Czy są jakieś ograniczenia i myki, żeby nie stosować kompresora z 3.0TFSI jako doładowanie do innego auta?
Jest chłodzenie wodne, jest wydajny, ceny są super - co w takim razie sprawia, że jest tak mało popularny w projektach?
Chyba, że to popularny mod a ja poprostu nie spotkałem
Pan. B
Wed, 04 Mar 2015 - 11:37
Do v6 pewnie szło by wystrugać kolektor pod to, ale r4,r6 czy v8 raczej odpada. Chyba że można zdemontować te watercoolery, wtedy zostaje kwestia mocowania pod konkretny silnik. Kompresor jest dosyc tani w porownaniu do leciwego m62. Ile ładuje w 3.0tfsi? Edit. Ładuje do 0.8bara Kompresor to eaton tvs 1320 http://www.eaton.com/ecm/groups/public/@pu...pct_1184541.jpg
weede
Wed, 04 Mar 2015 - 11:57
Ładuje 0,75 bar w picku - na mniejszym kółku możnaby uzyskać stałe 0.8-0.9 bar doładowania...
PS. No i robią go w Polsce
Pan. B
Wed, 04 Mar 2015 - 12:24
Doładowanie w 3.0 tfsi nie jest ograniczone jakimś bypassem czasem?
weede
Wed, 04 Mar 2015 - 12:28
nie wiem
Pan. B
Wed, 04 Mar 2015 - 12:31
Doczytałem na stronie apr, bost jest regulowany bypasem;)
marszall
Wed, 04 Mar 2015 - 21:38
Ja mysle ze kompaktowosc tego rozwiazania jest wlasnie super. Zadnych intercoolerow tylko dodatkowa chlodnica wody i jazda. Do v6 trzebaby cos porzezbic i pewnie by podeszlo
weede
Wed, 04 Mar 2015 - 22:07
jest wprost idealny do krzesania mocy z 2.5V6 KL Mazdy... przy 0,7 bara w połowie obrotów jest 400m3/h a przy odcieciu 800m3/hr
kompresor bardzo fajny jako alternatywa dla M112. Ma odrobinę większą wydajność i w całym zakresie obrotów ma około 10% większą sprawnośc. Super dla ludzi szukających 300-450KM. Jedynie po ścięciu wodnych coolerów i fabrycznego bajpasu jest sporo spawania żeby zrobić mocowania pozalające go wyosiować z wałem silnika, no i jakiś sensowyny kształtem dolot i wylot.
Z biegiem lat na pewno problematyczna będzie sprężyna sprzęgająca która poddaje się często już w m65 a tu wygląda na identyczną.
Pan. B
Thu, 05 Mar 2015 - 16:42
Boris 86 zawsze mozna zrobic koło na sztywno, bez elektrosprzegła.
Boris86
Thu, 05 Mar 2015 - 22:25
Tam kolego nie ma elektrosprzegła jak w M62. Jest sprężyna sprzęgająca jak w M65. Kompresory Eaton nigdy nie są na sztywno. Jak niema elektrosprzegła to jest element elastyczny w postaci sprężyny miedzy wałkiem jednej śruby, a wałkiem napędzającym. W R1320 spręzyna wygląda na taką jak w M65 właście czyli dłuższa niż np w M112 czy M45. A w M65 już potrafi pękać. Te krótsze łatwo zamienia się na poliuretanową tulejkę z 6 otworami, z tą dłuższą już tak łatwo nie jest.
Pan. B
Thu, 05 Mar 2015 - 23:33
Dzieki za wyjasnienie, faktycznie nie jest to zadne sprrzeglo tylko cos w rodzaju tlumika/elastozlacza.
jackkpl
Fri, 10 Apr 2015 - 13:18
Jak cos wyskrobie, to wrzuce tutaj info. Ogolnie trzeba wydac z 1000pln na obrobke obudowy kompresora i dorobienie mocowan, bo spawanie obudowy odpada. Poza tym wg map ma wydajnosc do 1400m3/h, a to jest jakies 550koni. Tak jak pisal boris, osiowanie moze byc problemem. Z drugiej strony jak sie juz wszystko posklada i bedzie problem z osia, to mozna to nadrobic uszczelka do glowicy (np teflon 6mm grubosci i sciete tam ,gdzie trzeba wyrownac).
Bypass jest na elektronicznej przepustnicy, wiec trzeba jakis uklad zwrotny wzgledem doladowania zrobic, zeby przymykal lub otwieral przepustnice, albo on/off , tylko wtedy sie traci mozliwosc progresywnego sterowania doladowaniem
Pawel-2005
Sun, 17 May 2015 - 17:49
CYTAT(jackkpl @ Fri, 10 Apr 2015 - 12:18)
Jak cos wyskrobie, to wrzuce tutaj info. Ogolnie trzeba wydac z 1000pln na obrobke obudowy kompresora i dorobienie mocowan, bo spawanie obudowy odpada. Poza tym wg map ma wydajnosc do 1400m3/h, a to jest jakies 550koni. Tak jak pisal boris, osiowanie moze byc problemem. Z drugiej strony jak sie juz wszystko posklada i bedzie problem z osia, to mozna to nadrobic uszczelka do glowicy (np teflon 6mm grubosci i sciete tam ,gdzie trzeba wyrownac).
Bypass jest na elektronicznej przepustnicy, wiec trzeba jakis uklad zwrotny wzgledem doladowania zrobic, zeby przymykal lub otwieral przepustnice, albo on/off , tylko wtedy sie traci mozliwosc progresywnego sterowania doladowaniem
A czemu spawanie odpada? bo ja szczerze właśnie o tym myślałem aby wyciąć wszystko z cholerę i zostawić to co mi jest potrzebne. Wiem ,że spawanie generuje naprężenia które mogą pokrzywić korpus w którym są śruby ale jakby to odpowiednio przemyślał to może by się udało. Czy aluminium z którego jest wykonany jest niespawalne??????? Też planuję kupić ten z kompresor i go pociąć aby wyjście było do 1 rury a nie 6 kanałów. Ma ktoś jakieś fotki które pokazują coś po odcięciu? bo na necie widziałem jakieś przekroje ale to nie zawsze odzwierciedla stanu który można zastać po wycięciu zbędnych rzeczy.
jackkpl
Wed, 20 May 2015 - 10:29
CYTAT(Pawel-2005 @ Sun, 17 May 2015 - 17:49)
A czemu spawanie odpada? bo ja szczerze właśnie o tym myślałem aby wyciąć wszystko z cholerę i zostawić to co mi jest potrzebne. Wiem ,że spawanie generuje naprężenia które mogą pokrzywić korpus w którym są śruby ale jakby to odpowiednio przemyślał to może by się udało. Czy aluminium z którego jest wykonany jest niespawalne??????? Też planuję kupić ten z kompresor i go pociąć aby wyjście było do 1 rury a nie 6 kanałów. Ma ktoś jakieś fotki które pokazują coś po odcięciu? bo na necie widziałem jakieś przekroje ale to nie zawsze odzwierciedla stanu który można zastać po wycięciu zbędnych rzeczy.
Tolerancje rotor/obudowa i rotor/rotor sa takie,ze nawet kartki papieru nie wcisniesz. W turbo masz miedzy wirnikiem a obudowa np 0.5mm i to jest ok. Tutaj jest jakies 0.01mm. Przy spawaniu glupiego kolektora ssacego flansza potrafi sie wygiac o 0.5mm (mi zjechala o 2mm!!). Tutaj jak ci sie wygnie cokolwiek o 0.1mm to masz po obudowie kompresora.
Ja obudowe wiercilem, gwintowalem i przyrkecalem blachy, ktore nastepnie spawalem. Pozniej odkrecalem i przykrecalme ponownie. Jak checsz, to pospawaj, napewno byloby to mniej roboty niz rzezbienie dokladek do obudowy, ale licz sie z tym,ze praca pojdzie na marne. Sam kompresor jest dosc duzy, wiekszy gabarytami niz m62 i wiekszy niz m90,ale ma tez znacznie wieksza wydajnosc.
Przyznam szczerze,ze drugi raz bym sie nie podjal obrabiania tego kompresora. Na samo ciecie obudowy zjechalem z 6-7 tarcz 125mm , pozniej kupe siana za spawanie blach (te przykrecane do kompresora) i planowanie plaszczyzn - razem ~1500zl. Ale jak nudzisz sie wieczorami i masz miesiac ,zeby sie odciac od innych zajec, to jest to wykonalne .
M90 z ebaya mozna wytargac za smieszne pieniadze,a odpada problem z dorabianiem tych wszystkich flansz. SAma wydajnosc jest okolo 1200m3/h (tvs ma 1400), wiec nie ma tragedii. Trzeba tylko troche lepsze chlodzenie zapodac.
No jednak za TVS przemawia sporo zalet. Mniej grzeje powietrze, wyżej się kręci i jest wydajniejszy. M90 to jednak stary wyjec...
Ze spawaniem to oczywiście prawda, wg mnie ma rację. Szkoda, ze nie chcesz się podzielić fotkami bo było by łatwiej coś ocenić i w ogole.
Podziele sie fotkami, jak juz wszystko bedzie dograne. Narazie to eksperyment i jeszcze jest duzo pracy,zeby to zaczelo dzialac jak nalezy. Tymbardziej,ze ja to zamontowalem do R4...
Probowalem tez sie dowiedziec, ile kosztuje obudowa do TVS1320 (np harrop, magnusson), zeby przelozyc rotory z zebatkami i przednia plyta. Niestety samych obudow nie chca sprzedac, wiec pozostaje zakup u nich nowki za okolo 2800$ AUD.
Pawel-2005
Wed, 20 May 2015 - 14:41
rozumiem ,że kolega nie chce się chwalić bo jakby nie było ja też zrobiłem pierwsze w PL 1.8t + eaton m62 które w dodatku działa. Może finalnego strojenia jeszcze nie ma ale efektem jest to ,że boost się pojawia już przy 2.5 tys jeżdżąc np na 2 biegu po mieście a nie przy 4.5.
Także porąbane układy mi jakoś nie straszne. A na ten pomysł skusiła mnie bardzo duża dostępność tych kompresorów i ceny. Ogólnie jak kolega może napisać to czy to jest chociaż spawalne/ jakiś kawałek ocięty próbować pospawać i zobaczyć czy da się to łączyć. Ja nawet nie brałem opcji zaspasywania odciętych boków pod uwagę ponieważ wiadome było ,że to go przekosi. Jedynie myślałem nad dospawaniem czegoś do tego trójkątnego wyjścia. Dodatkowo jakieś uszy mocujące elementów które by mocno odstawały od samego korpusu kompresora. Dlatego odcinanie trzeba bardzo dokładnie przemyśleć aby nie wyciąć za dużo . Jeżeli jakiś element będzie odstawał od rdzenia i do niego coś przyspawam to na pewno nic nie pościąga ale jeśli korpus okaże się nie spawalny to sytuacja się utrudnia. Poprzedni kompresor etaon m62 spasowałem bez żadnego spawania. Zostało dorobione kustomowe kółko i wyjście z niego na cnc także udało się bez smarkania. Tutaj także bym chciał to mocno ograniczyć ale potrzebna jest wiedza czy się da:)
A za ten projekt jeśli pewien warunek zostanie spełniony to i tak się wezmę , no chyba ,że mi ktoś podsunie inny fajniejszy kompresor który nie będzie kosztował miliona dolarów Chcę iść dalej w temat ponieważ obecny setup rokuje tylko niestety m62 jest za mały jak na moje potrzeby i liczę ,że nie dużym kosztem zmienie go na inny wydajniejszy. Także jeśli to możliwe to kolega może chociaż częścią wiedzy się podzielić bo pomimo ,że nie zaczynam robić tego teraz myślę już o tym dosyć intensywnie
jackkpl
Wed, 20 May 2015 - 14:56
CYTAT(Pawel-2005 @ Wed, 20 May 2015 - 14:41)
rozumiem ,że kolega nie chce się chwalić bo jakby nie było ja też zrobiłem pierwsze w PL 1.8t + eaton m62 które w dodatku działa. Może finalnego strojenia jeszcze nie ma ale efektem jest to ,że boost się pojawia już przy 2.5 tys jeżdżąc np na 2 biegu po mieście a nie przy 4.5.
Także porąbane układy mi jakoś nie straszne. A na ten pomysł skusiła mnie bardzo duża dostępność tych kompresorów i ceny. Ogólnie jak kolega może napisać to czy to jest chociaż spawalne/ jakiś kawałek ocięty próbować pospawać i zobaczyć czy da się to łączyć. Ja nawet nie brałem opcji zaspasywania odciętych boków pod uwagę ponieważ wiadome było ,że to go przekosi. Jedynie myślałem nad dospawaniem czegoś do tego trójkątnego wyjścia. Dodatkowo jakieś uszy mocujące elementów które by mocno odstawały od samego korpusu kompresora. Dlatego odcinanie trzeba bardzo dokładnie przemyśleć aby nie wyciąć za dużo . Jeżeli jakiś element będzie odstawał od rdzenia i do niego coś przyspawam to na pewno nic nie pościąga ale jeśli korpus okaże się nie spawalny to sytuacja się utrudnia. Poprzedni kompresor etaon m62 spasowałem bez żadnego spawania. Zostało dorobione kustomowe kółko i wyjście z niego na cnc także udało się bez smarkania. Tutaj także bym chciał to mocno ograniczyć ale potrzebna jest wiedza czy się da:)
A za ten projekt jeśli pewien warunek zostanie spełniony to i tak się wezmę , no chyba ,że mi ktoś podsunie inny fajniejszy kompresor który nie będzie kosztował miliona dolarów Chcę iść dalej w temat ponieważ obecny setup rokuje tylko niestety m62 jest za mały jak na moje potrzeby i liczę ,że nie dużym kosztem zmienie go na inny wydajniejszy. Także jeśli to możliwe to kolega może chociaż częścią wiedzy się podzielić bo pomimo ,że nie zaczynam robić tego teraz myślę już o tym dosyć intensywnie
Ja nic nie spawalem, po prostu sie tego balem. Wszysztko to bylo wiercenie i gwintowanie. Zrezsta jak zwykle spawalne aluminium przy wierceniu odchodzi dlugim wiorem, to tutaj odchodzi jakimis malymi scinkami. Nie jestem materialoznawca, ale skoro kolektory sie spawa , glwoice sie spawa to i pewnie obudowe kompresora da rade pospawac.
Fajniejsze ,bo latwiej mocowalne, sa kompresory np z C32 , albo stary M/MP90. To,ze jest mniej wydajny i mocniej grzeje powietrze, to nic. 400 koni nadmucha bez problemu , a czesci zamiennych jest znacznie wiecej.
P.S w jaka moc celujesz? Ten TVS robi po 500 koni, wiec jesli tyle Ci wystarczy, to wypieprz turbo i zamontuj sam kompresor . I drugie pytanie, co znaczy,ze sie boost pojawia przy 2500rpm? masz 1 bara przy 2500rpm , czy dopiero lekkie doladowanie?
Pawel-2005
Wed, 20 May 2015 - 15:11
kompresor ma nadmuchać dół i sprawić ,żeby turbo się obudziło przy 3 tys a nie jak obecnie przy 4 z groszem. Mój eaton jest za mały aby je rozkręcić bo początkowo pomaga ale gdy turbo buduje szczątkowy już boost eaton puchnie i coraz bardziej i od 2.5 tys do 4 jest stagnacja. Na 1 i 2 biegu tego tak nie czuć ale na 4 5 i 6 biegu wkurza mnie to bo te moje 0.9 bara w dolocie szału nie robi. W dodatku jak jest cieplej to jest mniej ;/ Czy te kompresory z AMG są na elektrosprzęgle z płynną regulacją ? bo problem sterowania tego też jest dosyć istotny.
A w moc jaka celuje , hmm na pewno 500+ ale skoro m62 ma mapę do 800m3 na godzinę i puchnie dosyć mocno to wydaje mi się iż takie 1400m3 będzie w sam raz. Myślałem o tych z AMG ale na allegro niema tego aż tyle i ceny są trochę inne ;/
jackkpl
Wed, 20 May 2015 - 15:15
CYTAT(Pawel-2005 @ Wed, 20 May 2015 - 15:11)
kompresor ma nadmuchać dół i sprawić ,żeby turbo się obudziło przy 3 tys a nie jak obecnie przy 4 z groszem. Mój eaton jest za mały aby je rozkręcić bo początkowo pomaga ale gdy turbo buduje szczątkowy już boost eaton puchnie i coraz bardziej i od 2.5 tys do 4 jest stagnacja. Na 1 i 2 biegu tego tak nie czuć ale na 4 5 i 6 biegu wkurza mnie to bo te moje 0.9 bara w dolocie szału nie robi. W dodatku jak jest cieplej to jest mniej ;/ Czy te kompresory z AMG są na elektrosprzęgle z płynną regulacją ? bo problem sterowania tego też jest dosyć istotny.
A w moc jaka celuje , hmm na pewno 500+ ale skoro m62 ma mapę do 800m3 na godzinę i puchnie dosyć mocno to wydaje mi się iż takie 1400m3 będzie w sam raz. Myślałem o tych z AMG ale na allegro niema tego aż tyle i ceny są trochę inne ;/
Do sterowania zastosuj przepustnice z mocna sprezyna powrotna (taka, ktora zamyka sie sama w ciagu 0.5s). TUtaj jest z tego TVSa bypass:
Przy 14% PWM przepustnica stoi w miejscu, zmiana powoduje domykanie/otwieranie. Ja mam wysterowane tak,ze do 1500rpm nie ma doladowania, przy 2000rpm 0.2 bara, przy 2500 0.4 bara, przy 3000 0.6 bara az do odcinki. Dziala super. Jak masz warunki na zabawe z tym kompresorem to go po prostu kup i sam pomacaj. Przy strojeniu zadalem 0.3 bara i mi trzymal 0.28. Dla 0.7 trzymal 0.62 po calym zakresie obrotow. Oczywiscie to sterowane na EMU.
Jak jest przepustnica zamknieta, to 0.2 bara mam przy 1100rpm .
Pawel-2005
Wed, 20 May 2015 - 15:22
u mnie w aucie jest już świnka, obecnie eatona M62 kontroluje dv sterowana elektronicznie i dodatkowym innym zaworem. Nie ukrywam ze sterowanie kółkiem ze sprzęgiełkiem było by dobrą opcją w moim wypadku. Ten z AMG takie ma? Bo m62 to ma 1 i 0 dlatego zostało wywalone ale jakby płynne miało być to można by je wyłączać na górze jak turbo wstanie. Zawsze to kilka koni strat mniej chociaż kompresor jak nie buduje doładowania to podobno generuje bardzo niewielkie straty. Tak słyszałem i w prostych testach jakie robiłem też tak wynikało.
jackkpl
Wed, 20 May 2015 - 15:27
CYTAT(Pawel-2005 @ Wed, 20 May 2015 - 15:22)
u mnie w aucie jest już świnka, obecnie eatona M62 kontroluje dv sterowana elektronicznie i dodatkowym innym zaworem. Nie ukrywam ze sterowanie kółkiem ze sprzęgiełkiem było by dobrą opcją w moim wypadku. Ten z AMG takie ma? Bo m62 to ma 1 i 0 dlatego zostało wywalone ale jakby płynne miało być to można by je wyłączać na górze jak turbo wstanie. Zawsze to kilka koni strat mniej chociaż kompresor jak nie buduje doładowania to podobno generuje bardzo niewielkie straty. Tak słyszałem i w prostych testach jakie robiłem też tak wynikało.
W audi nie ma sprzegla, jest bypass i jest ok. Amg chyba ma sprzeglo, ale to trzebaby podpytac kogos. HZ10 mial taki na sprzedaz, to powinien cos wiedziec.
Pawel-2005
Wed, 20 May 2015 - 16:06
a jakaś mapa tego kompresora bo ja znalazłem takie coś: http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-amg-...9-code3-sc.html nie do końca wiem na którą mapę patrzeć a różnice są bardzo spore;/ ale na którą by nie patrzył to wypada dużo gorzej niż z TVS r1320 ;/ Ze sterowaniem zapewne sobie jakoś poradzę
deejey!
Wed, 20 May 2015 - 19:51
Paweł-2005 mam gościa co ma M90 na sell za dobrą kasę, jak chcesz dam Ci namiar
A w temacie to ten z audi jest naprawde ciekawy za ta kase... Eh... Mimo trudnosci w montazu...
jackkpl
Wed, 20 May 2015 - 20:50
CYTAT(deejey! @ Wed, 20 May 2015 - 19:51)
Paweł-2005 mam gościa co ma M90 na sell za dobrą kasę, jak chcesz dam Ci namiar ;)
A w temacie to ten z audi jest naprawde ciekawy za ta kase... Eh... Mimo trudnosci w montazu...
TVS1320 jest super kompresorem - nie ma tutaj dyskusji. Ale tak jak mowilem, mnie obrobka kosztowala ~1500zl + 2 tygodnie mojego czasu. W efekcie kompresor ten kosztuje 2500zl lub wiecej.
deejey!
Wed, 20 May 2015 - 21:30
obróbka jest mocno zależna od ilości miejsca. Jeśli jest go dużo - wg mnie będzie tańsza zdecydowanie... Ja z jednym z gościem z allegro dogadałem się na 900zł za TVS. Wg mnie to ultra dobra cena, i nawet jak by montaż jego wyszedł 1000zł to i tak super. Do M90 też trzeba kobminować flansze, rurki. różnica z TVS jest, że trzeba pod te rurki wyjście wykonać. To jest pracochłonne ale w przypadku gdy tyle kasy oszczędzamy... Dedykowane kompresor kity kosztują naprawdeee dużo
jackkpl
Thu, 21 May 2015 - 08:59
CYTAT(deejey! @ Wed, 20 May 2015 - 21:30)
obróbka jest mocno zależna od ilości miejsca. Jeśli jest go dużo - wg mnie będzie tańsza zdecydowanie... Ja z jednym z gościem z allegro dogadałem się na 900zł za TVS. Wg mnie to ultra dobra cena, i nawet jak by montaż jego wyszedł 1000zł to i tak super. Do M90 też trzeba kobminować flansze, rurki. różnica z TVS jest, że trzeba pod te rurki wyjście wykonać. To jest pracochłonne ale w przypadku gdy tyle kasy oszczędzamy... Dedykowane kompresor kity kosztują naprawdeee dużo
Tutaj masz racje. ja patrze przez pryzmat wrzucenia tego na kolektor z chlodnica wodna do r4. Jak chcezs to wsadzic gdzies na bloku , albo masz 50cm w kazda strone od glowicy , to wtedy nie musisz sie z tym tak meczyc. A dedykowane kompresory to jakas porazka, za kit do s2000 trzeba dac 30-40k pln (w UK).
marcinm
Thu, 21 May 2015 - 10:12
Czy ktoś ma wymiary (lub ma możliwość zmierzenia wymiarów) rotorów tego kompresora (długość, średnica) ?
Pawel-2005
Thu, 21 May 2015 - 13:55
ja nie chce już starych eatonów. Dlatego serie M zostawiam do czasu wrzucenia TVS . Miejsca mam na prawdę mało ale po prostu trzeba je będzie zrobić A z M90 będzie podobnie dużo zachodu co z TVS dlatego jak już robić to z jajem Niebawem dzięki koledze Jackkpl uda mi się sprawdzić jak dobrze te aluminium jest spawalne bo mam dostać jakieś odłamki alu i dla testów zobaczę jak będzie szło bo jak wiemy alu nie zawsze jest takie same
Uważam ,że nic lepszego za lepszą kasę niema opcji dostać niż ten z 3.0 tfsi. Może te z AMG są jeszcze porównywalne ale jakieś inne kompresorki ze starych silników nie wchodzą w gre,gdyż nie zamierzam wkładać jakiejś starej zużytej części która nic nie poprawi. Bo mój eaton działa i jest w idealnym stanie dlatego nie muszę zmienić go na jakiś inny, tylko jak już to na lepszy z większą wydajnością dlatego postanowiłem ,że jeśli mój plan dojdzie do skutku to próbujemy z tym od 3.0 tfsi Mam nadzieje ,że niebawem się dowiem jak dobrze jest on spawalny
Pietrek.L
Sat, 23 May 2015 - 14:29
Evora S jaki ma kompresor, nie podpasowało by coś od niej
Pawel-2005
Wed, 03 Jun 2015 - 15:26
chciałem tutaj podziękować koledze jackkpl który pofatygował się i wysłał mi wycięty kawałek kompresora Zrobiłem testy i jest wszystko ok : https://lh3.googleusercontent.com/Rc_HlcRA9...k=w1262-h709-no można to śmiało spawać tylko trzeba oczyścić z farby bo ona się wypala i mocno przeszkadza ale poza tym ładnie się to smarka. Lepiej jest jak się podgrzeje przed spawaniem bo wtedy można się pobawić i w estetykę, także dla potomnych obudowa tego kompresora jest spawalna i to całkiem dobrze :)
std1984
Thu, 04 Jun 2015 - 19:35
Ciekawe jak by to zapakować do vr6 co by było.
marcinm
Thu, 04 Jun 2015 - 20:40
Mnie się w nim te zabudowane intercoolery podobają, pytanie tylko jak znacznie tamują przepływ, tj. czy dużo większy jest uzysk z temperatury schłodzonego powietrza niż byłby z większego przepływu ciepłego ? Bo nie wiem jak się do tego odnieść...
Boris86
Fri, 05 Jun 2015 - 09:52
Sądzisz że ktoś by je zakładał gdyby bez nich było lepiej? Liczysz na to że kooperacja inżynierów Eatona i Vag'a to banda kretynów?
marcinm
Fri, 05 Jun 2015 - 10:03
Akurat o obecnych inżynierach z VAG to mam niezbyt pochlebne zdanie
W BMW 1.6 turbo, które ma 105KM też to turbo jest po to, żeby było lepiej, czy żeby więcej rzeczy się mogło wysypać ?
Zadałem konkretne pytanie, głównie chodziło mi o to, czy ktoś na tyle taki kompresor rozebrał, żeby pokazać zdjęcia tej chłodniczki, ewentualnie podać jej wymiary. Planuję wstawić podobny system do mojego Eatona, jednak jeśli miałoby to przynieść nikłą poprawę osiągów lub wręcz je pogorszyć, to wolałbym nie ciąć dedykowanego zestawu na który ciułałem kilka lat.
tjwasiak
Fri, 05 Jun 2015 - 10:05
Fabryczne rozwiązanie nie zawsze ma za zadanie wygenerować najwyższe możliwe parametry - często cel jest inny, albo stanowi kompromis między kilkoma czynnikami. Dlatego to że fabryka coś zamontowała tak jak zamontowała wcale nie znaczy że to rozwiązanie optymalne niestety.
Boris86
Fri, 05 Jun 2015 - 10:17
Wszystko zależy czym będziesz chłodził czynnik w coolerach i do czego ma być auto. Dodatkowy zbiornik z wodą z lodem i wydajna pompa i na krótkich odcinkach masz coolery schłodzone wyjsciowo do 0 stopni.
tjwasiak
Fri, 05 Jun 2015 - 10:18
Oczywiście takie rozwiązanie w aucie stricte dragowym sprawdzi się 100%. Ale w DD jest nierealne - choć wcale nie mówię że te coolery są złe.
jackkpl
Fri, 05 Jun 2015 - 12:01
Te coolery w 3.0tfsi sa calkiem duze i sa 2. Jeden ma mniej wiecej 7x7x30cm. Ja na mocno kompromisowym kolektorze z nagrzewnica w roli coolera osiagam temp +30 od zewnetrznej po 20sek jazdy. Przy turbo z wielkim ickiem jest +10, ale to temperstura za ickiem, a nie w kolektorze, tak jak to mierzy u mnie obecnie.
marcinm
Fri, 05 Jun 2015 - 12:47
Całkiem spory ten cooler. U mnie dwóch niestety nie ma gdzie wsadzić, a jeden podejrzewam, że mógłby dławić przepływ.
Z drugiej strony jeśli ten z 3.0 TFSI ma 1400m^3/h, to wychodzi, że cooler jest w stanie przepuścić przez siebie 700m^3/h.
Jeśli mój silnik jako wolnossak potrzebuje niecałe 500m^3/h, a mapy dla M62 kończą się na 800m^3/h, to nie wiem, czy zysk z temperatury nie zje zysku z przepływu.
jackkpl
Fri, 05 Jun 2015 - 12:54
Zle myslisz. Przez taki cooler przepchniesz nawet 1400m3/h, tylko kompresor sie wiecej nameczy, bo spadek cisnienia na chlodnicy bedzie wiekszy. I ne kombinuj z zyskiem kontra strata. Bez icka nie zaladujesz duzo doladowania bo bedziesz mial po 100-150st trmperature powietrza. Ja na0.6 bara bez uruchomionej pompy wody dobijalem szybko do 95st. Obnizenir temp o 40st daje ogromna roznice.
marcinm
Fri, 05 Jun 2015 - 13:21
Pozostaje mi pomierzyć ten mój diwajs i zobaczyć, czy da się go poprawić montażem coolera.
Zastanawiam się jeszcze czy by się nie dało upchać rotorów z TVSa do M62, ale to już chyba trochę za duża rzeźba... na razie spróbuję sam cooler.
Dzięki za wskazówki, sporo mi rozjaśniły.
Pawel-2005
Sun, 28 Jun 2015 - 13:07
a czy ktoś się orientuje ile taki kompresor może zabrać mocy? Np w moim przypadku na górze kompresor nie daje zupełnie nic a wychodzi ,że sporo zabiera;/ Jeszcze nie mierzyłem dokładnie ile ale obawiam się ,że nie będzie to 10-15 km Mierzył to ktoś? bo jeśli faktycznie aż tyle mocy to kradnie na odcince to kompresor z 3.0 mogę odpuścić i muszę iść w AMG i go rozłączać jak turbo wstanie. Pytałem kilku "znawców" od eatonów to wszyscy twierdzili ,że straty bedą znikome z racji iż na górze nie buduje boosta a tylko przewala powietrze do dolotu lecz niestety obawiam się ,że prawda będzie zupełnie inna ;/
marcinm
Sun, 28 Jun 2015 - 13:43
Były swego czasu w necie wykresy dla M62, z których wynikało, że przy 10psi i 14krpm sprężarki pobierała ona 35 HP. Przy 5psi chyba było o 10 mniej.
jackkpl
Sun, 28 Jun 2015 - 17:00
Latwo to znalezc, wpisujesz m112 map i szukasz w grafice google . M112 jest najblizszy tvs1320 jesli chodzi o wydajnosc i tym bym sie kierowal
tutaj masz np lysholma 1600
Jak juz nie potrzebujesz sprezania z kompresora, to otwierasz w nim bypass, ktory laczy ze soba strone ssaca i tloczaca. Wtedy taki lysholm (wg mapy) bedzie zjadal 5-10kw maks. One zjadaja 30-40 przy duzym doladowaniu. Jesli w takim 3.0 tfsi to dziala i nie pali on kosmicznie duzo, tzn,ze ten bypass robi robote.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.