Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E30 M50b25 Turbo Mandaryna - powered by k64
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
k64
Przedstawiam kolejny projekt przy którym pracowalismy troche wink.gif Generalnie przyjechało gołe e30 z zacnym silnikiem które należało dozbroić w Turbo .
Wszystkie częśći pochodzą z naszej oferty , kpl turbo zestaw http://turbobmw.eu http://performance.k64.pl . i miesiąc spawania, skręcania, owijania i zabawy.


Moc po modyfikacjach 416KM 1 bar. Wykres dokleje jak Lukasz mi go podesle wink.gif

Motorownia
-blok m50b25 (żeliwny) bosh .402
-standardowe odprezenie - przekladka
-Stopień sprężania po modyfikacjach: 8,5:1 ~
-Głowica splanowana o odpowiednia wartość.
-spływ oleju w obudowie rozrzadu. (skręcany)

Turbina:
Replika Gt35.30 .63 dupka. up 500KM. hybryda k64 .
http://performance.k64.pl/gt35-gt3530-63ar-p-31.html


Układ dolotowy:
- cały dolot nierdzewka 3"
- złączki silikonowe jak zwykle reszta spawana.
- intercooler z rdzeniem 600x300 z wyjściami 3"
- przeplwyka wywalona oczywiscie.
- odma odłączona z układu - wypuszczona w atmosfere
- usunięty filtr węglowy
- Blow Off greedyy
- kolektor ssący seria .

Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy TOP nierdzewka twinscrool - tak mi wygodniej spawac.
- zawór wastegate 60mm + scrimmer pipe przed chlodnica
- downpipe nierdzewka 3"
- przelot : 3cale
- tłumik końcowy przelot 3" przechodzacy na 4 koncowki
- tłumik srodkowy: BRAK
- 1 x lacznik elastyczny 3"
- wydech podzielony na 3 sekcje, łączone flanszami.

Układ wtryskowy - paliwa :
- wtryski 630cc deka siemens (
- regulator cisnienia paliwa OEM.
- zew 044 replika w bagazniku. + przelotowa, zew sportowy bak itd.

Elektronika
- det3 z mapem.
- brak sond, brak przeplywki,
- serjny DME bosh,
- fuel implant.

Układ chłodzenia:
- chlodnica TD
- termostat m50 nieco przerobiony
- wentylator elektr.

Układ napędowy:
- sprzęgło dwutarcz k64. 1000KM
- skrzynia zf
- konwersja na 5x120 itd

BODY KIT zawiecha itd. / robota wlasciciela.
- gwint przod i tyl
- felgi rozne w zaleznosci od natchnienia kierownika.

fotos medias

Najpierw na gotowo to tak:

















a teraz zdjęcia z prac

w kolejce
































p.s. ladna?



pozdr k64
yEzOzWiErZ
ta pękająca odma to tak specjalnie, dla smaczku biggrin.gif ?
dobrus
co jest pięknego w tej budzie? nic tam się kupy nie trzyma. Prawe tylne nadkole łata na łacie.. Nad estetyką jeszcze musisz troche popracować ale widać drobne postępy tongue.gif co to za dwutarcz, do m62 też masz?
paww99
Ze spoinami nic nie robisz?
harnas55
Wąż zasilający turbo w olej taki zostaje? W sklepie z hydrauliką mówili, że nie wytrzymuje on długotrwałej pracy w temperaturze ponad 100 *C i zaczyna się rozpuszczać od środka. Słyszał ktoś coś podobnego? Przewody teflonowe w oplocie są z 5 razy droższe.
Barejka
tez to slyszalem, mialem podobnie zrobiony gumowy, ale zaczal pekac z zewnatrz na zagieciach w dosc szybkim czasie. Mysle ze taki krotki przewod warto zrobic z dobrej jakosci materialu chyba nie musze mowic co sie stanie jak pusci i poleci na czerwony kolektor smile.gif
hz10
CYTAT(harnas55 @ Sat, 23 Jul 2016 - 17:45) *
Wąż zasilający turbo w olej taki zostaje? W sklepie z hydrauliką mówili, że nie wytrzymuje on długotrwałej pracy w temperaturze ponad 100 *C i zaczyna się rozpuszczać od środka. Słyszał ktoś coś podobnego? Przewody teflonowe w oplocie są z 5 razy droższe.

wytrzymuje dokładnie to 100 stopni ciągłego i chwilowo 120.
harnas55
Czyli nie nadaje się ten materiał do zastosowania przy oleju silnikowym.
ptq
Dokładnie, przy dłuższej pracy w takiej temperaturze ten przewód się rozwarstwia.
k64
to nie sa zwykle przewody. Zakladalem je juz dziesiąt razy i nic sie z tym nie dzieje .
hz10
twierdzisz że zaginasz czasoprzestrzeń i to co widać na przewodach to nie jest to co widać?
SAS Parts
Hz10 - twierdzisz że przez 10 czy ile lat od kiedy K64 opisuje tu projekty każdy przewód jaki zamontował strzelił?? Ja nie słyszałem o takiej usterce - a jeśli by była to wszyscy wiemy że byłaby spektakularna i ktoś by się pochwalił, a na pewno nadmienił smile.gif

Jeśli to przewód do hydrauliki siłowej to spokojnie wytrzyma. W koparkach pracują w temperaturach wysokich i dużo wyższych ciśnieniach i nie strzelają co miesiąc. Więc i tutaj popracuje. Takie moje zdanie. A że kiedyś strzeli - nie ma rzeczy niezniszczalnych.
dobrus
co do przewodu się zgodzę - użyłem takiego w jednym aucie co prawda n/a i bardzo krótki prosty odcinek i od 2 lat spokojnie jeździ, nie widać po nim żadnego zmęczenia.
k64
nic sie nie dzieje z tymi przewodami , napisze to raz jeszcze. Skoro te przewody uzywane sa caly czas i zaden nie stwierdza nic powaznego tzn ze jest ok prawda? Jak mozecie poznac po zdjeciu kto je robi i z czego jest wykonany? Ja sie na tym nie znam ale od paru lat zlecam robienie takich przewodow u gosci co klepią tego jeszcze więcej do wózków, koparek itd U Zony ten przewod ma 3 lata , nic nie widac problematycznego.

hz10 - rozlecial ci sie taki przewod? miales taki przypadek? czy lubisz teorie smile.gif

wlasciciel podeslal film
https://www.youtube.com/watch?v=1d5mroSwok0



poki co przewod zyje. wink.gif

pozdro ! k64 ph34r.gif
hz10
przyjrzyj sie jeszcze raz na swoje zdjęcia, bo widze że sam nie wiesz co zakładasz do wozów...
3 lata powiadasz, fajna miara dla wytrzymałości tongue.gif
bolus1
Ty no nie wytrzymam.. zrozum, koleś zarabia na chleb z robienia aut, widać głodny nie chodzi więc pewnie coś wie na ten temat. to że zrobił dziesiątki aut turbo i mówi że TE konkretnie TE jego przewody a nie podobne do tych tylko TE są wytrzymałe i działają to znaczy że są wytrzymałe i działają. Gdzie jest mod?
dobrus
TE zluzuj troche, bo zaraz tobie jakiś przewód strzeli biggrin.gif mod śpi i ma w d****
hz10
CYTAT(bolus1 @ Mon, 25 Jul 2016 - 22:56) *
Ty no nie wytrzymam.. zrozum, koleś zarabia na chleb z robienia aut, widać głodny nie chodzi więc pewnie coś wie na ten temat. to że zrobił dziesiątki aut turbo i mówi że TE konkretnie TE jego przewody a nie podobne do tych tylko TE są wytrzymałe i działają to znaczy że są wytrzymałe i działają. Gdzie jest mod?

te które, te? następny ślepiec. poza tym ogarnij sie bo ja nigdzie nie napisałem że nie wytrzymują tylko jaką temperature wytrzymują, czaisz różnice?
STELMI
To się dogadaliście - K64 Ty chyba mówisz o silikonach a on mówi o tym wężu, stąd rozbieżności:

yEzOzWiErZ
Dogadali się, cały czas rozmowa jest na temat zasilania turbosprężarki. Na ten wąż na zdjęciu ja zwróciłem uwagę początkowo, wygląda na wykorzystanie węża który juz był wcześniej w samochodzie i na pewno to nie jest przewód olejowy..
k64
idziecie na piwo? wink.gif

Yezozwierz - tak to jest popekany przewod ktory ma pewnie z 20 lat (krokowka nie odma) , dla artyzmu fotka zeby bylo na co hejtowac happy.gif (dawno zmieniony swoja droga)

tak, oni gadaja o przewodach zasilajacych bo hz10 lubi hejtowac na wszystko co ktos przygotuje bo taki juz jest ale lubie go bo wlasnie sie dowiedzialem ze te przewody nie wytrzymuja i musialem to sprawdzic. Obdzwonilem prawie wszystkich moich klientow z tymi przewodami i okazuje sie ze ... sa zajebiste tongue.gif nic sie nie dzieje biggrin.gif Nie tak dobre jak gotowe przewody do zasilania Turbo z Azji ktore 99% sprzedawcow wciska z oplotem stalowym ktory jest dla oka a podspodem gownolit ktory sie rozrywa po hamowni, no ale co zrobic tongue.gif

urlopujcie Panowie wink.gif

pozdr k64 ph34r.gif
AT89S52
turbobmw, facebook, racingforum.

Nikogo nie bronie, ale widać jak cholera gdzie rozlewa się hejt. W środowisku LPG jest identycznie, jeden monter na drugiego przez tel nadaje bo konkurencja, bo kasy / części nie oddał, bo coś tam...
k64
CYTAT(AT89S52 @ Tue, 26 Jul 2016 - 15:51) *
turbobmw, facebook, racingforum.

Nikogo nie bronie, ale widać jak cholera gdzie rozlewa się hejt. W środowisku LPG jest identycznie, jeden monter na drugiego przez tel nadaje bo konkurencja, bo kasy / części nie oddał, bo coś tam...

na niektorych forach to nawet banem strasza, blokuja skrzynki , i zakazuja wpisywac slowo k64 laugh.gif mozna opisywac projekt ale nie wolno napisac ze k64 , k64 robil czy cos tongue.gif Nie wiedzialem ze w LPG tez tak jest tongue.gif zdrowa konkurencja musi istniec wink.gif ale niektórzy poprostu hejtowac lubią bo to jest bardzo łatwe, ale żeby pokazać swoją twórczość to juz tak niebardzo
hug
Oj tam. To jest nic. Jest kilku pospolitych chamów na forum którzy Ci ubliżali, a moderacja nic nie zrobiła. Np. cham pospolity AW69 który to jest podobno dobrym fachowcem, a odzywki ma zwykłego cwela. Podobno prowadzi firme. Ja bym nie pojechał do takiego kogoś. Poziom zerowy.
Podziwiam Cię za asetywność. Widać że masz klasę. Ja bym tak nie mógł. Połamanie to za mało. ( jak to czytasz do spróbuj napisać to do mnie )
Może moderatorzy i Admin pokarają swoich kolesi. To tylko przykład takich chamów pospolitych jest więcej w stosunku do Twojej osoby K64.


Wracając do tematu przewody siłowe tego typu mają ogromną wytrzymałość ( te akurat 400 bar ) a ich parametry są zaniżane np temperatura pracy. Nie mówiąc o tym jak agresywne oleje przetaczają.


Działaj dalej. Zdrówka.
m6nj
CYTAT(k64 @ Tue, 26 Jul 2016 - 14:14) *
idziecie na piwo? wink.gif

Yezozwierz - tak to jest popekany przewod ktory ma pewnie z 20 lat (krokowka nie odma) , dla artyzmu fotka zeby bylo na co hejtowac happy.gif (dawno zmieniony swoja droga)

tak, oni gadaja o przewodach zasilajacych bo hz10 lubi hejtowac na wszystko co ktos przygotuje bo taki juz jest ale lubie go bo wlasnie sie dowiedzialem ze te przewody nie wytrzymuja i musialem to sprawdzic. Obdzwonilem prawie wszystkich moich klientow z tymi przewodami i okazuje sie ze ... sa zajebiste tongue.gif nic sie nie dzieje biggrin.gif Nie tak dobre jak gotowe przewody do zasilania Turbo z Azji ktore 99% sprzedawcow wciska z oplotem stalowym ktory jest dla oka a podspodem gownolit ktory sie rozrywa po hamowni, no ale co zrobic tongue.gif

urlopujcie Panowie wink.gif

pozdr k64 ph34r.gif


Niesamowite co pieniądz robi z ludźi, świat zmierza ku samozagładzie..
btw robisz dobrą robotę i podziwiam, bo z tego co pamiętam nie masz warsztatu za 1mln tylko coś ala szklarnia, a robisz projekty jak widać po hejtach na konkurencyjnym poziomie. Hejterzy spać nie mogą a ty się dobrze bawisz:)

Ostatnio robiłem samochód w mocno znanej firmie, która z potężnego warsztatu przeniosła się do można powiedzieć garażu- nie dziwie się bo jakość jaką zaprezentowali jest gorsza od mechaników z szopy obok mojego domu..dobrze że konkurencja kosi takich "biznesmenów", oby wykosiła do końca.
yEzOzWiErZ
Chyba nie zostałem wrzucony do jednego wora z resztą z powodu zwrócenia uwagi na pękniętego węża? Bo mam takie wrażenie..

k64, racja mój błąd - nie pasowało mi to do niczego innego niż odma bo idzie do dolotu, no ale w sumie odmą to by nie mogło być bo jest za turbiną.. bądź co bądź dobrze że wymieniony biggrin.gif
hz10
k64
napisz prosze ile widziałeś takich rozwiązań fabrycznych czyli wąż gumowy do zasilania turbo.
widze że nie odróżniasz hejtu od zwrócenia uwagi ale co ja sie tam znam.
hz10
CYTAT(hug @ Tue, 26 Jul 2016 - 18:20) *
Wracając do tematu przewody siłowe tego typu mają ogromną wytrzymałość ( te akurat 400 bar ) a ich parametry są zaniżane np temperatura pracy. Nie mówiąc o tym jak agresywne oleje przetaczają.

możesz napisać coś więcej na temat agresywności oleju hydraulicznego bo mnie to zainteresowało.
szymi870
hz10

Ty tak serio czy jaja sobie robisz ? Przeciez co drugi turbodiesel ma kawał gumowego węża na zasilaniu .... I niejdenokrotnie są słabsze niż ten tutaj zastosowany . Odnoszę wrażenie że jak tylko pojawiają się jakieś foty oddajace rzeczywisty stan w fajnych, dzialajacych garazowych projektach to zaraz odzywają się sami specjalisci z których 90% w życiu sama oleju w aucie nie zmieniła ...
k64
CYTAT(szymi870 @ Tue, 26 Jul 2016 - 20:20) *
hz10

Ty tak serio czy jaja sobie robisz ? Przeciez co drugi turbodiesel ma kawał gumowego węża na zasilaniu .... I niejdenokrotnie są słabsze niż ten tutaj zastosowany . Odnoszę wrażenie że jak tylko pojawiają się jakieś foty oddajace rzeczywisty stan w fajnych, dzialajacych garazowych projektach to zaraz odzywają się sami specjalisci z których 90% w życiu sama oleju w aucie nie zmieniła ...

a potem dziwota ze nikt nie pisze juz w projektach nowych tematow bo przeciez shejtuja za przewod gumowy olejowy , przygotowany na cisnienie laugh.gif

CYTAT(m6nj @ Tue, 26 Jul 2016 - 19:00) *
Niesamowite co pieniądz robi z ludźi, świat zmierza ku samozagładzie..
btw robisz dobrą robotę i podziwiam, bo z tego co pamiętam nie masz warsztatu za 1mln tylko coś ala szklarnia, a robisz projekty jak widać po hejtach na konkurencyjnym poziomie. Hejterzy spać nie mogą a ty się dobrze bawisz:)

Ostatnio robiłem samochód w mocno znanej firmie, która z potężnego warsztatu przeniosła się do można powiedzieć garażu- nie dziwie się bo jakość jaką zaprezentowali jest gorsza od mechaników z szopy obok mojego domu..dobrze że konkurencja kosi takich "biznesmenów", oby wykosiła do końca.


nie mieszaj szklarni od foli tongue.gif a na powaznie to dzieki biggrin.gif p.s szykujemy szklarnio-folie na wysokim poziomie tak co Prosiaki i Lambo beda mogly w odpowiednich warunkach stac laugh.gif a te slabsze fury na bialych kafelkach wink.gif

dzieki

k64 pozdro cool.gif
Hipo
Turlam już 12lat koparką i jakoś mi węże nie strzelają dlatego że olej w nich gorący laugh.gif a wyobrazić sobie można jaka tam panuje temperatura jak masz 35 w cieniu i napierdalasz 12h ciągle. Siłownika się nie tykniesz bo skóra zostanie. Tak więc zasilanie turbo to takie można powiedzieć normalne warunki pracy dla tego węża. Szczególnie dwu oplotowy na 350-400bar spokojnie weźmie to na klate.
Sadek
Nic nie poradzicie. Projekt fajny, wygląd budy to kwestia gustu ale najważniejsze, że działa. Make it simple.

A propos hz10 niestety, jeśli jego podpis to prawda, to świętokrzyskie dobrze nie wróży. Tam więcej znawców handlarzy aut niż ludzi zameldowanych w danej wsi.
SAS Parts
CYTAT(Hipo @ Tue, 26 Jul 2016 - 21:44) *
Turlam już 12lat koparką i jakoś mi węże nie strzelają dlatego że olej w nich gorący laugh.gif a wyobrazić sobie można jaka tam panuje temperatura jak masz 35 w cieniu i napierdalasz 12h ciągle. Siłownika się nie tykniesz bo skóra zostanie. Tak więc zasilanie turbo to takie można powiedzieć normalne warunki pracy dla tego węża. Szczególnie dwu oplotowy na 350-400bar spokojnie weźmie to na klate.


+1

Ze swojego doświadczenia powiem że te przewody w koparkach częściej strzelały z powodu złej długości niż z innych przyczyn. Zazwyczaj przewód jak strzelił to dorabiany jest dłuższy o 2 -5cm na życzenie właściciela koparki - bo strzelają przy zakówce. Wtedy taki przewód strzela jeszcze szybciej przy zakówce bo ona go przeciera. Ale jaki zakres ruchu ma ramię koparki biggrin.gif Nie mówiąc o ciśnieniach. W koparkach przy których pracowałem, często zewnętrzny oplot gumowy bym zdarty na 1/3 długości, a stalowy mocno naruszony a maszyna i tak pracowała bez zarzutu.

Taki przewód to nie najtańszy semperit czy fagumit który nadaje się do puszczania kranówki bo oleje i benzyny rozpuszczają te przewody w dwa miesiące, a ciśnienie większe niż 2b rozrywa .... Jesli spełnia normy jakie ma wytloczone to posłuży.

I tak jak wspomniałem - nie ma rzeczy niezniszczalnych. Wszystko kiedyś się podda.
Barejka
hola hola mi fagumit na listwie paliwowej przy cisnieniu 5.2b rozrywalo po 5 godzinach biggrin.gif
SAS Parts
Semperit u nas po 3 miesiącach do wymiany - wyglądał jakby go nożem ktoś ponacinał, tak popękał.
EssiRS
Bardzo mi się podoba jak to jest poukładane pod maską (estetycznie i z pomysłem), a film pokazuje że jest zapas mocy po tej "kuracji sterydowej".
Pytanie o kolektor, jak istotne wg ciebie jest takie profilowanie i podział po twinscroll? Jakby to poskładać na jednej rurze równolegle do flanszy/silnika to dużo gorzej by chodziło?
Zamontowane turbo nie ma układu twinsroll? Po wyspawaniu kolektora zmiana koncepcji doboru turbiny nastąpiła?
Onyx
CYTAT(Barejka @ Wed, 27 Jul 2016 - 08:57) *
hola hola mi fagumit na listwie paliwowej przy cisnieniu 5.2b rozrywalo po 5 godzinach biggrin.gif



CYTAT(SAS Parts @ Wed, 27 Jul 2016 - 15:20) *
Semperit u nas po 3 miesiącach do wymiany - wyglądał jakby go nożem ktoś ponacinał, tak popękał.



Zakładam, że to ponoć zwykłe przewody opisywane przez sprzedawców jako paliwowe wink.gif
Miałem podobne problemy (waliło wachą a przewód jakby puchł biggrin.gif Co się okazało, to producent nie zaleca stosowania ich do układów z wtryskiem benzyny tongue.gif W ropniakach problemu takiego nie zauważyłem.
k64
CYTAT(EssiRS @ Wed, 27 Jul 2016 - 16:25) *
Bardzo mi się podoba jak to jest poukładane pod maską (estetycznie i z pomysłem), a film pokazuje że jest zapas mocy po tej "kuracji sterydowej".
Pytanie o kolektor, jak istotne wg ciebie jest takie profilowanie i podział po twinscroll? Jakby to poskładać na jednej rurze równolegle do flanszy/silnika to dużo gorzej by chodziło?
Zamontowane turbo nie ma układu twinsroll? Po wyspawaniu kolektora zmiana koncepcji doboru turbiny nastąpiła?

dziekuje.

kolektor , no coz lubie robic na twinscroola , w miare dobrze to wchodzi do tej budy, a napewno lepiej wstaje i nie zaburza tak przeplywu. Jedna zbiorcza to wysokie egt, problemy z pekaniem, naprezenia, flansza banan po pewnym czasie itd. Choc i tutaj nie ma zasady. Turbo jest bez twinscroola, i mialo takie byc, poprostu lubie spawac twinscroolowe kolektory bo dzialaja lepiej niz te zbiorcze oparte na 1 rurze.
SAS Parts
CYTAT(Onyx @ Thu, 28 Jul 2016 - 15:10) *
Zakładam, że to ponoć zwykłe przewody opisywane przez sprzedawców jako paliwowe wink.gif
Miałem podobne problemy (waliło wachą a przewód jakby puchł biggrin.gif Co się okazało, to producent nie zaleca stosowania ich do układów z wtryskiem benzyny tongue.gif W ropniakach problemu takiego nie zauważyłem.


Wiesz, jak idę do sklepu i mówię "co macie do BENZYNY żeby wytrzyamało 10bar minimum i się nie rozpuszczało" to powinienem takie coś dostać smile.gif Dostałem to co napisałem biggrin.gif Przewód paliwowy, który po 3 miesiącach popękał, z czego pracował kilkanaście godzin. Pierwszy raz byłem w tym sklepie bo od razu zakuli mi przewody w końcówki.

W normalnym motoryzacyjnym normalny przewód na cybant pracuje bez zarzutu od 5 lat.

k64
zalegly wykres


doladowanie 1,2
pb98

i pare fotek od wlasciciela







i taki o czas zrobił sebastian w .de



pozdr k64
KamilC20XE
Na początku napisałeś 416KM i 1bar w teraz wykres z 413Km i 1.2bara . nA wykresie napisałeś 413KM i 1.1 bara w peaku . To ile tych barów tam wreszcie jest ? biggrin.gif
farmer91
Auto chyba widziałem gdzieś wystawione na sprzedaż
Fawor
Na jakiej oponie i nawierzchni zrobione to niskie 12?
k64
zrobie upgrade bo Sebastian miał malo 420KM :śmiech:

doszlo:

emu
walki k64 :devill2:
2 x pompa 044
teflon uklad
przerobiona listwa
srcimmer w zderzak ph34r.gif
powrot do stylizacji w normie ph34r.gif

boost prawie 1,4

i mamy kolejne 500+ , 600nM. seria motor m50b25 VANOS

https://www.youtube.com/watch?v=9lZbexVhb-k

https://www.youtube.com/watch?v=PsnMJSQMhvc









pozdr k64
EssiRS
K64 a jak wyglądają wykresy z założonym układem wydechowym? Ma to wpływ?

Wygląda to bardzo sympatycznie.
Już masz czas działać przy samochodach jak widzę smile.gif
k64
CYTAT(EssiRS @ Tue, 20 Jun 2017 - 11:37) *
K64 a jak wyglądają wykresy z założonym układem wydechowym? Ma to wpływ?

Wygląda to bardzo sympatycznie.
Już masz czas działać przy samochodach jak widzę smile.gif


tak samo, poprostu dla wygody sciagania pokrywy (aby krecic walkami) na hamowni dokladam taki wydech.

powoli zaczynam wychodzic z pieluch o nr 1 miesiac tongue.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.