Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Co po 335i ?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic > Kupujemy samochód eksploatacyjny
Stron: 1, 2
DeMarian
A Fusion/Mondeo 2.0 ecoboost?
2 sprzęgłowy automat, chyba całkiem sprawny, 240KM w serii a pewnie da się zrobić koło 300 bez wielkich zmian.
Nie będzie to nigdy 300 konne RWD z zacięciem sportowym a jeśli już padła propozycja Insignii toFordy chyba zawsze prowadziły się najlepiej w swoich klasach.
KrisC
CYTAT(yotomeczek @ Tue, 04 Jun 2019 - 08:42) *
Przejedź się Smartem 450 smile.gif - tam automat to dopiero dramat (zautomatyzowana skrzynia) - zakręty 90 stopni to zanim zredukuje to mijają wieki, przy dynamicznej jeździe w mieście dramat... kick down jest ale również trwa wieki, bo skrzynia musi przemyśleć na jaki bieg zredukować co znowu trwa lata...


W oplu skrzynia nie jest jakaś wolna, ona po prostu ciągle redukuje i ciągle wrzuca spowrotem wyższy bieg, nie można wręcz normalnie przyspieszyć bo najpierw zrzuci 2 biegu, potem natychmiast wrzuci jeden go góry, pojedziesz chwile i wraca do biegu od którego zaczynałeś !! Kto to programował....
ju-by
Jestem całkowicie nieobiektywny, zdecydowanie szukalbym Lexusa IS350 XE20. 300+, celująca bezawaryjnosc, ponadprzeciętne wykończenie. W porównaniu z BMW będzie to kanapa, do tego 350-tka to przeważnie US&A więc warto gruntownie zweryfikowac CARFAX. Za 50k+ zł są fajne sztuki.
Rufios
Prawie wszystkie 4 cylindrowe turbo, będą rozczarowaniem po r6 turbo.
Wolnossace r6, to będzie odczucia, ze to nie jedzie.
Poszukaj jakiego fajnego v8, póki jeszcze eko terrorysci ich nie ukatrupili.
Loobo
Też bym brał Lexusa. Ewentualnie Impreze GH .
QbaqBA
Impreza jako samochód niemęczący w trasie to chyba bardziej do Dowcip! Rewelka! Zaraz obok OPC lejącej 911.
_adams_
Oczekiwania trochę są sprzeczne(budżet) . W okolicy 60k masz na oto... A6 3.0 biTDi z obitym pyskiem, za 63 A4 B8 2.0T DSG. Tańsze A5 3.0TDi (mało awaryjny) za 50k, Merc E za 51k, Passaty itd. Nie ma sensu zresztą wymieniać co możesz kupić - wsiądź i pojeździj każdym autem które spełnia założenia i sam oceń.

Ale rozumiem że ma być BMW - tu cała gama 5 3.0d za 50+k, z ogromnymi przebiegami i kosztami do poniesienia. Jedna 3 3.0d i jedna 335i za 52k rolleyes.gif

Dlaczego sprzedałeś tamto 335i?
Maciek1234
CYTAT(_adams_ @ Wed, 05 Jun 2019 - 08:40) *
Oczekiwania trochę są sprzeczne(budżet) . W okolicy 60k masz na oto...
np. Insignię, z krajowego salonu, z udokumentowaną i weryfikowalną przeszłością. biggrin.gif

CYTAT(_adams_ @ Wed, 05 Jun 2019 - 08:40) *
Dlaczego sprzedałeś tamto 335i?

Zwykle powód jest taki sam - nieprzewidziane, kosztowne awarie i koszty użytkowania związane z nieznaną przeszłością auta. Ale w tym przypadku na pewno było inaczej biggrin.gif

CYTAT(_adams_ @ Mon, 03 Jun 2019 - 17:59) *
Off top konkretny się zrobił, ale jak już tak to pokaż Maciek jak objeżdżasz te Purchawkę swoim Oplem i dizlu cool.gif Poka, poka...
nie wiem, jak zachowuje się diesel, wiem, jak zachowuje się benzyna

http://www.zeperfs.com/en/duel6755-305.htm

cięższa, słabsza, wolniejsza Insignia na torze spokojnie dotrzymuje kroku 911. Kierowca na spokojnie zrobi różnicę.

Jak ktoś dociekliwy, to może sobie poszukać na zeperfsie, jak sobie radzi na torze Insignia I OPC. Takie auto dla kierowcy, który oprócz wciskania gazu do dechy, chciałby wydajnie skręcać i hamować autem.
monev
Dobrze że porównujesz tylko z 20 lat starszą 911, a nie na przykład 30 lat starszą 964... rolleyes.gif Myślę że nie tylko posiadacze Opla Insigni OPC mogliby się brandzlować tym, że ich współczesne auto jest w stanie objechać 911 jakby porównywali się z 930 najlepiej jeszcze tą z silnikiem 2.0 laugh.gif
bartez90
To jest robienie z siebie pajaca, chyba każdy tutaj traktuje porównania tej wspaniałej insigni OPC z 911tką w kategoriach komediowych.
Przykre tylko, że zrobił pośmiewisko z tematu.
ledziu
To jest tzw.tabelkowanie... wink.gif

Jak to jest że ... ustawiając się w realu na porównania zazwyczaj tabelki możemy sobie wsadzi w dupę już nie wspominając o wydumkach tuningowych gdzie ich właściciele przyjeżdżają z wykresami... potem zacne liczenie pt. masa auta 1t - wykres 300km - rl 100-200 elegancko a potem żenada wink.gif

Ale dzięki tabelkom insignia opc prawie jest porszakiem laugh.gif

p.s.

Ostatnio miałem ustawki z autami ujętymi w zepfersie i ... jak zawsze lipa.



Maciek1234
CYTAT(monev @ Wed, 05 Jun 2019 - 11:58) *
Dobrze że porównujesz tylko z 20 lat starszą 911, a nie na przykład 30 lat starszą 964... rolleyes.gif Myślę że nie tylko posiadacze Opla Insigni OPC mogliby się brandzlować tym, że ich współczesne auto jest w stanie objechać 911 jakby porównywali się z 930 najlepiej jeszcze tą z silnikiem 2.0 laugh.gif
przekazuję tylko informację, która jest rzetelna i weryfikowalna. Jeśli ktoś nie przyjmuje takiej formy wiedzy, to naprawdę nie jest to mój problem. To, że naród wierzy w cuda, gusła, przeczucia, nie jest niczym nowym, dlatego tak ciężko przebić się z rzetelną wiedzą. Chciałoby się rzec: Jeśli fakty przeczą temu, co mi się wydaje - tym gorzej dla faktów

Chcieliście porównania na torze Insignii z 911 - jest. Teraz zaczyna się kręcenie nosem, że to nie jest najnowszy model. No będąc właścicielem Porsche 911 z silnikiem 450KM za 700 tysięcy, bardzo bym się wkurzył, gdyby mnie na torze objechał seryjny samochód klasy średniej z silnikiem o 200KM słabszym i za 1/5 ceny laugh.gif Natomiast ten 996 to wcale nie jest jakiś stary gruchot. Silnik 300KM, 1300kg masy wg producenta, opony 255, do setki w 5 sekund - no kurcze, parametry palce lizać. Na papierze zjada Insignię na śniadanie.


acha, fanów znaczka proszę nie czytać niżej:
http://www.zeperfs.com/en/duel6755-4277.htm
http://www.zeperfs.com/en/duel6755-4815.htm

Insignia szybsza na torze od 335i F30... no kto by pomyślał... laugh.gif
yotomeczek
Noo taka torowa pedarda z tej Insigni - aż dziwne że tak rzadko widywana na torach - ehhh głupie ludziska
bartez90
CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 05 Jun 2019 - 12:16) *
Insignia szybsza na torze od 335i F30... no kto by pomyślał... laugh.gif


Odpuść sobie bo to już nawet śmieszne nie jest. Wracaj do swojej insigni, ścigaj się tym klocem po torze, zachwycaj się tabelkami, żyj złudzeniem, że masz wielkie cudo (a w rzeczywistości wielkie gówno) ale nie śmieć głupotami poważnym ludziom w temacie.

Do autora:
dla mnie po 335i jedynym krokiem naprzód jest s4 b8 i mniejsze kółko kompresora, ale trochę trzeba dołożyć.
Aval
Maciek, pałujesz się jaka to Insignia szybka - na ulicy, na torze, po czym do porównania wrzucasz nowy model który nie dość że jest mocniejszy to jeszcze mocno lżejszy.

A nie, skoro idziemy w ten sposób:

CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 05 Jun 2019 - 12:16) *
przekazuję tylko informację, która jest rzetelna i weryfikowalna. Jeśli ktoś nie przyjmuje takiej formy wiedzy, to naprawdę nie jest to mój problem. To, że naród wierzy w cuda, gusła, przeczucia, nie jest niczym nowym, dlatego tak ciężko przebić się z rzetelną wiedzą. Chciałoby się rzec: Jeśli fakty przeczą temu, co mi się wydaje - tym gorzej dla faktów


To w takim razie proszę bardzo.

http://www.zeperfs.com/en/duel6755-7172.htm

Według "informacji, która jest rzetelna i weryfikowalna", proponowana przez Ciebie Insignia OPC (bo o takiej była dyskusja od początku), jest cięższa o jedyne 250kg od tego co wrzucasz. No chyba, że znajdziesz mi Insignię B z Twoich linków zeperfs w cenie 60 tysięcy (chętniej 50), która nie wymaga miesięcznej kuracji u blacharza za dodatkowe 20.
Loobo
Weźcie już odpuśćcie temat tej Insigni bo tego już się czytać nie da.
Maciek1234
CYTAT(Loobo @ Wed, 05 Jun 2019 - 14:16) *
Weźcie już odpuśćcie temat tej Insigni bo tego już się czytać nie da.

przepraszam, że zburzyłem obraz Insigni, jako ociężałego, powolnego kloca, którym właściwie się nie da dynamicznie jechać. Moja wina. Ateista nie powinien mówić chrześcijaninowi, że Boga nie ma. W takiej dyskusji nie ma znaczenia argument, a ateista zostanie zlinczowany.

Jeszcze raz przepraszam wyznawców 335i (kiedyś, to 328i była dobra na wszystko, ale czasy się zmieniają).

bartez90
CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 05 Jun 2019 - 13:23) *
W takiej dyskusji nie ma znaczenia argument, a ateista zostanie zlinczowany.


Ty i tak żadnych argumentów nie przyjmujesz, które tu były przytaczane. Ale jak to mówią; debil nie zrozumie, że jest debilem, tylko nadal będzie myślał, że jest mądry.
yotomeczek
CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 05 Jun 2019 - 13:23) *
przepraszam, że zburzyłem obraz Insigni, jako ociężałego, powolnego kloca, którym właściwie się nie da dynamicznie jechać. Moja wina. Ateista nie powinien mówić chrześcijaninowi, że Boga nie ma. W takiej dyskusji nie ma znaczenia argument, a ateista zostanie zlinczowany.

Jeszcze raz przepraszam wyznawców 335i (kiedyś, to 328i była dobra na wszystko, ale czasy się zmieniają).


Najlepiej idź w politykę - demagogię i manipulacje faktami masz obcykane.
Wszędzie linkujesz osiągi Insignii II a cenę podajesz Insignii I - sprytnie.
Insignia której osiągi tak wychwalasz jest do kupienia za 70+ tys zł
Tommo
CYTAT(bartez90 @ Wed, 05 Jun 2019 - 13:28) *
Ty i tak żadnych argumentów nie przyjmujesz, które tu były przytaczane. Ale jak to mówią; debil nie zrozumie, że jest debilem, tylko nadal będzie myślał, że jest mądry.


Trochę się hamuj z tymi inwektywami. Ma prawo do swoich osądów i przekonań. Możesz się z nimi nie zgadzać ale nie jest to powód do ataków personalnych.
Dyskutować można, nawet trzeba, byle na poziomie...
Maciek1234
CYTAT(yotomeczek @ Wed, 05 Jun 2019 - 14:59) *
Najlepiej idź w politykę - demagogię i manipulacje faktami masz obcykane.
Wszędzie linkujesz osiągi Insignii II a cenę podajesz Insignii I - sprytnie.
Insignia której osiągi tak wychwalasz jest do kupienia za 70+ tys zł

tak, jasne
CYTAT(Maciek1234 @ Mon, 03 Jun 2019 - 11:45) *
fakty są takie, że na torze Auto Zeitung Insignia OPC uzyskała czas 1:44, zaś 335iX 1:43. Insignia OPC jest szybsza od aut swojej wielkości, czyli Audi A6 C6 3,0TFSI 300KM, czy Mercedesa W212 350E 306KM.


informacyjnie (otomoto, pierwsze z brzegu Insignie OPC)
50kpln
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insignia...html#2c70dab1fd

55kpln
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insignia...html#e2b49d3afe

62kpln i salon Polska
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insignia...html#e2b49d3afe

i wszystko się mieści w rocznikach 2010+...

bez komentarza
yotomeczek
CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 05 Jun 2019 - 14:23) *
tak, jasne


informacyjnie (otomoto, pierwsze z brzegu Insignie OPC)
50kpln
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insignia...html#2c70dab1fd

55kpln
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insignia...html#e2b49d3afe

62kpln i salon Polska
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insignia...html#e2b49d3afe

i wszystko się mieści w rocznikach 2010+...

bez komentarza


Udajesz czy na prawdę nie kumasz?
Znowu cena Insignii A a linki które podawałeś do zeperfs to Insignia B - nie widzisz różnicy?
MisioLBN
CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 05 Jun 2019 - 14:23) *
tak, jasne


informacyjnie (otomoto, pierwsze z brzegu Insignie OPC)
50kpln
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insignia...html#2c70dab1fd

55kpln
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insignia...html#e2b49d3afe

62kpln i salon Polska
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insignia...html#e2b49d3afe

i wszystko się mieści w rocznikach 2010+...

bez komentarza


Okej insygnia robi 20 letnie porsche na torze tyle tylko że autor szuka samochodu na codzień... co mu z tego że na światłach pochwali się że na torze ma szybkie auto jak na trasie i na światłach zrobi go to przytoczone 20 letnie porsche. To tak jak bym cały rok jeździł busem w longu żeby przy piwku powiedzieć no ale kanape to ja sobie sam przewioze. Argument że auto jest szybkie na torze jest nie trafiony przy dupowozie. Seicento c2 i inne saxo też są szybkie na krętych torach a jednak na codzień objedzie Cie przysłowiowy pastuch w gnojówie.
Akurat w majówkę jeździłem Insygnia 2.0T 260km AWD w pełnej opcji (auto wujka) no i naprawdę fajny samochód, w środku było miło przyjemnie (fajna brązowa skóra), nawet się odpychał (chociaż strzału w plecy niema co szukać) a do drogi był przyklejony, hebel Brembo też był. Tyle tylko że jak autor jeździł 335i to raczej będzie dla niego mułowaty bo przy moim golfie V GTI też szału niebyło, a jak wiemy seryjne V GTI dostaje baty od gnojówek.
toner7
...trzy strony o Oplu Insigni?! To jakieś kuriozum - auto, które w dowolnej wersji kręci chyba tylko posiadaczy Astr i Cors...
Dla interesującego się samochodami wzbudza chyba takie emocje jak szklanka wody... i jeszcze to "królestwo plastiku".
_adams_
Dobry temat, rozwija się jak mało który smile.gif Jak ktoś będzie szukał Opla i to poczyta to wyznawcą Insigni będzie na amen.

Maciek, czekam na film gdzie Twój Opel w dizlu objeżdża Prosiaka laugh.gif . Na torze w Łodzi.
Bio
@Maciek1234

O której Insignii w końcu mówisz? Dajesz linki z zepfersa i tam Jest Insignia 2017-2018 rok (czyli cool.gif, a tutaj budżetowo rozmowa o starszej (zresztą dałeś linki do oto-moto do A), która powszechnie ma opinię ociężałej, podsterownej krowy (i nie dziwne, skoro wagowo to ponad 1800 kg, czyli jakieś 100kg więcej od takiego Mondeo, czy 300kg od Mazdy 6 - ogólnie z tego co przejrzałem, to chyba jest to najcięższy wóz w klasie).

Tak obserwuję posty i te mieszanie danymi technicznymi... piszesz jak osoba, która kupiła średni wóz i próbuje sobie i innym wmawiać, że jest lepiej niż było. Insignia A szału po prostu nie robi.

A porównanie z 20 letnim Porsche jest mało rozsądne. Dzisiaj Hot-Hatch ma parametry zbliżone do 20 lat starszych wozów z marek sportowych. Czy to Porsche, czy to Ferrari. Dla przykładu - Golf 7R 0-100 ma taki czas jak Ferrari 360, 911 996.2 GT3 RS. A po małych zmianach może spokojnie gonić np.: Gallardo czy Murcielago.

Odnośnie czasów na torze: https://fastestlaps.com/models/opel-insignia-opc ą tory gdzie Insignia jest klepana przez... Sirocco 1.4 TSI.

A zwykła 2.0 Turbo 4x4 (Mk I)? https://fastestlaps.com/tracks/oschersleben 143 miejsce. Wolniej od M3 E30, Zafiry OPC (!). Najwolniejsze w tamtym zestawieniu 911 - 11 sekund szybsze.


Rufios
http://www.zeperfs.com/en/match7172-4176.htm

Przeciez takie zwykle 328i F30 jest niewiele wolniejsze od majacej 80KM wiecej Insigni OPC.
Takie 335i F30 robi wiatrak z Insigni, przy porównywalnej j mocy
Jakies chudzinki te konie u Opla pod maską.
Loobo
CYTAT(QbaqBA @ Tue, 04 Jun 2019 - 23:30) *
Impreza jako samochód niemęczący w trasie to chyba bardziej do Dowcip! Rewelka! Zaraz obok OPC lejącej 911.


Dlaczego? Przecież Impreza GH w serii to jest normalne auto tylko z pazurem delikatnym. Ani beton, ani specjalnie głośna.
Można też Subaru WRX poszukać, ale do tej kwoty trzeba byłoby dołożyć trochę.
Ja bym brał właśnie Subaraka albo Lexusa.
Tommo
Loobo sprawdź jakie obroty silnika będzie miał WRX przy autostradowej 160km/h. To nie jest samochód na autostrady, zdecydowanie.
Maciek1234
CYTAT(Tommo @ Thu, 06 Jun 2019 - 09:49) *
Loobo sprawdź jakie obroty silnika będzie miał WRX przy autostradowej 160km/h.
3500rpm. Tyle, co w Golfie VII R biggrin.gif
xen
CYTAT(Maciek1234 @ Thu, 06 Jun 2019 - 09:24) *
3500rpm. Tyle, co w Golfie VII R biggrin.gif


jesteś pewien? Golf R ma niższe przełożenie główne niż Subaru. Więc przynajmniej w teorii przy tak samo zestopniowanym najwyższym biegu, RPM w Golfie będą niższe przy tej samej prędkości. Ale mogę się mylić, więc jak coś niech ktoś mądrzejszy wytłumaczy tą kwestię.
Bio
CYTAT(xen @ Thu, 06 Jun 2019 - 11:02) *
jesteś pewien? Golf R ma niższe przełożenie główne niż Subaru. Więc przynajmniej w teorii przy tak samo zestopniowanym najwyższym biegu, RPM w Golfie będą niższe przy tej samej prędkości. Ale mogę się mylić, więc jak coś niech ktoś mądrzejszy wytłumaczy tą kwestię.

Jak wrzuciłem spec DSG w kalkulator to mi wyszło, że 160kn/h jest przy 2560rpm.

Co by się zgadzało, po tym jak w zeszłym roku jeździłem 7R z 2017r.
rwtnt
Jednak subaru ma stały napęd 4x4, golf ma haldexa autach po lifcie jest 7 biegowe dsg, więc obroty i spalanie spada. Przy 160km/h w dq250 6 biegowym są okolice raczej 4tys smile.gif nie 3,5.
Maciek1234


pinin
CYTAT(Maciek1234 @ Thu, 06 Jun 2019 - 11:37) *




STI ma takie same przełożenia jak zwykły wolnossący padalec?
luisgomes6
Ale to chyba jescze przełożenie dyfra decyduje o prędkości samochodu przy określonej prędkości obrotowej silnika na danym biegu. I tutaj wiem, że uczucie bardzo długiej skrzyni jest w golfie 7 gti performance z seryjną szperą i DSG 6 biegowym. Ciekawe jak taki samochód wypada w porównaniu z golfem r.
pinin
CYTAT(luisgomes6 @ Thu, 06 Jun 2019 - 19:47) *
Ale to chyba jescze przełożenie dyfra decyduje o prędkości samochodu przy określonej prędkości obrotowej silnika na danym biegu. I tutaj wiem, że uczucie bardzo długiej skrzyni jest w golfie 7 gti performance z seryjną szperą i DSG 6 biegowym. Ciekawe jak taki samochód wypada w porównaniu z golfem r.


Wiem, napisałem dość ogólnie o przełożeniach - chodzi mi o ogół. Finalne obroty na danym biegu przy danej prędkości.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.