Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Eaton m90 w 325 ?
deejey!
post Sat, 16 May 2015 - 16:42
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Rozmyślam na temat Eatona M90 3 generacji. Ogólnie jest ich bardzo mało, informacje na forum ogólnie wiele nie mówią...


Jest ktoś w stanie powiedzieć mi ile on jest w stanie wygenerować doładowania w M50B25 z odcięciem na 7000rpm ?

Czy w ogóle warto się pchać w dość stary już kompresor ? Jak jego wydajność wypada na tle młodszych braci (IHI z c32 AMG, Eaton 1320 z 3.0TFSI ?

Jego główna zaleta to kompaktowe wymiary na tle konkurencji...


I jeszcze jedno... Czemu one często w tak "wyją" ? W seryjnych autach tak tego nie słychać... Czy to wina luźnego dolotu bez puszki czy jak ?


Mam jeden już do kupienia, rotory wydają się być w dobrym stanie :

https://scontent-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-x...amp;oe=55598386

https://scontent-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-x...amp;oe=55597391




--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 16 May 2015 - 16:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
duct tape
post Sat, 16 May 2015 - 17:00
Post #2


Frequent User
Dołączył: Thu, 07 March 2013





1320 jest sporo ciekawszy od M90 ma większą wydajność (okolice 450km) a na mapie jego wydajność wygląda sporo lepiej. Można by też większy boost nabić. Zupełnie inne rotory. Może to nie TwinScrew ale i tak jest niezły.
M90



R1320 TVS



IHI to już Lysholm/TwinScrew więc bardzo efektywny mimo że ma już swoje lata. Nie pamiętam do ilu kunia wyda a i mapy nie chce mi się szukać... tongue.gif ot lenia mam.

Jak trafisz tanio sprawny kompresor z 3.0TFSI to go łykaj. Spokojnie powinien wydać na 400km w m50 a krzywa momentu stanie się płaską momentu wink.gif i nie trzeba czekać do świąt zanim holset czy replika gt35 nabije boost.

PS. Wyją bo taka ich natura, trzeba dać przepustnicę przed kompresorem a i jakiś airbox by pomógł jak masz autem latać w trasy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 16 May 2015 - 18:56
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





tvs to 5 gen z 4 łopatami i nie wyje tak jak m90. wkładaj z vw, najlepszy stosunek ceny do możliwości.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Sat, 16 May 2015 - 21:17
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





duct tape na dodatek dałeś mapę z m90 5th gen, a 3rd gen ma trochę gorszą... To w sumie jasno mówi, że sens pchania się w ten zabytek jest żaden...





"Jak trafisz tanio sprawny kompresor z 3.0TFSI to go łykaj"

a co, psują się one bardzo? Ogólnie kompresor w moim mniemaniu to dość mało awaryjne urządzenie, mam rację?

Z tym czekaniem, to trafiłeś w sedno... Ostatnio miałem okazję polatać autkiem z kompresorem, i powiem szczerze... Przyjemne to jest. Turbo jest bardziej narwiste, kompresor mimo sporej mocy potrafi być przewidywalny...



Wyleczyłem się właśnie z M90 - ale... Czy uda mi się tego 1320 pociąć i pospawać tak jak bym chciał... Jeden z userów tego forum podobno ma taki pocięty - niestety nie był chętny pomóc czy też podzielić się jakimś zdjęciem. Niestety.



Przepustnica przed kompresorem? To dobry pomysł? Czy te 1320 już będzie cichszy nie to co te zelmery m90 ?




--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Sun, 17 May 2015 - 14:33
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź







takie pocięcie ma sens ? Będzie w porządku ?

Czy może lepsze by było oba odciąć, zaspawać ?



Czy pod tą klapką jest doładowanie? Czy nie? Można z tego wyjść jak w M90 czy nie bardzo? Bypass rozumiem, że gdy w układzie będzie blow off mogę zaślepić, prawda?

Dodatkowe foty z neta :





--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Quaki
post Sun, 17 May 2015 - 14:43
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2004





Witam
Z 1320 max obrotów kompresora to 18 tys (kompresor pompuje 1,32 litra na obrót) czyli przy twoim silniku i przy twoim max RPM uzyskasz 1,9 bara przy obrotach 17878 ( kolko dla twojego silnika musiało by mieć ratio 2,53)
Z M90 max obrotów kompresora to 14 tys (kompresor pompuje 1,5 litra na obrót) czyli przy twoim silniku i przy twoim max RPM uzyskasz 1,5 bara przy obrotach 13997 ( kolko dla twojego silnika musiało by mieć ratio 2,00)
Widać wyraźnie ze 1320 jest dużo wydajniejsza niż m90 i powinna dać sporo więcej mocy sadze ze różnica była by coś kolo 50- 60 kM na korzyść 1320 ale to są tylko moje teoretyczne szacunki.
Pozdrawiam
ps. chyba ze się gdzieś pomyliłem w kalkulacjach to proszę o sprostowanie smile.gif


--------------------
Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html
Wielokanałowy wskaźnik EGT
http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Sun, 17 May 2015 - 15:01
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





http://www.s4-mtm.com/images/925803_3.0V6TFSIengine.pdf
To trochę rozjaśni budowę i przepływ powietrza przez tvs'a...


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Sun, 17 May 2015 - 16:24
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Pan. B Czyli w sumie... To taki normalny eaton ubrany... biggrin.gif Ale trochę problem - bo nie ma koło tego wyjścia które docelowo rozumiem, że jest pod tą pseudo klapką od góry. Spawanie tego to mega ryzyko przetopienia powierzchi wewnątrz - czyli od strony rotorów. Ciekawe czy to alu czy ZnAl... Ciężki temat bez wzięcia tego w rękę...


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 17:29