Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Mercedes W126 260SE 3,0
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5
oress
Może to nie jest idealna fura pasująca do tematyki forum ale ...

Pacjent po zakupie 3 lata temu:







Fura została doszczętnie rozebrana. Remont blacharski właściwie ograniczył się do tylnych reperaturek, rantów tylnego podszybia, dziur w bagazniku.
Wszystkie spawy były cynowane, również cyna szła wszędzie gdzie trzeba aby ni było ostrego kitowania.

Mam około tysiąca fotek, zatem przedstawię kilak losowych ..

http://desmond.imageshack.us/Himg140/scale...&res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg249/scale...&res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg163/scale...&res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg822/scale...&res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg233/scale...&res=medium

Teraz bardziej spójna sprawa z tematyką forum - silnik:

Fabrycznie był to typ m103 R6 poj 2,6 na KE-Jet,
zmieniony na prawie to samo tylko o poj 3,0

Silnik 3,0 przeszedł prawdziwą kapitalkę na nowych nadwymiarowych tłokach

stary tłok


nowy zestaw:



denka tłoków przepolerowałem



Blok silnika też został zmieniony z młodszego następcy typ m104 po to aby mieć natrysk oleju na denka tłoków do dalszych modów, na żywo wygląda to tak:



zostało też zmienione kółko zebate w pompie oleju aby zapewnić odpowiednie ciśnienie , na foto porównanie obu pomp, założone jeszce duże koło ale już zmienione na te mniejsze.




Aktualnie kończę remont zawiechy i niebawem będe wkładał silnik.

Plany na przyszłość po dotarciu:

- wywalenie KE-Jet a na jego miejsce Megasquirt
- soft turbo na kompressorze

I tu pojawia się parę pytan:

- Megasquirt - I czy II ? założenie jest takie że ma być jak najprościej bez zbędnych wydumek i wodotrysków.
- Jaki kompressor ? myślę o doładowaniu max 0,3 bara, chyba że szanowne grono forumowiczów ma inne propozycje. Ale z założenia ma to być auto do jazdy na co dzień, żywotne, komfortowe nie sprawiające problemów

Silnik w serii ma 188KM i 240Nm - ja celuję w 250KM, zależy mi na zachowaniu żywotności silnika, obniżeniu spalania na rzecz Megasquirt + doładowanie zamiast archaicznego KE-Jetronika

Wszelkie uwagi, propozycje mile widziane
Colin
Pytanie po co polerowales denka tlokow? Wiekszosc nowych tlokow ma denka pokrywane jakims tam rodzajem teflonu i raczej nie ma sensu tego tykac.
CO do samego auta, to w sumie bardzo przyjemna fura, nawet bez doladowania. Sam moze bym widzial w czyms takim V8 bo sykanie i sapanie nie przystoi temu samochodowi.
Taffarel
ale PIĘKNY !!! powiem wiecej - zajebisty !! nic sie nie przejmuj, ze projekt malo racingowy, mielismy juz takie tutaj i gdy auto jest ciekawe, to nikt marudzil nie bedzie, zwlaszcza, ze odbudowa i modyfikacje konkretne.

nie umiem Ci pomoc, bo na mietkach sie nie znam, nie wiem, ile ten silnik zniesie, ale patrzac na pol milionowe przebiegi, mysle, ze "miekki" nie jest, dlatego powinien 0,3 - 0,5 bara zniesc.

powodzonka
oress
CYTAT(Colin @ Sun, 21 Aug 2011 - 17:22) *
Pytanie po co polerowales denka tlokow?


Te tłoki nie miały żadnej warstwy pokrywającej, tylko odstające nierówności w postaci nadlewów co widac na fotkach.
Są to tłoki Nural z pierścieniami Goetze

Chciałem V8 ale nie mogłem znaleźć żadnego w przyzwoitym stosunku cena / jakość. Bardziej zależało mi na dobrych blachach i idealnym wnętrzu ... no i takiego znalazłem.

Przydały by się dalsze uwagi i propozycje dotyczące modów silnika, bo na razie nie mam sprecyzowanej koncepcji.
Silnik jest ten sam Turbobandit w 300CE, więc potencjał jest. U mnie dodatkowo jest ten plus, że mam dysze olejowe pod tłokami , ale nie mam kutych korb i tłoków, ale mierzę zdecydowanie niżej.

Zapomniałem dodać że stopien sprężania tego silnika to 9,0

http://www.youtube.com/watch?v=VVfwRcdfaOU...feature=related
Taffarel
CYTAT(oress @ Sun, 21 Aug 2011 - 17:47) *


650KM laugh.gif laugh.gif laugh.gif

ja tam widze ok 300koni, ale nikogo przekonywac do swojego zdania nie mam zamiaru, kazdy wiezy w co chce, wiec - uprzedzajac haterow - nie przekonujcie mnie do tych 650KM, szkoda waszego czasu.
Rijndael
Fajna, ponadczasowa buda. wink.gif

Co zamierzasz robić z zawieszeniem? Tylko remont serii, czy coś więcej?
gule-gule
było om606 turbo wkladac
oress
CYTAT(borsuk @ Sun, 21 Aug 2011 - 18:37) *
Co zamierzasz robić z zawieszeniem? Tylko remont serii, czy coś więcej?


To ma być wygodna kanapa , także remont serii, właściwie wypierdziane były tylko końcówki drążków rekacyjnych i poduchy od dyfra. Zmieniam sprężyny na nowe bo fura za nisko siedzi a tylne spręzyny daję twardsze od wersji taxi.

Mógłbym książkę napisać co dotychczas było w aucie robione, ale chciałbym na tym forum skupić się na silniku.

a wiec wracam do pytań:

- Megasquirt , czy wystarczy w wersji I ?
- Kompressor Eaton, ale jaki konkretnie do soft turbo ?
- Jak polecacie dotrzeć silnik?


CYTAT(gule-gule @ Sun, 21 Aug 2011 - 18:46) *
było om606 turbo wkladac


Nie chciałbym nikogo obrazić, ale diesel jest dobry w traktorze a gaz w kuchence
Colin
Co do komputera, to MS1 powinien wystarczyc - koniecznie tlyko podlacz jakas lambde do tego aby Cie finansowo nie wykonczylo spalanie:)
Nawet mozesz to odpalic na seryjnym ukladzie zaplonowym + DET3 FIT, bo urzadzenie tanie, prostsze w konfiguracji niz MS a Ty cudow nie potrzebujesz z tego co widze. Wazne, zeby bylo dobrze zestrojone.
Jezeli mowa o wytrzymalosci silnika, to patrzac na to jak tloki wygladaja to raczej nie martwilbym sie tym ile wytrzyma ten silnik, nawet jak korby nie sa kute smile.gif Zreszta to silnik z epoki, kiedy nie trzeba bylo otwierac silnika przy uturbianiu tongue.gif
Z tymi tlokami, to rozumiem - czesto zdarza sie taka warstwa i wtedy szkoda ja usuwac.
Reaper
CYTAT(Taffarel @ Sun, 21 Aug 2011 - 18:16) *
650KM laugh.gif laugh.gif laugh.gif

ja tam widze ok 300koni, ale nikogo przekonywac do swojego zdania nie mam zamiaru, kazdy wiezy w co chce, wiec - uprzedzajac haterow - nie przekonujcie mnie do tych 650KM, szkoda waszego czasu.

buahahahah you made my day hahaha

Mi caly czas chodzi po glowie V12 w w201 smile.gif
Bede ogladal, moze byc z tego baaardzo fajny samochod smile.gif
Młody-Bydgoszcz
[quote][650KM

ja tam widze ok 300koni, ale nikogo przekonywac do swojego zdania nie mam zamiaru, kazdy wiezy w co chce, wiec - uprzedzajac haterow - nie przekonujcie mnie do tych 650KM, szkoda waszego czasu.

/quote]
Masz hamownie w oczach !!!!????
http://www.youtube.com/watch?v=JoV8ePXxFSE...feature=related
turbobanditen to prawdziwe świry i mają na koncie już parę naprawdę MOCNYCH Mercedesów

Żeby nie robić OT fajnie że wziąłeś się za Mercedesa a w jaką moc celujesz i co z skrzynią ? Automat czy Getrag ?
oress
CYTAT(Colin @ Sun, 21 Aug 2011 - 19:53) *
Nawet mozesz to odpalic na seryjnym ukladzie zaplonowym + DET3 FIT, bo urzadzenie tanie, prostsze w konfiguracji


A co to takiego DET3 FIT ? jakieś opisy, linki by się przydały.

CYTAT(Młody-Bydgoszcz @ Sun, 21 Aug 2011 - 20:23) *
Żeby nie robić OT fajnie że wziąłeś się za Mercedesa a w jaką moc celujesz i co z skrzynią ? Automat czy Getrag ?


Moc będzie taka jaka wyjdzie, ten silnik w serii ma 188KM i 240Nm. Sama rezygnacja z KE-jet na rzecz megasquirt myślę, żę przyniesie 5-10% , później
w planie jest dmuchanie kompressorem około 0,3 bar

Skrzynia zostaje automat, mam już mocniejszą wersje 722.3 bo oryginalnie była 722.4 . Manual w tym aucie to nieporozumienie, chyba że się jest dwumetrowym chłopem z długimi grabiami, bo przestrzeń jest wewnątrz taka że przy manualu przy każdej zmianie biegów musiałbym odrywać plecy od oparcia do tego dochodzi długa maska i w wąskich uliczkach trzeba sporo uwagi poświęcić żeby przed nią wyjrzeć a nie myśleć o mieszaniu biegami
Taffarel
Mlody-Bydgoszcz - zmarnowales tylko pare minut zycia na wywod do mnie skierowany tongue.gif
naprawde tylko 650hp, a moze 1250 ??? laugh.gif

EOT !!!!!

Wiecej fotek by sie przydalo i opis przejrzysty, taki jak regulamin nakazuje bylby dobry.
srbenda
Milo się patrzy na ładny W126, bez gazu i drutowania smile.gif Sam miałem podobny pomysł tylko chciałem M104+T wpakować do C126.
Mój weekendowy czołg:



BTW Po dziesięciu latach jazdy manewruje się nim lepiej niż czymkolwiek innym, nawet w ciasnych uliczkach. Manual też nie przeszkadza - nie cierpię automatów wink.gif
świerzak
CYTAT
Wszelkie uwagi, propozycje mile widziane


2 jz gte.........
spoon
CYTAT(oress @ Sun, 21 Aug 2011 - 16:45) *
Plany na przyszłość po dotarciu:

- soft turbo na kompressorze


Co to jest soft turbo na kompesorze? biggrin.gif
Młody-Bydgoszcz
A mnie zastanawia dlaczego nie 300-24V więcej koni na starcie i młodsza konstrukcja.
DOHC
bo to klasyk i pewnie ma w miarę w oryginale pozostać dlatego pomysłu z 2jz nikt nawet nie skomentował
BartekSz
CYTAT(spoon @ Tue, 23 Aug 2011 - 21:45) *
Co to jest soft turbo na kompesorze? biggrin.gif


Chyba relatywnie niskie doladowanie silnika kompresorem - czyli powinno byc soft kompresor dry.gif
Młody-Bydgoszcz
Young-Timer bo klasyk to to nie jest na pewno poza tym jak by miało to zostać "klasykiem" zostało by to doprowadzone do stanu jak z fabryki i dalej nie ruszane .
świerzak
CYTAT
jak by miało to zostać "klasykiem" zostało by to doprowadzone do stanu jak z fabryki i dalej nie ruszane


Dodam od siebie, że miałem przyjemność przejechać się 124 z silnikiem m103, średnio to jedzie, dużo pali....( jak na takie osiągi)

W124 z M104 3,2 , tu już lepiej, dalej szału nie ma....... z mocą prawie 250 km

W126 jest cięższy...

Zakładasz 2jz i problem mocy, części, czy awarii masz z głowy + 100km więcej

A klasyk... jest dalej klasykiem tyle że z lwim sercem
DOHC
CYTAT(świerzak @ Wed, 24 Aug 2011 - 16:18) *
Dodam od siebie, że miałem przyjemność przejechać się 124 z silnikiem m103, średnio to jedzie, dużo pali....( jak na takie osiągi)

W124 z M104 3,2 , tu już lepiej, dalej szału nie ma....... z mocą prawie 250 km

W126 jest cięższy...

Zakładasz 2jz i problem mocy, części, czy awarii masz z głowy + 100km więcej

A klasyk... jest dalej klasykiem tyle że z lwim sercem


ok , zacznijmy, ile kosztuje 2jz-gte ? silniki w mietkach palą i nie jadą przez mechaniczny wtrysk , po zapodaniu elektronicznego wtrysku będzie lepiej , po kompresorze będzie pewnie całkiem dobrze . Pozatym to nie nissan do driftu gdzie nie ma znaczenia 90% pierdół takich jak sciana grodziowa czy tunel . Zwróć uwagę że właściciel zrezygnował z v8 na rzecz 2.6 z ładnym środkiem .

EDIT
a co do określenia klasyk youngtimer to zwał jak zwał , każdy kto myśli czuje różnice pomiędzy takim mercedesem a np e30 i wie do czego te auta się nadają najlepiej .
oress
Na początek jakies losowe fotki:














CYTAT(Młody-Bydgoszcz @ Tue, 23 Aug 2011 - 23:39) *
A mnie zastanawia dlaczego nie 300-24V więcej koni na starcie i młodsza konstrukcja.



Bo nastepca już nie jest taki doskonały jak poprzednik, można by dużo pisać, ale na wstępie
to szybko leci uszczelka pod głowicą, stopień spreżania ponad 10 z tego co pamiętam,
problemy ze zmienną faza rozrządu ... ja wolę prościej i bezawaryjniej.

Po drugie właśnie do 3,0 12V udało mi się dostać tłoki w rozsądnej cenie, bo chciałem remontowac oryginalnego 2,6 ale toków brak w normalnych pieniądzach albo w ogóle brak.
Wiec skoro został już skundlony to pokusiłem sie żeby podłubać bardziej w silniku.


CYTAT(spoon @ Tue, 23 Aug 2011 - 21:45) *
Co to jest soft turbo na kompesorze? biggrin.gif


Czepiacie sie, a co mam napisac? soft kompressor ? smile.gif Kompresor dlatego że nie chce mi się rzeźbić kolektorów, no i to bardziej mercedesowskie zastosowanie.

CYTAT(DOHC @ Wed, 24 Aug 2011 - 08:01) *
bo to klasyk i pewnie ma w miarę w oryginale pozostać dlatego pomysłu z 2jz nikt nawet nie skomentował


CYTAT(świerzak @ Tue, 23 Aug 2011 - 16:25) *
2 jz gte.........


chetnie bym skomentował gdybym wiedział co to jest "2 jz gte" ?

CYTAT(świerzak @ Wed, 24 Aug 2011 - 16:18) *
Dodam od siebie, że miałem przyjemność przejechać się 124 z silnikiem m103, średnio to jedzie, dużo pali....( jak na takie osiągi)


A jechałeś fabrycznie nowym? te fury mają ponad 20 lat, ja swojego kupiłem z przebiegiem 1,2 mln! i jechał, olej brał i pewnie kucy też coś zdechło ale fabryczny Vmax 205km/h osiągałm mówię tu o 2,6 z katalizatorem czyli 160km, 220nm
Pali tyle ile musi, przez archaicznego KE-Jet dla których miejsce powinno być w muzeum, ale sam silnik jest banalnie prosty, niezawodny i długowieczny - solidny.


OK, wróćmy zatem do konkretów ... póki co decyduję się na MS1 , kompressor dołożę później.
Czy jest coś ciekawszego od MS1 w podobnej cenie? Czy MS1 wystarczy do kompressora ?
W jakich opcjach można odpalić MS1 (czy np. potrzebuję TPS i inne) interesuje mnie najprostrza, sprawdzona konfiguracja MS1.
DOHC
CYTAT(oress @ Wed, 24 Aug 2011 - 18:10) *
OK, wróćmy zatem do konkretów ... póki co decyduję się na MS1 , kompressor dołożę później.
Czy jest coś ciekawszego od MS1 w podobnej cenie? Czy MS1 wystarczy do kompressora ?
W jakich opcjach można odpalić MS1 (czy np. potrzebuję TPS i inne) interesuje mnie najprostrza, sprawdzona konfiguracja MS1.



tps to podstawowy czujnik i każdy SA bedzie go potrzebował . Ms1 da rade to ogarnąć żeby jezdziło ale wiadomo że im lepsza elektronika tym lepszy efekt . Co do alternatyw dla megasquirta to jest jeszcze vems i szykuje się EMU (SA polskiego producenta pigybacków dodam że bardzo dobrych ) na Twoim miejscu jeśli nie masz kupionego megasquirta to poczekałbym na premierę EMU bo to będzie przynajmniej z zapowiedzi znacznie mniej kłopotliwe w konfiguracji , odporne na zakłucenia itp. Do tego ma mieć nawet homologacje drogową .

pozdrawiam
oress
CYTAT(DOHC @ Wed, 24 Aug 2011 - 18:54) *
jeśli nie masz kupionego megasquirta to poczekałbym na premierę EMU bo to będzie przynajmniej z zapowiedzi znacznie mniej kłopotliwe w konfiguracji , odporne na zakłucenia itp. Do tego ma mieć nawet homologacje drogową .


Nie mam jeszcze kupionego MS'a, gdzie mogę znaleźć jakieś info o EMU poza tym co wypluje google?
DOHC
http://www.racingforum.pl/EMU-t90262.html tutaj
świerzak
CYTAT
silniki w mietkach palą i nie jadą przez mechaniczny wtrysk , po zapodaniu elektronicznego wtrysku będzie lepiej


Ten 3,2 jest na elektronicznym......

CYTAT
Zwróć uwagę że właściciel zrezygnował z v8 na rzecz 2.6 z ładnym środkiem


Właśnie....., ja bym wolał mocniejszą wersję silnikową, tapicerkę łatwiej zmienić, a w temacie jest wspomniany temat mocy.

CYTAT
można by dużo pisać, ale na wstępie
to szybko leci uszczelka pod głowicą, stopień spreżania ponad 10 z tego co pamiętam,
problemy ze zmienną faza rozrządu


Powiem tak, kolega ma M104 w 320 ce i nie widzę żeby coś tam się psuło, może ma szczęście.......

CYTAT
A jechałeś fabrycznie nowym?


Nie jechałem, ale jak producent podaje 7,9 do 100 to po remoncie w 5 sek setki chyba nie zrobi.

Zależy czego oczekujemy od auta ?

raich
colin cos pisal o det 3
czyli ecumaster DETIII.
oressten Mieczysław miał ponad bańke na liczniku jak go kupiles?
oress
CYTAT(raich @ Wed, 24 Aug 2011 - 19:06) *
oressten Mieczysław miał ponad bańke na liczniku jak go kupiles?


Tak a co?
DOHC
CYTAT(świerzak @ Wed, 24 Aug 2011 - 19:05) *
Ten 3,2 jest na elektronicznym......



Właśnie....., ja bym wolał mocniejszą wersję silnikową, tapicerkę łatwiej zmienić, a w temacie jest wspomniany temat mocy.


Piszesz że wolałbyś zmienić tapicerkę żeby nie zmieniać silnika a proponujesz swap silnika obcej marki , drogiego , poszukiwanego i powiedzmy sobie szczerze nie potrzebnego w tym projekcie . Gdzie w tym logika ?

viggen
Czyli, że tak wygląda środek auta które przejechało 1200000km??? ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
gule-gule
to nie chinska zabaweczka jak dzisiejsze auta. moja byla a8 d2 po 660000 wygladala w srodku tak ze zawstydzila by nie jedna dzisiejsza tandete po 100 000
adasiek
kolego oress
mysle ze minimum to eaton m62 na ktorym spokojnie osiagniesz 0.3 bara , ja na twoim miejscu pomyslalbym o eatonie m90 i doladowac ok. 1 bara wtedy celujesz w moce ponad 300 ps , a m103 spokojnie to wytrzyma bez zakuwania ani odprezania , najwazniejsze to wystrojenie , czyli wywalenie k-jeta i pojscie w EFI na MS . Dodam ciekawostke ze jezeli zdecydujesz sie na tylko 0.3 bara to nie wiem jak k-jet ale ke-jet sobie spokojnie z takim doladowaniem poradzi , wbrew pozorom to nie sa takie kiepskie systemy zasilania jezeli sa zachowane w przyzwoitym stanie wink.gif
oress
CYTAT(adasiek @ Thu, 25 Aug 2011 - 00:08) *
mysle ze minimum to eaton m62 na ktorym spokojnie osiagniesz 0.3 bara , ja na twoim miejscu pomyslalbym o eatonie m90 i doladowac ok. 1 bara wtedy celujesz w moce ponad 300 ps , a m103 spokojnie to wytrzyma bez zakuwania ani odprezania , najwazniejsze to wystrojenie , czyli wywalenie k-jeta i pojscie w EFI na MS .


Byłoby fajnie te 300ps,zwłaszcza że mój m103 jest złożony na bloku z m104 gdzie mam natrysk oleju na denka tłoków i odpowiednią pompe olejową, oraz posiadam też chłodnicę oleju z wymiennikiem ciepła przez ciecz chłodzącą oraz do tego odpowiednią pompę wody - niby aż się prosi o większe doładowanie. Ale czy nie szkoda silnika, może lepiej kupiś jakiegoś m103 do eksperymentów albo dać to wystroić komuś z doświadczeniem, bo nie chciałbym aby tłoki spłynęły żelaznym jękiem.

CYTAT(adasiek @ Thu, 25 Aug 2011 - 00:08) *
Dodam ciekawostke ze jezeli zdecydujesz sie na tylko 0.3 bara to nie wiem jak k-jet ale ke-jet sobie spokojnie z takim doladowaniem poradzi , wbrew pozorom to nie sa takie kiepskie systemy zasilania jezeli sa zachowane w przyzwoitym stanie wink.gif


Wiem o tym, klapa przepływomierza przy N/A nawet nie wychyla się do połowy przy pełnym otwarciu przepustnicy. Są też gotowe przykłądy , ale na K-Jet

http://www.youtube.com/watch?v=tMKn2qwi3nw...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=4ih22hCyktM...feature=related

Mój KE-Jet jest wrecz w świetnym stanie, regulator EHA nie cieknie, potencjometr klapy nie wytarty, mam nówki 6szt wtrysków, nówka lambda, właśnie ...
A co z lambdą przy takim doładowaniu na KE-Jet, nie bedzie głupiała, da się ją jakoś oszukać ?
I co podłubac z zapłonem w takim przypadku?

Tak czy siak zasadniczą wadą KE-Jet jest klapa przepływomierza która sporo dławi dolot oraz brak wzbogacania przy nagłym wciśnięciu pedału gazu, wtym przypadku taki MS1 już jest wręcz błogosławieństwem.
Lino
Pytanie z innej beczki. Czy mógłbyś mi zmierzyć średnicę wewnętrzną oraz średnicę drutu sprężyny zawieszenia z twojej maszyny? Wygląda na to że to może być dobry upgrade w zawieszeniach FSO.
oress
CYTAT(Lino @ Thu, 25 Aug 2011 - 08:51) *
Pytanie z innej beczki. Czy mógłbyś mi zmierzyć średnicę wewnętrzną oraz średnicę drutu sprężyny zawieszenia z twojej maszyny? Wygląda na to że to może być dobry upgrade w zawieszeniach FSO.


Mierzyłem tą nową - czarną: średnica drutu 15,7 mm, średnica wewnętrzna sprężyny 94 mm
Jak by co to mogę jeszcze pomierzyć nowe wzmacniane tylne sprężyny z wersji taxi, na pewno drut jest grubszy i średnica większa, ale sa krótsz eod tych przednich.
Starych mogę się pozbyć w cenie przesyłki + na piwo
głópek
CYTAT(oress @ Wed, 24 Aug 2011 - 18:58) *
Nie mam jeszcze kupionego MS'a, gdzie mogę znaleźć jakieś info o EMU poza tym co wypluje google?

czesc,jakbys szukał jakis częsci do W16 to mam troche graciarni
Lino
Wielkie dzięki. smile.gif Wygląda na to że te zwykłe będą idealne do usztywniania Poldków. biggrin.gif
adasiek
kolego oress
Przy doładowaniu jedynie 0.3 bara Ke-jet tak jak pisałem wczesniej bezproblemu ogarnie , a jezeli mowimy o doładowaniu rzedu 1 bara , to wiadomo ze wtedy juz przydalby sie MS lub inny SA ,co za tym idzie sonde pasowałoby wtedy miec szerokopasmowa zeby to jakos wystroic noi oczywiscie korekta zapłonu , czyli koło zebate 36-1 na kolo pasowe , czujnik itd. itp.
wink.gif
steveo
Tak apropo 2JZ.

Może 2JZ-GE(wolnossak) był by nie głupim pomysłem.Silnik jest nie drogi,skrzynie automatyczne również.Od razu masz przednią miskę i nie musiz się męczyć w konwersje na Megasquirta.Sam silnik zresztą kosztuje tyle co megasquirt.
DOHC
Moim zdaniem dywagacje o zmianie silnika są bez sensu , nie po to właściciel ładował sos w remont tego co jest żeby teraz zmieniać na inny .
oress
Repertuar jest taki ...

- Na dniach kończę remont zawiechy, zostało wsadzić jedną sprężynę, poprzykręcać drążki i przekładnię kierowniczą.
- Zaraz potem wkładam silnik i skrzynię.
- Później porzeźbię wydech, będę wycinał katalizator i wybebeszał środek z dwóch prekatalizatorów. Całość wydechu będzie przebiegać tak: kolektory, puste puszki prekatalizatorów, środkowy tłumik , końcowy tłumik. Za głośno na pewno nie będzie bo znam już takie konfiguracje jedynie na końcowym tłumiku. Ja nawet zastanawiam się czy nie dołożyć jednej puchy zamiast katalizatora bo chcę mieć ciszę na jaką zasługuje S-klasa.

Później przyjdzie czas żeby założyć szyby, drzwi, wał napędowy, półosie, ogarnąć nieco wnętrze (ale nie składać kompletnie) pozalewać oleje, zrobić zatarte cylinderki w hamulcach. wymienić tarcze i klocki - czyli przygotować się do jazdy aby dotrzeć silnik.

Docieranie: najpierw zaleję mineralny + nowy filtr, po 30 km normalnej jazdy zmiana oleju i filtru i już trochę mocniej pojadę, po kolejnych 30 km, znów zmiana oleju na mineralny + nowy filtr a po 500 do 1000km zdejmuję miskę czyszczę pozostałe opiłki metali zgromadzone w misce. Składam i zalewam pełnym syntetykiem + nowy filtr.

Po tym przyjdzie czas na elektroniczny wtryski i zabawy z kompressorem.
raich
CYTAT(oress @ Wed, 24 Aug 2011 - 19:50) *
Tak a co?


egzemplarze na allegro z polwe mniejszym przebiegiem nie wygladaja tak jak twoj,ktory nie wyglada na polowe tego przebiegu.

CYTAT(oress @ Sat, 27 Aug 2011 - 16:19) *
Docieranie: najpierw zaleję mineralny + nowy filtr, po 30 km normalnej jazdy zmiana oleju i filtru i już trochę mocniej pojadę, po kolejnych 30 km, znów zmiana oleju na mineralny + nowy filtr a po 500 do 1000km zdejmuję miskę czyszczę pozostałe opiłki metali zgromadzone w misce. Składam i zalewam pełnym syntetykiem + nowy filtr.


a mineralnego nie spuszcza sie po kilkunastu minutach pracy bez obciazenia?
oress
CYTAT(raich @ Sun, 28 Aug 2011 - 00:56) *
egzemplarze na allegro z polwe mniejszym przebiegiem nie wygladaja tak jak twoj,ktory nie wyglada na polowe tego przebiegu.


Jak ktoś w Niemczech w 88r. kupował S-klase z najmniejszym z możliwych silników i skromnym wyposażeniem to znaczy, że ledwo go było stać na tą furę, czyli później dbał o auto jak najlepiej potrafił. W aucie nie było klimy, którą dokładam, elektryka szyb tylko w przednich szybkach. Ale co mnie cieszy jest szyber, który zwykle był w autach bez klimy. Kolejna zaleta najsłabszego silnika jest taka, że dyfer mam idelany, cichutki, bez luzów bo nie dostawał w dupe gdyż nie miał czym. Większość allegrowych V8 ma dyfry głośniejsze od tych z polonezów.
Moje auto do 2006r miało jednego pierwszego właściciela w Niemczech, później czterech w PL.
Największym plusem auta jest skórzana tapicerka, która od początku była traktowana odpowiednimi środkami, jest przez to mięciutka i półmatowa, a nie twarda jak skóra słonia, wyślizgana, gładka, błyszcząca i parząca w dupe na słońcu. Na tej skórze nie ma opcji aby ktoś sie oparzył w największy upał bo skóra nie była traktowana sylikonowymi nabłyszczaczami czy innymi badziewnymi mazidłami.


CYTAT(raich @ Sun, 28 Aug 2011 - 00:56) *
a mineralnego nie spuszcza sie po kilkunastu minutach pracy bez obciazenia?


Są różne szkoły. Ja nie docieram silników jak emeryt bo nie ma nic gorszego jak glazing cylindrów, ale też nie przesadzam na pierwszej jeździe i dużo hamuję silnikiem.
raich
a powiedz mi jak wyglada podszybie w wersjach z szyberdachem?w ogole byly wersje bez szyberdachu?
jak wiadomo np w E30 (BMW) lepiej jest szukac wersji bez szybra bo jest szansa na to,ze nadwozie bedzie w lepszym stanie(wzglednie).
oress
CYTAT(raich @ Sun, 28 Aug 2011 - 12:55) *
a powiedz mi jak wyglada podszybie w wersjach z szyberdachem?w ogole byly wersje bez szyberdachu?
jak wiadomo np w E30 (BMW) lepiej jest szukac wersji bez szybra bo jest szansa na to,ze nadwozie bedzie w lepszym stanie(wzglednie).


Były wersje bez szybra, zwłaszcza te które fabrycznie wychodziły z klimą. Węże odpływowe z szyberdachu nie trafiają do podszybia, tylko lecą do przestrzeni błotników.
U mnie było odrobinę rdzy w miejscu wlotu powietrza w podszybiu gdzie gromadziły się liście, ale nic groźnego, na całym podszybiu był też delikatne rude kropeczki, które zniknęły po jednym przejechaniu papierem ściernym, ale żeby się tam dokopać to musiałem (dosłownie) wykopać przednią szybę, która wchodzi głęboko pod maskę.
Teraz podszybie mam zrobione gładziutko na clear-look więc powinno być dobrze
Rafciu
Podoba mi się Twoja praca, tylko niestety nie widać wszystkich fotek sad.gif
No i fajnie by było gdybyś wrzucał normalne zdjęcia, a nie miniatury. Wtedy przyjemniej się ogląda smile.gif
oress
Powoli ogarniam kabelki, wężyki, rureczki i inne duperele:











Zdobyłem tez jedyne słuszne moim zdaniem felgi do tego auta:

Młody-Bydgoszcz
Widziałem gdzieś w internecie W126 na takich felgach http://e211.de/db_07__Limousine__Line_AVAN...et_bis_Mopf.jpg i wyglądał świetnie .
kubeq_Sq
Powitac kolege, widze ze nie tylko ja rozbebeszalem swojego merola smile.gif jesli chodzi o msa to sluze pomoca smile.gif

Oress, na forum bytom chlopaki wrzucili specyfikacje silnikow m104 i m103... smile.gif moze warto na nia looknac smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.