![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Każdy kto jeździł 407 2.0 HDI i jakimś innym mocnym autem wie, że 407 w tej wersji ma spowalniacze nie hamulce. Podobnie ma się sytuacja z Citroenem C5 III.
Dlatego postanowiłem poprawić ten aspekt. Ułatwione to było bo mam koła 17" - minimalne do takich zabiegów. Seryjnie w P407 2.0 HDI mamy tarcze 304x28 mm, zaciski jednotłoczkowe TRW (tłoczek 57 mm) i stosunkowo małe klocki. W C5 III zastosowano zacisk Bosch i tłoczek 57 mm. Dlatego auta te słabo hamuje i hamulce w nich szybko się zużywają oraz często gną się tarcze. O dziwo te same tarcze mają np. Fiat Scudo II i Citroen Jumper, ale w tych autach zastosowano dwutłoczkowy zacisk TRW (40+45 mm) do tego większy klocek i dają one radę w ciężkich dostawczakach. W P407 i C5 III w wersjach 2,2 HDI, 2,2 benzyna, 2,7 HDI i 3,0 benzyna z przodu mamy hamulce 330x30 mm, zacisk dwutłoczkowy TRW (45 i 40 mm) i duże klocki. Z tyłu we wszystkich wersjach występują tarcze 290x12mm. Ta mocniejsza wersja hamulców to nie jest jeszcze 6-tłoczkowe Brembo, ale swobodnie daje radę na co dzień. Wspomnę, że w P407 i C5 III w wersji 3.0 HDI występowały hamulce 340x30 z zaciskiem jednotłoczkowym ATE (tłoczek 60 mm). Powierzchnia dwóch tłoczków (45 i 40 mm) jest praktycznie równa jak jednego 60 mm, ale wyraźnie większa jak 57 mm (o ok. 11 %). Do tego promień na którym działa tacie jest większy i większa jest pojemność cieplna tarczy i klocków. Podobne modyfikacje zrobione przeze mnie w Audi A4 B7 (z 312 na 320 mm tłoczek z 57 na 60 mm) czy Lagunie III (tarcza 298 na 320, tłoczek z 57 na 60 mm) oraz Superb II (tarcza 312x25 na 316x30, tłoczek z 57 mm na 60 mm) dały wyraźny wzrost siły hamowania i odporności hamulców. Nie wspomnę już o modyfikacji w BMW e61 Xdrive (z 328 na 345 mm i prawie 1,5 razy większy klocek) oraz Mercedesie W211 (z układu 295 i zacisku jednotłoczkowego 60 mm na wiercone tarcze 330x32 mm, zacisk czterotłoczkowy Brembo). Przy tych ciężkich furach to była istna przepaść w hamowaniu -szczególnie w Mercedesie. Gdyby hamulce 340 mm miały zaciski aluminiowe to bym je wybrał, ale są żeliwne i dość mało ich jest na rynku wtórnym. Dlatego wybrałem opcję przód 330 mm. Dawcą 340 mm może być też 507 GT. Znalazłem zaciski za grosze. Praktycznie wszystkie zaciski 330 mm są skorodowane i wyglądają jak kupa złomu. ![]() ![]() Piaskowanie, malowanie podkładem antykorozyjnym Dupli do stali i żeliwa, na wierzch lakier srebrny K2 do zacisków (nie malujemy punktów pod blaszkami i wokół otworu zasilającego). Do tego zestawy naprawcze do zacisków z nowymi tłoczkami. ![]() ![]() ![]() Zaciski złożone na pastę ATE do tłoczków hamulcowych. Całość gotowa jest już do montażu: ![]() ![]() Udało mi się okazyjnie dorwać oryginalne tarcze i klocki PSA. Co ciekawe - tarcze Made in Poland (czyli zapewne Brembo) a klocki robi Pagid. ![]() Teraz mała uwaga - istnieją dwa typy tarcz do układów 330x30 - starsze z wentylacją od przodu i pełnymi żeberkami pomiędzy warstwą nośną i cierną tarczy wentylowanej. Wyglądają one tak: ![]() oraz nowsza - z wentylacją od środka i owalnymi "słupkami" łączącymi dwie warstwy tarczy. Dzięki temu w tarczy występują mniejsze naprężenia termiczne i ma ona mniejsze tendencje do "bicia" po ostrym hamowaniu. Podobnie zaprojektowane tarcze występują np. w Lagunie III GT, grupie VW w płycie MBQ (np. Golf VII, Passat B8, Superb III) o średnicy 340 mm. Proszę zwrócić uwagę na przejście z części ciernej do płaszczyzny przylegania na piaście nie prostą ścianką a wygiętym łukiem - pozwala to zmniejszyć prawdopodobieństwo deformacji tarczy po jej mocnym rozgrzaniu. ![]() Całość gratów leży już w bagażniku i w poniedziałek montaż. Podzielę się uwagami z procesu montażu i wrażeniami z eksploatacji nowych hebli. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
Dzięki za informacje!
Szkoda, że do 207 nie pasuje 330/340mm tak łatwo |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
330/340 mm do 207?
Chyba, że tarcze dzielone z aluminiowym dzwonem i lekkim zaciskiem aluminiowym. Po co Ci taka masa nieresorowana w tak małym aucie? Jedna tarcza to masa ok. 11-11,5 kg i osiowy moment bezwładności jak koło od TIR'a. Co masz teraz założone w 207 - 283 mm czy coś większego? Osobiście do 207 założyłbym tarcze 302x26 z modelu RC lub od Citroena C4 np. wiercone Zimmermann 180.3023.52 lub Brembo 09.9935.1X. Do tego zaciski od 207 RC lub C4 i dobry klocek i styka do tak lekkiego auta. Jak chcesz się bawić w ekstremum to wziąłbym tarcze od Citroena DS5 340x30 mm (np Brembo 09.A829.2X, Zimmermann 440.3127.52) dorobił pierścienie centrujące z 66 na71 mm i dobrał do tego jakiś lekki zacisk 4 tłoczkowy Brembo. Masz ekstremalny zestaw. Przy czym felga zapewne min. 17" i to z dystansem. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
302mm i czasem mocno puchną;-) . Zacznę od zmiany przewodów (płyn nowy) i może (jeszcze) lepszych tarcz/klocka.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Bielawa zobacz wyżej
![]() Jak nie zacisk Brembo to można by zastosować od DS5/RCZ, przy czym musiałbyś dorobić przejściówkę na inny rozstaw śrub w jarzmie. To wówczas już na pewno dobierałbym lekki zacisk czterotłoczkowy. Jako potencjalnie idealne do zestawu wskazałbym zaciski od Megane III RS (340x28) i Alfy Romeo 159, Gulia, Stelvio, GT na tzw. "dużym Brembo" czyli 330x28. Dużo tańsze i bardziej dostępne są Brembo od Mercedesów (np. W205) Tylko, że tam śruby mocujące idą wzdłuż osi koła, a nie prostopadle i ciężej jest dorobić mocowanie. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
W P407 i C5 III w wersjach 2,2 HDI, 2,2 benzyna, 2,7 HDI i 3,0 benzyna z przodu mamy hamulce 330x30 mm, zacisk dwutłoczkowy TRW (45 i 40 mm) i duże klocki. Z tyłu we wszystkich wersjach występują tarcze 290x12mm. Ta mocniejsza wersja hamulców to nie jest jeszcze 6-tłoczkowe Brembo, ale swobodnie daje radę na co dzień. Podobno w Peugeocie 607 po lifcie są jakieś w miarę dobre hamulce? jaki tam zestaw siedzi? Myslisz ze da się go przeszczepić do 407 1.8 (ten faktycznie ma spowalniacze nie hamulce) ?? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Dzięki za informacje! Szkoda, że do 207 nie pasuje 330/340mm tak łatwo zmień płyn a przede wszystkim klocki na min. Ferodo DS Performance i zapomnisz o potrzebie posiadania większej tarczy bo 300mm w takim małym aucie to nie jest mało a większa tarcza i zacisk swoje waży i pogarsza pracę zawieszenia oraz ucina 0.1 sekundy na okrążeniu ;-) A przyjmuje się że 1kg zdjęty z masy obrotowej to 9kg zdjęte z masy auta i to się czuje zarówno przyprzyśpieszaniu jak i przy hamowaniu. Ja w 206 RC 187 KM tarcza seria 283mm po włożeniu jedynie takich klocków nie mogę ich zagrzać po 40 min ostrego jeżdżenia na semislicku po torze w modlinie w upalny dzień. Przed wymianą na seryjnych klockach wysiadały dosyć szybko -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
płyn nowy. Klocki zmienię przy najbliższej okazji na podnośniku.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Podobno w Peugeocie 607 po lifcie są jakieś w miarę dobre hamulce? jaki tam zestaw siedzi? Myslisz ze da się go przeszczepić do 407 1.8 (ten faktycznie ma spowalniacze nie hamulce) ?? W 607 siedzi dokładnie to co ja zakładam - czyli 330x30 + zaciski TRW. Występował też zestaw tarcza ok. 308 -310 mm x32 (nie pamiętam teraz dokładnie wymiaru ) i czterotłoczkowe Brembo. Przy czym ten drugi zestaw jest straszliwie drogi nawet jako używka. Do 1.8 jesli masz tylko felgi 17" możesz pakować śmiało 330x30 lub 340x30 + zaciski ATE. Dziś przejechałem na nowych heblach ponad 100 km i juz wiem, że było warto się bawić. Znalazłem na allegro aukcje gdzie praktycznie idealne tarcze 340+ zaciski z klockami ktoś sprzedaje za niecałe 500 zł. Jakby co to podam namiar zainteresowanym na PW. Wieczorem przedstawię foto z nowymi zaciskami. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
W 607 siedzi dokładnie to co ja zakładam - czyli 330x30 + zaciski TRW. Występował też zestaw tarcza ok. 308 -310 mm x32 (nie pamiętam teraz dokładnie wymiaru ) i czterotłoczkowe Brembo. Przy czym ten drugi zestaw jest straszliwie drogi nawet jako używka. Do 1.8 jesli masz tylko felgi 17" możesz pakować śmiało 330x30 lub 340x30 + zaciski ATE. Dziś przejechałem na nowych heblach ponad 100 km i juz wiem, że było warto się bawić. Znalazłem na allegro aukcje gdzie praktycznie idealne tarcze 340+ zaciski z klockami ktoś sprzedaje za niecałe 500 zł. Jakby co to podam namiar zainteresowanym na PW. Wieczorem przedstawię foto z nowymi zaciskami. odrazu mówię że zacisk Brembo z 607 NIE pasuje na zwrotnice 407 i nie ma jak dorobić adaptera żeby pasował -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
odrazu mówię że zacisk Brembo z 607 NIE pasuje na zwrotnice 407 i nie ma jak dorobić adaptera żeby pasował Wydaje mi się to dziwne skoro TRW pasuje do 407, ale nie sprawdzałem osobiście, więc nie będę się mądrzył. ![]() ![]() ![]() Dziś założyłem, tak jak pisałem powyżej układ 330x30 + zaciski TRW. Do tego poszedł płyn 5.1 Brembo, przepompowanie całego układu, nowe klocki Textar na na tył i regeneracja jednego tylnego zacisku, który z nienacka zaczął ciec przy ręcznym. W trakcie pracy nastąpiła małą zmiana koncepcji. Miałem montować oryginalne, nowe tarcze 330 mm z paczki PSA. Kiedy jednak obejrzałem używki, które kupiłem wraz z zaciskami za 100 zł/para (również oryginalne, lecz te już na 100% od Brembo - widać to po charakterystycznych nawierceniach wskazujących na skrajne zużycie) i stwierdziłem, że nie mają żadnego rantu to wyczyściłem je z rdzy tarczą do satynowania nierdzewki - tak by zebrać rdzę, a nie materiał tarczy. Po tym właśnie je założyłem. Nic nie ryzykowałem, bo jakby używki "biły" to bym założył nowe tarcze. Po ok 100 km w miarę ostrożnej jazdy klocek praktycznie zebrał już rdzę, a tarcze nie biją. Wrażenia z eksploatacji - już teraz wyraźnie czuć, że auto swobodnie hamuje a nie leci do przodu jak bezwładny kloc. Jest duży zapas siły i fajna progresja hamulca. Poza tym dziś dziś odrobaczyłem zakupione auto - wszystkie filtry nowe, wymiana olejów, w tym w silniku płukanka Xado Atomex + nafta a potem jeszcze raz przepłukanie motoru tanim olejem (15 min pracy na oleju + płukanka typu "fast") i ponowny zrzut oleju. To co wyleciało z silnika przypominało olej po 15 kkm. To są następstwa olejów LL i wymian co 30 kkm.... Zrobiłem sobie serwis klimy,założyłem nowe zimówki i pióra wycieraczek. Przy okazji ujawnił się padnięty wentylator chłodnicy ![]() Z poważniejszych rzeczy został mi tylko rozrząd za jakieś 2-3 tygodnie. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Wydaje mi się to dziwne skoro TRW pasuje do 407, ale nie sprawdzałem osobiście, więc nie będę się mądrzył. Wrażenia z eksploatacji - już teraz wyraźnie czuć, że auto swobodnie hamuje a nie leci do przodu jak bezwładny kloc. Jest duży zapas siły i fajna progresja hamulca. Też wydawało mi się że powinny pasować. No i co ? miałem rację: wydawało mi się ;-) I zaciski leżą w domu a miałem nadzieje założyć je do 3.0 V6 jakby ich nie przykładał - nie pasują. Co do lecenia jak kloc na ory hamulcach. Ostatnio robiłem kolegi 407 2.0 140 km na ory zwykłych małych tarczach. Oczyszczone i nasmarowane zaciski założony nowy klocek TRW czyli zwykły i auto bardzo ładnie hamuje nawet ze 180 podczas awaryjnego hamowania. Kolega również zadowolony a miał wcześniej mocne audice i lubi zapierdzielać i nigdy na te hamulce nie narzekał. A na lepszym klocku to już wogóle niebo a ziemia. Więc czasem się zastanawiam skąd tyle narzekań na te hamulce. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
odrazu mówię że zacisk Brembo z 607 NIE pasuje na zwrotnice 407 i nie ma jak dorobić adaptera żeby pasował Tarcza od 607 z Brembo ma wymiary 308(309)x30 wys. 43 i rzeczywiście może nie pasować do 407. Później PSA przechodzi na tarcze wysokie na 48 i te pasują do C5 III, C6, 407, 607 i 508 GT. Więc czasem się zastanawiam skąd tyle narzekań na te hamulce. Kiedy auto na pełnym wypasie waży puste ponad 1750 kg to seryjny hamulec jest niestety spowalniaczem. Załadujesz rodzinę, jedziesz autostradą 140 - 150 km/h i idiota TIR'a zmienia pas 50 m przed Tobą. Wówczas to tylko się modlić lub łapać pas zieleni... Choć trzeba przyznać rację, że ciężka 407 czy też Laguna III mają i tak o niebo lepsze spowalniacze niż taki Passat B5 FL czy Mercedes W211 280CDI V6. Tam to są dopiero spadochrony hamujace potrzebne jako opcja ![]() ![]() Francuzi przeważnie do wszystkich wersji silnikowych w klasie sredniej stosują jeden rozmiar tylnej tarczy i jest ona stosunkowo duża (290-300 mm). Dla kompaktów dają np. 280 mm, VW stosuje 245 albo 256 mm. Daje to stosunkowo dobre rezultaty u żabojadów. Poza tym np. Clio III ze zwykłym silniczek 1.2 Tce 101 KM ma na obu osiach tarcze i fenomenalne hebelki do tak lekkiego autka. I jeszcze jedna cecha francuskich hamulców - poprawnie złożone, wyczyszczone i na przyzwoitych gratach chodzą praktycznie do samego końca bez wibracji i bicia. Nie to co np. E60 gdzie komar nasrał i już szarpało kierownicą. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
Fajny mod. Szkoda że do Cystryny C5 II nie można w taki dosyć prosty sposób zmienić hebli. Tam siedzą 288x28 ale 4x108 śruby i hamuje to aby aby... Jak kupiłem cytrynę 2 lata temu to od razu do mechanika co nie tak z heblami...a on są sprawne, zresztą na przeglądzie też mi potwierdzili że są OK...
-------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 ![]() |
Choć trzeba przyznać rację, że ciężka 407 czy też Laguna III mają i tak o niebo lepsze spowalniacze niż taki Passat B5 FL czy Mercedes W211 280CDI V6. Tam to są dopiero spadochrony hamujace potrzebne jako opcja ![]() ![]() Miałem dwie w211 z 6 cyl. dieslami, om642 i om648, obie fabrycznie na 4-tłoku brembo, nawet w w203 z om642 było 330mm na dwutłoczku brembo (tyle że to sport edition), chyba na jakiś dziwny rynek był ten mełc. Przy okazji patent za grosze na outlandera/crossera/4007 bo tam się szybko krzywią tarcze: tarcze z asx (paradoks) ta sama wielkość, 2 mm grubsze i zupełnie inaczej odlane, pasują w zacisk z klockami dosłownie na styk, tyle że trzeba odsunąć zacisk od zwrtonicy na podkładkach 0,5 mm. Przećwiczone w kilku autach. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Fajny mod. Szkoda że do Cystryny C5 II nie można w taki dosyć prosty sposób zmienić hebli. Tam siedzą 288x28 ale 4x108 śruby i hamuje to aby aby... Jak kupiłem cytrynę 2 lata temu to od razu do mechanika co nie tak z heblami...a on są sprawne, zresztą na przeglądzie też mi potwierdzili że są OK... C5 II ma ręczny z przodu. Problemem nie są tarcze a zaciski. Jedyne wyjście do dorobić dystanse i bardziej odsunąć zacisk na promieniu i do tego dobrać tarcze. Miałem dwie w211 z 6 cyl. dieslami, om642 i om648, obie fabrycznie na 4-tłoku brembo, nawet w w203 z om642 było 330mm na dwutłoczku brembo (tyle że to sport edition), chyba na jakiś dziwny rynek był ten mełc. Seryjnie W211 3,2 CDI OM648 miały zaciski 4-tłoki Brembo i tarcze 312x28 mm. OM642 oznaczony 2,8 CDI miał z z przodu w serii 295x28 i zacisk Bosch z tłoczkiem 60 mm. Jako 320 CDI miał też miał 295x28. W wersjach "Sport Pakiet" miały za to wiercone tarcze 330x32 mm i czerotłoczkowe zaciski (większe niż te do tarczy 312 mm) skręcane na dwie śruby typu splinex a na 4 torxy jak to mniejsze Brembo. Polecam nieskromnie dla wielbicieli MB ![]() Mody hebli w211 zmień płyn a przede wszystkim klocki na min. Ferodo DS Performance i zapomnisz o potrzebie posiadania większej tarczy bo 300mm w takim małym aucie to nie jest mało a większa tarcza i zacisk swoje waży i pogarsza pracę zawieszenia oraz ucina 0.1 sekundy na okrążeniu ;-) A przyjmuje się że 1kg zdjęty z masy obrotowej to 9kg zdjęte z masy auta i to się czuje zarówno przyprzyśpieszaniu jak i przy hamowaniu. Ja w 206 RC 187 KM tarcza seria 283mm po włożeniu jedynie takich klocków nie mogę ich zagrzać po 40 min ostrego jeżdżenia na semislicku po torze w modlinie w upalny dzień. Przed wymianą na seryjnych klockach wysiadały dosyć szybko Nie jeździłem po torze, ale czasem wariacko autostradowo i po drogach lokalnych Peugeotem 307 FL benzyną 143 KM 2.0 16V. Przerobiłem w nim skrzynię by osiągnąć sensowne obroty przy dużych prędkościach podróżnych (opisane jest to na tym forum). Zamontowany w nim był seryjny układ hamulcowy taki jak w 207 RC czyli 302x26 mm. Tarcze gładkie do tego klocek Ferrodo Premier lub podstawowy, czarny Galfer (swoją drogą firma ta ma świetnie mieszanki do klocków usportowionych z homologacją) i Pagid (nie Hella-Pagid a Pagid). Nigdy mi nie zabrakło hebli, aż do momentu kiedy podwinęła się gumka na jednej z prowadnic i przyleciałem z trasy z filetowymi tarczami i kierownicą wyrywającą się z rąk. Przy wymianie wywaliłem gumki i do końca lekko postukiwały zaciski ale działały bez uwag. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 12 December 2017 ![]() |
Mam 207RC i 302mm na torze daje rade bdb. Plyn RBF660 + oplot i jest super, na torze jeszcze nigdy nie mialem problemu. Jak cos to tarcze od DS5 330mm (chyba) mozna wlozyc, ale pod felgi 17" to raczej ciezko.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 ![]() |
OM642 oznaczony 2,8 CDI miał z z przodu w serii 295x28 i zacisk Bosch z tłoczkiem 60 mm. Jako 320 CDI miał też miał 295x28. W wersjach "Sport Pakiet" miały za to wiercone tarcze 330x32 mm i czerotłoczkowe zaciski (większe niż te do tarczy 312 mm) skręcane na dwie śruby typu splinex a na 4 torxy jak to mniejsze Brembo. W takim bądź razie to mój był dziwny ![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
W takim bądź razie to mój był dziwny ![]() Może trafiłeś na mojego na rynku wtórnym ![]() Mój był 280 CDI OM642, kombi, Avangarda i na końcu miał z przodu wiercone 330x32 z czterotłokiem a z tyłu 320x24 na jednym tłoczku od E500 388 KM. Jak ktoś na niego trafił to miał dopiero zagwozdkę jakie klocki i tarcze dobrać. ![]() Tarcze 312x28 mm od W211 z zaciskami czterotłoczkowymi idealnie pasują do słabszych wersji W204, zamiast 295x28, jeśli chce się stosować koła 16". W dodatku są lżejsze od mocniejszego oryginału z W204 - czyli tarcz 322x32 mm i zacisku jednotłoczkowego. Jedyne co trzeba dorobić to tulejki dystansowe na śruby grubości od 7-8 mm. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Wydaje mi się to dziwne skoro TRW pasuje do 407, ale nie sprawdzałem osobiście, więc nie będę się mądrzył. Po prostu 607 przedlift/polift mają totalnie inne hamulce, nawet w tej samej wersji silnikowej 3.0 v6. Polift ma większe tarcze, dlatego do polifta nie założy się felgi 16 cali. A w przedlifcie nawet najmocniejsze wersje z fabryki wychodziły na 16 calach. Czyli do 407 jeśli w ogóle da się zakładac to tylko te z poliftowego 607? Bo jak rozumiem to z przedlifta nie podejdą? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 06:08 |