![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 September 2010 Skąd: WWA ![]() |
Witam wszystkich.
Chciałbym zasięgnąć wiedzy w temacie tzw "muffler delete", czyli usunięcia tłumika w aucie i zastąpienie go kawałkiem prostej rury. Z tego co się orientowałem, w autach doładowanych poluźnienie wydechu przynosi korzyści, nie wiem jak wygląda sprawa w silnikach N/A. Jeśli to ważne, pacjent to Volvo S70 z wolnossącym, pięciocylindrowym 2.4 Układ wydechowy w tym aucie to kolektor, dalej jest katalizator, na końcu wielka pucha tłumika środkowego i zarazem końcowego. Nie ukrywam, zależy mi głównie na walorach akustycznych, ale nie chcę przy okazji autu zaszkodzić. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Jeżeli zależy Ci na walorach akustycznych, to zostaw ten tłumik w spokoju.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 27 May 2009 Skąd: Lublin ![]() |
5 garów volvo bez tłumików dudni jak v8 bez wydechu w ogóle.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 September 2010 Skąd: WWA ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Przeczytałeś post wujka ze zrozumieniem, czy tylko tak, jak go chciałeś zrozumieć?
R5 bez tłumika = V8 bez wydechu. Słyszałeś kiedyś silnik bez wydechu? Będzie zbyt głośno, będzie uciążliwie, a silnikowi nic się nie stanie poza tym że prawdopodobnie straci nieco mocy. Jak chcesz mieć głośny wydech to załóż tłumik przelotowy, a nie wycinaj wszystko. To nie diesel z turbo. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 September 2010 Skąd: WWA ![]() |
Przeczytałeś post wujka ze zrozumieniem, czy tylko tak, jak go chciałeś zrozumieć? R5 bez tłumika = V8 bez wydechu. Słyszałeś kiedyś silnik bez wydechu? Będzie zbyt głośno, będzie uciążliwie, a silnikowi nic się nie stanie poza tym że prawdopodobnie straci nieco mocy. Jak chcesz mieć głośny wydech to załóż tłumik przelotowy, a nie wycinaj wszystko. To nie diesel z turbo. i właśnie o taką odpowiedź mi chodziło ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 06 March 2009 ![]() |
Praktycznie w każdym N/A jakie miałem założenie "luźniejszego" wydechu powodowało odczuwalną utratę momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów, czyli w tym najczęściej używanym. Ostatni przykład to A4 B5 2.8 12V Quattro. Zostały katalizatory z 2.8 a dalej OEM wydech z S4 B5. Środkowy zakres się pogorszył, ale trochę lepiej dokręca się na wysokich obrotach. Przy spokojniej jeździe jest jeszcze w miarę kulturalny w kwestii głośności, ale przy nieco dynamiczniejszej jeździe już go dosyć mocno słychać co prowokuje innych użytkowników drogi. Ogólnie do dupowozu radzę się zastanowić z tego typu modem.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Odczuwalną czy mierzalną bo to dwie różne sprawy. Jak mierzyłeś to podziel się wynikami każdy sobie zobaczy ile może stracić czy zyskać.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 September 2010 Skąd: WWA ![]() |
nie ścigam się tym autem bo i nie bardzo jest czym, dlatego zależy mi właśnie na tym, aby nie stracić momentu w środkowym, najczęściej używanym zakresie. Pytanie jeszcze o jakim spadku mówimy, takim który zobaczę na kreskach, czy taki który wyczuje dupohamownia ?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 01 October 2025 - 20:37 |