dziękuję za Wasze odpowiedzi, podsumowując to utwierdziły mnie one że muszę kupić S-maxa :-)
Muszę się teraz tylko zastanowić czy iść z Diesla czy 2,5 T ... są jakieś znaczące różnice w kosztach eksploatacji ? Benzyna szła by pod gaz, wiem że są problemy z założeniem zbiornika pod autem ale mam warsztat, który to ogarnie.
Plusem przy 2,5 będą na pewno mniejsze przebiegi niż w dieslach, finalnie zobaczę jakie będą oferty na rynku i zadecyduje :-)
CYTAT(TeddyBear @ Tue, 25 Feb 2020 - 20:32)
S-Max polift 2.0 TDCi 140KM lub 163KM manual (sam możesz sobie zmienić mapę w kompie, identyczne silniki), robią się na 200KM.
Prowadzenie auta najlepsze w klasie.
Unikać PS bo jak nie była dobrze serwisowana to koszta ogromne. Większość części zamienna z Mondeo, czytaj tanie.
Szukaj wersji Titanium (wyświetlacz między zegarami) bo z jakiejś biedy nie będziesz zadowolony.
Nie wyważaj otwartych drzwi, nic lepszego nie kupisz.
CYTAT(mark2222 @ Wed, 26 Feb 2020 - 11:23)
Generalnie jakieś zarzuty czy utarte stereotypy do marki Renault? Pytam z ciekawości bez spiny czy ataku?
Nie potrafię się odnaleźć we wnętrzach Renault / Citroen, licznik w schowku, sterowanie klimą na drzwiach itp ...
Do tego każdy egzemplarz którym jeździłem z automatem potrzebował więcej czasu na zmianę biegu niż kierowca Ikarusa :-/
CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 26 Feb 2020 - 14:37)
Szedłbym w coś na bazie dostawczaka, typu Fiat Scudo Panorama 2,0 163KM. Miejscem w środku zabija wszystkie S-Maxy, Sienny i inne vany. Do bagażnika wkładasz 2 wózki gondolowe, których nawet nie musisz składać
Dzieci uwielbiają jeździć w 3-cim rzędzie - ale też nie ma problemu, kto ma siedzieć z przodu, bo masz 3 miejsca
W razie czego można zrobić chipa na 200KM, ale to bez sensu, bo powyżej 120kph brakuje stabilności i pewności w jeździe.
Mając małe dzieci, z wózkiem i tymi wszystkimi bambetlami, szybko docenisz takiego Scudo w longu. Dużo miejsca w środku, ogromny bagażnik, rozsuwane drzwi, pełnowymiarowe siedzenia we wszystkich rzędach, możliwość aranżacji wnętrza.
Ergonomia i przestronność wnętrza w autach o których piszesz na pewno bije na głowę S-maxa ale czasem jednak chciało by się pojechać troszkę dynamiczniej a wówczas w Scudo będę się czuł jak Kubica w Williamsie :-/
CYTAT(ultraspool @ Wed, 26 Feb 2020 - 22:22)
Tylko grand voyager 3.8 awd. Reszta to zenada przy tym aucie. Mialem espace, sharana i krotko smaxa, przeciez to nie stalo obok vana. Jedyny minus tego auta to spalanie jesli nie ma lpg. Pancerne, super komfort i wyposazenie. Przyjemnosc z jazdy.
Dodge / Chrysler to ciekawe propozycję ale z tego co widzę to mają organizację wnętrza w systemie 2 + 2 + 3 więc dla mnie odpada bo muszę posadzić 2 maluchów z tyłu i babę między nich + coś do bagażnika włożyć :-(
Pozdrawiam,
Luke555