Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> M42 i Eaton M45 - pytania początkującego :)
hifibeliver
post Wed, 27 Feb 2013 - 22:52
Post #1


Rookie
Dołączył: Wed, 27 February 2013
Skąd: KRK





Witam,

jestem tu nowy i pozdrawiam na początku wszystkich forumowiczów. Wszedłem na to forum ponieważ liczę na wiedzę bardziej doświadczonych w temacie tuningu M42 przy pomocy kompresora forumowiczów i mam kilka pytań.

Posiadam seryjny silnik M42B18 z 1993 roku.
Do silnika został założony kompresor Eaton M45 - narazie został podpięty bez Ecumastera na seryjnych gratach - na strojenie dopiero jestem umówiony za 2 miesiące.

Do rzeczy - auto jeździ zadziwiająco dobrze, założyłem FMU i ciśnienie paliwa zmienia się w zakresie 3,2bar-4bary w zależności od obrotów) i wydaje się dość szybkie.

Ale - założyłem tani manometr auto-gauge za 80zł (VDO-style - kupiłem go tylko ze względu na wygląd - nie trawię tych świecących się paskudnych a te lepsze niestety mają tylko taki festyniarski design) i mam pewien problem. Otóż wyliczyłem sobie że ciśnienie doładowania powinno wynieść ok 0,69 bara w następujący sposób:

pojemność silnika: Ve = 1796cm3
pojemność kompresora dla M45: V = 750cm3
kółko na wale: 160mm
kółko kompresora oryginał: 79mm

przełożenie 160/79: ~2,03

Objętość pompowanego powietrza (V) = przełożenie * pojemność kompresora
V = 2,03x750 = 1522cm3 - tyle powietrza wpada do cylindrów po jednym obrocie kompresora

Obliczenie nadmiaru powietrza:
Nadmiar Powietrza (dV) = V - Ve/2 = 1522cm3 - 1796cm3/2 = 624cm3 (tyle nadmiarowego powietrza dostaje się do cylindra).

Obliczenie właściwego doładowania:
Doładowanie (cool.gif = dV/Ve*2 = 624/1796 * 2 = 0,695 bar


czy obliczenia przeprowadziłem poprawnie?

tak czy siak - ten manometr na jałowych obrotach pokazuje podciśnienie -0,6 bar a przy maksymalnych obrotach silnika nadciśnienie 0,3-0,4 bar. Trochę chyba mało względem tego co policzyłem?

Całość układu wygląda tak:



Nie ma IC i nie będzie bo nie ma na niego miejsca.

jak widać jest wstawiony zawór DV z powrotem za przepływkę. Całość wydaje się szczelna. Czy ktoś doświadczony może podpowiedzieć gdzie jest problem? wink.gif Gdzie szukać? A może jednak źle coś wyliczyłem wink.gif ?


--------------------
1969 Mercedes W108 280SEL | 1976 Lada 2103 1.8iS kompressor | 1976 BMW E12 535i | 1976 Volvo 244 | 1979 GAZ 24 | 1990 BMW E32 730i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 27 Feb 2013 - 22:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MArcin91
post Thu, 28 Feb 2013 - 07:56
Post #2


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





Obliczenia wyglądają w porządku. Co może być problemem:
1) sprawdź czy pasek klinowy się nie ślizga
2) Ten przewód przy regulatorze ciśnienia paliwa łączący kolektor z wlotem do kompresora. Jeśli się nie mylę to jest on od zaworu wolnych obrotów i może nie utrzymywać ciśnienia. Podłącz go za kompresorem by ciśnienie działało z obu stron na zawór.


ps. Co to jest za FMU (jakie przełożenie) bo wygląda one na zwykły regulowany regulator ciśnienia paliwa z allegro. Z FMU 12:1 przy doładowaniu 0.3-0.4bar ciśnienie paliwa powinno wynosić w granicach 7-8bar.


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hifibeliver
post Thu, 28 Feb 2013 - 09:04
Post #3


Rookie
Dołączył: Wed, 27 February 2013
Skąd: KRK





pasek raczej na 100% się nie ślizga - też to podejrzewałem wcześniej jak był bez napinacza - ale teraz jest napinacz i jest bardzo sztywno

przewód o którym mówisz też podejrzewałem ale pod obciążeniem ściskałem przewód i nie czuć aby pęczniał więc jeśli nawet jest tam jakiś minimalny spadek przez zawór, to raczej nie jest on istotny

co do regulatora - nie znam się na tym, ale to chyba rzeczywiście zwykły regulator z tego co poczytałem smile.gif

coraz bardziej podejrzewam że to zegarek pokazuje bzdety, auto idzie jak złe wink.gif


--------------------
1969 Mercedes W108 280SEL | 1976 Lada 2103 1.8iS kompressor | 1976 BMW E12 535i | 1976 Volvo 244 | 1979 GAZ 24 | 1990 BMW E32 730i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Thu, 28 Feb 2013 - 10:29
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





obliczenia nie są poprawne , bo nieuwzgledniłes spadku sprawnosci kompresora

im wieksze doladowanie tym mniejsza sprawnosc kompresora , wieksza czesc powietrza przesotaje sie przez rotory , wiec pojemnosc 750cm3 jest wartoscią mechaniczną , im wieksze doladowanie tym z tych 750cm3 zostaje mniej powietrza

spadek wydajnosci obrazuje np ten wykres http://forum.difflock.com/userpix/10501_M45flow_2.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hifibeliver
post Thu, 28 Feb 2013 - 10:32
Post #5


Rookie
Dołączył: Wed, 27 February 2013
Skąd: KRK





no ale jak się policzy w inny sposób, dla 10psi z mapy:

to wychodzi 366m3/h bez uwzględnieniania spadku sprawności i 466m3/h z uwzględnieniem i patrząc z tej mapy:



dla 1.7 i przy tych wartościach moja prędkość obrotowa kompresora czyli ponad 12000 jest wystarczająca dla 0,7 bara

byłby ktoś łaskaw policzyć to jeszcze raz dla mojego silnika przy podanym przełożeniu kółka?


--------------------
1969 Mercedes W108 280SEL | 1976 Lada 2103 1.8iS kompressor | 1976 BMW E12 535i | 1976 Volvo 244 | 1979 GAZ 24 | 1990 BMW E32 730i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Thu, 28 Feb 2013 - 15:44
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





generalnie jest to zbyt mały kompresor pod ta pojemnosc abys uzyskal stabilne doladowanie , mozesz zwiekszyc przełozenie do okolo 2,3:1 powinnpo dac to w piku okolo 0.7bara , ale nieebdzie to tez stabilne cisnienie przy wyzszych obrotach zacznie spadac

stożek w komorze silnika to tez duży błąd , przy tak goracym dolocie latem mozesz miec spadki o 0.1bara
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek_P
post Fri, 01 Mar 2013 - 15:08
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 January 2013
Skąd: Kraków





Z moich obliczeń wynika, że będziesz miał doładowanie 0,51 bar przy 6000 obr - przy tych wymiarach kółek napędowych,a przy 4000 obr około 0,42bara
Moich wyliczeń w excelu nie do końca sprawdziłem w praktyce, bo mi w kompresorze m62 pasek ślizga się od 4000 obr.
Nie jestem też przekonany, co do połączenia zaworu wolnych obrotów przez niego możesz tracić doładowanie, ja ten zawór mam połączony za kompresorem.


--------------------
BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm
Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm
Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Sat, 02 Mar 2013 - 16:35
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Wywal tą archaiczna przepływkę jak masz ecumajstra bo nawet na niej masz spore spadki... Dodatkowo wyspawaj normalny dolot z przepustnica bo ten zawijas na pewno nie pomaga...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hifibeliver
post Tue, 05 Mar 2013 - 07:56
Post #9


Rookie
Dołączył: Wed, 27 February 2013
Skąd: KRK





ok, mieliście rację - to zawór wolnych obrotów dawał do pieca - przepiąłem go za kompresor i teraz jest 0,5 bara smile.gif


--------------------
1969 Mercedes W108 280SEL | 1976 Lada 2103 1.8iS kompressor | 1976 BMW E12 535i | 1976 Volvo 244 | 1979 GAZ 24 | 1990 BMW E32 730i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek_P
post Wed, 06 Mar 2013 - 18:27
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 January 2013
Skąd: Kraków





CYTAT(hifibeliver @ Tue, 05 Mar 2013 - 07:56) *
ok, mieliście rację - to zawór wolnych obrotów dawał do pieca - przepiąłem go za kompresor i teraz jest 0,5 bara smile.gif


Wygląda że moje obliczenia są poprawne skoro masz 0,5 bara. Jak możesz to podaj jakie masz doładowanie przy 4000 i 3000 obrotów


--------------------
BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm
Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm
Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Thu, 07 Mar 2013 - 07:29
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





jak to lata napisz coś więcej


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hifibeliver
post Thu, 07 Mar 2013 - 09:07
Post #12


Rookie
Dołączył: Wed, 27 February 2013
Skąd: KRK





lata całkiem całkiem, nakręcę jakiś filmik to wrzucę z jazdy, jak znajdę jakieś legalne miejsce, żeby mnie w TVNie nie pokazali wink.gif

co do obrotów - mam jeszcze niepodpięty obrotek - co będzie mnie kosztowało trochę zachodu bo obrotomierz Łady jest sterowany z cewki a BMW ma 4 cewki i nie wiem jak to rozkminić wink.gif

http://www.youtube.com/watch?v=eR8hkuRpPvY


--------------------
1969 Mercedes W108 280SEL | 1976 Lada 2103 1.8iS kompressor | 1976 BMW E12 535i | 1976 Volvo 244 | 1979 GAZ 24 | 1990 BMW E32 730i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Thu, 07 Mar 2013 - 13:41
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Teraz juz wiem czemu mi komora silnika nie pasowała....


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paoloz
post Thu, 07 Mar 2013 - 20:47
Post #14


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 May 2007
Skąd: lublin





no stary poszedles teraz po badzie hehe fajnie to wyglada gratuluje pomyslu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Offczar
post Sun, 10 Mar 2013 - 14:31
Post #15


Super User
Dołączył: Wed, 06 May 2009
Skąd: Jelenia Góra





Fajny wózek, chetnie zobaczylbym jego prezentacje w projektach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek_P
post Sun, 10 Mar 2013 - 18:38
Post #16


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 January 2013
Skąd: Kraków





CYTAT(hifibeliver @ Thu, 07 Mar 2013 - 09:07) *
lco do obrotów - mam jeszcze niepodpięty obrotek - co będzie mnie kosztowało trochę zachodu bo obrotomierz Łady jest sterowany z cewki a BMW ma 4 cewki i nie wiem jak to rozkminić wink.gif


Może spróbuj połączyć sterowanie czterech cewek diodami prostowniczymi i tak zsumowany sygnał podaj na obrotomierz.


--------------------
BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm
Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm
Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paoloz
post Wed, 27 Mar 2013 - 22:08
Post #17


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 May 2007
Skąd: lublin





Co z tematem przenies go do projekty i opisz ze szczegolami bede mial klienta na podobny projekt bedzie latwiej:-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hifibeliver
post Sun, 31 Mar 2013 - 08:49
Post #18


Rookie
Dołączył: Wed, 27 February 2013
Skąd: KRK





pogoda daje po tyłku, więc nie bardzo było miejsce i czas, ale tu trochę słychać choć jak gada:

http://www.youtube.com/watch?v=5vp-Ux65wnM


--------------------
1969 Mercedes W108 280SEL | 1976 Lada 2103 1.8iS kompressor | 1976 BMW E12 535i | 1976 Volvo 244 | 1979 GAZ 24 | 1990 BMW E32 730i
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 08:53