![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 03 February 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Czy są jakieś ograniczenia i myki, żeby nie stosować kompresora z 3.0TFSI jako doładowanie do innego auta?
Jest chłodzenie wodne, jest wydajny, ceny są super - co w takim razie sprawia, że jest tak mało popularny w projektach? ![]() ![]() Chyba, że to popularny mod a ja poprostu nie spotkałem ![]() -------------------- 15" TOYOTA GT86 HKS Supercharger
23" Skoda Octavia IV |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Do v6 pewnie szło by wystrugać kolektor pod to, ale r4,r6 czy v8 raczej odpada.
Chyba że można zdemontować te watercoolery, wtedy zostaje kwestia mocowania pod konkretny silnik. Kompresor jest dosyc tani w porownaniu do leciwego m62. Ile ładuje w 3.0tfsi? Edit. Ładuje do 0.8bara Kompresor to eaton tvs 1320 http://www.eaton.com/ecm/groups/public/@pu...pct_1184541.jpg -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 03 February 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
![]() Ładuje 0,75 bar w picku - na mniejszym kółku możnaby uzyskać stałe 0.8-0.9 bar doładowania... PS. No i robią go w Polsce ![]() -------------------- 15" TOYOTA GT86 HKS Supercharger
23" Skoda Octavia IV |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Doładowanie w 3.0 tfsi nie jest ograniczone jakimś bypassem czasem?
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 03 February 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
nie wiem
-------------------- 15" TOYOTA GT86 HKS Supercharger
23" Skoda Octavia IV |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Doczytałem na stronie apr, bost jest regulowany bypasem;)
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Ja mysle ze kompaktowosc tego rozwiazania jest wlasnie super. Zadnych intercoolerow tylko dodatkowa chlodnica wody i jazda. Do v6 trzebaby cos porzezbic i pewnie by podeszlo
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 03 February 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
![]() jest wprost idealny do krzesania mocy z 2.5V6 KL Mazdy... przy 0,7 bara w połowie obrotów jest 400m3/h a przy odcieciu 800m3/hr -------------------- 15" TOYOTA GT86 HKS Supercharger
23" Skoda Octavia IV |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
jacekkpl laduje ten kompresor do k20 w rx8. juz ma go pocietego i powoli szykuje pod spawanie dolotu. ogolnie troche rzezby ale fajne sa ceny tego ustrojstwa.
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t=0&start=0 -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 December 2004 Skąd: Łódź ![]() |
kompresor bardzo fajny jako alternatywa dla M112. Ma odrobinę większą wydajność i w całym zakresie obrotów ma około 10% większą sprawnośc.
Super dla ludzi szukających 300-450KM. Jedynie po ścięciu wodnych coolerów i fabrycznego bajpasu jest sporo spawania żeby zrobić mocowania pozalające go wyosiować z wałem silnika, no i jakiś sensowyny kształtem dolot i wylot. Z biegiem lat na pewno problematyczna będzie sprężyna sprzęgająca która poddaje się często już w m65 a tu wygląda na identyczną. -------------------- RX-7 FD3s // Viper // Soarer // JZS147 // 325i // 523i // 323 BG 2,5V6 // Kadett C QP
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Boris 86 zawsze mozna zrobic koło na sztywno, bez elektrosprzegła.
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 December 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Tam kolego nie ma elektrosprzegła jak w M62. Jest sprężyna sprzęgająca jak w M65. Kompresory Eaton nigdy nie są na sztywno. Jak niema elektrosprzegła to jest element elastyczny w postaci sprężyny miedzy wałkiem jednej śruby, a wałkiem napędzającym. W R1320 spręzyna wygląda na taką jak w M65 właście czyli dłuższa niż np w M112 czy M45. A w M65 już potrafi pękać. Te krótsze łatwo zamienia się na poliuretanową tulejkę z 6 otworami, z tą dłuższą już tak łatwo nie jest.
-------------------- RX-7 FD3s // Viper // Soarer // JZS147 // 325i // 523i // 323 BG 2,5V6 // Kadett C QP
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Dzieki za wyjasnienie, faktycznie nie jest to zadne sprrzeglo tylko cos w rodzaju tlumika/elastozlacza.
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Jak cos wyskrobie, to wrzuce tutaj info. Ogolnie trzeba wydac z 1000pln na obrobke obudowy kompresora i dorobienie mocowan, bo spawanie obudowy odpada. Poza tym wg map ma wydajnosc do 1400m3/h, a to jest jakies 550koni.
Tak jak pisal boris, osiowanie moze byc problemem. Z drugiej strony jak sie juz wszystko posklada i bedzie problem z osia, to mozna to nadrobic uszczelka do glowicy (np teflon 6mm grubosci i sciete tam ,gdzie trzeba wyrownac). Bypass jest na elektronicznej przepustnicy, wiec trzeba jakis uklad zwrotny wzgledem doladowania zrobic, zeby przymykal lub otwieral przepustnice, albo on/off , tylko wtedy sie traci mozliwosc progresywnego sterowania doladowaniem ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
Jak cos wyskrobie, to wrzuce tutaj info. Ogolnie trzeba wydac z 1000pln na obrobke obudowy kompresora i dorobienie mocowan, bo spawanie obudowy odpada. Poza tym wg map ma wydajnosc do 1400m3/h, a to jest jakies 550koni. Tak jak pisal boris, osiowanie moze byc problemem. Z drugiej strony jak sie juz wszystko posklada i bedzie problem z osia, to mozna to nadrobic uszczelka do glowicy (np teflon 6mm grubosci i sciete tam ,gdzie trzeba wyrownac). Bypass jest na elektronicznej przepustnicy, wiec trzeba jakis uklad zwrotny wzgledem doladowania zrobic, zeby przymykal lub otwieral przepustnice, albo on/off , tylko wtedy sie traci mozliwosc progresywnego sterowania doladowaniem ![]() A czemu spawanie odpada? bo ja szczerze właśnie o tym myślałem aby wyciąć wszystko z cholerę i zostawić to co mi jest potrzebne. Wiem ,że spawanie generuje naprężenia które mogą pokrzywić korpus w którym są śruby ale jakby to odpowiednio przemyślał to może by się udało. Czy aluminium z którego jest wykonany jest niespawalne??????? Też planuję kupić ten z kompresor i go pociąć aby wyjście było do 1 rury a nie 6 kanałów. Ma ktoś jakieś fotki które pokazują coś po odcięciu? bo na necie widziałem jakieś przekroje ale to nie zawsze odzwierciedla stanu który można zastać po wycięciu zbędnych rzeczy. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
A czemu spawanie odpada? bo ja szczerze właśnie o tym myślałem aby wyciąć wszystko z cholerę i zostawić to co mi jest potrzebne. Wiem ,że spawanie generuje naprężenia które mogą pokrzywić korpus w którym są śruby ale jakby to odpowiednio przemyślał to może by się udało. Czy aluminium z którego jest wykonany jest niespawalne??????? Też planuję kupić ten z kompresor i go pociąć aby wyjście było do 1 rury a nie 6 kanałów. Ma ktoś jakieś fotki które pokazują coś po odcięciu? bo na necie widziałem jakieś przekroje ale to nie zawsze odzwierciedla stanu który można zastać po wycięciu zbędnych rzeczy. Tolerancje rotor/obudowa i rotor/rotor sa takie,ze nawet kartki papieru nie wcisniesz. W turbo masz miedzy wirnikiem a obudowa np 0.5mm i to jest ok. Tutaj jest jakies 0.01mm. Przy spawaniu glupiego kolektora ssacego flansza potrafi sie wygiac o 0.5mm (mi zjechala o 2mm!!). Tutaj jak ci sie wygnie cokolwiek o 0.1mm to masz po obudowie kompresora. Ja obudowe wiercilem, gwintowalem i przyrkecalem blachy, ktore nastepnie spawalem. Pozniej odkrecalem i przykrecalme ponownie. Jak checsz, to pospawaj, napewno byloby to mniej roboty niz rzezbienie dokladek do obudowy, ale licz sie z tym,ze praca pojdzie na marne. Sam kompresor jest dosc duzy, wiekszy gabarytami niz m62 i wiekszy niz m90,ale ma tez znacznie wieksza wydajnosc. Przyznam szczerze,ze drugi raz bym sie nie podjal obrabiania tego kompresora. Na samo ciecie obudowy zjechalem z 6-7 tarcz 125mm , pozniej kupe siana za spawanie blach (te przykrecane do kompresora) i planowanie plaszczyzn - razem ~1500zl. Ale jak nudzisz sie wieczorami i masz miesiac ,zeby sie odciac od innych zajec, to jest to wykonalne ![]() M90 z ebaya mozna wytargac za smieszne pieniadze,a odpada problem z dorabianiem tych wszystkich flansz. SAma wydajnosc jest okolo 1200m3/h (tvs ma 1400), wiec nie ma tragedii. Trzeba tylko troche lepsze chlodzenie zapodac. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
http://www.racingforum.pl/Eaton-m90-w-325--t127788.html
No jednak za TVS przemawia sporo zalet. Mniej grzeje powietrze, wyżej się kręci i jest wydajniejszy. M90 to jednak stary wyjec... Ze spawaniem to oczywiście prawda, wg mnie ma rację. Szkoda, ze nie chcesz się podzielić fotkami bo było by łatwiej coś ocenić i w ogole. -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
http://www.racingforum.pl/Eaton-m90-w-325--t127788.html No jednak za TVS przemawia sporo zalet. Mniej grzeje powietrze, wyżej się kręci i jest wydajniejszy. M90 to jednak stary wyjec... Ze spawaniem to oczywiście prawda, wg mnie ma rację. Szkoda, ze nie chcesz się podzielić fotkami bo było by łatwiej coś ocenić i w ogole. Podziele sie fotkami, jak juz wszystko bedzie dograne. Narazie to eksperyment i jeszcze jest duzo pracy,zeby to zaczelo dzialac jak nalezy. Tymbardziej,ze ja to zamontowalem do R4... Probowalem tez sie dowiedziec, ile kosztuje obudowa do TVS1320 (np harrop, magnusson), zeby przelozyc rotory z zebatkami i przednia plyta. Niestety samych obudow nie chca sprzedac, wiec pozostaje zakup u nich nowki za okolo 2800$ AUD. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
rozumiem ,że kolega nie chce się chwalić bo jakby nie było ja też zrobiłem pierwsze w PL 1.8t + eaton m62 które w dodatku działa. Może finalnego strojenia jeszcze nie ma ale efektem jest to ,że boost się pojawia już przy 2.5 tys jeżdżąc np na 2 biegu po mieście a nie przy 4.5.
Także porąbane układy mi jakoś nie straszne. A na ten pomysł skusiła mnie bardzo duża dostępność tych kompresorów i ceny. Ogólnie jak kolega może napisać to czy to jest chociaż spawalne/ jakiś kawałek ocięty próbować pospawać i zobaczyć czy da się to łączyć. Ja nawet nie brałem opcji zaspasywania odciętych boków pod uwagę ponieważ wiadome było ,że to go przekosi. Jedynie myślałem nad dospawaniem czegoś do tego trójkątnego wyjścia. Dodatkowo jakieś uszy mocujące elementów które by mocno odstawały od samego korpusu kompresora. Dlatego odcinanie trzeba bardzo dokładnie przemyśleć aby nie wyciąć za dużo . Jeżeli jakiś element będzie odstawał od rdzenia i do niego coś przyspawam to na pewno nic nie pościąga ale jeśli korpus okaże się nie spawalny to sytuacja się utrudnia. Poprzedni kompresor etaon m62 spasowałem bez żadnego spawania. Zostało dorobione kustomowe kółko i wyjście z niego na cnc także udało się bez smarkania. Tutaj także bym chciał to mocno ograniczyć ale potrzebna jest wiedza czy się da:) A za ten projekt jeśli pewien warunek zostanie spełniony to i tak się wezmę , no chyba ,że mi ktoś podsunie inny fajniejszy kompresor który nie będzie kosztował miliona dolarów ![]() Także jeśli to możliwe to kolega może chociaż częścią wiedzy się podzielić bo pomimo ,że nie zaczynam robić tego teraz myślę już o tym dosyć intensywnie ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
rozumiem ,że kolega nie chce się chwalić bo jakby nie było ja też zrobiłem pierwsze w PL 1.8t + eaton m62 które w dodatku działa. Może finalnego strojenia jeszcze nie ma ale efektem jest to ,że boost się pojawia już przy 2.5 tys jeżdżąc np na 2 biegu po mieście a nie przy 4.5. Także porąbane układy mi jakoś nie straszne. A na ten pomysł skusiła mnie bardzo duża dostępność tych kompresorów i ceny. Ogólnie jak kolega może napisać to czy to jest chociaż spawalne/ jakiś kawałek ocięty próbować pospawać i zobaczyć czy da się to łączyć. Ja nawet nie brałem opcji zaspasywania odciętych boków pod uwagę ponieważ wiadome było ,że to go przekosi. Jedynie myślałem nad dospawaniem czegoś do tego trójkątnego wyjścia. Dodatkowo jakieś uszy mocujące elementów które by mocno odstawały od samego korpusu kompresora. Dlatego odcinanie trzeba bardzo dokładnie przemyśleć aby nie wyciąć za dużo . Jeżeli jakiś element będzie odstawał od rdzenia i do niego coś przyspawam to na pewno nic nie pościąga ale jeśli korpus okaże się nie spawalny to sytuacja się utrudnia. Poprzedni kompresor etaon m62 spasowałem bez żadnego spawania. Zostało dorobione kustomowe kółko i wyjście z niego na cnc także udało się bez smarkania. Tutaj także bym chciał to mocno ograniczyć ale potrzebna jest wiedza czy się da:) A za ten projekt jeśli pewien warunek zostanie spełniony to i tak się wezmę , no chyba ,że mi ktoś podsunie inny fajniejszy kompresor który nie będzie kosztował miliona dolarów ![]() Także jeśli to możliwe to kolega może chociaż częścią wiedzy się podzielić bo pomimo ,że nie zaczynam robić tego teraz myślę już o tym dosyć intensywnie ![]() Ja nic nie spawalem, po prostu sie tego balem. Wszysztko to bylo wiercenie i gwintowanie. Zrezsta jak zwykle spawalne aluminium przy wierceniu odchodzi dlugim wiorem, to tutaj odchodzi jakimis malymi scinkami. Nie jestem materialoznawca, ale skoro kolektory sie spawa , glwoice sie spawa to i pewnie obudowe kompresora da rade pospawac. Fajniejsze ,bo latwiej mocowalne, sa kompresory np z C32 , albo stary M/MP90. To,ze jest mniej wydajny i mocniej grzeje powietrze, to nic. 400 koni nadmucha bez problemu , a czesci zamiennych jest znacznie wiecej. P.S w jaka moc celujesz? Ten TVS robi po 500 koni, wiec jesli tyle Ci wystarczy, to wypieprz turbo i zamontuj sam kompresor ![]() I drugie pytanie, co znaczy,ze sie boost pojawia przy 2500rpm? masz 1 bara przy 2500rpm , czy dopiero lekkie doladowanie? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 07:33 |