Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 350z BITURBO
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6
jarek1111
chciałbym wam przedstawić mojego nissana

MODEL: Nissan 350z 2004r wersja eu
pełne wyposażenie elektryczne ster siedzenia, światła xeon fabryczna szpera, klima ,nawi itp

Silnik: uturbiony według własnego pomysłu na 2 turbinach tdo4 13

Układ dolotowy
dołożony ic, orurowanie z kwasówki 3 cale

Układ wydechowy
przystosowany pod biturbo 2,5 cala z kwasówki wyżucone katalizatory
tłumnik końcowy orginał
kolektory z kwasówki
Układ wtryskowy:
wtryskiwacze simmens 470ccm , pompa paliwa walbro255 ,układ zasilania przerobiony na obiegowy z zewnętrznym regulatorem ciśnienia paliwa
Elektronika:
fabryczne ecu z dołożonym det 3 2,5 bar

Układ chłodzenia:
chłodzenie cieczy seryjne,dołożona chłodnica oleju, większa chłodnica wspomagania układu kier
Układ napędowy:
seria
Zawieszenie:
seria
BODY KIT:
pakiet stylistyczny nissmo

projekt całkowicie amatorski nie kożystałem z żadnych gotowych zestawów dedykowanych do tego modelu
bazowałem na częściach dostępnych w pl za wmiare normalne pieniądze
pare info
pompa paliwa walbro255
wtryski Siemens 470ccm3
intercooler (chinol)
2 turbiny z bmw TD04- 13g
2 kolektory wydechowe z kwasa
przelotowy układ wydechowy 2,5cala z kwasa
dolot 3 cale z kwasa
wskaźniki EGT, boost, szerokopasmowy afr ze wskaźnikiem i wyjściem korekcyjnym
EcuMaster DET3
zawór upustowy- podróba HKS'a
dużo złączek silikonowych od FMIC.pl
2 filtry stożkowe
zaworek regulaci doladowania MAC
regulator ciśnienia paliwa z wskaźnikiem
dolożona chłodnica oleju
większa chlodnica układu wspomagania kier
jest to pierwszy nissan 350z w polsce wystrojony na det 3
założenie było takie że mają dzałać wszystkie systemy abs esp tempomat asr no i najważniejsze klimatyzacja
auto do użytku codzienego mialo być całkowicie bezawaryjne
dodatkowo auto napędzane lpg
projekt jeżdzi od wiosny w tym czasie przejechałem około 6 tyś km
jeżdzone po mini torach i na autostradach kompletnie nic zlego sie nie dzieje
jedynie sprzęgło nie daje rady przzy startach z 2 biegu
obecny setup ma doładowanie 0,7 bar w peku opadające na 0,5
schamowane na lpg u lamika wyszło 408km i 575nm na bezynie sie niedało bo wtedy pompa niedomagała



http://www.youtube.com/watch?v=8d0iByTSBQo http://www.youtube.com/watch?v=bnWq53I-8Ew http://www.youtube.com/watch?v=PknyYogfThQ http://www.youtube.com/watch?v=EX6x8UHCRyY http://www.youtube.com/watch?v=Pff5rgtMrVk
tomek 1980
Witam, świetny projekt. wink.gif
Pozdrawiam.
Boris86
Fajny smile.gif Na jakich komponentach ta instalacja gazowa? Duża różnica w Egt między benzyną a lpg?
Mateo 323f
gratki smile.gif jakie spalanie lpg przy spokojnej jeżdzi obstawiam że wtryski gazowe hana niebieskie ?
E30 owner
Projekt już się przewinął przed moimi oczami jakiś czas temu na którymś nissanowym forum smile.gif Jeszcze do niedawna widziałem że z tego silnika nie da się nic dobrego zrobić - fajnie wiedzieć że jednak się da smile.gif

Według mnie sprężarki o rozmiar większe by się przydały - wtedy byłoby pięknie, i korbowody miałyby lżej, bo teraz charakterystyka jest jak w dieslu - do 3000obr idzie w górę jak dedal, później spada niuton jak ikar. Jak kształtuje się krzywa doładowania, od ilu obr jest fullboost i przy jakich obr turbosprężarki zaczynają "puchnąć" ?? I czy ktoś wie ile te sprężarki dają radę napompować ciśnienia?? Bo zastanawiam się upchnąć je do m50b25.
CZUCZU
FAJNY projekt
jarek1111
lpg jest tak skonfigurowane
zasilanie z butli 2 rurki 8 ,2 zawory fazy cieklej, 2 parowniki o wydajności 250km każdy ,
2 fitry fazy lotnej wtryskiwacze hanny niebieskie ecu sterujące to stag 300pus
bardzo fajnie to dzała egt jest praktycznie takie same jak na bęzynie
spala przy normalnym urzytkowaniu na codzień ok 20l gazu
co do doladowania, to jest najmniejsze jakie szło uzyskiwać nawet mam zalożone springi na przeciwage tych z wg
do niedawna nawet nie bylo żadnego mbc ani ebc prosto z muszli na wg i tak bylo hamowane wtedy
tu mam zrzut z hamowni deta praktycznie te same wskazanie co z hamowni lamików z tym ze tu trzeba dodać straty napedu zielona kreska to doładowanie bronz to afr zaplon bardzo wycofany żedu 10s
odcinka
silnik odprezony? czytałem uwaznie i nie widze
many_Rz
Bardzo fajny nisko budrzetowy projekcik na wozidełko na codzień jak to mówia Jaro 600 ps i zmienisz autko bo możliwości sie skonczą smile.gif
DoLeCk
Fajnie, że ktoś i za te bryczki się wziął smile.gif
Oby służył wiernie.
ddziaduch
Zajebiście że na LGP!

Podobała mi się Twoja Calibra, ten projekt również.

Gratuluję umiejętności i zdolności oraz mocno zazdroszczę...
gicy
CYTAT(many_Rz @ Tue, 03 Dec 2013 - 01:25) *
Bardzo fajny nisko budrzetowy projekcik na wozidełko na codzień jak to mówia Jaro 600 ps i zmienisz autko bo możliwości sie skonczą smile.gif


do 600 to jeszcze duuuzo brakuje. Fajnie Jarek że to już jeździ i to całkiem fajnie.
jarek1111
projekt ten był załozenia niskobudrzetowy bo t tak naprawde niewiedzałem czy to ma szanse realnie dzalać
szlak przetarł alanos jednak on poszedł w gotowy zestaw i znim konsultowałem pare spraw
znam jeszcze jednego nissana w pl kolegi ASS ale on tez oparł sie na gotowych rozwiązaniach
przystepując do budowy zakładałem koszt w okolicach 10tyś ,pewne częsci wykożystałem z rozebranej calibry typu culer, wtryski ,wskażniki
auto miało pozostać pełno funkcjonalne ,odpoczątku zakładałem soft turbo i moc ok 400km i 600nm, udałosie sprostac temu
charakterystyka silnika jest jak w dislu co odpowiada moimu stylowi jazdy (nie lubie kręcić do max prm)
co do planów napewno trzeba powalczyć o trakcje
wzmocnić szpere no i sprzęgło co by szło efektywniej z 2 biegu startować
co do silnika plan jest na nastepny sezon , a jak wyjdzie sie okaże
chce przejść na e85 i pompnąć w niego z tych turbin ile sie da
E30 owner
Uważaj z tą belką bo silnik przy dzwonie usiądzie na Twoim fotelu biggrin.gif hahahaha. Ja w swoim temacie miałem dwie strony batalii o taki sposób mocowania IC.

Co do charakterystyki, i planów, raczej dużo z tych turbin nie wyciśniesz skoro po 3000obr ciśnienie już ucieka to znaczy że silnik ma większe zapotrzebowanie na powietrze niż mogą napompować te turbinki. Ugrasz coś, nie powiem że nie, ale właśnie w okolicach 3000obr, później już różowo nie będzie. a z doładowaniem w n/a jest jak ze strzałem z n2o, poniżej pewnych obrotów strzelać nie można bo obciąża mocno korby. Nie wiem jak mocne korby są w VQ, i jest pewna różnica ze strzału podtlenkiem a doładowaniem, ale siła działająca na tłoki taka sama powiedzmy. Do tego rozmawiając z jednym chłopaczkiem z litwy dowiedziałem się że lepiej jest pompować z za dużej turbiny niż z małej, robi okolice 600 koni w seryjnym 328i na e85, więc coś w jego słowach jest. Ponadto jak podciągniesz moment w wyższe obroty kosztem niższych tu pomoże turbina z większą dupką lub odpowiednie ustawienie tych turbin, to i spalanie spadnie w codziennej jeździe.
kompot
CYTAT(E30 owner @ Tue, 03 Dec 2013 - 11:53) *
Uważaj z tą belką bo silnik przy dzwonie usiądzie na Twoim fotelu biggrin.gif hahahaha. Ja w swoim temacie miałem dwie strony batalii o taki sposób mocowania IC.

Celna uwaga, już miałem pisać.
volski1
Tu jest jakiś Y-pipe przed intercoolerem? huh.gif
sbk
Wybacz, ale mam takie pytanie. Czy to nie dziwne, że przy 408 koniach i masie ciut większej, lecz niewiele, od m3 e46 (?) masz wynik 5,5 do setki i wg mnie tylko 13.7 na ćwiare ? tak z ciekawości pytam, czy te konie z gazu są jakieś słabsze od benzynowych czy jak, czy nie masz po prostu trakcji, czego w sumie nie widać jakoś na filmikach, po za normalnym w miarę piszczeniem ? unsure.gif
pinin
Wiesz, przełożenia skrzyni i dyfra choćby tez odgrywają duża rolę. Nie można patrzeć tylko na konie i masę w takich przypadkach.
rennen
Ważny także rozkład mas, zawieszenie, opony, nachylenie trasy, rodzaj nawierzchni + jej jakość, czasem droga jest brudna, nawet wilgotność powietrza i wysokość nad poziomem morza ma wpływ na osiągi wink.gif więc bez porównania 2 aut tego samego dnia na tym samym torze to nawet pomiary 1/4 mili nie mówia wszystkiego.

Do autora tematu - możesz pokazać jaki masz zbiornik lpg i jak podpięty? Auto fajne, zobaczymy jak ten silnik będzie znosił turbo+lpg
Gr00bY
Tu bardziej chodzi o to, że konie NA są mocniejsze niż turbokonie biggrin.gif
Maciekx
Jeśli chodzi o zasilanie 2x fi8 to masz to zrobione 1 wyjście z butli ==> trójnik ==> 2x fi8 do 2 zaworów ==> 2 wejścia do reduktorów na trójnikach ==> połączenie kompensujące na końcu układu? smile.gif

Pytam, bo w innym przypadku to taki pomysł jest przerostem formy nad treścią :-D Podoba mi się taki projekt, też dobrze moc na lpg zobaczyć smile.gif
jarek1111
hmm niewiem oco chodzi z tą belką i ic
co do przyśpieszenia fakt trakcja jest słaba do tego przebieg momętu raczej nie sprzyja sprintowi na 400m no i masa auta seryjnie to 1570kg do tego instalacja turbo i instalacja lpg ile to waży razem niewiem \
czas do 97 km na h wedłóg g techa wychodzi powtażalny na granicy 4,99 a 5,2 tyle sie udało uzyskać
jednak po uturbieniu to auto nabrało lekkości w przyśpieszaniu jako n/a jest ospałe trza mocno kręcić na obrotach żeby jako tako jechło niemówie jest dużo do poprawiennia ale efekty już sa naprawde przyjemne
co do lpg
butla lpg to zwykła troidalna butla
zrobione jest tak wyjście wielozaworu trójnik na 2 rurki fi8 potem każda z rułek ma swój zawór fazy ciekłej następnie dalej wyjścia zaworów rurka fi 8 do parowników , każdy parownik zasila jedną strone silnika czyli parownik nr 1 wyjście gazu na filtr i na rozdzielacz
i po rozdzielaczu na 3 wtryski , 2 parownik wyjście gazu na filtr i na rozdzielacz i na 3 wtryski całość po rozdzielaczach jest spięte
w celu wyrównania ciśnień miedzy jedna stroną a drugą
Maciekx
Mhm czyli jest kompensacja ciśnieniowa fazy lotnej. Generalnie to faze ciekłą do reduktorów też powinno się w tym przypadku zapiąć na trójnikach i trójniki spiąć, ponieważ wydajność układu określa najwęższe gardło w nim smile.gif Czyli na dzień dobry się zawsze rozwierca wielozawór na maksymalny przepływ, wywala ogranicznik, potem właśnie przejście na 2x fi 8, tyle, że pełni to po prostu taką rolę, że jak jest niedobór na przewężeniu, to połączony układ zapewni kompensacje na czas większego poboru smile.gif Mała przeróbka, a może się przydać smile.gif
Denek
CYTAT(ddziaduch @ Tue, 03 Dec 2013 - 08:11) *
Zajebiście że na LGP!


Mam nadzieję, że to tylko szyderstwo. Ładne auto, ale takie patenty to jakieś nieporozumienie.
E30 owner
Ja tam zawsze byłem zdana że LPG to też paliwo. To tak jakby powiedzieć że diesel to tylko do ciężarówek. Marcin Płudowski już daaaawno temu pokazał że silnik na lpg potrafi być mocny, niezawodny i robić wyniki. Więc w czym problem??
jarek1111
CYTAT(Maciekx @ Wed, 04 Dec 2013 - 22:50) *
Mhm czyli jest kompensacja ciśnieniowa fazy lotnej. Generalnie to faze ciekłą do reduktorów też powinno się w tym przypadku zapiąć na trójnikach i trójniki spiąć, ponieważ wydajność układu określa najwęższe gardło w nim :

najwęszym gardłem są dysze rozprężne w parownikach nie ma potrzeby spinać rurek na fazie ciekłej
ważne jest spięcie fazy lotnej gdyż tu musi być jednakowe ciśnienie i odpowiednia wydajność
jedną z zalet lpg jest 108 oktan a gdyby zastosować instalacje wtrysku ciekłego propanubutanu ,wzrost mocy ok 10%
ludzie w pl mają jakąś schize na punkcie lpg wzieło sie to z tego że 20lat temu pierwsze instaalacje i brak wiedzy na temat lpg
powodował spore kłopoty w silnikach
tak samo teraz można powiedzieć o e85 co to za paliwo z ziemniaków i innych roślinek

mam pytanko do was ,kto w pl robi costumowe koła zamachowe potrzebuje dorobic koło w rosądnych pieniądzach
kurpiu
Jarek zapytaj:
http://www.racingforum.pl/dzwony-tarcz-pyw...ch-t114200.html
gicy
zobacz jarek w tym projekcie http://www.racingforum.pl/200sx-kouki-1jz-t114796.html tam chłopaki też do nyski robili jakiś custom zamachu.
siewcu
Na forum ALI23 i Apsik robią
mlody1921
Zależy co rozumiesz w rozsądnej cenie , bo koło 1-1,5k kosztuje dorobienie koła podobnie płyta łącząca skrzynie z silnikiem
jarek1111
rok należy zakończyć jak najlepiej
a więc sprawiłem nysie nielada frajde a mianowicie spotkanie z kolegą lamikiem na hamowni
chciałem sprawdzić ile można jeszcze z tych małych turbinek wyciągnąć
wynik 435km i 638nm momet max w okolicach 3 tyś prm musieliśmy wycofać zapłon w tym zakresie ze względu na seryjne korby





https://www.youtube.com/watch?v=Noq_vcasveE
E30 owner
Wow, ładnie. Jednak myliłem się co do tych sprężarek. Ładny przebieg momentu od 2500 do 5500 600Nm smile.gif Bomba jak dla mnie na ulicę smile.gif

Jak wrażenia po ponownym strojeniu??
bielawa
Strojone jak zwykle na LPG ?:-)
Młody c20let
Jarku z wielozaworem w butli popatrz w przyszłości ja się przeraziłem dysza 1mm
Co do auta me zdanie znasz od czasu zakupu ładne fajne ale większy szacunek miałem do Calibry bo twa prostowała niewiernych i przypominała bardzo seryjną
Być może zimą jakąś kawkę spijemy bo zakopane wzywa
lukasz_61
jest opisana w necie ta e46 co na zdjęciach obok?
Coobcio
2000obr.min - prawie 500Nm cios z samego dołu smile.gif Górę na te 450-470KM doprostować i Stage Półtora będzie zakończone, dalsze krzesanie mocy to już zmiana korb i tłoków...
AAS
Jaro boost w dół bo korbe ukrecisz smile.gif
szpera
Kozacki przebieg niuta!!
PS takich wtrysków użyłeś ?

Jeśli tak to powyżej wydajności producenta :] oni podają do 60km/cyl
klapek
super projekcik mam nadzieję że zawitasz na zlot caliba team to sobie oblukam - chciał bym sobie kupić takie wozidełko ale żonka chce terenówkę sad.gif - może się uda ją przekonać?? smile.gif
jarek1111
pare nowości
a wiec zmodyfikowałem turbiny ,wirniki strony zimnej są wymienione na większez 38/51 na 42/56
przerobione zostalo orurowanie jak i postronie ssania powietrza tak smo po stronie tloczenia
najistotniejsza zmiana to wyciagnięcie filtrów powietrza pod zderzak
czekam jeszcze na zmodyfikowane sprzegło
co to planow oczywiście trzeba te nieszczęśliwe korby zmienić i podnieść odcinke narazie bardzo mocno mam wycofany zapłon
bo momęt miałem nawet 660nm przy 2800

co do wtrysków gazowych tak ja mam hanny niebieskie

klapek jeżeli przekona to twoją żonke do zakupu 350z to zapraszam na zlocie na przewózke
hz10
do wyciągnięcia turbin trzeba wyciągać silnik?
klapek
oki smile.gif
goldi860628
CYTAT(jarek1111 @ Sun, 09 Mar 2014 - 17:06) *
trzeba te nieszczęśliwe korby zmienić

ile w tym prawdy skoro:

CYTAT(coobcio)

"Na czym polega różnica że korbowody w 300 konnych silnikach VQ35DE REV UP są mocniejsze - są dokładnie takie same jak te w 280 konnych DE lecz mają mocniejsze śruby o to cały ich fenomen a no i współpracują z nimi lżejsze o 6 gram sworznie tłokowe, waga obu rodzai śrub to dokładnie 20 gram"
Coobcio
CYTAT(jarek1111 @ Sun, 09 Mar 2014 - 17:06) *
pare nowości
a wiec zmodyfikowałem turbiny ,wirniki strony zimnej są wymienione na większez 38/51 na 42/56
przerobione zostalo orurowanie jak i postronie ssania powietrza tak smo po stronie tloczenia
najistotniejsza zmiana to wyciagnięcie filtrów powietrza pod zderzak
czekam jeszcze na zmodyfikowane sprzegło
co to planow oczywiście trzeba te nieszczęśliwe korby zmienić i podnieść odcinke narazie bardzo mocno mam wycofany zapłon
bo momęt miałem nawet 660nm przy 2800

co do wtrysków gazowych tak ja mam hanny niebieskie

klapek jeżeli przekona to twoją żonke do zakupu 350z to zapraszam na zlocie na przewózke

No teraz to fajnie zgrabnie wygląda smile.gif
Spool na kółeczkach 15T się nieco pogorszy ale to lepiej dla seryjnej korby biggrin.gif
Jak dobrze spasowane jest koło kompresji z muszlą to na zmodowanych suszarkach pod 470KM wyjdzie smile.gif
Nie mogę doczekać się na kolejne kreski i oby gaziutek wyrobił !!
jarek1111
nyska dostała nowy silnik , jednak seryjne korby niewytrzymały 630nm (moze było więcej)
przy okazji silnik został zakuty , zmieniłem też kolektor sący z wersji rev-up żeby przesunac troche momet napedowy w gorny prm


http://www.youtube.com/watch?v=ZDhoirKCmns...h?v=HSGTiIZGgT8
mlody1921
No to teraz będzie grubo smile.gif lubie czytać projekty jak ktoś sam grzebie smile.gif
jarek1111
dawno nic nie pisałem bo w sumie niema o czym auto jeździ , jako że wszyscy teraz robia pomiary RL
też sobie pomierzyłem , mega problemy z trakcją
startuje już z 2 biegu i nadal pali laćka r888
doładowanie 0,7 bar ile to teraz mocy niewiem okolice 400km
miałem w tym roku niestety inne ważne sprawy więc auto nie przechodzilo żadnych modyfikacji ale na sezon 2015 będzie poprawa
a kożystając z rad coobcia będe gonił projekty z wawy
narazie czasy sa z dupy ale przynajmniej wiem na czym stoje

E30 owner
Idź w wysokie opony i "niskie" ciśnienie i trakcja się pojawi smile.gif W "moim" przypadku zejście z profilu 40 i17" na 55 i 15" (szerokość ta sama) i ciśnienie z ponad 2b na 1,5. Oraz na zimówkę (już trochę za zimno na semi slicki) dało trakcję na 3 biegu oraz kontrolę uślizgu na drugim. Przy czym opona nadal równo się ściera.
kuki_VU
100-200 calkiem niezle smile.gif

co do opon to racja
sam odczulem sporo lepsza trakcje jak przesiadlem sie z letnich 235/40/17 na zimowe 225/50/16
AAS
Jaro jeszcze możesz spróbować wrzucić dyfer z automatu tam jest przełożenie 3.3 i kapcie szersze z miękkiej mieszanki ja polecam Achillesa 123s 265/35 (na 1.5 bara) ale r888 295 byłaby pewnie lepsza tylko 2x wiecej kosztuje. Ogólnie to trakcja zalezy od prawej nogi smile.gif I przedewszystkim wystrój ten samochód na hamowni tuningiem mozna duzo poprawić
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.