Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Nissan 350Z Twin Tubo GReddy - odrodzenie legendy w Coobcio Garage
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
Coobcio
Spotkał nas zaszczyt by po niemal 10 latach ta Zetka zatoczyła koło i wróciła do nas smile.gif
350tka w latach świetlności prezentowała się mega "Grubo" jak na tamte czasy:


Opis Auta:
http://www.racingforum.pl/350Z-Twin-Turbo-...dy-t113968.html
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=45880
http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic...by-nismo/page-1

He he dobre historyczne zdjęcie jak się miało 23 lata:


Opisy inne:
http://www.auto-motor-i-sport.pl/wydarzeni...Biturbo,12414,2
http://www.jdm-option.pl/blog/publikacja/3...-350Z-by-Alanos

W wielkim historczym skrócie:
2007 - niepamietne czasy z Legionowa montujemy zabawki w postaci całego zestawu Twin Turbo Greddy + sprzegło i koło zamachowe JWT, Wydech Greddy EVO TT, układ paliwowy CJ Motorsport, większą chłodnicę wody i wiele wiele innych rzeczy o ktorych już nie pamietam, po uzbrojeniu w te wszystkie gadgety seryjnego silnika całość została przekazana do firmy Promotor na wstawienie stand alona AEM i nastrojenie.
Efekt:
0,4 bara 345KM i 408Nm (Auto jeszcze z fabrycznymi katalizatorami)
0,55 Bara 415KM i 500Nm (katy wyleciały, silnik nadal seryjny) - jak na tamte czasy były to kozak wartości jak na RWD, gdzie królowały przeważnie dłubane do 250-280KM 200SX, no i czasy na 1/4 mili na poziomie 13,5 - to był naprawdę szok !

Późniejsze lata to już auto przechodziło kolejne metamorfozy w firmie Promotor, silnik został zakuty, obsadzone zostały tuleje Dartony - nawet na obecną chwilę jest to tłusty mod biggrin.gif, silnik także otrzymał szpilki ARP do głowic i na panewki główne, Generowało straszne moce, w internetach znalazłem nawet taki oto wykresik:


Później auto zostało sprzedane i dalej sprzedane dla chłopaka z Gdańska, który jest w jego obecnym posiadaniu już od 2 lat, po zakupie maszynę shamował na inercyjnej hamowni i na doładowaniu 0,8bara tak wyszła:


Po paru miesiącach jazdy i ciągłej walki, z zapowietrzaniem się i wyciekami płynu chłodoniczego i w zasadzie brakiem możliwości płynnej pracy przepustnicy i tym samym płynnej jazdy - silnik działał tylko na zasadzie zeto-but w aucie podczas sprintu do dużej prędkości zatarł się silnik...
No i tu zaczyna się nasz rozdział biggrin.gif
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nim przyszła buda, przyjechały do nas jego zwłoki już po sekcji:


Z której wynikało:
- nieszczlności na dartonach - wycieki płynu chłodniczego na zwenątrz bloku
- obrócona panewka głowna 1-sza od strony rozrządu
- obrócona panewka korbowodowa
- zatarty wał
- przytarte wałki w miejscu podpór
- rozciągnięty rozrząd i wytarte prowadnice ale to akurat przez ultra twarde podwójne sprężyny zaworowe Supertech
- wyzłocona panewkami chłodnica oleju z przewodami

W celu sprawnej reanimacji został zakupiony drugi silnik o naprawdę nie wielkim przebiegu a z poprzedniego wykorzysaliśmy jedynie szpiki ARP do głowic i pod główne panewki oraz sprężyny zaworowe - które zostały zdawngradowane do pojedyńczych, także spacer do kolektora ssącego się zachował z poprzedniego pieca.

Po stanie napinacza rozrzadu oceniam, że "Nowy" silnik na realne 30-40 tyś km przebiegu:


No to kujemy !
Na szybkości potrzebowałem korbowodów tak więc zostały one błyskawicznie dostarczone od firmy FMIC.PL, niestety sworznie luźno w nich pracowały i trzeba było na nowo tulejować te korbowody, no i zeszło się z tym tyle że ze stanów by zciągnął... No ale przy okazji został dołożony od góry dodatkowy kanał olejowy coby żywotność zwiększyć:


Tłoki niezawodne i ciche jak na kuciznę WISECO, pod ten zestaw został wyważony wał, zrobiony szlif cylindrów, wzmocniony blok po przez spawanie tulei, pogłębienie kanałów wodnych przy termostacie oraz przejrzane głowic i zmienione zostały w nich sprężyny zaworowe ale w wersji Supertech pojedyńcza i można było brać się za składanie smile.gif


Uzupełnieniem całości stała się pompa oleju z silnika RevUp coby można było bezpiecznie kręcić silnik powyżej 7000obr.min bez ryzyka że rozsypią się w niej trybiki, no i naszego autorstwa wałki rozrządu dedykowane pod Turbo, które przy doładowaniu rzędu 0,7 bara generują minimum 70KM przy 7000obr.min:



No wsio poskładane w oczekiwaniu na budę (przy okazji poprawione doprowadzenie oleju do turbin):


Z pierdół to wleciał zimniejszy termostat Mischimoto dedykowany do 370Z - dzięki któremu w estetyczny sposób pozbywamy się dopływu wody do wymiennika ciepła woda-olej, jak i całego wymiennika biggrin.gif
Za to zostałą dołożona podstawka pod filtr oleju a z niej puszczone zasilanie do turbin by nie było tych udziwnień które tam były zastosowane z zestawu Greddy a z podstawki mamy już bezpośrednie wyjście na chłodnicę oleju.
Została naprawiona miska olejowa i wspawany gwint pod czujnik tempratury oleju, wymienione łożyska w rolkach, pospawane kolekotry które popękały, dołożone restryktory oleju do turbin, obrobione rury wodne na połączeniu z głowicami i jeszcze jakieś tam szczególiki, które wymagały naszego dopieszczenia...

No to nadszedł ten dzień, buda dotarła wraz z toną reszty gratów (na szczęście poza brakującymi paroma śrubkami i jednym mocowaniem chłodnicy nic nie poginęło - a auto w stanie rozkładu wrastało się dobre półtora roku):


Wszystko Ready można ładować motorownię:


Motorownia już pod maską, kolejne drobne zmiany to dolna połowka z krótszymi runnerami z 300konnego silnika RevUp:

W miarę przyjemnie to weszło z utrudnień to nowy właściciel chciał żeby klimatyzacja w aucie wreszcie działała, tak więc trzeba było przerobić przewody i innaczej je puścić (stare się potopiły) + wleciała nowa chłodnica klimy wraz z osuszaczem. Najdłużej się zeszło chyba z montażem orurowania, prawa strona jest jakaś tak nie przemyślana w montażu tagedia, trochę po swojemu ją przerobiliśmy o jakieś dobre 30cm skracając cały układ...

No i sporo się zeszło z uporządkowaniem kabelków:


Subtelna różnica po:
[img] http://i48.photobucket.com/albums/f247/Coo...zps6s1kede3.jpg[/im]

No ale wreszcie pełen sukces, auto elektrycznie sprawne no poza wskazywakiem paliwa, przepustnicą (już wymieniona) i boost controlerem AVCR.
Maszyna przebudzona:


Problem miała jedynie z za wysokim ciśnieniem paliwa, po mimo wykrecenia na maksa regulatora biło ponad 10 barów na wolnych obr, winowajcą było zatkane sitko na powrocie w koszyku z pompami i spadł jeden przewód napompowujacy koszyk (ale złożona technologia):


No to silniczek dostał wstpępny program na którym wypracował sobie prawie 40 minut, po czym zmieniona została oliwa i wio na rolki stroić na bazowym doładowaniu, całość mega ale to mega pozytywnie mnie zaskoczyła:


450KM na najmniejszym możliwym doładowaniu z tego dwu turbinowego zestawu, skromne 0,4 bara tyle ustami jestem w stanie dmuchnąć w miernik biggrin.gif
Co ciekawe, odcinkę przesunąłem do 7500obr.min i do końca obrotów moment obrotowy utrzymuje się na wysokim poziomie, co jeszcze ciekawsze pełne doładowanie fakt że symboliczne ale pojawia się już od 2600obr.min
Już wcześniej miałem okazję stroić Nissana 350Z właśnie na tym zestawie, auto z Czechach, które regularnie bierze udział w wyścigach górskich i nieźle tam miesza...
Twórcy tamtej zetki poszli na łatwiznę i sprowadzili gotowy zakuty silnik ze stanów wraz z zestawem, który wrzucili o tak bez żadnych udoskonaleń, efekty na tym samym poziomie doładowania przedstawia właśnie ten wykres smile.gif

Dumny jestem cholernie z tego co wyszło i już nie mogę się doczekać jak będzie uruchominy AVCR i dmuchniemy docelowego 1 bara biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif ???
Pozostają jeszcze pierdoły do dokończenia jak zbiorniczek wyrównawczy, bo ten greddy tak na siłe upchniety pod maskę jakoś mi nie leży, dokompletowanie gratów do AVCR, poskładanie wnętrza i komory silnika no i zbierzność trzeba ustawić bo źle złożona była kolumna kierownicza - taka pierdoła a przez to auto nie miało ABSu...
Z pierdół to pompa sprzegła jak i wysprzęglik zostały zmienione, do organicznego sprzęgła ACT została dołożona tarcza spiekowa, a leciutkie aluminiowe koło zamachowe, które zostało przystosowane pod wymogi AEM-a trzeba było zastąpić inną stalową jednomaską, 3kg cięższą dzięki której auto nie będzie wypadało tak z doładowania po zmianie biegów i przyjemniejsze będzie w jeździe na co dzień.
Aem całkowicie został usunięty z auta i wystrojone to zostało na seryjnym ECU, coby autem jeździło się płynnie - niemal jak seryjnym, działała klima i tempomat.

Pierwsze wkręcenie powyżej 7000RPM:
chudini3
Czekamy na finał, koszta chyba wysokie więc każdy będzie liczył na grube kreski ;-)
pinin
Kurcze, fajnie znów zobaczyć taki projekt smile.gif

Ile docelowo ma być dmuchane?
Chester
Pamiętam jak to auto było budowane....ach ten czas leci i wszystko się zmienia smile.gif .
Na tamte czasy był to niesamowicie gruby projekt!

Powodzonka! Musi to być miłe uczucie po tylu latach zebranych doświadczeń ponownie pracować przy tym aucie.
Coobcio
Haha my się bardziej pozmienialismy jak te auto. Mi wlosow na glowie ubylo ale wszędzie indziej doszło.

Docelowo 1 bar będzie dmuchniete, myślę że ciekawie będzie już na takim booscie smile.gif
bolus1
650 pęknie :> aż ciekaw jestem
BeeMiX
Coobcio czy właścicielem teraz jest Radek który wcześniej miał Supre ?

Jak seryjny komputer ogarnia boost? Cos w niego wlutowales czy ma seryjnie MAPa ?
KamilC20XE
Zawsze byłem tego zdania że v6/v8 musi mieć dwie turbiny i tu jest najlepszy tego przykład smile.gif Czekam na docowy wynik .
kirpek
To chyba jeszcze na tvn turbo w programie operacja tuning, czy jak to się zwało..,to auto było? Czy w po Polsce inna zetka z greddy pod maską lata?
Coobcio
Na takim samym zestawie w Polsce sa jeszcze dwie zetki, jedna z Lublina z automatem a druga ruda Artura.

Ps. Doladowaniem bedzie zajmował się zewnetrzny kontroler.
Byl avcr ale coś przez lata zostal zdekompletowany a sama jednostka nie działa... a bardzo lubie te boost kontrolery bo po prędkości można dokładać doladowania.

Aaa.właścicielem obecnym jest chlopak od czarnej supry, bardzo mu się podoba jak latwo się zetka prowadzi w sosunku do MK4 która 7 lat smigal...

Biturbo tez mi się podoba wcześnie wstaje i ciekaw jestem jaka będzie reakcja po odpuszczeniu i dodaniu gazu
kaziu1985pn
Znam jeszcze jedna podobna czarna w Poznaniu smile.gif
BitterAce12
wub.gif wub.gif wub.gif
BeeMiX
CYTAT(Coobcio @ Sun, 29 Jan 2017 - 10:57) *
Ps. Doladowaniem bedzie zajmował się zewnetrzny kontroler.
Byl avcr ale coś przez lata zostal zdekompletowany a sama jednostka nie działa... a bardzo lubie te boost kontrolery bo po prędkości można dokładać doladowania.

Aaa.właścicielem obecnym jest chlopak od czarnej supry, bardzo mu się podoba jak latwo się zetka prowadzi w sosunku do MK4 która 7 lat smigal...


Ja rozumiem Coobciu, ale to nie jest tak że ECU musi mieć jakiś sygnal zeby wiedziec ile powietrza dostaje sie do silnika? Bo seryjnie tam przepływki chyba tylko ?

Supra Radka była totalnie na grubasie, mój znajomy kupił od niego motor, ja żałuje że nie kupiłem dużego dyfra, szkoda że buda się zmarnowała bo poszła do Bad Toysa sad.gif A co do prowadzenia Supry, to sporo da się zrobić, ale nie jest to auto stworzone pod zakręty smile.gif
Coobcio
Ta w sumie też jest czarna smile.gif
No to mały po weekendowy update - narazie czekam na EBC a tym czasowo zapodałem takie coś:


Tak to gada na 0,5 bara:


A tutaj efekty na różnych doładowaniach, niestety stałego 0,9 na wynalazku z trójnika i zaworka jednokierunkowego nie udało się uzyskać biggrin.gif


Fajnie że do końca trzyma moc - czuję że na docelowym 1 barze, granica 600KM będzie przekroczona i górą jeszcze te turbiny tak nie zdechną smile.gif
Coobcio
Maszyna przewietrzona na zlocie zet 2017:


W Stosunku do Single Turbo fajnie z dołu idzie i mega brzmi na wydechu 2 x 70mm Greddy biggrin.gif
JegoOsobliwosc

Super jest ten Nissan, fajnie ze tyle lat jeździ. Niektóre projekty nie maja tak długiego zycia smile.gif

A co takiego się stało ze Radek już nie robi projektów wspólnie z Cieplakiem ?
cieplak
To był mój pomysł żeby dac Z do coobcia ze względu na tragiczne rozwiązania elektroniczne i chęć przejścia na ori ecu !
JegoOsobliwosc
CYTAT(cieplak @ Sat, 24 Jun 2017 - 19:35) *
To był mój pomysł żeby dac Z do coobcia ze względu na tragiczne rozwiązania elektroniczne i chęć przejścia na ori ecu !


A bo dziwne mi to było po takim projekcie jak Supra Radka ze nie modzicie dalej wspólnie... Swoją drogą szkoda ze ta supra juz nie jezdzi ...
BeeMiX
CYTAT(JegoOsobliwosc @ Sun, 25 Jun 2017 - 21:56) *
A bo dziwne mi to było po takim projekcie jak Supra Radka ze nie modzicie dalej wspólnie... Swoją drogą szkoda ze ta supra juz nie jezdzi ...


Supra dostanie drugie życie, buda się odgruzowuje z tony szpachli którą była ulepiona. A motor z niej już odpalony w innym projekcie smile.gif
Coobcio
CYTAT(cieplak @ Sat, 24 Jun 2017 - 19:35) *
To był mój pomysł żeby dac Z do coobcia ze względu na tragiczne rozwiązania elektroniczne i chęć przejścia na ori ecu !

Teraz jest w pełni uliczny wóz, klima pracuje, tempomat działa, auto nie przygasa, odpala od strzała i pali przy spokojnej jeździe niemal jak fabryka itd...
Czekam jedynie na rozliczenie i wiązkę do AVCR by podnieść nieco boostu biggrin.gif
Na 1 barze to to polata i osiągi powinny być fajne smile.gif

Czekam na aktualizacje softu z firmy UPREV jak takowa nastąpi to będzie jak w nowszych sterownikach Zetkowych, procedura startu z miejsca i z rolki no i hit w postaci zmiany biegów bez ujmowania gazu smile.gif
A no i najbardziej oczekiwana opcja palenia laka z wciśniętym hamulcem biggrin.gif
Coobcio
No wleciał tak długo oczekiwany AVCR, teraz po dostrojeniu na doładowaniu 0,75bara najstarszy zetkowy silniczek rozwiercony do niemal 3,6L z męskimi Coobciowymi wałkami generuje niemal 580KM przy odcince na poziomie 6900obr.min (niestabilne powyżej tych obrotów ECU z serii CD700)


Jakby wyżej zakręcił to 600KM by na bank było osiągnięte, jestem w szoku co te dwie bliźniacze turbinki wyprawiają - pięknie moc przy odcince budują !!
A takie na tą chwilę rysuje kreski silniczek w zależności od doładowania:


I fajna wyszła charakterystyka bo maszyna bardzo łagodnie osiąga pełen moment obrotowy, 11 letnie michały na 4 biegu już zaczynają powoli łapać trakcję smile.gif
casej
nigdy jakoś nie interesowałem sie Ztkami ale jak widze jakie moce robisz to zaczynam sie zastanawiac nad tym autem wink.gif
krótkie proste pytanie: czy nielicząc kupna auta oczywiście, czy 15 tyś zł starczy na modyfikacje zety żeby uzyskać ~450hp?
sprzęgło? turbo? kucie silnika?
wydech IC dolot to sprawa oczywista
vrus
gdzies na yt turbobiedy Coobcio wspominał aby było bezpiecznie i z głową to kupujesz zetke i wkładasz drugie tyle i za 80k łacznie masz super fajne auto...

https://www.youtube.com/watch?v=ee3BjMvgmRY - 6:20
Coobcio
No i spełniłem kolejne swoje marzenie - w mojej kolekcji brakowało mi ulicznego zapierdalacza w manualu smile.gif
Którym bym mógł sobie dolatywać do firmy z bananem na gębie i wreszcie uczęszczać na Zetkowe zloty/spotkania.
Sytuacja właściciela Czarnuli zmusiła go do jej sprzedaży, która to miała nastąpić po nowym roku, nie ukrywam,
że trochę ponpierałem i w dzień po 1/4 mili, która odbyła się w Toruniu, droga kupna zanabyłem tą Zetunię smile.gif smile.gif smile.gif
Kolega Batman trochę mnie odciążył finansowo bo łyknał z niej koła - dzięki Stary smile.gif
Fajne fotele Sparco Milano Prestige się nie sprzedały więc zostały ze mną...

Tak więc z Turbobiedą pojechaliśmy do Gdańska po nią, droga powrotna była bardzo ekscytująca, właściciel już zdążył poza moją wiedzą i zaleceniami podnieść boost do 1,3 bara haha
I powiem szczerze, że buduję te auta jedno za drugim ale gęsią skórkę miałem jak sobie parę razy tak na maksa odkręciłem biggrin.gif

No to maszyna już u mnie na garażu:


Jakiś taki drobny serwisik:


I zmiana kół na tańsze lżejsze, szersze, 19-calowe pochodzące z Audi R8:



A Tu już z finalnie ustawionym zawieszeniem (przód względem serii -5mm a tył -30mm):


Pod fotele wleciały o 3cm niższe stelaże, bo dramat był - strasznie wysoko się siedziało:



No i pewnego dnia jak wracałem sobie z garażu do domu stestowałem ją Race Logikiem i przy doładowaniu 0,8bara, ukazały się takie wartości:


Najbliższe plany to dopieścić zawieszenie tzn. twardszy stabilizator z porzdu, z tył usunąć, zawieszenie Teina wysłać na przegląd bo już dobre 10 lat funkcjonuje i wyraźnie spadła siła tłumienia.
No i dopieszczać a to drugi wlot do zderzaka coby dwie turbiny zasysały zimne no ale najistotniejsza zmiana, która się szykuje to przejście na nowsze ECU, które będzie miało opcje procedury startu lotnej i z miejsca + zmiana biegów bez ujmowania gazu no i strojenie w czasie rzeczywistym oraz 5 map tongue.gif

Aaaa i na nowym ECU będzie można stabilnie kręcić silnik do obrotów ponad 6900, dzięki czemu 100-200 będzie uzyskiwane bez wrzucania 5-tego biegu, myślę że w połączeniu z flat schiftem wysokie 6 sekund będzie do uzyskania przy doładowaniu 0,8 bara.
Na 1,3bara nie miałem okazji stestować bo trochę zamiatało tyłem - na większy boost R888 musi wjechać...
Coobcio
No już finalnie z wysokościami zawieszenia, względem serii przód -5mm a tył -30mm (coby trochę go dociążyć)


Po zabiegu regulacji wysokości przyszła pora na geometrię:


Superancko że śrubki nie zgniłe leciutko poszło bez walki, ale widać że trzeba zapodać poliuretan w dyfer bowiem pozrywane są wszystkie poduszki,
na przedniej to doskonale widać a tył dyfra wisi już na podkładkach:


Koła tył ustawiłem maks zbieżnie ale w fabrycznej tolerancji, negatyw tylko -1 od fabrycznych nastawów odstaje (przy mały) ale dzięki temu przy przyspieszaniu będzie więcej trakcji:


Tym bardziej w momencie przyspieszania jak tył siada to jeszcze się on powiększa i zabiera przyczepności...

A przodzik tak żeby to trochę skręcało, czyli skraj fabrycznej tolerancji na 0,
W przodzie zbieżność się zmienia wraz z pracą zawieszenia a w tyle ten parametr zostaje stały.
Jak przyspieszamy, przód się unosi i koła robią się zbieżne na hamującego narciarza co poprawia stabilność na prostej, a jak hamujemy to jest na odwrót coby poprawić trakcję w ew. zakręcie
Górne wachacze mam nie regulowane, więc negacik fabrycznie powiększony o wartość wynikającą z obniżenia przodu auta o 5mm:


A żeby zmniejszyć nadsterowność jak za dużo gazu przyłożę w zakręcie i łatwiej było mi to opanować, usztywniłem przedni stabilizator, tył natomiast wyleciał całkowicie biggrin.gif
Po takim zabiegu jak auto wpadnie w poślizg po zdjęciu nogi z gazu natychmiast się prostuje i nie przerzuca go w drugą stronę - taki anty "Rybka" patent dla 350Z od Coobcia:

Coobcio
Seryjne heble marnie wyglądają teraz na czarnej 19-stce, już uszykowałem zestaw na przód 390mm z GTR-a ale by to pomieścić dystans 40mm musi wlecieć:


Albo zrobić drugie adaptery pod tarcze GTR-owe ale 380mm...
cieplak
jeszcze kilka wieczorow i Cie sformatuje na porzadne doladowanie, a nie smichy chichy pozniej 1 bar smile.gif
TofikGST
Kuba, a rudzielec się nie nadaje do codziennej jazdy po bułki ? smile.gif Czy po prostu potrzebowałeś poczuć piedolnięcie boostu na plecach ?? smile.gif
Coobcio
Rudzielec jest za niski, ma fotele kubełkowe i te cholerne pasy 4pkt - nie wchodzisz zapinać się trzeba, do tego dociągnąć no i szlak trafia...
Nie ma klimy, jak jest wilgotno długo odparowuje, jest głośny, ale prowadzi się milion razy lepiej biggrin.gif
Z ciekawości muszę sprawdzić w ile sekund 100-200 trzaśnie tongue.gif ??

W Czarnuli pierwsze w sumie co zrobiłem to wsadziłem fabryczne pasy z powrotem, a siedziały w niej 4pkt 3 calowe Sparco, wystawić je muszę do sprzedania:


Fotele na dłuższą metę też do końca mi nie leżą, nie wiem czy nie przejdę na serię w czarnym welurze, dość eleganckie, dużo lepiej trzymają jak skóry no i ultra łatwo się wsiada i wysiada - po bułki tak by było dużo lepiej biggrin.gif
Na Ulicy ludzie do mnie machają że maskę mam nie domkniętą hehe, za kasę z powyższego zamówił bym sobie taką maseczkę z Hiszpanii:
Coobcio
CYTAT(cieplak @ Sat, 28 Oct 2017 - 13:06) *
jeszcze kilka wieczorow i Cie sformatuje na porzadne doladowanie, a nie smichy chichy pozniej 1 bar smile.gif

Drugi piec do niej składam - pojemność up to 3,8L
Powolutku małymi kroczkami co wolną sobotę, bez pośpiechu smile.gif

Blok, który niegdyś w niej siedział postanowiłem odratować, najpierw miejsca po dawnych śrubach co miały tuleje podtrzymywać wykręciłem
oraz dotoczyłem aluminiowe gwinciki coby je obspawać i żeby nic już nie ciekło, nie zapowietrzało się:



A sprawę obróconej głównej panewki rozwiąże po przez wrzucenie znacznie potężniejszego wału z Nissana 370Z tak wiec cały blok będzie przeosiowany pod nowy większy wymiar o 5mm smile.gif
Już parę silników tak porobiłem no i w przypadku turbo, lag się zmniejsza o dobre 300obr.min w przedziale na podciśnieniach dochodzi 50Nm a przy doładowaniu 1 bar 150Nm smile.gif
Wzrost wykorbienia z 81,4mm na 86mm biggrin.gif

No i kwestia przytartych tulei Dartone - pójdzie 2 szlif czyli 96,5mm, Wiseco ma takie tłoki w swojej ofercie, ba ma nawet 100mm tongue.gif
Więc będzie fajnie nawet jak na pedalskie boosta, poniżej 1 bara smile.gif
Dużo nie ma co dmuchać bo już przy zaledwie 1150Nm w ulicznych warunkach potrafi obrać 3-ci bieg a z drugiej strony pasowało by pożytek z Dartonów zrobić wink.gif
Cybul99
Rozumiem że w przyszłym sezonie walczysz razem z Kaktusem? wink.gif
Coobcio
Bardziej w glowie mi autostradowe zmagania ale na cwiartke też bym pare razy wyskoczyl - to taki najogolniejszy Benchmark dla pomiarów wydajności auta smile.gif

Skrzynia manualną zostawiam wiec z Kaktusem bedzie fajna jazda smile.gif
farmer91
Zaledwie 1150Nm, no faktycznie pedalskie wartości :-P
Wałki jakie mają parametry?
No i takie pytanko bo gdzieś na foto któregoś wykresu dopatrzyłem się info CR 9.0:1, bez problemu taki stopień sprężania stroi się na jakieś wyższe doładowanie na pb98? Bo spotkałem się z opinią że problem robi się z opanowaniem stuku i pod turbo najlepiej jednak cr 8.5:1.

P.S. Ile cenisz za te pasy Sparco? Dwa komplety są?
TofikGST
A Kaktuss przechodzi na przyszły sezon na automata? może mu przestanie gała w ręce zostawać biggrin.gif
... a druga sprawa to człek chodźby się zesrał to nie przerzuci biegu ręcznie w parę milisekund biggrin.gif
Coobcio
Kaktus ma marzenie ze chcialbym 10 tke zrobic w wydaniu manualowym tak żeby poczuł, ze on ten czas wykrecil...
Ja u siebie manuala zostawiam bo czasem kopnac ze sprzęgła miło no i jakiegoś trackdaya chcialbym czarnula zaliczyc.

Haha bardzo ciekaw jestem jak duza moc bedzie przeszkadzała w robieniu dobrych czasów biggrin.gif
BeeMiX
CYTAT(farmer91 @ Sun, 29 Oct 2017 - 13:16) *
Zaledwie 1150Nm, no faktycznie pedalskie wartości :-P
Wałki jakie mają parametry?
No i takie pytanko bo gdzieś na foto któregoś wykresu dopatrzyłem się info CR 9.0:1, bez problemu taki stopień sprężania stroi się na jakieś wyższe doładowanie na pb98? Bo spotkałem się z opinią że problem robi się z opanowaniem stuku i pod turbo najlepiej jednak cr 8.5:1.

P.S. Ile cenisz za te pasy Sparco? Dwa komplety są?


Myśle ze przy wspolczesnej benzynie i jezdzie na 98 takie CR to żaden problem
Al Ed Upek
Nie mam doświadczenia z zetkowym silnikiem, ale ogólnie powyżej bara doładowania już słabo zapłon wchodzi przy takim cr.
jackkpl
CYTAT(Al Ed Upek @ Sun, 29 Oct 2017 - 21:21) *
Nie mam doświadczenia z zetkowym silnikiem, ale ogólnie powyżej bara doładowania już słabo zapłon wchodzi przy takim cr.

Zależy od silnika smile.gif.
B207 9.5:1 1.5 bara na 100/LPG zaplon w oklicy 16 stopni @ 4k rpm (wyzej turbo tyle nie dmucha)
K20 11:1 1 bar na 95 , zaplony w okolicy 18 stopni.

Ktoś już wcześniej pisał, że doładowanie nie koniecznie będzie ograniczeniem. Liczy się tak naprawdę ilość napchanego powietrza do komory spalania ( głowica i wałki)
Coobcio
Chodzi raczej o to żeby nie umielić napędów biggrin.gif
Sensowa wartość to 900-950Nm ale walka będzie o to by utrzymać ją w jak najszerszym zakresie smile.gif
Obecny stopień sprężania na silniczku 3,6L to 8,9:1 na paliwie PB98 zapłon w zakresie 6000-7000obr.min ma się następująco:
17* - AVCR Mapa B 1,3 bara wynosi
22* - AVCR Mapa A 0,8bara
26* - bazowe doładowanie nie całe 0,4 bara

Przy przejściu na 3,8L wzrośnie stopień sprężania do 9,35:1 wiec zapłonik troszkę trzeba będzie cofnąć...
No i pewno na jakąś ćwiartkę czy ważna drogowe zmagania etanol będzie dolewany tak by stężenie jego w benzynie wynosiło 20% pozwoli to dołożyć 3-4 stopnie zapłonu

Wałeczki siedzą 270/270 stopni i po 11mm wzniosu, krzywki wydechowe są przyspieszone względem ustawienia N/A.
Poniżej porównanie dwóch jednakowych zestawów Greddy TWINT TURBO opartych o turbosprężarki TD05-18G, które stroiłem
- ten gorszy wynik to na fabrycznych wałkach 240/240 przy 9,5mm i pojemność 3.533ccm w moim przypadku bardziej męskie wałki, kolektor ssący z krótszymi kanałami z wersji 300konnej no i 3.567ccm:
Al Ed Upek
To w zakresie 4-5 k będzie pewnie w okolicach 10 stopni na mocnej mapie. Etanol w stężeniu 50% daje bardzo fajne własności przeciwstukowe, ale wymaga już sporych wtrysków.
jackkpl
CYTAT(Al Ed Upek @ Mon, 30 Oct 2017 - 20:19) *
To w zakresie 4-5 k będzie pewnie w okolicach 10 stopni na mocnej mapie. Etanol w stężeniu 50% daje bardzo fajne własności przeciwstukowe, ale wymaga już sporych wtrysków.

I układu paliwowego, który się od etanolu nie rozpuści smile.gif
Pietrek.L
CYTAT(Coobcio @ Sun, 29 Oct 2017 - 18:09) *
Kaktus ma marzenie ze chcialbym 10 tke zrobic w wydaniu manualowym tak żeby poczuł, ze on ten czas wykrecil...
Ja u siebie manuala zostawiam bo czasem kopnac ze sprzęgła miło no i jakiegoś trackdaya chcialbym czarnula zaliczyc.

Haha bardzo ciekaw jestem jak duza moc bedzie przeszkadzała w robieniu dobrych czasów biggrin.gif


Ale w sterowniku Lamika jest opcja "wirtualnego sprzęgła", także z lataniem bokami nie powinno być problemu. 8HP90 zniesie całkiem sporo (latają na tym Hell Caty i inne Demony).
Al Ed Upek
Nic się nie rozpuszcza. Zwykłe, gumowe węże dają radę.

CYTAT(jackkpl @ Mon, 30 Oct 2017 - 21:45) *
I układu paliwowego, który się od etanolu nie rozpuści smile.gif

jackkpl
CYTAT(Al Ed Upek @ Tue, 31 Oct 2017 - 07:54) *
Nic się nie rozpuszcza. Zwykłe, gumowe węże dają radę.

Sprawdzone info? Jeśli tak, to może ja bym się skusił na jakąś dolewkę 20% etanolu (na wtryskach mam 80%, to może uciągną).
BeeMiX
20% możesz łac na luzie, benzyna ma w sobie około 5% wielokrotnie się spotkałem u Amerykanów ze leja i się nie przejmują. Ja jednak u siebie zrobiłem wszystko w teflonie i metalowe filtry.
jackkpl
CYTAT(BeeMiX @ Tue, 31 Oct 2017 - 10:04) *
20% możesz łac na luzie, benzyna ma w sobie około 5% wielokrotnie się spotkałem u Amerykanów ze leja i się nie przejmują. Ja jednak u siebie zrobiłem wszystko w teflonie i metalowe filtry.

5% to wiem, że EU tyle już dawno dopuściło. Problem polega na tym,że etanol chłonie wodę i jak trochę postoi w stalowym przewodzie, to mogą się robić cyrki.
Wtryski wykonane są ze zwykłej stali,czy nierdzewnej?
Al Ed Upek
Z autopsji

CYTAT(jackkpl @ Tue, 31 Oct 2017 - 09:58) *
Sprawdzone info? Jeśli tak, to może ja bym się skusił na jakąś dolewkę 20% etanolu (na wtryskach mam 80%, to może uciągną).

Coobcio
Np. Vpower racing 100 zawsze jak tankowalem u Kaktusa to mial 7% przynajmniej na stacji przy ul. Lazurowej i Ostrobramskiej.
Przejście na 20% stężenie w moim przypadku przy wtryskach 830ccm to dolozenie maks 1ms...
Obecnie przy doladowaniu 1.3 bara wtryski pracuja maksymalnie z czasem 17.8ms więc zapasu troche jest smile.gif
killme
U mnie prze ponad dwa lata do 30%, pompa zamiennik Boscha 044, zwykłe gumowe przewody dobrej jakości. Problemów zero, więc do dzieła Panowie
Al Ed Upek
Nie ma się czym przejmować. Ja latałem na miksie vpr/etanol w proporcji 1:1 na gumowych przewodach (gates) i plastikowej listwie. Ostatnio silnik rok przeleżał pod ścianą w warsztacie, z paliwem w listwie i wtryskom żadna krzywda się nie stała. Jedyny minus jest taki że przy tym stężeniu trzeba już sporo polewać, bo jakieś 30% więcej niż pb.

CYTAT(jackkpl @ Tue, 31 Oct 2017 - 10:44) *
5% to wiem, że EU tyle już dawno dopuściło. Problem polega na tym,że etanol chłonie wodę i jak trochę postoi w stalowym przewodzie, to mogą się robić cyrki.
Wtryski wykonane są ze zwykłej stali,czy nierdzewnej?

To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.