Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: maglownica z3 - jak zmiejszyć siłę wspomagania?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Sloid
Czy ktoś orientuje się w jaki sposób mogę zmniejszyć siłę wspomagania w maglownicy od Z3? O ile się orientuje jest tam sprężynka, ktora dociska zawór, który reguluje ciśnienie płynu, chciał bym ją osłabić, żeby ciśnienie spadło. Potrzebuje również schematu takiej maglownicy.
Z góry dzięki za odpowiedź
hz10
jedynie co możesz zrobić żeby zmniejszyć siłe wspomagania i zachować jego szybkość to odpowiednio zmodyfikować zawór regulujący ciśnienie w pompie wspomagania
Sloid
jesteś tego w 100% pewien?
Rozmawiałem z dwoma warsztatami, które regenerują maglownice i powiedzieli, że da się to ustawić na maglownicy. Powiedzieli też że obniżenie ciśnienia na pompie spowoduje gotowanie się płynu. Nawet jeśli płyn się nie zagotuje, to na maglownicy masz "control valve", który i tak upuści nadmiar ciśnienia. Zmiejszając ciśnienie na pompie uzyskasz nierówne wspomaganie, zależne od obrotów.
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope....0691/f00691.htm - tu jest zdjęcie ww zaworka i sprężynki.
Nie znam się na wspomaganiu, ale uważam, że warto się tego nauczyć, bo jeżdżenie po warsztatach troche mi zbrzydło, auto do sportu chce robić sam, żeby ewentualnie być w stanie powtórzyć modyfikacje w innym aucie i móc sobie dowolnie wszystko ustawiać pod siebie nie wydając kupy kasy na coś co można samemu w jeden dzień zrobić.
hz10
w maglownicy nie ma żadnych zaworów które mogą powodować obniżenie ciśnienia, podoba mi sie teoria z gotowaniem płynu po obnizeniu ciśnienia laugh.gif
Sloid
No ok, to co za zawór jest w linku który przesłalem?
Aguirre
Ten tłoczek ze zdjęcia to nie jest żaden zawór.Tłoczek ten jest dociskany sprężynką do listwy zębatej przekładni w celu kasowania luzu.
Rozbierałem kilka przekładni od różnych aut i nie spotkałem się z żadnymi zaworkami regulującymi ciśnienie.
W niektórych są stosowane jednynie zawory zwrotne ale one ciśnienia nie regulują.
Wydaje mi się że najprostszym i skutecznym rozwiązaniem w twoim przypadku byłoby wstawienie jakiegoś regulowanego bypasu na przewodzie ciśnieniowym i wyregulowanie ciśnienia do rządanej wartości.Układ byłby wtedy mniej czuły na prędkość obrotową silnika.
Sloid
Dzięki za odpowiedź, oszczędziłeś mi sporo pracy smile.gif Wygląda na to, że w warsztacie chcieli mnie naciągnąć :/
A masz może propozycję jakiegoś regulowanego zaworu?
Aguirre
Szczerze powiem że na chwilę obecną nie mam pojęcia co by tam zastosować.
Coś na zasadzie np. Blow Ofa lub regulatora ciśnienia paliwa z tym że nadmiar płynu trzeba dać spowrotem do zbiorniczka.
Nie wiem jakie ciśnienie panuje w układzie.Musisz poszukać w jakiś składach z hydrauliką lub pneumatyką jakiegoś ustroistwa biggrin.gif .
Podejrzewam,że temat jest napewno do ogarnięcia.
Pozostaje jeszcze opcja z pompą wspomagania jak pisał hz10
Nie wiem jaka pompa jest u ciebie ale wiele pomp ma w środku zawór regulujący ciśnienie.
Może jest opcja aby ten zawór "przeregulować" na mniejsze ciśnienie.
Podjedź do jakiegoś zakładu który naprawia takie rzeczy może coś podpowiedzą.
Gdyby dało się wymodzić coś w pompie to byłoby bez rzeźbienia.
tuning86
Koledzy było cos takiego w lagunie w maglownicy aby wraz z predkoscia wspomaganie malalo jak niebylo wloczone to było ciezko. Wiem z doswiadczenia bo robilem przekladke w laguna 1 po fl.
ac_schnitzer
a czy zakorkowanie tych 9 dziurek w walku sterujacym, tym co sie kreci nie spowodowalo by gorszego oprozniania sie cisnienia, i wraz z tym ograniczenia dzialania wspomagania.Mniejsza dziura przy tym samym cisnieniu da mniej oleju co odbije sie na sile wspomagania. w e39 one maja srednice ok 5mm.


pomiedzy oringami znajduja sie po 3 otwory. 3 zwrotne, 3 w lewo i 3 w prawo powodujace przelewanie plynu.


Lub inna opcja, uszkodzic pompe wspomagania tak, zeby nie dawala pelnego cisnienia .
hz10
to może inaczej , jak masz samochod z turbospręzarką i chcesz mu zmniejszyc moc to kryzujesz kolektor ssący czy zmniejszasz doladowanie rolleyes.gif zostawcie już tą maglownice w spokoju bo nie tędy droga
tuning86
Dławik na wejsciu i spraa rozwiazana.
Sloid
A czy przy dławiku nie zwiększe przed nim ciśnienia za bardzo?
tuning86
To upusci je zawór w pompie
SONIC
wyciagnij troche plynu ze wspomagania - to jest najprostszy sposób.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.