Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Closed TopicStart new topic
> BMW E32 735I AC Schnitzer 3,7litra, tuning m30b35 , jaki kompresor?
bmw e32 735 ac s...
post Mon, 19 Aug 2013 - 21:24
Post #1


User
Dołączył: Tue, 23 July 2013
Skąd: Wągrowiec-Mieścisko





smile.gif witam wszystkich na forum, jestem tutaj od nie dawna , nie mogę się trochę poszukać na tym forum ani nawet nie mogę sobie poradzić z dodaniem avataru bo jakies błędy wciąż ,:> ale nie w o tym w temacie, , posiadam bmw e32 735i AC schnitzer 3,7l z silnikiem m30b35 <nietety w gazie sekwencyjnym stag300> ;/, auto posiadam od 2 lat , z tego co wiem jest to wersja ac schnitzer w dowodzie mam 3,7 litra i 192KW lecz nie wiem nic więcej o przeszłości tego auta <brak dokumentów acs> auto posiada na wyposażeniu acs - silnik acs, licznik wyskalowany do 300km/h z logo, kierownica acs, progi ac, zderzak przód acs, komputer silnika acs na którym pisze 245PS,układ wydechowy jakiś tam bmw boysen, i dyfer z dużą białą literą S 2,93. myślę ze to oryginalna wersja, więc tak , przyszło mi na myśl wsadzić kompresor do tego silnika, widziałem na allegro wiele kompresorów np eaton m112 ale nie wiem jaki jest odpowiedni do tego silnika , chciałbym uzyskać moc około 300KM i pod 400NM , ale na seryjnych bebechach , silnik jest w bardzo dobrej kondycji, z tego co mi wiadomo mogę dmuchnąć w niego 0,5 bar , więc tak, chciałby zasięgnąć od was jakiś porad co do montarzu kompresora w tym silniku (jakie części są mi potrzebne do kompletnego dmuchnięcia w m30b35) i montarz -co jak i gdzie, każda pomoc się przyda, wiem ze wiele tematów juz było ale na każdym co innego piszą , więc postanowiłem założyć swój, <chłopaki ten projekt nie będzie startował w żadnych wyscigach , więc nie koniecznie wszystko musi być na drogich częściach bo oczywiście budżet też mam ograniczony, coś w stylu na pół dróciarstwo i home made smile.gif, , z góry dziękuję za wszelką pomoc smile.gif , <dla niedowiarków> zdjęia bmw mogę wysłać na email bo tu nie potrafię wstawić nic sad.gif, <mój email izakrasnopolska@wp.pl > smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 19 Aug 2013 - 21:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
bmw e32 735 ac s...
post Mon, 19 Aug 2013 - 21:34
Post #2


User
Dołączył: Tue, 23 July 2013
Skąd: Wągrowiec-Mieścisko





ahaa jeśli założyłem temat nie w tym miejscu to nakierujcie mnie jakimś linkiem smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmw e32 735 ac s...
post Tue, 20 Aug 2013 - 17:08
Post #3


User
Dołączył: Tue, 23 July 2013
Skąd: Wągrowiec-Mieścisko





hmm widze brak pomocnych ludzi na tym forum sad.gif , ale nadal w was wierzę , myślę ze ktoś się podzieli swoją wiedzą ze mną
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lennypl
post Tue, 20 Aug 2013 - 18:17
Post #4


User
Dołączył: Wed, 07 December 2005
Skąd: Gdańsk





Do tej pojemności silnika i w budżetowej cenie to raczej tylko eaton m112. Dla małego doładowania z biedą może m90, trzeba by obliczyć zapotrzebowanie silnika na powietrze i spojrzeć na mapę kompresora. To jak i gdzie go zamocować... otworzyć maskę i poszukać gdzie jest najwięcej miejsca smile.gif. Zrobić to solidnie i dać kółko w osi paska klinowego. Teoretycznie niewiele da się na ten temat powiedzieć mądrego.

Tutaj masz jak obliczyć stosunek średnic kół pasowych (oczywiście po znalezieniu danych m112).

Tutaj mapa m112.

Do kompletu przydałby się cooler, większe wtryski i strojenie. Najtaniej pewnie DET, ale może ktoś coś innego podrzuci.

Wiem, że dziś znalezienie na szrocie części do 745 nie jest łatwe, ale może turbo?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Tue, 20 Aug 2013 - 18:20
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





odprezaj i laduj wink.gif

pozdrawiam k64


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmw e32 735 ac s...
post Tue, 20 Aug 2013 - 19:02
Post #6


User
Dołączył: Tue, 23 July 2013
Skąd: Wągrowiec-Mieścisko





k64 jestem fanem twojego e36 film-jak posiekało m6 hamman smile.gif, , co do turbo to naprawdę jak dla mnie o wiele tródniejszy temat i praktycznie nie za wiele części znaleźć kolektor do m30 pod turbo to chyba niemożliwość, a nie mam sprzętu zeby uspawać samemu, co do miejsca pod maską to chyba m112 zmieścił by się bez problemu od strony kolektora, , myślałem nad tym ale o montarzu turbo nie mam zbyt wielkiego pojęcia, śledziłem różne tematy, wiem ze turbinka holset hx40 by stykła pod ten silnik ale z resztą , co gdzie i jak to nie wiem , te podłączenie oleju, kompresor wydaje mi się lepszym i łatwiejszym rozwiązaniem, nie szukam w limuzynie pogromcy ulic ale chcę mieć zapas mocy pod pedałem , ogólnie to pomóżcie mi jakoś dobrać części do montarzu na 0,6bar, z tego co ja wiem to potrzebuję- wtryski 500zł,uszczelke odprężającą 200zł, intercooler 300-500zł, eaton m112 z jaguara 1800zł na allegro, ecumaster 550zł, blow off180-300zł, gumowe złączki i opaski 300zł, rury aluminiowe mam, i MBC 150zł , liczę ze z wszystkim wyjdzie mi około 6000zł, co o tym myślicie? co jeszcze potrzebuję? , czy seryjne wtryski dadzą radę do około 300KM? słyszałem ze do takiego doładowania nie muszę odprężać m30b35 ??, wypiszcie jeśli możecie w podpunktach, co jest mi potrzebne jeszcze, z góry dziękuję wam za wszystkie odpowiedzi :> ,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Tue, 20 Aug 2013 - 19:15
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





dobrze myslisz smile.gif kompresor bedzie ok u ciebie, ale odprezyc musisz.

reszte czesci to co napisales jest oczywiscie wymagane. licz sie z kwota do 10tys jak bedzeisz robic raczej samemu.


jak cos posiadam wszystko co wymieniles na gorze. (pw)

pozdrawiam


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawel18PL
post Tue, 20 Aug 2013 - 19:27
Post #8


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 November 2010
Skąd: Klimontów/Kraków





Deczko ta limuzyna może zacząć wyć z tym kompresorem smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmw e32 735 ac s...
post Tue, 20 Aug 2013 - 19:57
Post #9


User
Dołączył: Tue, 23 July 2013
Skąd: Wągrowiec-Mieścisko





podoba mi się to wycie właśnie smile.gif widziałem kilka filmów na YT , prawdziwa bomba, ona już teraz wyje bo nie wiem z jakich przyczyn ale mam zblokowane wisko , jak juz kupiłem tak było i nie wiem czy to dobrze czy źle, , czy m112 ma jakieś smarowanie ? olej lub woda? to kompresor śróbowy więc chyba nie powinien mieć żadnego smarowania?, napęd kompresora podłączam pod te koło pasowe co jest na nim visco? muszę się pozbyć wentylatora czy innej części np pompy klimatyzacji? może ktoś podrzuci jakiś mały schemacik lub wypisze mi tak z grbsza co i jak w podpunktach? bardzo bym był wdzięczny smile.gif po odprężeniu silnika (kanapką) jaki będzie stan łańcucha rozrządu? będe musiał go jakoś wydłużać czy regulacja na napinaczu starczy? , noo i co z tymi wtryskami panowie? jaką mają wydajność do ilu kucyków?? bo mam do kupienia używane wtryski nie pamiętam chyba 330cc i wyczytalem ze maks wydajność to 90KM na cylinder za 350zł 6 sztuk <bosch> z bmw,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Tue, 20 Aug 2013 - 20:05
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Jeśli to oryginał jest to ja bym tego wogóle nie ruszał, wrzucił pod pierzynę i jeździł latem w niedzielę do kościoła jak przykładny niemiec wink.gif To biały kruk na miarę Senatora 4.0 czy innego wczesnego AMG jak jeszcze nie było działem mercedesa. EOT


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmw e32 735 ac s...
post Tue, 20 Aug 2013 - 20:11
Post #11


User
Dołączył: Tue, 23 July 2013
Skąd: Wągrowiec-Mieścisko





czy auto by też jeździło bez np strojenia ecumasterem? , np - blow off z sprężyną która by upuszczała cisnienie przy 0,6bar +mbc? , wiem pytania są głupie dla co niektórych ale nie znam na nie odpowiedzi więc pytam , smile.gif jaką ma graniczną wytrzymałość ten silnik na seryjnych bebechach? czy te 300-370KM mogło by mu zaszkodzić? ,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Tue, 20 Aug 2013 - 20:13
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





musi byc strojenie, blow off upuszcza cisnienie jak zamkniesz przepusnice, mbc nie potrzebne. To jakie bedziesz miec doladowanie glownie zalezy od kola pasowego.


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmw e32 735 ac s...
post Tue, 20 Aug 2013 - 20:26
Post #13


User
Dołączył: Tue, 23 July 2013
Skąd: Wągrowiec-Mieścisko





GIB >> ja wierze ze to oryginał ale zaden dokument tego nie potwierdza tylko pojemność w dowodzie 3,7 litra, , wiadomo każdy ma swoje do powiedzenia, nie zabraniam, ale nie widziałem jeszcze żadnego uturbionego ACS-A , nie szkoda mi tego silnika pod kompresor ponieważ wiem co w nim robiłem i w jakiej jest kondycji, wiem ze wytrzyma ten nacisk, a zawsze będe mógł wrócić do seri i nikt raczej nie pozna ze siedział tam jakiś kompresor czy turbo, auto robię tylko i wyłącznie dla siebie, 3 tygodnie temu gdy byłem w polsce <przerwa w pracy, Niemcy> auto zostało całe kompletnie pomalowane na czarny kolor (typowa smoła) , ponieważ poprzedni właściciel wgl nie dbał o lakier i bardzo się łuszczył, <oryg -diamandt schwarz metalic-pewnie źle to napisałem ;p> , , może i jest białym krukiem ale bez dokumentu jest zwykłym e32 z częściami ac schnitzera a nie E32 AC Schnitzer S7 , ,> wracając do tematu , każde info na temat kompresora do m30b35-7 ? jest dla mnie bardzo ważne,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmw e32 735 ac s...
post Tue, 20 Aug 2013 - 20:28
Post #14


User
Dołączył: Tue, 23 July 2013
Skąd: Wągrowiec-Mieścisko





ile takie wystrojenie ecumasterem kosztuje?? można to samemu wystroić czy trzeba wlec auto na drógi koniec polski ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Tue, 20 Aug 2013 - 20:32
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Nie chciałbym Cię martwic autorze tematu. Ale dosyć optymistycznie podchodzisz do kosztów. Dolicz sobie takie podstawowe rzeczy jak uszczelki dekla zaworów, kol. ssącego, wydechowego dwie uszczelki pod głowice które musisz mieć jeśli robisz kanapkę. I kilkanaście innych pierdol które wyjdą po drodze. Przydał by się przynajmniej zegar egt żebyś miał jakikolwiek obraz sytuacji. Może Ci sprzęgło zacząć puszczać. To musisz brać pod uwagę.
M30B35 to porządny mocny agregat. http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=76756 pierwszy z brzegu przykład wink.gif


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmw e32 735 ac s...
post Tue, 20 Aug 2013 - 20:59
Post #16


User
Dołączył: Tue, 23 July 2013
Skąd: Wągrowiec-Mieścisko





mam nie spełna 21 lat i od 2 lat prowadzę własną działalność budowlaną , > wszystkie prace wykonuje w Niemczech od kiedy posiadam firmę , dlatego też się tak nie zamartwiam tymi kosztami ale też muszę patrzeć na wydatki,za te polskie zusy jeździł bym M5 ;/, , po co mi nowe uszczelki kolektora wydechowego? przecież nie ruszam tam nic, to nie turbo, a silnik jest w znakomitej kondycji, a co do sprzęgła, to pożyjemy zobaczymy,3 lata temu auto miało zakładane nowe kompletne sprzęgło sachs za 680zł- dostałem do auta stare części i potwierdzenie zakupu części oraz montarzu, auto nie będzie służyło do upalania gumy tylko do zwykłej jazdy, <szybszej jazdy> <niemieckie autostrady> ,wiadomo nic nie jest nowe i wieczne, ale po jego stanie mechanicznym myślę ze ktoś dbał bardzo o ten silnik, , , mam jeszcze jedno pytanie, co do moich przełożeń, w bme siedzi skrzynia getrag 5b manual, i dyfer 2,93+szpera, dlaczego auto ma takie długie przełożenia -1b 60km 2. 110km 3.185km 4. 245km/h-jeszcze nie max, predkości podane do odcinki, -v-max nieznany , rozpędziłem ją raz do 245km/h, w powietrzu na 4b do odcięcia ma 260km/h i na piątce 315km/h koła w powietrzu, <jak by co mam filmik > czy takie przełożenia mogą być pod kompresor? czy to będzie żle się sprawowało?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Tue, 20 Aug 2013 - 21:40
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Ściągasz głowice do odprężania wiec i kolektor ściągasz tak? Szkoda ładować stare uszczelki przy takich zabawach. Masz długie przełożenia wiec nie będziesz miał problemów z trakcją wink.gif


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Don Pablo
post Tue, 20 Aug 2013 - 21:52
Post #18


Super User
Dołączył: Thu, 21 September 2006
Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock)





Jak coś się nie uda, zniszczysz ciekawy silnik... IMO powinieneś ładować w zwykłe m30b35, bo tłoków i wału do ACS możesz łatwo nie kupic...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmw e32 735 ac s...
post Tue, 20 Aug 2013 - 22:10
Post #19


User
Dołączył: Tue, 23 July 2013
Skąd: Wągrowiec-Mieścisko





wiem ze to ciekawy silnik, a części do niego są wręcz nie dostępne, ale ktoś w końcu musi spróbować , gryzie mnie ten temat już od kiedy ją kupiłem, wczesniej miałem e34 2.5 tds touring , dla jednych dobry piec ale dla mnie kompletnie nie udany, jak chodził to chodzi a jak jedne się spi..doliło to reszta też zaczęła się sypać, przesiadłem sie ma e32 do teraz obecne, z początku była to rakieta a teraz już powoli brak mocy, chcę coś więcej od tego auta, wiem ze drzemie w tym silmiku wielki potencjał, wał ma chyba zwykły jak m30b35, wiem ze wałek rozrządu jest jakiś tam inny z tego co wyczytałem ,głowica ma większe kanały i zawory, i rozwiercone cylindry do 3,7litra, myślę ze wytrzyma ten silnik spokojnie te 300 kucyków z groszem, PAN.B > co do tego linku to faktycznie seryjny piec dużo wytrzymuję, , noo a co do uszczelek to faktycznie nie pomślałem ale to nie są aż takie wielkie koszty więc dobrze będzie je wymienić smile.gif, poradzi mi ktoś jak tu wstawić zdjęcia? może coś wrzucę , zeby nie było myślenia <młody sobie ubzdurał ACS-S7 i teraz wciska jakieś kity a nawet nie ma tego auta > smile.gif dziękuję już za te kilka porad, ale czekam jeszcze za większą ilością wiedzy smile.gif,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
santacruz
post Tue, 20 Aug 2013 - 22:13
Post #20


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: oslo





pytanie jak ac zrobil 3.7 litra

czy wieksza srednica tloka ( czyli zwykly wal korba i tylko rozwiercony blok) opcja tania
czy dali inny wal opcja raczej droga

ja to 3.7 litra bym wyjal i testowal na zwyklym 3.5

nie sadze ze potrzebujesz te 0.2l pojemnosci pod kompresor

3.7 na custom kolektorze + moze itb ..... itd na luznie powinno dac 300km (stroenie ew wieksze zawory - takie podstawy zabawy z NA)


--------------------
2cool4ya
bmw e23 728i 1984 lpg
hvitlok.no
macademy.no
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 26 July 2025 - 04:33