![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Fri, 21 March 2008 Skąd: Nieporęt ![]() |
Czy ktoś orientuje się w jaki sposób mogę zmniejszyć siłę wspomagania w maglownicy od Z3? O ile się orientuje jest tam sprężynka, ktora dociska zawór, który reguluje ciśnienie płynu, chciał bym ją osłabić, żeby ciśnienie spadło. Potrzebuje również schematu takiej maglownicy.
Z góry dzięki za odpowiedź |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
jedynie co możesz zrobić żeby zmniejszyć siłe wspomagania i zachować jego szybkość to odpowiednio zmodyfikować zawór regulujący ciśnienie w pompie wspomagania
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Fri, 21 March 2008 Skąd: Nieporęt ![]() |
jesteś tego w 100% pewien?
Rozmawiałem z dwoma warsztatami, które regenerują maglownice i powiedzieli, że da się to ustawić na maglownicy. Powiedzieli też że obniżenie ciśnienia na pompie spowoduje gotowanie się płynu. Nawet jeśli płyn się nie zagotuje, to na maglownicy masz "control valve", który i tak upuści nadmiar ciśnienia. Zmiejszając ciśnienie na pompie uzyskasz nierówne wspomaganie, zależne od obrotów. http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope....0691/f00691.htm - tu jest zdjęcie ww zaworka i sprężynki. Nie znam się na wspomaganiu, ale uważam, że warto się tego nauczyć, bo jeżdżenie po warsztatach troche mi zbrzydło, auto do sportu chce robić sam, żeby ewentualnie być w stanie powtórzyć modyfikacje w innym aucie i móc sobie dowolnie wszystko ustawiać pod siebie nie wydając kupy kasy na coś co można samemu w jeden dzień zrobić. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
w maglownicy nie ma żadnych zaworów które mogą powodować obniżenie ciśnienia, podoba mi sie teoria z gotowaniem płynu po obnizeniu ciśnienia
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Fri, 21 March 2008 Skąd: Nieporęt ![]() |
No ok, to co za zawór jest w linku który przesłalem?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Ten tłoczek ze zdjęcia to nie jest żaden zawór.Tłoczek ten jest dociskany sprężynką do listwy zębatej przekładni w celu kasowania luzu.
Rozbierałem kilka przekładni od różnych aut i nie spotkałem się z żadnymi zaworkami regulującymi ciśnienie. W niektórych są stosowane jednynie zawory zwrotne ale one ciśnienia nie regulują. Wydaje mi się że najprostszym i skutecznym rozwiązaniem w twoim przypadku byłoby wstawienie jakiegoś regulowanego bypasu na przewodzie ciśnieniowym i wyregulowanie ciśnienia do rządanej wartości.Układ byłby wtedy mniej czuły na prędkość obrotową silnika. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Fri, 21 March 2008 Skąd: Nieporęt ![]() |
Dzięki za odpowiedź, oszczędziłeś mi sporo pracy
![]() A masz może propozycję jakiegoś regulowanego zaworu? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Szczerze powiem że na chwilę obecną nie mam pojęcia co by tam zastosować.
Coś na zasadzie np. Blow Ofa lub regulatora ciśnienia paliwa z tym że nadmiar płynu trzeba dać spowrotem do zbiorniczka. Nie wiem jakie ciśnienie panuje w układzie.Musisz poszukać w jakiś składach z hydrauliką lub pneumatyką jakiegoś ustroistwa ![]() Podejrzewam,że temat jest napewno do ogarnięcia. Pozostaje jeszcze opcja z pompą wspomagania jak pisał hz10 Nie wiem jaka pompa jest u ciebie ale wiele pomp ma w środku zawór regulujący ciśnienie. Może jest opcja aby ten zawór "przeregulować" na mniejsze ciśnienie. Podjedź do jakiegoś zakładu który naprawia takie rzeczy może coś podpowiedzą. Gdyby dało się wymodzić coś w pompie to byłoby bez rzeźbienia. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 24 April 2007 Skąd: ZZA WINKLA!!!! ![]() |
Koledzy było cos takiego w lagunie w maglownicy aby wraz z predkoscia wspomaganie malalo jak niebylo wloczone to było ciezko. Wiem z doswiadczenia bo robilem przekladke w laguna 1 po fl.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 17 June 2008 ![]() |
a czy zakorkowanie tych 9 dziurek w walku sterujacym, tym co sie kreci nie spowodowalo by gorszego oprozniania sie cisnienia, i wraz z tym ograniczenia dzialania wspomagania.Mniejsza dziura przy tym samym cisnieniu da mniej oleju co odbije sie na sile wspomagania. w e39 one maja srednice ok 5mm.
![]() pomiedzy oringami znajduja sie po 3 otwory. 3 zwrotne, 3 w lewo i 3 w prawo powodujace przelewanie plynu. Lub inna opcja, uszkodzic pompe wspomagania tak, zeby nie dawala pelnego cisnienia . |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
to może inaczej , jak masz samochod z turbospręzarką i chcesz mu zmniejszyc moc to kryzujesz kolektor ssący czy zmniejszasz doladowanie
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 24 April 2007 Skąd: ZZA WINKLA!!!! ![]() |
Dławik na wejsciu i spraa rozwiazana.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Fri, 21 March 2008 Skąd: Nieporęt ![]() |
A czy przy dławiku nie zwiększe przed nim ciśnienia za bardzo?
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 24 April 2007 Skąd: ZZA WINKLA!!!! ![]() |
To upusci je zawór w pompie
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
wyciagnij troche plynu ze wspomagania - to jest najprostszy sposób.
-------------------- BMW E64 645i
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 20:22 |