![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 18 September 2017 ![]() |
Dzień dobry!
Nazywam się Mateusz, jestem z Gdańska i wspólnie z kolegą chcemy rozpocząć poważniejszą przygodę ze światem tuningu ![]() W tym temacie chciałbym zbierać Wasze cenne uwagi i rady oraz mieć możliwość zadania pytania. MODEL: Audi 80 Competiton Modyfikacje Silnik: 1.8 16V turbo - blok tdi AFN + głowica 1.8 KR 16V Modyfikacje głowicy: - 1.8 16V KR Modyfikacje bloku: - blok AFN - kute korby 159mm - tłoki Audi S2 - wał 1.8 KR Układ dolotowy: - kolektor ssący audi s4/s6 c4, przerobiony na 4 cylindry - przepustnica audi V6 DBW - FMIC - filtr powietrza grzybek HKS - turbo Holset HX40 Układ wydechowy: - custom kolektor wydechowy - WG 44mm - DP 2,75" Układ wtryskowy: - pompa paliwa BOSCH 044 - wtryskiwacze 980cc BOSCH - regulator 4bar Elektronika: - Stand Alone EMU Black + flexfuel - sonda szerokopasmowa AFR - EGT - czujnik IAT - czujnik spalania stukowego - pojedyncze cewki Układ napędowy: - sprzęgło ceramiczne - brak konkretnych informacji Zawieszenie: - rozpórka kielichów - bilstein B8 przód i tył - sprężyny ori competition -20mm - wszystko w poliuretanie + sanki tył alu - mocowanie amortyzatorów przednich z regulacją KWZ Układ hamulcowy: - przód brembo 4tłok Alfa Romeo + tarcza 324mm z Focusa RS Mk1 - tył zacisk s8 d2 43 + tarcza 280 corrado - przewody w oplocie Pizza Brakes - płyn Motul RBF 660 - pompa hamulcowa 25,4mm VW T4 Koła: - ATS DTM 17" + Federal 595 RS-R Body kit: - zdrzak przód rs2 replika ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- _AUDI 80 Competition 16VT
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin ![]() |
Fajna wersja i motor do tego body rs,moze byc ciekawie
![]() Powodzenia Ps.zaciski z alfy 166 nie sa przypadkiem 4pot? -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: KIELCE ![]() |
Tak, zaciski ze 166 są czterotłoczkowymi Brembo.
Sprawdź sobie jak szeroka jest tarcza z foki bo zaciski ze 166 nie są jakieś mega szerokie. Nie pamiętam już jaka tam max tarcza wchodzi ale jak zakładałem do siebie to tarcza 320mm z Evo jest już za szeroka pod ten zacisk, dlatego ja się zdecydowałem na 320mm z Murano - jest troszeczkę cieńsza i to właśnie jest max tego zacisku. Teoretycznie można zrobić przekładkę miedzy połówkami bo widziałem takie patenty i działało to ale dochodzi dorobienie nowych rurek hydraulicznych miedzy połówkami bo zacisk ze 166 nie ma kanałów wewnątrz tylko zewnętrznie rurkami. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 23 June 2017 Skąd: malopolska ![]() |
Dobrze rozumiem, że działa to na ECU hondy? W jaki sposób zostało to zrobione? Jest to w jakiś sposób już rozpracowane czy to wasz wymysł / poprzedniego właściciela?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
No i w koncu compi z 16v czyli tak jak seryjnie.
Btw. Kolkektor nie jest z s2 tylko s4/s6 c4. Ja bym robil w ori wyglad competition, tak poza tym to dopinguje |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 18 September 2017 ![]() |
Dziękuje za opinie i uwagi
![]() Zaciski są 4-tłoczkowe oczywiście, czeski błąd ![]() Z elektroniki nie jestem najlepszy, cały czas się uczę ale wydaje mi się ze ECU z hondy działa na zasadzie stand alone. Czy mam racje? Tez myślałem nad ori zderzakami competition, ale po 1 są strasznie drogie, a po 2 tylny praktycznie nie dostępny. Na auto jest ograniczony budżet, będzie służyło do upalania, takze wybór padł na body rs2 ![]() P.S czy montaż WG na jednym runnerze kolektora jest prawidłowy? -------------------- _AUDI 80 Competition 16VT
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Ja bede mial na handel replikowany zderzak z compi bo udalo mi sie znalezc orginal na tyl.
Co do WG to widzialem juz dzialajacw takie rozwiazania ale czy to jest dobre to nie wiem |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 23 June 2017 Skąd: malopolska ![]() |
Z elektroniki nie jestem najlepszy, cały czas się uczę ale wydaje mi się ze ECU z hondy działa na zasadzie stand alone. Czy mam racje? ECU hondy daleko do standalone. Korzysta tylko z triggera 12+1, da się go co prawda zmusić do np. obsługi boosta czy stworzyć zestaw dwóch map przełączanych przełącznikiem ale ma ograniczenia hardwarowe, stąd moje pytanie w jaki sposób jest to zrobione. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
A tam nie było przypadkiem digi, które ogarnia boost bez problemów? Do P28 są wizualne programy do strojenia i chyba nawet live mapping, w ecu z vw tak różowo nie jest niestety
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 18 September 2017 ![]() |
Jeżeli już mam wchodzić w repliki to wole wziąć rs, lepiej dla IC
![]() Szczegółów na temat ecu nie znam. Udało nam się go otworzyć, wyjąc kość, odczytać mapę programatorem przez CROME ![]() -------------------- _AUDI 80 Competition 16VT
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Fri, 20 June 2014 Skąd: Radzyń Chełmiński ![]() |
Turbo jednak hx40? Na fb pisales hybryda hx40/35, moglbys zmierzyc wirniki?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Ja pisałem o tylnym a replika w sensie zrobiona z dwóch orginalnych tylnych od coupe
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 18 September 2017 ![]() |
Turbo jednak hx40? Na fb pisales hybryda hx40/35, moglbys zmierzyc wirniki? Nie kojarzę abym tak pisał na FB ![]() Ja pisałem o tylnym a replika w sensie zrobiona z dwóch orginalnych tylnych od coupe Ahh przepraszam źle zrozumiałem, myślałem, że chodzi o przedni ![]() Mały update: kolejne godziny poświęcone na demontaż osprzętu. Wyjechał wydech, błotniki przednie, pas przedni z chłodnicami wody, oleju, wspomagania, zbiorniczki, kolektor ssący, pompa wody, alternator, oil catch tank itp itd. O dziwo większość śrub odkręca się łatwo, brak problemów z urwanymi śrubami czy gwintami ![]() Trochę druciarstwa jednak da się zauważyć, będziemy z tym walczyć ![]() Głowica to jednak 2.0 16V KR ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- _AUDI 80 Competition 16VT
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
KR to był 1.8 16v
![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 18 September 2017 ![]() |
KR to był 1.8 16v ![]() Rzeczywiście, jakiś błąd w sprawdzaniu numerów ![]() -------------------- _AUDI 80 Competition 16VT
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Dawaj wiecej zdjec odmy przy bloku
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Ja bym przy okazji wyjechał z całą elektroniką i wleciał z digifantem albo me7.5.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Ja bede wlasnie wchodzil w me7.5. Wiacha z a4 b5 albo b6 angol coby wiecej kabla zostalo, koronka halla w aparacie do przerobienia, triger na uszczelniaczu oraz dekiel do przerobienia pod cewki tak z grubsza
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Nawet oryginalnego digi da się stroić jak się wie co się robi
![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 01 December 2013 Skąd: Katowice ![]() |
WG leci tylko z 1 kanału ?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 12 July 2025 - 14:13 |