Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Głowice z szerokimi kanałami do 1.8T
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Audi Sport
wowo
Jak to jest z adaptacjami głowic na szerokich kanałach do 1.8T.
AEB / AGU / ADR / AGN to pierwsze głowice, jakie występowały w 1.8 20V i mają identyczne kanały.

Jak to sie ma w przypadku adaptacji głowicy z wolnossaka ADR / AGN, które maja większy stopień sprężania?? Jako że średnica i skok tłoka jest taki sam jak w turbo, to w czy tkwi róznica??
- głowica ??
- tłok ??

Ktoś adptował czapke z wolnossaka?
strikerbest
Napiszę to co wiem a lepsi ode mnie na pewno uzupełnią.
W AGU AEB i jakiejś głowicy od Sharana (AJM?) są większe kanały dolotowe. W głowicach od ADR są ostrzejsze wałki i często są wykorzystywane pod Big turbo.
Pawel-2005
no dobra ale kolega pytał o stopień sprężania...jeśli dół jest to samo to głowica może mieć po prostu mniejsze komory spalania..
dkosowa1
Roznica jest w tlokach, glowice sa takie same.
wowo
Czyli np taką z wolnossącego AGN mogę zarzucić do 1.8T AUQ?? Kanały wodne i olejowe sie pokryją??
Pawel-2005
jeśli masz etke to sprawdź czy uszczelki pasują do jednego i drugiego...jeśli ta sama uszczelka pasuje do jefnego i drugiego to będzie git...
wowo
Pasuje, własnie sprawdziłem. Jednak by nie było tak kolorowo to np. głowica z AGN wychodziła na szerokich i wąskich kanałach biggrin.gif
GREGOR10
CYTAT(strikerbest @ Thu, 18 Nov 2010 - 14:18) *
Napiszę to co wiem a lepsi ode mnie na pewno uzupełnią.
W AGU AEB i jakiejś głowicy od Sharana (AJM?) są większe kanały dolotowe. W głowicach od ADR są ostrzejsze wałki i często są wykorzystywane pod Big turbo.


AJM to PD-ek 115KM kleklekleklekle
R6
wowo to potwierdzone info ze agn wychodzila i na szerokich i wąskich kanalach ?? jakies roznice w walkach rozrzadu w tych wersjach wystepowaly ??

pytam bo mam na oku glowice z agn na oku do swojego 1.8T rocznik 99 i niewiem czy warto poprostu to ruszac wzgledem seri z agu ?
wowo
Dziś rozwęszyłem troche tamat.
AGU jest na szerokich.
AGN wg etki przez pewien okres czasu miał numer tożsamy z AGU, więc również był na szerokich. W póżniejszym/wcześniejszym (tego nie wiem niestety) okresie głowica została zastała zamieniona innym numerem i właśnie taką dziś oglądałem. Ma węższe kanały niż AGU. Mam w garażu kolektor ssacu AGU więc spokojnie to sobie sprawdziłem.
Wałki natomiast we wszystkich ADR/AGN sa takie same smile.gif

Jeśli masz taką czapke na oku, to pozostaje niestety sprawdzić organoleptycznie.
strikerbest
CYTAT(strikerbest @ Thu, 18 Nov 2010 - 14:18) *
W AGU AEB i jakiejś głowicy od Sharana (AJM?)

Poprawka, miałem na myśli AJH.
dżordżyk
Ja nie wiem po co kombinować tak. AEB miało szerokie kanały, jeśli masz wzdłuż motor to pakuj głowice z AEB bez żadnych kombinacji. Do tego zrobisz porting i miód malina.
wowo
Mam poprzecznie smile.gif
dkosowa1
mozesz smialo montowac kazda glowice czy to 1.8N/A czy T, jedyna roznica to w szerokosci kanałow i zmienne fazy w niektorych
jerzu
AJH miał szeroki kanał oraz ssący na z szerokimi kanałami z wyjściem na prawą stronę. AGU może ciężko być znaleźć dobrą głowicę, kumpel szukał dość długo
wowo
Co masz na myśli mówiąc dobrą?? Potrzebuje sam korpus, reszta idzie nowa.
strikerbest
WOWO nie wiem na ile sprawdzone masz te informacje o głowicach AGN ale wysiliłem się żeby zobaczyć co mi powie ETKA w tej sprawie i nie myliłeś się. AGN miał dwa (przynajmniej) rodzaje głowic. Pierwsze głowice to 058 103 351E (oznaczenie to występuje również przy głowicach AGU - czyli przypuszczalnie to jest szeroki kanał). Mam też głowice o numerze 058 103 351G.
058 103 351E - >> 8L-V-150 000
058 103 351G - 8L-W-000 001>>
Dodam tylko że jakiś czas temu oglądając głowice od AGU dowiedziałem się że są wykonane z różnych stopów, mimo iż wychodziły tylko pod jednym numerem katalogowym.
A to co Jerzu napisał to po części prawda bo jak nie wżery na płaszczu wodnym łączące się prawie z kanałem spalania to znowu zatarta głowica na wałkach. Trzeba uważać co się kupuje i lepiej nie oszczędzać.
jerzu
właśnie kolega o którym napisałem odezwał się smile.gif
Rafalek114
tyle ze glowice na szerokim kanale wystepowaly z dwoma rodzajami kanalow wodnych i olejowych(tzn roznily sie poprostu ksztaltem) ,ale to juz taki maly szczegol wink.gif
pavel
Miałem w moich obydwu 1.8T chyba wszystkie możliwe głowice z 1.8 n/a i T i nigdy nie było problemu żeby któraś nie pasowała do bloku i osprzętu. Owszem- są pewne niuanse przy głowicach z instalacją powietrza wtórnego (BAM, APX APP itp) ale w genaralnie nie robi to różnicy. Ponadto chcąc założyć głowicę od 125/150/180KM do seryjnego 225KM trzeba w głowicy dorobić otwory do zamocowania rury tłoczącej.

wowo- na chwilę obecną mam jakąś luźną i rozbrojoną głowicę od APU i jutro zerknę jakie ona ma kanały dolotowe
Toldi
jak cos mam kolektor ssacy alu, z 1.8 N/A ( do poprzecznego motoru )
uki82
a po co kolektor ssący z N/A do T ?? Takich kombinacji to się nie robi czy to jakiś nowy trend w tuningu ??
wowo
No własnie, a jak wygląda sprawa z dopasowaniem kanałów wodnych i olejowych??
pavel
Nic nie trzeba dopasowywać- jest jeden rodzaj uszczelki pod głowicę do wszystkich 1.8 20V (125-225KM)
Rafalek114
CYTAT(pavel @ Fri, 19 Nov 2010 - 13:47) *
Nic nie trzeba dopasowywać- jest jeden rodzaj uszczelki pod głowicę do wszystkich 1.8 20V (125-225KM)



co nie zmienia faktu ze sa dwa rodzaje kanalow i pewnie doskonale o tym wiesz( i np jak bym zmienial glowice u siebie to chcialbym miec takie same kanyly jak byly ori a nie inne.)
pavel
Rafałek114- a jakie ma znaczenie kształt kanałów przy wymianie głowicy w 1.8T skoro przy każdej kombinacji głowicy/bloku te kanały się pokrywają ??? są jakieś lepsze kanały? które są gorsze? oświeć mnie i nie tylko mnie
wowo
Dokładnie. Kanały sie pokrywają i do wszystkich 1.8T idzie ta sama uszczelka.

Co myślicie o zastosowaniu grubszej uszczelki w celu odprężenia? Stosował ktos?
R6
zmotywowaliscie mnie zeby rozebrac ten motor ktory mam na czesci .............

no i mam ten kolektor pod agn - wg mnie srednica i wlotu i kanalów jest taka sama jak w kolektorze od agu :/
w ktorych rocznikach byly inne ? bo wychodzi mi na to ze głowica moja kochana agn da mi tylko ssący wałek rozrządu biggrin.gif ?

mam do zdobycia kolektor dolotowy "prawy" od ibizy 1.8T 2001 - jakie srednice kanałów są w takim motorze ?

uszczelki pod kolektory wydechowe sa takie same w 1.8 NA i 1.8T :/ ?? etka mi się myli chyba bo pokazuje taki sam kolektor wydechowy pod agu i agn :/
pavel
CYTAT(R6 @ Sun, 21 Nov 2010 - 12:13) *
uszczelki pod kolektory wydechowe sa takie same w 1.8 NA i 1.8T :/ ?? etka mi się myli chyba bo pokazuje taki sam kolektor wydechowy pod agu i agn :/

Uszczelki pod kolektor wydechowy są takie same we wszystkich 1.8 20V.
Kolektory wydechowe w AGU i AGN są oczywiście całkiem inne
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.