wowo
Thu, 18 Nov 2010 - 14:09
Jak to jest z adaptacjami głowic na szerokich kanałach do 1.8T.
AEB / AGU / ADR / AGN to pierwsze głowice, jakie występowały w 1.8 20V i mają identyczne kanały.
Jak to sie ma w przypadku adaptacji głowicy z wolnossaka ADR / AGN, które maja większy stopień sprężania?? Jako że średnica i skok tłoka jest taki sam jak w turbo, to w czy tkwi róznica??
- głowica ??
- tłok ??
Ktoś adptował czapke z wolnossaka?
strikerbest
Thu, 18 Nov 2010 - 14:18
Napiszę to co wiem a lepsi ode mnie na pewno uzupełnią.
W AGU AEB i jakiejś głowicy od Sharana (AJM?) są większe kanały dolotowe. W głowicach od ADR są ostrzejsze wałki i często są wykorzystywane pod Big turbo.
Pawel-2005
Thu, 18 Nov 2010 - 16:00
no dobra ale kolega pytał o stopień sprężania...jeśli dół jest to samo to głowica może mieć po prostu mniejsze komory spalania..
dkosowa1
Thu, 18 Nov 2010 - 18:00
Roznica jest w tlokach, glowice sa takie same.
wowo
Thu, 18 Nov 2010 - 18:11
Czyli np taką z wolnossącego AGN mogę zarzucić do 1.8T AUQ?? Kanały wodne i olejowe sie pokryją??
Pawel-2005
Thu, 18 Nov 2010 - 18:35
jeśli masz etke to sprawdź czy uszczelki pasują do jednego i drugiego...jeśli ta sama uszczelka pasuje do jefnego i drugiego to będzie git...
wowo
Thu, 18 Nov 2010 - 19:04
Pasuje, własnie sprawdziłem. Jednak by nie było tak kolorowo to np. głowica z AGN wychodziła na szerokich i wąskich kanałach
GREGOR10
Thu, 18 Nov 2010 - 19:31
CYTAT(strikerbest @ Thu, 18 Nov 2010 - 14:18)
Napiszę to co wiem a lepsi ode mnie na pewno uzupełnią.
W AGU AEB i jakiejś głowicy od Sharana (AJM?) są większe kanały dolotowe. W głowicach od ADR są ostrzejsze wałki i często są wykorzystywane pod Big turbo.
AJM to PD-ek 115KM kleklekleklekle
R6
Thu, 18 Nov 2010 - 20:19
wowo to potwierdzone info ze agn wychodzila i na szerokich i wąskich kanalach ?? jakies roznice w walkach rozrzadu w tych wersjach wystepowaly ??
pytam bo mam na oku glowice z agn na oku do swojego 1.8T rocznik 99 i niewiem czy warto poprostu to ruszac wzgledem seri z agu ?
wowo
Thu, 18 Nov 2010 - 20:34
Dziś rozwęszyłem troche tamat.
AGU jest na szerokich.
AGN wg etki przez pewien okres czasu miał numer tożsamy z AGU, więc również był na szerokich. W póżniejszym/wcześniejszym (tego nie wiem niestety) okresie głowica została zastała zamieniona innym numerem i właśnie taką dziś oglądałem. Ma węższe kanały niż AGU. Mam w garażu kolektor ssacu AGU więc spokojnie to sobie sprawdziłem.
Wałki natomiast we wszystkich ADR/AGN sa takie same
Jeśli masz taką czapke na oku, to pozostaje niestety sprawdzić organoleptycznie.
strikerbest
Thu, 18 Nov 2010 - 20:45
CYTAT(strikerbest @ Thu, 18 Nov 2010 - 14:18)
W AGU AEB i jakiejś głowicy od Sharana (AJM?)
Poprawka, miałem na myśli AJH.
dżordżyk
Thu, 18 Nov 2010 - 20:45
Ja nie wiem po co kombinować tak. AEB miało szerokie kanały, jeśli masz wzdłuż motor to pakuj głowice z AEB bez żadnych kombinacji. Do tego zrobisz porting i miód malina.
wowo
Thu, 18 Nov 2010 - 20:50
Mam poprzecznie
dkosowa1
Thu, 18 Nov 2010 - 20:58
mozesz smialo montowac kazda glowice czy to 1.8N/A czy T, jedyna roznica to w szerokosci kanałow i zmienne fazy w niektorych
jerzu
Thu, 18 Nov 2010 - 21:07
AJH miał szeroki kanał oraz ssący na z szerokimi kanałami z wyjściem na prawą stronę. AGU może ciężko być znaleźć dobrą głowicę, kumpel szukał dość długo
wowo
Thu, 18 Nov 2010 - 21:13
Co masz na myśli mówiąc dobrą?? Potrzebuje sam korpus, reszta idzie nowa.
strikerbest
Thu, 18 Nov 2010 - 21:14
WOWO nie wiem na ile sprawdzone masz te informacje o głowicach AGN ale wysiliłem się żeby zobaczyć co mi powie ETKA w tej sprawie i nie myliłeś się. AGN miał dwa (przynajmniej) rodzaje głowic. Pierwsze głowice to 058 103 351E (oznaczenie to występuje również przy głowicach AGU - czyli przypuszczalnie to jest szeroki kanał). Mam też głowice o numerze 058 103 351G.
058 103 351E - >> 8L-V-150 000
058 103 351G - 8L-W-000 001>>
Dodam tylko że jakiś czas temu oglądając głowice od AGU dowiedziałem się że są wykonane z różnych stopów, mimo iż wychodziły tylko pod jednym numerem katalogowym.
A to co Jerzu napisał to po części prawda bo jak nie wżery na płaszczu wodnym łączące się prawie z kanałem spalania to znowu zatarta głowica na wałkach. Trzeba uważać co się kupuje i lepiej nie oszczędzać.
jerzu
Thu, 18 Nov 2010 - 21:21
właśnie kolega o którym napisałem odezwał się
Rafalek114
Thu, 18 Nov 2010 - 22:57
tyle ze glowice na szerokim kanale wystepowaly z dwoma rodzajami kanalow wodnych i olejowych(tzn roznily sie poprostu ksztaltem) ,ale to juz taki maly szczegol
pavel
Thu, 18 Nov 2010 - 23:42
Miałem w moich obydwu 1.8T chyba wszystkie możliwe głowice z 1.8 n/a i T i nigdy nie było problemu żeby któraś nie pasowała do bloku i osprzętu. Owszem- są pewne niuanse przy głowicach z instalacją powietrza wtórnego (BAM, APX APP itp) ale w genaralnie nie robi to różnicy. Ponadto chcąc założyć głowicę od 125/150/180KM do seryjnego 225KM trzeba w głowicy dorobić otwory do zamocowania rury tłoczącej.
wowo- na chwilę obecną mam jakąś luźną i rozbrojoną głowicę od APU i jutro zerknę jakie ona ma kanały dolotowe
Toldi
Fri, 19 Nov 2010 - 08:25
jak cos mam kolektor ssacy alu, z 1.8 N/A ( do poprzecznego motoru )
uki82
Fri, 19 Nov 2010 - 10:19
a po co kolektor ssący z N/A do T ?? Takich kombinacji to się nie robi czy to jakiś nowy trend w tuningu ??
wowo
Fri, 19 Nov 2010 - 13:33
No własnie, a jak wygląda sprawa z dopasowaniem kanałów wodnych i olejowych??
pavel
Fri, 19 Nov 2010 - 13:47
Nic nie trzeba dopasowywać- jest jeden rodzaj uszczelki pod głowicę do wszystkich 1.8 20V (125-225KM)
Rafalek114
Fri, 19 Nov 2010 - 20:43
CYTAT(pavel @ Fri, 19 Nov 2010 - 13:47)
Nic nie trzeba dopasowywać- jest jeden rodzaj uszczelki pod głowicę do wszystkich 1.8 20V (125-225KM)
co nie zmienia faktu ze sa dwa rodzaje kanalow i pewnie doskonale o tym wiesz( i np jak bym zmienial glowice u siebie to chcialbym miec takie same kanyly jak byly ori a nie inne.)
pavel
Fri, 19 Nov 2010 - 23:09
Rafałek114- a jakie ma znaczenie kształt kanałów przy wymianie głowicy w 1.8T skoro przy każdej kombinacji głowicy/bloku te kanały się pokrywają ??? są jakieś lepsze kanały? które są gorsze? oświeć mnie i nie tylko mnie
wowo
Sun, 21 Nov 2010 - 11:16
Dokładnie. Kanały sie pokrywają i do wszystkich 1.8T idzie ta sama uszczelka.
Co myślicie o zastosowaniu grubszej uszczelki w celu odprężenia? Stosował ktos?
R6
Sun, 21 Nov 2010 - 12:13
zmotywowaliscie mnie zeby rozebrac ten motor ktory mam na czesci .............
no i mam ten kolektor pod agn - wg mnie srednica i wlotu i kanalów jest taka sama jak w kolektorze od agu :/
w ktorych rocznikach byly inne ? bo wychodzi mi na to ze głowica moja kochana agn da mi tylko ssący wałek rozrządu
?
mam do zdobycia kolektor dolotowy "prawy" od ibizy 1.8T 2001 - jakie srednice kanałów są w takim motorze ?
uszczelki pod kolektory wydechowe sa takie same w 1.8 NA i 1.8T :/ ?? etka mi się myli chyba bo pokazuje taki sam kolektor wydechowy pod agu i agn :/
pavel
Sun, 21 Nov 2010 - 13:17
CYTAT(R6 @ Sun, 21 Nov 2010 - 12:13)
uszczelki pod kolektory wydechowe sa takie same w 1.8 NA i 1.8T :/ ?? etka mi się myli chyba bo pokazuje taki sam kolektor wydechowy pod agu i agn :/
Uszczelki pod kolektor wydechowy są takie same we wszystkich 1.8 20V.
Kolektory wydechowe w AGU i AGN są oczywiście całkiem inne
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.