Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Modyfikacja hamulców w Peugeot 407 i Citroen C5 III
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Stron: 1, 2
jaro4444
Każdy kto jeździł 407 2.0 HDI i jakimś innym mocnym autem wie, że 407 w tej wersji ma spowalniacze nie hamulce. Podobnie ma się sytuacja z Citroenem C5 III.
Dlatego postanowiłem poprawić ten aspekt. Ułatwione to było bo mam koła 17" - minimalne do takich zabiegów.

Seryjnie w P407 2.0 HDI mamy tarcze 304x28 mm, zaciski jednotłoczkowe TRW (tłoczek 57 mm) i stosunkowo małe klocki. W C5 III zastosowano zacisk Bosch i tłoczek 57 mm. Dlatego auta te słabo hamuje i hamulce w nich szybko się zużywają oraz często gną się tarcze. O dziwo te same tarcze mają np. Fiat Scudo II i Citroen Jumper, ale w tych autach zastosowano dwutłoczkowy zacisk TRW (40+45 mm) do tego większy klocek i dają one radę w ciężkich dostawczakach.

W P407 i C5 III w wersjach 2,2 HDI, 2,2 benzyna, 2,7 HDI i 3,0 benzyna z przodu mamy hamulce 330x30 mm, zacisk dwutłoczkowy TRW (45 i 40 mm) i duże klocki. Z tyłu we wszystkich wersjach występują tarcze 290x12mm. Ta mocniejsza wersja hamulców to nie jest jeszcze 6-tłoczkowe Brembo, ale swobodnie daje radę na co dzień.

Wspomnę, że w P407 i C5 III w wersji 3.0 HDI występowały hamulce 340x30 z zaciskiem jednotłoczkowym ATE (tłoczek 60 mm).

Powierzchnia dwóch tłoczków (45 i 40 mm) jest praktycznie równa jak jednego 60 mm, ale wyraźnie większa jak 57 mm (o ok. 11 %). Do tego promień na którym działa tacie jest większy i większa jest pojemność cieplna tarczy i klocków. Podobne modyfikacje zrobione przeze mnie w Audi A4 B7 (z 312 na 320 mm tłoczek z 57 na 60 mm) czy Lagunie III (tarcza 298 na 320, tłoczek z 57 na 60 mm) oraz Superb II (tarcza 312x25 na 316x30, tłoczek z 57 mm na 60 mm) dały wyraźny wzrost siły hamowania i odporności hamulców. Nie wspomnę już o modyfikacji w BMW e61 Xdrive (z 328 na 345 mm i prawie 1,5 razy większy klocek) oraz Mercedesie W211 (z układu 295 i zacisku jednotłoczkowego 60 mm na wiercone tarcze 330x32 mm, zacisk czterotłoczkowy Brembo). Przy tych ciężkich furach to była istna przepaść w hamowaniu -szczególnie w Mercedesie.

Gdyby hamulce 340 mm miały zaciski aluminiowe to bym je wybrał, ale są żeliwne i dość mało ich jest na rynku wtórnym. Dlatego wybrałem opcję przód 330 mm. Dawcą 340 mm może być też 507 GT.

Znalazłem zaciski za grosze. Praktycznie wszystkie zaciski 330 mm są skorodowane i wyglądają jak kupa złomu.



Piaskowanie, malowanie podkładem antykorozyjnym Dupli do stali i żeliwa, na wierzch lakier srebrny K2 do zacisków (nie malujemy punktów pod blaszkami i wokół otworu zasilającego). Do tego zestawy naprawcze do zacisków z nowymi tłoczkami.




Zaciski złożone na pastę ATE do tłoczków hamulcowych. Całość gotowa jest już do montażu:



Udało mi się okazyjnie dorwać oryginalne tarcze i klocki PSA. Co ciekawe - tarcze Made in Poland (czyli zapewne Brembo) a klocki robi Pagid.



Teraz mała uwaga - istnieją dwa typy tarcz do układów 330x30 - starsze z wentylacją od przodu i pełnymi żeberkami pomiędzy warstwą nośną i cierną tarczy wentylowanej. Wyglądają one tak:



oraz nowsza - z wentylacją od środka i owalnymi "słupkami" łączącymi dwie warstwy tarczy. Dzięki temu w tarczy występują mniejsze naprężenia termiczne i ma ona mniejsze tendencje do "bicia" po ostrym hamowaniu. Podobnie zaprojektowane tarcze występują np. w Lagunie III GT, grupie VW w płycie MBQ (np. Golf VII, Passat B8, Superb III) o średnicy 340 mm. Proszę zwrócić uwagę na przejście z części ciernej do płaszczyzny przylegania na piaście nie prostą ścianką a wygiętym łukiem - pozwala to zmniejszyć prawdopodobieństwo deformacji tarczy po jej mocnym rozgrzaniu.



Całość gratów leży już w bagażniku i w poniedziałek montaż. Podzielę się uwagami z procesu montażu i wrażeniami z eksploatacji nowych hebli.
bielawa
Dzięki za informacje!
Szkoda, że do 207 nie pasuje 330/340mm tak łatwo
jaro4444
330/340 mm do 207?
Chyba, że tarcze dzielone z aluminiowym dzwonem i lekkim zaciskiem aluminiowym. Po co Ci taka masa nieresorowana w tak małym aucie? Jedna tarcza to masa ok. 11-11,5 kg i osiowy moment bezwładności jak koło od TIR'a.
Co masz teraz założone w 207 - 283 mm czy coś większego?

Osobiście do 207 założyłbym tarcze 302x26 z modelu RC lub od Citroena C4 np. wiercone Zimmermann 180.3023.52 lub Brembo 09.9935.1X. Do tego zaciski od 207 RC lub C4 i dobry klocek i styka do tak lekkiego auta.

Jak chcesz się bawić w ekstremum to wziąłbym tarcze od Citroena DS5 340x30 mm (np Brembo 09.A829.2X, Zimmermann 440.3127.52) dorobił pierścienie centrujące z 66 na71 mm i dobrał do tego jakiś lekki zacisk 4 tłoczkowy Brembo. Masz ekstremalny zestaw. Przy czym felga zapewne min. 17" i to z dystansem.
bielawa
302mm i czasem mocno puchną;-) . Zacznę od zmiany przewodów (płyn nowy) i może (jeszcze) lepszych tarcz/klocka.
jaro4444
Bielawa zobacz wyżej smile.gif

Jak nie zacisk Brembo to można by zastosować od DS5/RCZ, przy czym musiałbyś dorobić przejściówkę na inny rozstaw śrub w jarzmie. To wówczas już na pewno dobierałbym lekki zacisk czterotłoczkowy.

Jako potencjalnie idealne do zestawu wskazałbym zaciski od Megane III RS (340x28) i Alfy Romeo 159, Gulia, Stelvio, GT na tzw. "dużym Brembo" czyli 330x28. Dużo tańsze i bardziej dostępne są Brembo od Mercedesów (np. W205) Tylko, że tam śruby mocujące idą wzdłuż osi koła, a nie prostopadle i ciężej jest dorobić mocowanie.
Frolik
CYTAT(jaro4444 @ Sat, 30 Nov 2019 - 00:21) *
W P407 i C5 III w wersjach 2,2 HDI, 2,2 benzyna, 2,7 HDI i 3,0 benzyna z przodu mamy hamulce 330x30 mm, zacisk dwutłoczkowy TRW (45 i 40 mm) i duże klocki. Z tyłu we wszystkich wersjach występują tarcze 290x12mm. Ta mocniejsza wersja hamulców to nie jest jeszcze 6-tłoczkowe Brembo, ale swobodnie daje radę na co dzień.

Podobno w Peugeocie 607 po lifcie są jakieś w miarę dobre hamulce? jaki tam zestaw siedzi?
Myslisz ze da się go przeszczepić do 407 1.8 (ten faktycznie ma spowalniacze nie hamulce) ??
kontrolm
CYTAT(bielawa @ Sat, 30 Nov 2019 - 23:26) *
Dzięki za informacje!
Szkoda, że do 207 nie pasuje 330/340mm tak łatwo

zmień płyn a przede wszystkim klocki na min. Ferodo DS Performance i zapomnisz o potrzebie posiadania większej tarczy bo 300mm w takim małym aucie to nie jest mało a większa tarcza i zacisk swoje waży i pogarsza pracę zawieszenia oraz ucina 0.1 sekundy na okrążeniu ;-) A przyjmuje się że 1kg zdjęty z masy obrotowej to 9kg zdjęte z masy auta i to się czuje zarówno przyprzyśpieszaniu jak i przy hamowaniu.
Ja w 206 RC 187 KM tarcza seria 283mm po włożeniu jedynie takich klocków nie mogę ich zagrzać po 40 min ostrego jeżdżenia na semislicku po torze w modlinie w upalny dzień. Przed wymianą na seryjnych klockach wysiadały dosyć szybko
bielawa
płyn nowy. Klocki zmienię przy najbliższej okazji na podnośniku.
jaro4444
CYTAT(Frolik @ Mon, 02 Dec 2019 - 11:42) *
Podobno w Peugeocie 607 po lifcie są jakieś w miarę dobre hamulce? jaki tam zestaw siedzi?
Myslisz ze da się go przeszczepić do 407 1.8 (ten faktycznie ma spowalniacze nie hamulce) ??


W 607 siedzi dokładnie to co ja zakładam - czyli 330x30 + zaciski TRW. Występował też zestaw tarcza ok. 308 -310 mm x32 (nie pamiętam teraz dokładnie wymiaru ) i czterotłoczkowe Brembo. Przy czym ten drugi zestaw jest straszliwie drogi nawet jako używka. Do 1.8 jesli masz tylko felgi 17" możesz pakować śmiało 330x30 lub 340x30 + zaciski ATE. Dziś przejechałem na nowych heblach ponad 100 km i juz wiem, że było warto się bawić. Znalazłem na allegro aukcje gdzie praktycznie idealne tarcze 340+ zaciski z klockami ktoś sprzedaje za niecałe 500 zł. Jakby co to podam namiar zainteresowanym na PW. Wieczorem przedstawię foto z nowymi zaciskami.
kontrolm
CYTAT(jaro4444 @ Mon, 02 Dec 2019 - 16:51) *
W 607 siedzi dokładnie to co ja zakładam - czyli 330x30 + zaciski TRW. Występował też zestaw tarcza ok. 308 -310 mm x32 (nie pamiętam teraz dokładnie wymiaru ) i czterotłoczkowe Brembo. Przy czym ten drugi zestaw jest straszliwie drogi nawet jako używka. Do 1.8 jesli masz tylko felgi 17" możesz pakować śmiało 330x30 lub 340x30 + zaciski ATE. Dziś przejechałem na nowych heblach ponad 100 km i juz wiem, że było warto się bawić. Znalazłem na allegro aukcje gdzie praktycznie idealne tarcze 340+ zaciski z klockami ktoś sprzedaje za niecałe 500 zł. Jakby co to podam namiar zainteresowanym na PW. Wieczorem przedstawię foto z nowymi zaciskami.

odrazu mówię że zacisk Brembo z 607 NIE pasuje na zwrotnice 407 i nie ma jak dorobić adaptera żeby pasował
jaro4444
CYTAT(kontrolm @ Mon, 02 Dec 2019 - 16:59) *
odrazu mówię że zacisk Brembo z 607 NIE pasuje na zwrotnice 407 i nie ma jak dorobić adaptera żeby pasował


Wydaje mi się to dziwne skoro TRW pasuje do 407, ale nie sprawdzałem osobiście, więc nie będę się mądrzył.



Dziś założyłem, tak jak pisałem powyżej układ 330x30 + zaciski TRW. Do tego poszedł płyn 5.1 Brembo, przepompowanie całego układu, nowe klocki Textar na na tył i regeneracja jednego tylnego zacisku, który z nienacka zaczął ciec przy ręcznym.

W trakcie pracy nastąpiła małą zmiana koncepcji. Miałem montować oryginalne, nowe tarcze 330 mm z paczki PSA. Kiedy jednak obejrzałem używki, które kupiłem wraz z zaciskami za 100 zł/para (również oryginalne, lecz te już na 100% od Brembo - widać to po charakterystycznych nawierceniach wskazujących na skrajne zużycie) i stwierdziłem, że nie mają żadnego rantu to wyczyściłem je z rdzy tarczą do satynowania nierdzewki - tak by zebrać rdzę, a nie materiał tarczy. Po tym właśnie je założyłem. Nic nie ryzykowałem, bo jakby używki "biły" to bym założył nowe tarcze. Po ok 100 km w miarę ostrożnej jazdy klocek praktycznie zebrał już rdzę, a tarcze nie biją.

Wrażenia z eksploatacji - już teraz wyraźnie czuć, że auto swobodnie hamuje a nie leci do przodu jak bezwładny kloc. Jest duży zapas siły i fajna progresja hamulca.

Poza tym dziś dziś odrobaczyłem zakupione auto - wszystkie filtry nowe, wymiana olejów, w tym w silniku płukanka Xado Atomex + nafta a potem jeszcze raz przepłukanie motoru tanim olejem (15 min pracy na oleju + płukanka typu "fast") i ponowny zrzut oleju. To co wyleciało z silnika przypominało olej po 15 kkm. To są następstwa olejów LL i wymian co 30 kkm....

Zrobiłem sobie serwis klimy,założyłem nowe zimówki i pióra wycieraczek. Przy okazji ujawnił się padnięty wentylator chłodnicy angry.gif

Z poważniejszych rzeczy został mi tylko rozrząd za jakieś 2-3 tygodnie.
kontrolm
CYTAT(jaro4444 @ Mon, 02 Dec 2019 - 17:38) *
Wydaje mi się to dziwne skoro TRW pasuje do 407, ale nie sprawdzałem osobiście, więc nie będę się mądrzył.

Wrażenia z eksploatacji - już teraz wyraźnie czuć, że auto swobodnie hamuje a nie leci do przodu jak bezwładny kloc. Jest duży zapas siły i fajna progresja hamulca.


Też wydawało mi się że powinny pasować. No i co ? miałem rację: wydawało mi się ;-)
I zaciski leżą w domu a miałem nadzieje założyć je do 3.0 V6 jakby ich nie przykładał - nie pasują.

Co do lecenia jak kloc na ory hamulcach. Ostatnio robiłem kolegi 407 2.0 140 km na ory zwykłych małych tarczach. Oczyszczone i nasmarowane zaciski założony nowy klocek TRW czyli zwykły i auto bardzo ładnie hamuje nawet ze 180 podczas awaryjnego hamowania. Kolega również zadowolony a miał wcześniej mocne audice i lubi zapierdzielać i nigdy na te hamulce nie narzekał. A na lepszym klocku to już wogóle niebo a ziemia. Więc czasem się zastanawiam skąd tyle narzekań na te hamulce.
jaro4444
CYTAT(kontrolm @ Mon, 02 Dec 2019 - 16:59) *
odrazu mówię że zacisk Brembo z 607 NIE pasuje na zwrotnice 407 i nie ma jak dorobić adaptera żeby pasował



Tarcza od 607 z Brembo ma wymiary 308(309)x30 wys. 43 i rzeczywiście może nie pasować do 407. Później PSA przechodzi na tarcze wysokie na 48 i te pasują do C5 III, C6, 407, 607 i 508 GT.


CYTAT(kontrolm @ Mon, 02 Dec 2019 - 17:56) *
Więc czasem się zastanawiam skąd tyle narzekań na te hamulce.



Kiedy auto na pełnym wypasie waży puste ponad 1750 kg to seryjny hamulec jest niestety spowalniaczem. Załadujesz rodzinę, jedziesz autostradą 140 - 150 km/h i idiota TIR'a zmienia pas 50 m przed Tobą. Wówczas to tylko się modlić lub łapać pas zieleni...

Choć trzeba przyznać rację, że ciężka 407 czy też Laguna III mają i tak o niebo lepsze spowalniacze niż taki Passat B5 FL czy Mercedes W211 280CDI V6. Tam to są dopiero spadochrony hamujace potrzebne jako opcja biggrin.gif biggrin.gif

Francuzi przeważnie do wszystkich wersji silnikowych w klasie sredniej stosują jeden rozmiar tylnej tarczy i jest ona stosunkowo duża (290-300 mm). Dla kompaktów dają np. 280 mm, VW stosuje 245 albo 256 mm. Daje to stosunkowo dobre rezultaty u żabojadów. Poza tym np. Clio III ze zwykłym silniczek 1.2 Tce 101 KM ma na obu osiach tarcze i fenomenalne hebelki do tak lekkiego autka.

I jeszcze jedna cecha francuskich hamulców - poprawnie złożone, wyczyszczone i na przyzwoitych gratach chodzą praktycznie do samego końca bez wibracji i bicia. Nie to co np. E60 gdzie komar nasrał i już szarpało kierownicą.
yotomeczek
Fajny mod. Szkoda że do Cystryny C5 II nie można w taki dosyć prosty sposób zmienić hebli. Tam siedzą 288x28 ale 4x108 śruby i hamuje to aby aby... Jak kupiłem cytrynę 2 lata temu to od razu do mechanika co nie tak z heblami...a on są sprawne, zresztą na przeglądzie też mi potwierdzili że są OK...
Damzzii
CYTAT(jaro4444 @ Mon, 02 Dec 2019 - 18:14) *
Choć trzeba przyznać rację, że ciężka 407 czy też Laguna III mają i tak o niebo lepsze spowalniacze niż taki Passat B5 FL czy Mercedes W211 280CDI V6. Tam to są dopiero spadochrony hamujace potrzebne jako opcja biggrin.gif biggrin.gif

Miałem dwie w211 z 6 cyl. dieslami, om642 i om648, obie fabrycznie na 4-tłoku brembo, nawet w w203 z om642 było 330mm na dwutłoczku brembo (tyle że to sport edition), chyba na jakiś dziwny rynek był ten mełc.

Przy okazji patent za grosze na outlandera/crossera/4007 bo tam się szybko krzywią tarcze: tarcze z asx (paradoks) ta sama wielkość, 2 mm grubsze i zupełnie inaczej odlane, pasują w zacisk z klockami dosłownie na styk, tyle że trzeba odsunąć zacisk od zwrtonicy na podkładkach 0,5 mm. Przećwiczone w kilku autach.
jaro4444
CYTAT(yotomeczek @ Mon, 02 Dec 2019 - 18:44) *
Fajny mod. Szkoda że do Cystryny C5 II nie można w taki dosyć prosty sposób zmienić hebli. Tam siedzą 288x28 ale 4x108 śruby i hamuje to aby aby... Jak kupiłem cytrynę 2 lata temu to od razu do mechanika co nie tak z heblami...a on są sprawne, zresztą na przeglądzie też mi potwierdzili że są OK...



C5 II ma ręczny z przodu. Problemem nie są tarcze a zaciski. Jedyne wyjście do dorobić dystanse i bardziej odsunąć zacisk na promieniu i do tego dobrać tarcze.

CYTAT(Damzzii @ Mon, 02 Dec 2019 - 19:14) *
Miałem dwie w211 z 6 cyl. dieslami, om642 i om648, obie fabrycznie na 4-tłoku brembo, nawet w w203 z om642 było 330mm na dwutłoczku brembo (tyle że to sport edition), chyba na jakiś dziwny rynek był ten mełc.


Seryjnie W211 3,2 CDI OM648 miały zaciski 4-tłoki Brembo i tarcze 312x28 mm. OM642 oznaczony 2,8 CDI miał z z przodu w serii 295x28 i zacisk Bosch z tłoczkiem 60 mm. Jako 320 CDI miał też miał 295x28. W wersjach "Sport Pakiet" miały za to wiercone tarcze 330x32 mm i czerotłoczkowe zaciski (większe niż te do tarczy 312 mm) skręcane na dwie śruby typu splinex a na 4 torxy jak to mniejsze Brembo.

Polecam nieskromnie dla wielbicieli MB smile.gif :

Mody hebli w211

CYTAT(kontrolm @ Mon, 02 Dec 2019 - 12:25) *
zmień płyn a przede wszystkim klocki na min. Ferodo DS Performance i zapomnisz o potrzebie posiadania większej tarczy bo 300mm w takim małym aucie to nie jest mało a większa tarcza i zacisk swoje waży i pogarsza pracę zawieszenia oraz ucina 0.1 sekundy na okrążeniu ;-) A przyjmuje się że 1kg zdjęty z masy obrotowej to 9kg zdjęte z masy auta i to się czuje zarówno przyprzyśpieszaniu jak i przy hamowaniu.
Ja w 206 RC 187 KM tarcza seria 283mm po włożeniu jedynie takich klocków nie mogę ich zagrzać po 40 min ostrego jeżdżenia na semislicku po torze w modlinie w upalny dzień. Przed wymianą na seryjnych klockach wysiadały dosyć szybko


Nie jeździłem po torze, ale czasem wariacko autostradowo i po drogach lokalnych Peugeotem 307 FL benzyną 143 KM 2.0 16V. Przerobiłem w nim skrzynię by osiągnąć sensowne obroty przy dużych prędkościach podróżnych (opisane jest to na tym forum). Zamontowany w nim był seryjny układ hamulcowy taki jak w 207 RC czyli 302x26 mm. Tarcze gładkie do tego klocek Ferrodo Premier lub podstawowy, czarny Galfer (swoją drogą firma ta ma świetnie mieszanki do klocków usportowionych z homologacją) i Pagid (nie Hella-Pagid a Pagid). Nigdy mi nie zabrakło hebli, aż do momentu kiedy podwinęła się gumka na jednej z prowadnic i przyleciałem z trasy z filetowymi tarczami i kierownicą wyrywającą się z rąk. Przy wymianie wywaliłem gumki i do końca lekko postukiwały zaciski ale działały bez uwag.
damianz
Mam 207RC i 302mm na torze daje rade bdb. Plyn RBF660 + oplot i jest super, na torze jeszcze nigdy nie mialem problemu. Jak cos to tarcze od DS5 330mm (chyba) mozna wlozyc, ale pod felgi 17" to raczej ciezko.
Damzzii
CYTAT(jaro4444 @ Mon, 02 Dec 2019 - 19:29) *
OM642 oznaczony 2,8 CDI miał z z przodu w serii 295x28 i zacisk Bosch z tłoczkiem 60 mm. Jako 320 CDI miał też miał 295x28. W wersjach "Sport Pakiet" miały za to wiercone tarcze 330x32 mm i czerotłoczkowe zaciski (większe niż te do tarczy 312 mm) skręcane na dwie śruby typu splinex a na 4 torxy jak to mniejsze Brembo.

W takim bądź razie to mój był dziwny wink.gif albo już ktoś grzebał, ale był czterotłok w zwykłej wersji 280cdi (tarczy nie pamiętam bo do hamulcy się nie dotykałem).
jaro4444
CYTAT(Damzzii @ Mon, 02 Dec 2019 - 19:56) *
W takim bądź razie to mój był dziwny wink.gif albo już ktoś grzebał, ale był czterotłok w zwykłej wersji 280cdi (tarczy nie pamiętam bo do hamulcy się nie dotykałem).


Może trafiłeś na mojego na rynku wtórnym laugh.gif

Mój był 280 CDI OM642, kombi, Avangarda i na końcu miał z przodu wiercone 330x32 z czterotłokiem a z tyłu 320x24 na jednym tłoczku od E500 388 KM. Jak ktoś na niego trafił to miał dopiero zagwozdkę jakie klocki i tarcze dobrać. smile.gif

Tarcze 312x28 mm od W211 z zaciskami czterotłoczkowymi idealnie pasują do słabszych wersji W204, zamiast 295x28, jeśli chce się stosować koła 16". W dodatku są lżejsze od mocniejszego oryginału z W204 - czyli tarcz 322x32 mm i zacisku jednotłoczkowego.
Jedyne co trzeba dorobić to tulejki dystansowe na śruby grubości od 7-8 mm.
Frolik
CYTAT(jaro4444 @ Mon, 02 Dec 2019 - 17:38) *
Wydaje mi się to dziwne skoro TRW pasuje do 407, ale nie sprawdzałem osobiście, więc nie będę się mądrzył.

Po prostu 607 przedlift/polift mają totalnie inne hamulce, nawet w tej samej wersji silnikowej 3.0 v6.
Polift ma większe tarcze, dlatego do polifta nie założy się felgi 16 cali.

A w przedlifcie nawet najmocniejsze wersje z fabryki wychodziły na 16 calach.


Czyli do 407 jeśli w ogóle da się zakładac to tylko te z poliftowego 607?
Bo jak rozumiem to z przedlifta nie podejdą?
kontrolm
CYTAT(damianz @ Mon, 02 Dec 2019 - 19:45) *
Mam 207RC i 302mm na torze daje rade bdb. Plyn RBF660 + oplot i jest super, na torze jeszcze nigdy nie mialem problemu. Jak cos to tarcze od DS5 330mm (chyba) mozna wlozyc, ale pod felgi 17" to raczej ciezko.

tarcza 330mm w 407 w standardzie jest pod 17 za dopłatą 18
Frolik
CYTAT(jaro4444 @ Mon, 02 Dec 2019 - 16:51) *
W 607 siedzi dokładnie to co ja zakładam - czyli 330x30 + zaciski TRW. Występował też zestaw tarcza ok. 308 -310 mm x32 (nie pamiętam teraz dokładnie wymiaru ) i czterotłoczkowe Brembo. Przy czym ten drugi zestaw jest straszliwie drogi nawet jako używka. Do 1.8 jesli masz tylko felgi 17" możesz pakować śmiało 330x30 lub 340x30 + zaciski ATE. Dziś przejechałem na nowych heblach ponad 100 km i juz wiem, że było warto się bawić. Znalazłem na allegro aukcje gdzie praktycznie idealne tarcze 340+ zaciski z klockami ktoś sprzedaje za niecałe 500 zł. Jakby co to podam namiar zainteresowanym na PW. Wieczorem przedstawię foto z nowymi zaciskami.

Mam stalowe 17' z dobrymi oponami zimowymi na 407. Właśnie myślałem nad założeniem zestawu z 607 330x30 + zaciski TRW, taki siedział w poliftach 607? Bo mogę właśnie tanio nabyc zestaw z poliftowego 607, całosc razem z tarczami i klockami.

czy lepszy jest ten 330x30 + zaciski TRW czy 308x32 mm i czterotlok BREMBO?
jaro4444
CYTAT(Frolik @ Tue, 03 Dec 2019 - 07:31) *
Czyli do 407 jeśli w ogóle da się zakładac to tylko te z poliftowego 607?
Bo jak rozumiem to z przedlifta nie podejdą?



Frolik do 407 1.8 możesz montowac śmiało zestawy od 407 i C5 III 2.2-3.0 oraz od 508 GT. Ten od 607 poliftowego tez podejdzie. Z tego co pisali wcześniej koledzy, to Brembo od 607 nie podchodzi do 407.
Frolik
CYTAT(kontrolm @ Mon, 02 Dec 2019 - 16:59) *
odrazu mówię że zacisk Brembo z 607 NIE pasuje na zwrotnice 407 i nie ma jak dorobić adaptera żeby pasował

A pomijając temat 407 to czy w 406 robiłeś kiedyś coś konkretnego z hamulcami? Jakiś swap z 607 (brembo albo trw) ?? albo z mocniejszych 407?
Spookie
Da się założyć większe heble do małych aut grupy PSA tj. 206/306/207/xsara ale trzeba adaptery u mnie siedzi 340mm przód 4 tłok brembo z peugeota ale nie pamiętam czy to było z 406 v5 / 607 przedlift czy polift. Zależy też od felg u mnie trzeba było z tego co pamiętam leciutki przeszlifować zacisk i wchodzi na styk.

Tarcza przód chyba z 508/rcz/ds3 racing z tyłu mam tarcze z C4 VTS z tego co pamiętam.

Tak tu u mnie wygląda w Peugeto 306 -> https://i.imgur.com/2LOvfsW.jpg https://i.imgur.com/xUekI0m.jpg działa to już lata.

https://imgur.com/a/F2QY4sL album
kesar
Tarcze 340x30 4x108 są pod piastę 71mm i zupełnie inaczej wyglądają niż te na Twoich zdjęciach. Raczej obstawiałbym ,że masz tarcze 323mm z DS3 Racing / 208 30th.
kubson1990
Hmm stary temat, ale przymierzam się do podobnych przeróbek w C5 2.0BF. Ale co zmierzono:
Przód: zacisk ATE na tarczy 304 mm, ale z tłoczkiem 60 mm, nie 57 mm. Dziwne. Czy to jakoś możliwe? Teoretycznie tak. Nie wiem skąd kolega brał wymiary swoich. Klocek pracuje na całej tarczy więc wiadomo, że większa nie wejdzie.
Zmierzam do tego, czy zacisk TRW dwutłoczkowy pasuje bezpośrednio na piastę od tego ATE, który mam? Czy potrzebne są jakieś przeróbki? Czy mogę zamawiać w ciemno? Rozumiem, że do zacisku konieczne jest jarzmo od kompletu? Czy jakimś cudem będą pasowały te, które mam obecnie? I czy pod jarzmo muszę wykonać jakieś przeróbki?
jaro4444
Nic dziwnego. C5 X7 miały zaciski ATE na tłoczku 60 mm, Peugeot 407 miał TRW na tłoczku 57 mm. W C5 jeśli masz koła 17" i większe możesz zastosować układ 330 mm na zacisku dwutłokowym TRW albo 340 mm z zaciskiem jednotłokowym ATE. W obu przypadkach potrzebujesz odpowiednie tarcze hamulcowe, zaciski z jarzmami, klocki i to na tyle wink.gif
kubson1990
Dzięki Jaro! Odczytałem również twoją wiadomość prywatną. Nie wiem czemu mam wyłączone powiadomienia z forum z wątku (pewnie tak jest domyślnie). Dzięki za wszystkie wskazówki. Zaciski z jarzmami kupiłem już 6 miesięcy temu za 35 zł sztuka biggrin.gif . Do tego zestawy naprawcze, piaskowanie, malowanie i zalałem czystym płynem żeby żeliwo nie korodowało. Niestety jeszcze czekają na półce bo czasu brakuje na swap. Tarcze 330 wysokonawęglane, stopowe od ATE i do tego klocki półceramiczne od ATE. Wymieniam od razu przewody bo złącza banjo (ampułowe) są w opłakanym stanie i pewnie skończy się odcinaniem przewodów.
jaro4444
CYTAT(kubson1990 @ Fri, 02 Oct 2020 - 21:14) *
i do tego klocki półceramiczne od ATE



I to jest najsłabszy punkt programu wink.gif

Zmień np. na Ferrodo Premier, Brembo albo zwykłe ATE wink.gif Jeśli Cię stać to kup GALFER SPORT FDHP 1050 2110600 i wówczas przekonasz się co znaczy dobry hebel....
kontrolm
CYTAT(jaro4444 @ Sat, 03 Oct 2020 - 09:39) *
I to jest najsłabszy punkt programu wink.gif

Zmień np. na Ferrodo Premier, Brembo albo zwykłe ATE wink.gif Jeśli Cię stać to kup GALFER SPORT FDHP 1050 2110600 i wówczas przekonasz się co znaczy dobry hebel....

potwierdzam ceramika ATE to TRAGEDIA. Miałem dokładnie w 407 - hamowało tragicznie na nowych tarczach TRW.
kubson1990
Zaskoczyliscie mnie! Właściwie to miałem kupic Galfer sport (kupuję na tył do tarczy Brembo Sport .X). Ale gdzies poczytałem o tych klockach od ATE, że felgi czyste i siła hamowania znakomita i zmieniłem wybór. Może jednak poszukam tych Galfri tez na przód? Jak z czystością felgi? Jaki to rodzaj mieszanki? Bo siła hamowania, mówicie, zachęca.
jaro4444
CYTAT(kubson1990 @ Sat, 03 Oct 2020 - 11:53) *
Zaskoczyliscie mnie! Właściwie to miałem kupic Galfer sport (kupuję na tył do tarczy Brembo Sport .X). Ale gdzies poczytałem o tych klockach od ATE, że felgi czyste i siła hamowania znakomita i zmieniłem wybór. Może jednak poszukam tych Galfri tez na przód? Jak z czystością felgi? Jaki to rodzaj mieszanki? Bo siła hamowania, mówicie, zachęca.



Galfery masz np. tu: https://powerbrakes.pl/pl/galfer/115476-klo...50-2110600.html

Tylko zapytaj, czy są w magazynie bo ja zamówiłem do żony Clio III w zestawie z tarczami Brembo X-tra (wiercone) i po ponad tygodniu dowiedziałem się, że klocków niet. Więc auto już od tygodnia jeździ ale na całym zestawie Brembo X-tra (klocki + tarcze) a ja nie mogę doczekać się na zwrot kasy za kupiony, a nie posiadany na magazynie towar. Niby mają 14 dni na zwrot ale generalnie nie oceniam działania sklepu jako fajnych dla klienta. Dlatego zwróć uwagę czy mają towar fizycznie na stanie.

Klocek jak ma hamować i nie drzeć tarczy to musi trochę pylić. Cudów nie ma...

Galfery miałem w Lagunie III z układem 320 mm. Zajebisty klocek. Jeden z lepszych, o ile nie najlepszy z homologowanych klocków. Oczywiście są lepsze ale to już bez E90.

Ciekawi mnie ten klocek Brembo X-tra. O ile tarcze tej firmy znam doskonale, wiercone też to ten klocek ma być niby czymś lepszym niż seria i dostosowany do pracy z tarczami wierconymi/nacinanymi. Jak dotąd brak o nim miarodajnych, krajowych opinii. Pożyjemy, zobaczymy...
kubson1990
Jaro koniecznie daj znać jak jeździ Clio na tym zestawie/klockach Brembo X. Ja się ostatecznie wstrzymałem z zakupem z racji, że w końcu jakieś wpisy na forum po tak długiej przerwie. Czekam na jakieś opinie od Ciebie jak już się trochę zestaw ułoży. Może napiszesz co nieco w nadchodzącym tygodniu? Jak temperatury, siła hamowania i przede wszystkim czy na zimnym dają radę.
Edit: Tak mi się przypomniało, że kilka firm promuje EBC. Znalazłem różne wersje od Green Stuff do Red Ceramic... ktoś coś słyszał? Są wersje do tego zacisku TRW wink.gif
jaro4444
CYTAT(kubson1990 @ Sat, 03 Oct 2020 - 21:07) *
Jaro koniecznie daj znać jak jeździ Clio na tym zestawie/klockach Brembo X. Ja się ostatecznie wstrzymałem z zakupem z racji, że w końcu jakieś wpisy na forum po tak długiej przerwie. Czekam na jakieś opinie od Ciebie jak już się trochę zestaw ułoży. Może napiszesz co nieco w nadchodzącym tygodniu? Jak temperatury, siła hamowania i przede wszystkim czy na zimnym dają radę.
Edit: Tak mi się przypomniało, że kilka firm promuje EBC. Znalazłem różne wersje od Green Stuff do Red Ceramic... ktoś coś słyszał? Są wersje do tego zacisku TRW wink.gif


Kubson1990 - niestety nie odpowiem Ci na to pytanie ponieważ jestem bardzo daleko od domu i autem żony najszybciej przejadę się na wiosnę przyszłego roku. Wyboru klocków dokonałem zdalnie i w zasadzie w ciemno. Jedyną, w miarę wiarygodną, polską opinię na ich temat jaką znalazłem znajduje się tu, zresztą sam tam wkleiłem swoje zdjęcie:
Brembo X

Co do EBC moja opinia, podkreślam prywatna jest taka, że Green nie jest wart swojej ceny, Reda nie miałem, Yelow to dobry klocek ale naprawdę dobry to Blue NDX. Beneralnie EBC są mocno reklamowane i droższe jak powinny być.
Ten Galfer kosztuje jeszcze sensownie i jest, moim zdaniem, dużo lepszy jak Geen.

https://powerbrakes.pl/pl/greenstuff/931-kl...ff-dp21550.html
https://powerbrakes.pl/pl/galfer/115476-klo...50-2110600.html
https://hamulcesklep.pl/o/FDB1726
https://hamulcesklep.pl/o/24133.185.1

Brembo Xtra do Twoich zacisków nie znalazłem. Powinny mieć nr P.......X ale nie widzę takich. Są jedynie standardowe dwa numery i nie wiem czym się różnią między sobą:
https://hamulcesklep.pl/o/P%2061%20119
https://hamulcesklep.pl/o/P%2061%20078


Jest za to tarcza Xtra Brembo 09.8670.1X ale jest ona oparta o starszy, gorszy model tarczy. Brembo ma w ofercie tarcze gładkie o technologii pilarowej - dokładnie te tarcze Brembo były montowane jako fabryczne i sprzedawane w ASO już z polskiej fabryki: 09.A089.11. Mają wskaźniki zużycia w postaci dwóch nawierceń.
Oryginalne klocki PSA były produkcji TRW ale w komplecie z blaszkami do zacisku, podkładkami antywibracyjnymi i blaszanymi izolacjami cieplnymi. Porównywałem TRW aftermarketowe i nie miały do nich porównania pod względem jakości wykonania. W czasie eksploatacji te TRW okazały się miękkim klockiem, dobrze hamującym, cichym i pylącym jak cholera wink.gif

Ostatnio trochę grzebałem w zaciskach używanych dużych, szybkich i ciężkich aut i najczęściej widzę jako klocki OEM - w Mercedesie Brembo i Textar, w BMW - Galfery lub Ferodo z przodu, w Audi - Pagidy i Galfery. Tylko prawdziwe Pagidy a nie Hella - Pagid. Renault Sport to też bardzo często Galfer. To pośrednio też o czymś świadczy - oczywiście poza kontraktami o na dużą skalę wink.gif
kubson1990
Galfer zamówiony na tył do tarczy Brembo Xtra 08.8682.1X. Jak się okazało po przypatrzenia się dokładnemu obecnym klockom z tyłu - to też Galfer. Kończą się i wygląda to na klocki pierwszej zmiany, bo chyba nie fabryczny montaż (130 tys przebiegu). Mają być w dwa tygodnie. Wymieniam też przewody, bo korozja i piasty (łożyska na wykończeniu). ZaciskI do regeneracji bo coś nie domaga z jednej strony.

Co do przodu to się wstrzymuję ze zmianą. Poczekam może na wiosnę, bo mam jeszcze koła 16” na dobrych zimówkach. Szkoda byłoby ich nie założyć. Zaciski TRW mam zregenerowane i pomalowane (czekają na półce). Domówię Galfery od breakparts (podobno są w stanie ściągnąć je w 45 dni). Tarcze są dostępne od ręki, ale zdecyduję się raczej na te nowe ATE pełne wysoko nawęglane stopowe 24.0130-0206.1.

Czy mógłbyś przybliżyć zawartość zestawu fabrycznego TRW? Czy chodzi o blaszki do klocków? Jakie podkładki antywibracyjne (zdjęcia?) i jakie osłony termiczne, gdzie się to montuje lub czy jest zamontowane na klocku?

jaro4444


Masz zaznaczone blaszki na prowadnicach (te mają prawie każde klocki w zestawie) i dodatkowe blaszane osłony termiczne z tyłu klocka - tych nie widziałem w żadnych zamiennikach. Przekładki antywibracyjne są przyklejone do tylnej strony blachy klocka. Większość zamienników je posiada, ale nie wszystkie są dostatecznie grube i trwałe.

Znalazałęm zdjęcie używanych klocków OM:



Kubson1990 - > PW

Upewnij się tylko czy Breakparts nie ma nic wspólnego z Powerbrakes. Tej drugiej firmy, po moich osobistych doświadczeniach, szczerze polecam omijać szerokim łukiem. Zaczytuje opinię z internetu, pod którą też mogę się podpisać:

"Zdecydowanie nie polecam interesów z Panem Michałem Kostrzyńskim HB Grupa (sklep Powerbrakes). Handluje towarem, którego nie posiada, nie odbiera telefonów, a gdy klient wpłaci pieniądze z góry za zamówienie, może ich potem nie odzyskać. Mi się akurat udało odzyskać wpłacone pieniądze po miesiącu (!!!), po licznych mailach i próbach dodzwonienia się do tego człowieka. Zdecydowanie odradzam i przestrzegam wszystkich potencjalnych klientów."

Źródło: https://www.pkt.pl/firma/hb-grupa-michal-kostrzynski-7569079
Damzzii
Miesiąc temu zmieniałem hamulce w C5 III na zestaw z 3.0 hdi. Używany komplet kupiłem za 200 zł z wysyłką, zaciski bez uwag, tarcze ori praktycznie bez rantu z biciem 3 setek, jedynie klocki kupiłem nowe oryginalne za 100 zł (w tej chwili patrzyłem już 200 kosztują). Zmiana naprawdę na +, jak się dobrze popatrzy to dosłownie za "grosze" fajny mod.
kubson1990
Damzzii to chyba wykorzystałeś jeszcze większe zaciski i tarcze (tam było 340 mm jak Jaro wspominał na początku wątku). Nowe oryginalne klocki za 100 zł???
kubson1990
CYTAT(jaro4444 @ Wed, 07 Oct 2020 - 08:35) *


Masz zaznaczone blaszki na prowadnicach (te mają prawie każde klocki w zestawie) i dodatkowe blaszane osłony termiczne z tyłu klocka - tych nie widziałem w żadnych zamiennikach. Przekładki antywibracyjne są przyklejone do tylnej strony blachy klocka. Większość zamienników je posiada, ale nie wszystkie są dostatecznie grube i trwałe.

Znalazłem zdjęcie używanych klocków OM:



Kubson1990 - > PW

Upewnij się tylko czy Breakparts nie ma nic wspólnego z Powerbrakes. Tej drugiej firmy, po moich osobistych doświadczeniach, szczerze polecam omijać szerokim łukiem. Zaczytuje opinię z internetu, pod którą też mogę się podpisać:

"Zdecydowanie nie polecam interesów z Panem Michałem Kostrzyńskim HB Grupa (sklep Powerbrakes). Handluje towarem, którego nie posiada, nie odbiera telefonów, a gdy klient wpłaci pieniądze z góry za zamówienie, może ich potem nie odzyskać. Mi się akurat udało odzyskać wpłacone pieniądze po miesiącu (!!!), po licznych mailach i próbach dodzwonienia się do tego człowieka. Zdecydowanie odradzam i przestrzegam wszystkich potencjalnych klientów."

Źródło: https://www.pkt.pl/firma/hb-grupa-michal-kostrzynski-7569079


Jaro na PW nie mogę się z Tobą skontaktować bo wywala mi błąd, że odbiorca ma pełną skrzynkę.
Co do tarcz jaki to producent i czy mają jakieś numery? Jaki rok produkcji? Szczerze mówiąc chciałem nabyć te ATE w najnowszej wersji, to tylko ok 100 zł różnicy na zestawie.

Co do Galfera, to zamówiłem tylne właśnie od powerbrakes, ale wymieniłem z nimi sporo maili i dodatkowo dzwoniłem, żeby upewnić się czy na pewno mnie rozumieją. Podobno - tył mogą sprowadzić w 2 tyg. A przód w 3 miesiące (nie zamówiłem u nich). Ponadto kontaktowałem się tez z brakeparts - są zdecydowaną konkurencją i sami odradzają zakupy u powerbrakes. No cóż skusiła mnie trochę cena bo dostałem spory rabat, którego nigdzie nie chcą dać. Mam nadzieję, że się nie przejadę (bez hamulców). Galfery na przód zamówię już u brakeparts, ale to i tak półtora miesiąca czekania.

Dzięki za wyjaśnienie budowy klocka
jaro4444
CYTAT(Damzzii @ Wed, 07 Oct 2020 - 12:32) *
Miesiąc temu zmieniałem hamulce w C5 III na zestaw z 3.0 hdi. Używany komplet kupiłem za 200 zł z wysyłką, zaciski bez uwag, tarcze ori praktycznie bez rantu z biciem 3 setek, jedynie klocki kupiłem nowe oryginalne za 100 zł (w tej chwili patrzyłem już 200 kosztują). Zmiana naprawdę na +, jak się dobrze popatrzy to dosłownie za "grosze" fajny mod.



Miło to słyszeć, że moje wypociny komuś się przydadzą.
Klocek 180x75 mm też robi robotę szkoda tylko, że jest na jednym tłoczku - dwa to zawsze równiejszy rozkład nacisku.
jaro4444
CYTAT(kubson1990 @ Wed, 07 Oct 2020 - 12:51) *
Jaro na PW nie mogę się z Tobą skontaktować bo wywala mi błąd, że odbiorca ma pełną skrzynkę.
Co do tarcz jaki to producent i czy mają jakieś numery? Jaki rok produkcji? Szczerze mówiąc chciałem nabyć te ATE w najnowszej wersji, to tylko ok 100 zł różnicy na zestawie.

Co do Galfera, to zamówiłem tylne właśnie od powerbrakes, ale wymieniłem z nimi sporo maili i dodatkowo dzwoniłem, żeby upewnić się czy na pewno mnie rozumieją. Podobno - tył mogą sprowadzić w 2 tyg. A przód w 3 miesiące (nie zamówiłem u nich). Ponadto kontaktowałem się tez z brakeparts - są zdecydowaną konkurencją i sami odradzają zakupy u powerbrakes. No cóż skusiła mnie trochę cena bo dostałem spory rabat, którego nigdzie nie chcą dać. Mam nadzieję, że się nie przejadę (bez hamulców). Galfery na przód zamówię już u brakeparts, ale to i tak półtora miesiąca czekania.

Dzięki za wyjaśnienie budowy klocka


Kubson te tarcze, o których Ci pisałem to OE PSA - czyli oryginały z ASO właśnie w tej najnowszej wersji. Zrobisz jak chcesz bo one u mnie leżą pod szafą w sypialni i zbierają kurz wink.gif

Co do sklepu - obyś nie miał problemów, ja tych Panów nie będę miło wspominał. Popatrz się na to wacko.gif :
https://www.opineo.pl/opinie/powerbrakes-pl
Damzzii
CYTAT(kubson1990 @ Wed, 07 Oct 2020 - 12:36) *
Damzzii to chyba wykorzystałeś jeszcze większe zaciski i tarcze (tam było 340 mm jak Jaro wspominał na początku wątku). Nowe oryginalne klocki za 100 zł???

340 mm tarcze, tyle że na jednotłoczkowym zacisku.
99 dokładnie, ale mieli tylko jeden komplet
link do allegro
jaro4444
CYTAT(Damzzii @ Wed, 07 Oct 2020 - 18:16) *
340 mm tarcze, tyle że na jednotłoczkowym zacisku.
99 dokładnie, ale mieli tylko jeden komplet
link do allegro


Klocki do najmocniejszego i najcięższego C5 7X czyli 3.0HDI i dostawca, o którym tu wspominaliśmy już - Galfer...
kubson1990
CYTAT(Damzzii @ Wed, 07 Oct 2020 - 18:16) *
340 mm tarcze, tyle że na jednotłoczkowym zacisku.
99 dokładnie, ale mieli tylko jeden komplet
link do allegro


Cud, miód i orzeszki. Pozazdrościć okazji! I faktycznie Galfer dostawca.
kubson1990
CYTAT(jaro4444 @ Wed, 07 Oct 2020 - 13:03) *
Kubson te tarcze, o których Ci pisałem to OE PSA - czyli oryginały z ASO właśnie w tej najnowszej wersji. Zrobisz jak chcesz bo one u mnie leżą pod szafą w sypialni i zbierają kurz wink.gif

Co do sklepu - obyś nie miał problemów, ja tych Panów nie będę miło wspominał. Popatrz się na to wacko.gif :
https://www.opineo.pl/opinie/powerbrakes-pl


Dziś spędziłem z tym panem 30 min na telefonie (w innej sprawie <aferze, która wywołałem u Galfera>.
Mam nadzieje ze będzie wszystko ok. Na przód zamówię od brakeparts.

Jaro, co do tarczek, jak długo leżą pod łóżkiem i czy tylko kurz na nie siada rolleyes.gif ? I nie odpowiedziałeś, czy są nowe, czy jeżdżone?
jaro4444
Kubson Ty nie czytasz z uwagą tongue.gif
Nowe, z ASO, w kartonach ASO, leżą już ponad rok - ale kiedy leżą w ogrzewanym pomieszczeniu to się nie starzeją i nawet 10 lat mogą leżeć tongue.gif

To dokładnie te egzemplarze:


Resztę na PW
kubson1990
Miłośnicy upgrade’u hamulców. Wymieniłem cały tył: nowe piasty z łożyskami, tarcze od ATE, klocki Galfer Sport jak polecał Jaro, piaskowanie zacisków i regeneracja, piaskowanie tarcz kotwicznych z malowaniem. Oczywiście zgodnie z tematem posta wymieniłem również cały przód, podobne akcje jak z tyłem - tarcze od Jaro (oryginały robione przez Brembo - jakość jest mega, zero rdzy, zabezpieczenie antykorozyjne producenta perfect), klocki Galfer Sport - klocek ogromny w porównaniu do tego z wersji z tarczami 304 mm. No i siła hamowania nieporównywalna. Do tego wymieniłem wszystkie przewody hamulcowe elastyczne na ATE (stare były już wiekowe, jeden posiadł nawet jakieś ślady szlifierki na gumowej części. No i przelanie całe układu nowym płynem od ATE SL6.
Dla ciekawskich - chciałem wymienić zupełnie przednie tarcze kotwiczne z racji korozji, ale w salonie Citroena powiedzieli, że do każdej wersji silnikowej był ten sam rozmiar tych tarcz - poza tym jedna kosztuje ok 140 zł. Odpuściłem, wypiaskowalem, pomalowałem różnymi specyfikami (m.in. ocynk w sprayu - świetna sprawa, 5-6 warstw, na to jeszcze stał chr-ni w sprayu i tarcze jak nowe.
















jaro4444
Kawał solidnej roboty. cool.gif
Podziel się obserwacjami dotyczącymi siły hamowania i sposobu jej dozowania po dotarciu się zestawów.
kubson1990
Najpierw odnośnie przodu mimo, że robiłem go trochę później:
Wszystko zostało wymienione/naprawione jak pisałem w poprzednim poście. Docieranie raczej na ostro - mam 20 km ekspresowki do pracy - i tam się trochę rozpędzalem i hamowałem w miarę nieutrudniania nikomu ruchu. Zrobiłem z 3 takie rundy do/z pracy, trochę w mieście i klocki się elegancko dotarły z tarczami. Miałem trochę wątpliwości na początku bo tarcze jakby nie miały po całości równego koloru (jakby gdzies ścierały się bardziej, gdzies mniej, ale w miarę jeżdżenia te pierścienie się przesuwały w różne strony i tak jest do teraz. Obstawiam, że wynika to z nieidaelnie równorodnej mieszanki klocka. Mimo to ścieranie tarcz/klocków nie jest nierównomierne i wszystko wydaje się zużywać książkowo. Jak będę kiedyś rozbierał ten przód to napiszę swoje spostrzeżenia. Co do siły hamowania to jest nieporównywalnie większa. Nie bawiłem się w pas startowy, dalmierze i inne takie stopery, ale czuć to wszystko jak się jeździ. Miałem jedno mocne hamowanie przy nieźle załadowanym samochodzie, z pasażerami i wtedy chyba ta różnice widać najbardziej. But zdecydowanie nie dojeżdżał z pedałem hamulca do podłogi jak zdarzyło mi się to w wersji 304 mm. Dodam, że wcześniej tez miałem Galfery fabrycznie montowane przez Citroena. W pyleniu nie widzę zatem jakiejś większej różnicy. Niestety przy wymianie okazało się, że cała jedna wiązka od czujników zużycia jest wyrwana, po prostu jej nie było. Na drugim kole urwane kable, trzeba by rozpruć i lutować. Także sygnalizacji brak, kabelki z klocków zabezpieczyłem izolacją i przytrytytkowałem do kolumny.
Jesli chodzi o tył to mam pewne zastrzeżenia. Na początku myślałem, ze to moja wina bo posmarowałem tłoczki podczas regeneracji pastą do prowadnic ohmy.gif Ale po około 2-3 miesiącach rozebralem całe zaciski, wyczyściłem i złożyłem na nowo na pastę do tłoczków od ATE chyba. Wydaje mi się ze to pomogło, ale nadal nie jestem w 100% zadowolony. Wydaje mi się, że klocki bardzo słabo biorą. Albo to wina bardzo twardej tarczy, albo coś jest nie tak z siłą hamowania. Po tej ponownej „regeneracji” klocek już bierze całą powierzchnią, ale nadal jakby na zewnętrznym promieniu tarcza zużywa się mniej (przynajmniej od zewnętrznej strony tam gdzie widać bez wchodzenia pod pokład). Dodam, ze stare tarcze i klocki również się w ten sposób zużywały. Reszta tarczy również zużywa się mniej niż przypuszczałem. Podglądam czasem inne pojazdy, czy to mniejsze czy większe i tył jednak „się świeci” i zużywa raczej podobnie do przodu. Przewody wymieniłem, podczas przelewania nie było jakich oporów i płyn tryskał z odpowietrzania jak powinien. Może to pompa po prostu w cytrynie nie podaje większego ciśnienia na tył i sila hamowania tylnej osi jest mniejsza niż np. w BMW, Toyocie, MB. Ma ktoś jakieś spostrzeżenia co do tego?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.