Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> m20b25 turbo - jakie maksymalne doładowanie
ecru
post Fri, 26 Jun 2009 - 16:07
Post #1


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





Witam,
Pytanie może wydawać się dziwne, ale może istniej jakiś sposób, która pozwala ocenić albo obliczyć jakie max bezpieczny boost może przyjąć silnik.

Odwołuję się tu głównie do Waszego doświadczenia i wiedzy.
Może znając cały setup ( pojemność, stopień kompresji, AFR, itp. ) można jakoś to wszystko policzyć.

Silnik wystrojony na DETII, jeździ bardzo fajnie. Wymaga trochę poprawek ( odetkania trochę na ssaniu i na wydechu ).
Jeździ na doładowaniu 0.5-0.6 BAR i na 'hamowni drogowej' z DETII wypluł ok. 240KM i 380Nm. Podejrzewam, że nie miał nominalnych 170KM – więc efekt całkiem niezły, potwierdzi się po wizycie na hamowni.

Zastanawiam się nad doładowaniem ok. 1.0 BAR.

Czy silnik to wytrzyma? Czy o granicy jego możliwości przekonam się gdy wybuchnie?
Chciałbym tego uniknąć, stąd moje pytanie. Służę dodatkowymi informacjami, jeśli będą przydatne w określeniu zakresu, o który pytam.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 26 Jun 2009 - 16:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
SONIC
post Fri, 26 Jun 2009 - 16:48
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





no tak na zdrowy rozum to:

0.5-0.7 seria
0.7-1.2 tłoki
1.2-1.7 korby

a dalej to juz wielka niewiadoma no i zreszta wszystko zalezy od wystrojenia


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecru
post Fri, 26 Jun 2009 - 18:59
Post #3


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





Dziękuję za odpowiedź, ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem
0.5-0.7 - mogę pompować na seryjnych podzespołach, rozumiem że bez odprężania
0.7-1.2 - niezbędne już kute tłoki
1.2-1.7 - kute tłoki i kute korby

Powyżej 0,7 bar w skład modyfikacji wchodzi również odprężenie?

Pytam bo silnik jest odprężony i jeździ na dość bogatym AFR ok 12 - 12.5.

Przy 0.7 już są sugerujesz kute tłoki ( jeśli dobrze rozumiem ) Dlaczego?
Co stanowi największe zagrożenie dla seryjnych tłoków - samo ciśnienie czy rosnący z nim bardzo szybko EGT i zagrożenie spalania stukowego? Bo jeżeli głównie temperatura to odpowiedni dobór mieszanki mógłby to zmniejszyć.

Szukam jakiegoś teoretycznego określenia co najbardziej zagraża silnikowi przy wzroście ciśnienia - bo to pozwoli mi może zminimalizować ryzyko.
Nie mam zamiaru pompować więcej niż 1BAR. Silnik jest po remoncie i odprężeniu ale ciągle na standardowych częściach
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Fri, 26 Jun 2009 - 19:29
Post #4


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





problemem w tych silnikach jest glowica ktora lubi popekac na kanalach wodnych

wiec jak chcesz pompowac grubo to czeka cie spawanie kanalow


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kremat0r
post Fri, 26 Jun 2009 - 19:37
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 March 2009
Skąd: Czechy





Spawaj kanały wodne, lub zamów customową głowicę bodajże z hiszpanii ( nie ma nic wspólnego z seryjna )
O ile się nie mylę tłoki od m50b25 odprężają m20b25.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecru
post Fri, 26 Jun 2009 - 23:09
Post #6


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





Silnik jest już odprężony
Z tłokami z M50 to nie takie proste bo inne są z vanosem i bez.
Lepszy pomysł to wał z M21 i korby M20B27 i to na prawdę fajnie działa .

Wszyscy straszą, że te głowice pękają a przecież te ponad 400 konne uturbione ETY jeżdżą właśnie z tymi głowicami ( no bo kto by dał 600EUR za tę hiszpańską głowice do takiego setupu).
Poza tym z tego co wiem to pękają po przegrzaniu, a to chyba nic dziwnego w diesel'ach M51 tez pękają, trzeba pilnować temp.

Bardziej chodzi mi o to co jest największym niebezpieczeństwem przy większych ciśnieniach. Ciśnienie czy temperatura.
Dlaczego stosuje sie kute tłoki? Korby i reszta - jest dla mnie zrozumiała.

Samochód jeździ na prawdę dobrze i mam wrażenie że 1Bar wytrzyma ale chciałbym to z kimś skonsultować.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Sat, 27 Jun 2009 - 02:18
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





CYTAT(ecru @ Fri, 26 Jun 2009 - 18:59) *
Pytam bo silnik jest odprężony i jeździ na dość bogatym AFR ok 12 - 12.5.


12-12.5 to nie zawsze jest dosc bogato.Napisz jaki stopien kompresji i ile ladujesz.


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecru
post Sat, 27 Jun 2009 - 12:13
Post #8


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





Nie pamiętam dokładnie, ale CR było chyba 8.8:1.
Po odprężeniu mam chyba z 8.6:1 albo 8:5:1. Nie mam pojęcia czy to dużo czy nie.
Pompuję teraz jakieś 0.6 BAR. z AFR 12.5 i lekko opóźnionym zapłonem.

Chciałbym podać 1 BAR i trochę mam obiekcję czy to nie wybuchnie. ;-)
Przy doładowaniu 1-1.2 BAR AFR jest ustawiony na DETII na bardzo bogato, praktycznie wtryski leją ( dla bezpieczeństwa ).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Sat, 27 Jun 2009 - 15:33
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





widzisz było trzeba na seryjnym silniku dmuchnąc 1 bar i bys wiedział co sie wysypie i dopiero pózniej zrobic remont smile.gif
-600 euro to wbrew pozorom bardzo tanio za customowa głowice (jak w serii pekaja to tez Cie to czeka)
- tak chodzi mi o kute tłoki - chodzi o temperature
- 1 bar i albo wybuchnie albo sie szybko skonczy
masz 2 wyjscia albo dmuchniesz i bedziemy wiedzieli co poszło pierwsze albo zrobisz tak jak pisze i bedziesz spał spokojnie:)


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecru
post Sat, 27 Jun 2009 - 22:18
Post #10


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





Ha ha
No i to jest rada i rozwiązanie moich problemów ;-)

Przyznam się szczerze, że miałem już na prawdę wiele beemek z bardzo różnymi silnikami.
Od kiedy pamiętam każdy straszy tymi pękającymi głowicami a mi chyba dopisuje szczęście bo nigdy żadna mi nie pękła ani w benzynie ani w diesel'ach.
Przestałem się już tym przejmować.

Spróbuję.

Postaram się zdać relację jak to się udało.

Dzięki za sugestie ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Sat, 27 Jun 2009 - 23:10
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





8.5-8.6 :1 To bedzie calkiem ok na 1Bar.Mysle ze mozesz dmuchac ,tylko podejdz do sprawy konserwatywnie i zalej go 11.5-11.8 AFR.Z zaplonem tez uwazaj,bo jak bedze stukal choc troche to seryjne tloki popekaja momentalnie.


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecru
post Sun, 28 Jun 2009 - 00:06
Post #12


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





Pucek dzięki.

Zapłon bezpiecznie przesunięty i tak jak mówisz postaram sie podlać jak najwięcej.
Przy ustawianiu mocno pilnuje EGT i nie przekraczam 850 stop.

Zobaczymy czy to wytrzyma
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Karol_e28
post Sun, 28 Jun 2009 - 00:50
Post #13


Super User
Dołączył: Mon, 16 June 2008
Skąd: TheDark





chodzą pogłoski, że jest śmiałek który na seryjnych gratach dmucha ok 1.5 i co ciekawe cały czas jeździ. Strojeniem zajął się MacPL z Powertronic
Go to the top of the page
 
+Quote Post
makaveli
post Sun, 28 Jun 2009 - 01:21
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 July 2004
Skąd: radzymin





pytanie z czego chcesz dmuchac, bo to chyba wazniejsze niz ile...
nie maja najmniejszego sensu zadne takie dywagacje - jakie cisnienie,ile koni,ile mozna dmuchnac.


--------------------
e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible
golf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecru
post Sun, 28 Jun 2009 - 13:07
Post #15


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





Mówimy o turbo doładowaniu - nie o kompresorach.
A z czego dokładnie? Nie wiem czy to ma aż tak duże znaczenie, ale jest to hybryda T3/T4.
Bardzo fajny setup do jazdy na co dzień.
Kolektor boxowy, turbina bardzo szybko wstaje, praktycznie pełny boost ( 0,5 bar ) dostępny już od 2300-2500 RPM.
Nie ma więc raptownego wzrostu ciśnienia przy wysokich obrotach. Praktycznie nie odczuwalny lag.

W takim razie poproszę jeszcze o wyjaśnienie czy w tym przypadku ma znaczenie z czego dmucham?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arek-lin
post Sun, 28 Jun 2009 - 20:57
Post #16


Super User
Dołączył: Sat, 03 February 2007
Skąd: Grudziądz/Gdańsk





Według mnie ma bo przy większym przekroju (średnicy) sprężarki przy tym samym ciśnieniu przeleci więcej powietrza niż przy sprężarce o mniejszym przekroju. Chociaż ja nie jestem żadnym specem więc może to być bzdurą co napisałem


--------------------
Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jendrek e-30
post Sun, 28 Jun 2009 - 21:11
Post #17


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Ja wiem z doświadczenia że na 1.0b będzie bez problemowo chodziło na 1.5b również powyżej 1.5 przy dłuższym użytkowaniu będzie palić uszczelkę między cylindrami, nie pomyliłem się nie dmuchać tylko palić i to między 3/4 cylinder. Jestem pewien że tak do bara to bez problemu na seryjnych gratach zniesie, będzie stabilnie i przyrost będzie zacny, oby osprzęt wytrzymał. Pokaż jakiś wykres jakieś fotki jak to wygląda.




POZDRO ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
makaveli
post Sun, 28 Jun 2009 - 22:27
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 July 2004
Skąd: radzymin





ma takie wlasnie znaczenie z jak duzego turbo dmuchasz.
uogolnianie ze cos starczy do 1b jest zupelnie bez sensu.


--------------------
e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible
golf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecru
post Sun, 28 Jun 2009 - 22:59
Post #19


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





Dzięki Panowie !

Jędrek, dzięki za konkrety. Rozumiem, że to informacje z własnego doświadczenia. Przybliżył byś mi może bardziej swój projekt, może powinienem coś zmienić?

Co do wykresu to mam tylko wykres zrobiony przy pomocy DETII, ale muszę go potwierdzić na hamowni.
Jadę do El-tec'a po jakiś sensowny wydech przelotowy ( bo ten mam wrażenie dość mocno dławi ) i muszę odetkać sprężarkę bo zrobiła się zwężka ( za mały filtr ).

Jak tylko to poprawię to shamuję i się będę chwalił.
EcuMaster świetnie ogarnia ten silnik i ECU, więc liczę, że jeszcze trochę poprawię osiągi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Sun, 28 Jun 2009 - 23:25
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





CYTAT(makaveli @ Sun, 28 Jun 2009 - 22:27) *
ma takie wlasnie znaczenie z jak duzego turbo dmuchasz.
uogolnianie ze cos starczy do 1b jest zupelnie bez sensu.


...tylko pytanie nasuwa sie teraz ,ile z tego dmuchania silnik bedze mogl skonsumowac....



--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 19:07