![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 26 March 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Cześć.
Obecnie jeżdżę Peugeotem 406 z w/w silnikiem. Samochód ma już 14 lat, a jak wiadomo nic nie jest wieczne. Buda Peugeot 301 mi pasuje - jest prosta, lekka, a sam w sobie jest nieskomplikowany - tylko niestety słabe silniki. Rozumiem, że swap z mojego V6tki nie byłby problemem, ale są pewne warunki, które muszą być zachowane : - Działające wszystkie zegary i kontrolki - Działające ESP/ASR/ABS - Działający tempomat oraz automatyczne wycieraczki/światła - Działająca klima (w 301 jest manualna, to akurat z tym nie powinno być żadnego problemu) Czy da się to jakoś ogarnąć, czy nie da rady ? Z góry dzięki. -------------------- 2001 Peugeot 406 3.0 w sedanie
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Fri, 29 December 2006 ![]() |
gabarytem nie wejdzie raczej, a jak juz to standalone z obsługą CAN-a żeby zegary pracowały poprawnie i dało radę tempomat zrobić
reszte to już BSI obsługuje po za tym w 301 masz 1.6 16V które ma ogromny potenciał |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
No i auto jest naprawdę lekkie, z tym zwykłym 1.6 robi coś koło 9.5 do paki. Pytanie, jak ten v6 wpłynąłby na prowadzenie? No i pamiętaj, że konstrukcja tylnego zawieszenia 301 w porównaniu z 406 jest dość mało finezyjna
![]() -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Fri, 29 December 2006 ![]() |
to zwykle 1.6 jest mega trzymane przez ecogłupków
tu przykład co można zrobić z tego silnika (starsza wersja różni się tylko tym że nie zmiennych faz na dolocie) http://www.racingforum.pl/Peugeot-106-S16-Turbo-t108229.html V6 waży 240kg + skrzynia kolo 25kg cięższa przybędzie kolo 160kg z przodu. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 11 June 2006 Skąd: LU ![]() |
Kompletnie bezsensowny swap. Toc 1.6 z 301 pochodzi z rodziny PSA TU. Te silniki mozna fajne pomodzic nawet w opcji wolnossacej.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sat, 26 March 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
tutaj nie chodzi tylko o konie, lubię moje 3.0, dźwięk i elastyczność. Z nikim się nie ścigam, więc te +150kg z przodu nie byłoby problemem. Jeżeli wpychają 3.0 do 205, to myślę, że i do 301 dałoby radę :-)
z resztą upchnięcie to nie problem, gorzej właśnie z elektroniką -------------------- 2001 Peugeot 406 3.0 w sedanie
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sat, 26 March 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
ten 1.6 - jest to silnik z rodziny TU czy EP ?
Generalnie jest dziwny, słabo się kręci, ma za krótkie przełożenia - nie wiem czy nadaje się pod turbo, żeby to miało ręce i nogi :> -------------------- 2001 Peugeot 406 3.0 w sedanie
|
|
|
gość_mat13por_* |
![]()
Post
#8
|
![]() |
TU
W 301 sa 3 silniki. TU (1.6 16v), DV6 (1.6hdi 8v) i EB (3cyl) |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce ![]() |
tu 1.6 polecam w serii znosi wiele
![]() ![]() bezawaryjnie sezon ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
czemu akurat 301? brzydkie to, male , niewygodne, zawieszenie jak w taczce...
Zgadzam sie ze silnik 3.0 ES9J4S jest super, to najlepsze dzielo koncernu PSA chyba w ich histori.... Wrzuc go do jakiejs normalnej budy. Np 407 - kup 407 z walnietym silnikiem, lub bez silnika. To juz sa tanie auta..... a wyposazenie, trakcja, wygodna - we wszystkim lepsze niz w takim 301. No i w 407 taki silnik siedzial fabrycznie, latwo w 407 trafic wypasiona wersje.... za grosze kupisz 407 z zarznietym silnikiem, lub zarznietym automatem AM6. A skrzynie i tak wrzucasz ze swojego... Pomysl masz super, ale nie rozumiem czemu buda 301.... Akurat blachy 406 trzymaja sie swietnie.... auto tanie, wygodne, bardzo trwale... chyba ze sie znudzilo.... 407 jest wyraznie twardszy, ale prowadzi sie lepiej... |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sun, 07 July 2013 ![]() |
Taxi
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Levis hejo ;-)
Wejść wejdzie i będzie zajebiście fajnie bo to V6 a nie nudne aż do zwymiotowania 4 gary ;-) Natomiast przydałoby sie żeby ECU pochodziło od np. 407 albo C5 czy innego ustrojstwa na Full CAN to i zegary będą chodzić jak należy i cała reszta. A jak właściciel 205 V6 porobił zawiechę powstawiał profi tuleje w wahacze to zaczeła się prowadzić bo wcześniej to faktycznie jak dodałem gazu to zmieniał pas... 306 w V6 masa podobna do 301 nie ma żadnych problemów z prowadzeniem więc mity mity mity. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Sat, 26 March 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
w 406 mam full CAN - tak mi się wydaje...
301 dlatego, że po prostu chcę mieć świeże auto i proste w budowie, bez udziwnień... z tego co mi wiadomo ES9J4S montowano do 2010r ![]() -------------------- 2001 Peugeot 406 3.0 w sedanie
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
w 406 to ten CAN jeszcze nie był tak do końca full , chyba że chodzi CI o to żeby przełożyć silnik ze swojego ;-)
generalnie V6 są pancerne ale to pewnie sam wiesz. A jak nie to kup ode mnie 407 2.7 HDi i spokój z przekładkami ;-) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
w 406 mam full CAN - tak mi się wydaje... 301 dlatego, że po prostu chcę mieć świeże auto i proste w budowie, bez udziwnień... z tego co mi wiadomo ES9J4S montowano do 2010r ![]() Tak, zarówno w 407 i 607 szedł do 2010 roku. Oczywiscie byl delikatnie zmieniony w porównaniu do tego z 406 i 607 przed liftem, ale to pewnie wiesz. Ogólnie silnik pancerny, dobrze wytrzymuje dlugie przebiegi. Wydaje mi sie, że jedyny jego problem to wariatory. 5 lat? To chyba nie duzo jak na taki silnik. Mój 607 ma 10 lat i jest najmniej usterkowym samochodem jaki kiedykolwiek miałem, a mialem i duzo młodsze i duzo drozsze i japońskie i niemieckie i bardziej prestiżowych firm niz Peugeot. Może ten pomysł 301 + v6 nie jest wcale taki zły ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
nawet te wariatory nie są tak awaryjne jak bywają w autach konkurencji. Tylko trzeba pamiętać że w 407 (i pewnie 607 po lifcie) była zmiana właśnie w wariatorach ktore mogą się wychylać do 40stopni a nie jak poprzednio 20. Do tego skrzynia 6b z 407 i może być fajnie.
A 5 lat to chyba na dotarcie bo mojego tescia lala v6 automat z 98r. nadal smiga jak marzenie i pali 11- 12 w miescie w korkach -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Fabrycznie manual w 407 v6 był montowany tylko w wersji coupe... bardzo rzadkie auto. 80% takich coupe na rynku ma automaty.
O ile przedliftowe 607 v6 bywały dosc czesto w manualach, to polifty to tylko automat 6 biegowy Aisin Warner. Na jakich olejach smigacie w swoich V6 rodem z PSA? |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Sat, 26 March 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
ja używam klasyka czyli total 5w40 i zmieniam co 15-20 tyś, raczej bliżej 15
co do skrzyni z 407 coupe - widziałem tylko jedną sztukę za 1100 EUR ![]() -------------------- 2001 Peugeot 406 3.0 w sedanie
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
tak jak i ja, nie ma sensu tu przeginać , to nie wysokoobrotowa szlifierka.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Sat, 26 March 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem :-)
A jakie silniki 1.6 wolnossące były montowane do 508 ? Mają jakiś potencjał na te 180-220 koni ? Po której stronie mają wydech - od chłodnicy, czy od komory ? a wracając do tematu - to jak to jest z tymi 406 ? wiem, że przed liftem nie ma CAN. Po lifcie najpierw był half - z takimi długimi wąskimi przełącznikami za kierownicą. a po 06.2001 był już full duplex z grubymi zespolonymi przełącznikami. Nie wiem czy to ma coś wspólnego z CANem, ale chyba tak... Zakładam, że mechanicznie nie będzie problemu wsadzić silnika. Czy da się podłączyć zegary (prędkościomierz, obrotomierz, kontrolki), tempomat i ESP/ASR. Te rzeczy mnie interesują. Przypuszczam, że czy 301 czy 508 robota z elektroniką byłaby podobna. -------------------- 2001 Peugeot 406 3.0 w sedanie
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 04:35 |