minivan, 3 pełnowymiarowe fotele z tyłu ... |
minivan, 3 pełnowymiarowe fotele z tyłu ... |
Wed, 04 Mar 2020 - 11:56
Post
#21
|
|
Super User Dołączył: Wed, 24 December 2008 |
Fakt, nie zwróciłem uwagi, ale do 70 tyś. powinno się coś bez problemu znaleźć.
Co ciekawe tego nowszego S-Maxa można kupić w AWD 180KM jeśli ktoś ma taką potrzebę. Chyba, że bierz BMW https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-2-g...html#3962c99c7f Żart. Spójrz a kanapę. S-Max jest w środku naprawdę szeroki jeśli chcesz 3 osoby obok siebie. Jak jesteśmy przy temacie minivanów, to apropo opini jakie słyszałem jakie to są szybkie amerykańskie vany na wprost, niżej Sienna, którą jest najmocniejsza z tych amerykańskich, prawie 300KM i 60 mil robi w 9 sekund https://youtu.be/es-50vOBEBY |
|
|
Wspieraj forum |
Wed, 04 Mar 2020 - 11:56
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Wed, 04 Mar 2020 - 12:19
Post
#22
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie |
Jaki jest w ogóle sens sadzania osoby dorosłej między fotelikami z tyłu?
-------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
Wed, 04 Mar 2020 - 12:37
Post
#23
|
|
Super User Dołączył: Wed, 24 December 2008 |
Pewnie do obsługi W zależności od wieku łatwiej dać cyca na postoju, żeby się nie tłukły jak są starsze itd..
Jeździłem sporo Pacifficą, przez 5 lat miałem Multivana i o ile fakt, że miejsca i komfort jest oporowy to nie są to ani auta szybkie ani dające jakąkolwiek przyjemność z prowadzenia i weź to zaparkuj. Teraz mam Zafirę, która oprócz tego, że nie ma trakcji jest jako tako ale mam ciągoty do powrotu do zawieszenia Forda po poprzednich dwóch Mondeo. Żeby nie było że się na S-Maxa zafiksowałem: Odyssey https://youtu.be/cKkrx0PflBU W środkowy schowek pod podłogą wchodzi butla 680x180. |
|
|
Wed, 04 Mar 2020 - 12:45
Post
#24
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 05 March 2018 |
Również polecam S maxa. Brat od 2 lat takim jeździ, silnik 2.5t wstawione lpg. Wybór padł na S maxa ze względu na 3 małych dzieci także 3 foteliki
Wadą tego auta z tym silnikiem jest kombinacja z butlą lpg. Nie ma miejsca na pełnowymiarowe koło tylko mały schowek, który trzeba wycinać, podłogę zaspawać i montować butlę pod podłogą. Dobrze jest też przerobić tłumiki bo jest bardzo mało miejsca między seryjnymi. Do tego ten silnik ma wadę z panewkami. Poza tym auto warte polecenia, jest przestronne i dosyć dynamiczne. |
|
|
Wed, 04 Mar 2020 - 13:18
Post
#25
|
|
Super User Dołączył: Wed, 24 December 2008 |
W 70 się zamkniesz |
|
|
Wed, 04 Mar 2020 - 14:51
Post
#26
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa |
to już lepiej nowszego, jest sporo większy i nie wygląda jak ta 7 osobowa dacia
-------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
Wed, 04 Mar 2020 - 15:28
Post
#27
|
|
Super User Dołączył: Wed, 24 December 2008 |
No Touran III 1.8 TSI + IS38. Tylko skrzynia do wymiany z papierowej dq200 i haldex do dołożenia.
Ciekawe czy do S-Max AWD da się wsadzić 2.7 EB z Mondeo/Fusiona. W sumie z tą Dacią to As dobrze mówi. https://francuskie.pl/dacia-lodgy-2020-nowa...-miejscowy-suv/ Za 70 będzie nufka funfel sztuka Kup S-Max Titanium po lifcie 2.0 TDCi 140/163 w manualu, zrób program na 200/400. Jak pisałem na początku, nic lepszego nie wymyślisz. Jeszcze jedno odnośnie S-Maxa, te nowe modele szły też w wersji vinijaaaale z dodatkowymi wygłuszeniami, szybami akustycznymi, systemem aktywnej redukcji hałasu jak w Lexusie, specjalnymi fotelami itd. podobno mega daje radę. |
|
|
Thu, 05 Mar 2020 - 08:49
Post
#28
|
|
User Dołączył: Mon, 21 May 2007 Skąd: Wrocław |
Jaki jest w ogóle sens sadzania osoby dorosłej między fotelikami z tyłu? Kogoś tam posadzić muszę :-) W pełnym składzie jak będziemy jechać to poza mną i "babą" : córa lat 12 córa lat 1 kolejne będzie w sierpniu ;-P do tego starsza na wózku jeździ, który jakoś mocno się nie składa więc zajmuje na dzień dobry pół sporego bagażnika. Z tego też względu odpadają Odyssey i Senna bo mają układ 2 + 2 + 3 i wtedy brak bagażnika :-( wchodząc cenowo w S-maxa II to które silniki są sprawdzone a których unikać ? -------------------- [url]http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/479807_457585747604990_1581591468_n.jpg[/url]
|
|
|
Thu, 05 Mar 2020 - 11:36
Post
#29
|
|
Super User Dołączył: Wed, 24 December 2008 |
Kogoś tam posadzić muszę :-) W pełnym składzie jak będziemy jechać to poza mną i "babą" : córa lat 12 córa lat 1 kolejne będzie w sierpniu ;-P do tego starsza na wózku jeździ, który jakoś mocno się nie składa więc zajmuje na dzień dobry pół sporego bagażnika. Z tego też względu odpadają Odyssey i Senna bo mają układ 2 + 2 + 3 i wtedy brak bagażnika :-( wchodząc cenowo w S-maxa II to które silniki są sprawdzone a których unikać ? Odyssey jest wersja 2+3+3 i jak złożysz trzeci rząd w podłogę to masz bagażnik wielkości stodoły. Kwestia czy potrzebujesz tak wielkiego auta. S-Max II wszystkie diesle są sprawdzone, najsprawniej będzie jeździć Bi-turbo 210KM, jak potrzebujesz AWD to zostaje 180KM. 120/150/180 to te same silniki tylko inna mapa włączona w sterowniku. |
|
|
Thu, 05 Mar 2020 - 11:42
Post
#30
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 03 June 2009 |
Są sienny i odyssey w wersji 8 osobowej. Poza tym zobacz jaki tam masz bagaznik przy komplecie siedzeń (link TeddyBeara w pierwszym poście na tej stronie), to nie jest są popierdółki w stylu europejskich samochodów, gdzie masz albo 7 siedzeń albo bagażnik. Jak chcesz samochód, żeby wrzucić wózek, który zajmuje dużo miejsca, to tylko amerykański van albo Multivan - wtedy po prostu parkujesz wózki bez składania w bagażniku. Dla przykładu - długi vw T6: komfortowo jedzie 5 dorosłych osób a w bagażniku parkujesz 5 rowerów bez odkręcania kół, spróbuj coś takiego zrobić w europejskim minivanie.
Jak przerażają Cie gabaryty Transportera, to fajny jest Citroen SpaceTourer/Toyota ProAce - też dużo miejsca, ale gabaryty zewnętrzne mniejsze. |
|
|
Thu, 05 Mar 2020 - 13:06
Post
#31
|
|
Super User Dołączył: Wed, 24 December 2008 |
Van amerykański Odyssey 8 miejsc i bagażnik
Minivan europejski Zafira 2 osoby z przodu + 4 foteliki i bagaże A tu wspomniany VW Tak w ramach ciekawostki Odyssey Bisimoto Ps. Ja jeździłem Mondeo MK4 kombi z trzema fotelikami z tyłu i na 2 tygodnie do Chorwacji spokojnie się pakowałem do bagażnika po dach z wózkiem gondolowym, łóżeczkiem turystycznym z materacem, lodówką turystyczną i torbami. Mondeo jest szerokie w środku. Gdyby nie to że teraz muszę wozić 4 foteliki i dwie osoby dorosłe to bym tego auta nie zmienił. Kto co lubi. Teraz mam dzieciaki starsze to się do małej Zafiry spakuję ale jak ktoś zabiera ze sobą pół domu to mu mało będzie T6 w longu z boxami i przyczepą. |
|
|
Sun, 08 Mar 2020 - 05:18
Post
#32
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 September 2010 |
Czy do Tarraco/Kodiaq wchodzą trzy foteliki z tyłu?
-------------------- |
|
|
Mon, 09 Mar 2020 - 10:49
Post
#33
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie |
Są sienny i odyssey w wersji 8 osobowej. Poza tym zobacz jaki tam masz bagaznik przy komplecie siedzeń (link TeddyBeara w pierwszym poście na tej stronie), to nie jest są popierdółki w stylu europejskich samochodów, gdzie masz albo 7 siedzeń albo bagażnik. Jak chcesz samochód, żeby wrzucić wózek, który zajmuje dużo miejsca, to tylko amerykański van albo Multivan - wtedy po prostu parkujesz wózki bez składania w bagażniku. Dla przykładu - długi vw T6: komfortowo jedzie 5 dorosłych osób a w bagażniku parkujesz 5 rowerów bez odkręcania kół, spróbuj coś takiego zrobić w europejskim minivanie. akurat T5 Multivan to słaby jest bagażnik, bo wszystko szło na krótkim rozstawie. Dopiero w T6 jest opcja kupienia Multivana w longu... za chore pieniądze, więc nikt tego nie kupuje.Jak przerażają Cie gabaryty Transportera, to fajny jest Citroen SpaceTourer/Toyota ProAce - też dużo miejsca, ale gabaryty zewnętrzne mniejsze. Space Tourer jest też większy od Transportera w longu. Tylko, że Transporter to blacha w środku, lepszy już jest Caravelle, jak chce się dużo wozić ludzi. A i tak w sumie lepszy jest Scudo Panorama 163KM. Jakość minimalnie gorsza od Multivana (o ile w ogóle, bo w tej cenie co Scudo, masz Multivan 10 lat starszego), gabaryty, przestrzeń większa od Transportera w longu. Wszystkie Multivany to są jakieś chore pieniądze, przy zajechanych egzemplarzach. Do tego wszystkiego, aranżacja wnętrza w tych autach w zasadzie nie istnieje. W Multivanach/Transporterach jest tylna kanapa niedzielona. Żeby to wyjąć/włożyć, to dwie osoby są potrzebne (chyba, że lubisz rysować wnętrze, to można samemu dać radę). Miałem i Multivana, i Transportera, i Scudo. Fiat najbardziej praktyczne wnętrze, Transporter - do wożenia wszystkiego, Multivan - chore ceny i nawet na trupa znajdziesz szybko klienta. Żeby przekonać się do tych aut, to trzeba przez tydzień, czy dwa po prostu je mieć. One nie chwytają za serce chwytają wyglądem, czy osiągami. Za to w życiu codziennym są po prostu rewelacyjne - gdy się ma tyle dzieci z wózkami -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
Mon, 09 Mar 2020 - 21:24
Post
#34
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń |
Jeśli kupisz grand caravana/ grand voyagera w wersji bez stown&go to zamiast kapitanów w 2 rzędzie można wpiąć kanapę 3os. W sumie w takim przypadku jak Twój to szedł bym w caravana/voyagera. Pytanie jak bardzo bawią Cię cyferki w dowodzie i jaki przedział roczników byś chciał. Stary amerykaniec prócz prowadzenia typu ponton ma naprawdę wygodne wnętrze. Nowsze są bardziej ucywilizowane ale i bardziej twarde fotele Silniki albo 3.3 albo 3.8, reszta to już średnie tematy (przy 3.8 i ~2005r ma już 200KM a to naprawdę całkiem fajnie rozpędza tą budę. Spalanie? nie ma tragedi, 3.3 w grandzie z lat 92 mieści się w 15l LPG na 100 przy prędkościach przelotowych ~140-160km/h. Nowsze konstrukcje z racji większych mocy i momentów mają niższe spalanie. Zdecydowanie odradzam 3 generacje tego pojazdu bo tam nie ma rzeczy która się nie psuje
|
|
|
Mon, 09 Mar 2020 - 22:03
Post
#35
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 |
...Ps. Ja jeździłem Mondeo MK4 kombi z trzema fotelikami z tyłu i na 2 tygodnie do Chorwacji spokojnie się pakowałem do bagażnika po dach z wózkiem gondolowym, łóżeczkiem turystycznym z materacem, lodówką turystyczną i torbami. Mondeo jest szerokie w środku. Gdyby nie to że teraz muszę wozić 4 foteliki i dwie osoby dorosłe to bym tego auta nie zmienił. Kto co lubi. Teraz mam dzieciaki starsze to się do małej Zafiry spakuję ale jak ktoś zabiera ze sobą pół domu to mu mało będzie T6 w longu z boxami i przyczepą. Ja na Chorwacje jeździłem z 3 fotelikami z tyłu octavią 1 liftback i też dawało radę. W bagażniku oprócz tobołów jeszcze dwa wózki jeździły - gondolowy i spacerówka. Foteliki oczywiście na pasy bo z isofixem 3 nie wejdą na tył. Co ciekawe w octavii lepiej mi zapiąć te foteliki niż np w bmw e61 w którym klamry są pochowane w siedzisku. |
|
|
Mon, 09 Mar 2020 - 22:50
Post
#36
|
|
User Dołączył: Fri, 16 February 2018 |
Jeśli kupisz grand caravana/ grand voyagera w wersji bez stown&go to zamiast kapitanów w 2 rzędzie można wpiąć kanapę 3os. W sumie w takim przypadku jak Twój to szedł bym w caravana/voyagera. Pytanie jak bardzo bawią Cię cyferki w dowodzie i jaki przedział roczników byś chciał. Stary amerykaniec prócz prowadzenia typu ponton ma naprawdę wygodne wnętrze. Nowsze są bardziej ucywilizowane ale i bardziej twarde fotele Silniki albo 3.3 albo 3.8, reszta to już średnie tematy (przy 3.8 i ~2005r ma już 200KM a to naprawdę całkiem fajnie rozpędza tą budę. Spalanie? nie ma tragedi, 3.3 w grandzie z lat 92 mieści się w 15l LPG na 100 przy prędkościach przelotowych ~140-160km/h. Nowsze konstrukcje z racji większych mocy i momentów mają niższe spalanie. Zdecydowanie odradzam 3 generacje tego pojazdu bo tam nie ma rzeczy która się nie psuje Mialem 3 generacje tych aut. 92r 3.3, 97 r.3.8 awd i 02r. 3.8 awd.Polecam trzecia, ma kilka wad prostych do usuniecia. Sa to kompresor klimy a wlasciwie jego sprzeglo, rezystor wentylatora i standardowo pompa wspomy. Pozatym pancerny a ww. awarie wystepuja po conajmniej 200kkm.I naprawde bardzo dobrze sie prowadzi. Precyzyjnie, nie ma zadnego pontonu. W zimie bokiem idzie jak malo co. Dobry skret. Naped jest haldex, skrzynie i silniki bezawaryjne i bezobslugowe. Zrobilem tymi autami ponad 200 tysiecy km bez zadnego oszczedzania sprzetu. |
|
|
Tue, 10 Mar 2020 - 21:10
Post
#37
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń |
haldex w voyagerze? gdzie?
|
|
|
Thu, 12 Mar 2020 - 10:47
Post
#38
|
|
User Dołączył: Fri, 16 February 2018 |
Na dyfrze z tylu i przekladni katowej na odlewie pisze haldex.
|
|
|
Thu, 12 Mar 2020 - 11:14
Post
#39
|
|
User Dołączył: Fri, 23 August 2019 Skąd: Okolice Świebodzina |
Z powyższych propozycji wygrał bym R- Klasę. Stały napęd na 4 koła, a nie jakieś protezy, mega komfort na długie trasy, odpowiednio mocne silniki, stosunkowo niskie koszty utrzymania. 3 rząd siedzeń to pełnoprawne fotele dla dorosłych. Do 40 km/h można go podnieść na airmaticu jeszcze o jakieś 10cm i mamy całkiem ciekawe możliwości "terenowe". Miałem taki 4 lata. Porównanie do S-Max, jest moim zdaniem nie na miejscu. Brałbym wersję 320CDI lub 500 V8 z airmatic, 4matic, long.
|
|
|
Thu, 12 Mar 2020 - 15:27
Post
#40
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa |
zgadzam się proteza 4x4 w tym segmencie jak dla mnie dyskwalifikuje.
-------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 18:43 |