![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 27 February 2013 Skąd: KRK ![]() |
Witam,
jestem tu nowy i pozdrawiam na początku wszystkich forumowiczów. Wszedłem na to forum ponieważ liczę na wiedzę bardziej doświadczonych w temacie tuningu M42 przy pomocy kompresora forumowiczów i mam kilka pytań. Posiadam seryjny silnik M42B18 z 1993 roku. Do silnika został założony kompresor Eaton M45 - narazie został podpięty bez Ecumastera na seryjnych gratach - na strojenie dopiero jestem umówiony za 2 miesiące. Do rzeczy - auto jeździ zadziwiająco dobrze, założyłem FMU i ciśnienie paliwa zmienia się w zakresie 3,2bar-4bary w zależności od obrotów) i wydaje się dość szybkie. Ale - założyłem tani manometr auto-gauge za 80zł (VDO-style - kupiłem go tylko ze względu na wygląd - nie trawię tych świecących się paskudnych a te lepsze niestety mają tylko taki festyniarski design) i mam pewien problem. Otóż wyliczyłem sobie że ciśnienie doładowania powinno wynieść ok 0,69 bara w następujący sposób: pojemność silnika: Ve = 1796cm3 pojemność kompresora dla M45: V = 750cm3 kółko na wale: 160mm kółko kompresora oryginał: 79mm przełożenie 160/79: ~2,03 Objętość pompowanego powietrza (V) = przełożenie * pojemność kompresora V = 2,03x750 = 1522cm3 - tyle powietrza wpada do cylindrów po jednym obrocie kompresora Obliczenie nadmiaru powietrza: Nadmiar Powietrza (dV) = V - Ve/2 = 1522cm3 - 1796cm3/2 = 624cm3 (tyle nadmiarowego powietrza dostaje się do cylindra). Obliczenie właściwego doładowania: Doładowanie ( ![]() czy obliczenia przeprowadziłem poprawnie? tak czy siak - ten manometr na jałowych obrotach pokazuje podciśnienie -0,6 bar a przy maksymalnych obrotach silnika nadciśnienie 0,3-0,4 bar. Trochę chyba mało względem tego co policzyłem? Całość układu wygląda tak: ![]() Nie ma IC i nie będzie bo nie ma na niego miejsca. jak widać jest wstawiony zawór DV z powrotem za przepływkę. Całość wydaje się szczelna. Czy ktoś doświadczony może podpowiedzieć gdzie jest problem? ![]() ![]() -------------------- 1969 Mercedes W108 280SEL | 1976 Lada 2103 1.8iS kompressor | 1976 BMW E12 535i | 1976 Volvo 244 | 1979 GAZ 24 | 1990 BMW E32 730i
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Obliczenia wyglądają w porządku. Co może być problemem:
1) sprawdź czy pasek klinowy się nie ślizga 2) Ten przewód przy regulatorze ciśnienia paliwa łączący kolektor z wlotem do kompresora. Jeśli się nie mylę to jest on od zaworu wolnych obrotów i może nie utrzymywać ciśnienia. Podłącz go za kompresorem by ciśnienie działało z obu stron na zawór. ps. Co to jest za FMU (jakie przełożenie) bo wygląda one na zwykły regulowany regulator ciśnienia paliwa z allegro. Z FMU 12:1 przy doładowaniu 0.3-0.4bar ciśnienie paliwa powinno wynosić w granicach 7-8bar. -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 27 February 2013 Skąd: KRK ![]() |
pasek raczej na 100% się nie ślizga - też to podejrzewałem wcześniej jak był bez napinacza - ale teraz jest napinacz i jest bardzo sztywno
przewód o którym mówisz też podejrzewałem ale pod obciążeniem ściskałem przewód i nie czuć aby pęczniał więc jeśli nawet jest tam jakiś minimalny spadek przez zawór, to raczej nie jest on istotny co do regulatora - nie znam się na tym, ale to chyba rzeczywiście zwykły regulator z tego co poczytałem ![]() coraz bardziej podejrzewam że to zegarek pokazuje bzdety, auto idzie jak złe ![]() -------------------- 1969 Mercedes W108 280SEL | 1976 Lada 2103 1.8iS kompressor | 1976 BMW E12 535i | 1976 Volvo 244 | 1979 GAZ 24 | 1990 BMW E32 730i
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
obliczenia nie są poprawne , bo nieuwzgledniłes spadku sprawnosci kompresora
im wieksze doladowanie tym mniejsza sprawnosc kompresora , wieksza czesc powietrza przesotaje sie przez rotory , wiec pojemnosc 750cm3 jest wartoscią mechaniczną , im wieksze doladowanie tym z tych 750cm3 zostaje mniej powietrza spadek wydajnosci obrazuje np ten wykres http://forum.difflock.com/userpix/10501_M45flow_2.gif |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 27 February 2013 Skąd: KRK ![]() |
no ale jak się policzy w inny sposób, dla 10psi z mapy:
to wychodzi 366m3/h bez uwzględnieniania spadku sprawności i 466m3/h z uwzględnieniem i patrząc z tej mapy: ![]() dla 1.7 i przy tych wartościach moja prędkość obrotowa kompresora czyli ponad 12000 jest wystarczająca dla 0,7 bara byłby ktoś łaskaw policzyć to jeszcze raz dla mojego silnika przy podanym przełożeniu kółka? -------------------- 1969 Mercedes W108 280SEL | 1976 Lada 2103 1.8iS kompressor | 1976 BMW E12 535i | 1976 Volvo 244 | 1979 GAZ 24 | 1990 BMW E32 730i
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
generalnie jest to zbyt mały kompresor pod ta pojemnosc abys uzyskal stabilne doladowanie , mozesz zwiekszyc przełozenie do okolo 2,3:1 powinnpo dac to w piku okolo 0.7bara , ale nieebdzie to tez stabilne cisnienie przy wyzszych obrotach zacznie spadac
stożek w komorze silnika to tez duży błąd , przy tak goracym dolocie latem mozesz miec spadki o 0.1bara |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 January 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Z moich obliczeń wynika, że będziesz miał doładowanie 0,51 bar przy 6000 obr - przy tych wymiarach kółek napędowych,a przy 4000 obr około 0,42bara
Moich wyliczeń w excelu nie do końca sprawdziłem w praktyce, bo mi w kompresorze m62 pasek ślizga się od 4000 obr. Nie jestem też przekonany, co do połączenia zaworu wolnych obrotów przez niego możesz tracić doładowanie, ja ten zawór mam połączony za kompresorem. -------------------- BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Wywal tą archaiczna przepływkę jak masz ecumajstra bo nawet na niej masz spore spadki... Dodatkowo wyspawaj normalny dolot z przepustnica bo ten zawijas na pewno nie pomaga...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 27 February 2013 Skąd: KRK ![]() |
ok, mieliście rację - to zawór wolnych obrotów dawał do pieca - przepiąłem go za kompresor i teraz jest 0,5 bara
![]() -------------------- 1969 Mercedes W108 280SEL | 1976 Lada 2103 1.8iS kompressor | 1976 BMW E12 535i | 1976 Volvo 244 | 1979 GAZ 24 | 1990 BMW E32 730i
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 January 2013 Skąd: Kraków ![]() |
ok, mieliście rację - to zawór wolnych obrotów dawał do pieca - przepiąłem go za kompresor i teraz jest 0,5 bara ![]() Wygląda że moje obliczenia są poprawne skoro masz 0,5 bara. Jak możesz to podaj jakie masz doładowanie przy 4000 i 3000 obrotów -------------------- BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
jak to lata napisz coś więcej
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 27 February 2013 Skąd: KRK ![]() |
lata całkiem całkiem, nakręcę jakiś filmik to wrzucę z jazdy, jak znajdę jakieś legalne miejsce, żeby mnie w TVNie nie pokazali
![]() co do obrotów - mam jeszcze niepodpięty obrotek - co będzie mnie kosztowało trochę zachodu bo obrotomierz Łady jest sterowany z cewki a BMW ma 4 cewki i nie wiem jak to rozkminić ![]() http://www.youtube.com/watch?v=eR8hkuRpPvY -------------------- 1969 Mercedes W108 280SEL | 1976 Lada 2103 1.8iS kompressor | 1976 BMW E12 535i | 1976 Volvo 244 | 1979 GAZ 24 | 1990 BMW E32 730i
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Teraz juz wiem czemu mi komora silnika nie pasowała....
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 May 2007 Skąd: lublin ![]() |
no stary poszedles teraz po badzie hehe fajnie to wyglada gratuluje pomyslu
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 06 May 2009 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
Fajny wózek, chetnie zobaczylbym jego prezentacje w projektach...
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 January 2013 Skąd: Kraków ![]() |
lco do obrotów - mam jeszcze niepodpięty obrotek - co będzie mnie kosztowało trochę zachodu bo obrotomierz Łady jest sterowany z cewki a BMW ma 4 cewki i nie wiem jak to rozkminić ![]() Może spróbuj połączyć sterowanie czterech cewek diodami prostowniczymi i tak zsumowany sygnał podaj na obrotomierz. -------------------- BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 May 2007 Skąd: lublin ![]() |
Co z tematem przenies go do projekty i opisz ze szczegolami bede mial klienta na podobny projekt bedzie latwiej:-)
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 27 February 2013 Skąd: KRK ![]() |
pogoda daje po tyłku, więc nie bardzo było miejsce i czas, ale tu trochę słychać choć jak gada:
http://www.youtube.com/watch?v=5vp-Ux65wnM -------------------- 1969 Mercedes W108 280SEL | 1976 Lada 2103 1.8iS kompressor | 1976 BMW E12 535i | 1976 Volvo 244 | 1979 GAZ 24 | 1990 BMW E32 730i
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 08:53 |