Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Audi 80 Competition 1.8 16VT
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
TurboMati
Dzień dobry!

Nazywam się Mateusz, jestem z Gdańska i wspólnie z kolegą chcemy rozpocząć poważniejszą przygodę ze światem tuningu smile.gif W tym celu nabyliśmy pierwsze auto, na którym chcemy się jak najwięcej nauczyć. Myślę, że jest to dobra baza, ponieważ dużo jest już zrobione, aczkolwiek większość wymaga renowacji, ponieważ auto dość długo stało sobie w szopie. W miarę dalszego demontażu elementów auta będę uzupełniał opis, który aktualnie opiera się głownie na słowach poprzedniego właściciela.

W tym temacie chciałbym zbierać Wasze cenne uwagi i rady oraz mieć możliwość zadania pytania.


MODEL: Audi 80 Competiton


Modyfikacje

Silnik:
1.8 16V turbo
- blok tdi AFN + głowica 1.8 KR 16V

Modyfikacje głowicy:
- 1.8 16V KR

Modyfikacje bloku:
- blok AFN
- kute korby 159mm
- tłoki Audi S2
- wał 1.8 KR

Układ dolotowy:
- kolektor ssący audi s4/s6 c4, przerobiony na 4 cylindry
- przepustnica audi V6 DBW
- FMIC
- filtr powietrza grzybek HKS
- turbo Holset HX40

Układ wydechowy:
- custom kolektor wydechowy
- WG 44mm
- DP 2,75"

Układ wtryskowy:
- pompa paliwa BOSCH 044
- wtryskiwacze 980cc BOSCH
- regulator 4bar

Elektronika:
- Stand Alone EMU Black + flexfuel
- sonda szerokopasmowa AFR
- EGT
- czujnik IAT
- czujnik spalania stukowego
- pojedyncze cewki

Układ napędowy:
- sprzęgło ceramiczne - brak konkretnych informacji

Zawieszenie:
- rozpórka kielichów
- bilstein B8 przód i tył
- sprężyny ori competition -20mm
- wszystko w poliuretanie + sanki tył alu
- mocowanie amortyzatorów przednich z regulacją KWZ

Układ hamulcowy:
- przód brembo 4tłok Alfa Romeo + tarcza 324mm z Focusa RS Mk1
- tył zacisk s8 d2 43 + tarcza 280 corrado
- przewody w oplocie Pizza Brakes
- płyn Motul RBF 660
- pompa hamulcowa 25,4mm VW T4

Koła:
- ATS DTM 17" + Federal 595 RS-R

Body kit:
- zdrzak przód rs2 replika















































16vg60
Fajna wersja i motor do tego body rs,moze byc ciekawie smile.gif

Powodzenia

Ps.zaciski z alfy 166 nie sa przypadkiem 4pot?
TofikGST
Tak, zaciski ze 166 są czterotłoczkowymi Brembo.

Sprawdź sobie jak szeroka jest tarcza z foki bo zaciski ze 166 nie są jakieś mega szerokie. Nie pamiętam już jaka tam max tarcza wchodzi ale jak zakładałem do siebie to tarcza 320mm z Evo jest już za szeroka pod ten zacisk, dlatego ja się zdecydowałem na 320mm z Murano - jest troszeczkę cieńsza i to właśnie jest max tego zacisku.
Teoretycznie można zrobić przekładkę miedzy połówkami bo widziałem takie patenty i działało to ale dochodzi dorobienie nowych rurek hydraulicznych miedzy połówkami bo zacisk ze 166 nie ma kanałów wewnątrz tylko zewnętrznie rurkami.
zwinnyzz
Dobrze rozumiem, że działa to na ECU hondy? W jaki sposób zostało to zrobione? Jest to w jakiś sposób już rozpracowane czy to wasz wymysł / poprzedniego właściciela?
marszall
No i w koncu compi z 16v czyli tak jak seryjnie.
Btw. Kolkektor nie jest z s2 tylko s4/s6 c4.

Ja bym robil w ori wyglad competition, tak poza tym to dopinguje
TurboMati
Dziękuje za opinie i uwagi smile.gif

Zaciski są 4-tłoczkowe oczywiście, czeski błąd smile.gif tarcza z focusa rs mk1 ma taka sama grubość jak z murano - 28mm, ale rozstaw otworów 4x108 także przypasuje idealnie.

Z elektroniki nie jestem najlepszy, cały czas się uczę ale wydaje mi się ze ECU z hondy działa na zasadzie stand alone. Czy mam racje?

Tez myślałem nad ori zderzakami competition, ale po 1 są strasznie drogie, a po 2 tylny praktycznie nie dostępny. Na auto jest ograniczony budżet, będzie służyło do upalania, takze wybór padł na body rs2 biggrin.gif

P.S czy montaż WG na jednym runnerze kolektora jest prawidłowy?
marszall
Ja bede mial na handel replikowany zderzak z compi bo udalo mi sie znalezc orginal na tyl.
Co do WG to widzialem juz dzialajacw takie rozwiazania ale czy to jest dobre to nie wiem
zwinnyzz
CYTAT(TurboMati @ Sat, 17 Feb 2018 - 07:47) *
Z elektroniki nie jestem najlepszy, cały czas się uczę ale wydaje mi się ze ECU z hondy działa na zasadzie stand alone. Czy mam racje?


ECU hondy daleko do standalone. Korzysta tylko z triggera 12+1, da się go co prawda zmusić do np. obsługi boosta czy stworzyć zestaw dwóch map przełączanych przełącznikiem ale ma ograniczenia hardwarowe, stąd moje pytanie w jaki sposób jest to zrobione.
siewcu
A tam nie było przypadkiem digi, które ogarnia boost bez problemów? Do P28 są wizualne programy do strojenia i chyba nawet live mapping, w ecu z vw tak różowo nie jest niestety
TurboMati
Jeżeli już mam wchodzić w repliki to wole wziąć rs, lepiej dla IC smile.gif

Szczegółów na temat ecu nie znam. Udało nam się go otworzyć, wyjąc kość, odczytać mapę programatorem przez CROME

tom cio
Turbo jednak hx40? Na fb pisales hybryda hx40/35, moglbys zmierzyc wirniki?
marszall
Ja pisałem o tylnym a replika w sensie zrobiona z dwóch orginalnych tylnych od coupe
TurboMati
CYTAT(tom cio @ Sat, 17 Feb 2018 - 14:27) *
Turbo jednak hx40? Na fb pisales hybryda hx40/35, moglbys zmierzyc wirniki?


Nie kojarzę abym tak pisał na FB biggrin.gif Oczywiście przy następnej okazji zmierzę wirniki!

CYTAT(marszall @ Sat, 17 Feb 2018 - 15:59) *
Ja pisałem o tylnym a replika w sensie zrobiona z dwóch orginalnych tylnych od coupe


Ahh przepraszam źle zrozumiałem, myślałem, że chodzi o przedni smile.gif chyba jednak zostaniemy przy zamyśle RS2, ale fajnie że są inne opcje!

Mały update: kolejne godziny poświęcone na demontaż osprzętu. Wyjechał wydech, błotniki przednie, pas przedni z chłodnicami wody, oleju, wspomagania, zbiorniczki, kolektor ssący, pompa wody, alternator, oil catch tank itp itd. O dziwo większość śrub odkręca się łatwo, brak problemów z urwanymi śrubami czy gwintami smile.gif

Trochę druciarstwa jednak da się zauważyć, będziemy z tym walczyć biggrin.gif

Głowica to jednak 2.0 16V KR













pinin
KR to był 1.8 16v wink.gif
TurboMati
CYTAT(pinin @ Sat, 17 Feb 2018 - 21:33) *
KR to był 1.8 16v wink.gif


Rzeczywiście, jakiś błąd w sprawdzaniu numerów smile.gif
marszall
Dawaj wiecej zdjec odmy przy bloku
siewcu
Ja bym przy okazji wyjechał z całą elektroniką i wleciał z digifantem albo me7.5.
marszall
Ja bede wlasnie wchodzil w me7.5. Wiacha z a4 b5 albo b6 angol coby wiecej kabla zostalo, koronka halla w aparacie do przerobienia, triger na uszczelniaczu oraz dekiel do przerobienia pod cewki tak z grubsza
siewcu
Nawet oryginalnego digi da się stroić jak się wie co się robi wink.gif
AdHdmfe
WG leci tylko z 1 kanału ?
siewcu
Jak tak patrzę jeszcze... Podparcie turbo o dekiel głowicy to dobry pomysł?
TurboMati
CYTAT(marszall @ Sun, 18 Feb 2018 - 00:10) *
Dawaj wiecej zdjec odmy przy bloku


Jak będę w garażu następnym razem wszystko obfotografuję smile.gif

CYTAT(siewcu @ Sun, 18 Feb 2018 - 14:28) *
Ja bym przy okazji wyjechał z całą elektroniką i wleciał z digifantem albo me7.5.


To chyba trochę przerasta nasze możliwości... Auto działa w takiej konfiguracji, da się je stroić i prawdopodobnie zrobić 2 mapy, także jedna byłaby pod pb98 a druga pod e85

CYTAT(AdHdmfe @ Mon, 19 Feb 2018 - 16:37) *
WG leci tylko z 1 kanału ?


Tak, kilka postów wyżej pytałem czy jest do duży problem

CYTAT(siewcu @ Mon, 19 Feb 2018 - 17:05) *
Jak tak patrzę jeszcze... Podparcie turbo o dekiel głowicy to dobry pomysł?


Główny punkt podparcia turbo to element zaznaczony na zdjęciu, przykręcony do głowicy, także chyba nie będzie problemu smile.gif

Blacha
Nie wiem czy dobrze czytam oznaczenie turbiny . Cześć gorąca ma 8 cm2 pojemności ?
mlody1921
No jakaś fajnie mała ta strona ciepła ja mam 12 i nigdzie nie moge dorwać mniejszej :/
tom cio
Hy35 ma dupke 9cm, ale nie wiem czy wyda materialu na roztoczenie pod hx40, poza tym wirnikow wydechowych hx40 byly 3 rodzaje jesli dobrze pamietam i ten najmniejszy moze podejsc pod muszle 9cm z hy. Najlepiej jakby kolega mogl pomierzyc wirniki i podac nr seryjne muszli, wtedy byloby jasne z czego to jest zrobione.
Blacha
Przecież wielkość muszli gorącej jest wybite w kanale wlotowym spalin ... mi to nie wygląda na 8"
mlody1921
Ale kolega ma muszle zapinaną ja obejme a np u mnie jest na śruby i już kupa
TurboMati
Hej! A więc sprawa wygląda tak: wirnik zimny ma 5,5 cm, a gorący 6 cm.



Pompa paliwowa okazała się BOSCH 040



A poza tym działamy dalej, demontujemy wszystko po kolei biggrin.gif







marszall
CYTAT(TurboMati @ Sun, 04 Mar 2018 - 12:51) *
Pompa paliwowa okazała się BOSCH 040


nic dziwnego, w competition siedziały takie fabrycznie z racji mechanicznego wtrysku
Leo
LOL biggrin.gif
TurboMati
Ostanio bardzo mało czasu na aktualizację tematu, ale dzisiaj zanalazłem chwilkę. To co zrobiliśmy ostatnio:


Oczysczenie i zabezpieczenie podłogi. Stan bardzo dobry, bez dziur, wszystko jak należy smile.gif






Zaciski brembo Alfa 166 4-tłoczek na przód, Audi S8 D2 polift tył, i bilstein B8 na przód.








Zawieszenie wypiaskowane, pomalowane. Tuleje alu oraz poliuretan od AKmotorsport, Bilstein B8 na tył.












W międzyczasie na placu przybyło 80 B2, oraz 90 B3 smile.gif







Pozdrowienia!
marszall
Obie ławki robisz na sztywno czy tył nie?
TurboMati
CYTAT(marszall @ Sun, 24 Jun 2018 - 15:04) *
Obie ławki robisz na sztywno czy tył nie?


Tylko tylna ławka jest na alu, bo poliuretan do tylnej nie był dostępny. Przednia na poliuretanie.
Fighter001
Piękna jest ta B2. Jaki tam jest silnik?
TurboMati
CYTAT(Fighter001 @ Sun, 24 Jun 2018 - 16:45) *
Piękna jest ta B2. Jaki tam jest silnik?



2.1 turbo KG na elektronicznym wtrysku. Steruje tym megasquirt. Oczywiście ori quattro smile.gif plan jest taki aby po skończeniu Compi zrobić z niej replikę urquattro
marszall
Nie za sztywno bedzie?
TurboMati
CYTAT(marszall @ Sun, 24 Jun 2018 - 20:00) *
Nie za sztywno bedzie?


Mam nadzieje ze nie. Opinie w internecie mówią iż roznica nie jest wyczuwalna, także pożyjemy zobaczymy smile.gif
Jozeph32
Dobrze idziesz z modami sam u siebie chciałem wszystko z tyłu robić na poli ale niestety czas oczekiwania dwa tygodnie musiałem zrobić na normalnych tulejach. Za późno się ogarnąłem a auto mi było potrzebne cały czas, czekam na opinię czy nie jest za twardo i jak wrażenia z jazdy. U mnie wpadają takie same hamulce na przód nawet już mam adaptery pod zaciski kupione teraz tylko zaciski biggrin.gif
Al Ed Upek
Wózki tylko na sztywno imo. Nie ma sensu iść w półśrodki.
marszall
Pytanie co jak ktos jezdzi na codzien. Ja zazwyczaj widzialem ze ludzie glownie na przod dawali. U mnie leza i czekaja ale jakos wzbraniam sie uzyc
Al Ed Upek
Ja latam na co dzień, z poli 90 sha w wahaczach i w kuble. Wszystko zależy od wrażliwości tyłka. Na przód warto dać mimośrodowe, żeby ugrać trochę kwsz.
kreveta0
Prace przy aucie postępują powolutku - każdy próbuje pogodzić codzienność z dłubaniem przy aucie. Udało się złożyć zawieszenie do końca, wrzucić skrzynię biegów, zamontować napędy i hamulce. Z przodu siadło brembo z alfy, po dorobieniu adapterów powinno to działać jak należy - z tyłu niestety trzeba było zebrać kawałek tarczy, zeby zacisk i jarzmo z S8 dało radę, ale finalnie wszystko pasuje i się kręci, więc jest nadzieja, że będzie też hamować.

W międzyczasie udało się zrobić wypad na Nurburgring i zajechać Coupe Quattro na Pszczółkach - teraz może spokojnie czekać na zimowy sen w garażu smile.gif

Pytanie: - Gdzie fabrycznie znajduje się korektor siły hamowania w B4 Quattro i w jakim układzie nalezy zamocować przewody miedziane do pompy - na krzyż LP/PT na jednej sekcji i PP/LT na drugiej - czy parami przód/tył?

Kolejne pytanie - czy uważacie, że są jakieś wady użycia jednego przewodu elastycznego na koło zamiast seryjnych dwóch z miedzianym między nimi? Seryjnie przychodziło bodajże 8 sztuk w komplecie - po 2 na koło.

Dziękuję, pozdrawiam smile.gif


























Leo

https://imgur.com/a/BWbe6Qz
marszall
Ile tam planujecie mocy? Z tego co wiem te skrzynie V za duzo nie wytrzymuja?
kreveta0
@marszall 350 na pb98 podobno wypadło 360 - jeździliśmy tak chwilę i było wszystko ładnie - jeśli auto dawałoby radę @450 / e85 to byłoby świetnie i nie ma co gnieść go mocniej, może tylko z ciekawości. Przy obecnym zestawie i tak auto nie będzie wstawać jakoś mocno wcześnie więc szybka jazda po zakrętach może okazać się trudna smile.gif

Skrzynie kosztuja w granicach 300-400zl więc jeśli będą się często sypać to będziemy kombinować.
jackkpl
Kiedy byłeś na RCP? Następnym razem musimy pogadać - ja jeżdżę tą srebrną RX8 smile.gif.
soldi
na sierpniowej rundzie wink.gif szkoda że doładowanie zniknęło, ale bolączki wieku dziecięcego to norma

skrzynie może i są tanie, ale spójrz na to z drugiej strony - jedziesz na tor, płacisz wpisowe, planujesz dzień, etc i nie kończysz, bo padla skrzynia... albo lepiej - rozpoławiasz skrzynie na torze, wylewasz olej na asfalt i patrzysz jak w parku serwisowym wieszają szubienice, bo właśnie spieprzyłeś wszystkim dzień
jackkpl
CYTAT(soldi @ Wed, 12 Sep 2018 - 09:28) *
na sierpniowej rundzie wink.gif szkoda że doładowanie zniknęło, ale bolączki wieku dziecięcego to norma

skrzynie może i są tanie, ale spójrz na to z drugiej strony - jedziesz na tor, płacisz wpisowe, planujesz dzień, etc i nie kończysz, bo padla skrzynia... albo lepiej - rozpoławiasz skrzynie na torze, wylewasz olej na asfalt i patrzysz jak w parku serwisowym wieszają szubienice, bo właśnie spieprzyłeś wszystkim dzień

Była taka jedna runda, gdzie jakaś Mazda zmarnowała 20 minut usterką, a później jakieś Evo chyba godzinę wink.gif. Kierowców obu aut nie widziano od tamtego czasu biggrin.gif.
kreveta0
@soldi - spojrzenie z tej perspektywy jest słuszne, to fakt, ale auto jeździło na 300+hp przez jakiś czas i oprócz synchronizatorów problemów nie było, u znajomych te i podobne skrzynie jeżdżą z v8 300hp w kjs'ach gdzie jest ciągle wachlowanie biegami i jakoś to żyje.

@jackkpl - byłem w sierpniu i jeździłem czerwonym coupe quattro - zamieniłem z Tobą parę słów jak naprawiales natrysk wody na IC i dopytując co to za kombinowany 'erix'. Sam najpierw straciłem doładowanie i płyn chłodniczy.
jackkpl
CYTAT(kreveta0 @ Wed, 12 Sep 2018 - 11:20) *
@soldi - spojrzenie z tej perspektywy jest słuszne, to fakt, ale auto jeździło na 300+hp przez jakiś czas i oprócz synchronizatorów problemów nie było, u znajomych te i podobne skrzynie jeżdżą z v8 300hp w kjs'ach gdzie jest ciągle wachlowanie biegami i jakoś to żyje.

@jackkpl - byłem w sierpniu i jeździłem czerwonym coupe quattro - zamieniłem z Tobą parę słów jak naprawiales natrysk wody na IC i dopytując co to za kombinowany 'erix'. Sam najpierw straciłem doładowanie i płyn chłodniczy.

No to juz chyba skojarze twarz z autem smile.gif.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.