Peugeot 106 16vt 1992r., 247km / 304nm |
Peugeot 106 16vt 1992r., 247km / 304nm |
Sat, 06 Sep 2014 - 20:02
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce |
MODEL: '92 Peugeot 106
SILNIK: seryjnie 1.4 8v 94km, kolejno swap na silnik saxo vts 1.6 16v 118km, na samym końcu dołożona mała turbosprężarka z 2.5tds. Silnik przejeździł ponad rok na doładowaniu 0.6. Na wiosnę postanowiłem złożyć wszystko od nowa. Aktualnie blok od peugeota partnera po wymianie wszystkiego, głowica z citroena berlingo z wiekszymi zaworami ssacymi niż w głowicy z saxo vts. Odprężony kanapką i metalową uszczelką. Wałki saxo vts, gruba chłodnica z saxo 1.5d, chłodnica oleju mitasubiszi galant. Oliwa valvoline vr1 10w-60 Plan: brak UKŁAD DOLOTOWY: turbo td04hl-16t, dolot kwasówka 2.25cala, fmic 550x180x65, dolot 3 cale filtr-turbo, zawor upustowy noname, kolektor ssący saxo vts, przepustnica po polerce, mbc turbosmart, duży stożek simoty Plan: przejście na ebc, czeka na montaż UKŁAD WYDECHOWY: barana pod turbo, kwasówka na dwóch tłumikach przelotowych, dp 3 cale. Plan: brak ELEKTRONIKA: Ecumaster DETIII FI, strojenie Marcin Proturbo Plan: brak UKŁAD PALIWOWY/ZAPŁON: chińskia pompa gss340, wtryski 370cc+ reg 4 bar, listwa saxo vts, mocniejszą iskrę zapewnia cewka z forda escorta Plan: wtryski bosch 525cc UKŁAD NAPĘDOWY, KOŁA: Skrzynia z xsary picasso plus dorobienie mocowań dla niej. Piasty z puga 406 , półoś lewa mix z 206 i 307 oba 2.0 hdi, prawa 307 2.0 hdi skrócona w szopie. Sprzęgło mocna seria. Koła Team Dynamics Monza, opony toyo r1r Plan: brak ZAWIESZENIE: poli wszędzie gdzie się da, sprężyny eibach -40, amortyzatory ta technix, belka z tarczami(seria benben) po regeneracji saxo vts plus opuszczona 40mm, rozpórka przód homemade Plan:brak UKŁAD HAMULCOWY: Wywalenie abs, wymiana wszystkich przewodów. Przód zaciski brembo 406 coupe, tarcze 206rc 283mm, tyl seria niewetylowane 247mm Plan: brak BODY: Wycięte dziury po wlotach na dalekosieżne i zainstalowane "tuningowe" siatexy, za jednym z nich kryje sie chłodnica oleju. Większa lotka z młodszego 106 s16, czarne tuningowe nakrętki na wentyle Plan: pomalować prawy przedni błotnik WNĘTRZE: Wyrzucenie wszelkich wygłuszeń i smoły mimo to wnetrze wygląda prawie seryjnie, kubełek mirco, pasy 3cale 4pkt, wskaznik egt w zegarach, temp oleju, boost, homemade szortszifter, aku w bagażniku Plan: brak MOC: doładowanie niecały 1 bar,prawie 247km/304Nm Plan: osiągnąć 260-270km i 320-340Nm Auto posiadam od prawie 7 lat, na samym początku nawet założyłem mu lpg, ale podczas swapu wyleciało ze starym silnikiem. Pierwsze mody to dolot i głośniejszy wydech, ale było mało, wiec pierwsze zabawy z turbo. I od wysadzenia pierwszego silnika poznałem chyba każda śrubę w tym aucie. Na wiosne przeszedł małą reitalizacje no i wymiana skrzyni na sporo mocniejsza która wytrzyma moje katy Auto niewiele ma przejechane ponad 2tys, ale setup jest na tyle bezpieczny że nic się z tym nie ma prawa dziać. Nawet moje druciarstwo w postaci spawania półosi wytrzymuje pełna moc przy wpadnięciu w dołek Wszystko wykonane oczywiście własnorecznie, jest wiele mniejszych modów ktorymi nie bede Was zanudzał bo nazbierało się tego od groma. Waga auto to około 900kg, z wyliczeń chałupniczych 0-100/5s 100-200/10s dokładniejszego pomiaru dokonam jak zmienie wtryski i założe ebc. Fotek z prac nie mam, ponieważ juz ze 2 lata temu znudziło mi się je robić |
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 06 Sep 2014 - 20:02
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 06 Sep 2014 - 20:35
Post
#2
|
|
User Dołączył: Fri, 31 August 2012 Skąd: Lidzbark Warmiński |
Pod machą jest zabójczo - czysto i schludnie jak w fabryce
Ogólnie super |
|
|
Sat, 06 Sep 2014 - 20:37
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE |
Pewnie troche zapodaje przy takiej masie.
Fajny projekcik. Gratuluję... -------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
Sat, 06 Sep 2014 - 21:11
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 June 2008 Skąd: KrK/RbK |
ile to waży ?
-------------------- Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)
|
|
|
Sat, 06 Sep 2014 - 21:19
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Thu, 12 February 2004 Skąd: Podkova L. |
|
|
|
Sat, 06 Sep 2014 - 23:31
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła |
Fajność! Mówisz że głowica z berlingo ma większe zawory? Masz symbol silnika? Wałki z vts'a?
|
|
|
Sun, 07 Sep 2014 - 10:31
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 August 2010 Skąd: warszawa |
Dawaj on-board'a
|
|
|
Sun, 07 Sep 2014 - 11:08
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 27 March 2007 Skąd: Gliwice/Rybnik |
Fajny wynik jak na dmuchnięty niecały bar. Korby i tłoki dalej z vts'a??
Ciekaw jestem jak to zapodaje. -------------------- 200KM/290Nm/1088kg
|
|
|
Sun, 07 Sep 2014 - 11:48
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 May 2004 Skąd: LBI |
Hej Kamilu, fajnie ze zdecydowałeś się na porządne ogarnięcie sterowania wtryskiem i widzę ze jednak znalazłeś pasujące wizualnie felgi które pomieszczą brembo do zobaczenia na drodze.
-------------------- CCWA i ARX
|
|
|
Sun, 07 Sep 2014 - 12:33
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce |
oznaczenie silnika saxo to tu5j4, ja mam ten słabszy i młodszy słupek tu5jp4 różni się od saxo detalami i osprzętem. I właśnie głowica "jp4" ma o milimetr wieksze zawory ssace, wydechowe bez zmian. Korby seria z berlingo sa dość grube i wytrzymałe śmiało wytrzymuja 300+ chociaż widziałem projekt na 400+ na seryjnym dole.
Warpi Twoje zaciski sa u mojego znajomego, a Twoje tarcze jeżdzą u mnie |
|
|
Sun, 07 Sep 2014 - 12:49
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 November 2007 Skąd: Gdańsk |
Możesz napisać jak auto hamuje na tym zestawie? Jeździłeś po torze?
|
|
|
Sun, 07 Sep 2014 - 15:34
Post
#12
|
|
Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola |
na jakiej feldze ten hamulec?
|
|
|
Sun, 07 Sep 2014 - 15:57
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce |
po torze na tym zestawie nie jezdzilem, ale 2-3 hamownia 0-200-0 i nic nie puchnie
CZUCZU wszystko opisałem tak dokładnie jak wymagał wzór, ale felgi to team dynamics monza 15" były w opłakanym stanie jak je znalazłem w czeluściach allegro, nie pasowały do końca trzeba było spiłowac lakier na zacisku może troche więcej ale obeszło się bez dystansów. problem jest z ciężarkami na feldze bo nie było na nie miejsca, ale z tym też sobie poradziliśmy. |
|
|
Sun, 07 Sep 2014 - 17:55
Post
#14
|
|
Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola |
Haha barejka spokojnie. Mam po prostu tarcze 285 i byłem ciekaw czy podejdzie z zaciskiem brembo na 15ce. Mam u kolegi podobne felgi do zabrania stąd pytanie.
|
|
|
Sun, 07 Sep 2014 - 21:41
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce |
ten sam zacisk siedzi w 406 z tarcza 305mm, powierzchnia hamowania jest taka sama tylko tarcza jest troche wieksza zacisk brembo rozni sie od np ap racing tym ze jest mega duzy i moze zaczepiac o ramiona felg, ja szukalem felg z pol roku i nie znalazlem w koncu napotkalem przez przypadek, pozniej znow byl problem znalezc zacisk, ale udalo sie
|
|
|
Sun, 07 Sep 2014 - 21:46
Post
#16
|
|
Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola |
Spoko, u nas w clio 1 to montują do tarczy z clio sporta i działa ok
|
|
|
Sun, 07 Sep 2014 - 21:48
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce |
wazne zeby odpowiednia felge znalezc ja chcialem uniknac montowania dysansow, moje marzenie to biale speedline 2018 corse, ale nie do dostania w pl w rozsadnej kasie
|
|
|
Mon, 08 Sep 2014 - 11:23
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Zawory ssące więcej niż milimetr seria 28,75 kontra 31,2mm Ale głowica TU5JP4 jest znacząco gorzej wykonana od czapy TU5J4 bo zaprojektowana pod ekosilnik - wymusza spore zawirowanie mieszanki ale zaniża to przepływy. Dopiero jak się ją potraktuje dremelem pokazuje na co ją stać.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Mon, 08 Sep 2014 - 19:11
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce |
Zawory ssące więcej niż milimetr seria 28,75 kontra 31,2mm Ale głowica TU5JP4 jest znacząco gorzej wykonana od czapy TU5J4 bo zaprojektowana pod ekosilnik - wymusza spore zawirowanie mieszanki ale zaniża to przepływy. Dopiero jak się ją potraktuje dremelem pokazuje na co ją stać. moze i masz racje nie zaglebialem sie dokladniej w temat kanalow. Zawory mierzylem ze 3 lata temu i bylem przekonany ze to jest 1mm roznicy, glowica ma inaczej podebrane przy swiecy stad tez troszke odpreza. No i po zalozeniu jej do silnika NA daje jakies male, ale zawsze przyrosty kilku koni. Znajomy w saxo mial na tej glowie dolocie i wydechu 139km |
|
|
Sun, 28 Sep 2014 - 20:32
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce |
wczoraj udało sie po małych przebojach z brakiem opon na tyl wystartowac po raz pierwszy w zyciu na 1/4 w ulezy, na tyl na szybko zalozylem zimowe
co prawda to nie moja kategoria, wole zakrety, ale polecielismy z kiloma znajomymi, wiec bylo wesolo chcialem sprawdzic glownie EI i na co stac tego starocia na mokrym udalo sie wykrecic najlepszy 13.666, pozniej zaczelo sie robic coraz lepiej i padlo 13.44 i pozniej 13.32. Jako jedyny uczestnik jechalem francuzem nic sie zlego nie stalo mimo ze to francuz na zawody i do domu na kolach styartow nie ogarniam, ale bylo do urwania 0.1 z tego jeszcze. W klasie dosc duzo aut, ale udalo sie dostac do polfinalu, kto byl ten wie ze fizyki nie oszukasz civic i crx ktore maja wage podobna, a moc dwa razy tyle, nie bylo wogole podejscia fot nie mam, filmow tez nie bo kto bedzie krecil starego francuza |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 09 November 2024 - 00:07 |