Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: m62b44 kompresor - kilka pytań
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Stron: 1, 2
Sławek87
Witam. Po tym jak moje e30 4.4 okazało się za słabe próbuję wymodzić coś nowego, mocniejszego. Myślę o m62b44 z kompresorem.
Ess ma zestawy za jakieś 6 tys dolarów, Dinan trochę droższy. W PL koszt z tego co mi wiadomo wynosi około 16-18 tys. Efekt nieco ponad 400km i jakieś 560-580Nm.
Celowałbym w trochę więcej...

Ile zniesie seria? Korby i wał podobno kute... do jakiej mocy można zostać przy seryjnych tłokach?

Jak z odprężeniem? dwie uszczelki plus przekładka ? tylko co wtedy ze spasowaniem kolektora dolotowego, głowice trochę rozejdą się na boki i chyba będzie z tym problem...

Jakie sprzęgło zniosłoby powiedzmy okolice 450km i dobrze ponad 600Nm? Będzie to auto na co dzień więc nie byłbym za spiekiem. Obiło mi się o uszy że można zastosować tarczę 280mm z 850Csi, tylko nie wiem nic więcej na ten temat... Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale jeśli 850csi ma 380km, to np ze wzmocnionym dociskiem powinno wytrzymać okolice 450km?

Kolejna sprawa to rozrząd. Czy nie lepiej byłoby pójść w m60b40 ze względu na podwójny łańcuch? Ma to jakieś większe znaczenie przy takim przyroście mocy?

Wszelkie informacje mile widziane.
Michau9
hmmm ja bym na twoim miejscu poszedł w turbo, głównie ze strachu przed potwornym momentem obrotowym w lekkiej e30. Co do odprężania przekładką, nie ma strachu o to, że głowice się podniosą, to tylko 1 moze 2mm, jednak wiem, że np silnik m42 ciężko odprężyć przekładką ze wzg na obudowę łańcucha rozrządu, nie wiem jak w m62 ale może wystąpić podobny problem. Silnik taką moc powinien przyjąć bez większych 'ale' chociaż nie widać nigdzie takich projektów, troche to dziwi. Podwójny łańcuch, hmmm nie zaszkodziłby, chociaz wiele silników ma tylko jeden i jest ok.
Mało konkretów, jednak mam nadzieje, że coś pomogłem wink.gif
pzdr
ryczko100
Z ciekawości w jakim celu tyle niuta w lekkim E30 ?
Czy turbo czy kompresor w E30 to jakiś cel oprócz driftu ma ?
Sławek87
CYTAT(Michau9 @ Sat, 05 Mar 2011 - 15:49) *
hmmm ja bym na twoim miejscu poszedł w turbo, głównie ze strachu przed potwornym momentem obrotowym w lekkiej e30. Co do odprężania przekładką, nie ma strachu o to, że głowice się podniosą, to tylko 1 moze 2mm, jednak wiem, że np silnik m42 ciężko odprężyć przekładką ze wzg na obudowę łańcucha rozrządu, nie wiem jak w m62 ale może wystąpić podobny problem. Silnik taką moc powinien przyjąć bez większych 'ale' chociaż nie widać nigdzie takich projektów, troche to dziwi. Podwójny łańcuch, hmmm nie zaszkodziłby, chociaz wiele silników ma tylko jeden i jest ok.
Mało konkretów, jednak mam nadzieje, że coś pomogłem wink.gif
pzdr


Montaż turbo byłby bardziej skomplikowany i chyba droższy. A moment obrotowy byłby równie duży albo i większy smile.gif .
Z tą obudową to chyba słuszna uwaga, nie pomyślałem o tym.
Dzięki.
Sławek87
CYTAT(ryczko100 @ Sat, 05 Mar 2011 - 18:08) *
Z ciekawości w jakim celu tyle niuta w lekkim E30 ?
Czy turbo czy kompresor w E30 to jakiś cel oprócz driftu ma ?


W takim aby auto było po prostu mocne, szybkie. Żeby bez redukowania 2 biegi niżej i kręcenia nie wiadomo na jak wysokie obroty dało się ,,sprawnie,, wyprzedzić wink.gif
kosiniak
Jak ESS mowi 400ps to odejmij sobie z 50ps od razu na starcie, poza tym przy kompresorze podaja 400/580? nie 400/480? cos duzo tego momentu jak na kompresor? dla zestawu cfr550 tez podawali 550ps a jakos nie widzialem zeby ktos przekroczyl 470 smile.gif
Kajman
Sprzęgło robi sachs performance, 680+Nm gwarantują , mam i bardzo fajnie chodzi. Centerforce też robi,ale nie sprawdzałem.
Turbo to chyba nie wejdzie, bynajmniej nie w e36. Nie wiem jak jest w e30, ale podobno mniej ciasno.
Moment obrotowy i tak jest ogromny w tym silniku,ale co zrobić smile.gif Domyślam się, że szybko będzie mało i też na przyszłą zimę pewnie kompresor dłubnę.
Z tego co wiem, to przy nitro przy +150 siadają pierścienie lekko, tłoki i korby znoszą to ok. Ale nitro jest jednak gorsze od kompresora jeśli chodzi o EGT, więc tym bym się nie sugerował, widziałem wykresy z USA auta po Dinan'ie i przejeździło 30000mil na 450KM bezproblemowo. Więc jest szansa że da się te 100-150 dodać i będzie to chodzić. Jak co to tłoki kute to ok. 5500zł... niemało, ale podobno zniosą nawet +250KM.
Martwić się można skrzynią za to, Getrag 420G (6 biegówka od m62 i s62) niestety gwarantuje do 500Nm, które to na pewno przekroczysz.... Sam się o to martwię u siebie, bo skrzyń jest mało i są drogie. A 5 biegowe podobno już nie są tak mocne.
Uważam, że kompresor (kupując używany) zrobisz do 10kzł o ile nie zaczniesz odprężać silnika. Ale to życie zweryfikuje.
Michau9
Ile wogóle może znieść taki seryjny silniczek po odprężeniu i dobrym dmuchnięciu? Podobno niektóre z tych V8 mają nawet kute korby, więc ciekawe ile tłoki zniosą, bo głowice w tych silnikach są raczej dobrze przygotowane pod duże moce (duże zawory i kanały)
pzdr
k64
walkuje od jakiegos czasu ten temat bo w polsce jeszce nie doladowali turbina (bi) tego motoru a tylko to mnie interesuje. tongue.gif

jest jeden kompresor w polsce, (drift), najlepszym wyjsciem jest silnik bez vanosa ale 4,4 ten z wczesnych e38 i e39.

Byly ver bez vanosa 4,4 (m62b44) i vers z vanosem.
produkcja trwala cos 35miesiecy ale dokladnie nie pamietam juz
Nowszy silnik lepszy czyli wlasnie m62 a nie starszy m60 , a i pojemnosc mniejsza...
nowszy ten przed liftingiem (bez vanosa) jest lepszy , wydajniejszy, ekonomiczniejszy, rowniej chodzi , poprostu nowszy, poprawiono problemy, odkrecanie sie sruby z pompy oleju i wiele innych rzeczy o ktorych pewnie nawet ja nie mam pojecia.
Stare mialy ok - podwojny lancuch ale wcale to nie bylo lepsze...
brakowalo wlasnie tych kutych korb, a te nowsze znow 4,4 po lifcie mialy elektroniczna przepustnice itd

wagowo silnik wcale nie jest wiele ciezszy niz m50 , i jak to sie gada mocy nigdy nie za wiele cool.gif

Jak dla mnie to jedyna opcja zeby walnac 500kuca w miare tanim sposobem z rykiem v8 cool.gif
w e30 na turbo ciezko sie bedzie dostac, w e36 rowniez malo - tam zostaje tylko kompresor ale rowniez to bardzo dobre wyjscie.
Jak by tak sobie pomyslec, szkoda ze nie bylo 4,4 w e34 bo tak mozna bylo by sie pobawic w dmuchanie bez wyciagania silnika laugh.gif
A tak znowu zakup e38 , e39 ...
tdserek
CYTAT(kosiniak @ Sun, 06 Mar 2011 - 10:31) *
Jak ESS mowi 400ps to odejmij sobie z 50ps od razu na starcie, poza tym przy kompresorze podaja 400/580? nie 400/480? cos duzo tego momentu jak na kompresor? dla zestawu cfr550 tez podawali 550ps a jakos nie widzialem zeby ktos przekroczyl 470 smile.gif

Bo w usa maja magiczne hamownie biggrin.gif a do tego moc podaja przewaznie na silniku a nie na kolach:D
Sławek87
CYTAT(kosiniak @ Sun, 06 Mar 2011 - 10:31) *
Jak ESS mowi 400ps to odejmij sobie z 50ps od razu na starcie, poza tym przy kompresorze podaja 400/580? nie 400/480? cos duzo tego momentu jak na kompresor? dla zestawu cfr550 tez podawali 550ps a jakos nie widzialem zeby ktos przekroczyl 470 smile.gif


Tak, podają 410/580 dla m62.
Dobrze wiedzieć, że te wartości są trochę naciągane...
Sławek87
CYTAT(Kajman @ Mon, 07 Mar 2011 - 09:53) *
Sprzęgło robi sachs performance, 680+Nm gwarantują , mam i bardzo fajnie chodzi. Centerforce też robi,ale nie sprawdzałem.
Turbo to chyba nie wejdzie, bynajmniej nie w e36. Nie wiem jak jest w e30, ale podobno mniej ciasno.
Moment obrotowy i tak jest ogromny w tym silniku,ale co zrobić smile.gif Domyślam się, że szybko będzie mało i też na przyszłą zimę pewnie kompresor dłubnę.
Z tego co wiem, to przy nitro przy +150 siadają pierścienie lekko, tłoki i korby znoszą to ok. Ale nitro jest jednak gorsze od kompresora jeśli chodzi o EGT, więc tym bym się nie sugerował, widziałem wykresy z USA auta po Dinan'ie i przejeździło 30000mil na 450KM bezproblemowo. Więc jest szansa że da się te 100-150 dodać i będzie to chodzić. Jak co to tłoki kute to ok. 5500zł... niemało, ale podobno zniosą nawet +250KM.
Martwić się można skrzynią za to, Getrag 420G (6 biegówka od m62 i s62) niestety gwarantuje do 500Nm, które to na pewno przekroczysz.... Sam się o to martwię u siebie, bo skrzyń jest mało i są drogie. A 5 biegowe podobno już nie są tak mocne.
Uważam, że kompresor (kupując używany) zrobisz do 10kzł o ile nie zaczniesz odprężać silnika. Ale to życie zweryfikuje.


Zdaje się że sachs performance podaje 570Nm : http://en.sachsperformance.com/sachs-race-...lung-set-2.html .
Ciągle chodzi mi po głowie sprzęgło z 850csi, wiem ze takie coś w pl jeździ..ale niestety brak info na ten temat...

Tak sobie myślę, że skoro m62 ma taką samą tarcze sprzęgła jak s62 to różnica musi tkwić tylko w docisku. Może dobrym rozwiązaniem byłby właśnie wzmocniony docisk z s62b50 przy m62... i jeśli takie cos byłoby wykonalne to chyba wolałbym bardziej takie rozwiązanie niż zestaw Sachsa za 700 Euro.

Nie wiesz czy te 450km przy Dinanie to na odprężonym silniku?

Orientujesz się od czego kompresor podpasuje? Stosowany jest chyba Votrech v2 i v3. Nowy kosztuje sporo. Nie znalazłem nigdzie w jakich autach był seryjnie montowany. Czy w ogóle był?
Kajman
Twardziele używają tej tarczy http://en.sachsperformance.com/sachs-race-...anischen-2.html wink.gif
Na niej masz tyle co napisałem smile.gif Brałem, wiem smile.gif
Co do odprężenia, niestety nie wiem nic o tym, nie natrafiłem,ale w kit'cie dinana nie ma nic do odprężania o ile widziałem, więc nie sądzę smile.gif
Gdzie i jaki kompresor jeszcze nie patrzyłem, wciąż się zastanawiam czy to zrobię, przedroży mi projekt i zwiększy awaryjność.
Rafciu
Wszystkie korbowody w m60, m62 są kute: http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?par...911241725809%09 . Dokładnie jest to jakiś spiek, który jest bardzo wytrzymały, więc o to, nie musisz się bać. To samo tyczy się wału, jest odkuwany ze stali chromowo-molibdenowej. Najsłabszym ogniwem będą więc tłoki, ale one również mogą znieść wiele bo silnik jest wyposażony w natrysk oleju na denka tłoków. Stosujesz wydajną chłodnicę oleju i pałujesz ile wlezie.
Odnośnie łańcucha rozrządu to nie kombinuj z dwurzędowym. Jednorzędowy zastosowany w Twoim silniku jest o połowę lżejszy od tego starszego, a równie bezawaryjny.
Musze poruszyć również sprawę z odprężaniem. W tym silniku jest to bardzo łatwe. Uszczelki pod głowicami są stalowe kilkuczęściowe. Oryginalnie między dwoma blachami zewnętrznymi jest przekładka stalowa, którą można wymienić na taką, której grubość będzie nam najbardziej odpowiadała. W ogóle to w oryginale były dwa typy uszczelek. Jedna nominalna o grubości 1,74mm, i grubsza o 0,3mm.
Kolejna sprawa to że m62b44 jest rozwojowym silnikiem pod względem mocy. W głowicy znajdziemy mnóstwo niedociągnięć i pozostałości po odlewach które drastycznie zaburzają przepływ gazów. Do tego można dobrać odpowiednio ostrzejsze wałki rozrządów i myślę że w 380km można celować.
Następna sprawa to pewien kompromis do modyfikowania tego silnika, czyli rzadko spotykane m62b46, czyli po prostu 4.6is z bmw x5 lub alpiny b10 z e39. Ten silnik dysponuje seryjną mocą 347km i momentem na poziomie 480Nm.
Kajman
Ale dłubanie go n/a jest kosztowo sztuką dla sztuki uważam. Robienie głowic itd nie da tyle co byśmy chcieli.
Sławek87
Jak wygląda sprawa z wałkami rozrządu? czy od m62b35 nie są ostrzejsze (tak jak w przypadku m30b28 i b35)?

Nikt nie wie jak z tym dociskiem od s62? podejdzie do m62?
Może jest jakiś inny patent na mocniejsze sprzęgło w m62 oprócz Sachs Performance, Centerforce, spieków itp ?

Czy skrzynia 6b od m60 ma ten sam wieloklin na tarczę co skrzynia z m62/s62?
Sławek87
CYTAT(Rafciu @ Tue, 08 Mar 2011 - 17:50) *
Uszczelki pod głowicami są stalowe kilkuczęściowe. Oryginalnie między dwoma blachami zewnętrznymi jest przekładka stalowa, którą można wymienić na taką, której grubość będzie nam najbardziej odpowiadała.


A co z pierścieniami dookoła cylindrów? Po rozmontowaniu uszczelki trzeba by je od nowa wprasować, a to już nie takie proste, właściwie to trzeba by je chyba wymienić na inne, ze względu na grubszą przekładkę...?
Kajman
CYTAT(Sławek87 @ Fri, 11 Mar 2011 - 11:18) *
Nikt nie wie jak z tym dociskiem od s62? podejdzie do m62?
Może jest jakiś inny patent na mocniejsze sprzęgło w m62 oprócz Sachs Performance, Centerforce, spieków itp ?


Docisk z S62 nie pasuje o ile wiem. Nie ma innego patentu, trza płacić smile.gif
Misior
Ile kosztuje ta tarcza 4łapkowa co wrzuciles wyzej?
Kajman
Dokładnie:

Die Preise und Nummern für die Kupplungsteile sind:

1. Druckplatte 883082001243 = 309,- Euro
2. Mitnehmerscheibe Sinter starr 881864999518 = 280,- Euro
3. Ausrücklager müssen Sie bei BMW beschaffen
4. Fracht nach Polen = 20,- Euro

Gesamt = 609,- Euro

Trzeba zeszlifować kawałek kołnierza z dwumasu żeby to działało, mam gdzieś nawet rysunek.
Exec
Chciałbym powrócic jeszcze do tematu kompresora w m62b44

Rozważanie Essów, czy Dinanów wydaje mi się trochę bez sensu... Wciąż są jeszcze np. eatony, wiadomo - ich efektywność jest niższa, ale dopłacać ponad 10tyś zł. za potencjalne pare koni i mniejsze gabaryty?

Ano właśnie, dopiero eaton m112 (czyli faktycznie olbrzymia kobyła) jest stanie nadmuchać ten silnik, ale...

Może by posłużyć się dwoma m62? Podchodząc logicznie (według mnie przynajmniej smile.gif ) nie brałem za bardzo pod uwagę takiego rozwiązania. Z góry zakładałem, że napędzanie dwóch mniejszych kompresorów będzie wymagało poświęcenia znacznie większej mocy, niż napędzanie jednego dużego.

Poszperałem właśnie w necie, i ze specyfikacji tych kompresorów wynika, że mogę się mylić.
Pozostaje jeszcze kwestia efektywności (skuteczności) kompresora - fakt - m112 ma skuteczność o parę % wyższą i szybciej osiąga maksymalną jej wartość, choć wszystko zależy od prędkości obrotowej, ale o tym za chwilę...

M62B44 w n/a ma zapotrzebowanie na powietrze rzędu powiedzmy 500cfm (przy 100% efektywności), m112 jest w stanie nadmuchać to do 5psi przy ok. 8000obr, zabierając przy tym niecałe 30KM
Dla dwóch m62 osiągnięcie 5psi przy zapotrzebowaniu 500cfm wymaga rozkręcenia ich do 10500obr, każdy z nich będzie potrzebował w tym momencie ok 15KM, czyli łącznie zabierają 30KM

Kompresory eatona osiągają swoją maksymalną skuteczność (ok 90%) dopiero w górnych granicach obrotów, a więc kręcąc m62 szybciej niwelujemy nawet przewagę 'skuteczniejszego' m112.

Ciekaw jestem Waszych opinii...

Na chwilę obecną korzyści płynące z ceny, dostępności, "serwisowalności" (dostępne zestawy naprawcze) i przede wszystkim z gabarytów m62 wydają się być przynajmniej wymierne.
Dzięki gabarytom m62 jest szansa na upchnięcie ich bez większych modyfikacji pokrywy silnika, w przeciwieństwie do tego, co zmuszony był zrobić kolega Słoma z kompresorem pokroju m112 na m62b44 wink.gif



Tworząc tą teorię opierałem się głównie na tych wykresach:

M62



MP112


(Należy zwrócić uwagę, iż drugi wykres dotyczy mp112, czyli słabszego brata m112 - wziąłem już na to poprawkę w kalkulacjach smile.gif
bartpa
to co zrobiono slomie to ..

ad rem

1. liczac w cfm max co potrzebuje m62b44 to 400cfm/na

2. m112 nadyma 0,6 bara, przy odcince okolo 0,45

3.wbrewm pozorom m112 nie jest duzo wiekszy niz m62

minimalne wymiary roznia sie : wys 11cm szer 4cm dlugosc 4cm

4 2 m62 to dobry pomysl biarac pod uwage wydajnosc glownie przez to ze w seri maja wyzsza predkosc obrtowa-12000/14000

5 umieszczenie ich bedzei wymagalo :

1.drozszy intercooler

2.wymiana / przeniesienie serwa

3.przeniesienie skrzynki bezpiecznikow

4 przeniesienie zb oleju wspomy oraz sprzegla

5.drozszego, ciezszego ukladu dolotowego

6 skomplikowanego przeniesienia napedu

7 podwojnego mocowania

-------------------------------------------------------------------

najwazniejsza zaleta jest sprzeglo przy m62 wiec mozna uzyc seryjnej przepustnicy

ps


sloma ma m122

mp to nastepna generacja wyroznia suie wbudowanym by pasem
Exec
CYTAT(bartpa @ Sat, 12 Mar 2011 - 07:52) *
1. liczac w cfm max co potrzebuje m62b44 to 400cfm/na


to prawda, podawalem 500cfm dla 100% VE, trzeba zakładać jakiś zapas, w końcu mamy na myśli raczej używane kompresory wink.gif


CYTAT(bartpa @ Sat, 12 Mar 2011 - 07:52) *
3.wbrewm pozorom m112 nie jest duzo wiekszy niz m62

minimalne wymiary roznia sie : wys 11cm szer 4cm dlugosc 4cm


Hm, dla objętości bryły to wcale nie tak mało, a już szczególnie patrząc pod maskę E30 z V8 biggrin.gif


CYTAT(bartpa @ Sat, 12 Mar 2011 - 07:52) *
4 2 m62 to dobry pomysl biarac pod uwage wydajnosc glownie przez to ze w seri maja wyzsza predkosc obrtowa-12000/14000

5 umieszczenie ich bedzei wymagalo :

1.drozszy intercooler

2.wymiana / przeniesienie serwa

3.przeniesienie skrzynki bezpiecznikow

4 przeniesienie zb oleju wspomy oraz sprzegla

5.drozszego, ciezszego ukladu dolotowego

6 skomplikowanego przeniesienia napedu

7 podwojnego mocowania


Trochę rzeźbienia jest, jak zawsze smile.gif Ja to 2x m62 rozpatruje jeszcze pod kątem swojego e39, tym bardziej, że jeden m62 leży w domu, a większość ww. problemów pewnie rozwiązałaby się po delikatnym podniesieniu pokrywy silnika...

bartpa
1. duzo za duzo przyjales

2.wymiary ktore podejesz przy montazu sa najmniej istotne, najwazniejsza jest dlugosc

3. mysle ze nie masz pojecia o czym piszesz a przekonasz sie jak zaczniesz cos robic wink.gif
Mario
I po co koledze kompresory Roots jak będzie od dołu walczył z niutami.
Lepiej wstawić jeden Centrifugal jak np.Vortech i ma kłopot z głowy
bartpa
z niutami z dolu sie nie walczy , tylko delektuje tongue.gif
mysle ze centri i roots biorac sume za i przeciw to ta sama "klasa" srednia


Misior
Sorki za powrocenie do tematu tarczy sprzegla ale jaki jest sens wydawac 609e na taka tarcze jak ja mam zrobiona identyczna w stolicy za cene 400zł?
Kajman
Rozumiem, że tezę potwierdziłeś poważnymi badaniami, czy tylko wystarczy, że wygląda podobnie? Nikt na świecie nie robi kpl sprzęgła na 700Nm tylko Sachs i pod Warszawą, Tylko że pod Warszawą kpl za 400zł?
Misior
Nie mowilem o komplecie tylko o samej tarczy (robilem w wawie na skoczylasa a docisk w otwocku)
Kajman
A ja mówę o ZAKUPIE kompletu za 609Eur o gwarantowanej wytrzymałości 670Nm+ renomowanego producenta. Biorąc pod uwagę, że wywalenie sprzęgła u mnie to ok. 700zł sama robocizna, to nie miałem ochoty sprawdzać, czy nasi domorośli spece opanowali temat jak Sachs Performance i ew dopłacać za robotę drugi raz po np. 3 miesiącach lub jednym dobrym strzale nitro.
Wierzę, że u nas robią dobre sprzęgła, ale nie jestem przekonany, że takie same jak Sachs w wersji wyczynowej.
Just
Sachs "wzmocniony", kupiony bezposrednio w Niemczech do RS4 slizgal sie od poczatku przy ruszaniu z wiekszych obrotow na seryjnych parametrach silnika, po roku normalnej jazdy po bulki slizgal sie z rolki.

Nie wiem jak tam stage 2+ ale to zwykle "wzmocnienie" tarczy jakas tam organicznym czyms jest u Sachsa nic nie warte.
Kajman
Pytanie czy miałeś przebudować swój dwumas i czy to zrobiłeś? Ja dostałem specjalną instrukcję gdzie i ile wyfrezować, kilku znajomych jeździ na tych sprzęgłach i nic się nie dzieje.
Just
Nic nie robilem ale mialo byc P&P.

Chodzi o ten wynalazek.
Absolutnie nie warty ceny.

Z tym, ze RS4 B5 ze swoim sprzeglem zblizonym do slabszej o 120 koni i kupe niutow wersji S4 jest specyficznym "problemem".
Kajman
Tego sprzęgła nie robi w całości Sachs z tego co czytam. No i oczywiście każdemu zdarzy się też zrobić gniota smile.gif Pojeździmy, zobaczymy jak sie u mnie spisze.
Misior
Tez tak uwazam. Pojezdzimy i wtedy pogadamy co jest warte a co nie. Nie odbiegajmy od tematu.

p.s. tarcza niema takiego wielkiego znaczenia jak docisk - mozna miec tarcze do miliona niutów i nic z tego jak docisk tego nie utrzyma.
Sławek87
A co powiecie na taki patent ze sprzęgłem...

Customowe koło zamachowe, dwie tarcze od s62b50 oraz wzmocniony docisk również od s62?

Mam gościa który zrobiłby mi odpowiedni zamach, przekładki między tarcze. Myślę, że mogłoby to działać i całkiem dobrze sprawdzać się na co dzień.
Tylko ile Nm by to wytrzymało...

Coś w tym stylu :
Kajman
Tylko czy to kosztem nie przekroczy gotowego zestawu? Zobaczymy jak u mnie sachs na nitro wyjdzie, ma być na razie spokojnie 400KM i ok.600-700Nm, jak to zniesie, to zniesie i kompresor.
Sławek87
CYTAT(Kajman @ Mon, 28 Mar 2011 - 19:48) *
Tylko czy to kosztem nie przekroczy gotowego zestawu? Zobaczymy jak u mnie sachs na nitro wyjdzie, ma być na razie spokojnie 400KM i ok.600-700Nm, jak to zniesie, to zniesie i kompresor.


Zestaw Sachs'a wychodzi jakieś 2300zł.
Natomiast dwa zestawy sprzęgła do s62 -2000zł, koło zamachowe myślę że w granicach 1000zł udałoby się załatwić. Do tego wzmocnienie docisku. Na pewno drożej. Ale jak by miało wytrzymać co najmniej tyle co spiek sachs'a, to z mojego punktu widzenia warto wink.gif
Kajman
No i przerobienie tego do m62... do którego nie pasuje p&p.
Rafciu
Tylko w jakim celu tak cudować? Seryjne m62 długo nie wytrzyma przy obciążeniu 700NM. To prawie dwa razy tyle, co generuje seryjny silnik! Prędzej Ci wybuchnie pod maską niż ten sachs się uśliźnie.
Exec
CYTAT(Rafciu @ Sun, 10 Apr 2011 - 23:34) *
Tylko w jakim celu tak cudować? Seryjne m62 długo nie wytrzyma przy obciążeniu 700NM. To prawie dwa razy tyle, co generuje seryjny silnik! Prędzej Ci wybuchnie pod maską niż ten sachs się uśliźnie.

m62 ma potencjal, raczej tak szybko nie wybuchnie, conajwyzej w tym samym czasie co sachs smile.gif
Kajman
Korby, wał, panewki wytrzymują. Tłoki a zwłaszcza pierścienie są pewnym problemem. Po ich zmianie hulaj dusza smile.gif Znajomy właśnie +250KM i prawie +400Nm z nitro psika w UK na takim zestawie.
Exec
CYTAT(Kajman @ Mon, 11 Apr 2011 - 07:12) *
Korby, wał, panewki wytrzymują. Tłoki a zwłaszcza pierścienie są pewnym problemem. Po ich zmianie hulaj dusza smile.gif Znajomy właśnie +250KM i prawie +400Nm z nitro psika w UK na takim zestawie.

Za oceanem popularne jest dmuchanie tego motoru, jest natrysk na denka, wiec dobre chlodzenie oleju i mozna poszalec...
Rafciu
Panowie ja wszystko rozumiem, rozbierałem ten silnik na części pierwsze, składałem go i jakoś jeździ, więc wiem co kryje jego wnętrze.
Problem w tym, że 20 sekundowy strzał +400 NM to jednak niewielkie obciążenie w porównaniu z doładowaniem + 400 NM stale. Wątpię żeby to długo i bezawaryjnie jeździło, szczególnie że tłoki są wręcz filigranowej konstrukcji, bardziej podobne do tych z motocykli wysokoobrotowych, niż z samochodów.


Kajman
+400Nm z doładowania to by było też kilkaset KM, więc długa droga do takich mocy. A pisałem,tłoki trzeba akurat zmienić smile.gif
Rafciu
Tylko skompletuj 8 kutych tłoków smile.gif

Kajman
3500-5000zł. Do tego najlepiej tuleje od razu za kolejne 3000zł. Panewki, śruby, uszczelki, płyny, obróbka. W 10-12kzł się zmieścisz.
Rafciu
Remont mojego m62tub44 wyniósł ok 6 tyś zł. Dodam że wszystko robiłem sam, części były załatwiane poprzez znajomości (jak najtaniej), ale wszystko co znalazło się w tym silniku jest markowe. Remont objął: nowe panewki glyco, nowe pierścienie mahle, nowe uszczelki (kpl na góre i dół) victor reinz, nowe śruby głowic vitora, nowe świece NGK (sztuka do tego silnika po zniżkach kosztuje ok 30 kilku zł), nowe szklanki ina, nowy kpl rozrząd oem bmw, nowe wszystkie przewody chłodnicze oem bmw i pewnie jeszcze wiele innych pierdół o których zapomniałem. Głowice robiłem sam, łącznie z portingiem i zmianą geometrii grzybków zaworów dolotowych, obróbka wyszła 120zł za planowanie głowic i ok 300zł za planowanie bloku i pasowanie panewek (wał jest nominalny).
Jak widzisz sam remont kosztował kupę pieniędzy, czasu i pracy. Dodać do tego 7tyś zł za tłoki i tuleje, obróbkę za jakieś 2tyś zł i kompresor z montażem jakieś 2 tyś i mamy kwotę niespełna 20 tyś zł.
A po drodze kupa innych rzeczy wyjdzie i znając życie kwota się zamknie w 30tyś smile.gif
Kajman
Ano jest to możliwe. Dlatego taniej psikać nitro.
dobrus
Ano wlaśnie, te m60/m62 w bmw jakies takie delikatne sa. z serią są nieraz spore problemy a gdzie tu dmuchanie.. inna sprawa,że swoje już przeżyly. Dlatego bez rozebrania silnika i wymiany tego, co trzeba nie dmuchałbym i nie psikalbym tam nic tongue.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.