Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: minivan
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic > Kupujemy samochód eksploatacyjny
Luke555
Hej !

z uwagi na skuteczność rządowego programu 500+ potrzebuję kupić auto w którym z tyłu zmieszczę dwa foteliki dla maluchów i osobę dorosłą, potrzeby jest też spory bagażnik więc pozostaje mi chyba jedynie segment minivan ?

Obecnie mam Accorda kombi z przepastnym bagażnikiem i w miarę dynamicznym silnikiem 2,4, ale niestety tylna kanapa nie ogarnie dwóch fotelików i dorosłego :-(
Możecie coś doradzić żeby spełniało założenia powyżej ale było też w miarę dynamiczne ? Budżet to około 30 tyś zł.

Moje wstępne typy to:

- S-max 2,5 T, zupełnie nie mam rozeznania w fordach, wiem tyle, że silnik z Volvo i dobrze toleruje LPG co jest dla mnie duża zaletą

- Sharan / Alhambra, młodsze konstrukcje niż S-max ale z kolei słynne TSI z poprzednich lat mocno straszy

- XC90 - o tym aucie przyznam, że zupełnie nic nie wiem poza tym że mi się podoba i jest bardzo przestronne

Będę wdzięczny za wszystkie opinie i porady :-)
Pozdrawiam,
Luke555
woytek9
Miałem Grand Caravana 3.8 AWD, bardzo przyjemne auto, w miarę dynamiczne, w środku bardzo przestronne, wersja Stown&go ma chowane fotele pod podłogę, więc bardzo szybko można sobie dowolnie aranżować wnętrze. Koszty utrzymania typu: klocki, tarcze, filtry sworznie jak w pasacie b6. Za 30K powinieneś kupić coś fajnie wyposażonego z okolicy 2008- 2010roku.
mark2222
Mam ten sam dylemat- i kilka propozycji na tapecie w zależności od budżetu i kosztów, ale raczej jako VAN-y segmentu D i E
1. Grand Espace- 2.0T lub 3.5 od Nissana
2. S-max- 2.5T lub TDCI z grupy PSA
3. Galaxy- TDCI z grupy PSA
4. R-klasa- silniki od 3.0 w górę- Pb i CDI
dori.kin
Z własnego podwórka Peugeot 5008. 2.0hdi +program. Jak na diesla dobra kultura pracy. Auto prowadzi się naprawdę fajnie, spasowanie i materiały w środku na przyzwoitym poziomie. Jedyny minus to wrażliwość na podmuchy wiatru ale to ciężko przeskoczyć w tym segmencie.
TeddyBear
S-Max polift 2.0 TDCi 140KM lub 163KM manual (sam możesz sobie zmienić mapę w kompie, identyczne silniki), robią się na 200KM.
Prowadzenie auta najlepsze w klasie.
Unikać PS bo jak nie była dobrze serwisowana to koszta ogromne. Większość części zamienna z Mondeo, czytaj tanie.
Szukaj wersji Titanium (wyświetlacz między zegarami) bo z jakiejś biedy nie będziesz zadowolony.
Np.
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-s-max-s-...ml#gallery-grid

Nie wyważaj otwartych drzwi, nic lepszego nie kupisz.

Proponuję też zwrócić uwagę że miejsca parkingowe w galeriach mają w porywach 5m więc wszystkie Sienny, Town&Country, Mercedes R Long średnio się parkuje.
Mercedes R nie ma trzech niezależnych foteli z tyłu, czytaj mało miejsca. Koszta serwisu i utrzymania przy S-Max to jakiś kosmos.
Jak bym miał kupić Grand Escape za 30k to chyba tylko z pistoletem przy głowie.
Galaxy jest minimalnie większe a wygląda już jak autobus. Podaż mała w porównaniu do Esia.
kosmita
Honda odyssey też fajna opcja, na sienne za mały budżet.
mark2222
CYTAT(TeddyBear @ Tue, 25 Feb 2020 - 20:32) *
Jak bym miał kupić Grand Espace za 30k to chyba tylko z pistoletem przy głowie.

Generalnie jakieś zarzuty czy utarte stereotypy do marki Renault? Pytam z ciekawości bez spiny czy ataku?
Maciek1234
CYTAT(TeddyBear @ Tue, 25 Feb 2020 - 21:32) *
Proponuję też zwrócić uwagę że miejsca parkingowe w galeriach mają w porywach 5m więc wszystkie Sienny, Town&Country, Mercedes R Long średnio się parkuje.
na długość nie ma dramatu, gorzej z szerokością biggrin.gif ale w końcu się coś znajdzie.

Szedłbym w coś na bazie dostawczaka, typu Fiat Scudo Panorama 2,0 163KM. Miejscem w środku zabija wszystkie S-Maxy, Sienny i inne vany. Do bagażnika wkładasz 2 wózki gondolowe, których nawet nie musisz składać laugh.gif Dzieci uwielbiają jeździć w 3-cim rzędzie - ale też nie ma problemu, kto ma siedzieć z przodu, bo masz 3 miejsca biggrin.gif W razie czego można zrobić chipa na 200KM, ale to bez sensu, bo powyżej 120kph brakuje stabilności i pewności w jeździe.

Mając małe dzieci, z wózkiem i tymi wszystkimi bambetlami, szybko docenisz takiego Scudo w longu. Dużo miejsca w środku, ogromny bagażnik, rozsuwane drzwi, pełnowymiarowe siedzenia we wszystkich rzędach, możliwość aranżacji wnętrza.
As_
A moze tuaran?
Na dwojke dzieci styknie
A jak jednak cos wiekszego to glos na smaxa
ultraspool
Tylko grand voyager 3.8 awd. Reszta to zenada przy tym aucie. Mialem espace, sharana i krotko smaxa, przeciez to nie stalo obok vana. Jedyny minus tego auta to spalanie jesli nie ma lpg. Pancerne, super komfort i wyposazenie. Przyjemnosc z jazdy.
ultraspool
Scudo czy dispatch, vito, t5 to dostawczak w prowadzeniu. Meka nie jazda.
Luke555
dziękuję za Wasze odpowiedzi, podsumowując to utwierdziły mnie one że muszę kupić S-maxa :-)
Muszę się teraz tylko zastanowić czy iść z Diesla czy 2,5 T ... są jakieś znaczące różnice w kosztach eksploatacji ? Benzyna szła by pod gaz, wiem że są problemy z założeniem zbiornika pod autem ale mam warsztat, który to ogarnie.
Plusem przy 2,5 będą na pewno mniejsze przebiegi niż w dieslach, finalnie zobaczę jakie będą oferty na rynku i zadecyduje :-)

CYTAT(TeddyBear @ Tue, 25 Feb 2020 - 20:32) *
S-Max polift 2.0 TDCi 140KM lub 163KM manual (sam możesz sobie zmienić mapę w kompie, identyczne silniki), robią się na 200KM.
Prowadzenie auta najlepsze w klasie.
Unikać PS bo jak nie była dobrze serwisowana to koszta ogromne. Większość części zamienna z Mondeo, czytaj tanie.
Szukaj wersji Titanium (wyświetlacz między zegarami) bo z jakiejś biedy nie będziesz zadowolony.
Nie wyważaj otwartych drzwi, nic lepszego nie kupisz.


CYTAT(mark2222 @ Wed, 26 Feb 2020 - 11:23) *
Generalnie jakieś zarzuty czy utarte stereotypy do marki Renault? Pytam z ciekawości bez spiny czy ataku?


Nie potrafię się odnaleźć we wnętrzach Renault / Citroen, licznik w schowku, sterowanie klimą na drzwiach itp ...
Do tego każdy egzemplarz którym jeździłem z automatem potrzebował więcej czasu na zmianę biegu niż kierowca Ikarusa :-/

CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 26 Feb 2020 - 14:37) *
Szedłbym w coś na bazie dostawczaka, typu Fiat Scudo Panorama 2,0 163KM. Miejscem w środku zabija wszystkie S-Maxy, Sienny i inne vany. Do bagażnika wkładasz 2 wózki gondolowe, których nawet nie musisz składać laugh.gif Dzieci uwielbiają jeździć w 3-cim rzędzie - ale też nie ma problemu, kto ma siedzieć z przodu, bo masz 3 miejsca biggrin.gif W razie czego można zrobić chipa na 200KM, ale to bez sensu, bo powyżej 120kph brakuje stabilności i pewności w jeździe.

Mając małe dzieci, z wózkiem i tymi wszystkimi bambetlami, szybko docenisz takiego Scudo w longu. Dużo miejsca w środku, ogromny bagażnik, rozsuwane drzwi, pełnowymiarowe siedzenia we wszystkich rzędach, możliwość aranżacji wnętrza.


Ergonomia i przestronność wnętrza w autach o których piszesz na pewno bije na głowę S-maxa ale czasem jednak chciało by się pojechać troszkę dynamiczniej a wówczas w Scudo będę się czuł jak Kubica w Williamsie :-/

CYTAT(ultraspool @ Wed, 26 Feb 2020 - 22:22) *
Tylko grand voyager 3.8 awd. Reszta to zenada przy tym aucie. Mialem espace, sharana i krotko smaxa, przeciez to nie stalo obok vana. Jedyny minus tego auta to spalanie jesli nie ma lpg. Pancerne, super komfort i wyposazenie. Przyjemnosc z jazdy.


Dodge / Chrysler to ciekawe propozycję ale z tego co widzę to mają organizację wnętrza w systemie 2 + 2 + 3 więc dla mnie odpada bo muszę posadzić 2 maluchów z tyłu i babę między nich + coś do bagażnika włożyć :-(

Pozdrawiam,
Luke555
specnaz14
CYTAT(Luke555 @ Thu, 27 Feb 2020 - 09:27) *
Dodge / Chrysler to ciekawe propozycję ale z tego co widzę to mają organizację wnętrza w systemie 2 + 2 + 3 więc dla mnie odpada bo muszę posadzić 2 maluchów z tyłu i babę między nich + coś do bagażnika włożyć :-(

Pozdrawiam,
Luke555


Sugeruje żeby w razie oglądania smaxa przymierzyc foteliki i żonę do wnetrza. Bo przy bardziej rozbudowanych fotelikach może okazać się że jednak ten środkowy fotel nie nadaje się do użytku.
bodziokardasz
Sam ostatnio miałem podobny dylemat , tylko że przy mniejszym budżecie. Padło na sharana 2001r, trzy niezależne siedzenia i mieszczą się dwa foteliki i baba między nimi. Często jest tak że wsiada przednimi drzwiami, i dopóki jest spokój siedzi z przodu, potem na parkingu czy innym postoju przechodzi na tylne siedzenie między dzieciaki, bez wysiadania z auta, a dodam że mała nie jest wink.gif .
Leo
szaran ma swoje wady, dla purysty motoryzacyjnego nie do przejścia. Niemniej stosunek przydatność/cena jest nie do przebicia.
scorpio_24
Przejedź się każdym.
Jeżeli w ogóle myślisz także o bezpieczeństwie to jest tylko jeden kandydat z tego zestawienia. Tylko nie łącz go z automatem biggrin.gif 2.5t jest ale bardzo mało.
Choć konstrukcyjnie to najstarsza propozycja z tego zestawienia.
Luke555
czy zwiększenie budżetu do około 60 - 70 tyś zł wnosi jakieś nowe propozycje do tego co już zostało wymienione powyżej ??

Pooglądałem 3 S-maxy i z silnikiem 2,5 były mocno zniszczone w środku i sprawiały wrażenie mocno wyeksploatowanych (wiadomo wiek), jednego diesla 140 KM i bez programu słabiutko to jedzie :-/

Pozdrawiam,
Luke555
TeddyBear
Jeśli S-Max Ci odpowiada to za kwotę 60-70 kupisz nowszy model od 2015 z silnikiem 2.0 Bi-turbo 210KM.
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-s-max-ti...html#901fbcc541

Ewentualnie z tańszych rozwiazań przejedź się 2.0 EB. 240KM i 203KM to jest to samo, w 203KM trzeba przełączyć mapę w sterowniku żeby było 240KM. Tylko pamiętaj, że to wtrysk bezpośredni więc droga instalacja LPG.
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-s-max-2-...html#d0cf83f66e
kosmita
CYTAT(Luke555 @ Wed, 04 Mar 2020 - 07:40) *
czy zwiększenie budżetu do około 60 - 70 tyś zł wnosi jakieś nowe propozycje do tego co już zostało wymienione powyżej ??

Pooglądałem 3 S-maxy i z silnikiem 2,5 były mocno zniszczone w środku i sprawiały wrażenie mocno wyeksploatowanych (wiadomo wiek), jednego diesla 140 KM i bez programu słabiutko to jedzie :-/

Pozdrawiam,
Luke555

Za tyle można już rozglądać się za sienną albo hondą odyssey. Ewentualnie T6 Multivan
As_
CYTAT(TeddyBear @ Wed, 04 Mar 2020 - 08:57) *
Jeśli S-Max Ci odpowiada to za kwotę 60-70 kupisz nowszy model od 2015 z silnikiem 2.0 Bi-turbo 210KM.
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-s-max-ti...html#901fbcc541


ten to kosztuje 80
TeddyBear
Fakt, nie zwróciłem uwagi, ale do 70 tyś. powinno się coś bez problemu znaleźć.
Co ciekawe tego nowszego S-Maxa można kupić w AWD 180KM jeśli ktoś ma taką potrzebę.
Chyba, że bierz BMW smile.gif
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-2-g...html#3962c99c7f
Żart. Spójrz a kanapę.
S-Max jest w środku naprawdę szeroki jeśli chcesz 3 osoby obok siebie.
Jak jesteśmy przy temacie minivanów, to apropo opini jakie słyszałem jakie to są szybkie amerykańskie vany na wprost, niżej Sienna, którą jest najmocniejsza z tych amerykańskich, prawie 300KM i 60 mil robi w 9 sekund
https://youtu.be/es-50vOBEBY
Maciek1234
Jaki jest w ogóle sens sadzania osoby dorosłej między fotelikami z tyłu?
TeddyBear
Pewnie do obsługi smile.gif W zależności od wieku łatwiej dać cyca na postoju, żeby się nie tłukły jak są starsze itd..
Jeździłem sporo Pacifficą, przez 5 lat miałem Multivana i o ile fakt, że miejsca i komfort jest oporowy to nie są to ani auta szybkie ani dające jakąkolwiek przyjemność z prowadzenia i weź to zaparkuj. Teraz mam Zafirę, która oprócz tego, że nie ma trakcji jest jako tako ale mam ciągoty do powrotu do zawieszenia Forda po poprzednich dwóch Mondeo.
Żeby nie było że się na S-Maxa zafiksowałem:
Odyssey
https://youtu.be/cKkrx0PflBU
W środkowy schowek pod podłogą wchodzi butla 680x180.
vane
Również polecam S maxa. Brat od 2 lat takim jeździ, silnik 2.5t wstawione lpg. Wybór padł na S maxa ze względu na 3 małych dzieci także 3 foteliki wink.gif
Wadą tego auta z tym silnikiem jest kombinacja z butlą lpg. Nie ma miejsca na pełnowymiarowe koło tylko mały schowek, który trzeba wycinać, podłogę zaspawać i montować butlę pod podłogą. Dobrze jest też przerobić tłumiki bo jest bardzo mało miejsca między seryjnymi.
Do tego ten silnik ma wadę z panewkami.
Poza tym auto warte polecenia, jest przestronne i dosyć dynamiczne.
TeddyBear

W 70 się zamkniesz biggrin.gif
As_
to już lepiej nowszego, jest sporo większy i nie wygląda jak ta 7 osobowa dacia
TeddyBear
No Touran III 1.8 TSI + IS38. Tylko skrzynia do wymiany z papierowej dq200 i haldex do dołożenia.

Ciekawe czy do S-Max AWD da się wsadzić 2.7 EB z Mondeo/Fusiona.

W sumie z tą Dacią to As dobrze mówi.
https://francuskie.pl/dacia-lodgy-2020-nowa...-miejscowy-suv/
Za 70 będzie nufka funfel sztuka biggrin.gif

Kup S-Max Titanium po lifcie 2.0 TDCi 140/163 w manualu, zrób program na 200/400. Jak pisałem na początku, nic lepszego nie wymyślisz.

Jeszcze jedno odnośnie S-Maxa, te nowe modele szły też w wersji vinijaaaale z dodatkowymi wygłuszeniami, szybami akustycznymi, systemem aktywnej redukcji hałasu jak w Lexusie, specjalnymi fotelami itd. podobno mega daje radę.
Luke555
CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 04 Mar 2020 - 12:19) *
Jaki jest w ogóle sens sadzania osoby dorosłej między fotelikami z tyłu?


Kogoś tam posadzić muszę :-)
W pełnym składzie jak będziemy jechać to poza mną i "babą" :
córa lat 12
córa lat 1
kolejne będzie w sierpniu ;-P
do tego starsza na wózku jeździ, który jakoś mocno się nie składa więc zajmuje na dzień dobry pół sporego bagażnika.

Z tego też względu odpadają Odyssey i Senna bo mają układ 2 + 2 + 3 i wtedy brak bagażnika :-(

wchodząc cenowo w S-maxa II to które silniki są sprawdzone a których unikać ?


TeddyBear
CYTAT(Luke555 @ Thu, 05 Mar 2020 - 08:49) *
Kogoś tam posadzić muszę :-)
W pełnym składzie jak będziemy jechać to poza mną i "babą" :
córa lat 12
córa lat 1
kolejne będzie w sierpniu ;-P
do tego starsza na wózku jeździ, który jakoś mocno się nie składa więc zajmuje na dzień dobry pół sporego bagażnika.

Z tego też względu odpadają Odyssey i Senna bo mają układ 2 + 2 + 3 i wtedy brak bagażnika :-(

wchodząc cenowo w S-maxa II to które silniki są sprawdzone a których unikać ?


Odyssey jest wersja 2+3+3 i jak złożysz trzeci rząd w podłogę to masz bagażnik wielkości stodoły. Kwestia czy potrzebujesz tak wielkiego auta.


S-Max II wszystkie diesle są sprawdzone, najsprawniej będzie jeździć Bi-turbo 210KM, jak potrzebujesz AWD to zostaje 180KM. 120/150/180 to te same silniki tylko inna mapa włączona w sterowniku.
kosmita
Są sienny i odyssey w wersji 8 osobowej. Poza tym zobacz jaki tam masz bagaznik przy komplecie siedzeń (link TeddyBeara w pierwszym poście na tej stronie), to nie jest są popierdółki w stylu europejskich samochodów, gdzie masz albo 7 siedzeń albo bagażnik. Jak chcesz samochód, żeby wrzucić wózek, który zajmuje dużo miejsca, to tylko amerykański van albo Multivan - wtedy po prostu parkujesz wózki bez składania w bagażniku. Dla przykładu - długi vw T6: komfortowo jedzie 5 dorosłych osób a w bagażniku parkujesz 5 rowerów bez odkręcania kół, spróbuj coś takiego zrobić w europejskim minivanie.
Jak przerażają Cie gabaryty Transportera, to fajny jest Citroen SpaceTourer/Toyota ProAce - też dużo miejsca, ale gabaryty zewnętrzne mniejsze.
TeddyBear
Van amerykański Odyssey 8 miejsc i bagażnik

Minivan europejski Zafira 2 osoby z przodu + 4 foteliki i bagaże

A tu wspomniany VW


Tak w ramach ciekawostki Odyssey Bisimoto


Ps. Ja jeździłem Mondeo MK4 kombi z trzema fotelikami z tyłu i na 2 tygodnie do Chorwacji spokojnie się pakowałem do bagażnika po dach z wózkiem gondolowym, łóżeczkiem turystycznym z materacem, lodówką turystyczną i torbami.
Mondeo jest szerokie w środku. Gdyby nie to że teraz muszę wozić 4 foteliki i dwie osoby dorosłe to bym tego auta nie zmienił. Kto co lubi. Teraz mam dzieciaki starsze to się do małej Zafiry spakuję ale jak ktoś zabiera ze sobą pół domu to mu mało będzie T6 w longu z boxami i przyczepą.
szybciutki
Czy do Tarraco/Kodiaq wchodzą trzy foteliki z tyłu?
Maciek1234
CYTAT(kosmita @ Thu, 05 Mar 2020 - 12:42) *
Są sienny i odyssey w wersji 8 osobowej. Poza tym zobacz jaki tam masz bagaznik przy komplecie siedzeń (link TeddyBeara w pierwszym poście na tej stronie), to nie jest są popierdółki w stylu europejskich samochodów, gdzie masz albo 7 siedzeń albo bagażnik. Jak chcesz samochód, żeby wrzucić wózek, który zajmuje dużo miejsca, to tylko amerykański van albo Multivan - wtedy po prostu parkujesz wózki bez składania w bagażniku. Dla przykładu - długi vw T6: komfortowo jedzie 5 dorosłych osób a w bagażniku parkujesz 5 rowerów bez odkręcania kół, spróbuj coś takiego zrobić w europejskim minivanie.
Jak przerażają Cie gabaryty Transportera, to fajny jest Citroen SpaceTourer/Toyota ProAce - też dużo miejsca, ale gabaryty zewnętrzne mniejsze.
akurat T5 Multivan to słaby jest bagażnik, bo wszystko szło na krótkim rozstawie. Dopiero w T6 jest opcja kupienia Multivana w longu... za chore pieniądze, więc nikt tego nie kupuje.

Space Tourer jest też większy od Transportera w longu. Tylko, że Transporter to blacha w środku, lepszy już jest Caravelle, jak chce się dużo wozić ludzi. A i tak w sumie lepszy jest Scudo Panorama 163KM. Jakość minimalnie gorsza od Multivana (o ile w ogóle, bo w tej cenie co Scudo, masz Multivan 10 lat starszego), gabaryty, przestrzeń większa od Transportera w longu. Wszystkie Multivany to są jakieś chore pieniądze, przy zajechanych egzemplarzach.

Do tego wszystkiego, aranżacja wnętrza w tych autach w zasadzie nie istnieje. W Multivanach/Transporterach jest tylna kanapa niedzielona. Żeby to wyjąć/włożyć, to dwie osoby są potrzebne (chyba, że lubisz rysować wnętrze, to można samemu dać radę). Miałem i Multivana, i Transportera, i Scudo. Fiat najbardziej praktyczne wnętrze, Transporter - do wożenia wszystkiego, Multivan - chore ceny i nawet na trupa znajdziesz szybko klienta.

Żeby przekonać się do tych aut, to trzeba przez tydzień, czy dwa po prostu je mieć. One nie chwytają za serce chwytają wyglądem, czy osiągami. Za to w życiu codziennym są po prostu rewelacyjne - gdy się ma tyle dzieci z wózkami biggrin.gif

kris4cars
Jeśli kupisz grand caravana/ grand voyagera w wersji bez stown&go to zamiast kapitanów w 2 rzędzie można wpiąć kanapę 3os. W sumie w takim przypadku jak Twój to szedł bym w caravana/voyagera. Pytanie jak bardzo bawią Cię cyferki w dowodzie i jaki przedział roczników byś chciał. Stary amerykaniec prócz prowadzenia typu ponton ma naprawdę wygodne wnętrze. Nowsze są bardziej ucywilizowane ale i bardziej twarde fotele wink.gif Silniki albo 3.3 albo 3.8, reszta to już średnie tematy (przy 3.8 i ~2005r ma już 200KM a to naprawdę całkiem fajnie rozpędza tą budę. Spalanie? nie ma tragedi, 3.3 w grandzie z lat 92 mieści się w 15l LPG na 100 przy prędkościach przelotowych ~140-160km/h. Nowsze konstrukcje z racji większych mocy i momentów mają niższe spalanie. Zdecydowanie odradzam 3 generacje tego pojazdu bo tam nie ma rzeczy która się nie psuje biggrin.gif
kylo
CYTAT(TeddyBear @ Thu, 05 Mar 2020 - 13:06) *
...Ps. Ja jeździłem Mondeo MK4 kombi z trzema fotelikami z tyłu i na 2 tygodnie do Chorwacji spokojnie się pakowałem do bagażnika po dach z wózkiem gondolowym, łóżeczkiem turystycznym z materacem, lodówką turystyczną i torbami.
Mondeo jest szerokie w środku. Gdyby nie to że teraz muszę wozić 4 foteliki i dwie osoby dorosłe to bym tego auta nie zmienił. Kto co lubi. Teraz mam dzieciaki starsze to się do małej Zafiry spakuję ale jak ktoś zabiera ze sobą pół domu to mu mało będzie T6 w longu z boxami i przyczepą.

Ja na Chorwacje jeździłem z 3 fotelikami z tyłu octavią 1 liftback i też dawało radę. W bagażniku oprócz tobołów jeszcze dwa wózki jeździły - gondolowy i spacerówka. Foteliki oczywiście na pasy bo z isofixem 3 nie wejdą na tył. Co ciekawe w octavii lepiej mi zapiąć te foteliki niż np w bmw e61 w którym klamry są pochowane w siedzisku.
ultraspool
CYTAT(kris4cars @ Mon, 09 Mar 2020 - 21:24) *
Jeśli kupisz grand caravana/ grand voyagera w wersji bez stown&go to zamiast kapitanów w 2 rzędzie można wpiąć kanapę 3os. W sumie w takim przypadku jak Twój to szedł bym w caravana/voyagera. Pytanie jak bardzo bawią Cię cyferki w dowodzie i jaki przedział roczników byś chciał. Stary amerykaniec prócz prowadzenia typu ponton ma naprawdę wygodne wnętrze. Nowsze są bardziej ucywilizowane ale i bardziej twarde fotele wink.gif Silniki albo 3.3 albo 3.8, reszta to już średnie tematy (przy 3.8 i ~2005r ma już 200KM a to naprawdę całkiem fajnie rozpędza tą budę. Spalanie? nie ma tragedi, 3.3 w grandzie z lat 92 mieści się w 15l LPG na 100 przy prędkościach przelotowych ~140-160km/h. Nowsze konstrukcje z racji większych mocy i momentów mają niższe spalanie. Zdecydowanie odradzam 3 generacje tego pojazdu bo tam nie ma rzeczy która się nie psuje biggrin.gif


Mialem 3 generacje tych aut. 92r 3.3, 97 r.3.8 awd i 02r. 3.8 awd.Polecam trzecia, ma kilka wad prostych do usuniecia. Sa to kompresor klimy a wlasciwie jego sprzeglo, rezystor wentylatora i standardowo pompa wspomy. Pozatym pancerny a ww. awarie wystepuja po conajmniej 200kkm.I naprawde bardzo dobrze sie prowadzi. Precyzyjnie, nie ma zadnego pontonu. W zimie bokiem idzie jak malo co. Dobry skret. Naped jest haldex, skrzynie i silniki bezawaryjne i bezobslugowe. Zrobilem tymi autami ponad 200 tysiecy km bez zadnego oszczedzania sprzetu.
kris4cars
haldex w voyagerze? gdzie?
ultraspool
Na dyfrze z tylu i przekladni katowej na odlewie pisze haldex.
elspasoo
Z powyższych propozycji wygrał bym R- Klasę. Stały napęd na 4 koła, a nie jakieś protezy, mega komfort na długie trasy, odpowiednio mocne silniki, stosunkowo niskie koszty utrzymania. 3 rząd siedzeń to pełnoprawne fotele dla dorosłych. Do 40 km/h można go podnieść na airmaticu jeszcze o jakieś 10cm i mamy całkiem ciekawe możliwości "terenowe". Miałem taki 4 lata. Porównanie do S-Max, jest moim zdaniem nie na miejscu. Brałbym wersję 320CDI lub 500 V8 z airmatic, 4matic, long.
As_
zgadzam się proteza 4x4 w tym segmencie jak dla mnie dyskwalifikuje.
TeddyBear
stosunkowo niskie koszty utrzymania
biggrin.gif
całkiem ciekawe możliwości "terenowe"
laugh.gif

Miszcz.
Patee
Miałem W211, właśnie 320CDI w 4Matic'u i Airmaticu.

Fakt, komfort podróżowania na trasach mega.

Ale obok taniej eksploatacji to nawet nie przechodziło, a strupa nie miałem.
TeddyBear
Licytuj !!!

https://bringatrailer.com/listing/2007-merc...-benz-r63-27-2/

laugh.gif
elspasoo
CYTAT(TeddyBear @ Thu, 12 Mar 2020 - 19:27) *
stosunkowo niskie koszty utrzymania
biggrin.gif
całkiem ciekawe możliwości "terenowe"
laugh.gif

Miszcz.


Jakieś konkrety ,czy tylko tak dla zabicia czasu postanowiłeś zaistnieć? Rozumiem , że zrozumienie znaczenia słowa w cudzysłowiu to też nie lada wyzwanie.

Ceny airmatica do W211 są sporo wyższe niż do R,ML, GL. O ile kogoś to interesuje.

Wyraźnie napisałem ,że miałem R-ke 4 lata, zamiast zadawać konkretne pytania ..... lepiej pociskać komuś na poziome 15 - latka?
_adams_
Rozmawiamy o kosztach utrzymania a nie zakupu. Np kompletny serwis olejowy + hamulce Mietek vs Ford?
TeddyBear
Postanowiłem zaistnieć cool.gif

Nie pisz pierdów na poziomie 15 - latka o stosunkowo niskich kosztach utrzymania Mietka.

Miałem W211 i Mondeo MK4. W Mercedesie bez SD nawet klocków nie wymienisz.

EOT

Tak jeszcze w ramach ciekawostki. BMW 220i Gran Tourer 192KM.

13.33
Chłopaki poginają ponad 240km/h, całkiem nieźle jak na seryjnego 7 osobowego minivana. A w perspektywie można zrobić program na 270KM. Szkoda, że nie ma opcji 4x4.

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-2-s...ml#gallery-grid
Luke555
dziękuję Wam za Waszą pomoc i porady.
Zdecydowałem się na zakup S-maxa ze sprawdzonego źródła, 2010 rok (międzylift) 2,0 TDCi 163 KM, 230 tyś przebiegu. Moje wrażenia po 10 tyś km są następujące:
- w 100% spełnia moje oczekiwania odnośnie przewozu rodziny smile.gif
- bardzo fajnie trzyma się drogi, można zapomnieć że jedzie się Vanem a do chwili gdy ... trzeba zahamować
- hamulce to dramat, po dwóch hamowaniach z 160 do 50 w krótkim odstępie seryjny układ hamulcowy się poddaje :-(
- TDCi jest nawet ciche i elastyczne, co nie zmienia faktu że nie sprawia mi radości z jazdy, dlatego też ... zakładam kolejny temat w którym będę prosił Was o pomoc w wyborze kombi z pazurkiem :-)
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.