Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wodny intercooler
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Stron: 1, 2
dany_47
Siemka.

Panowie temat pozornie prosty.
Auto mam na takim etapie, że mogę jeszcze coś pokombinować z chłodzeniem powietrza do silnika.
Pierwszy zamysł był FMIC 600x300x100. Bez kombinacji. Nawet taki cooler kupiłem i już leży i czeka.
Jednak pod ten cooler muszę mocno wyciąć zderzak żeby odsłonić go w pełni a szkoda mi ciąć OEM zderzaka.
Jednocześnie akumulator poleciał do bagażnika więc mam trochę miejsca pod maską i wodny cooler by tam siadł. Tym samym zamiast wycinać ładny OEM zderzak mógłbym założyć jakąś wydajną chłodnicę wody dopasowaną do wycięcia fabrycznego w zderzaku.

Potrzebuje jakiegoś małego wsparcia co do określenia wydajności takiego coolera oraz zebrania "pros & cons".

Przyjmuje się, że taki cooler jest dużo bardziej wydajniejszy niż air-to-air. Ale jak określić jakiego coolera potrzebuję i jakiej chłodnicy aby ograniczyć tym samym ilość powieszonych na aucie kilogramów i wstrzelić się idealnie z parametrami?
Kolejna sprawa to wydajność pompy obiegowej. Zagraniczne fora mówią o wydajności 40-50l/min. Nie udało mi się znaleźć takiej pompy na 12V, która może pracować ciągle z taką wydajnością. Już pomijam jej pobór prądu bo nie spodziewam się poniżej 15A.

Kolejna nurtująca mnie rzecz. Jaka będzie sprawność coolera w trasach rzędu 200-300km ciągiem? W trasie nie jedzie się na wklepanym, wiadomo. Ale w każdym opisie ukłądu wodnego intercoolera jest wzmianka, że nie nadaje się na długie trasy bo woda pomału się nagrzewa i z każdym stopniem więcej spada efektywność coolera... Niby o to powinna dbać odpowiednia chłodnica na przodzie auta ale już kręćka dostaję od czytania tych internetowych źródeł wiedzy... Czy odpowiednia chłodnica w przewiewnym miejscu załatwia tą kwestię?

No i jeszcze kwestia wagi: cooler, chłodnica, pompa, zbiornik, węże, z 15L wody... Sporo kg wrzucamy do auta.

Co Wy o tym myślicie? Mieliście styczność już z WIC, montował ktoś u siebie? Jak dobrać odpowiedni cooler i chłodnice? Jaką pompę założyć?
Czy może olać WIC i zakładać kupiony już zwykły IC?

Pozdr.
D.
piwo
Wymiennik wodny też musi mieć chłodnice którą będziesz musiał zamontować w zderzaku. Wodny wymiennik ma rację bytu tam gdzie chcemy mieć krótki dolot czytaj od turbiny do ssącego jest 1m a nie 3m. No i tam gdzie silnik z tylu a więc nie ma miejsca na icek z tylu. Moim zdaniem wodny odpuść. To dobre do mr2 czy lotusow ale nie aut z silnikiem z przodu. Co do wydajności możesz wziąć seryjne. Ja mam u siebie z merca s600 biturbo który przy 550 koniach miał dwa takie wymienniki. Nowe M3 też ma wodny. Pełno różnych na allegro. I wiesz jaka moc obsługują. BMW 4,0 biturbo też ma dwie wodne. Ale tak czy siak tą wodę z wymiennika podłącza się pod chłodnice wody która się wycina w zderzaku więc to nie tak że pompa pcha wode tylko po wymienniku ale coś te ciepło jeszcze musi z tego obiegu odebrać, a odbiera duża chłodnica wody. Druga
Więc układ rozbudowany i dość awaryjny a i tak zderzak będziesz musiał ciac
pszczelaszkov
Proste wodne w dragu są dobre, bo bez w/w wymiennika można ogarnąć. Na dalsze kilometry to masa kg i roboty nie potrzebnej wejdzie.
piwo
No tak ale w dragu to można za każdym razem spuszczać ten płyn z wymiennika i schłodzić lodem. Na codzien musi być chłodzony obieg chłodnica wody zamontowana gdzieś od czoła. Więc zysk w tym przypadku gdzie autor nie chce podcinać zderzaka żaden. No chyba że dodatkowa chłodnice zmieści przed seryjna ale pewnie to by zmieścił też tam icek.
A d a m
Co do wodnych intercoolerów to rozwiązanie bardzo popularne w Mercedesach tak ja pisano s600 biturbo z popularniejszych to 4.0 cdi czyli s420cdi s400cdi itp. audi w 3.0 tfsi ma wodny intercooler. Rozwiązanie głównie stosowane z powodu braku miejsca na orurowanie, lub w celu zbudowania krótkiego dolotu. Tak jak wspomniano konieczny jest drugi układ chłodzenia, można zastosować pompę elektryczną albo napędzana z paska osprzętu(rozwiązanie świetne jak masz kompresor mechaniczny) do tego chłodnica, orurowanie, zbiorniczek wyrównawczy, kilka czujników i masz gotowy cały układ. W 90% przypadków lepiej iść w intercooler powietrzy mniej elementów, najlepiej napisz do jakiego to auta.
deejey!
Nie no wodny IC to wspaniała sprawa generalnie, wystarczy spojrzeć na wszystkie nowe mocne BMW. Nawet camaro widziałem ma wodny układ przy kompresorze. Powtarzalność czasów, mniejsze problemy latem... Fakt, jest trochę roboty przy tym ale to się fajnie sprawdza.
piwo
Duży icek też się sprawdza. Założenia autora tematu były takie że nie chce ciąć zderzaka. A i tu i tu ciąć będzie musiał.
Przykładowy
https://allegro.pl/oferta/intercooler-lewy-...1814-7563613293
deejey!
No tak, ale chłodnica wody może być szczuplejsza niż 10cm, generalnie dużo też zależy jakie turbo, jaki boost, jakie to ogólnie auto...
kinko
BMW w modelach 20i/30i/40i z silnikami b48 i b58 mają takie rozwiązanie. Możesz stamtąd podebrać rozwiązania przeglądając realoem.com i przy okazji wykorzystać ich osprzęt.
marszall
Niejaki GMS z lublina jezdzi/jezdził w swoim Golfie III 16VT syncro na wodnym intercoolerze z mocą ~450HP(?) trzebaby jego podpytac jak to sie sprawdza.
A co do samego umiejscowienia to chłodnice wody nie dość że ciensze to możesz np dac 2 lub 3 i wpasować je tak jak pozwala miejsce. Nie musi być jedna duża tak jak w przypadku IC
dany_47
Auto: mój poczciwy zgniluch czyt. Golf MK4
Motor: R30T
Boost: około 2 Bary

O ile 100mm grubści IC jest do przełknięcia to powierzchnia 600x300 jest już dosyć znacznie pod zderzakiem. Zderzak mam oem R32 i bardzo bym nie chciał go rezać.
Miałem przy 1,8T cooler 550x230x65 który dosyć ładnie pasował w kratkę w zderzaku. Było troch zapasu po szerokości.



Cooler wody żeby ładnie mi wypełnił kratkę fabryczną bez cięcia zderzaka musiałby być 600x230(do 250)x100(do 100). Air-to-air o tych wymiarach nie będzie dość wydajny.

Krótki dolot było by miło wykorzystać. między kompresorem a kolektorem miałbym do 1m a nie około 3m.
piwo
Z tak wąskich to znam z cinquecento. Ważne by była zrobiona nie z rurek a kanalikowa. Maja dużo wyższa wydajność z tej samej powierzchni.
https://allegro.pl/oferta/fiat-cinquecento-...wody-6430321222
Pompa można wziąć pierburg cwa50. Pełno tego na legro np audi 3,0 turbo albo inne wagi.
https://allegro.pl/oferta/dodatkowa-pompa-w...tfsi-9076252301
A d a m
Jak to VW to spróbował bym takiej konfiguracji:
-montaż alternatora z pompą vacum występują w hyundai/kia , opel, honda, land rover itp. możliwe że występuje taki sam alternator jak u Ciebie tylko że z vacum. Zamiast vacu-pompy dajesz pompę wodną po prostu bierzesz napęd z alternatora i pompa z głowy. Sam rozważ jakie są możliwości montażu, nie wiem ile jest miejsca pod maską przy alternatorze. Ewentualnie przeróbka twojego alternatora tak żeby była możliwość wzięcia napędu do pompy wody.
-pompa wodna napędzana z paska osprzętu, można zastosować dłuższy pasek plus pompa lub zostawić standardowy pasek i zrobić podwójne koło pasowe np. na pompie wspomagania gdzie jedna strona jest napędzana przez silnik druga część przekazuje napęd na pompę wody.
-napęd pompy wody z wałka rozrządu można wtedy zastosować łącznik/pasek alternatora z Tuarega v10 tdi

Co do samej pompy to moim zdaniem warto rozważyć użycie pompy wodnej z motocykla, ponieważ łatwo będzie znaleźć pompę z dwoma króćcami.

Zbiorniczek to w sumie obojętnie jaki, układ będzie bardzo mały wiec nie trzeba się spinać żeby zostawiać nie wiadomo ile miejsca na rozszerzalność cieplną wody.

Co do samego IC to jego dobór będzie ciężki, ponieważ nie wiadomo jaką uzyskasz temp. płynu chłodzącego.
marszall
Co do tego co podpowiada kolega wyżej to zakręć sie za pompą wody z VR5 wzdłużniaka, on ma przełożoną z fabrycznego miejsca pompę wody i wisi na łąpie przy bloku. W miejscu orginalnej w bloku jest chyba zaslepka. Może by coś z tego wykożystał
dany_47
Właśnie z doborem samego intercoolera jest największy kłopot bo rozmiarów jest dosyć dużo ale przeważnie nie podawana jest ich wydajność chociażby przybliżona.
Chłodnica z cieniasa pasowała by w kratkę, można by dać nawet dwie zamontowane jedna na drugiej żeby zwiększyć wydajność. Albo może jakieś typowo wyścigowe będą o zwiększonej wydajności. Pompa z paska osprzętu też fajny pomysł bo nie obciążał bym akumulatora.
piwo
Ja mam u siebie z cieniasa plus wymiennik z merca 600s biturbo. przy mocy 300 koni nie mam problemów z temperaturami w dolocie tzn do 10 wyższe niż otoczenie.
jackkpl
Kto takie pomysly daje na pompe na pasek? Jak to czytam to sie smiac chce.
Cwa50 ciagnie 3A do tego mozna ja sterowac pwm i jak nie trzeba duzego przeplywu, to bedzie brala 0.5A.
pszczelaszkov
Name: "Pierburg CWA50"
Operation voltage: 8-16 volts
Weight: approx. 1.0 kg
Current consumption: 5.0 to 7.0A / (approx. 0.2mA in standby mode)

Czyli w sumie tyle co żarówka H4.
dany_47
Patrzę na wydajności tych pomp i zdecydowanie bardziej odpowiada CWA100-3. I faktycznie pobór prądu do przełknięcia.
A d a m
jackkpl ja daje taki pomysł. Co w nim nie tak, dla mnie rozwiązanie bardzo proste niezawodne, które jestem w stanie wykonać u siebie na warsztacie. Z wszelakimi silnikami/napędami elektrycznymi mam do czynienia na co dzień i jestem święcie przekonany że napęd mechaniczny będzie lepszy.
jackkpl
CYTAT(A d a m @ Mon, 23 Mar 2020 - 14:19) *
jackkpl ja daje taki pomysł. Co w nim nie tak, dla mnie rozwiązanie bardzo proste niezawodne, które jestem w stanie wykonać u siebie na warsztacie. Z wszelakimi silnikami/napędami elektrycznymi mam do czynienia na co dzień i jestem święcie przekonany że napęd mechaniczny będzie lepszy.


Moim zdaniem podpiecie 2przewodow elektrycznych jest prostsze, niz kombinacja z paskiem i znalezienie na nia miejsca. Do tego odpowiednie wyosiowanie, zeby paska nie cielo. No i to, ze mechaniczna ma wydajnosc zalezna od obrotow, bedzie obciazac silnik nawet, gdy nie ma doladowania. Starczy argumentow?
simon.pg
Toyota land-cruiser 3.0 d4d 120'tka miała dodatkową pompę wody na głównym pasku osprzętu chyba 5-6pk z elektro sprzęgłem jak w klasycznym kompresorze klimy. Węże jak pamiętam 16 lub 18mm. Głęboka na około 50mm. Może coś takiego Wam podejdzie.....

o taka
https://xedos.sklep.pl/p/34951/46223/pompa-...-japonskie.html
A d a m
jackkpl ja nadal trzymam się swego że mechaniczna pompa będzie lepsza. Podpięcie elektryka może i prostsze ale dojdzie budowa sterowania, które znając życie nie będzie działać zbyt dobrze mimo że możliwości regulacji są ogromne(piszę o opcji sterowania wydajnością). Chyba że podpinamy 2 kabelki i pompa obciąża silnik/alternator nawet jak nie ma doładowania, a podejrzewam że tak się to by skończyło. Pompa mechaniczna napędzana z paska będzie miała większą sprawność, bo jak powszechnie wiadomo nie ma nic za darmo. W sumie branie pod uwagę strat mija się z celem, ponieważ nikt ich i tak nie będzie liczył. Co do trudności montażu pompy mechanicznej to nie dramatyzował bym, w poprzednim poście podałem klika opcji, które idzie łatwo zaadoptować. Nasza dyskusja przypomina dyskusje na wyższością wisko nad wiatrakiem elektrycznym. Osobiście jestem wielbicielem rozwiązań mechanicznych i wiem że z nimi jest najmniej problemów i działają najdłużej. Po prostu są to dwa różne rozwiązania, które można stosować zamiennie.

simon.pg Ta pompa z toyoty ciekawa i warta rozpatrzenia opcja.
Mis
Naprawdę chcesz iść w wodny IC?
Na Twoim miejscu chciałbym więcej jeździć, niż budować i iść w trudniejsze/egzotyczne rozwiązania - popatrz na czym jeździ 95% VR6 24v turbo w Polsce z sukcesem. smile.gif
Ja polubiłem wodne IC, ale ma to sens w fabrycznych autach albo takich, gdzie nie ma miejsca na duży IC frontowy.
dany_47
CYTAT(Mis @ Mon, 23 Mar 2020 - 23:50) *
Naprawdę chcesz iść w wodny IC?
Na Twoim miejscu chciałbym więcej jeździć, niż budować i iść w trudniejsze/egzotyczne rozwiązania - popatrz na czym jeździ 95% VR6 24v turbo w Polsce z sukcesem. smile.gif
Ja polubiłem wodne IC, ale ma to sens w fabrycznych autach albo takich, gdzie nie ma miejsca na duży IC frontowy.


Miś a czytałeś mój pierwszy post? Cooler 600x300x100 chowa mi się
górą jakieś 15cm pod zderzak. Musiałbym tam dziurę wycinać. Żeby to był chiński laminat to bym się nie wahał. A to dosyć drogi OEM zderzak (jak na golfa MK4)

Ja tez chcę jeździć ale zanim coś zacznie jeździć trzeba to zbudować smile.gif
90% VR w PL to owszem klony. Mój łapie się w tych 10% "innych" i osobiście o to dbam biggrin.gif
Teraz jeszcze wirus spowalnia mi proces budowy. A w oczekiwaniu na jakieś elementy z firm zewnętrznych mam czas żeby przeanalizować kilka rozwiązań niestandardowych i chyba nic w tym złego.
tomeczekcbr
może pompa wody na pasek wielorowkowy 6pk z saaba w miejscu np kompresora klimy jak kto niema.
iras
Temat dość popularny w Mini R53 gdzie jest stary kompresor Eaton M45 generujący mnóstwo ciepła i do tego top mount ic na gorącym silniku w ciasnej komorze. FMIC oznacza rezygnacje z klimy, dłuższy dolot i większe starty w doładowaniu, co przy kompresorze jest nie do odzyskania smile.gif
Gotowe kity kosztują od 1000 euro:

http://www.kavsmotorsport.com/mini-tuning-...ler-intercooler
https://www.kavs.net/product/mini-cooper-s-charge-cooler/
http://www.grsmotorsport.co.uk/minichargecoolermk2.htm

GRS robi chłodnice i IC na zamówienie więc na pewno są w stanie przygotować pod każde auto.
dany_47
potrzebny układ na 800+
markzo
Panowie, mam pytanie odnośnie takiego wodnego IC. Auto z motorem za plecami, 2 osoby roadster. W sumie tylko wodny IC ma sens, bez cięcia dużej ilości blachy. Myślałem o IC z merca/BMW - jest tego dużo na allegro. A co z pompą? chciałbym uniknąć dodatkowego sterowania, bo auto nie jeździ na SA/śwince. Czy te pompy Pierburga działają bez PWM? czyli 12+ po zapłonie, pompa startuję i z głowy?
piwo
ja tak mam polaczona. ja mam cwa50 z audi 3.0 turbo. fajna tania pompka. i mam 12v podpiete i zworke jedna przez opornik.
https://www.diyelectriccar.com/attachments/...001-jpeg.62810/
markzo
CYTAT(piwo @ Thu, 29 Oct 2020 - 07:55) *
ja tak mam polaczona. ja mam cwa50 z audi 3.0 turbo. fajna tania pompka. i mam 12v podpiete i zworke jedna.

które piny masz zwarte? pwm z masą?
https://allegro.pl/oferta/pompa-obiegu-wody...0tsi-9778457606
myślałem, że to taka pompa ale ma 3piny.
piwo
sa 3 i 4 pinowe. juz nie pamietam ktore. ale jak na schemacie. i chyba mam zwarte przez opornik 1k pwm do 12V. nie pamietam juz.
https://tecomotive.com/download/datasheets/CWA50_EN.pdf
markzo
Dobra, fura już żyje - czas na ten cooler wodny. Pompkę zamówiłem taką jak pokazał Piwo, teraz pytanie o pojemność układu. Chłodnica ma być wymiarowo +/- 600x300x25, do tego jakiś zbiornik, tylko jak duży? wystarczy ok 2l. czy lepiej próbować upchnąć np 5-10l, żeby zwiększyć pojemność układu?

Intercooler widziałem w mtuningu, kwestia czy nie lepiej wziąć używkę z bmw/merca?
jackkpl
CYTAT(markzo @ Wed, 01 Sep 2021 - 09:08) *
Dobra, fura już żyje - czas na ten cooler wodny. Pompkę zamówiłem taką jak pokazał Piwo, teraz pytanie o pojemność układu. Chłodnica ma być wymiarowo +/- 600x300x25, do tego jakiś zbiornik, tylko jak duży? wystarczy ok 2l. czy lepiej próbować upchnąć np 5-10l, żeby zwiększyć pojemność układu?

Intercooler widziałem w mtuningu, kwestia czy nie lepiej wziąć używkę z bmw/merca?

A po co ci zbiornik wielki? Wystarczy tyle, żeby układ się odpowietrzył.
kontrolm
CYTAT(jackkpl @ Wed, 01 Sep 2021 - 09:23) *
A po co ci zbiornik wielki? Wystarczy tyle, żeby układ się odpowietrzył.

panuje nadal takie przekonanie że lekkie auta się nie prowadzą i odrywają się od ziemi biggrin.gif
A jak podasz za przykład F1 to mówią "nie nie nie to się nie liczy bo to co innego" tongue.gif
markzo
Dorwałem pompę z Audi, numer: 4h0965567 UBA, 3 pinowa. Czy ktoś ma do niej pinout? albo jak to najprościej uruchomić? Będę próbował po schemacie od Piwa, może odpali wink.gif
jackkpl
CYTAT(markzo @ Mon, 13 Sep 2021 - 08:23) *
Dorwałem pompę z Audi, numer: 4h0965567 UBA, 3 pinowa. Czy ktoś ma do niej pinout? albo jak to najprościej uruchomić? Będę próbował po schemacie od Piwa, może odpali wink.gif

Odpalaj, ja mam takie 2 pompy CWA50, nie wiem, jakie konkretne modele/rewizje. W jednej steruje PWM-em, w drugiej na sztywno 12V i chodzi ogniem cały czas.
markzo
CYTAT(jackkpl @ Mon, 13 Sep 2021 - 11:19) *
Odpalaj, ja mam takie 2 pompy CWA50, nie wiem, jakie konkretne modele/rewizje. W jednej steruje PWM-em, w drugiej na sztywno 12V i chodzi ogniem cały czas.

Wielkie dzięki, potestowałem i wszystko działa elegancko. Mam 2 pytania:
- kierunek montażu pompy, wlot do niej ma być w pionie, czy to obojętne? chce ją dać z przodu auta, w najniższym punkcie układu,
- kwestia zbiorniczka/wlewu. IC wyszedł niestety na wysokości przepustnicy, chciałem olać montaż zbiorniczka ale teraz nie bardzo jest jak napełnić układ. Planuje mały zbiornik w rogu komory, powyżej poziomu IC - tak do 1l max. Pytanie, wpiąć go szeregowo czy równolegle?

Jeśli macie fotki jak to u Was jest zamontowane to będę bardzo wdzięczny smile.gif
kontrolm
zobacz wężokorki stosowane w motocyklach.
jackkpl
CYTAT(markzo @ Mon, 13 Sep 2021 - 18:36) *
Wielkie dzięki, potestowałem i wszystko działa elegancko. Mam 2 pytania:
- kierunek montażu pompy, wlot do niej ma być w pionie, czy to obojętne? chce ją dać z przodu auta, w najniższym punkcie układu,
- kwestia zbiorniczka/wlewu. IC wyszedł niestety na wysokości przepustnicy, chciałem olać montaż zbiorniczka ale teraz nie bardzo jest jak napełnić układ. Planuje mały zbiornik w rogu komory, powyżej poziomu IC - tak do 1l max. Pytanie, wpiąć go szeregowo czy równolegle?

Jeśli macie fotki jak to u Was jest zamontowane to będę bardzo wdzięczny smile.gif


Pompa musi być zalana wodą, więc najlepiej za chłodnicą najniżej jak się da.Wylot fajnie jakby był do góry, samo się odpowietrzy po zalaniu wodą.
mlody1921
kolego markzo jak możesz daj fotki jak co robisz bedzie dla reszty pokojenia smile.gif
markzo
Dzięki chłopaki za pomoc, udało się ten układ uruchomić, za 2-3 dni potestujemy na drodze wink.gif

CYTAT(mlody1921 @ Fri, 17 Sep 2021 - 08:43) *
kolego markzo jak możesz daj fotki jak co robisz bedzie dla reszty pokojenia smile.gif


Jasne, tak to rozwiązałem, cooler z S600:


Zamontowany przy samej przepustnicy, dolot do niego ma może 50cm, więc faktycznie, jest krótki. Wyjście z turbo 51mm, potem przejście na 60mm do coolera, 70mm do przepustnicy.

Króciec pod blow offa wspawany w cooler:


Zbiornik na wodę uniwersalny z Mtuningu, 0,8l pojemności:



Pompa wody zamontowana z przodu auta, mniej więcej na dolnym poziomie chłodnicy:




Chłodnica z "czinkłaczanto" biggrin.gif niestety z tym gównianym rdzeniem, zobaczymy czy wydoli - jeśli nie, poszukam z lamelkami:


Celowo zostawiłem przestrzeń między chłodnicami, żeby nie grzać bardziej chłodnicy od IC:



Górny króciec 8mm wykorzystałem jako odpowietrznik, ułatwiło to odpowietrzanie:


W całym układzie wykorzystałem węże 19mm, żeby nie robić dławików. Układ ma jakieś 5-6l pojemności. Auto to MGF 1,8VVC Turbo wink.gif
jackkpl
Słabo z tymi chłodnicami. Poczytaj jak się robi zabudowę do chłodnic. Wentylatory będą ciągnąć powietrze z pomiędzy chłodnic.
deejey!
I ta chłodnica z tym rdzeniem to się nie nadaje, tyle pracy a jak się mocno zagrzeje ten płyn to nie będzie to funkcjonować, od razu trzeba ją było oddać, szkoda montować.
jackkpl
CYTAT(deejey! @ Sat, 18 Sep 2021 - 11:40) *
I ta chłodnica z tym rdzeniem to się nie nadaje, tyle pracy a jak się mocno zagrzeje ten płyn to nie będzie to funkcjonować, od razu trzeba ją było oddać, szkoda montować.

+1
markzo
CYTAT(piwo @ Sat, 18 Sep 2021 - 11:50) *


Wziąłem właśnie z Twojego tematu ten nr chłodnicy i przyszło to co widać :/ w sklepie na miejscu sprawdzili 7 różnych i wszystkie miały ten rdzeń :/ poszukam innej smile.gif
kontrolm
poszukaj od motocykli sa megawydajne przy niskiej masie nawet wraz z wentyaltorem.
markzo
Jestem po pierwszych testach, fura jeździ:
https://www.youtube.com/watch?v=EugPBzxPK8U

Nie zmieniłem tej chłodnicy, została z tym badziewnym rdzeniem. Przy 0,5b boostu i temperaturze na zewnątrz ok 16st w kolektorze jest 26/27st. Czujnik jest na końcu kolektora i się od niego grzeje, ale wynik uważam za całkiem sensowny. Docelowo będzie około 0,8-0,9b doładowania, zobaczymy czy z tym sobie poradzi.

Dzięki za pomoc!
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.