Witam. Po tym jak moje e30 4.4 okazało się za słabe próbuję wymodzić coś nowego, mocniejszego. Myślę o m62b44 z kompresorem.
Ess ma zestawy za jakieś 6 tys dolarów, Dinan trochę droższy. W PL koszt z tego co mi wiadomo wynosi około 16-18 tys. Efekt nieco ponad 400km i jakieś 560-580Nm.
Celowałbym w trochę więcej...
Ile zniesie seria? Korby i wał podobno kute... do jakiej mocy można zostać przy seryjnych tłokach?
Jak z odprężeniem? dwie uszczelki plus przekładka ? tylko co wtedy ze spasowaniem kolektora dolotowego, głowice trochę rozejdą się na boki i chyba będzie z tym problem...
Jakie sprzęgło zniosłoby powiedzmy okolice 450km i dobrze ponad 600Nm? Będzie to auto na co dzień więc nie byłbym za spiekiem. Obiło mi się o uszy że można zastosować tarczę 280mm z 850Csi, tylko nie wiem nic więcej na ten temat... Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale jeśli 850csi ma 380km, to np ze wzmocnionym dociskiem powinno wytrzymać okolice 450km?
Kolejna sprawa to rozrząd. Czy nie lepiej byłoby pójść w m60b40 ze względu na podwójny łańcuch? Ma to jakieś większe znaczenie przy takim przyroście mocy?
Wszelkie informacje mile widziane.