![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
chciałbym wam przedstawić mojego nissana
MODEL: Nissan 350z 2004r wersja eu pełne wyposażenie elektryczne ster siedzenia, światła xeon fabryczna szpera, klima ,nawi itp Silnik: uturbiony według własnego pomysłu na 2 turbinach tdo4 13 Układ dolotowy dołożony ic, orurowanie z kwasówki 3 cale Układ wydechowy przystosowany pod biturbo 2,5 cala z kwasówki wyżucone katalizatory tłumnik końcowy orginał kolektory z kwasówki Układ wtryskowy: wtryskiwacze simmens 470ccm , pompa paliwa walbro255 ,układ zasilania przerobiony na obiegowy z zewnętrznym regulatorem ciśnienia paliwa Elektronika: fabryczne ecu z dołożonym det 3 2,5 bar Układ chłodzenia: chłodzenie cieczy seryjne,dołożona chłodnica oleju, większa chłodnica wspomagania układu kier Układ napędowy: seria Zawieszenie: seria BODY KIT: pakiet stylistyczny nissmo projekt całkowicie amatorski nie kożystałem z żadnych gotowych zestawów dedykowanych do tego modelu bazowałem na częściach dostępnych w pl za wmiare normalne pieniądze pare info pompa paliwa walbro255 wtryski Siemens 470ccm3 intercooler (chinol) 2 turbiny z bmw TD04- 13g 2 kolektory wydechowe z kwasa przelotowy układ wydechowy 2,5cala z kwasa dolot 3 cale z kwasa wskaźniki EGT, boost, szerokopasmowy afr ze wskaźnikiem i wyjściem korekcyjnym EcuMaster DET3 zawór upustowy- podróba HKS'a dużo złączek silikonowych od FMIC.pl 2 filtry stożkowe zaworek regulaci doladowania MAC regulator ciśnienia paliwa z wskaźnikiem dolożona chłodnica oleju większa chlodnica układu wspomagania kier jest to pierwszy nissan 350z w polsce wystrojony na det 3 założenie było takie że mają dzałać wszystkie systemy abs esp tempomat asr no i najważniejsze klimatyzacja auto do użytku codzienego mialo być całkowicie bezawaryjne dodatkowo auto napędzane lpg projekt jeżdzi od wiosny w tym czasie przejechałem około 6 tyś km jeżdzone po mini torach i na autostradach kompletnie nic zlego sie nie dzieje jedynie sprzęgło nie daje rady przzy startach z 2 biegu obecny setup ma doładowanie 0,7 bar w peku opadające na 0,5 schamowane na lpg u lamika wyszło 408km i 575nm na bezynie sie niedało bo wtedy pompa niedomagała ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() http://www.youtube.com/watch?v=8d0iByTSBQo http://www.youtube.com/watch?v=bnWq53I-8Ew http://www.youtube.com/watch?v=PknyYogfThQ http://www.youtube.com/watch?v=EX6x8UHCRyY http://www.youtube.com/watch?v=Pff5rgtMrVk -------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, świetny projekt.
![]() Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 December 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Fajny
![]() -------------------- RX-7 FD3s // Viper // Soarer // JZS147 // 325i // 523i // 323 BG 2,5V6 // Kadett C QP
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Mon, 11 March 2013 ![]() |
gratki
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Projekt już się przewinął przed moimi oczami jakiś czas temu na którymś nissanowym forum
![]() ![]() Według mnie sprężarki o rozmiar większe by się przydały - wtedy byłoby pięknie, i korbowody miałyby lżej, bo teraz charakterystyka jest jak w dieslu - do 3000obr idzie w górę jak dedal, później spada niuton jak ikar. Jak kształtuje się krzywa doładowania, od ilu obr jest fullboost i przy jakich obr turbosprężarki zaczynają "puchnąć" ?? I czy ktoś wie ile te sprężarki dają radę napompować ciśnienia?? Bo zastanawiam się upchnąć je do m50b25. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
FAJNY projekt
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
lpg jest tak skonfigurowane
zasilanie z butli 2 rurki 8 ,2 zawory fazy cieklej, 2 parowniki o wydajności 250km każdy , 2 fitry fazy lotnej wtryskiwacze hanny niebieskie ecu sterujące to stag 300pus bardzo fajnie to dzała egt jest praktycznie takie same jak na bęzynie spala przy normalnym urzytkowaniu na codzień ok 20l gazu co do doladowania, to jest najmniejsze jakie szło uzyskiwać nawet mam zalożone springi na przeciwage tych z wg do niedawna nawet nie bylo żadnego mbc ani ebc prosto z muszli na wg i tak bylo hamowane wtedy tu mam zrzut z hamowni deta praktycznie te same wskazanie co z hamowni lamików z tym ze tu trzeba dodać straty napedu zielona kreska to doładowanie bronz to afr zaplon bardzo wycofany żedu 10s ![]() -------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 December 2012 ![]() |
silnik odprezony? czytałem uwaznie i nie widze
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 02 July 2013 Skąd: Rzeszów-Kraków ![]() |
Bardzo fajny nisko budrzetowy projekcik na wozidełko na codzień jak to mówia Jaro 600 ps i zmienisz autko bo możliwości sie skonczą
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Fajnie, że ktoś i za te bryczki się wziął
![]() Oby służył wiernie. -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Zajebiście że na LGP!
Podobała mi się Twoja Calibra, ten projekt również. Gratuluję umiejętności i zdolności oraz mocno zazdroszczę... -------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Sun, 30 April 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
projekt ten był załozenia niskobudrzetowy bo t tak naprawde niewiedzałem czy to ma szanse realnie dzalać
szlak przetarł alanos jednak on poszedł w gotowy zestaw i znim konsultowałem pare spraw znam jeszcze jednego nissana w pl kolegi ASS ale on tez oparł sie na gotowych rozwiązaniach przystepując do budowy zakładałem koszt w okolicach 10tyś ,pewne częsci wykożystałem z rozebranej calibry typu culer, wtryski ,wskażniki auto miało pozostać pełno funkcjonalne ,odpoczątku zakładałem soft turbo i moc ok 400km i 600nm, udałosie sprostac temu charakterystyka silnika jest jak w dislu co odpowiada moimu stylowi jazdy (nie lubie kręcić do max prm) co do planów napewno trzeba powalczyć o trakcje wzmocnić szpere no i sprzęgło co by szło efektywniej z 2 biegu startować co do silnika plan jest na nastepny sezon , a jak wyjdzie sie okaże chce przejść na e85 i pompnąć w niego z tych turbin ile sie da ![]() -------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Uważaj z tą belką bo silnik przy dzwonie usiądzie na Twoim fotelu
![]() Co do charakterystyki, i planów, raczej dużo z tych turbin nie wyciśniesz skoro po 3000obr ciśnienie już ucieka to znaczy że silnik ma większe zapotrzebowanie na powietrze niż mogą napompować te turbinki. Ugrasz coś, nie powiem że nie, ale właśnie w okolicach 3000obr, później już różowo nie będzie. a z doładowaniem w n/a jest jak ze strzałem z n2o, poniżej pewnych obrotów strzelać nie można bo obciąża mocno korby. Nie wiem jak mocne korby są w VQ, i jest pewna różnica ze strzału podtlenkiem a doładowaniem, ale siła działająca na tłoki taka sama powiedzmy. Do tego rozmawiając z jednym chłopaczkiem z litwy dowiedziałem się że lepiej jest pompować z za dużej turbiny niż z małej, robi okolice 600 koni w seryjnym 328i na e85, więc coś w jego słowach jest. Ponadto jak podciągniesz moment w wyższe obroty kosztem niższych tu pomoże turbina z większą dupką lub odpowiednie ustawienie tych turbin, to i spalanie spadnie w codziennej jeździe. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Uważaj z tą belką bo silnik przy dzwonie usiądzie na Twoim fotelu ![]() Celna uwaga, już miałem pisać. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 January 2008 ![]() |
Tu jest jakiś Y-pipe przed intercoolerem?
![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Tue, 26 September 2006 ![]() |
Wybacz, ale mam takie pytanie. Czy to nie dziwne, że przy 408 koniach i masie ciut większej, lecz niewiele, od m3 e46 (?) masz wynik 5,5 do setki i wg mnie tylko 13.7 na ćwiare ? tak z ciekawości pytam, czy te konie z gazu są jakieś słabsze od benzynowych czy jak, czy nie masz po prostu trakcji, czego w sumie nie widać jakoś na filmikach, po za normalnym w miarę piszczeniem ?
![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Wiesz, przełożenia skrzyni i dyfra choćby tez odgrywają duża rolę. Nie można patrzeć tylko na konie i masę w takich przypadkach.
-------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Ważny także rozkład mas, zawieszenie, opony, nachylenie trasy, rodzaj nawierzchni + jej jakość, czasem droga jest brudna, nawet wilgotność powietrza i wysokość nad poziomem morza ma wpływ na osiągi
![]() Do autora tematu - możesz pokazać jaki masz zbiornik lpg i jak podpięty? Auto fajne, zobaczymy jak ten silnik będzie znosił turbo+lpg -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Tu bardziej chodzi o to, że konie NA są mocniejsze niż turbokonie
![]() -------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 08:48 |