cowboy
Mon, 29 Nov 2010 - 15:32
CYTAT(Colin @ Mon, 29 Nov 2010 - 14:35)
Zdaje sie, ze 20l w kanistrze mozesz miec. Niestety problemy mozesz miec nietylko przy przekraczaniu granicy, ale juz w glebi kraju.
jakie problemy ?
ze niby służna celna moze mnie złapać i sprawdzić co mam w baku ?
gumarally
Mon, 29 Nov 2010 - 15:40
http://www.tur-info.pl/p/ak_id,983,,granic...granice,do.htmlprobuje sie skontaktowac ze znajomym celnikiem jak to jest i czy chodzi o auto czy na osobe
bo wtedy na wycieczke trzeba by bylo przyjechac .
dla zaineresowanych moge zajac sie dystrybucja tego trunku
Colin
Mon, 29 Nov 2010 - 15:49
CYTAT(cowboy @ Mon, 29 Nov 2010 - 15:32)
jakie problemy ?
ze niby służna celna moze mnie złapać i sprawdzić co mam w baku ?
Nie w baku, ale w kanistrze. W baku mozesz miec ile chcesz
cowboy
Mon, 29 Nov 2010 - 15:52
to jest kwestia ilości ?
bo jesli tak to czesto jeżdze do Kłodzka i zanim mi sie auto wybuduje to sobie nawioze z 200 litrów
pytanie tylko jak to sensownie przechowywać i bezpiecznie, bo w beczkach 60L jakoś chyba nie za bardzo..
kurde lipa z tym E85 w Polsce i tyle...
najlepiej miec jakiegoś TIRa z 2 bakami i za jednym zamachem masz z 200 litrów wahy
syncros
Mon, 29 Nov 2010 - 16:23
Legalnie mozna wwiezc 20L na osobe.
Driftman
Mon, 29 Nov 2010 - 16:31
Już w tym roku kierowcy w Polsce zatankują nowe ekologiczne paliwo E85 - zapowiada "Gazeta Prawna".
To odpowiednik benzyny z zawartością do 85 proc. bioetanolu. Produkt dostępny będzie jednak wyłącznie dla posiadaczy samochodów z silnikiem wyposażonym w system Flexifuel. Auto z takim systemem jest droższe ok 2-3 tys. zł.
E85 ma być tańszy od benzyny nawet o 1 zł na litrze. Resort gospodarki zamierza ponadto zwolnić pojazdy z systemem Flexifuel z opłat parkingowych - pisze "Gazeta Prawna".
W necie jeszcze nic niema konkretnego.
Tu są konkrety na następny rok
http://forsal.pl/artykuly/395895,bioagra_z...paliwo_e85.html
Jedenasty
Mon, 29 Nov 2010 - 16:39
ciekawe jak się będzie udowadniało że ma się Flexifuel by np. nie płacić tych parkingowych
pzdr
Driftman
Mon, 29 Nov 2010 - 16:52
może będzie wpis do dowodu
Jedenasty
Mon, 29 Nov 2010 - 16:58
kurde to znów mnie czeka wycieczka do urzędu
pzdr
syncros
Mon, 29 Nov 2010 - 21:59
A moze by zrobil forumowy zakup grupowy za granica? Moze nawet po podatkach akcyzach i co tam jeszcze trzeba zaplacic wyjdzie niezla cena?
gumarally
Mon, 29 Nov 2010 - 22:04
ludzie patrzycie na linki? ktore podalem
"Spodziewana jest także zwiększona liczba niemieckich klientów na polskich bazarach. Od 1 maja każdy będzie miał prawo przywieźć do Polski "na własne potrzeby" 110 litrów piwa, 90 litrów wina oraz 10 litrów wyrobów spirytusowych - tyle razy w roku, ile zechce."
rozmawialem dzisiaj z gosciem z CZ ktory montuje / przerabia auta aby mogly jezdzic na E85 koszt jakies 800-1000 zl. najwiekszym problemem jest jednak guma naturalna , ktora moze sie rozpuscic . generalnie caly zabieg polega na zwiekszeniu dawkowania paliwa , mozna wsadzic wtryski o 30% wydajniejsze i powinno byc ok. zaplon powinno sie wyprzedzic w zaleznosci ale nawet do 20 st.. ciekawie sie robi przy uturbieniu , jak mnie zapewnia sinik N/A mozna spokojnie palowac do 1bara na seryjnym (N/A) zaplonie . zapodac odpowiednie wtryski i pompe paliwa , tutaj potwierdzil problemy z walbro , najlepiej bosch , odpowiednie swiece i mozna latac z turbo bez wydumki ze sterowaniem , choc odpowiednie wysterowanie powinno podniesc jeszce moc nawet o dodatkowe 30%. natomiast sa duze problemy z uruchomienien i jazda na E85 w niskich temperaturach . bez dodatkowego dawkowania na ssaniu ponizej -15 st.C. jest praie niemozliwe.
zuztcie paliwa na tym paliwie powinno pozostac na takim samym poziomie co na e95 pod warunkiem dobrego wysterowania zaplonu i wtrysku a moc moze wzrosnac nawero 25% przy silniku w dobrej kondycji .
jak znajde chilke to sie wybiore do goscia i pogadam w 4 oczy , zobacze cy niesciemnia
Colin
Mon, 29 Nov 2010 - 23:15
Sciemnia, bo spalic musi wiecej a jazda na seryjnym sterowniku/silniku z wolnossaka i 1bar doladowania to bajka niezla
LuiG
Mon, 29 Nov 2010 - 23:38
W jakiej konkretnie miejscowości ?
wg
http://www.korridor.se/aryan/acadiane/e85/...ns_search.phtml też mam coś bardzo blisko, tak właśnie sprawdzałem bo jak wracałem ostatnio z Brna to widziałem na jakiejś stacji bilboard z e85 , przy najbliższym wypadzie do Czech mam właśnie zamiar wybrać sie z kanistrem
CYTAT(gumarally @ Mon, 29 Nov 2010 - 13:33)
do najblizszej stacji w CZ mam 50 km
kompot
Tue, 30 Nov 2010 - 01:43
Bawiłem się trochę E85 a także 50:50 E85 i Pb95 w N/A 14K4F Rovera z Poloneza + DET2, hamownia silnikowa i parę fruitsów.
Zużycie większe o ok. 30%, minimum przeróbek to wtryski, bo szybko zamknąłem zakres MAPa.
Jakby ktoś miał jakieś pytania to śmiało.
specu
Tue, 30 Nov 2010 - 08:14
To pisz jakie przyrosty bo zamierzam sie bawić w tym sezonie...
guzior
Tue, 30 Nov 2010 - 08:37
Specu - jak dobrze pójdzie E85 Ci nie braknie
specu
Tue, 30 Nov 2010 - 08:41
Co nie zmienia faktu , że warto by było znać przyrosty N/A
cowboy
Tue, 30 Nov 2010 - 09:41
ja w razie jakiegos zakupu grupowego jestem chetny...jak bedzie niewysychające żródełko E85 w okolicach Wawy, to nawet nie odpręzam swojego VRa tylko dmucham ten 1 Bar na E85
PioterW
Tue, 30 Nov 2010 - 10:50
Można przewieźć to, co się ma w zbiorniku + 10l.
tzn. można więcej, ale już będzie to podlegało opodatkowaniu akcyzą.
MikeB
Tue, 30 Nov 2010 - 11:14
A tak czysto praktycznie- jak mi przy okazji rutynowej kontroli SC udowodnią, że w kanistrze w bagażniku mam akurat czeską E85, a nie zwykłą 95tkę z polskiego Statoilu? Musieliby wiedzieć, że a)byłem w CZ, b)lałem tam paliwo do kanistra...
Colin
Tue, 30 Nov 2010 - 11:22
CYTAT(MikeB @ Tue, 30 Nov 2010 - 11:14)
A tak czysto praktycznie- jak mi przy okazji rutynowej kontroli SC udowodnią, że w kanistrze w bagażniku mam akurat czeską E85, a nie zwykłą 95tkę z polskiego Statoilu? Musieliby wiedzieć, że a)byłem w CZ, b)lałem tam paliwo do kanistra...
Powachaj e85 to sie dowiesz jak
PioterW
Tue, 30 Nov 2010 - 11:59
Każde paliwo dopuszczone do obrotu jest banderolowane poprzez dodanie odpowiednich substancji chemicznych.
Zwykły patrol Policji raczej tego nie zbada, ale pytanie było o to, jak sprawa wygląda od strony prawa.
Colin, może być problem z powąchaniem, bo nie ma gdzie
Marlon
Tue, 30 Nov 2010 - 13:21
Co do ilości paliwa (i przy okazji innych specjałów) jakie można wwozić do RP:
http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=2&...96&typ=newsi żeby nie szukać, słowo o paliwach:
CYTAT
Zgodnie z tym przepisem, import towarów przywożonych w bagażu osobistym podróżnego przybywającego z terytorium państwa trzeciego na terytorium kraju zwalnia się od VAT (a co za tym idzie od należności celnych przywozowych) według następujących norm:
a) w transporcie lądowym – do równowartości 300 EUR;
w transporcie lotniczym i morskim – do równowartości 430 EUR.
Do ww. wartości nie wlicza się wartości produktów leczniczych niezbędnych do spełnienia potrzeb podróżnego, paliwa znajdującego się w standardowym zbiorniku dowolnego pojazdu silnikowego oraz paliwa znajdującego się w przenośnym kanistrze, którego ilość nie przekracza 10 litrów, (...)
No i tu jest pole do popisu, czy 10L jest na osobę, czy na samochód.
PioterW
Tue, 30 Nov 2010 - 14:03
Jeśli chodzi o zakup paliwa w Czechach, to nie ten przepis, ale generalnie wolno przywieźć 10l w jednym samochodzie.
gumarally
Tue, 30 Nov 2010 - 20:04
a wiec popytalem i co nieco wiem. z CZ mozesz przewiesc paliwa na wlasny uzytek tyle ile ci sie podoba , niewolni ci go wprowadzac w obieg. natomiast zaczynaja sie schody jak to w aucie osobowym wolo przewozic 10l paliwa jako rezerwa natomiast na pace busa lub na przyczepie do 110 l . powyzej tej wartosci zaczynaja sie klaniac przepist dotyczace przewozy srodkow niebezpiecznych . tyle udalo mi sie ustalic. natomiast mozesz miec busa ze zbiornikami np. 2x 150 l. i jest o.k. + 110l na pace. parodia jakas ale niedlugo bede u znajomego z ITD i sie dowiem konkretow ,albo i nie.
cowboy
Tue, 30 Nov 2010 - 21:40
Panowie: jak sprawdzić czy E85 jest dobrej jakości ?
moze takim diwajsem co sie sprawdza jakość pedzonego bimberku ?
Jedenasty
Wed, 01 Dec 2010 - 00:12
gumarally działaj działaj bo ja przy okazji budowy nowego silnika przygotował bym go pod E85 i takie ściąganie by mnie interesowało skoro u nas jeszcze tego nie da się normalnie kupić
pzdr
PioterW
Wed, 01 Dec 2010 - 08:06
Móc przywieźć to jedno, ale pamiętajcie, że od nadwyżki ponad to, co masz w baku i 10l w kanistrze trzeba będzie zapłacić akcyzę.
bezduszny
Wed, 01 Dec 2010 - 08:19
CYTAT(cowboy @ Mon, 29 Nov 2010 - 15:32)
jakie problemy ?
ze niby służna celna moze mnie złapać i sprawdzić co mam w baku ?
przewóz niebezpiecznych substancji
cowboy
Wed, 01 Dec 2010 - 08:54
CYTAT(bezduszny @ Wed, 01 Dec 2010 - 08:19)
przewóz niebezpiecznych substancji
w baku ?
to nie wolno benzyny w baku wozić ?
ponawiam pytanko jak sprawdzić czy źródełko E85 jest dobrej jakości ?
bezduszny
Wed, 01 Dec 2010 - 09:01
nie.
chodziło mi o beczkę 208 litrów bo ktoś się o nią pytał
B230FT
Wed, 01 Dec 2010 - 09:38
Zawsze to mozna powiedziec, ze sie wiezie 200 litrow zmywacza do paznokci dla zony
zapachowo daleko nie odbiega.
Co bym mogl doradzic to nie zasysanie E85 przez rurke zeby spuscic z beczki czy z baku, to swinswo odbija sie dosyc powaznie na zdrowiu, unikal bym tez kontaktu ze skora. Nie przechowywal bym tez tego w nieszczelnych lub metalowych zbiornikach. Etanol wciaga w siebie wode z otoczenia i w zimie nie warto skladowac wiekszych ilosci. Trzeba tez uwazac jak jest skladowany na stacji gdzie sie go kupuje.
cowboy
Wed, 01 Dec 2010 - 09:53
B23FT: a dlaczego nie przechowywać w metalowych zbiornikach ?
kurde moze by jakaś stacja albo firma w Wawie sprowadzała E85, moze po opłaceniu podatków by się okazało że cena jest koło 5 PLN / 1L , a wtedy nie byłoby tych problemów ?
moze jakąś petycje napiszemy do Pawlaka ? podobno jakis koles z PSL miał inwestowac w jakieś urządzenia do robienia E85
bezduszny
Wed, 01 Dec 2010 - 10:01
cowboy, jak państwo nie będzie miało z tego kasy, sporej kasy.... to nikt tego nie przepchnie.
To trochę jak z dopalaczmi.
Po ich zażyciu podobno ileś osób zmarło... więc są nielegalne.
Po wódce też ludzie umierają ... ale jest legalna, bo państwo ma kasę z tego
B230FT
Wed, 01 Dec 2010 - 10:31
CYTAT( @ Wed, 01 Dec 2010 - 09:53)
B23FT: a dlaczego nie przechowywać w metalowych zbiornikach ?
Mam na mysli przykladowa beczke 200L, tej ilosci nie wlejesz jednorazowo do samochodu, jezeli beczka bedzie nie pelna to w niskich temperaturach skropli sie woda, ktora bedzie odrazu wchlonieta przez etanol. Do tego dochodzi rdza ktora etanol zabija niektore pompy paliwowe oraz gumowe uszczelki itp.
bezduszny
Wed, 01 Dec 2010 - 10:55
CYTAT
jezeli beczka bedzie nie pelna to w niskich temperaturach skropli sie woda, ktora bedzie odrazu wchlonieta przez etanol. Do tego dochodzi rdza ktora etanol zabija niektore pompy paliwowe oraz gumowe uszczelki itp.
dokładnie tak
cowboy
Wed, 01 Dec 2010 - 11:07
CYTAT(bezduszny @ Wed, 01 Dec 2010 - 10:01)
cowboy, jak państwo nie będzie miało z tego kasy, sporej kasy.... to nikt tego nie przepchnie.
przeciez napisałem kto moze miec z tego kase
http://forsal.pl/artykuly/395895,bioagra_z...paliwo_e85.htmlznalzłem takie ogłoszenie:
http://www.biznes2biznes.com/?strona=oglos...35&typ_id=7wiec moze sie doczekamy w przyszlym roku...
CYTAT(B230FT @ Wed, 01 Dec 2010 - 10:31)
Mam na mysli przykladowa beczke 200L, tej ilosci nie wlejesz jednorazowo do samochodu, jezeli beczka bedzie nie pelna to w niskich temperaturach skropli sie woda, ktora bedzie odrazu wchlonieta przez etanol. Do tego dochodzi rdza ktora etanol zabija niektore pompy paliwowe oraz gumowe uszczelki itp.
OK, chodzilo o niepełne beczki
nie zajarzyłem
bezduszny
Wed, 01 Dec 2010 - 11:21
CYTAT(cowboy @ Wed, 01 Dec 2010 - 11:07)
Aby się to przyjęło musiało by być "naprawdę w lepszej" cenie a tylko w "trochę lepszej cenie" bo wyprodukowanie to tylko jedna strona medalu
Druga strona to sprzedaż i sieć dystrybucji... czyli stacje paliw które będą to chciały sprzedawać i które będą musiały "wygospodarować" na to zbiorniki kosztem jakiegoś produktu który mają teraz.
Każdy silnik może na takim paliwie pracować .... np. FSI z grupy VAG ?
grzywaczewski
Wed, 01 Dec 2010 - 11:49
Tez mam takie zdanie jak bezduszny. Na wlasny uzytek to mozna do modelarstwa sprowadzac. Jesli mam jechac z Lodzi na Ulez, upalac, a pozniej wrocic do domu to musze miec siec stacji z takim paliwem. I to gesta, bo na 30l zbiorniku daleko nie zajade. Moge zabrac +10 czy +20 litrow w kanistrach, ale to nadal za malo.
Ja sie coraz bardziej sklaniam ku zalozeniu wtrysku wody z metanolem i strojeniu nawet na 95.
cowboy
Wed, 01 Dec 2010 - 13:43
a ja chyba jednak odpreze sie lekko i wystroje na 98... a potem jak bedzie dobrze hulało to sie zrobi 2 mapę pod E85 na pińcet kuni
zawsze można okazyjnie na E85 pojeździć..
nie moze być rzeczywiście tak, żeby za sobą ciągnąć przyczepke na pojeżdżawke z kołami, paliwem itd... musiałbym chyba ostre negaytwy w tej przyczepce pomodzić żeby ją bokami nie stawiało
bezduszny
Wed, 01 Dec 2010 - 15:57
a może ktoś napisać jak reagują na E85 silniki nowszej konstrukcji ?
Marlon
Wed, 01 Dec 2010 - 16:41
CYTAT(B230FT @ Wed, 01 Dec 2010 - 09:38)
Zawsze to mozna powiedziec, ze sie wiezie 200 litrow zmywacza do paznokci dla zony
zapachowo daleko nie odbiega.
Myślę, że to jeszcze gorzej, bo z fenyloacetonu (BMK) robi się amfetaminę
bezduszny
Wed, 01 Dec 2010 - 16:44
CYTAT(Marlon @ Wed, 01 Dec 2010 - 16:41)
Myślę, że to jeszcze gorzej, bo z fenyloacetonu (BMK) robi się amfetaminę
kupujesz beczkę paliwa....
wychodzisz na wolność po 2 latach, o ile udowodnisz swoją niewinność
kompot
Wed, 01 Dec 2010 - 17:33
Na E85 bez przeróbek nic nie pojedzie. Piszę jeszcze raz, główny problem to wydajność układu wtryskowego. Jak już to ogarniemy i odpalimy, to kolejnym problemem jest agresywność chemiczna. Jak już się z tym już uporamy i akurat nie ma zimy, to jeździmy do najbliższej. Wtedy trzeba uporać się w wysokim ciepłem parowania tego paliwa. A dalej już z górki.
Wojtek
Wed, 01 Dec 2010 - 21:22
na tvn turbo reklamowali e85 i link
http://www.e-85.pl/ wiec sie cos mozna dowiedziec
B230FT
Thu, 02 Dec 2010 - 00:06
CYTAT(kompot @ Wed, 01 Dec 2010 - 17:33)
Na E85 bez przeróbek nic nie pojedzie.
Zwykly najzwyklejszy saab jest seryjnie dostosowany na biopower i mozesz lac i mieszac jak chcesz.
kompot
Thu, 02 Dec 2010 - 01:45
CYTAT(B230FT @ Thu, 02 Dec 2010 - 00:06)
Zwykly najzwyklejszy saab jest seryjnie dostosowany na biopower i mozesz lac i mieszac jak chcesz.
Chyba oczywiste, że fabrycznych FlexiFuel to nie dotyczyło, no nie? ...
siewcu
Thu, 02 Dec 2010 - 13:21
B230FT, każdy Saab czy tylko powyżej któregoś roku produkcji przystosowali w fabryce do E85 ?
Coobcio
Thu, 02 Dec 2010 - 14:29
Każdy Saab od 1994 roku czyli wszystko co jest oparte na Tronicu5, Tronicu7 oraz 8...
Z czego w Tronic5 po mimo 4 czujników spalania stukowego wato dokonać korekt w sofcie by w pełni wykorzystać potencjał E85...
kompot
Thu, 02 Dec 2010 - 17:23
To ciekawe dlaczego SAAB rozgranicza swoje modele na BioPower i nie-BioPower, skoro wszystko może hulać na E85.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.