 ani się nie prowadzi, ani nie wygląda... -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Tak, niestety to właśnie to oznacza. Nie dam głowy, ale o ile 205/50R17 nie jest do tego auta homologowane, to 225/45R17 już chyba jest. Bo czy nie taki był rozmiar, przy domówieniu do M-pakietu 17"? Oczywiście nie jest tak, że przy kolizji z automatu ubezpieczyciel się wypina (bo po prostu nikt nie będzie o tym wiedział), ale już rzeczoznawca może to zauważyć podczas oględzin, jeśli takowe by były i wtedy może mieć to wpływ. Wiem, że w wielu przypadkach to bez sensu, ale tak jest (nie sprawdzałem na własnej skórze, ale słyszałem z wiarygodnych źródeł o kilku takich przypadkach).
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Ja jeżdżę na niehomologowanym w e36 rozmiarze, miałem kolizję i bez problemu dostałem odszkodowanie z OC sprawcy, rzeczoznawca nawet słowem się na ten temat nie odezwał, co nie musi być oczywiście regułą
![]() -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 27 September 2014 ![]() |
Z czystym sumieniem polecam Nokian Hakkapeliitta R2. Świetne trzymanie na lodzie i śniegu, wiele lepsze niż na niektórych cywilnych kolcach.
W gratisie otrzymujemy kurewsko długą drogę hamowania na suchym asfalcie. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 ![]() |
Czy mógłby ktoś potwierdzić dlaczego nie miał bym wrzucać szerszych opon? Swego czasu było głośno o pewnej dyrektywie UE http://www.racingforum.pl/Koniec-z-tuningi...ie-t103063.html pytanie czy weszła w życie i czy auto ma spełniać warunki homologacji czy co najmniej te warunki? Rozumiem że zakładanie 175 w miejsce 205 ma wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa ale 235 w miejscu 205 na 100% je poprawia... z resztą większość aut ulicznych z tego forum ma jakieś nieprzewidziane przez producenta mody. Co przy dzwonie turbionym bmw?
Edit: Gdzie mogę znaleźć te karty homologacyjne? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
hmm, w fabii mam 17stki 205/40, których nigdy nie stosowano seryjnie, za to w ibizie już tak, która przecież jest bliźniakiem konstrukcyjnym.
chyba sie czepiają, ale w skrajnych przypadkach, przecież to chora opcja z tym rozmiarem by była. -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Katowice ![]() |
Może ktoś się orientuje gdzie dostanę opony Vredestein Snowtrac 5 w rozmiarze 195/55/r15 lub 185/60/r15 o indeksie 80-88H, bez pięciodniowego terminu oczekiwania, tylko "od ręki"?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 ![]() |
Uniroyal MS Plus 77 lub Hankook Winter i*cept RS W442 rozmiar 205/55/16. Jakieś sugestie które z tych dwóch opon wybrać lub może jakieś inne propozycje w tej półce cenowej?
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
Czy ktoś z Was miał styczność z Bridgestone LM32 lub Nokianem WR D3 i mógłby się podzielić wrażeniami? Kupiłem komplet LM32, niestety w różnych niezależnych testach wypadają dość słabo i zastanawiam się, czy ich nie zwrócić.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Czy ktoś z Was miał styczność z Bridgestone LM32 lub Nokianem WR D3 i mógłby się podzielić wrażeniami? Kupiłem komplet LM32, niestety w różnych niezależnych testach wypadają dość słabo i zastanawiam się, czy ich nie zwrócić. Kupiłeś nowe opony? Jaki rozmiar, jakie auto i jakie przeznaczenie? |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Zabrze ![]() |
nokiana polecam zawsze i wszędzie, tata ma w passku b5fl, kilometrów na nich natłuczone kilkadziesiąt koła już i świetnie się spisują, znajomy miał również w a4 b5 quattro - nawet jak chciałto nie umiał znaleźć jakiegoś minusa dla tych opon, ja osobiście sam na nich jeździłem w golfie mk5 i również, ani jednej negatywnej opinii z mojej strony.
tylko Ty pytasz o wr d3, a ja wszystkie opisane przypadki to wr d2 -------------------- Audi S3 8L R30 - 645KM/845Nm powered by FrogRacing & Digitun
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
Kupiłeś nowe opony? Jaki rozmiar, jakie auto i jakie przeznaczenie? Kupiłem nowe, 225/50/17, dupowóz jeżdżący 90% w dużym mieście a 10% na trasach i trudniejszych drogach. nokiana polecam zawsze i wszędzie, tata ma w passku b5fl, kilometrów na nich natłuczone kilkadziesiąt koła już i świetnie się spisują, znajomy miał również w a4 b5 quattro - nawet jak chciałto nie umiał znaleźć jakiegoś minusa dla tych opon, ja osobiście sam na nich jeździłem w golfie mk5 i również, ani jednej negatywnej opinii z mojej strony. tylko Ty pytasz o wr d3, a ja wszystkie opisane przypadki to wr d2 Miałem w 2 autach Nokiana WR G2, byłem zadowolony z jazdy po suchym i mokrym szczególnie, tylko na śniegu było gorzej. Szukam teraz opony, która będzie dobra na mokrym i błocie (podobnie jak WR G2), ale trochę lepsza w śniegu. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Kupiłem nowe, 225/50/17, dupowóz jeżdżący 90% w dużym mieście a 10% na trasach i trudniejszych drogach. Chodziło mi o to, że skoro to dupowóz to nie jestem pewien, czy wyczujesz aż takie różnice - to nowa guma. Testy (nawet niezależne) niestety nie zawsze są obiektywne. Dziwi mnie, że kupiłeś opony a przez opinie chcesz je od razu zwrócić choć nie słyszałeś opinii od kogoś, kto na nich jeździł. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
Chodziło mi o to, że skoro to dupowóz to nie jestem pewien, czy wyczujesz aż takie różnice - to nowa guma. Testy (nawet niezależne) niestety nie zawsze są obiektywne. Dziwi mnie, że kupiłeś opony a przez opinie chcesz je od razu zwrócić choć nie słyszałeś opinii od kogoś, kto na nich jeździł. Testy zawsze traktowałem z przymrużeniem oka, jednak zastanowiło mnie to, że w dużej ilości niezwiązanych ze sobą testów LM32 zawsze była pod koniec stawki. Stąd moje wątpliwości, a miałem jeszcze opcję zwrócić je bez żadnych konsekwencji. Wiadomo, że nie będzie idealnej zimówki, trzeba się na coś zdecydować. Szukam najlepszego kompromisu głównie między wodą a śniegiem, bo w takich warunkach jeżdżę najczęściej. LM32 i WR A3 to były opony, z których od początku wybierałem. Pojeżdżę najwyżej jakiś czas na Bridgestonach i dam znać jak się sprawują. Dzięki. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 12:16 |