![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 February 2007 Skąd: Namysłów ![]() |
Witam. Po tym jak moje e30 4.4 okazało się za słabe próbuję wymodzić coś nowego, mocniejszego. Myślę o m62b44 z kompresorem.
Ess ma zestawy za jakieś 6 tys dolarów, Dinan trochę droższy. W PL koszt z tego co mi wiadomo wynosi około 16-18 tys. Efekt nieco ponad 400km i jakieś 560-580Nm. Celowałbym w trochę więcej... Ile zniesie seria? Korby i wał podobno kute... do jakiej mocy można zostać przy seryjnych tłokach? Jak z odprężeniem? dwie uszczelki plus przekładka ? tylko co wtedy ze spasowaniem kolektora dolotowego, głowice trochę rozejdą się na boki i chyba będzie z tym problem... Jakie sprzęgło zniosłoby powiedzmy okolice 450km i dobrze ponad 600Nm? Będzie to auto na co dzień więc nie byłbym za spiekiem. Obiło mi się o uszy że można zastosować tarczę 280mm z 850Csi, tylko nie wiem nic więcej na ten temat... Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale jeśli 850csi ma 380km, to np ze wzmocnionym dociskiem powinno wytrzymać okolice 450km? Kolejna sprawa to rozrząd. Czy nie lepiej byłoby pójść w m60b40 ze względu na podwójny łańcuch? Ma to jakieś większe znaczenie przy takim przyroście mocy? Wszelkie informacje mile widziane. -------------------- E30 325 M-technic II
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 December 2008 Skąd: Poznań ![]() |
hmmm ja bym na twoim miejscu poszedł w turbo, głównie ze strachu przed potwornym momentem obrotowym w lekkiej e30. Co do odprężania przekładką, nie ma strachu o to, że głowice się podniosą, to tylko 1 moze 2mm, jednak wiem, że np silnik m42 ciężko odprężyć przekładką ze wzg na obudowę łańcucha rozrządu, nie wiem jak w m62 ale może wystąpić podobny problem. Silnik taką moc powinien przyjąć bez większych 'ale' chociaż nie widać nigdzie takich projektów, troche to dziwi. Podwójny łańcuch, hmmm nie zaszkodziłby, chociaz wiele silników ma tylko jeden i jest ok.
Mało konkretów, jednak mam nadzieje, że coś pomogłem ![]() pzdr |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Z ciekawości w jakim celu tyle niuta w lekkim E30 ?
Czy turbo czy kompresor w E30 to jakiś cel oprócz driftu ma ? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 February 2007 Skąd: Namysłów ![]() |
hmmm ja bym na twoim miejscu poszedł w turbo, głównie ze strachu przed potwornym momentem obrotowym w lekkiej e30. Co do odprężania przekładką, nie ma strachu o to, że głowice się podniosą, to tylko 1 moze 2mm, jednak wiem, że np silnik m42 ciężko odprężyć przekładką ze wzg na obudowę łańcucha rozrządu, nie wiem jak w m62 ale może wystąpić podobny problem. Silnik taką moc powinien przyjąć bez większych 'ale' chociaż nie widać nigdzie takich projektów, troche to dziwi. Podwójny łańcuch, hmmm nie zaszkodziłby, chociaz wiele silników ma tylko jeden i jest ok. Mało konkretów, jednak mam nadzieje, że coś pomogłem ![]() pzdr Montaż turbo byłby bardziej skomplikowany i chyba droższy. A moment obrotowy byłby równie duży albo i większy ![]() Z tą obudową to chyba słuszna uwaga, nie pomyślałem o tym. Dzięki. -------------------- E30 325 M-technic II
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 February 2007 Skąd: Namysłów ![]() |
Z ciekawości w jakim celu tyle niuta w lekkim E30 ? Czy turbo czy kompresor w E30 to jakiś cel oprócz driftu ma ? W takim aby auto było po prostu mocne, szybkie. Żeby bez redukowania 2 biegi niżej i kręcenia nie wiadomo na jak wysokie obroty dało się ,,sprawnie,, wyprzedzić ![]() -------------------- E30 325 M-technic II
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża ![]() |
Jak ESS mowi 400ps to odejmij sobie z 50ps od razu na starcie, poza tym przy kompresorze podaja 400/580? nie 400/480? cos duzo tego momentu jak na kompresor? dla zestawu cfr550 tez podawali 550ps a jakos nie widzialem zeby ktos przekroczyl 470
![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Sprzęgło robi sachs performance, 680+Nm gwarantują , mam i bardzo fajnie chodzi. Centerforce też robi,ale nie sprawdzałem.
Turbo to chyba nie wejdzie, bynajmniej nie w e36. Nie wiem jak jest w e30, ale podobno mniej ciasno. Moment obrotowy i tak jest ogromny w tym silniku,ale co zrobić ![]() Z tego co wiem, to przy nitro przy +150 siadają pierścienie lekko, tłoki i korby znoszą to ok. Ale nitro jest jednak gorsze od kompresora jeśli chodzi o EGT, więc tym bym się nie sugerował, widziałem wykresy z USA auta po Dinan'ie i przejeździło 30000mil na 450KM bezproblemowo. Więc jest szansa że da się te 100-150 dodać i będzie to chodzić. Jak co to tłoki kute to ok. 5500zł... niemało, ale podobno zniosą nawet +250KM. Martwić się można skrzynią za to, Getrag 420G (6 biegówka od m62 i s62) niestety gwarantuje do 500Nm, które to na pewno przekroczysz.... Sam się o to martwię u siebie, bo skrzyń jest mało i są drogie. A 5 biegowe podobno już nie są tak mocne. Uważam, że kompresor (kupując używany) zrobisz do 10kzł o ile nie zaczniesz odprężać silnika. Ale to życie zweryfikuje. -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 December 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Ile wogóle może znieść taki seryjny silniczek po odprężeniu i dobrym dmuchnięciu? Podobno niektóre z tych V8 mają nawet kute korby, więc ciekawe ile tłoki zniosą, bo głowice w tych silnikach są raczej dobrze przygotowane pod duże moce (duże zawory i kanały)
pzdr |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
walkuje od jakiegos czasu ten temat bo w polsce jeszce nie doladowali turbina (bi) tego motoru a tylko to mnie interesuje.
![]() jest jeden kompresor w polsce, (drift), najlepszym wyjsciem jest silnik bez vanosa ale 4,4 ten z wczesnych e38 i e39. Byly ver bez vanosa 4,4 (m62b44) i vers z vanosem. produkcja trwala cos 35miesiecy ale dokladnie nie pamietam juz Nowszy silnik lepszy czyli wlasnie m62 a nie starszy m60 , a i pojemnosc mniejsza... nowszy ten przed liftingiem (bez vanosa) jest lepszy , wydajniejszy, ekonomiczniejszy, rowniej chodzi , poprostu nowszy, poprawiono problemy, odkrecanie sie sruby z pompy oleju i wiele innych rzeczy o ktorych pewnie nawet ja nie mam pojecia. Stare mialy ok - podwojny lancuch ale wcale to nie bylo lepsze... brakowalo wlasnie tych kutych korb, a te nowsze znow 4,4 po lifcie mialy elektroniczna przepustnice itd wagowo silnik wcale nie jest wiele ciezszy niz m50 , i jak to sie gada mocy nigdy nie za wiele ![]() Jak dla mnie to jedyna opcja zeby walnac 500kuca w miare tanim sposobem z rykiem v8 ![]() w e30 na turbo ciezko sie bedzie dostac, w e36 rowniez malo - tam zostaje tylko kompresor ale rowniez to bardzo dobre wyjscie. Jak by tak sobie pomyslec, szkoda ze nie bylo 4,4 w e34 bo tak mozna bylo by sie pobawic w dmuchanie bez wyciagania silnika ![]() A tak znowu zakup e38 , e39 ... -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 25 April 2006 Skąd: DW-city ![]() |
Jak ESS mowi 400ps to odejmij sobie z 50ps od razu na starcie, poza tym przy kompresorze podaja 400/580? nie 400/480? cos duzo tego momentu jak na kompresor? dla zestawu cfr550 tez podawali 550ps a jakos nie widzialem zeby ktos przekroczyl 470 ![]() Bo w usa maja magiczne hamownie ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 February 2007 Skąd: Namysłów ![]() |
Jak ESS mowi 400ps to odejmij sobie z 50ps od razu na starcie, poza tym przy kompresorze podaja 400/580? nie 400/480? cos duzo tego momentu jak na kompresor? dla zestawu cfr550 tez podawali 550ps a jakos nie widzialem zeby ktos przekroczyl 470 ![]() Tak, podają 410/580 dla m62. Dobrze wiedzieć, że te wartości są trochę naciągane... -------------------- E30 325 M-technic II
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 February 2007 Skąd: Namysłów ![]() |
Sprzęgło robi sachs performance, 680+Nm gwarantują , mam i bardzo fajnie chodzi. Centerforce też robi,ale nie sprawdzałem. Turbo to chyba nie wejdzie, bynajmniej nie w e36. Nie wiem jak jest w e30, ale podobno mniej ciasno. Moment obrotowy i tak jest ogromny w tym silniku,ale co zrobić ![]() Z tego co wiem, to przy nitro przy +150 siadają pierścienie lekko, tłoki i korby znoszą to ok. Ale nitro jest jednak gorsze od kompresora jeśli chodzi o EGT, więc tym bym się nie sugerował, widziałem wykresy z USA auta po Dinan'ie i przejeździło 30000mil na 450KM bezproblemowo. Więc jest szansa że da się te 100-150 dodać i będzie to chodzić. Jak co to tłoki kute to ok. 5500zł... niemało, ale podobno zniosą nawet +250KM. Martwić się można skrzynią za to, Getrag 420G (6 biegówka od m62 i s62) niestety gwarantuje do 500Nm, które to na pewno przekroczysz.... Sam się o to martwię u siebie, bo skrzyń jest mało i są drogie. A 5 biegowe podobno już nie są tak mocne. Uważam, że kompresor (kupując używany) zrobisz do 10kzł o ile nie zaczniesz odprężać silnika. Ale to życie zweryfikuje. Zdaje się że sachs performance podaje 570Nm : http://en.sachsperformance.com/sachs-race-...lung-set-2.html . Ciągle chodzi mi po głowie sprzęgło z 850csi, wiem ze takie coś w pl jeździ..ale niestety brak info na ten temat... Tak sobie myślę, że skoro m62 ma taką samą tarcze sprzęgła jak s62 to różnica musi tkwić tylko w docisku. Może dobrym rozwiązaniem byłby właśnie wzmocniony docisk z s62b50 przy m62... i jeśli takie cos byłoby wykonalne to chyba wolałbym bardziej takie rozwiązanie niż zestaw Sachsa za 700 Euro. Nie wiesz czy te 450km przy Dinanie to na odprężonym silniku? Orientujesz się od czego kompresor podpasuje? Stosowany jest chyba Votrech v2 i v3. Nowy kosztuje sporo. Nie znalazłem nigdzie w jakich autach był seryjnie montowany. Czy w ogóle był? -------------------- E30 325 M-technic II
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Twardziele używają tej tarczy http://en.sachsperformance.com/sachs-race-...anischen-2.html
![]() Na niej masz tyle co napisałem ![]() ![]() Co do odprężenia, niestety nie wiem nic o tym, nie natrafiłem,ale w kit'cie dinana nie ma nic do odprężania o ile widziałem, więc nie sądzę ![]() Gdzie i jaki kompresor jeszcze nie patrzyłem, wciąż się zastanawiam czy to zrobię, przedroży mi projekt i zwiększy awaryjność. -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Wszystkie korbowody w m60, m62 są kute: http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?par...911241725809%09 . Dokładnie jest to jakiś spiek, który jest bardzo wytrzymały, więc o to, nie musisz się bać. To samo tyczy się wału, jest odkuwany ze stali chromowo-molibdenowej. Najsłabszym ogniwem będą więc tłoki, ale one również mogą znieść wiele bo silnik jest wyposażony w natrysk oleju na denka tłoków. Stosujesz wydajną chłodnicę oleju i pałujesz ile wlezie.
Odnośnie łańcucha rozrządu to nie kombinuj z dwurzędowym. Jednorzędowy zastosowany w Twoim silniku jest o połowę lżejszy od tego starszego, a równie bezawaryjny. Musze poruszyć również sprawę z odprężaniem. W tym silniku jest to bardzo łatwe. Uszczelki pod głowicami są stalowe kilkuczęściowe. Oryginalnie między dwoma blachami zewnętrznymi jest przekładka stalowa, którą można wymienić na taką, której grubość będzie nam najbardziej odpowiadała. W ogóle to w oryginale były dwa typy uszczelek. Jedna nominalna o grubości 1,74mm, i grubsza o 0,3mm. Kolejna sprawa to że m62b44 jest rozwojowym silnikiem pod względem mocy. W głowicy znajdziemy mnóstwo niedociągnięć i pozostałości po odlewach które drastycznie zaburzają przepływ gazów. Do tego można dobrać odpowiednio ostrzejsze wałki rozrządów i myślę że w 380km można celować. Następna sprawa to pewien kompromis do modyfikowania tego silnika, czyli rzadko spotykane m62b46, czyli po prostu 4.6is z bmw x5 lub alpiny b10 z e39. Ten silnik dysponuje seryjną mocą 347km i momentem na poziomie 480Nm. -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Ale dłubanie go n/a jest kosztowo sztuką dla sztuki uważam. Robienie głowic itd nie da tyle co byśmy chcieli.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 February 2007 Skąd: Namysłów ![]() |
Jak wygląda sprawa z wałkami rozrządu? czy od m62b35 nie są ostrzejsze (tak jak w przypadku m30b28 i b35)?
Nikt nie wie jak z tym dociskiem od s62? podejdzie do m62? Może jest jakiś inny patent na mocniejsze sprzęgło w m62 oprócz Sachs Performance, Centerforce, spieków itp ? Czy skrzynia 6b od m60 ma ten sam wieloklin na tarczę co skrzynia z m62/s62? -------------------- E30 325 M-technic II
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 February 2007 Skąd: Namysłów ![]() |
Uszczelki pod głowicami są stalowe kilkuczęściowe. Oryginalnie między dwoma blachami zewnętrznymi jest przekładka stalowa, którą można wymienić na taką, której grubość będzie nam najbardziej odpowiadała. A co z pierścieniami dookoła cylindrów? Po rozmontowaniu uszczelki trzeba by je od nowa wprasować, a to już nie takie proste, właściwie to trzeba by je chyba wymienić na inne, ze względu na grubszą przekładkę...? -------------------- E30 325 M-technic II
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Nikt nie wie jak z tym dociskiem od s62? podejdzie do m62? Może jest jakiś inny patent na mocniejsze sprzęgło w m62 oprócz Sachs Performance, Centerforce, spieków itp ? Docisk z S62 nie pasuje o ile wiem. Nie ma innego patentu, trza płacić ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Ile kosztuje ta tarcza 4łapkowa co wrzuciles wyzej?
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Dokładnie:
Die Preise und Nummern für die Kupplungsteile sind: 1. Druckplatte 883082001243 = 309,- Euro 2. Mitnehmerscheibe Sinter starr 881864999518 = 280,- Euro 3. Ausrücklager müssen Sie bei BMW beschaffen 4. Fracht nach Polen = 20,- Euro Gesamt = 609,- Euro Trzeba zeszlifować kawałek kołnierza z dwumasu żeby to działało, mam gdzieś nawet rysunek. -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 05:28 |