Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: mocny m42 na wale m47
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
jaskulwwa
Witam, jestem w trakcie odbudowy silnika m42 po przygodach poprzedniego właściciela. (zacierał się silnik). Po odbudowie problem ten znowu wyszedł na strojeniu, winny był niedrożny kanalik. Teraz jak znów trzeba rozebrać i na nowo złożyć silnik, zastanawiam się czy nie użyć do tego wału od m47 i zbudować prawię dwu litrówkę.
setup obecny to:
tłoki od 325i,
wałki rozrządu, szklanki i sprężyny zaworowe Cat Cams,
dolot dbilas dynamics.
Po lekturze różnych for zastanawiam się czy nie pójść w taki setup:
M47 wał,
M44 tłoki,
reszta jw.
i jak piszą na http://www.m42club.com/forums/showthread.php?t=6866 miało by to 1997cc i CR 10,8:1.
Czy jest ktoś wśród was kto szedł już tą drogą?
Jakieś ew. inne kierunki?
mihas66
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=124259
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=433471

polecam te linki, co do dolotu poczytaj że to jeden wielki bubel lepiej dać coś z japońskich motocykli za 1/10 ceny
jaskulwwa
linki znam, miałem nadzieję że ktoś u nas to ćwiczył

co do dolotu to daj linka to poczytam, bo nigdzie nic o nim nie widziałem

thx
mihas66
u nas na forum chyba dubleB o tym pisał...
d1diesel
mam blok m44, wał m47 i ITB jakby ktoś był zainteresowany http://www.youtube.com/watch?v=k99WoWFpmuo tak to wyglądało u mnie
jaskulwwa
Chcesz sprzedać czy doradzić?

Ten wał byłby ok: http://allegro.pl/wal-korbowy-rover-75-m47...1919852693.html
Michau9
d1diesel, reakcja na gaz nie powala, ale projekt jak najbardziej ciekawy, podoba mi sie. Masz moze jakis wykres? Jak to jedzie? Duża różnica między zwyklym m44?
pzdr
d1diesel
tak wał z tego linku bedzie ok, ale nie obędzie sie bez przeróbek zeby podpasować dolne koło zębate

-tak te graty mam do sprzedania, również ITB z s50b32 z wtryskiwaczami

~ reakcja na gaz nie powala ponieważ nie było to wystrojone tylko na ori klapkowym przepływomierzu który psuł całą sprawe, tak czy inaczej hamownia wypluła 167KM i prawie 190kN i pierwsza setka poniżej 7sek http://www.youtube.com/user/d1diesel#p/a/u/1/9I_dNI6Xz0I oryginalny silnik z e30 318i, dół nie ruszany, zrobiona głowica, wałki i inne
Michau9
niezły wynik jeśli bez strojenia smile.gif mógłbyś opisać dokładniej jak wygląda operacja dostosowania wału m47 pod silnik m42?
pzdr
Pan. B
Wie ktos jaka jest roznica wagowa miedzy wałami z m47 i m42? na tym z m47 przeciwwagi maja sporo miecha. Mozna by zebrac sporo materiału.
Terror
M47 Weight: 16.600 kg / 36.597 lb

M42 Weight: 14.500 kg / 31.967 lb

ze strony bmwfans.info wink.gif

a tu pogaducha i porownania walow m42 m47 i z m44
http://www.m42club.com/forums/showthread.php?t=1921

edit

http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t50795.html jeszcze taka dyskusje na forum znalazlem
Szary BMW
Witam. Sory za OT ale macie moze zdjecia tłoków od m42 Bo nigdzie nie moge znaleźć . Tam denko jest wklesłe czy proste ? z gory dzieki
harry_bimmer
Od lewej M42, obrobiony S50, standard S50



Źródło: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=433471
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.