Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Braid - uwaga na tę firmę
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3
primox
Chcieliśmy Was ostrzec przed produktami firmy Braid.
Dla własnego bezpieczeństwa zachęcam do zapoznania się z video i sharowania w celu eliminowania takiego kitu z rynku

https://youtu.be/4SgDw2Jv6tc

usuniety
Kupowałeś felgi jako nowe?
Rexsio
Jaka reakcja sprzedawcy na reklamację jeżeli kupowane jako nowe?
bobr4
Rexsio - w filmie wszystko opowiedzial.
Ogolnie to firma podobno zrzucila to na "motorsport i wszystko moze sie stac"
MadeInPoland
Na pięcioro babcie wróżą. Braid to marka o ugruntowanej pozycji na rynku. To, że twardy stop aluminium nie ma wysokiej wytrzymałości zmęczeniowej jest powszechnie znane. Prawdopodobnie odlewają to ze stopu z dodatkami stopowymi powodującymi wysoką twardość stopu, np cynk. Dla jednych wada dla innych zaleta. Oczywiście felgi nie pojadą tylu imprez i trzeba je częściej wymieniać.
Drugie możliwe wytłumaczenie to faktyczne zastosowanie 'twardego' stopu aluminium, które za wyjątkiem siluminów mają to do siebie, że z temperaturą tracą wytrzymałość w sposób napisałbym drastyczny. Pęknięcia relatywnie blisko tarczy, być może przegrzanie i nie pojawia się ten problem przy pływających tarczach?
Oczywiście najwygodniej po łyku piwa przed kompem poskakać po producencie i zrobić sobie dzień, ale to nie prowadzi nigdzie. Sam jeździłem na braidach i nie miałem problemów. Jeżdżą na nich ludzie w rajdach ciężkimi samochodami i nie narzekają. Coraz bardziej skłaniam się ku temu, że te felgi mogły złapać zbyt wysoką temperaturę.

P.S. Przy 170 stC stop alu 7075 ma tylko 50% swojej wyjściowej wytrzymałości, a przy 200stC niewiele ponad 25%.
A tutaj widzimy pewnie silnik z 200KM, tarcza hamulcowa jednolita 260mm albo coś koło tego, próba rodem z KJS z niskimi prędkościami, slick, etc. Proszę spojrzeć jak wygląda tarcza to też trochę mówi.
Myślenie, że producent nie przetestował tych felg przez kilkadziesiąt lat produkcji jest nawet rozweselające.
MisioLBN
CYTAT(MadeInPoland @ Mon, 10 Dec 2018 - 09:51) *
Na pięcioro babcie wróżą. Braid to marka o ugruntowanej pozycji na rynku. To, że twardy stop aluminium nie ma wysokiej wytrzymałości zmęczeniowej jest powszechnie znane. Prawdopodobnie odlewają to ze stopu z dodatkami stopowymi powodującymi wysoką twardość stopu, np cynk. Dla jednych wada dla innych zaleta. Oczywiście felgi nie pojadą tylu imprez i trzeba je częściej wymieniać.
Drugie możliwe wytłumaczenie to faktyczne zastosowanie 'twardego' stopu aluminium, które za wyjątkiem siluminów mają to do siebie, że z temperaturą tracą wytrzymałość w sposób napisałbym drastyczny. Pęknięcia relatywnie blisko tarczy, być może przegrzanie i nie pojawia się ten problem przy pływających tarczach?
Oczywiście najwygodniej po łyku piwa przed kompem poskakać po producencie i zrobić sobie dzień, ale to nie prowadzi do nikąd. Sam jeździłem na braidach i nie miałem problemów. Jeżdżą na nich ludzie w rajdach ciężkimi samochodami i nie narzekają. Coraz bardziej skłaniam się ku temu, że te felgi mogły złapać zbyt wysoką temperaturę.

P.S. Przy 170 stC stop alu 7075 ma tylko 50% swojej wyjściowej wytrzymałości, a przy 200stC niewiele ponad 25%.
A tutaj widzimy pewnie silnik z 200KM, tarcza hamulcowa jednolita 260mm albo coś koło tego, próba rodem z KJS z niskimi prędkościami, slick, etc. Proszę spojrzeć jak wygląda tarcza to też trochę mówi.
Myślenie, że producent nie przetestował tych felg przez kilkadziesiąt lat produkcji jest nawet rozweselające.

Czyli producent jest bez winy i lepiej upalać na Oemowych felgach czy innych JR spec bo te nie pękają.
Tom-Lee
Gowniana felga i tyle, albo ten konkretny egzemplarz mial jakas wade ukryta.
MadeInPoland
CYTAT(MisioLBN @ Mon, 10 Dec 2018 - 09:11) *
Czyli producent jest bez winy i lepiej upalać na Oemowych felgach czy innych JR spec bo te nie pękają.


Myślenie naprawdę boli? Porównaj wagę felgi OEM do BRAIDA i czytaj tekst ze zrozumieniem.
I tak, tak uważam, że z takim zaciskiem i taką tarczą lepiej jeździć na seryjnych, o upalaniu zapomnieć.

P.S. Dla mnie koniec gadki. Kto wie co czyta ten zrozumie, a reszta niech myśli, że BRAID robi ch..owe felgi, haha. Tylko skąd te ceny i za co ludzie płacą? Idioci, normalnie idioci, forum nie czytają.
MisioLBN
CYTAT(MadeInPoland @ Mon, 10 Dec 2018 - 10:24) *
Myślenie naprawdę boli? Porównaj wagę felgi OEM do BRAIDA i czytaj tekst ze zrozumieniem.
I tak, tak uważam, że z takim zaciskiem i taką tarczą lepiej jeździć na seryjnych, o upalaniu zapomnieć.

P.S. Dla mnie koniec gadki. Kto wie co czyta ten zrozumie, a reszta niech myśli, że BRAID robi ch..owe felgi, haha. Tylko skąd te ceny i za co ludzie płacą? Idioci, normalnie idioci, forum nie czytają.

MIP ale OZ też są mega lekkie a nie słyszałem żeby komuś pękły
primox
każdy może mieć swoje zdanie

10 uszkodzonych felg kupowanych jako nowe w 3 różnych samochodach

vs tysiące kilometrów natrzaskanych w renówkowych Intrach, kupowanych jako wieloletnie używki, i nigdy jakiegokolwiek problemu

ja nie zamierzam nikogo do niczego przekonywać, ale sytuacja wydaje się warta podzielenia z innymi
MadeInPoland
CYTAT(MisioLBN @ Mon, 10 Dec 2018 - 09:35) *
MIP ale OZ też są mega lekkie a nie słyszałem żeby komuś pękły


Bełkoczesz. Masz internet to sobie pooglądaj zdjęcia popękanych felg różnych producentów. Po prostu robią lipne felgi i tyle.
Pytanie dlaczego seryjne felgi są takie ciężkie. Normalnie producenci robią klientom na złość.
MadeInPoland
primox sytuacja wydaje się być warta podzielenia to prawda i ja osobiście Ci dziękuję.
Natomiast myślenie, że ja jestem zajeb...ty, a BRAID to firma co robi ch&j.. felgi to już jest pewna przesada z Twojej strony. Osobiście uważam, że powinieneś się zastanowić co zrobiłeś źle, że Ci te felgi pękły. Co zrobisz to już Twoja sprawa. Sam się zastanów co to za firma BRAID i jakie ma doświadczenie w porównaniu do Twojego.

Jak chcesz ostrzegać to napisz może do nich:
https://www.autoguide.com/auto-news/2018/08...ds-amazing.html

Póki wóz nie wyjechał, bo jak zaczną ludziom felgi pękać...

Tylko, że oni mają felgę dobraną prawdopodobnie inaczej niż na zasadzie wyboru wzoru i koloru.
Tom-Lee
Tego typu pekniecia albo zniszczenia byly publikowane w tematach gownianych chinoli z Alledrogo. Za 1000pln nowka, komplet.

Nie wiem co trzeba zrobic zeby ta felge w Kielcach zagotowac.

Swego czasu bylem tam czestym bywalcem i nikomu kola nie odpadaly.
MadeInPoland
Jak nie wiesz. Z pewnością dobrze pamiętasz jakie temperatury łapały Twoje felgi więc w czym problem?
Mi też BRAIDy nie odpadały i nie widziałem, żeby komuś w rajdach odpadały.
Głupie gadanie.
Tom-Lee
Tyle wiem i widzialem, ze obstawialbym wadliwy egzemplarz a nie Twoje mongolskie teorie.
MadeInPoland
Czyli spokojnie kolega może kupować nowy komplet i brykać ze spokojnym serduchem. Te były wadliwe i o temacie można zapomnieć. To jest przykład odpowiedniego wnioskowania smile.gif
Pękła mi felga jednego z najlepszych producentów na rynku, nie pomyślę co zrobiłem źle, czy nie dobrałem źle felgi do zastosowania, czy nie za lekka, czy nie przegrzana. Tylko po prostu miałem pecha trafiłem wadliwą serię, kupuję nowy komplet i wszystko gra bo przecież nikomu na Kielcach felgi nie odpadają smile.gif
Tom-Lee
Zakladam, ze pewne oczywiste oczywistosci zostaly sprawdzone i wedlug tego dokonano wyboru MiP.
Andrzejsr
CYTAT(MisioLBN @ Mon, 10 Dec 2018 - 10:35) *
MIP ale OZ też są mega lekkie a nie słyszałem żeby komuś pękły


Mi pękła - OZ pucharowa z pucharu AR 156 czyli stareńka pewnie prod 1999. Nie jestem pewien który to model OZ, w każdym razie dość lekka waga ok 6kg śr. 15".
Nie pękła aż tak że się wszystkie ramiona urwały, coś postukiwało, oglądałem i były od na kilku ramionach pęknięcia poprzeczne wychodzące spod lakieru jak w końcówce filmu i w tych samych miejscach.
Slick, tez tory gównie jak Kielce czy Jastrząb, ale stawiałem to na jej przeszłość nie do końca znaną, a nie na przegrzewanie, ale teraz to nie wiem.
Auto słabsze 150 koni 1250 kg z kierowcą wtedy, też slick, tarcza wentylowana 284.
Felgi faktycznie gorące po kilkunastu min jazdy.
Mam tych felg sporo, tylko na jednej te pęknięcia były. Ale trzeba się przyglądać najwyraźniej.
Tom-Lee
Jezdzilem wozem podobnym do autora watku, podobna waga, podobna moc, podobny hamulec. EJ9 + B-seria, 200+, 260mm tarcza z przodu. OZ Ultraleggera 15cali + R1R. Felga do pancernych nie nalezy bo jest lekka, troche ponad 5kg.

I bardziej mi przychodzily do glowy uszkodzenia typu uderzone, wgiete, pogiete, skrzywione. A nie na calym obwodzie w pizdu.

Zeby nie bylo, ze sie przypieprzam MiP moze miec sporo racji, ale jesli to nie ten przypadek to rzadko sie widuje tak rozdupcona felge (vide temat chinoli za czapke gruszek).
MadeInPoland
Co Ty opowiadasz, na forum nie było to nie pękają smile.gif

Co do temperatury to jest ona pomijana, jak tłoki pękają to też ludzie myślą, że detonacje i takie tam, a prawie nikt nie bierze pod uwagę chłodzenia tłoka i jego temperatury. W nowych dieslach silnikach Bmw tłoki pękają po przegrzaniu, mercedes odchodzi od aluminiowych tłoków bo pękają w mocnych dieslach, ale co tam forum nie czytają?
W silnikach wyczynowych jak choćby F1 jest kilka jak nie kilkanaście dysz olejowych schładzających każdy tłok.

Te felgi z filmu mają pęknięcia od strony tarczy, a dlaczego od strony tarczy to już kto ma rozum to sobie wyobrazi, ale co tam "moje" mongolskie teorie smile.gif Nie tylko konwekcja, ale przede wszystkim promieniowanie cieplne. W motorsporcie stosuje się pływające tarcze z aluminiowymi ANODOWANYMI dzwonami i to ciepło tak nie wali po felgach przynajmniej mniej przez przewodzenie. Tutaj wykonane przeze mnie dystanse do kół po anodowaniu:
http://benzmaxi.com/node/3

Kto tak to wykonuje?
MadeInPoland
Tom-Lee popatrz na ramiona ultraleggera i się zastanów dlaczego są wykonane tak, a a nie inaczej.
Ultraleggery w ogóle to często pękają.
TeddyBear
Zaczyna się, idę po chipsy biggrin.gif
Tom-Lee
MiP - no problem, juz na powaznie. Przyjmuje Twoja argumentacje. Ultraleggere wybralem ze wzgledu na wage, nie wytrzymalosc. To oczywiste, cos kosztem czegos. Jak masz cos do dodania w ich temacie chetnie przeczytam.

Teddy, smacznego!
kirpek
Dobrze że naglosnione.
Produkujemy elementy do masztów wózków widlowych. Pewnego razu wrocilo 15 karetek, ten element do którego wiesza sie widły, wszystkie popekały, jak się okazalo, cała seria była z tego samego wytopu, wadliwa z huty.
Na jakiś czas odpuścić kupno tych felg.
Kupić za jakiś czas, jak firma naprawdę taka spoko, to wie i już ogarnia problem.
Rezor
MiP ja obejrzałem filmik i według mnie informacje spoko. Nie odebrałem go w stylu: Braid to chujnia, unikać i kupcie coś innego. Raczej forma ostrzeżenia, że najlepszym się zdarza. To że jest to firma z wizerunkiem i jakąś historią na rynku nie oznacza, że są nieomylni. A co do pomyłki po stronie klienta to rozumiem jeżeli byłby to pojedynczy przypadek albo kilka u tego samego klienta na tym samym samochodzie. Nie są to chińskie felgi zakładane do pierwszego lepszego stance cara dla szpanu tylko felgi, które producent przewiduje do użytku w motosporcie.
Odcinając się od tematu felg: sam prosisz ludzi żeby trochę pomyśleli ale jeżeli wnioski nie pokrywają się z Twoimi to już są idiotami... Trąci fanatykiem bo sam nie dopuszczasz myśli, że firma mogła się pomylić. Tam też są ludzie i wystarczył jeden manager z tekstem w stylu "tniemy koszty". Jak to wygląda w takim przypadku, każdy kto przepracował swoje w więcej niż jednym przedsiębiorstwie dobrze wie: albo się uda albo jest wtopa i póki nie ma gnoju zamiata się pod dywan... Śmiało można stwierdzić:
Myślenie, że producent testuje każdą felgę z osobna i każdych możliwych warunkach, a do tego nie zmienił przez kilkadziesiąt lat technologi produkcji jest nawet rozweselające smile.gif
CZUCZU
Masz kawałki tych felg Adrian? Potrzebuję prosty kawałek 10 cm x 1 cm żeby wytoczyć próbkę, i kawałek by sprawdzić parametry chemiczne i ci powiem co to jest.
_adams_
Szkoda że film ujawnia tylko skutek, a nie przyczynę. Uzupełnieniem byłby ten feralny przejazd poprzedzający te uszkodzenia - dopiero wtedy mielibyśmy pełny obraz.

Poza tym felga nie wygląda na nową, nie wiadomo jak ciężki żywot miała wcześniej.
CZUCZU
Adams tych felg było więcej i był cały onboard. ADRIAN jeździ mega bezpiecznie jak na tą prędkość co każdy z kielc potwierdzi. Ale ja i tak poproszę kawałki alu to laboranci z działu lotnictwa pomierzą jaki to stop.
MadeInPoland
CZUCZU co chcesz konkretnie sprawdzić? Bardzo ciekawa sprawa to zawartość cynku litu oraz skandu.
Jeśli możesz to sprawdź też materiał dobrego, nie pękniętego braida tego samego modelu i wyjdzie nam ewentualny błąd stopu i kolega może jeszcze dostanie nowy komplet od BRAID.
CZUCZU
Ale załatw roztrzaskaną dobrą felgę. Mogę sprawdzić spektrometrem lotniczym skład, a po wycięciu próbki wytrzymałość i twardość materiału.
MadeInPoland
Lotniczy to musi być bajer. Ja mam dostęp tylko do spektrometr masowego. Moze ma ktoś roztrzaskany taki model braid?
Skiba
i co wam z tego składu skoro nie wiecie jakie jest założenie konstruktora? z czym to będziecie porównywać?
IMO producent powinien się o tym dowiedzieć i zrobić RCCA.
CZUCZU
Jaki problem, dostajemy czasem do testów z ats to mogę porównać
Skiba
Dalej to nie jest wymaganie konstruktora konkretnie co do tej felgi ,a tym samym żadna podstawa do czegokolwiek.
To jest porównanie na zasadzie i to koło i to koło wiec musi być to samo - nie, nie musi.

Misior
CYTAT(Skiba @ Tue, 11 Dec 2018 - 15:17) *
Dalej to nie jest wymaganie konstruktora konkretnie co do tej felgi ,a tym samym żadna podstawa do czegokolwiek.
To jest porównanie na zasadzie i to koło i to koło wiec musi być to samo - nie, nie musi.

A może chodzi o to czy przez przypadek i przez pomyłkę nie zrobili felgi ze stopu na stopnie do drabiny? Nikt nikogo nie osądza. Skoro mają doświadczenie w badaniach innych felg to będą wiedzieć czy to czasem nie gównolit.
Skiba
Oczywiście Misior i z tym się zgadzam dlatego twierdze że to producent powinien się dowiedzieć o tym zdażeniu i co więcej dostać tą felgę do badań żeby wiedzieć czy zawalili oni, czy dostawca materiału czy proces produkcyjny im się rozjechał czy to złożony problem i wystapił na całej partii czy może na jednej dostawie od nowego dostawcy materiału, wiele możliwości mogło być.
A co więcej sam skład materiału to jedno a chociażby stan umocnienia to drugie i wiele może zmienić.
primox
CZUCZU
felgi są, co prawda obecnie u dystrybutora, ale do ogarnięcia, myślę, że przy spotkaniu na Miedzianej można temat ogarnąć
CZUCZU
No ja zawsze z chęcią. Od tego są maszyny
Tommo
Moim zdaniem felga w żadnym przypadku (poza udarowym działaniem) nie może tak się połamać. Argument z przegrzaniem, sorry MiP jest niedorzeczny
Konsekwencję takiego uszkodzenia mogą być katastrofalne. Dlatego konstruktor takiej felgi MUSI uwzględnić w projekcie odpowiednio duży zapas bezpieczeństwa, tym bardziej w sporcie wyczynowym.
Wygląda mi to na wadę materiałową, technologiczną, raczej nie konstrukcyjną.


komancz
primox, Czuje sie troche wywolany do tablicy jako przedstwiciel firmy Braid w Polsce.

Zapomniałes dodac, że felgi wewnetrznym rantem miały kontakt z zawieszeniem w samochodach w których byly uzywane. I nawet gdyby to bylo 10 samochodów to felgi w kazdym z nich rozpadly by sie predzej czy pozniej.
Braid przedstawil ekspertyze co spowodowalo takie uszkodzenia, poparł to zdjeciami ze wskazaniem miejsc gdzie sa slady od zawieszenia.
Chcialbym dodac ze felgi 8,5x13 ET20 o ktorcyh mowa sa o 2,5" szersze niz seryjne kola w samochodzie Honda Civic. Dodam, że sprzedawaliśmy kilkanascie felg Winrace A 8,5x13 z ET0 do Hond Civic i tam ten problem nie wystepuje, a to dlatego ze felga jest prawidlowo odsunieta od zawieszenia i nie ma kolizji. A po tym co opisales to felga z ET0 powinna rozpasc sie w 1 kolejnosci bo przenosi duzo wieksze obciazenia niz felga z ET20.

Sprzedawca/posrednik ktory sprzedal Wam felgi zamowil nieprawidlowy offset i kolejnymi zamowieniami bylo to powielane.

Juz na samym koncu, niech kazdy sobie odpowie na pytanie czy felga moze rozpadac sie od samego krecenia, a mam wrazenie ze to probujesz tutaj udowodnic
TeddyBear
Zaraz zaraz. Felga waliła po zawieszeniu i właściciel nic nie załważył ?
komancz
CYTAT(TeddyBear @ Wed, 12 Dec 2018 - 01:21) *
Zaraz zaraz. Felga waliła po zawieszeniu i właściciel nic nie załważył ?

To mnie akurat nie dziwi, samochod jest „wypruty”, jest glosno, kask na glowie...

Te uderzenia byly w okreslonych momentach przy rozgrzanym slicku wyscigowym, agresywnej geometrii.

Jak opona klei to sily przechodza na lozysko z piasta ktore pracuja, dostaja luzu i gotowe. To jest zupelnie normalne zjawisko w piastach z malym pcd (4x98, 4x100, 5x100 etc) podobnie dzieje sie w Subaru wlasnie z piastami 5x100.
Bio
CYTAT(Tommo @ Tue, 11 Dec 2018 - 21:24) *
Moim zdaniem felga w żadnym przypadku (poza udarowym działaniem) nie może tak się połamać. Argument z przegrzaniem, sorry MiP jest niedorzeczny

A bo to mało markowych felg pęka na ramionach, po "kreatywnym malowaniu proszkowym"?

No cóż - przedstawiciel BRAID się wypowiedział, więc obydwie strony mamy, każdy wyciągnie z tego co chce.
_adams_
Ktoś tu chciał odwrócić kota chyba... laugh.gif I po co ten film i bicie piany?
bobr4
Czy samochod tez byl sprawdzany i sa zdjecia gdzie konkretnie felgi mialy kontakt z zawieszeniem?
Jaki ten kontakt z zawieszeniem mialy? Tarcie czy uderzanie?
Felga na ktorej byla robiona ekspertyza to tylko ta uszkodzona czy popekane ale w 1 kawalku tez?

Tak sie tylko z ciekawosci pytam.
komancz
CYTAT(bobr4 @ Wed, 12 Dec 2018 - 08:31) *
Czy samochod tez byl sprawdzany i sa zdjecia gdzie konkretnie felgi mialy kontakt z zawieszeniem?
Jaki ten kontakt z zawieszeniem mialy? Tarcie czy uderzanie?
Felga na ktorej byla robiona ekspertyza to tylko ta uszkodzona czy popekane ale w 1 kawalku tez?

Tak sie tylko z ciekawosci pytam.


Kontakt z zawieszeniem punktowy, na wewnetrznym rancie jest kilkanascie punktow/sladow. Choc sa tez miejsca przytarcia.

Dodatkowo na piascie felgi (rewers) sa slady ze felga "pracowala", te same slady sa na gniazdach stalowych felgi (styk nakretki z gniazdem)

Ekspertyz jest kilka, sprawdzane zarowno na egzemplarzu skladajacyh sie z 2 czesci jak i jednym kawalku.
MadeInPoland
CYTAT(Tommo @ Tue, 11 Dec 2018 - 20:24) *
Moim zdaniem felga w żadnym przypadku (poza udarowym działaniem) nie może tak się połamać. Argument z przegrzaniem, sorry MiP jest niedorzeczny
Konsekwencję takiego uszkodzenia mogą być katastrofalne. Dlatego konstruktor takiej felgi MUSI uwzględnić w projekcie odpowiednio duży zapas bezpieczeństwa, tym bardziej w sporcie wyczynowym.
Wygląda mi to na wadę materiałową, technologiczną, raczej nie konstrukcyjną.


Spoko, wiedza oczywista dla zajmujących się tematem dla Ciebie jest niedorzeczna. Czy opierasz swoje przekonania o to co napisałeś, czyli, że felga 'NIE MOŻE' czy może masz jakąś tajną wiedzę w temacie, której nie chcesz objawić błądzącemu w materiałoznawstwie światu?

Rozmawiałem wczoraj o tych felgach z gościem, który zajmuje się od 40 lat analizą uszkodzeń materiałów na całym świecie. Oczywiście potwierdza, że temperatura jest jednym z bardziej prawdopodobnych powodów, ale ma też trochę inne wytłumaczenie zjawiska.

https://ac.els-cdn.com/S1877705816331162/1-...25ef41779b40488

komancz masz zdjęcia uszkodzeń rantów? Dziwna sprawa po pierwsze ze względu na fakt, że opona zwykle wystaje sporo poza felgę, po dwa jeżeli coś ma trzeć, a jak wiemy koło się obraca to powinno być widać ładnie obtoczony rant. Punktowe uszkodzenia rantu średnio pasują do uderzenia w elementy pojazdu przez obracające się koło, bardziej uszkodzenia o kamienie czy krawężniki. Odkręciły mi się czy poluzowały nieraz koła, felga pracowała jak to określasz, ale nigdy nie popękała.

Druga strona medalu, o czym wie każdy kto prostował kiedyś wewnętrzny rant felgi. Czy poddaje się bardziej rant wewnętrzny czy ramiona felgi w trakcie prostowania. Gdyby tak było, że przyłożenie punktowe siły celem prostowania wewnętrznego rantu felgi wywołuje pękanie ramion to nikt żadnej felgi by nie wyprostował.
Tom-Lee
Wlasnie moze ktos wyjasni korelacje miedzy rantem i peknieciem?
MadeInPoland
Tutaj proponuję sobie obejrzeć i próbować wyobrazić jaka siła musiałaby działać, żeby felga tak pękła i czy kierowca nie odnotowałby tego faktu, czy koła by mu nie zblokowało, etc.
Ciekawy jest również fakt, czy pęknięcia nie powinny pojawić się rownież na ramionach po obwodzie z drugiej strony jak to widzimy pod prasą, że się dzieje. Czy są tam również pęknięcia?

https://www.youtube.com/watch?v=liJSPe6vMgI
Tommo
CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 12 Dec 2018 - 13:00) *
Spoko, wiedza oczywista dla zajmujących się tematem dla Ciebie jest niedorzeczna. Czy opierasz swoje przekonania o to co napisałeś, czyli, że felga 'NIE MOŻE' czy może masz jakąś tajną wiedzę w temacie, której nie chcesz objawić błądzącemu w materiałoznawstwie światu?

Made skończ proszę z tą cyniczną i drwiącą publicystyką. Być może chcesz w ten sposób okazać swoją zajebistość ale na pewno nie działa to przekonująco, przynajmniej na mnie.
Katowałem samochody wiele lat na różnych obiektach i w rożnych sytuacjach. Nigdy nie miałem takiego przypadku. W Białej przy 30 stopniowym upale spaliłem kiedyś BBK 10 tłokowe Tarox'y, slick wyścigowy, felgi Enkei'a dostały tak w palnik, że aż lakier miejscami zlazł płatami. Nowy lakier i śmigały dalej bez problemu.
Jakby temperatura miała tak wykańczać felgi, takich demolek na torach byłaby cała masa. W rzeczywistości są to incydentalne przypadki. Dlatego dalej twierdzę, że jest to jakaś wada, bądź zbieg kilku negatywnych okoliczności, które tak poważnie zniszczyły obręcz.
Jeszcze jedno. Na drogach często dochodzi do przyblokowania hamulca. Uwalnia się wtedy masa ciepła, topią się kołpaki, plastikowe dekle, dymi się z koła jak z parowca, potrafi przytopić oponę. Felga musi to wytrzymać, bo dochodziłoby do poważnych wypadków, w konsekwencji odszkodowań etc.


To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.