>STAN<
Wed, 02 May 2007 - 02:14
Skoro już tematy odnośnie uturbiania BMW...Ja z chęcia dowiem się tez paru dobrych rad na temat tych komputerów których nie wymieniłem(lub wymieniłem ale mało o nich napisałem)...
to może na przyszlość przyda się pare rad odnośnie strojenia
na czym stroić najlepiej i co odradzac aby nie było chybionych inwestycji
Osobiście uważam że BMW powinno się stroić na komputerach typu Stand Alone. SMT zawodzi
(Uturbianie BMW nie należy do najtańszych więc raz warto wydac więcej na dobry komputer niż pozniej żałować.)
SMT6 -stroi sporo naszych Polskich ,,tjunerów" ( ale jak pisałem wcześniej odradzam tego kompa do BMW)
AUTRONIC- Jest to bardzo dobry (jak nie najlepszy dostępny w PL komputer do BMW) jego minusem jest cena. wystroić można w Jet tronicu we Wrocławiu lub w Warszawskim V.T.G
DTA- kolejny i z opini wnioskuje niekiepski Stand Alone.Osobiście nie słyszałem aby ładował ktoś ten komp do BMW ale z tego co wiem Tomson dobrze radzi sobie ze strojeniem.A jest w cenie 1/2 AUTRONICA.
Motec- popularny w Stanach Zjednoczonych...w Polsce występujący w samochodach rajdowych...dosyć niespotykany komp w autach ulicznych (stroi ponoć Jet tronic) jest ponoć porównywalny cenowo do Autronica.
AEM- występuje wogule do BMW???
To tyle odemnie z chęcią sie dowiem czegoś więcej o innych komputerach...na których można wystroić ,,niemiecką technologie"
Mario
Wed, 02 May 2007 - 09:51
Zostaje nadal najlepsze z możliwych i tańszych rozwiazań czyli remap ECU.
Unitronic robił coś takiego w pierwszym uturbionym BMW 325i wiele lat temu i z tego co mi właściciel opowiadał auto jeździło bezproblemowo i bezawaryjnie.
Wiec może tam powinieneś zapytać.
Kucza
Wed, 02 May 2007 - 10:24
Perfectpower ma, poza piggyback-ami, również sterowniki typu stand alone nazywają się xms i xms-l i pewnie są tańsze.
klonek78
Wed, 02 May 2007 - 12:20
zależy o którym modelu bmw mówisz. sterowniki są bardzo różne i bardzo różnie reagują na świnki. generalnie im nowsze auto tym trudniej to wystroić świnką ze względu na rozbudowaną elektronikę. generalnie większość aut z rocznikiem do 2000r. można bezproblemowo stroić świnkami. Później zaczęły obowiązywać kolejne normy EURO i obowiązkowy OBD/EOBD i tu sprawa dla piggyback'ów się komplikuje. zostaje wtedy remap lub właśnie SA
saleen
Wed, 02 May 2007 - 12:21
Szefer w Omedze Bi-Turbo ma właśnie XMS'a, widziałem w Poznaniu na TCD... więc generalnie on może więcej wiedzieć na temat tego kompa - czy się opłaca, czy nie ma problemów, czy tani itp.
korona
Wed, 02 May 2007 - 18:13
A jak wygląda sprawa jeżeli chodzi o remap? W ilu miejscach w kraju mogą to wykonać (proszę o jakieś namiary na południową Polskę). Jaki jest koszt takiej operacji i ile to trwa? Czy jeżeli podczas strojenia wyjdzie jakaś awaria mechaniki to można przyjechać w innym terminie i dokończyc strojenie bez dodatkowych kosztów?
Może ktoś z przedstawicieli tunerów wypowie się na forum a nie na priv tak żeby każdy miał pojęcie o jakich kwotach mówimy (przypomnę że chodzi o BMW M50 lub M52)
>STAN<
Wed, 02 May 2007 - 23:17
CYTAT("korona":27nchz7j)
A jak wygląda sprawa jeżeli chodzi o remap? W ilu miejscach w kraju mogą to wykonać (proszę o jakieś namiary na południową Polskę). Jaki jest koszt takiej operacji i ile to trwa? Czy jeżeli podczas strojenia wyjdzie jakaś awaria mechaniki to można przyjechać w innym terminie i dokończyc strojenie bez dodatkowych kosztów?
Może ktoś z przedstawicieli tunerów wypowie się na forum a nie na priv tak żeby każdy miał pojęcie o jakich kwotach mówimy (przypomnę że chodzi o BMW M50 lub M52)
Nie wiem o jakich kosztach mówimy jezeli chodzi o re-map komputera.
Podam ci namiary do firm (w róznych regionach Polski specjalizujacych się w elektronice pojazdowej miedzy innymi w strojeniu)
Jet-tronic (Wrocław)
Unitronic (I don't know)
Masters (Warszawa...)
V.T.G (Warszawa)
Diagtronic (Warszawa)
Serwis BMW Braci Jagieło w Łodzi (a raczej ich elektryk który czasem u nich pracuje chociaż nie wiem czy takiej operacjii sie kiedyś podejmował)
Jeżeli jakiś błąd popełniłem to prosze poprawić(albo prosze dopisać jakieś inne firmy zajmujące się tym)
Mario
Thu, 03 May 2007 - 00:21
Remap
UNITRONIC Andrzej Poniedziałek
ul. Pęcherska 36B
02-661 Warszawa
tel. biuro: (22) 647 29 23
GR44Z
Thu, 03 May 2007 - 03:16
Jest jeszcze NIRA i3.
http://www.niramotorsport.com/
A że jest szwedzka, to musi sobie radzić dobrze w BMW z turbiną
Niestety stroić chyba też trzeba na miejscu.
Pozdr.
k-meal
Thu, 03 May 2007 - 03:46
korona
Mon, 21 May 2007 - 15:47
Czy ktoś wie czy Ecumaster będzie działać w BMW? Wiem że smt-6 jako-tako działa, ale szukam jeszcze jakichś alternatyw a Ecumaster wydaje się całkiem dobry - choć podobno nie idzie nim przestawić zapłonu? No i czy będzie działać dobrze? Jak ze wsparciem technicznym - choćby na forum?
k-meal
Mon, 21 May 2007 - 16:01
m@ciek
Mon, 21 May 2007 - 16:21
W kwestii SMT6 ...
Jedno jest pewne - jak ten komp trafi w odpowiednie ręce, to da się na nim zrobić stabilnie i równo jeżdżące, prawidłowo zestrojone BMW, czego moja E30 jest najlepszym przykładem.
Nie będziesz miał w nim żadnych wodotrysków, ekstra zabezpieczeń, logowania i innych pierdół, ale na pewno można na nim zrobić poprawnie ganiające auto.
Jak masz więcej kasy, to bierz standalone bez zastanowienia. Może nie będziesz korzystał z 6 egt, nitro i innych bajerów, ale na pewno możliwość porobienia zabezpieczeń bardzo się przyda.
Powinieneś się kierować jednak głównie nie tym, jaki komp założyć, ale kto to zrobi.
Wzbierz tunera, a on Ci doradzi.
Podstawą jest support na miejscu. Co z tego megasquirt jest standalone, jest tani i są w Szwecji BMW, które mają po 800km na tym komputerze, jak nikt prawdopodobnie Ci tego od ręki porządnie nie zrobi.
Ja nie znam wszystkich firm , ale na pewno możesz się zgłosić w Polsce na robotę AUTRONICA (VTG), AEM ( Mateusz B., Miniac, Tomson, BRT, i pewnie jeszcze wielu innych) , DTA (Tomson).
Auta od nich jeżdżą i to doświadczenie jest najważniejsze.
Ja mam AEMa i uważam, że ma on dwie podstawowe przewagi nad pozostałymi.
1) podłączana sonda szerokopasmowa UEGO - ułatwia to pracę tunera, ponieważ na monitorze kompa wyświetla dane i zapewnia logowanie AFRu
2)wielofunkcyjny wskaźnik. Jest to super rzecz - jeden wskaźnik, który monituruje do 19 parametrów silnika i wyświetla ten, który jest najbliżej wartości krytycznej. Kosztuje ok. 1500zł ekstra chyba, ale zastępuje wszystkie wskaźniki.(jeszcze go nie mam )
korona
Mon, 21 May 2007 - 16:36
SA odpada - ze względu na cenę. Albo swinka, albo remap (strojenie musi być gdzieś na śląsku) Wolę jednak jakąś świńkę i stroić w miarę rozwoju projektu samemu (oczywiście ktoś mi musi trochę pomóc ). No więc czy Ecumaster daje radę w BMW?
Sputnik
Mon, 21 May 2007 - 18:44
Zapytaj [url=http://www.streetracing.pl/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=931:2oh3tvo2]Bobika[/url:2oh3tvo2]. On pracuje w Jetronik
klonek78
Mon, 21 May 2007 - 20:40
CYTAT("korona":1b2yyp36)
No więc czy Ecumaster daje radę w BMW?
pytaj Jadzwina - on go zbudował
Added after 1 minutes: CYTAT("korona":1b2yyp36)
Albo swinka, albo remap (strojenie musi być gdzieś na śląsku) Wolę jednak jakąś świńkę i stroić w miarę rozwoju projektu samemu
proponuję najpierw budować auto na świnca, a na sam koniec wywalić świnkę i zrobić dobry remap
korona
Mon, 11 Jun 2007 - 11:03
U mnie SMT6 już w aucie, wszystko działa, można sterować zapłonem i paliwem. Ale mam problem bo auto ciężko odpala z SMT, jeżeli włożyć zamiast niego zworkę to odpala normalnie (z SMT6 trzeba kręcić kilka sekund). Wartości oczywiście na "0". Co może być problemem?
edit: problem rozwiązany, po sprawdzeniu napięcia zasilającego i kilku innych rzeczy, okazało się że ustawienia global settings wg PerfectPower są nie do końca zgodne z rzeczywistością, po przestawieniu "low level input" na OFF wszystko już działa jak trzeba
Albert
Mon, 11 Jun 2007 - 23:43
gh0ly
Tue, 12 Jun 2007 - 08:17
Sa jeszcze komputery Magneti Marelli :
http://www.magnetimarelli.com/racing/PD ... rev3.0.htm
Ale czy ktos to ogarnia w polsce?
artix
Tue, 12 Jun 2007 - 09:35
do M20 polecam MegaSquirt ktory sprawdza sie bardzo dobrze i jest uzywany w 99% uturbien w szwecji
>STAN<
Tue, 12 Jun 2007 - 14:19
BTW...
Kto najlepije w PL stroi AEM'a ?
Erhabe
Tue, 12 Jun 2007 - 14:34
Sposrod kilku stron obrzucania sie gnojem moze najdziesz jakies informacje ktore Ciebie zainteresuja:
[url:18ljw3f6]http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=42661[/url:18ljw3f6]
korona
Tue, 12 Jun 2007 - 14:52
W BMW sprawdza się też VEMS V3.3, kosztuje ok 450eur. Z tego co wyczytałem posiada kilka ciekawych rzeczy:
- zintegrowany kontroler szerokopasmowej sondy LSU4 boscha
- wejście na czujnik wskazujący EGT
- jest też wbudowany MAP sensor
- dwa wejścia na czujniki spalania stukowego
http://www.vems.co.uk/vems.html
http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... 5b670e2ad0
macpl
Tue, 12 Jun 2007 - 15:13
SMT6 działa bez problemu w np: 325i soft turbo 0,5bar.
dzik
Tue, 12 Jun 2007 - 16:06
CYTAT("m@ciek":2ncitqvz)
Wzbierz tunera, a on Ci doradzi.
Podstawą jest support na miejscu. Co z tego megasquirt jest standalone, jest tani i są w Szwecji BMW, które mają po 800km na tym komputerze, jak nikt prawdopodobnie Ci tego od ręki porządnie nie zrobi.
Ja mam AEMa i uważam, że ma on dwie podstawowe przewagi nad pozostałymi.
1) podłączana sonda szerokopasmowa UEGO - ułatwia to pracę tunera, ponieważ na monitorze kompa wyświetla dane i zapewnia logowanie AFRu
Megasquirta nie jedna osoba juz sobie zainstalowala w PL. Mi odpalenie go w R5 zajelo jeden dzien.
Posiada wejscie 0-5v dla afr'a, nie ma niestety wlasnego sterownika sondy ale po podpieciu np innovate masz wszystko w logu i na ekranie.
Kosztuje 1/8 AEM;a a ma duzo ciekawych bajerow i co najwazniejsze: dziala. Nie twierdze ze jest lepszy, ale na pewno jest ciekawa alternatywa.
Jest idealny dla silnikow z zaplonem na module i rozdzielaczem.
Zaleta jest ciagly rozwoj, gdy wejdzie finalnie soft II-extra i relay-board to jego mozliwosci wzrosna znacznie.
gh0ly
Wed, 13 Jun 2007 - 13:54
Jest jeszcze taki sprzecik : DTA
http://www.dtafast.co.uk/
W wielu wyscigowych BMW to sie stosuje
m@ciek
Wed, 13 Jun 2007 - 14:05
CYTAT("dzik":nl2xtifz)
Megasquirta nie jedna osoba juz sobie zainstalowala w PL. Mi odpalenie go w R5 zajelo jeden dzien.
Posiada wejscie 0-5v dla afr'a, nie ma niestety wlasnego sterownika sondy ale po podpieciu np innovate masz wszystko w logu i na ekranie.
Kosztuje 1/8 AEM;a a ma duzo ciekawych bajerow i co najwazniejsze: dziala. Nie twierdze ze jest lepszy, ale na pewno jest ciekawa alternatywa.
Jest idealny dla silnikow z zaplonem na module i rozdzielaczem.
Zaleta jest ciagly rozwoj, gdy wejdzie finalnie soft II-extra i relay-board to jego mozliwosci wzrosna znacznie.
Ja nie twierdzę, że nikt w Polsce nie ma Megasquirta, ani, że jest on zły - a wręcz przeciwnie.
Twierdzę tylko, że prawdopodbnie nikt nie podejmie się instalacji i strojenia tego w formie normalnej usługi tak jak będzie to miało miejsce w przypadku AEMa, DTA czy Autronica (wstawiam auto na umówiony termin i po tygodniu odbieram wystrojone, pracujące poprawnie i stabilnie).
Ale jeżeli się mylę, to tylko mnie cieszy, że rynek się rozwija.
Czyli kto robi Megasquirta w Polsce usługowo?
>STAN<
Wed, 13 Jun 2007 - 14:11
CYTAT("korona":2fknh97r)
W BMW sprawdza się też VEMS V3.3, kosztuje ok 450eur. Z tego co wyczytałem posiada kilka ciekawych rzeczy:
- zintegrowany kontroler szerokopasmowej sondy LSU4 boscha
- wejście na czujnik wskazujący EGT
- jest też wbudowany MAP sensor
- dwa wejścia na czujniki spalania stukowego
http://www.vems.co.uk/vems.htmlhttp://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... 5b670e2ad0
Tak tylko pytanie kto to stroi w PL.. i jakie są opinie na temat użytkowania tego komputera...
korona
Wed, 13 Jun 2007 - 15:50
W PL to chyba nikt tego nie robił ale z tego co czytałem nie jest aż tak skomplikowane urządzenie żeby rodzime firmy sobie nie poradziły... Na forum e30tech jest opisane kilka BMW wystrojonych na VEMS, ma on swoich zwolenników i zbiera pochlebne opinie, z tego co piszą jest to mniej złożony komputer od Autronica. No i za cenę Autronica można mieć kilka zestawów VEMS
buni
Fri, 13 Jul 2007 - 11:35
STAN na jaki SA si zdecydowales ??? i jakie to koszty $$ ?
magician
Fri, 13 Jul 2007 - 11:51
Sorry za trochę OT...
CYTAT("korona":3go7s68o)
U mnie SMT6 już w aucie, wszystko działa, można sterować zapłonem i paliwem.
CYTAT("macpl":3go7s68o)
SMT6 działa bez problemu w np: 325i soft turbo 0,5bar.
I nie ma żadnych problemów z autoadaptacją ECU
Bo po rozmowie z kumplem jakoś nabrałem wątpliwości czy jest to możliwe... W jaki sposób macie/było to rozwiązane (odpięta lambda, emulator lambdy czy jakoś inaczej)??
Interesuje mnie to pod kątem współpracy świnki i DME Motronica 3.3.1 (czyli "413")
Zwierzak
Fri, 13 Jul 2007 - 12:32
Podobno smt6 ma za mala opcje cofniecia/przyspieszenia zaplonu w e36 325
>STAN<
Fri, 13 Jul 2007 - 14:06
CYTAT("buni":tmob3g01)
STAN na jaki SA si zdecydowales ??? i jakie to koszty $$ ?
Komputer AUTRONIC typu stand alone SM2
from Mandaryna made By KSR
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.