Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Volvo V70 2.3T 1998r. Proszę o pomoc w doborze turbosprężarki.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Stron: 1, 2
Misior
Witam
Zaczynam zabawę z moim silnikiem w volvo. Jest to B5234T (czyli 2,3T 240KM jakby ktoś nie wiedział biggrin.gif )
Planuję na początek osiągnąć w miarę bezpieczne okolice 400KM z racji tego że samochód jest AWD i nie wiem co się będzie działo z napędami. Później się zobaczy. Nie chcę też strasznego lag ale żeby auto nie puchło górą.
Jaką turbosprężarkę wybrać? Takie typy padają na różnych forach ale wiem, że tu odpowiedzi będą najsensowniejsze:
1. http://performance.k64.pl/turbo-td0520g-su...ej25-p-256.html
2. http://www.racingfactory.pl/turbosprezarka...71-id-3462.html
3. http://allegro.pl/turbina-hybryda-volvo-s6...58.html#thumb/5

Czy może coś innego? Fajnie jakby pasowała na flanszę t25 ale to nie warunek.
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi.
Ksiądz
Chcesz mieć 400km i pewnie około 520nm i te gumowe napędy awd w v70 I ?

Sprawdzony jest garret gt2871, tyle że ori
Bartek ZTR
Dobrze sprawuję się turbo z EvoX
wykres

Dla porównania wykres z Schwitzer S200
wykres
Misior
CYTAT(Ksiądz @ Wed, 24 May 2017 - 16:46) *
Chcesz mieć 400km i pewnie około 520nm i te gumowe napędy awd w v70 I ?

Sprawdzony jest garret gt2871, tyle że ori


Ja wiem czy gumowe? Jak się coś z tyłu posypie to zostanie fwd smile.gif Ale tym się będę martwił później.

Jaka może być różnica we wstawaniu i ogólnie pomiędzy ori garretem a repliką?
Bartek ZTR
Łatwiej Ci będzie zamontować turbo z flanszą T3 niż z T25 do oryginalnego kolektora wink.gif
Vendorowicz
Nie będę zakładał nowego tematu dla jednego pytania.
Seryjna suszarka + dolot + wydech + program = ??? Ile można bezpiecznie ugrać?
P@bLO
Garretta GT2871r miałem i wypluło 411KM i 509Nm z 2.0 R5 przy krótkiej korbie. Turbo bardzo fajne bo trzyma ładnie moc do końca, a nie zdycha jak RS wink.gif obecnie zmieniłem na większą, a ta jest na sprzedaż
Co do chińczyka to jest ich kilka, ale widziałem wykresy różnych w podobnym setupu do mojego i nie trzymają tak doładowania do końca i gorzej się rozkręcają
Misior
Rs jest na sprzedaż czy Gt2871?
bozo
CYTAT(Bartek ZTR @ Wed, 24 May 2017 - 23:43) *
Dobrze sprawuję się turbo z EvoX
wykres

Dla porównania wykres z Schwitzer S200
wykres



Jak wygląda kolektor wydechowy, wykorzystano twinscrolla ?
Bartek ZTR
W tym przypadku Twin scroll niewykorzystany turbo przykręcone przez adapter do oryginalnego kolektora
P@bLO
@Misior GT2871r - jest w dziale handel
Misior
A co powiecie na zestaw K24 z S60R?
http://www.ebay.com/itm/Volvo-OEM-Type-R-T...&rmvSB=true

Ile na takim czymś można zrobić?
Bartek ZTR
u mnie to turbo wypluło 380KM - jak coś to mam na półce nową oryginalną K24 wink.gif
Misior
Tyle na seryjnym dole czy zmieniałeś korby albo coś innego?
Bartek ZTR
dobra seria znosi max 520Nm dalej to już proszenie się o problemy wink.gif
GIB
Ciekawe czy w 19 letnim volvo jest jeszcze zdrowa seria. Jak się bawiłem w Volvo to mówiło się że tłoki do 300 KM są, korby niewiele później i generalnie lepiej zakuć szczególnie niemłody już motor. Swoją drogą to jakiś swap chyba bo zdaje się AWD szło w 2.4T 193 KM i Rkach.
Misior
CYTAT(GIB @ Sun, 28 May 2017 - 20:57) *
Ciekawe czy w 19 letnim volvo jest jeszcze zdrowa seria. Jak się bawiłem w Volvo to mówiło się że tłoki do 300 KM są, korby niewiele później i generalnie lepiej zakuć szczególnie niemłody już motor. Swoją drogą to jakiś swap chyba bo zdaje się AWD szło w 2.4T 193 KM i Rkach.

Tak to jest swap. Fabrycznie był (jeszcze jest) 193KM ale kupiłem cały swap 2.3t okazyjnie i przygotowuje sobie silnik przed przełożeniem.

520Nm mówisz maks, a jaka moc przy takim niutonie?
ddziaduch
Te AWD się samo z siebie sypie z seryjną mocą z racji wieku. Opisz jak będziesz coś dłubał. Jestem ciekawe efektu. Sam mam takie auto smile.gif
Misior
CYTAT(ddziaduch @ Mon, 29 May 2017 - 09:33) *
Te AWD się samo z siebie sypie z seryjną mocą z racji wieku. Opisz jak będziesz coś dłubał. Jestem ciekawe efektu. Sam mam takie auto smile.gif

Ciekawe, bo szwedzkie fora twierdzą (czego oczywiście nie wiem na 100%), że u nich najmocniejszy sprzęt na seryjnym napędzie ma 520KM i ma zmienioną tylko tuleję od skrzyni kątowej.
Dlatego pomyślałem, że nawet jakby sporo przesadzili to może ~400 wytrzyma.
Bartek ZTR
CYTAT(GIB @ Sun, 28 May 2017 - 20:57) *
Ciekawe czy w 19 letnim volvo jest jeszcze zdrowa seria. Jak się bawiłem w Volvo to mówiło się że tłoki do 300 KM są, korby niewiele później i generalnie lepiej zakuć szczególnie niemłody już motor. Swoją drogą to jakiś swap chyba bo zdaje się AWD szło w 2.4T 193 KM i Rkach.



Wiadomo że zakucie silnika to pewny zabieg, ale ten silnik jak na serie znosi dużo - tłoki 400KM przyjmują bez problemu, lepiej inwestować w korbę...

Tak samo mówili kiedyś o silnikach VR6 , że to słaby motor wink.gif
yotomeczek
CYTAT(Bartek ZTR @ Mon, 29 May 2017 - 11:35) *
Wiadomo że zakucie silnika to pewny zabieg, ale ten silnik jak na serie znosi dużo - tłoki 400KM przyjmują bez problemu, lepiej inwestować w korbę...

Tak samo mówili kiedyś o silnikach VR6 , że to słaby motor wink.gif



A o Sabowych B2x4 odwrotnie - miały być pancerne a okazuje się że >350KM lepiej zakuć (tłoki)
Piotrunho
CYTAT(Misior @ Mon, 29 May 2017 - 09:58) *
Ciekawe, bo szwedzkie fora twierdzą (czego oczywiście nie wiem na 100%), że u nich najmocniejszy sprzęt na seryjnym napędzie ma 520KM i ma zmienioną tylko tuleję od skrzyni kątowej.
Dlatego pomyślałem, że nawet jakby sporo przesadzili to może ~400 wytrzyma.


Możesz podać jakieś interesujące szwedzkie fora?
Misior
swedespeed.com np
Piotrunho
CYTAT(Misior @ Mon, 29 May 2017 - 13:30) *
swedespeed.com np

To akurat amerykańskie, ale dobre. Mimo wszystko, nie przesadzałbym z tą mocą. Napęd sypał się w serii w S60 R przy 300 koniach.
Misior
CYTAT(Piotrunho @ Mon, 29 May 2017 - 13:36) *
To akurat amerykańskie, ale dobre. Mimo wszystko, nie przesadzałbym z tą mocą. Napęd sypał się w serii w S60 R przy 300 koniach.

Tak amerykańskie, nieświadomie użyłem skrótu myślowego - miałem na myśli fora o szwedzkich furach smile.gif

Tak apropos - niby auto takie wytrzymałe i proste a niektóre rozwiązania takie "byle jakie" jak np. tuleja do napędu skrzyni kątowej.
Piotrunho
CYTAT(Misior @ Mon, 29 May 2017 - 13:52) *
Tak amerykańskie, nieświadomie użyłem skrótu myślowego - miałem na myśli fora o szwedzkich furach smile.gif

Tak apropos - niby auto takie wytrzymałe i proste a niektóre rozwiązania takie "byle jakie" jak np. tuleja do napędu skrzyni kątowej.


Każdy początek jest trudny. To było de facto dopiero trzecie Volvo z napędem AWD. Poza tym dołączane napędy dopiero wtedy raczkowały.
Misior


Jeden z elementów układanki już jest smile.gif 240mm z volvo 850.
Pytanie dodatkowe - na zakładane moce jak przygotować sprzęgło?
kogutos
Podwójny docisk, tarcza,jeśli hardcore to spiek jeśli na ulicę to kevlar na metalowych przekładkach.
Misior
CYTAT(kogutos @ Tue, 30 May 2017 - 16:31) *
Podwójny docisk, tarcza,jeśli hardcore to spiek jeśli na ulicę to kevlar na metalowych przekładkach.

A jest jakaś opcja zastosować inny docisk (jakiś diesel albo coś) żeby jednak został pojedynczy i bardziej przyjazny na ulicę? Docisk to MF240 to może nawet z jakiegoś innego samochodu?
kogutos
Słuchaj, kombinujesz jak koń pod górę. Podwójny docisk wcale nie jest gorszy w codziennym użytkowaniu,masz w końcu hydrauliczne sterowanie. Ja mam podwójny docisk i tarczę zakutą na organice i metalowych przekładkach i znosi okolice 400Nm bez problemu. Tylko musisz mieć dwa dociski żeby zrobić taki podwójny.
Misior
Nic nie kombinuje tylko sam miałem E30 ze sprzęgłem z podwójną sprężyna i wiem jak to działa. Co z tego że jest hydraulika jak musisz użyć podwójnej siły?
Nie oburzaj się ale wszystkim właścicielom BMW którzy mają założony docisk z diesla M57 i mają większe moce też będziesz mówił że kombinują?
kogutos
Skoro wiesz lepiej to po co pytasz na forum.
Misior
Nie, że wiem lepiej, ale może są inne rozwiązania na świecie niż te które Ty znasz?
casej
kogo ogarniętego w składaniu podwójnego docisku polecacie?
potrzebuje zrobić taki docisk u siebie
ktoś ? coś?
Misior
c.d.
Stanęło na tym, że wysłałem swoją sprężarkę do Peruna i przerabiam na 20T (jeśli sprężarka się nada). Trochę z racji tego, że auto ma przyjemnie jeździć i modyfikacje mają nie zrujnować budżetu smile.gif więc obniżyłem narazie wymagania co do mocy w zamian za to, że montaż sprężarki nie wymaga żadnych przeróbek. Zamówiłem też lepszy kolektor wydechowy, o taki:


Mam pytanie - zostawiać DV czy można zaślepić i zastosować BOVa? Nie chodzi mi o to czy się da w sprężarce bo się da, tylko według Peruna lubią być problemy przy strojeniu z BOVem i dlatego pytam.
Nie ukrywam, że podoba mi się dźwięk BOVa biggrin.gif biggrin.gif
Bartek ZTR
A ile chcesz mieć KM na tej TD04HL-20T wink.gif
Misior
Negocjacje trwają biggrin.gif
To jest niby 20T ale z plusem. Podobno ma być 370-390 - tyle zapewnia Perun. Zobaczymy jak obejrzy sprężarkę.
Jeśli nie będzie zapewnienia że można osiągnąć taki wynik to wtedy kupię coś większego.
Myślisz że realne? Czy raczej za mała dupa na to?
Bartek ZTR
od razu kupuj coś większego jeżeli chcesz mieć chociaż 360KM - taka moja dobra rada.
Idę o zakład, że ta TD04HL-20T przy tej mocy długo nie pożyje...
kogutos
CYTAT
Podobno ma być 370-390 -

W marzeniach :-))
19T przy 1,5b już jęczy o litość. Zmiana wirnika z przodu na większy nic nie wniesie bo żeliwo i mały wirnik z tyłu trzymają to turbo.
Misior
No poza propozycją Peruna rozważałem jeszcze tą:
http://performance.k64.pl/t04e-t3t4-turbo-...treet-p-94.html
Lepiej? Dlatego taka bo kolektor ma flanszę T3.
Proszę tylko nie mówić że to chińska podjebka bo zdaję sobie z tego sprawę ale narazie eksperymentuje z tym samochodem i nie chce podwajać jego wartości smile.gif
kogutos
Kiedyś w DE kupiłem chińczyka gt28. Wizualnie wyglądała porządnie (zrobiłem mocną selekcję co kupić i od kogo). Nie doczekała się montażu.
Zdajesz sobie sprawę,że flansza w ori kolektorze Volvo to nie jest flansza T3. To jest flansza,którą sobie wymyśliło Volvo. Więc albo dorobienie przejściówki pod T3 albo spawanie kolektora.

Misior
Wiem. Mimo że rozstaw srob jak T3 to otwór jakiś większy. Ale T3 najlepiej pasuje. To też było jednym z powodów że chciałem zrobić swoje turbo.
turbofin
Mam wlasnie takie T3/T4 jak w linku.
Zrobilem narazie ze 2000km i jestem zadowolony smile.gif
Silnik 2.0 16v , narazie soft 0,6 bara, docelowo 1bar +, 300KM+.
Bartek ZTR
CYTAT(Misior @ Sat, 03 Jun 2017 - 12:26) *
No poza propozycją Peruna rozważałem jeszcze tą:
http://performance.k64.pl/t04e-t3t4-turbo-...treet-p-94.html
Lepiej? Dlatego taka bo kolektor ma flanszę T3.
Proszę tylko nie mówić że to chińska podjebka bo zdaję sobie z tego sprawę ale narazie eksperymentuje z tym samochodem i nie chce podwajać jego wartości smile.gif


Lepiej wziąć chińczyka niż robić tą słabą hybrydę...
Misior
Pytanie pomocnicze, żeby nie zakładać nowego tematu.
Kogo polecacie żeby "obić" tarczę sprzęgłową kevlarem?
marcin137
CYTAT(Misior @ Wed, 07 Jun 2017 - 10:52) *
Pytanie pomocnicze, żeby nie zakładać nowego tematu.
Kogo polecacie żeby "obić" tarczę sprzęgłową kevlarem?

polecam makland smile.gif
Misior
CYTAT(marcin137 @ Wed, 07 Jun 2017 - 19:59) *
polecam makland smile.gif

Dużo czytałem na ich temat i chyba skorzystam.
A jeszcze pytanie co do wtrysków.
Wystarczą "bordowe" 440ccm z v40 2.0T?
ptq
Na 400KM 440cc może być za chudo.
Misior
A jakie minimum uważasz że powinny być?
Przypomnę jakby co że to 5 garów jest.
ptq
Zafiksowałem się na tym V40 z jego 4 garami smile.gif Na 5 garach powinno ogarnąć.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.