Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: m20b25 turbo - jakie maksymalne doładowanie
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Stron: 1, 2
ecru
Witam,
Pytanie może wydawać się dziwne, ale może istniej jakiś sposób, która pozwala ocenić albo obliczyć jakie max bezpieczny boost może przyjąć silnik.

Odwołuję się tu głównie do Waszego doświadczenia i wiedzy.
Może znając cały setup ( pojemność, stopień kompresji, AFR, itp. ) można jakoś to wszystko policzyć.

Silnik wystrojony na DETII, jeździ bardzo fajnie. Wymaga trochę poprawek ( odetkania trochę na ssaniu i na wydechu ).
Jeździ na doładowaniu 0.5-0.6 BAR i na 'hamowni drogowej' z DETII wypluł ok. 240KM i 380Nm. Podejrzewam, że nie miał nominalnych 170KM – więc efekt całkiem niezły, potwierdzi się po wizycie na hamowni.

Zastanawiam się nad doładowaniem ok. 1.0 BAR.

Czy silnik to wytrzyma? Czy o granicy jego możliwości przekonam się gdy wybuchnie?
Chciałbym tego uniknąć, stąd moje pytanie. Służę dodatkowymi informacjami, jeśli będą przydatne w określeniu zakresu, o który pytam.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.
SONIC
no tak na zdrowy rozum to:

0.5-0.7 seria
0.7-1.2 tłoki
1.2-1.7 korby

a dalej to juz wielka niewiadoma no i zreszta wszystko zalezy od wystrojenia
ecru
Dziękuję za odpowiedź, ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem
0.5-0.7 - mogę pompować na seryjnych podzespołach, rozumiem że bez odprężania
0.7-1.2 - niezbędne już kute tłoki
1.2-1.7 - kute tłoki i kute korby

Powyżej 0,7 bar w skład modyfikacji wchodzi również odprężenie?

Pytam bo silnik jest odprężony i jeździ na dość bogatym AFR ok 12 - 12.5.

Przy 0.7 już są sugerujesz kute tłoki ( jeśli dobrze rozumiem ) Dlaczego?
Co stanowi największe zagrożenie dla seryjnych tłoków - samo ciśnienie czy rosnący z nim bardzo szybko EGT i zagrożenie spalania stukowego? Bo jeżeli głównie temperatura to odpowiedni dobór mieszanki mógłby to zmniejszyć.

Szukam jakiegoś teoretycznego określenia co najbardziej zagraża silnikowi przy wzroście ciśnienia - bo to pozwoli mi może zminimalizować ryzyko.
Nie mam zamiaru pompować więcej niż 1BAR. Silnik jest po remoncie i odprężeniu ale ciągle na standardowych częściach
artix
problemem w tych silnikach jest glowica ktora lubi popekac na kanalach wodnych

wiec jak chcesz pompowac grubo to czeka cie spawanie kanalow
kremat0r
Spawaj kanały wodne, lub zamów customową głowicę bodajże z hiszpanii ( nie ma nic wspólnego z seryjna )
O ile się nie mylę tłoki od m50b25 odprężają m20b25.
ecru
Silnik jest już odprężony
Z tłokami z M50 to nie takie proste bo inne są z vanosem i bez.
Lepszy pomysł to wał z M21 i korby M20B27 i to na prawdę fajnie działa .

Wszyscy straszą, że te głowice pękają a przecież te ponad 400 konne uturbione ETY jeżdżą właśnie z tymi głowicami ( no bo kto by dał 600EUR za tę hiszpańską głowice do takiego setupu).
Poza tym z tego co wiem to pękają po przegrzaniu, a to chyba nic dziwnego w diesel'ach M51 tez pękają, trzeba pilnować temp.

Bardziej chodzi mi o to co jest największym niebezpieczeństwem przy większych ciśnieniach. Ciśnienie czy temperatura.
Dlaczego stosuje sie kute tłoki? Korby i reszta - jest dla mnie zrozumiała.

Samochód jeździ na prawdę dobrze i mam wrażenie że 1Bar wytrzyma ale chciałbym to z kimś skonsultować.

pucek
CYTAT(ecru @ Fri, 26 Jun 2009 - 18:59) *
Pytam bo silnik jest odprężony i jeździ na dość bogatym AFR ok 12 - 12.5.


12-12.5 to nie zawsze jest dosc bogato.Napisz jaki stopien kompresji i ile ladujesz.
ecru
Nie pamiętam dokładnie, ale CR było chyba 8.8:1.
Po odprężeniu mam chyba z 8.6:1 albo 8:5:1. Nie mam pojęcia czy to dużo czy nie.
Pompuję teraz jakieś 0.6 BAR. z AFR 12.5 i lekko opóźnionym zapłonem.

Chciałbym podać 1 BAR i trochę mam obiekcję czy to nie wybuchnie. ;-)
Przy doładowaniu 1-1.2 BAR AFR jest ustawiony na DETII na bardzo bogato, praktycznie wtryski leją ( dla bezpieczeństwa ).
SONIC
widzisz było trzeba na seryjnym silniku dmuchnąc 1 bar i bys wiedział co sie wysypie i dopiero pózniej zrobic remont smile.gif
-600 euro to wbrew pozorom bardzo tanio za customowa głowice (jak w serii pekaja to tez Cie to czeka)
- tak chodzi mi o kute tłoki - chodzi o temperature
- 1 bar i albo wybuchnie albo sie szybko skonczy
masz 2 wyjscia albo dmuchniesz i bedziemy wiedzieli co poszło pierwsze albo zrobisz tak jak pisze i bedziesz spał spokojnie:)
ecru
Ha ha
No i to jest rada i rozwiązanie moich problemów ;-)

Przyznam się szczerze, że miałem już na prawdę wiele beemek z bardzo różnymi silnikami.
Od kiedy pamiętam każdy straszy tymi pękającymi głowicami a mi chyba dopisuje szczęście bo nigdy żadna mi nie pękła ani w benzynie ani w diesel'ach.
Przestałem się już tym przejmować.

Spróbuję.

Postaram się zdać relację jak to się udało.

Dzięki za sugestie ;-)
pucek
8.5-8.6 :1 To bedzie calkiem ok na 1Bar.Mysle ze mozesz dmuchac ,tylko podejdz do sprawy konserwatywnie i zalej go 11.5-11.8 AFR.Z zaplonem tez uwazaj,bo jak bedze stukal choc troche to seryjne tloki popekaja momentalnie.
ecru
Pucek dzięki.

Zapłon bezpiecznie przesunięty i tak jak mówisz postaram sie podlać jak najwięcej.
Przy ustawianiu mocno pilnuje EGT i nie przekraczam 850 stop.

Zobaczymy czy to wytrzyma
Karol_e28
chodzą pogłoski, że jest śmiałek który na seryjnych gratach dmucha ok 1.5 i co ciekawe cały czas jeździ. Strojeniem zajął się MacPL z Powertronic
makaveli
pytanie z czego chcesz dmuchac, bo to chyba wazniejsze niz ile...
nie maja najmniejszego sensu zadne takie dywagacje - jakie cisnienie,ile koni,ile mozna dmuchnac.
ecru
Mówimy o turbo doładowaniu - nie o kompresorach.
A z czego dokładnie? Nie wiem czy to ma aż tak duże znaczenie, ale jest to hybryda T3/T4.
Bardzo fajny setup do jazdy na co dzień.
Kolektor boxowy, turbina bardzo szybko wstaje, praktycznie pełny boost ( 0,5 bar ) dostępny już od 2300-2500 RPM.
Nie ma więc raptownego wzrostu ciśnienia przy wysokich obrotach. Praktycznie nie odczuwalny lag.

W takim razie poproszę jeszcze o wyjaśnienie czy w tym przypadku ma znaczenie z czego dmucham?
arek-lin
Według mnie ma bo przy większym przekroju (średnicy) sprężarki przy tym samym ciśnieniu przeleci więcej powietrza niż przy sprężarce o mniejszym przekroju. Chociaż ja nie jestem żadnym specem więc może to być bzdurą co napisałem
jendrek e-30
Ja wiem z doświadczenia że na 1.0b będzie bez problemowo chodziło na 1.5b również powyżej 1.5 przy dłuższym użytkowaniu będzie palić uszczelkę między cylindrami, nie pomyliłem się nie dmuchać tylko palić i to między 3/4 cylinder. Jestem pewien że tak do bara to bez problemu na seryjnych gratach zniesie, będzie stabilnie i przyrost będzie zacny, oby osprzęt wytrzymał. Pokaż jakiś wykres jakieś fotki jak to wygląda.




POZDRO ph34r.gif
makaveli
ma takie wlasnie znaczenie z jak duzego turbo dmuchasz.
uogolnianie ze cos starczy do 1b jest zupelnie bez sensu.
ecru
Dzięki Panowie !

Jędrek, dzięki za konkrety. Rozumiem, że to informacje z własnego doświadczenia. Przybliżył byś mi może bardziej swój projekt, może powinienem coś zmienić?

Co do wykresu to mam tylko wykres zrobiony przy pomocy DETII, ale muszę go potwierdzić na hamowni.
Jadę do El-tec'a po jakiś sensowny wydech przelotowy ( bo ten mam wrażenie dość mocno dławi ) i muszę odetkać sprężarkę bo zrobiła się zwężka ( za mały filtr ).

Jak tylko to poprawię to shamuję i się będę chwalił.
EcuMaster świetnie ogarnia ten silnik i ECU, więc liczę, że jeszcze trochę poprawię osiągi.
pucek
CYTAT(makaveli @ Sun, 28 Jun 2009 - 22:27) *
ma takie wlasnie znaczenie z jak duzego turbo dmuchasz.
uogolnianie ze cos starczy do 1b jest zupelnie bez sensu.


...tylko pytanie nasuwa sie teraz ,ile z tego dmuchania silnik bedze mogl skonsumowac....

młody325
witam jak odprezyc silnik m20 2.5 nie stosujac zadnych przekładek głowicy
młody325
czy wał z m21 i korby z 2.7e bedą dobre
ecru
Myślę, że bardzo dobre i ze sporym zapasem na doładowanie.
Bardzo dobry mocny wał ( podobno kuty ) i krótsze korby. Fajne by były do tego tłoki ze starszej ety ( zupełnie płaskie ), które nie wystawały ponad blok silnika w GMP.
Nie wiem czy to setup pod turbo, czy tylko stroker, ale jak pod turbo to bym pomyślał o mocniejszej uszczelce pod głowicę, tak na wszelki wypadek ( jakbyś kiedyś chciał pompować więcej )
młody325
dzieki za informacje jeszcze jeden jest tylko proble ze znalezieniem dołu z 2.7 e no i druga sprawa sprzęgło słyszałem ze cos idzie skąpletowac z seryjnych modeli bmw i wszystko bedzie ok tylko z czego? moze z jakiegos mocniejszego diesla ?
ecru
Słyszałem, że po małych przeróbkach podchodzą sprzęgła z dieseli 3.0, ale nie mogę potwierdzić, bo ja jeżdżę na jednomasie z M20 tyloko jest zmieniona sprężyna na mocniejszą i na razie daje radę.
Nie wiem jakie moce chcesz osiągać, ale może seryjne Ci na razie wystarczy - na prawdę potrafi znieść spory przyrost mocy i co najważniejsze momentu - ja mam teraz jakieś 400Nm i się nie ślizga.
młody325
powiedz mi jeszcze przy takim zestawie z tm wałem z 2.4 i korbami z tłokami z 2.7 jakie moge dac doładowanie i ile bede w stanie osiagnąć ? jezeli chodzi ote sprzegło to teraz mam własnie max 0.5 bara i czwarty bieg juz slizga wiec moze tez byc taka opcja ze sie juz mi sprzegło konczy i jakma inwestowac w nowe takie samo tojuzwole troche dopłacic i zrobic cos mocniejszego i miec problem z głowy!
ecru
Myślę, że spokojnie 1bar. Dość mocno odprężysz silnik, więc nie ma strachu, nie zapomnij jednak o mocniejszej uszczelce. Czy to będzie bezpieczne zależy w głównej mierze od reszty setupu i w głównej mierze od wysterowanie wszystkiego później. Nie wiem w jaką moc mierzysz, ale taki setup daje sporo możliwości.

Pisałeś, że ślizga Ci się sprzęgło na 4 biegu. Czy to na seryjnym silniku, czy coś przy nim robiłeś?

Gdybyś miał kłopoty ze znalezieniem gratów do ety, to możesz poszukać jakiś innych - może ta strona Ci coś podpowie ( chociaż nie sprawdzałem, czy wszystko się zgadza )
http://www.daham.org/16vt/technical/bmwm20/
młody325
wiec tak jezeli chodzi o te sprzegło to na doładowaniu 0.5 bara mi zlizga.a jezeli chodzi o uszczelke to moze byc cos seryjnego z wyzszej półki czy trzeba cos dorabiac?a jezeli chodzi o te mozliwosci to mniej wiecej na dobrym wysterowaniu silnika ile bede w stanie wyciągnąc koni i jaki moment ?
ecru
O uszczelce wspominałem mając na uwadze zapas dla większych doładowań. Silnik będzie odprężony układem korbowym, więc myślę że dobra seryjna uszczelka to zniesie ( bardziej jakiś Goetz niż Ajusa ).
Pytanie o moc i moment pozostanie raczej bez odpowiedzi. To trochę tak jak wróżenie. Myślę, że wszystko będzie miału tu znaczenie, układ dolotowy ( jego przekrój ), to samo wydech. Dobór AFR'u, kąt zapłonu. Na uboższych mieszankach masz większą moc, ale tez wyższe temp i większe ryzyko zniszczenia silnika.

Ja odprężyłem silnik tylko uszczelką. I ustawiałem go na 0,5 BAR z AFR'em, chyba jakieś - 12,5
Tak wyglądał wykres zrobiony w dużym przybliżeniu przez DET2
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...mp;#entry724361

Teraz odetkałem go na ssaniu i zmieniłem wydech - jeździ w moim odczuciu sporo lepiej, ale nie hamowałem go jeszcze. Podniosłem mu boost do 0,8-0,9 BAR, ale trochę się boję że jest za mało odprężony do takich rajdów. Chociaż jak patrzę na EGT to kształtuje sie między 750-800, wiec nie jest źle (bogata mieszanka, może trochę zbyt)

Jeździsz teraz na doładowaniu 0,5 BAR? Sprawdzałeś jak sie kształtuje moc i moment? Jakie turbo wykorzystałeś?
Możesz coś napisać o swoim setup'ie
jendrek e-30
Hmmmmm z tymi wałami i korbami to się tak nie rozpędzajcie bo to nie do końca działa próbowaliśmy ostatnio poskładać to w takim setapie i był problem nie takie proste jak by się zdawało, tam kolega mówi że ciężko tak coś określić że do bara starczy jesteś w blędzie kolego bo ja nie ssam z palca tylko z tego co zrobiłem i jak to działało i jak i kiedy się rozpadło, więc seria bara zniesie, a ty odpręż kanapką i nie kombinuj bo parę groszy wsadzisz a nie będzie to grało za bardzo, wiele takich przekładek wsadziłem i nie widziałem żeby wywaliło wydmuchało tylko jedna się spaliła między cylindrami razem z uszczelkami za ubogo się zrobiło, 800egt w m20b25 i afr 12.5 to zalany a nie na bogato, egt do 900, i ten wykres chyba oszukał i to sporo bo takie efekty są jak jesteś w granicach bara 0.8 0.9 i przy przekładce 0.8mm myślę że wykres z tą mocą będzie jak podkręcisz bost na 0.8 0.9, może się mylę chyba że nie odprężyłeś silnika wtedy taki wynik był by możliwy przez duże M ale daj ci boże jak najlepiej ale jakoś nie widzę tego na takim boście, 0,4 0,5 to nie ma sensu odprężać bo sie nic nie stanie




POZDRO ph34r.gif
młody325
powiedz mi co jest nie tak m takim setupie? bo wydajemi mi sie ze sie chyba mylisz a jeżeli chodzi o te przekładki to jest to banalnie prosto zrobic a mnie takie cos nie bawi!!!
młody325
chce zrobic tak żeby to auto jezdziło a nie po 20000 tys wymieniac uszczelki bo to jest głupota
korona
CYTAT(młody325 @ Tue, 15 Sep 2009 - 21:40) *
chce zrobic tak żeby to auto jezdziło a nie po 20000 tys wymieniac uszczelki bo to jest głupota


Widzę że się zarejestrowałeś wink.gif Jeżeli boisz się że co 20tys będziesz zmieniać uszczelki, to od razu ci powiem żebyś lepiej się przygotował że zawsze może zdarzyć się dużo poważniejsza awaria niż uszczelka. Szanse znacznie wzrastają jak oszczędzasz, albo jak będziesz kombinował po swojemu i nie słuchał rad tych co już to przerabiali (i może nawet zepsuli). Odprężaj przekładką, wyjdzie najtaniej a jest to sprawdzony sposób

ecru
CYTAT(jendrek e-30 @ Tue, 15 Sep 2009 - 20:11) *
Hmmmmm z tymi wałami i korbami to się tak nie rozpędzajcie bo to nie do końca działa próbowaliśmy ostatnio poskładać to w takim setapie i był problem nie takie proste jak by się zdawało, tam kolega mówi że ciężko tak coś określić że do bara starczy jesteś w blędzie kolego bo ja nie ssam z palca tylko z tego co zrobiłem i jak to działało i jak i kiedy się rozpadło, więc seria bara zniesie, a ty odpręż kanapką i nie kombinuj bo parę groszy wsadzisz a nie będzie to grało za bardzo, wiele takich przekładek wsadziłem i nie widziałem żeby wywaliło wydmuchało tylko jedna się spaliła między cylindrami razem z uszczelkami za ubogo się zrobiło, 800egt w m20b25 i afr 12.5 to zalany a nie na bogato, egt do 900, i ten wykres chyba oszukał i to sporo bo takie efekty są jak jesteś w granicach bara 0.8 0.9 i przy przekładce 0.8mm myślę że wykres z tą mocą będzie jak podkręcisz bost na 0.8 0.9, może się mylę chyba że nie odprężyłeś silnika wtedy taki wynik był by możliwy przez duże M ale daj ci boże jak najlepiej ale jakoś nie widzę tego na takim boście, 0,4 0,5 to nie ma sensu odprężać bo sie nic nie stanie

POZDRO ph34r.gif


Nie chcę się sprzeczać, bo nie o to tu chodzi, ale nie do końca rozumiem wypowiedź kolegi.
Widzę, że jesteś raczej praktykiem niż teoretykiem, ale może tak szybciej zdobywa sie doświadczenie.

Ja jednak pozwolę sobie na odrobinę teorii. Co do wartości AFR to faktem jest, że w każdym silniku może być inaczej, ale ogólnie przyjmuje się, że dla wartości 12,5 - 13,2 osiąga się największe moce, ale tez niebezpiecznie wysokie EGT dla wyższych obrotów. Bezpieczny AFR to 11,5 - 12,5. Więc nie bardzo wiem skąd ta opinia, że 12,5 to nie jest bogato tylko zalany. Jest bogato - bo tak powinno być a do zalania to mu daleko.

Co do mocy i osiągów to nie upieram się, że ten wykres oddaje to w 100% dokładnie, ale coś w tym musi być bo z tym ustawieniem wciągam moją 530 E39 i to bez jakiegoś wysiłku.

Silnik mam niezbyt mocno odprężony ( jak już wcześniej pisałem ) podejrzewam, że mam jakieś 8.5:1 - to sporo więcej niż 7:1 ETY więc nie muszę ładować dużo by mieć efekty.

Człowiek zapytał o sposób odprężenia bo chce zrobić fajnego stroker'a i myślę, że mu sie uda i będzie bardzo fajnie jeździł.
To ile będzie pompował to już kwestia późniejsza. Pytał ile może. Podałem bezpieczną wartość uczulając na bardzo ważne kwestie jak bezpieczne AFR i nie za wysokie EGT. Sam żałuje, że nie zrobiłem tak jak on planuje - bo tak to sie powinno zrobić.
Jak widać jest wiele dróg do osiągnięcia tego samego celu ( wyższa uszczelka, krótsze korby, frezowane tłoki, itp. ). Ta wydaje mi się najbardziej rozwojowa, bo daje mu spore możliwości. Wszystko kwestia jakości wykonania i pewnej wiedzy technicznej.

Zgadzam sie również, że warto korzystać z doświadczenia kolegów - jest ono bezcenne. Jestem jednak zdania, że warto też powielać projekty kolegów z innych krajów - chociażby ze Szwecji, gdzie podobne setupy mają po 400KM. Skoro oni potrafią to czemu my niby nie ;-)

Kolega jędrek-E30 jest jak się nie mylę z W-wy. Może sie spotkamy - chętnie pokażę jak mój setup jeździ na 0,5 BAR i na 0,8 też ;-)
rpautosport
Na waszym miejscu nie liczyłbym na cudowne odprężenie wałem M21 i tłokami oraz korbami ETY (której?) Wał M21 ma ten sam skok co ETA. Stopień sprężania w starej to 9,0:1 w nowej 8,5:1. W M20B25 z KAT 8,8:1, bez KAT 9,7:1. Jedyne rozsądne rozwiązanie to tłoki i znacznie mocniejsze korby z M50B25.
ecru
Polecam artykuł:
ETA Engine

Co ciekawe wynika z niego, że wał od ety tez jest kuty i jest lżejszy od tego z diesla M21 co w wypadku setupu turbo może mieć znaczenia.
młody325
ja powiem tak ze zrobie to na tym wale z m21 i z korbami z m20 2.7 e i pózniej wam opisze co z tego wyszło mysle ze pod koniec przyszłego tygodnia juz cos napisze! a z tego co sprawdzałem to wał z m21 ma całkiem inne wykorbienie niz 2.7 e i napewno nie jest ten sam! jedyny problem jaki mi zostaje to sprzegło!!!
młody325
sory ale jednak wałjest ten sam co w 2.7e mój bład
młody325
zobaczymy co z tego wyjdzie przynajmniej bede wiedział i bede mógł cos o tym napisac może akurat bedzie dobrze.tak samo jak mówili mi ze przy doładowaniu 0.5 bara na seryjnym silniku i seryjnym układzie paliwowym zrobie pare kilometrów i mam po silniku i co zrobiłemjuz kilka set i co silnik chodzi nic sie nie dzieje!
jendrek e-30
Powiem tak zanim ogarnąłem turbo w BMW (w miarę moich możliwości)popalone tłoki, spalone uszczelki, pogięte korby itp, co do twojej e39 530 ma zaledwie 230 kilka koni, więc zakładam się z tobą że e30 z m50 lub m30b35 bez turbo też ją objedzie, co do wskazań egt które podajesz to po prostu ja w nie nie wieże nie jedną BMW stroiłem i nie jedno widziałem i egt na tym poziomie 750 800 wydaje mi się nie osiągalne, przy jeździe do końca to nie NISSAN że 750 800 to max, w BMW 850 900 to raczej standart przy afr odpowiednim, co do odprężenia 8.1 to bardzo odprężone 9.0 to jest nie bardzo odprężone na 8.1 to można dmuchać 1b na dzień dobry, przy 9.0 to tak 0.6 do 0.8, panowie nie chcę się kłócić tylko opowiada o swoich doświadczeniach i po prostu pewnymi rzeczami się nie zgadzam, co do egt to powiem wam tak moje m30 (zagapiłem się ) dziwnie straciła moc ale ja jej nie odpuściłem tylko dalej gniotłem i jak zobaczyłem egt to myślałem że jak nogę z gazu zdejmę to silnika trzeba będzie poszukać i było 1100 silnik ma się dobrze i działa jak należy, co prawda było to chwilowe ale się zdarzyło i przeżyło, m50 też znosi dobrze jak i m20, jak zdejmiesz afr tak w granicę 11.5 to zobaczysz różnicę jak jedzie auto. Co do setapu wał m21 i reszta ety to mit wał eta i wał m21 ma takie same wykorbienia, korby jakie byś nie założył to nie osiągniesz tego co byś chciał bo do ety trzeba założyć czapkę od b25 i wtedy stopień sprężania wychodzi 10 z kawałkiem (obliczone), i nie odpręża się wałem tylko tłokami z pewnego innego modelu BMW panwki można założyć od m21 ale wydaje mi się że seryine nie zdążą się zużyć jak trzeba będzie zajrzeć do silnika, seria wystarczy swobodnie. Jak myślisz czemu wszyscy odprężają uszczelkami myślisz że ty pierwszy masz taki ambitny plan że zbudujesz bwarskie turbo bez przekładki, przekładka jest to najtańszy i najlepszy sposób i ogólno dostępny i najmniej problemów stwarza, ja też tak zrobiłem przeczytaj mój projekt m30b35 turbo i unikniesz wielu błędów które ja popełniłem i wielu innych, od tamtego czasu minęło wiele czasu i wiele zrobiłem przy innych autach i wiele się nauczyłem poprzez prace nad tymi autami rozmowami z kolegami z forum (między innymi z KORONĄ) i wiesz mi daleka droga przed tobą żeby ogarnąć poważny bost i moc, co do seryjnego układu paliwowego i 0.5b i bez świnki, bez obrazy ale chyba tam masz suszarkę do włosów, mi w m30 przy 0.3 już był brak taki że nie jechał samochód , w m50 przy 0.4 to do 3 tyś obr potem jak byś zgasił silnik więc, wysłów się może źle zrozumiałem ale dla mnie seryjny układ to seria pompa, wtryski, i ciśnienie na listwie, bez świni, jak złożyłem świnię to nawet się nie dało ogarnąć na serii wtryskach tego 0.3b, sam zasada turbo więcej powietrza więcej paliw większy wybuch i jazda, jak dołożyłeś turbo nie dolałeś paliwa to mocy ci wiele nie przybyło, a powiedz czy masz klapę(przepływkę) w tym m20 przy tym turbo, czemu szwedzi mają 400km prz podobnych setapah bo oni 1b tak jak u nas 0.5b a od bara w górę to się zaczyna zabawa brak trakcji na 3 i 4 biegu sami zobaczcie dam tu linka http://www.ticco.com/ to silnik na seryjnych gratach tylko powymieniane między modelami złożyć taki silnik w PL żaden problem wszystko dostępne w każdej ilości praktycznie i to zadziała na pewno i jeszcze jedno jak chcecie składać silnik bez przekładek odprężając gratami to musi być oringowany blok bo jak nie będzie to uszczelkę za uszczelkę będzie dmuchać ,ECRU chętnie się spotkam, kliknij na PW






POZDRO ph34r.gif
mcgiver
jendrek-e30 aleś jebnoł doktorat wink.gif .
trudno sie nie zgodzić z wiekszoscia tego co napisałeś , ale jak silnik wytrzymał 1100egt ???
ecru
Ha ha właśnie strona ticco i jego mody nakręciły mnie ze 2 lata temu na to próbę tuningu własnymi siłami.
Nie wiem jak duża jest różnica wagowa między E30 a E39 ale może i masz rację, nie miałem możliwości tego sprawdzić czy E30 z M30 dałbym radę.
Gdybyś chciał się spotkać to chętnie podjadę. Zobaczysz jak to wygląda. Może coś mi poradzisz. Nie jest to lekkie E30, ale też jeździ całkiem fajnie.
Mam zegar EGT więc zobaczysz jak się kształtuje temp.

Mi się udało uniknąć większych szkód poza wydmuchaniem kilku uszczelek. Ale to myślę dzięki zachowawczemu podejściu i wielu uprzejmym ludziom z forów w USA i Szwecji.

jedrek-e30 - co do spotkanie to daj znać na Priv
młody325
czy jest tu ktos kto robił juz to na wale z m21 i na tych korbach z m20 2.7 e chodzi mi o silnik m20 2.5! i
jendrek e-30
Kolega składał z miesiąc temu , i ku zaskoczeniu po obliczeniu skoku tłoka i pojemności komory spalania zapotrzebowania silnika wolno ssącego w powietrze po skrupulatnych pomiarach i obliczeniach wyszło że stopień sprężania nie obniżył się o tyle co byśmy sobie tego życzyli. Wydaje mi się że nie ma sensu kupować składać przekładać rzeźbić, bo jak weźmiesz seryjny dół od m20b25 wrzucisz przekładkę to bedzie działać jak trzeba i wcale nie będziesz mniej profi, a bedzie taniej i to sporo. A tak to trzeba kupić dół o m21 kupić dół od ety i czapkę od m20b25, za tą kasę co kupisz te doły silników do sobie silnik do szykujesz na lalkę, a to co kupisz nie wiadomo co to jest nikt nowego nie sprzedaje. Co prawda złożyliśmy tak jak wyszło bez żadnego dodatkowego odprężania (auto jeszcze w budowie i nie wiadomo tak naprawdę co z tego wyszło). Co do frezowania tłoków motoda skuteczna ale radził bym tego nie praktykować bo osłabiasz tłok i większe prawdopodobieństwo że się dziurka wypali jak coś będzie nie tak, aczkolwiek jak bedzie miało się spalić to i tak się spali, ale bedzie wytrzymalszy na pęknięcia a to częsta sprawa.



mcgiver-normalnie wytrzymał 1000egt czy 1100egt nie mówię o stałej takiej temp tylko zdarzyło mi się raz i to było na zasadzie że zacząłem pałować spojrzałem było 920 spojrzałem na drogę i na egt a tam 1100 dochodziło to były ułamki sekund(nawet jest świadek tego zdarzenia na tym forum był razem zemną) , od razu noga z gazu egt spadło dojechałem do garażu ale okazało się że się nic nie stało. Jedynym ubocznym efektem było dmuchnięcie uszczelki na następny dzień na 6 cylindrze. W tym aucie zdarzyło mi się to raz ale widziałem kilka razy jak BMW chwilowo skakało do 1000egt i nic się nie działo. Kiedyś nalałem lipnego paliwa bo nie dało się pobrykać co przyciskałem to egt 950 wyjeździłem paliwo nalałem gdzie indziej innego paliwa i było ok bez żadnego podstrajania, czasami się zdarzają takie rzeczy i to w szczegulności na benzynce 95 ja leje 98 lub jakiś V-power .





POZDRO ph34r.gif
mcgiver
może trochę O.T ale :
co do egt , to tak szczerze jestem zywo zainteresowany wtryskiem wody lub etanolu , dla studzenia , i z tego co czytałem kilka tematów niewiem czy na tym forum czy gdzie indziej , to wiazał bym z tym duze nadzieje .
Nawet domorosłe instalacje , wydaje się ze mają tu racje bytu ;czy det2 czy w patentach , wydaje sie to racjonalne zabezpieczenie ,
wiec czy sie mylę czy poprostu ten temat jest słabo rozwiniety na tym forum ?? czy mało skuteczny w takich modach ?

mi sie wydaje ze małym nakładem mozna zrobic dobre zabezpieczenie ,
a moze przeceniam korzyści jakie mogą płynąc z water/etanol -injection ??
podobno do 10% ilości beny można zastąpić wodą.
co Wy a to??
jendrek e-30
Pomysł odważny ale jakoś nie wieże że do 10% myślę że max do 3%, ale to i tak moim zdaniem nie porozumienie. Zobaczysz jak poskładasz i zaczniesz latać to zeegar od egt będzie bardziej obserwował niż drogę, chyba że ci się wydarzy jak mojemu koledze na A2 w stronę Poznania na piątym biegu przy około 220kmh egt było około 900 920 było ok, jak spłynął tłok znaczy jak coś się ze srało to dopiero egt pokazało, więc nie ma na to rady chyba że egt na każdy cylinder wtedy pomiary były by rzeczywiste, tak jak u mojego kolegi co mu tłok spłynął egt pokazało dużo jak już było po fakcie






POZDRO ph34r.gif
mcgiver
no właśnie co do egt to po co truchleć ze strachu i co chwila zerkać na zegar,
niewiem jak to wyglada , ale czy w tych zegarach są jakies alarmy , czy nie ma ??
pytam z ciekawości bo nie maiałem jeszcze do czynienia.
chodzi mi o alarm optyczny jak i dżwiekowy , z mozliwoscią programowania , np,800 st jakaś pomarańczowa dioda , 900 dioda i dżwięk przerywany , powyżej 900 ciągły dżwiek .
nietrzeba by cochwila zerkać na zegar i mozna by sie skupić na upalaniu
oczywiście to przykład ,a zaprogramować można by dowolnie.
makaveli
takie proste gaugany z serii sm maja alarm dzwiekowy.
a na zegar patrzec trzeba i tyle.

co do wtrysku wody czy metanolu - jak to jest z silnikiem?nie bedzie sie nic zlego dzialo w komorze spalania po np roku smigania na takim setupie?
wydaje mi sie, ze to srednio nadaje sie na ulice.
jendrek e-30
Tak auto guage mają takie ale z tym 800 egt to przesada od 900 w górę jakieś alarmy bo jak zestroisz bawarę na takim niskim egt to nie będzie dobrze, u mnie jak stroiliśmy to nawet tak było zrobione że na samym dole jak jeszcze nie(na małym obciążeniu) pompuje było bardzo ubogo dopiero jak bost wchodził to dolewało i egt spadało. Zrobione było to w celu takim że nie zawsze się pałuje i upala nieraz trzeba gdzieś podjechać i żeby to spalanie zamknęło się w jakiś 15\20 i tak było, teraz to bost chyba będzie jakieś 4500obr przy tej sprężarce i przekrojach dolotu i IC już niebawem aktualizacja mojego wątku M30 turbo





POZDRO
Cieniu
chłopaki powiedzcie czy m20b25 da się ogarnąć do ~220km na turbo
przy seryjnym układzie wtryskowym ?
Jak nie to czy wystarczy regulator tuningowy czy koniecznie większe wtryski/ pompa wydajniejsza
nie wchodzą w gre dodatkowe wtryski!
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.