Może to nie jest idealna fura pasująca do tematyki forum ale ...
Pacjent po zakupie 3 lata temu:
Fura została doszczętnie rozebrana. Remont blacharski właściwie ograniczył się do tylnych reperaturek, rantów tylnego podszybia, dziur w bagazniku.
Wszystkie spawy były cynowane, również cyna szła wszędzie gdzie trzeba aby ni było ostrego kitowania.
Mam około tysiąca fotek, zatem przedstawię kilak losowych ..
http://desmond.imageshack.us/Himg140/scale...&res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg249/scale...&res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg163/scale...&res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg822/scale...&res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg233/scale...&res=medium
Teraz bardziej spójna sprawa z tematyką forum - silnik:
Fabrycznie był to typ m103 R6 poj 2,6 na KE-Jet,
zmieniony na prawie to samo tylko o poj 3,0
Silnik 3,0 przeszedł prawdziwą kapitalkę na nowych nadwymiarowych tłokach
stary tłok
nowy zestaw:
denka tłoków przepolerowałem
Blok silnika też został zmieniony z młodszego następcy typ m104 po to aby mieć natrysk oleju na denka tłoków do dalszych modów, na żywo wygląda to tak:
zostało też zmienione kółko zebate w pompie oleju aby zapewnić odpowiednie ciśnienie , na foto porównanie obu pomp, założone jeszce duże koło ale już zmienione na te mniejsze.
Aktualnie kończę remont zawiechy i niebawem będe wkładał silnik.
Plany na przyszłość po dotarciu:
- wywalenie KE-Jet a na jego miejsce Megasquirt
- soft turbo na kompressorze
I tu pojawia się parę pytan:
- Megasquirt - I czy II ? założenie jest takie że ma być jak najprościej bez zbędnych wydumek i wodotrysków.
- Jaki kompressor ? myślę o doładowaniu max 0,3 bara, chyba że szanowne grono forumowiczów ma inne propozycje. Ale z założenia ma to być auto do jazdy na co dzień, żywotne, komfortowe nie sprawiające problemów
Silnik w serii ma 188KM i 240Nm - ja celuję w 250KM, zależy mi na zachowaniu żywotności silnika, obniżeniu spalania na rzecz Megasquirt + doładowanie zamiast archaicznego KE-Jetronika
Wszelkie uwagi, propozycje mile widziane