Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> maglownica z3 - jak zmiejszyć siłę wspomagania?, Potrzebny mi również schemat takiej maglownicy
Sloid
post Fri, 29 Oct 2010 - 20:37
Post #1


User
Dołączył: Fri, 21 March 2008
Skąd: Nieporęt





Czy ktoś orientuje się w jaki sposób mogę zmniejszyć siłę wspomagania w maglownicy od Z3? O ile się orientuje jest tam sprężynka, ktora dociska zawór, który reguluje ciśnienie płynu, chciał bym ją osłabić, żeby ciśnienie spadło. Potrzebuje również schematu takiej maglownicy.
Z góry dzięki za odpowiedź
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 29 Oct 2010 - 20:37
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hz10
post Fri, 29 Oct 2010 - 21:35
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





jedynie co możesz zrobić żeby zmniejszyć siłe wspomagania i zachować jego szybkość to odpowiednio zmodyfikować zawór regulujący ciśnienie w pompie wspomagania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sloid
post Fri, 29 Oct 2010 - 22:24
Post #3


User
Dołączył: Fri, 21 March 2008
Skąd: Nieporęt





jesteś tego w 100% pewien?
Rozmawiałem z dwoma warsztatami, które regenerują maglownice i powiedzieli, że da się to ustawić na maglownicy. Powiedzieli też że obniżenie ciśnienia na pompie spowoduje gotowanie się płynu. Nawet jeśli płyn się nie zagotuje, to na maglownicy masz "control valve", który i tak upuści nadmiar ciśnienia. Zmiejszając ciśnienie na pompie uzyskasz nierówne wspomaganie, zależne od obrotów.
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope....0691/f00691.htm - tu jest zdjęcie ww zaworka i sprężynki.
Nie znam się na wspomaganiu, ale uważam, że warto się tego nauczyć, bo jeżdżenie po warsztatach troche mi zbrzydło, auto do sportu chce robić sam, żeby ewentualnie być w stanie powtórzyć modyfikacje w innym aucie i móc sobie dowolnie wszystko ustawiać pod siebie nie wydając kupy kasy na coś co można samemu w jeden dzień zrobić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 30 Oct 2010 - 20:18
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





w maglownicy nie ma żadnych zaworów które mogą powodować obniżenie ciśnienia, podoba mi sie teoria z gotowaniem płynu po obnizeniu ciśnienia laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sloid
post Sun, 31 Oct 2010 - 10:57
Post #5


User
Dołączył: Fri, 21 March 2008
Skąd: Nieporęt





No ok, to co za zawór jest w linku który przesłalem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Sun, 31 Oct 2010 - 15:32
Post #6


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Ten tłoczek ze zdjęcia to nie jest żaden zawór.Tłoczek ten jest dociskany sprężynką do listwy zębatej przekładni w celu kasowania luzu.
Rozbierałem kilka przekładni od różnych aut i nie spotkałem się z żadnymi zaworkami regulującymi ciśnienie.
W niektórych są stosowane jednynie zawory zwrotne ale one ciśnienia nie regulują.
Wydaje mi się że najprostszym i skutecznym rozwiązaniem w twoim przypadku byłoby wstawienie jakiegoś regulowanego bypasu na przewodzie ciśnieniowym i wyregulowanie ciśnienia do rządanej wartości.Układ byłby wtedy mniej czuły na prędkość obrotową silnika.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sloid
post Sun, 31 Oct 2010 - 18:03
Post #7


User
Dołączył: Fri, 21 March 2008
Skąd: Nieporęt





Dzięki za odpowiedź, oszczędziłeś mi sporo pracy smile.gif Wygląda na to, że w warsztacie chcieli mnie naciągnąć :/
A masz może propozycję jakiegoś regulowanego zaworu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Sun, 31 Oct 2010 - 19:01
Post #8


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Szczerze powiem że na chwilę obecną nie mam pojęcia co by tam zastosować.
Coś na zasadzie np. Blow Ofa lub regulatora ciśnienia paliwa z tym że nadmiar płynu trzeba dać spowrotem do zbiorniczka.
Nie wiem jakie ciśnienie panuje w układzie.Musisz poszukać w jakiś składach z hydrauliką lub pneumatyką jakiegoś ustroistwa biggrin.gif .
Podejrzewam,że temat jest napewno do ogarnięcia.
Pozostaje jeszcze opcja z pompą wspomagania jak pisał hz10
Nie wiem jaka pompa jest u ciebie ale wiele pomp ma w środku zawór regulujący ciśnienie.
Może jest opcja aby ten zawór "przeregulować" na mniejsze ciśnienie.
Podjedź do jakiegoś zakładu który naprawia takie rzeczy może coś podpowiedzą.
Gdyby dało się wymodzić coś w pompie to byłoby bez rzeźbienia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tuning86
post Sun, 31 Oct 2010 - 19:34
Post #9


User
Dołączył: Tue, 24 April 2007
Skąd: ZZA WINKLA!!!!





Koledzy było cos takiego w lagunie w maglownicy aby wraz z predkoscia wspomaganie malalo jak niebylo wloczone to było ciezko. Wiem z doswiadczenia bo robilem przekladke w laguna 1 po fl.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ac_schnitzer
post Sun, 31 Oct 2010 - 21:52
Post #10


Rookie
Dołączył: Tue, 17 June 2008





a czy zakorkowanie tych 9 dziurek w walku sterujacym, tym co sie kreci nie spowodowalo by gorszego oprozniania sie cisnienia, i wraz z tym ograniczenia dzialania wspomagania.Mniejsza dziura przy tym samym cisnieniu da mniej oleju co odbije sie na sile wspomagania. w e39 one maja srednice ok 5mm.


pomiedzy oringami znajduja sie po 3 otwory. 3 zwrotne, 3 w lewo i 3 w prawo powodujace przelewanie plynu.


Lub inna opcja, uszkodzic pompe wspomagania tak, zeby nie dawala pelnego cisnienia .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Mon, 01 Nov 2010 - 01:37
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





to może inaczej , jak masz samochod z turbospręzarką i chcesz mu zmniejszyc moc to kryzujesz kolektor ssący czy zmniejszasz doladowanie rolleyes.gif zostawcie już tą maglownice w spokoju bo nie tędy droga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tuning86
post Mon, 01 Nov 2010 - 07:30
Post #12


User
Dołączył: Tue, 24 April 2007
Skąd: ZZA WINKLA!!!!





Dławik na wejsciu i spraa rozwiazana.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sloid
post Mon, 01 Nov 2010 - 10:57
Post #13


User
Dołączył: Fri, 21 March 2008
Skąd: Nieporęt





A czy przy dławiku nie zwiększe przed nim ciśnienia za bardzo?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tuning86
post Mon, 01 Nov 2010 - 13:06
Post #14


User
Dołączył: Tue, 24 April 2007
Skąd: ZZA WINKLA!!!!





To upusci je zawór w pompie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Tue, 02 Nov 2010 - 18:43
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





wyciagnij troche plynu ze wspomagania - to jest najprostszy sposób.


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 20:22