Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: (f)FSO POLONEZ Caro
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
Lukasz_FSO
Cześć. Tak jak wspominałem w jednym z wcześniejszych postów, wrzucam temat dotyczący modów w moim Polonezie.

MODEL: FSO POLONEZ Caro 1.6GLI (Abimex). 1996r, 1.6i 76KM seryjnie, przebieg przed modami 78000km. Polonez jest wersją eksportową na Belgię. Od wersji krajowych różni się min lakierem (Violet Mikka) oraz wyposażeniem- elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, wspomaganie kierownicy ZF, elektryczne szyby, centralny zamek z autoalarmem Mera, radioodtwarzacz RDS Eltra, zmieniarka CD, 4 głośniki Tonsil, podgrzewane i pompowane fotele InterGroclin i "coś tam jeszcze". Samochód w moim posiadaniu od bardzo długiego czasu. Przez ten okres czasu doprowadziłem samochód do stanu MINT fabrycznego wymieniając dosłownie wszystko oprócz szyb i blach karoserii. Fabrycznie nowe są wszystkie plastiki wnętrza, zderzaki, listwy, lampy przód i tył, zawieszenie, układ kierowniczy, tapicerka i cała masa innych rzeczy. Położyłem nowy lakier w oryginalnym odcieniu. Można powiedzieć że Polonez jest FABRYCZNIE NOWY. Dodatkowo całe wnętrze wytłumione jest matami GMS.




Po montażu Orciari:


SILNIK: seryjny silnik FSO 1600 na jednopunktowym wtrysku Abimex został zastąpiony pierwotnie silnikiem 16K4F (112KM) z Rovera 216 a obecnie drugim swapem na 18K4G pochodzącym z MG ZT Turbo. Jest to popularna "roverowska" K-seria o pojemności 1800cm i mocy 160KM. Całość została postawiona przy pomocy belki, skrzyni biegów i całego osprzętu z Poloneza 1.4 16V. Od razu po zakupie silnika został przeprowadzony kompleksowy remont jednostki. Wał oddany do szlifu, kpl tulei+tłoki+sworznie+pierścienie NURAL, panewki KING, nowe wszystkie zawory, uszczelki, uszczelniacze, śruby silnika, pompa oleju, rozrząd etc itp. Zrobione dosłownie wszystko co tylko można dostać do tego silnika. Silnik napełniłem olejem Lotos 10W40 na dotarcie, następnie 5W50 Mobil1. Podobnie sprawa ma się ze skrzynią biegów. Została poddana kompleksowemu remontowi w podwarszawskim ASSCO. Współczesne łożyska cechują się zdecydowanie cichszą pracą. Zalany olej LiquiMoly 75W90. Most napędowy został jednie przejrzany, profilaktycznie zmieniłem uszczelnienia i łożyska na ataku i półosiach. Olej 75W140 LiquiMolly. Oprócz tego:

- turbo GT28RS by FMIC
- mocne tłoki VVC 160
- intercooler 550x180x65 by FMIC
- BOV Properfect typ Ss
- filtr Pipercross C0182





WYDECH: kolektor wydechowy "baran" hand made ze stali kwasoodpornej, pełen przelot 2.5' na jednym customowym tłumiku i końcówce Akrapa. Kolektor wraz z DP owinięte bandażem, na gorącą muszlę jest kocyk. (w trakcie)

PALIWO: wtryski Siemens 550cm, pompa Bosch 4bar, instlacja LPG KME Nevo na wtryskiwaczach Barracuda i reduktorze KME Gold.

ELEKTRONIKA: Alternator 120A z Vectry C. Sterownika na razie brak, ale raczej celuję w DET.

NAPĘD: Sprzęgło 200mm z Rovera 216 na kevlarowej tarczy i docisku Sachs. Wał napędowy zregenerowany na krzyżakach z LandRovera, łącznik wału i podpora Polfarmer. Skrzynia 100% seria, koła ATS DTM 17'/7.5' z oponami Kormoran Ultra High Performance 205/40ZR17.

UKŁAD HAMULCOWY: Przód tarcza 350mm z tylnymi zaciskami Lamborghini Gallardo, tył tarcza 306mm z zaciskami Fiat Coupe 20VT. Do tego przewody w oplocie HEL oraz pompa hamulcowa VW Multivan T5 (w trakcie).

ZAWIESZENIE: przednie spręzyny dorabiane z drutu 15.2mm, o charakterystyce progresywnej. Tylny resor wykonany od podstaw na zamówienie, również o progresywnej charakterystyce. Całość dała obniżenie ok 35mm. Amortyzatory tymczasowo TaTechnix z T4 i e30. Lada moment wjeżdżają Bile b6 z Zerkopolu. Jak wcześniej wspominałem wszystkie elementy zawieszenia są nowe Delphi. Dodatkowo cały przód i tył poskładany na zółtym poliuretanie z Olkusza twardość średnia 85sH. Geometria ustawiona do wartości fabrycznych ale jest lipa- kierownica nie wraca do swojego położenia do jazdy na wprost

NADWOZIE: fabrycznie nowy pakiet Orciari malowany w kolor, fotele kubełkowe Mirco robione pod Poloneza, całość obszyta materiałem z Golfa 7 GTI i żakardem. W lewy słupek wjadą zegary AutoGauge.

Jaki cel mi przyświeca?
Polonez nie służył i nigdy nie będzie służył mi do dryftów pod Lidlem czy orania lokalnych rond. Ma to być miła odskocznia od codzienności, jakieś trackdaye, pojeżdźawki. Ogólnie samochód który nigdy nie doczekał się szacunku ze strony narodu, u mnie jest czymś więcej niż tylko samochodem. Po przebojach z samochodopodobnymi wytworami zachodnich koncernów powiedziałem DOŚĆ. Buduję własne auto klasy GTI, skrojone pod moje wymagania. Przede wszystkim KULTURA TECHNICZNA. Zero pośpiechu, druta, patentów i prowizorek. Każdy mod staram się 40x przemyśleć zanim dotknę się do samochodu. Każda śrubka którą wkręcam jest nowa z kwasówki. Wszystkie graty które montuje są nowe bądź po profesjonalnej regeneracji. Chciałbym złamać barierę 300KM, jakby pokazała się "4" z przodu będę klaskał uszami.
Niestety z powodu kompletnego zgonu komputera utraciłem całą dokumentację z remontu silnika, fotki auta itp. Na chwilę oebcną posiadam tylko te foty które zamieszczam powyżej. Jako że turbo jest w trakcje realizacji, temat będę sukcesywnie rozwijał.
Pozdrawiam- Łukasz.
bina
Kawał roboty oby wał i dyferek dał radę
Lukasz_FSO
O dyfer się nie martwię. Jeżeli nie strzelasz ze sprzęgła i nie latasz po rondach bokiem nic mu nie będzie.
xmaniekx
Będzie. Zarówno z wałem, jak i dyfrem.
To turbo nie zrobi Ci 400, przy dobrych wiatrach 350 pęknie. Poza tym nie starczy Ci wtrysków.
Jaki CR na tych tłokach?
Czemu kolektor ssący z 1.4? Do takich mocy? Strzał w kolano.

Pozdr
SR-71
Pierwsze co klęknie to korby wink.gif
Stalu
Tylko mi fotki nie działają ? Ciekawy temat .
Lukasz_FSO
CYTAT(xmaniekx @ Mon, 16 Jul 2018 - 00:32) *
Będzie. Zarówno z wałem, jak i dyfrem.
To turbo nie zrobi Ci 400, przy dobrych wiatrach 350 pęknie. Poza tym nie starczy Ci wtrysków.
Jaki CR na tych tłokach?
Czemu kolektor ssący z 1.4? Do takich mocy? Strzał w kolano.

Pozdr

Na jutubje smile.gif są projekty Polonezów 270KM/350Nm na seryjnym układzie napędowym nad którymi właściciele się znęcają na lotniskach etc. Zasadniczo bez większych problemów. Liczę, że przy moim trybie jazdy będzie dobrze. Jak wyjdzie fuck'up będziemy myśleć nad skrzynią N9 Forda i moście Volvo.
260KM: https://www.youtube.com/watch?v=AS_jHubuR8I
https://www.youtube.com/watch?v=OV4m_rl3LEM
270KM: https://www.youtube.com/watch?v=QfeXL-CDAiI
itp itd...
Nie wiem jaki jest CR. Silnik jest fabrycznie odprężony i tłoki są właśnie dedykowane pod ten piec.
Kolektor w bliższej perspektywie czasu będzie spawany nowy. Na razie muszę całość odpalić.
Odnalazłem jakieś zdjęcie z widocznymi zaciskami (na razie sam tył).
yotomeczek
To chyba pierwsze auto któremu wybitnie nie pasują wizualnie ATS DTM (zacne fele).
agressor
Kapitalne auto. Jaką masz końcówkę z tyłu, tłumik motocyklowy?

Pozdrawiam
czarnieski
Fajny projekt, ładny nawet ten polonez.
xmaniekx
CYTAT(Lukasz_FSO @ Mon, 16 Jul 2018 - 11:46) *
Na jutubje smile.gif są projekty Polonezów 270KM/350Nm na seryjnym układzie napędowym nad którymi właściciele się znęcają na lotniskach etc. Zasadniczo bez większych problemów. Liczę, że przy moim trybie jazdy będzie dobrze. Jak wyjdzie fuck'up będziemy myśleć nad skrzynią N9 Forda i moście Volvo.
260KM: https://www.youtube.com/watch?v=AS_jHubuR8I
https://www.youtube.com/watch?v=OV4m_rl3LEM
270KM: https://www.youtube.com/watch?v=QfeXL-CDAiI
itp itd...
Nie wiem jaki jest CR. Silnik jest fabrycznie odprężony i tłoki są właśnie dedykowane pod ten piec.
Kolektor w bliższej perspektywie czasu będzie spawany nowy. Na razie muszę całość odpalić.
Odnalazłem jakieś zdjęcie z widocznymi zaciskami (na razie sam tył).


Skrzynia, most podziękuje Ci prędzej czy później. Volvo wymusi na Tobie zmianę felg i rozstawu śrub, za to większe możliwości rozwojowe (szpery płytkowe i fabryczne 100%), albo przeróbkę półosi.
Skrzynia N9 była dobra w czasach Bociana, obecnie bardzo mocno drożeje ze względu na ich ciągłe użytkowanie w UK, kwoty potrafią dojść do czterocyfrowych, a może Ci wybuchnąć bardzo szybko (w swoim poldku zamęczyłem już dwie). W takich gabarytach szukałbym na Twoim miejscu raczej czegoś w stylu Mazdy RX-8/Hondy S2000 (+ wymiana łożysk), ale będzie wymagać przeróbki tunelu. Ewentualnie BMW bo są dobre i tanie. Wiem, że teraz się nie chce bo będzie jakoś działać, ale później jeszcze bardziej nie będzie się chciało przerabiać wszystkiego wokół, rozpruwać na nowo wnętrza itp.

Jeśli nie wiesz jaki CR i jaka wytrzymałość korb, to zorientuj się jeszcze na etapie składania setupu - bardzo przydatna informacja dla stroiciela, pomoże też dobrać sprężynę i napięcie wastegate, żebyś tych korb nie połamał razem z półkami tłoków przy pierwszych próbach strojenia. BTW, z tego co wiem tłoki od VVC 160 mają wyższy stopień sprężania niż VVC 145, a Ciebie raczej powinny interesować z wersji turbo. Chyba, że w turbo masz krótszą korbę, tego nie wiem bo nie doktoryzowałem się w roverkach.

Szacunek za hamulce.
soldi
CYTAT(Stalu @ Mon, 16 Jul 2018 - 11:41) *
Tylko mi fotki nie działają ? Ciekawy temat .


mi też nie wyświetla żadnych fot
Lukasz_FSO
Dzięki Maniek za garaść przydatnych informacji. Zaczynając zabawę z tym autem, powiedziałem sobie, że musi być jak najwięcej Poloneza w Polonezie. Nie sztuką jest dla mnie pociąć nadwozie i przerzucić od razu silnik ze skrzynią i wózkiem z e46. To by chyba było zbyt proste wyzwanie. Liczę się też z ograniczeniami materiałowymi podzespołów FSO ale na serio- to ma być POLONEZ a nie polsko-niemieckie combo.
Tak, silnik Rovera 1.8T jest odprężony za pomocą krótszych korb, natomiast tłoki 160 są mocniejsze od 145 i fabrycznie były stosowane w 1.8T.
Joker
CYTAT(Lukasz_FSO @ Mon, 16 Jul 2018 - 14:35) *
Liczę się też z ograniczeniami materiałowymi podzespołów FSO ale na serio- to ma być POLONEZ a nie polsko-niemieckie combo.


Zaprzeczasz sam sobie. Niby liczysz się się z ograniczeniami ale zarazem nie chcesz kombo. Jak "to ma być POLONEZ" to ma być ze 150 KM i będzie Polonez. Celujesz w 300-400 KM ( już nie będzie POLONEZ) to licz się, że bez względu na styl jazdy coś w końcu klęknie i z FSO nie dobierzesz komponentów.

Projekt bardzo fajny natomiast podejście do niektórych tematów nie tyle dziwne, co sądzę pochopne smile.gif
Dabrowsky94
CR 9,5. Tłoki VVC160 i Turbo mają te same, jedynie korby są krótsze.
A śruby z kwasówki to w niektórych miejscach strzał w kolano, z racji wkręcenia śruby o niższej klasie niż sugerowana przez producenta pojazdu, czytaj m.in 8.8, bo "słabszych" w PN nie ma.
siewcu
ja tego nie rozumiem. niby igła seria a tu takie mody... nie lepiej było zostawić tego jak jest i kupić drugiego do dłubania? tu już się robi mało z poloneza. silnik 1.8, turbo, heble...
kirpek
Koles ma swój plan. Mnie się podoba. Martwię się tylko o napędy. Bo to że ktoś upala na filmiku to jie znaczy że to działa długo.
Amerykany też często idą podobna droga. Z wierzchu klasyk pod blachami porobione grubo.
cowboy
ten duzy zacisk z tyłu nie miał być czasem na przodzie wink.gif ?
Lukasz_FSO
CYTAT(cowboy @ Mon, 16 Jul 2018 - 20:00) *
ten duzy zacisk z tyłu nie miał być czasem na przodzie wink.gif ?

Ależ skąd cool.gif

Jedna strona ogarnięta.
markzo
Nie chce Cie zmartwic, ale znajomemu przy 200KM z 1.8T spadla polka wink.gif sam uturbiam VVC i nie planuje wychodzic poza 200KM bo szkoda zabic silnik. Jesli idziesz w takie moce to od razu szukaj kutych tlokow i korb, szkoda uszkodzic zdrowy blok/glowice.
Q40
Nie ma co doradzać, idzie własnym stylem i przekonaniami, dopiero jak wszystko poskłada do kupy, będzie myślał co dalej wink.gif

Dobrze zrobiony szerszeń, powodzenia w dalszych modach.
Lukasz_FSO
CYTAT(markzo @ Tue, 17 Jul 2018 - 07:21) *
Nie chce Cie zmartwic, ale znajomemu przy 200KM z 1.8T spadla polka wink.gif sam uturbiam VVC i nie planuje wychodzic poza 200KM bo szkoda zabic silnik. Jesli idziesz w takie moce to od razu szukaj kutych tlokow i korb, szkoda uszkodzic zdrowy blok/glowice.

Ktoś gdzieś popełnił błąd w sztuce. Ja tego silnika nie składalem więc się nie wypowiem. Natomiast z wieloletnich obserwacji i obcowaniu z K-serią Rovera widzę taki obraz:
https://youtu.be/-R08QGhc-JE?t=47 237KM/351 z 1.6 rover. Samochód srogo upalany na placu. 2 bezproblemowe sezony. Potem poleciał tłok bo właściciel zaczał kręcił MBC nie w tą stronę... rolleyes.gif Obecnie swap na 1.8 i jest ogień dalej.
https://www.youtube.com/watch?v=OV4m_rl3LEM to samo, 7 lat jazdy na tym samym silniku.
Nie róbmy już z tego Rovera kpiny. Nie jest to może M52 ale współczesnym jednorazówkom do niego sporo brakuje.
Głodziu
Tego poloneza z 1 filmiku znam, pułki tam zaczęły siadać jak poparzone przy większym ciśnieniu. Tam kolega miał 237km, a Ty chcesz mieć 3xx lub nawet 4xx i to Kolegów forumowiczów martwi w temacie korb/tłoków. pzdr.
markzo
Troche siedze w temacie silnikow k/kv6/t16 stad byl moj post, dzialaj, bede sledzil temat smile.gif
kirpek
Ciekawe jak zawieszenie poradzi sobie w peloponezie za taka dodatkowa masa nieresorowana, tzn tuleje i sworznie. Ale zacisk konkret.
Lukasz_FSO
Wszystko złożone jest na poliuretanie.
OK, zaczynamy:
addam24
Kolektor najlepiej jak jest rownoleglosciowy.A po twoim widac juz ze taki nie bedzie.Wiec moze zacznij jeszcze raz,skoro jestes na tym etapie.
Chycu
jaka średnica tłoczków jest w tych tylnych zaciskach z lambo?
EssiRS
To co adam pisze. Zacznij jeszcze raz. Powinno być coś bardziej tego typu:
kompot
Czy tylko ja nie widzę zdjęć?
MisioLBN
CYTAT(EssiRS @ Tue, 17 Jul 2018 - 22:07) *
To co adam pisze. Zacznij jeszcze raz. Powinno być coś bardziej tego typu:

znaczy sie że nasmarkane a nie pospawane ?
marcinowozniako
CYTAT(kompot @ Tue, 17 Jul 2018 - 22:33) *
Czy tylko ja nie widzę zdjęć?


Dla tych co nie widzą zdjęć. Wyłączcie adblocka i problem rozwiązany, chociaż to dziwne czemu adblock te foty blokuje.
piwo
jest w tym sens? mialem i taki kolektor i taki. nie widze zalet barana. nie dosc ze naprezenia wieksze i latwiej ma popekac, to i dluzsze rury powoduja ze turbo wolniej wstaje. najlepsze sa bardzo krotkie kolektory jak
https://allegro.pl/saab-9-3-kolektor-wydech...5955088723.html
https://pl.aliexpress.com/item/NEW-Mazda-Mi...1582835616.html
szybko wstaje turbo i prosta budowa.
mlody1921
Nie wszędzie można pozwolić sobie na idealnie równe, a sądze za pare cm tu jako daily nie zrobi róznicy
Lukasz_FSO
Ahoj. Niestety, nie ma miejsca na inny kolektor. I tak usuwałem sporo osprzętu typu cewka, zbiornik wspomagania itp. z lewego nadkola. Silnik jest bardzo blisko podłużnicy, przez to turbo muszę dać "do góry". Opcji na inny kolektor brak :/
Lukasz_FSO
CYTAT(Chycu @ Tue, 17 Jul 2018 - 21:56) *
jaka średnica tłoczków jest w tych tylnych zaciskach z lambo?

Chyba 4x60mm. Zmierzę dokładnie i Ci podam.
addam24
CYTAT(piwo @ Wed, 18 Jul 2018 - 09:39) *
jest w tym sens? mialem i taki kolektor i taki. nie widze zalet barana. nie dosc ze naprezenia wieksze i latwiej ma popekac, to i dluzsze rury powoduja ze turbo wolniej wstaje. najlepsze sa bardzo krotkie kolektory jak
https://allegro.pl/saab-9-3-kolektor-wydech...5955088723.html
https://pl.aliexpress.com/item/NEW-Mazda-Mi...1582835616.html
szybko wstaje turbo i prosta budowa.


Piwo w twoim silniku gdzie nie celujesz w moce tak jak autor 350-400ps takie kolektory będą lepsze.Tak naprawdę to kazdy element działa w jakims zakresie obrotów a w innym juz nie.Bo napełnianie jest wtedy niekorzystne.Dlaczego silniki 16v z końca lat 80' charakteryzuja się słabszym zakresem dolnych obrotów,względem 8v?
Kiedyś byłem świadkiem takiej sytuacji,ze w modzonym silniki 1.8t vw, po zamontowaniu dłuższego rownoleglosciowego barana przybyło góra 40ps.I to bez zmiany czegokolwiek innego.
Bogdan9999
Spokojnie panowie ten nie popęka.
MadeInPoland
Dokładnie. Tu nic nie pęka, nikt przed nikim nie klęka...
kompot
CYTAT(marcinowozniako @ Tue, 17 Jul 2018 - 23:04) *
Dla tych co nie widzą zdjęć. Wyłączcie adblocka i problem rozwiązany, chociaż to dziwne czemu adblock te foty blokuje.

Dzięki! EOT
uki82
Misio odpuść spawy, nawet jak posmarkane to będą działać jeśli solidne są. Co za ludzie, aby się tylko przy..ebać.

Gratki za wysiłek i chęci i mega pozytywny efekt. Ciekawe czy już był polonez z mocą 3xx biggrin.gif biggrin.gif i ciekawe czy te napędy zniosą taką moc.
xmaniekx
CYTAT(EssiRS @ Tue, 17 Jul 2018 - 22:07) *
To co adam pisze. Zacznij jeszcze raz. Powinno być coś bardziej tego typu:

Z całym szacunkiem ale...
Bez gazu to spawałeś czy o co chodzi? dry.gif
MisioLBN
Ja jak spawałem złym gazem (bodajże C02 zamiast argonem lub mieszanką już nie pamiętam ale to gaz do migomatu był pod czarną stal a ja lecialem tigiem) to takie spawy właśnie mialem.
addam24
Chodzi o to ze EssiRS chcial komus zlecic wyspawanie kolektora.Ale u każdego był jakiś problem,typu termin itd.Dlatego postanowił ze wyspa go sam.Gdzie nigdy w zyciu nie spawal.I tak w ogole,to nie ma nic wspolnego z mechanika na codzień.
Ciekawe jak wyglądały wasze początki.
addam24
CYTAT(MisioLBN @ Thu, 19 Jul 2018 - 02:05) *
Ja jak spawałem złym gazem (bodajże C02 zamiast argonem lub mieszanką już nie pamiętam ale to gaz do migomatu był pod czarną stal a ja lecialem tigiem) to takie spawy właśnie mialem.


Niemożliwe..Ty taki kozak.I nie potrafisz nawet gazu dobrac? I tak nasmarkales,jak to okreslasz.
EssiRS
Dziękuję za krytykę. Na pewno u siebie wszystko zrobicie lepiej. Do zobaczenia na wyścigach. Najbliższa okazja za dwa dni Race Day Ułęż wink.gif

Zdjęcie dałem jako przykład budowana kolektora równoodległościowego a nie pokazu umiejętności spawalniczych (z resztą nie moich). BTW zaśmiecacie koledze wątek nie czytając ze zrozumieniem.

Kolektor ze zdjęć jest zbudowany przeze mnie, ale docelowo był spawany w profesjonalnym zakładzie spawalniczym, tigiem.
Ja nie mam zastrzeżeń do spawów. Odprysków nie czyściłem. Przetop jest na wylot po całości obwodu. Nic się nie rozszczelnia, w przeciwieństwie do tłumików które były "pięknie" pospawane (u kogoś innego) i teraz muszę wszystko poprawiać.
Driftman
Fajny projekt na który parę osób z tego forum planowało się "zasadzic"
Wypas w tym polonezie. Elektryka fotele itd. No nieźle smile.gif

Trzymam kciuki. Podoba mnie się wink.gif


Co do wszystkich spawów tutaj pokazanych uwagi są słuszne.
Może i nie pękają, ale to nie jest zgodnie ze sztuką.
Pracuje z profesjonalnymi spawaczami konstrukcji stalowych z polimexu mostostal
I uwierzcie mi, że oni lepiej by to pospawali migomatem.
Jak naprawdę bardzo ktoś chce to mogę pokazać Wam foty jak na belce 32 metry długości i wysokości kiosku ruchu spawy po prześwietleniu są książkowe a z zewnątrz poprostu aż gładkie niczym jednorodny materiał.

Szukajcie takich ludzi. Często z 20-30-40letnim stażem
Tu niema miejsca na pomyłki bo mogą zginąć ludzie, a ewentualne odszkodowania pójdą w dziesiątki milionów złotych.

Jednak możliwe że będzie to dobrze działać.
MadeInPoland
EssiRS nie każdy spawacz jeździ w wyścigach amatorskich. Driftman jestem spawaczem amatorem, ale bywam czasem z dużych zakładach gdzie spawają spore konstrukcje i wygląd spawu o jakim piszesz z tego co mi przekazano, a takie tam też mają wynika bardziej ze stożkowego przygotowania spoiny niż super umiejętności spawacza, oczywiście nie umniejszając spawaczom.
Lukasz_FSO
Jeżeli jesteśmy w temacie wydechu. Stosować dwa mniejsze tłumiki czy jeden końcowy duży?
xmaniekx
CYTAT(Lukasz_FSO @ Thu, 19 Jul 2018 - 15:38) *
Jeżeli jesteśmy w temacie wydechu. Stosować dwa mniejsze tłumiki czy jeden końcowy duży?


Bez przerabiania wnęki/baku nie zmieścisz dużego. Do tego jest ciasno przy mocowaniu resoru. Na pojedynczym owalnym magnaflow IS turbo był nieco za głośny mimo wygłuszonego wnętrza, ale też turbo było trochę większe i mniej tłumiło niż u Ciebie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.