Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Pojemnosc silnika a wpis w dowodzie
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Stron: 1, 2
M-Technic
CYTAT(raku @ Thu, 09 Sep 2010 - 09:01) *
Ja również, po przeczytaniu wątku, pojechałem na stację diagnostyczną.
Mi Pan powiedział, że potrzebuje zaświadczenie z warsztatu który przekładał silnik (ponoć jakiś tam wpis do ewidencji działalności takie warsztaty mają), stwierdził że nie tylko jemu taki papierek jest potrzebny. huh.gif
Jak przyjadę z zaświadczeniem, kilka minut i będzie badanie, i dalej do WK.


Jakby co moge wystawic taki papir dlapotrzebujacych dry.gif
Czacza
Ja też smile.gif I pieczątek pare walnąć dla efektu.
*Pinio
Czysto teoretycznie.... ciekawe co by powiedział diagnosta na oświadczenie ze ma się wszystkie niezbędne papiery typu dyplom ukończenia szkoły mechanicznej o specjalności mechanik pojazdów samochodowych jeżeli silnik był przekładany w np. przydomowym garażu? trzeba mu pokazać świadectwa i dyplomy czy jak? laugh.gif
vipero666
CYTAT(kremat0r @ Thu, 09 Sep 2010 - 06:25) *
Powiedz że nie gryzie, że jest przykręcone do kolektora i nigdzie nie ucieknie.
Chory kraj normalnie, najlepiej podzwoń po rożnych stacjach i się wypytaj gdzie Ci dadzą papier na zmianę pojemności.


Taki papier był kiedyś potrzebny, przepisy się zmieniły kilka lat temu ale diagności dalej tkwią w nieświadomości. Wiem bo sam przerabiałem.

Teraz nawet f-ry nie trzeba mieć za silnik.

Tu macie wszystko dokładnie wyjaśnione z konkretnymi paragrafami. Jak ktoś będzie robił problemy to wydrukować i pokazać delikwentowi, niech się do edukuje.

KOD
Czyli jak i po co zmienić dane techniczne silnika w dowodzie rejestracyjnym (Legalizacja SWAPA).

Na wstępie zacznijmy od początku.
Wg. Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 Art. 66 ust 3a. "Pojazd uczestniczący w ruchu powinien posiadać nadane przez producenta, z zastrzeżeniem art. 66a, cechy identyfikacyjne:
1) numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy;
2) numer silnika."

Jednak przepis cytowanego artykułu został uchylony ustawą z 29 lipca 2005 o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 180 poz. 1497). Art. 3 ust. 1 "Art. 3. W ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.8)) wprowadza się następujące zmiany:
1) w art. 66 w ust. 3a uchyla się pkt 2;"
Oznacza to, że numer silnika nie jest warunkiem dopuszczenia d ruchu drogowego

To chyba jedna kwestia wyjaśniona.

Silnik jest częścią zamienną. Jednak dane takie jak pojemność i moc silnika są podane w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Wymieniając silnik na taki sam jak był nie musi nic robić, nawet nie jest wymagany przegląd techniczny. Jednak jeżeli przeprowadzimy SWAP silnika. czyli przeszczepimy silnik o większej pojemności. Trzeba zmienić dane w dowodzie rejestracyjnym. Osobiście policji nic to nie obchodzi za bardzo co ma się pod maską. Ale w przypadku nie zmienienia tych danych w dowodzie rejestracyjnym problemy pojawiają się u ubezpieczyciela w przypadku ewentualnej stłuczki. Co sam odczułem na własnej skórze niestety. Ubezpieczyciel może nie wypłacić ubezpieczenia z powodu wymiany silnika na "większy" bez przeprowadzenia badania technicznego.

Teraz kwestija dowodów zakupu silnika:

§14 ust. 1 pkt. 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002r. (Dz. U. Nr 133 poz. 1123 z 2002r) który mówi, że "W przypadku zawiadomienia o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającej:
1) ze zmiany adresu miejsca zamieszkania właściciela pojazdu, powodującej zmianę właściwości miejscowej organu rejestrującego, organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu dokonuje rejestracji pojazdu,
2) ze zmiany adresu miejsca zamieszkania właściciela pojazdu niepowodującej zmiany właściwości miejscowej organu rejestrującego, organ rejestrujący wydaje nowy dowód rejestracyjny oraz dokonuje legalizacji tablic rejestracyjnych zgodnie z zasadami określonymi w przepisach w sprawie legalizacji tablic rejestracyjnych,
3) z wymiany silnika w pojeździe zarejestrowanym, do zawiadomienia dołącza się:
a) dowód własności silnika,
b) dowód odprawy celnej przywozowej, jeżeli silnik został sprowadzony z zagranicy,
c) dowód rejestracyjny pojazdu, z którego pochodzi silnik, jeżeli silnik pochodzi z pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, lub zaświadczenie wystawione przez organ rejestrujący właściwy ze względu na miejsce rejestracji pojazdu, z którego pochodzi silnik, potwierdzające dane silnika, jeżeli silnik pochodzi z pojazdu wyrejestrowanego lub z pojazdu, w którym dokonano wymiany silnika."

Jednak: W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. Nr 133, poz. 1123 i Nr 167, poz. 1379, z 2003 r. Nr 161, poz. 1564 oraz z 2004 r. Nr 110, poz. 1169) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 2 w ust. 10:
a) uchyla się pkt 1 i 3,
b) pkt 2 otrzymuje brzmienie:
"2) oświadczenie, że jest właścicielem zespołów i części służących do zbudowania tego pojazdu,";
2) w § 6:
a) po ust. 3 dodaje się ust. 3a:
"3a. W przypadku rejestracji czasowej pojazdu, o której mowa w art. 74 ust. 2 pkt 2 lit. a ustawy, na wniosek producenta pojazdu, organ rejestrujący wydaje:
1) pozwolenie czasowe do wielokrotnego stosowania,
2) zalegalizowane tymczasowe tablice (tablicę) rejestracyjne.",
b) w ust. 4 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
"1) pozwolenie czasowe do wielokrotnego stosowania,",
c) ust. 7 otrzymuje brzmienie:
"7. Wzór pozwolenia czasowego do wielokrotnego stosowania stanowi załącznik nr 5 do rozporządzenia.";
3) w § 14 w ust. 1 uchyla się pkt 3;"


Powyższe zapożyczone z innego forum.
Czacza
Info znajomego diagnosty, kierownika OSKP. Przyjeżdzasz, deklarujesz że silnik Twojego samochodu ma pojemność 2498, a wcześniej było 1597 i pan wystawia kwit, że tak jest. Wsio. Zadne faktury za silnik, przekładkę i inne pierdoły. Silnik kupiłes na e-bay.com, przełożyłeś se sam i tyle. Teraz chcesz być uczciwy i miec porządek w papierach, więc pojechałeś po zaswiadczenie umożliwiające zmianę wpisu w dowodzie i polisy OC. Koniec gadki. Wystarczy deklaracja. Tak twierdzi diagnosta.

Jeszcze lepiej przy nadawianiu zastępczego numeru nadwozia. Czeka mnie to niedługo, bo odbudowyujemy z bratem Fiata Uno, w którym jak wiadomo kielichy z numerem znikają pierwsze. Mamy zaświadczenie od rzeczoznawcy o uszkodzeniu numeru. Po wyremontowaniu i poskładaniu jedziemy na OSKP, deklarujemy że to samochód o ktorym mowa w zaświadczeniu, pan nabija numer i lecimy do WK po nowy dowód rejestracyjny. My przy okazji deklarujemy zmiane pojemności z 1108 na 1498 smile.gif

Nie znam podstaw prawnych mojego wywodu, takie informacje uzyskałem rozmawiając z osobą odpowiedzialną za w/w czynności.
grzywaczewski
Kurcze, a w zeszlym roku kolega rozsprzedawal na czesci Subaru Libero (calkiem sprawne technicznie) bo wlasnie numer budy skorodowal i nie dali mu przegladu angry.gif
Czacza
No na ten tez nie dali, ale podpowiedzieli co dalej. Wiesz, czasem np przy niewielkim (ale odpowiednio trafionym) strzale można zniszczyć własnie nr VIN. Sierra np ma go między fotelem pasażera a progiem i naprawdę niewiele potrzeba. I co, uszkodzenia niewielkie a auto na złom bo akurat ten fragment został uszkodzony?
GMS.
nie trzeba wziąć odpowiedniego rzeczoznawcę z uprawnieniami który napisze że jest uszkodzone pole numerowe cały element jest do wymiany a w zamian dostajesz tabliczkę zastępczą
dzik
O tabliczace zastepczej to chyba ten przepis mowi:

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 16 grudnia 2003 r.

w sprawie szczegółowego sposobu oraz trybu nadawania i umieszczania w pojazdach cech identyfikacyjnych

(Dz. U. z dnia 30 grudnia 2003 r.)
§ 5. 1. Cechę identyfikacyjną umieszcza stacja, o której mowa w art. 83 ust. 4 ustawy, upoważniona do umieszczania cech identyfikacyjnych, zwana dalej "stacją", wskazana w decyzji starosty właściwego w sprawach rejestracji pojazdu.
.......
§ 6. 1. W przypadku braku, utraty lub zniszczenia tabliczki znamionowej stacja wykonuje i umieszcza tabliczkę znamionową zastępczą zgodnie z decyzją, o której mowa w przepisach o rejestracji i oznaczaniu pojazdów.
2. Sposób umieszczania cechy identyfikacyjnej na tabliczce znamionowej zastępczej oraz na nalepce lub tabliczce numeru silnika określa załącznik do rozporządzenia.
shak
Nr budy to chyba najprostsza czynność, którą można załatwić w okręgowej SKP - jedziesz i załatwiasz prawie od ręki - nabijają Ci nową tabliczkę aluminiową.
Ja też miałem przejścia pomiędzy dowodem z 'spisem z natury'. Jakaś pani Krysia przy pierwszym rejestrowaniu auta z zachodu podbija mi pojemność silnika o 100ml i z 1.9 zrobiło się 2.0
Nie przejmowałem się tym w ogóle do momentu przeglądu na SKP gdzie pewien formalista stwierdził, że taki silnik nie występował seryjnie i zaczął żądać FV na zmianę silnika lub wyjaśnienia u tej pani (notabene, auto rejestrowane w Gdańsku a docelowo użytkowane w Krakowie). Po krótkiej wymianie zdań z czytał spis z natury, wystawi kwitek i w WK po prostu zrobili zmianę urzędową w dowodzie i karcie pojazdu.
pajel
Odgrzebię kotleta...

A czy w przypadku zmiany nie tylko pojemności(tu by bylo z 5,6, na niższą 3,2) i w dodatku zmianie z Pb na ON, jest tak samo? czy problemem będzie zmiana rodzaju paliwa?
farmer91
Odkopie trochę...
Wiem że mocno przepisy się pozmieniały i ciężko już cokolwiek zmienić w dowodzie jak np zmniejszenie liczby miejsc przez montaż klatki bezpieczeństwa lub rolbara, ale czy jest prawnie wykonalne zmiana silnika na zupełnie inny, tzn innej marki niż auto?
badboy2673
CYTAT(pajel @ Mon, 31 Mar 2014 - 14:09) *
Odgrzebię kotleta...

A czy w przypadku zmiany nie tylko pojemności(tu by bylo z 5,6, na niższą 3,2) i w dodatku zmianie z Pb na ON, jest tak samo? czy problemem będzie zmiana rodzaju paliwa?

tak bo w DR masz jakie paliwo
Lino
CYTAT(farmer91 @ Thu, 13 Jul 2017 - 00:42) *
Odkopie trochę...
Wiem że mocno przepisy się pozmieniały i ciężko już cokolwiek zmienić w dowodzie jak np zmniejszenie liczby miejsc przez montaż klatki bezpieczeństwa lub rolbara, ale czy jest prawnie wykonalne zmiana silnika na zupełnie inny, tzn innej marki niż auto?

Można gdzieś poczytać o tych nowych przepisach?
Aes
Bylem wczoraj na stacji diagnostycznej i powiedzieli mi, ze bez opinii PZMotu nie beda nawet zaczynali przegladu.
Znacie moze kogos, kto wystawia takie opinie?
dany_47
robiłem zmiane z silnika VW na silnik AUDI, bez problemu cała procedura.
Na zdjęciach było wyraźnie widać że silnik nie tej marki [osłona AUDI]
Zmiana pojemności, zmiana mocy, wszystko przeszło bez problemów.
Aes
Powiedz prosze czy zmieniales pojemnosc?
Czy potrzebowales opinie z pzmotu?
Mozesz dac namiar na OSKP, ktora wydala Ci zaswiadczenie potrzebne do rejestracji?

Z gory dzieki.
Bartek89032
Ja zmieniałem w tym roku pojemność i rodzaj paliwa z tym ze silnik tej samej marki co auto i występował w nim fabrycznie.Wszystko bez problemu w ramach badania technicznego po zmianach konstrukcyjnych.Kwestia diagnosty i interpretacji przepisów bo trochę pojezdzilem po skp i to co dla jednych jest sufitem dla innych podłoga.
mlody1921
A jak sie robi odwrotnie miałem 1,8V6 a pakuje 1,8 16V albo 2,0 16V słabsze ?
dany_47
według procedury którą ja przechodziłem do wbicia w DR nie ma znaczenia czy przechodzisz na większą moc czy na mniejszą.
Problem pojawi się w ubezpieczalni biggrin.gif
Bo ubezpieczyciel może tylko wstawić silnik z listy dostępnych dla danego modelu [tylko te z jakimi auto występowało fabrycznie]
Ja przeszedłem na 1.8T z 2.8 V6 i w ubezpieczalni poszło jako GOLF GTI 1.8T.
A jak będzie w przypadku silnika który w aucie nie występował wogóle to nie wiem, nie musiałem z tym walczyć na szczęście.
Mis
CYTAT(mlody1921 @ Mon, 15 Jan 2018 - 14:59) *
A jak sie robi odwrotnie miałem 1,8V6 a pakuje 1,8 16V albo 2,0 16V słabsze ?

Jeździć, obserwować, nie dokładać sobie roboty.
mlody1921
Też tak mysle powinni sie cieszyć ze było 6tłoków a jest 4 tongue.gif
Mis
To tak jak mieć w BMW 2.0 R6 i swapować na 2.8 R6, wyglądowo identycznie wygląda silnik z osprzętem (wprawne oko zauważy większą przepływkę), nie widzę sensu lecieć wbijać to w dowód.
strus
Panowie ja mam nastepujacy problem. Przesd zrobieniem swapa rozmawialem z diagnosta i mowil ze nei bedzie problemow ze zmiana pojemnosci na wieksza. Teraz mowi ze w listopadzie weszly nowe przepisy i jesli w danym modelu nie wystepowal taki silnik to nie ma mozliwosci legalnie go przerejestrowac. I co teraz zrobic?
RasPL
przeciez tak bylo od dawna. Silnik jest czescia wymienną dopoki wystepował w danym pojezdzie seryjnie.
maaaad
Nie, nie było tak.
Vendorowicz
Wbiłem kiedyś w DR 126p silnik o poj. 903cm3 . Też trochę zachodu było dlatego jak włożyłem 1108cm3 to już nie chciało mi się drugi raz tego ogarniać. No ale w maluchu raczej ogarnięty diagnosta/policmajster się połapie, że są o dwa gary za dużo wink.gif
Porszak
miało się zmienić w listopadzie, ale podobno sie nie zmieniło nic. trzeba pozwiedzać stacje, popytac, a potem potwierdzić czy to przejdzie w wydz komunikacji
strus
CYTAT(Porszak @ Fri, 19 Jan 2018 - 18:19) *
miało się zmienić w listopadzie, ale podobno sie nie zmieniło nic. trzeba pozwiedzać stacje, popytac, a potem potwierdzić czy to przejdzie w wydz komunikacji


Zjezdzilem 5 stacji.

Stacja 1. Pan nie ma uprawnien

stacja 2. To calkowicie nielegalne

Stacja 3. Diagnosta kazal mi poczytac o tym wink.gif

Stacja 4. Jak bedzie opinia rzeczoznawcy i FV z warsztatu moze sie udac

Stacja 5. Homologacja od producenta auta ze auto z tym silnikime moze sie poruszac.



maaaad
Ja się będę trzymał tego, "w razie w":
http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...t&p=1263388
MichalST
Ja teraz będę przechodził przerejestrowanie. Silnik 2.4, którego nigdy nie było w Focusie, w dodatku zmiana z diesla. Okręgówka z jednym surowszych diagnostów i jeżeli wszystko jest ok, zmontowane jak trzeba oraz spełnia wytyczne w zakresie spalin, braku wycieków oraz innych bzdetów to nie ma problemów. Najważniejsze to posiadać rachunek czy fakturę za zakup silnika bo panie w WK pytają i tak samo miałem 6 lat temu. Wczoraj też pojechałem do agenta od ubezpieczeń dowiedzieć się jak to z niestandardową pojemnością i powiedział że nie będzie problemu z OC (poza ewentualną różnicą cenową z powodu pojemności) bo już się naczytałem od niektórych że przez nowy CEPIK nie dostanę OC. Gdybyście tak mieli to zmieńcie agenta to większość to lenie i ubezpieczenie robią z aplikacji na kompie, gdzie tylko wybierają gotowe modele auta, nie chce się ręcznie wprowadzić danych.
flatron66
Kolego Michał. Opisz coś więcej bo mnie ten temat bardzo ciekawi. Ktoś tam chyba wcześniej pisał, że to musi profesjonalny warsztat robić. Wystarczy tylko ten kwit za silnik i kwit z OSKP?
Porszak
CYTAT(strus @ Sat, 20 Jan 2018 - 09:55) *
Zjezdzilem 5 stacji.

Stacja 1. Pan nie ma uprawnien

stacja 2. To calkowicie nielegalne

Stacja 3. Diagnosta kazal mi poczytac o tym wink.gif

Stacja 4. Jak bedzie opinia rzeczoznawcy i FV z warsztatu moze sie udac

Stacja 5. Homologacja od producenta auta ze auto z tym silnikime moze sie poruszac.

może 5 to jeszcze mało wink.gif . ja przekładałem i rejestrowałem już z 10 lat temu wiec nie pisałem co i jak bo moglo sie cos pozmieniac. wkładałem silnik o in poj, ale taki, który wystepował w modelu. akurat trafiłem bez poszukiwań na stacje, której włąściciel ma taką działalność, że moze dokonywac zmian konstrukcyjnych (a ma nauke jazdy-pewnie montaż zestawu pedałów jest zmianą), zapłaciłem kilka setek i było załatwione.
MadeInPoland
maad ten przepis, o którym myślisz ma zastosowanie wtedy kiedy np kupisz sobie dostawczaka bez zabudowy, którego nie możesz zarejestrować. Wtedy powierzasz pojazd zakładowi, który Ci montuje zabudowę, czy to laweta czy kiper i od niego otrzymujesz papiery, z którymi rejestrujesz pojazd. Macie namiar jak te papiery wyglądają? Myślę, że analogicznie można ogarniać nasze wozy i rejestrować jako specjalne.
maaaad
CYTAT(MadeInPoland @ Sat, 20 Jan 2018 - 18:59) *
maad ten przepis, o którym myślisz ma zastosowanie wtedy kiedy np kupisz sobie dostawczaka bez zabudowy, którego nie możesz zarejestrować. Wtedy powierzasz pojazd zakładowi, który Ci montuje zabudowę, czy to laweta czy kiper i od niego otrzymujesz papiery, z którymi rejestrujesz pojazd.

A napisz mi, z czego wynika to ograniczenie?
MadeInPoland
maaad nie wiem, ale nie dostaniesz dostawczaka bez zabudowy z możliwością rejestracji przed zabudową. Sam chciałbym wiedzieć z czego to wynika.
maaaad
CYTAT(MadeInPoland @ Sat, 20 Jan 2018 - 19:44) *
maaad nie wiem, ale nie dostaniesz dostawczaka bez zabudowy z możliwością rejestracji przed zabudową. Sam chciałbym wiedzieć z czego to wynika.

No ale z czego wysnuwasz wniosek, że ten przepis dotyczy tylko dostawczaków przed zabudową? Ja tam ograniczeń tego typu nie widzę. I w zasadzie byłyby totalnie bez sensu.
marszall
A jak to sie ma do zmian w dowodzie co do samej mocy auta?
Zrobilem swapa na silnik ktory wystepowal w modelu nawet ma ta sama pojemnosc jednakze inna moc.
Wlasnie zmieniam dowod z racji braku miejsc na stepelki i zastanawiam sie czy nie zrobic porzadku i z tym?
Mialem 90KM w dowodzie a silnik swapowany ma 140KM. Teraz to moze mala zmiana ale jak go zaturbie w przyszlosci to jednak nikogo nie nabiore na te 90KM. 140 zawsze jednak inaczej wyglada
Porszak
nie placisz nic od mocy wiec chyba dalbym sobie spokój, chyba że gładko pojdzie na stacji bo w WK powinno tym bardziej
MichalST
CYTAT(flatron66 @ Sat, 20 Jan 2018 - 17:07) *
Kolego Michał. Opisz coś więcej bo mnie ten temat bardzo ciekawi. Ktoś tam chyba wcześniej pisał, że to musi profesjonalny warsztat robić. Wystarczy tylko ten kwit za silnik i kwit z OSKP?

WK potrzebuje tylko kwit z OSKP (dokument o nazwie opis zmian), oraz (nie zawsze) dowód nabycia silnika. Reszta zależy od diagnosty, jeden nie chce nic, drugi chce papier od rzeczoznawcy lub z warsztatu. Jeszcze ci co się nie znają i nie chcą się podjąć czegoś takiego wymyślają rzeczy typu opinie od producenta auta itp. żeby tylko petent uciekł z OSKP i dał spokój.
Podobnie miałem z SAMami, gdy jeszcze można było rejestrować. Bajki jakie pocisnął mi jeden z diagnostów były niezłe...
krzysiek50
Macie jakiegoś rzeczoznawcę ze Śląska, małopolski, który nie będzie wymagał jakiś cudów, homologacji itd. przy swapie?
burski
CYTAT(MadeInPoland @ Sat, 20 Jan 2018 - 20:44) *
maaad nie wiem, ale nie dostaniesz dostawczaka bez zabudowy z możliwością rejestracji przed zabudową. Sam chciałbym wiedzieć z czego to wynika.

Na zabudowę też musi być homologacja i rejestruje się podwozie + zabudowę jako całość.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.