Perzon
Tue, 25 Jun 2019 - 13:21
Witam wszystkich.
Chciałbym zasięgnąć wiedzy w temacie tzw "muffler delete", czyli usunięcia tłumika w aucie i zastąpienie go kawałkiem prostej rury. Z tego co się orientowałem, w autach doładowanych poluźnienie wydechu przynosi korzyści, nie wiem jak wygląda sprawa w silnikach N/A. Jeśli to ważne, pacjent to Volvo S70 z wolnossącym, pięciocylindrowym 2.4
Układ wydechowy w tym aucie to kolektor, dalej jest katalizator, na końcu wielka pucha tłumika środkowego i zarazem końcowego. Nie ukrywam, zależy mi głównie na walorach akustycznych, ale nie chcę przy okazji autu zaszkodzić.
burski
Tue, 25 Jun 2019 - 13:41
Jeżeli zależy Ci na walorach akustycznych, to zostaw ten tłumik w spokoju.
wujek_
Tue, 25 Jun 2019 - 13:54
5 garów volvo bez tłumików dudni jak v8 bez wydechu w ogóle.
Perzon
Tue, 25 Jun 2019 - 14:22
CYTAT(wujek_ @ Tue, 25 Jun 2019 - 13:54)
5 garów volvo bez tłumików dudni jak v8 bez wydechu w ogóle.
też tak słyszałem, generalnie planuje pozbycie się tego tłumika, gdyby okazało się zbyt głośno / uciążliwie, to w jego miejsce dałbym jakiś mniejszy, komorowy. Pytanie co na to silnik..
Aval
Tue, 25 Jun 2019 - 14:49
Przeczytałeś post wujka ze zrozumieniem, czy tylko tak, jak go chciałeś zrozumieć?
R5 bez tłumika = V8 bez wydechu. Słyszałeś kiedyś silnik bez wydechu?
Będzie zbyt głośno, będzie uciążliwie, a silnikowi nic się nie stanie poza tym że prawdopodobnie straci nieco mocy.
Jak chcesz mieć głośny wydech to załóż tłumik przelotowy, a nie wycinaj wszystko. To nie diesel z turbo.
Perzon
Wed, 26 Jun 2019 - 07:23
CYTAT(Aval @ Tue, 25 Jun 2019 - 14:49)
Przeczytałeś post wujka ze zrozumieniem, czy tylko tak, jak go chciałeś zrozumieć?
R5 bez tłumika = V8 bez wydechu. Słyszałeś kiedyś silnik bez wydechu?
Będzie zbyt głośno, będzie uciążliwie, a silnikowi nic się nie stanie poza tym że prawdopodobnie straci nieco mocy.
Jak chcesz mieć głośny wydech to załóż tłumik przelotowy, a nie wycinaj wszystko. To nie diesel z turbo.
i właśnie o taką odpowiedź mi chodziło
W takim razie wyrzucam obecny a w jego miejsce dam jakiś luźniejszy, mniejszy tłumik
Lino
Sat, 29 Jun 2019 - 10:15
Praktycznie w każdym N/A jakie miałem założenie "luźniejszego" wydechu powodowało odczuwalną utratę momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów, czyli w tym najczęściej używanym. Ostatni przykład to A4 B5 2.8 12V Quattro. Zostały katalizatory z 2.8 a dalej OEM wydech z S4 B5. Środkowy zakres się pogorszył, ale trochę lepiej dokręca się na wysokich obrotach. Przy spokojniej jeździe jest jeszcze w miarę kulturalny w kwestii głośności, ale przy nieco dynamiczniejszej jeździe już go dosyć mocno słychać co prowokuje innych użytkowników drogi. Ogólnie do dupowozu radzę się zastanowić z tego typu modem.
MadeInPoland
Sat, 29 Jun 2019 - 10:37
Odczuwalną czy mierzalną bo to dwie różne sprawy. Jak mierzyłeś to podziel się wynikami każdy sobie zobaczy ile może stracić czy zyskać.
Perzon
Sat, 29 Jun 2019 - 11:18
nie ścigam się tym autem bo i nie bardzo jest czym, dlatego zależy mi właśnie na tym, aby nie stracić momentu w środkowym, najczęściej używanym zakresie. Pytanie jeszcze o jakim spadku mówimy, takim który zobaczę na kreskach, czy taki który wyczuje dupohamownia ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.