![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Rozmyślam na temat Eatona M90 3 generacji. Ogólnie jest ich bardzo mało, informacje na forum ogólnie wiele nie mówią...
Jest ktoś w stanie powiedzieć mi ile on jest w stanie wygenerować doładowania w M50B25 z odcięciem na 7000rpm ? Czy w ogóle warto się pchać w dość stary już kompresor ? Jak jego wydajność wypada na tle młodszych braci (IHI z c32 AMG, Eaton 1320 z 3.0TFSI ? Jego główna zaleta to kompaktowe wymiary na tle konkurencji... I jeszcze jedno... Czemu one często w tak "wyją" ? W seryjnych autach tak tego nie słychać... Czy to wina luźnego dolotu bez puszki czy jak ? Mam jeden już do kupienia, rotory wydają się być w dobrym stanie : https://scontent-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-x...amp;oe=55598386 https://scontent-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-x...amp;oe=55597391 -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 ![]() |
1320 jest sporo ciekawszy od M90 ma większą wydajność (okolice 450km) a na mapie jego wydajność wygląda sporo lepiej. Można by też większy boost nabić. Zupełnie inne rotory. Może to nie TwinScrew ale i tak jest niezły.
M90 ![]() R1320 TVS ![]() IHI to już Lysholm/TwinScrew więc bardzo efektywny mimo że ma już swoje lata. Nie pamiętam do ilu kunia wyda a i mapy nie chce mi się szukać... ![]() Jak trafisz tanio sprawny kompresor z 3.0TFSI to go łykaj. Spokojnie powinien wydać na 400km w m50 a krzywa momentu stanie się płaską momentu ![]() PS. Wyją bo taka ich natura, trzeba dać przepustnicę przed kompresorem a i jakiś airbox by pomógł jak masz autem latać w trasy. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
tvs to 5 gen z 4 łopatami i nie wyje tak jak m90. wkładaj z vw, najlepszy stosunek ceny do możliwości.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
duct tape na dodatek dałeś mapę z m90 5th gen, a 3rd gen ma trochę gorszą... To w sumie jasno mówi, że sens pchania się w ten zabytek jest żaden...
"Jak trafisz tanio sprawny kompresor z 3.0TFSI to go łykaj" a co, psują się one bardzo? Ogólnie kompresor w moim mniemaniu to dość mało awaryjne urządzenie, mam rację? Z tym czekaniem, to trafiłeś w sedno... Ostatnio miałem okazję polatać autkiem z kompresorem, i powiem szczerze... Przyjemne to jest. Turbo jest bardziej narwiste, kompresor mimo sporej mocy potrafi być przewidywalny... Wyleczyłem się właśnie z M90 - ale... Czy uda mi się tego 1320 pociąć i pospawać tak jak bym chciał... Jeden z userów tego forum podobno ma taki pocięty - niestety nie był chętny pomóc czy też podzielić się jakimś zdjęciem. Niestety. Przepustnica przed kompresorem? To dobry pomysł? Czy te 1320 już będzie cichszy nie to co te zelmery m90 ? -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
![]() takie pocięcie ma sens ? Będzie w porządku ? Czy może lepsze by było oba odciąć, zaspawać ? ![]() Czy pod tą klapką jest doładowanie? Czy nie? Można z tego wyjść jak w M90 czy nie bardzo? Bypass rozumiem, że gdy w układzie będzie blow off mogę zaślepić, prawda? Dodatkowe foty z neta : ![]() ![]() -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Witam
Z 1320 max obrotów kompresora to 18 tys (kompresor pompuje 1,32 litra na obrót) czyli przy twoim silniku i przy twoim max RPM uzyskasz 1,9 bara przy obrotach 17878 ( kolko dla twojego silnika musiało by mieć ratio 2,53) Z M90 max obrotów kompresora to 14 tys (kompresor pompuje 1,5 litra na obrót) czyli przy twoim silniku i przy twoim max RPM uzyskasz 1,5 bara przy obrotach 13997 ( kolko dla twojego silnika musiało by mieć ratio 2,00) Widać wyraźnie ze 1320 jest dużo wydajniejsza niż m90 i powinna dać sporo więcej mocy sadze ze różnica była by coś kolo 50- 60 kM na korzyść 1320 ale to są tylko moje teoretyczne szacunki. Pozdrawiam ps. chyba ze się gdzieś pomyliłem w kalkulacjach to proszę o sprostowanie ![]() -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
http://www.s4-mtm.com/images/925803_3.0V6TFSIengine.pdf
To trochę rozjaśni budowę i przepływ powietrza przez tvs'a... -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Pan. B Czyli w sumie... To taki normalny eaton ubrany...
![]() -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:16 |