![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 December 2008 Skąd: Wilanów ![]() |
Witam,
Pytanie może wydawać się dziwne, ale może istniej jakiś sposób, która pozwala ocenić albo obliczyć jakie max bezpieczny boost może przyjąć silnik. Odwołuję się tu głównie do Waszego doświadczenia i wiedzy. Może znając cały setup ( pojemność, stopień kompresji, AFR, itp. ) można jakoś to wszystko policzyć. Silnik wystrojony na DETII, jeździ bardzo fajnie. Wymaga trochę poprawek ( odetkania trochę na ssaniu i na wydechu ). Jeździ na doładowaniu 0.5-0.6 BAR i na 'hamowni drogowej' z DETII wypluł ok. 240KM i 380Nm. Podejrzewam, że nie miał nominalnych 170KM – więc efekt całkiem niezły, potwierdzi się po wizycie na hamowni. Zastanawiam się nad doładowaniem ok. 1.0 BAR. Czy silnik to wytrzyma? Czy o granicy jego możliwości przekonam się gdy wybuchnie? Chciałbym tego uniknąć, stąd moje pytanie. Służę dodatkowymi informacjami, jeśli będą przydatne w określeniu zakresu, o który pytam. Z góry dziękuję i pozdrawiam. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
no tak na zdrowy rozum to:
0.5-0.7 seria 0.7-1.2 tłoki 1.2-1.7 korby a dalej to juz wielka niewiadoma no i zreszta wszystko zalezy od wystrojenia -------------------- BMW E64 645i
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 December 2008 Skąd: Wilanów ![]() |
Dziękuję za odpowiedź, ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem
0.5-0.7 - mogę pompować na seryjnych podzespołach, rozumiem że bez odprężania 0.7-1.2 - niezbędne już kute tłoki 1.2-1.7 - kute tłoki i kute korby Powyżej 0,7 bar w skład modyfikacji wchodzi również odprężenie? Pytam bo silnik jest odprężony i jeździ na dość bogatym AFR ok 12 - 12.5. Przy 0.7 już są sugerujesz kute tłoki ( jeśli dobrze rozumiem ) Dlaczego? Co stanowi największe zagrożenie dla seryjnych tłoków - samo ciśnienie czy rosnący z nim bardzo szybko EGT i zagrożenie spalania stukowego? Bo jeżeli głównie temperatura to odpowiedni dobór mieszanki mógłby to zmniejszyć. Szukam jakiegoś teoretycznego określenia co najbardziej zagraża silnikowi przy wzroście ciśnienia - bo to pozwoli mi może zminimalizować ryzyko. Nie mam zamiaru pompować więcej niż 1BAR. Silnik jest po remoncie i odprężeniu ale ciągle na standardowych częściach |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
problemem w tych silnikach jest glowica ktora lubi popekac na kanalach wodnych
wiec jak chcesz pompowac grubo to czeka cie spawanie kanalow -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy ![]() |
Spawaj kanały wodne, lub zamów customową głowicę bodajże z hiszpanii ( nie ma nic wspólnego z seryjna )
O ile się nie mylę tłoki od m50b25 odprężają m20b25. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 December 2008 Skąd: Wilanów ![]() |
Silnik jest już odprężony
Z tłokami z M50 to nie takie proste bo inne są z vanosem i bez. Lepszy pomysł to wał z M21 i korby M20B27 i to na prawdę fajnie działa . Wszyscy straszą, że te głowice pękają a przecież te ponad 400 konne uturbione ETY jeżdżą właśnie z tymi głowicami ( no bo kto by dał 600EUR za tę hiszpańską głowice do takiego setupu). Poza tym z tego co wiem to pękają po przegrzaniu, a to chyba nic dziwnego w diesel'ach M51 tez pękają, trzeba pilnować temp. Bardziej chodzi mi o to co jest największym niebezpieczeństwem przy większych ciśnieniach. Ciśnienie czy temperatura. Dlaczego stosuje sie kute tłoki? Korby i reszta - jest dla mnie zrozumiała. Samochód jeździ na prawdę dobrze i mam wrażenie że 1Bar wytrzyma ale chciałbym to z kimś skonsultować. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
Pytam bo silnik jest odprężony i jeździ na dość bogatym AFR ok 12 - 12.5. 12-12.5 to nie zawsze jest dosc bogato.Napisz jaki stopien kompresji i ile ladujesz. -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 December 2008 Skąd: Wilanów ![]() |
Nie pamiętam dokładnie, ale CR było chyba 8.8:1.
Po odprężeniu mam chyba z 8.6:1 albo 8:5:1. Nie mam pojęcia czy to dużo czy nie. Pompuję teraz jakieś 0.6 BAR. z AFR 12.5 i lekko opóźnionym zapłonem. Chciałbym podać 1 BAR i trochę mam obiekcję czy to nie wybuchnie. ;-) Przy doładowaniu 1-1.2 BAR AFR jest ustawiony na DETII na bardzo bogato, praktycznie wtryski leją ( dla bezpieczeństwa ). |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
widzisz było trzeba na seryjnym silniku dmuchnąc 1 bar i bys wiedział co sie wysypie i dopiero pózniej zrobic remont
![]() -600 euro to wbrew pozorom bardzo tanio za customowa głowice (jak w serii pekaja to tez Cie to czeka) - tak chodzi mi o kute tłoki - chodzi o temperature - 1 bar i albo wybuchnie albo sie szybko skonczy masz 2 wyjscia albo dmuchniesz i bedziemy wiedzieli co poszło pierwsze albo zrobisz tak jak pisze i bedziesz spał spokojnie:) -------------------- BMW E64 645i
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 December 2008 Skąd: Wilanów ![]() |
Ha ha
No i to jest rada i rozwiązanie moich problemów ;-) Przyznam się szczerze, że miałem już na prawdę wiele beemek z bardzo różnymi silnikami. Od kiedy pamiętam każdy straszy tymi pękającymi głowicami a mi chyba dopisuje szczęście bo nigdy żadna mi nie pękła ani w benzynie ani w diesel'ach. Przestałem się już tym przejmować. Spróbuję. Postaram się zdać relację jak to się udało. Dzięki za sugestie ;-) |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
8.5-8.6 :1 To bedzie calkiem ok na 1Bar.Mysle ze mozesz dmuchac ,tylko podejdz do sprawy konserwatywnie i zalej go 11.5-11.8 AFR.Z zaplonem tez uwazaj,bo jak bedze stukal choc troche to seryjne tloki popekaja momentalnie.
-------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 December 2008 Skąd: Wilanów ![]() |
Pucek dzięki.
Zapłon bezpiecznie przesunięty i tak jak mówisz postaram sie podlać jak najwięcej. Przy ustawianiu mocno pilnuje EGT i nie przekraczam 850 stop. Zobaczymy czy to wytrzyma |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 16 June 2008 Skąd: TheDark ![]() |
chodzą pogłoski, że jest śmiałek który na seryjnych gratach dmucha ok 1.5 i co ciekawe cały czas jeździ. Strojeniem zajął się MacPL z Powertronic
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 25 July 2004 Skąd: radzymin ![]() |
pytanie z czego chcesz dmuchac, bo to chyba wazniejsze niz ile...
nie maja najmniejszego sensu zadne takie dywagacje - jakie cisnienie,ile koni,ile mozna dmuchnac. -------------------- e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible golf |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 December 2008 Skąd: Wilanów ![]() |
Mówimy o turbo doładowaniu - nie o kompresorach.
A z czego dokładnie? Nie wiem czy to ma aż tak duże znaczenie, ale jest to hybryda T3/T4. Bardzo fajny setup do jazdy na co dzień. Kolektor boxowy, turbina bardzo szybko wstaje, praktycznie pełny boost ( 0,5 bar ) dostępny już od 2300-2500 RPM. Nie ma więc raptownego wzrostu ciśnienia przy wysokich obrotach. Praktycznie nie odczuwalny lag. W takim razie poproszę jeszcze o wyjaśnienie czy w tym przypadku ma znaczenie z czego dmucham? |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Sat, 03 February 2007 Skąd: Grudziądz/Gdańsk ![]() |
Według mnie ma bo przy większym przekroju (średnicy) sprężarki przy tym samym ciśnieniu przeleci więcej powietrza niż przy sprężarce o mniejszym przekroju. Chociaż ja nie jestem żadnym specem więc może to być bzdurą co napisałem
-------------------- Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
Ja wiem z doświadczenia że na 1.0b będzie bez problemowo chodziło na 1.5b również powyżej 1.5 przy dłuższym użytkowaniu będzie palić uszczelkę między cylindrami, nie pomyliłem się nie dmuchać tylko palić i to między 3/4 cylinder. Jestem pewien że tak do bara to bez problemu na seryjnych gratach zniesie, będzie stabilnie i przyrost będzie zacny, oby osprzęt wytrzymał. Pokaż jakiś wykres jakieś fotki jak to wygląda.
POZDRO ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 25 July 2004 Skąd: radzymin ![]() |
ma takie wlasnie znaczenie z jak duzego turbo dmuchasz.
uogolnianie ze cos starczy do 1b jest zupelnie bez sensu. -------------------- e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible golf |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 December 2008 Skąd: Wilanów ![]() |
Dzięki Panowie !
Jędrek, dzięki za konkrety. Rozumiem, że to informacje z własnego doświadczenia. Przybliżył byś mi może bardziej swój projekt, może powinienem coś zmienić? Co do wykresu to mam tylko wykres zrobiony przy pomocy DETII, ale muszę go potwierdzić na hamowni. Jadę do El-tec'a po jakiś sensowny wydech przelotowy ( bo ten mam wrażenie dość mocno dławi ) i muszę odetkać sprężarkę bo zrobiła się zwężka ( za mały filtr ). Jak tylko to poprawię to shamuję i się będę chwalił. EcuMaster świetnie ogarnia ten silnik i ECU, więc liczę, że jeszcze trochę poprawię osiągi. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
ma takie wlasnie znaczenie z jak duzego turbo dmuchasz. uogolnianie ze cos starczy do 1b jest zupelnie bez sensu. ...tylko pytanie nasuwa sie teraz ,ile z tego dmuchania silnik bedze mogl skonsumowac.... -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 19:07 |